abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 21:49:32 #141
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54835616
En hier hoor je de regering dan weer niet over. Hypocriete bende, paddo's kunnenze niet gebruiken om gaten in hun begroting te vullen, dus dat wordt verboden. En er gaan 240 mensen in coma door alleen comazuipen al en wat doet de regering? Ze verhogen de accijns met een dubbeltje.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54835732
Conclusie lijkt me behoorlijk overtrokken.. maar ik ben geen expert. Toch zou ik wat meer wetenschappelijke onderbouwing willen zien.

Daarintegen, heb ik wel eens vernomen van iemand met een medische achtergrond dat je daadwerkelijk je hersenen kunt kapot drink. En dan ben je niet meer de oude.
pi_54836497
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:53 schreef Omkron het volgende:
Conclusie lijkt me behoorlijk overtrokken.. maar ik ben geen expert. Toch zou ik wat meer wetenschappelijke onderbouwing willen zien.

Daarintegen, heb ik wel eens vernomen van iemand met een medische achtergrond dat je daadwerkelijk je hersenen kunt kapot drink. En dan ben je niet meer de oude.
Dat laatste, geldt dat alleen in het geval van echt overmatig drankgebruik (comazuipen bijv) of is dat ook al het geval bij een biertje of 10 op een avond?
  † In Memoriam † zondag 25 november 2007 @ 22:27:57 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_54836695
Alcohol breekt hersencellen af. Dus lijkt me logisch.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_54838574
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:27 schreef 2cv het volgende:
Als je de hersenen opvat als een statisch geheugen wel, maar volgens mijn zijn er zat redenen om aan te nemen dat dat niet het geval is. Ook is niet het aantal hersencellen van belang maar juist de samenhang die de zenuwcellen onderling vertonen bepaald (natuurlijk zijn er vast ook nog tal van andere factoren maar dit is een belangrijk punt) hoe slim je bent. De gedachte dat het afbreken van hersencellen per definitie schadelijk is, is dus denk ik veel te voorbarig. Ik heb de uitzending nog niet gezien maar ik heb het idee dat men een vrij extreem standpunt inneemt voor het afschrikwekkende effect, maar dat de wetenschappelijke onderbouwing van dat standpunt niet zo heel hard is. Kijk alleen al maar naar de openingspost, van VWO naar VMBO, dat is echt gokwerk.
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:53 schreef Omkron het volgende:
Ik denk dat je goed onderscheid moet maken tussen langdurig overmatig gebruik van alcohol of incidenteel overmatig gebruik van alcohol. Dat langdurig overmatig alcoholgebruik erg schadelijk is is bekend (zie station/supermarkt, langdurig alcohol gebruik geeft een Alzheimer-achtig effect), maar incidenteel overmatig gebruik is toch wat anders, de mens heeft miljarden zenuwcellen in zijn hersenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-11-2007 23:40:27 ]
  † In Memoriam † maandag 26 november 2007 @ 00:12:13 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_54839113
Als samenhang belanrijk is, heb je een groot probleem als er hersencellen op cruciale plaatsen verdwijnen ! Want dan werkt een heel knooppunt ofzo niet meer.

En vergeetachtigheid door alcohol heet Korsacov
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_54839428
quote:
Op maandag 26 november 2007 00:12 schreef 2cv het volgende:
Als samenhang belanrijk is, heb je een groot probleem als er hersencellen op cruciale plaatsen verdwijnen ! Want dan werkt een heel knooppunt ofzo niet meer.
Het is niet zo dat ze afhankelijk van elkaar zijn maar verbindingen tussen de hersencellen (dendrieten zijn dat dacht ik) bevorderen de communicatie tussen de hersencellen en dat maakt kennelijk slimmer. Als er dus hersencellen wegvallen hoeft dat nog niet te betekenen dat de hersencellen die nog over zijn minder met hun omgeving in contact staan.
quote:
En vergeetachtigheid door alcohol heet Korsacov
Korsakov wordt veroorzaakt door vitamine B1 tekort, maar volgens mij kun je door het structureel om zeep helpen van hersencellen door alcohol ook dementie (Alzheimer blijkt de belangrijkste veroorzaker te zijn maar is niet het zelfde) krijgen.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2007 @ 01:09:26 #148
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54839786
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:05 schreef yvonne het volgende:
Stoeeeeer, 12, voordrinken, stappen, wat klopt hier niet
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef parselmouth het volgende:
Uitgaan op je 12e?
Ik snap er geen reet van, want 1, mag dat van zijn ouders? Ik denk dat die van mij me keihard zouden uitlachen wanneer ik op m'n 12e voorstelde om vanavond eens lekker te gaan beesten.
En 2, waar kom je met 12 jaar in?
Inwoner/ en adressenaantallen per 1 januari 2007
Middelharnis Totaal
Aantal inwoners
6.528, Aantal adressen
2.546

Waar kom je als 12 jarige in? De disco alwaar je vanwege de sociale controle écht geen druppel drank zal krijgen DUS begin je, naief als je bent, voor de disco al met drinken .
  † In Memoriam † maandag 26 november 2007 @ 01:11:42 #149
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54839813
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:27 schreef 2cv het volgende:
quote:
Beschadiging van het zenuwstelsel
"Alcohol is extra gevaarlijk voor jongeren zeg tussen de 12-16 jaar, omdat het zenuwstelsel dan nog niet helemaal klaar is. Dat is pas klaar na de puberteit. Dus je beschadigt iets wat nog in de groei is. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat als je begint met drinken zo rond je vijftiende jaar, je vier keer zo hoge kans hebt op een alcoholverslaving als je volwassen bent, dan wanneer je op je 21ste zou beginnen met drinken."
quote:
Dommer door veel alcohol
"Alcoholici zijn om het met één woord samen te vatten dommer geworden. Allerlei mogelijke intelligente functies, niet alleen het geheugen, maar ook het redenatievermogen, het verbale vermogen en het attentievermogen, zijn bij deze patiënten significant verminderd. Dit proces zie je niet alleen bij alcoholici, maar ook bij zware drinkers, die gemiddeld meer dan 4 tot 5 glazen per dag drinken. Als ze dat een aantal jaar doen, worden ze duidelijk dommer. Bij kinderen is het net zo. Kinderen die behoorlijk veel drinken, hebben slechtere schoolprestaties."
BRON.
  maandag 26 november 2007 @ 11:17:17 #150
3542 Gia
User under construction
pi_54843708
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Inwoner/ en adressenaantallen per 1 januari 2007
Middelharnis Totaal
Aantal inwoners
6.528, Aantal adressen
2.546

Waar kom je als 12 jarige in? De disco alwaar je vanwege de sociale controle écht geen druppel drank zal krijgen DUS begin je, naief als je bent, voor de disco al met drinken .
Tja, vind ik al niet normaal. Met 12 jaar hoor je nog nergens binnen te mogen, behalve misschien bij de plaatselijke jongerensoos.

Die 16-jarige is overigens zo fout, mogen ze van mij meteen oppakken en een maandje laten nadenken.
  FOK!fotograaf maandag 26 november 2007 @ 16:01:19 #151
145146 Andyy
pi_54848808
ach het probleem ruimt zichzelf wel op
pi_54849041
In de Zembla reportage komen twee ouders aan bod. Hun dochter heeft enige maanden terug in het ziekenhuis gelegen vanwege een alcoholvergiftiging. Zie vonden een breezer op een feestje met 13 jarigen prima kunnen. Maar waarom juist specifiek een Breezer? Het is een limonade met alcohol waar je niks van proeft, dus ik snap die aantrekkingskracht naar de Breezer niet zo goed. Waarom voldoet gewone limonade niet? De Breezer wordt dus enkel gedronken vanwege de toegevoegde alcohol waar je nota bene nog niks van proeft ook (en dat is tegelijk ook mijn grootste bezwaar tegen sterke drank zoals die tegenwoordig in vele hippe varianten, Safari en andere troep, bestaat). En dat is natuurlijk een zorgwekkende situatie want dat zijn bij uitstek kenmerken van problematisch alcohol gebruik, het innemen van alcohol is namelijk het hoofddoel geworden.

Als het nou om bier ging was het een ander verhaal, het bereidingsproces van bier zorgt er voor dat bier onlosmakelijk verbonden is met alcohol. Wie een biertje wil drinken drinkt dus per definitie ook alcohol. Zelfde geldt voor wijn en jenever.
pi_54849103
Als 13-jarige voel je je nou eenmaal heel stoer wanneer je een breezer drinkt.
pi_54849203
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als 13-jarige voel je je nou eenmaal heel stoer wanneer je een breezer drinkt.
Ik weet nog wel wat vergiffen die nog veel stoerder zijn. Ik denk dat we maar een moet gaan nadenken over een verbod op dranken waar moedwillig alcohol in wordt gestopt (dus de Breezer, maar ook diverse sterke dranken). Het draagt niks bij aan de smaak maar is wel schadelijk bij het gebruik. Op naar de alcoholvrije Breezer, dezelfde smaak maar zonder alcohol.
pi_54853078
*** De Politiek MOET hier wat tegen doen !!! ***

Help ons oh paternalistische overheid, help ons want straks gaan we allemaal dood!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')