abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 26 november 2007 @ 16:01:19 #151
145146 Andyy
pi_54848808
ach het probleem ruimt zichzelf wel op
pi_54849041
In de Zembla reportage komen twee ouders aan bod. Hun dochter heeft enige maanden terug in het ziekenhuis gelegen vanwege een alcoholvergiftiging. Zie vonden een breezer op een feestje met 13 jarigen prima kunnen. Maar waarom juist specifiek een Breezer? Het is een limonade met alcohol waar je niks van proeft, dus ik snap die aantrekkingskracht naar de Breezer niet zo goed. Waarom voldoet gewone limonade niet? De Breezer wordt dus enkel gedronken vanwege de toegevoegde alcohol waar je nota bene nog niks van proeft ook (en dat is tegelijk ook mijn grootste bezwaar tegen sterke drank zoals die tegenwoordig in vele hippe varianten, Safari en andere troep, bestaat). En dat is natuurlijk een zorgwekkende situatie want dat zijn bij uitstek kenmerken van problematisch alcohol gebruik, het innemen van alcohol is namelijk het hoofddoel geworden.

Als het nou om bier ging was het een ander verhaal, het bereidingsproces van bier zorgt er voor dat bier onlosmakelijk verbonden is met alcohol. Wie een biertje wil drinken drinkt dus per definitie ook alcohol. Zelfde geldt voor wijn en jenever.
pi_54849103
Als 13-jarige voel je je nou eenmaal heel stoer wanneer je een breezer drinkt.
pi_54849203
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als 13-jarige voel je je nou eenmaal heel stoer wanneer je een breezer drinkt.
Ik weet nog wel wat vergiffen die nog veel stoerder zijn. Ik denk dat we maar een moet gaan nadenken over een verbod op dranken waar moedwillig alcohol in wordt gestopt (dus de Breezer, maar ook diverse sterke dranken). Het draagt niks bij aan de smaak maar is wel schadelijk bij het gebruik. Op naar de alcoholvrije Breezer, dezelfde smaak maar zonder alcohol.
pi_54853078
*** De Politiek MOET hier wat tegen doen !!! ***

Help ons oh paternalistische overheid, help ons want straks gaan we allemaal dood!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')