Bron: nu.nlquote:Jongetje (12) door alcohol in comateuze toestand
Uitgegeven: 10 juni 2007 14:30
MIDDELHARNIS - Een 12-jarige jongen dronk zaterdagavond zoveel alcohol dat de politie hem bewusteloos op straat aantrof. De knaap was door overmatig alcoholgebruik in een comateuze toestand geraakt. Dit maakte de politie zondag bekend.
De politie zag het jongetje uit Den Bommel zaterdag rond 20.30 uur in het Zuid-Hollandse Middelharnis op het Benenden Zandpad liggen. Binnen korte tijd had hij meer dan een liter alcohol gedronken waar hij een alcoholvergiftiging aan overhield. De GGD bracht de jongen naar het ziekenhuis.
Het jochie was samen met twee 13-jarige vriendjes aan het voordrinken om daarna te gaan stappen. De alcohol was door een 16-jarige vriend gekocht.
Gewoon niks doen, het probleem lost zich vanzelf op, zoals weer eens blijkt.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het wordt steeds erger. En helaas is er zo weinig aan te doen.
Zoals alle jonge kinderen doen, die weten echt niet wat ze doen, wat de mogelijke consequenties zijn en ze doen alles om er bij te horen.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef Janetje het volgende:
Tja.. het is kut natuurlijk.
Maar waarom is een 12-jarig joch zo achterlijk zoveel te zuipen?
Imo verdien je het dan gewoon.
Het stappen is ie geloof ik niet meer aan toegekomenquote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef Natalie het volgende:
12 jaar en stappen & jezelf een coma in zuipen?
12 jaar is zowat nog basisschoolleeftijd.
Toch nog iets goed gedaanquote:Op zondag 10 juni 2007 15:30 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Het stappen is ie geloof ik niet meer aan toegekomen
Als je dit soort dingen moet doen om respect te krijgen bij je vrienden ben je sowieso enorm stom.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:20 schreef Natalie het volgende:
Meegesleept door z'n 16-jarige vriend wellicht,
Stoerdoenerij,
Zuipen om indruk te maken op anderen,
Of hij is gewoon enorm stom.
Meen je dat nou? Denk je nou echt dat zo'n jochie de kunst heeft verder te kijken dan zijn neus lang is?quote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef Janetje het volgende:
Ook een niet onbelangrijke vraag iddquote:Op zondag 10 juni 2007 15:31 schreef D.Rose het volgende:
Maar hebben zijn vriendjes 'm op straat achtergelaten?
Toen ik twaalf was dronk ik echt geen alcohol. Vond het smerig... Naja dit soort dingen gebeurt altijd en overal wel denk ik.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals alle jonge kinderen doen, die weten echt niet wat ze doen, wat de mogelijke consequenties zijn en ze doen alles om er bij te horen.
Dus of hij dit verdient heeft![]()
Daar lijkt het wel op als je het verhaal leest.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:31 schreef D.Rose het volgende:
Maar hebben zijn vriendjes 'm op straat achtergelaten?
Gelukkig wordt-ie nog wakker...quote:Op zondag 10 juni 2007 15:41 schreef Hathor het volgende:
Nou, die heeft straks behoorlijk koppijn als ie wakker word.![]()
Waar waren z´n vriendjes dan gebleven?! Die lieten hem gewoon laveloos achter?!!quote:Op zondag 10 juni 2007 15:05 schreef yvonne het volgende:
Stoeeeeer, 12, voordrinken, stappen, wat klopt hier niet
Ja, vraag ik me ook af?quote:Op zondag 10 juni 2007 15:49 schreef Jo0Lz het volgende:
Waar waren z´n vriendjes dan gebleven?! Die lieten hem gewoon laveloos achter?!!
dom wijf.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef Janetje het volgende:
Lieve schat, was jij 12 toen je ging stappen dan?!quote:Op zondag 10 juni 2007 15:42 schreef Xebrozius het volgende:
Tja, toen ik op stap ging voor het eerst had je nog geen breezers. Je kon kiezen uit bier of uit sterke drank. Meer was er niet. En bier leerde ik pas drinken na een paar jaar. Ik ging direct over op de sterke drank... En dat heb ik geweten. Een keer héél erg ziek geweest en sindsdien drink ik zeer gematigd.
Dus ik hoop dat dat joch er dezelfde lering uit trekt...
Ze hebben het daar over 1 tot 1,5 liter sterke drank, maar kinderen kunnen toch niet zoveel opquote:Op zondag 10 juni 2007 16:02 schreef yvonne het volgende:
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=nieuws.detail&ihnid=506
Nou ja, hij schijnt ze in korte tijd gedronken te hebben, je weet niet wat hij verder gegeten heeft, hij heeft maar een kinderlijfje, ik kan het me wel voorstellen dat zoiets helemaal fout kan vallen.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:03 schreef D.Rose het volgende:
Vreemd, dat zijn dan toch maar 4 flesjes ofzo, da's toch niet zoveel dat je er een alcoholvergiftiging aan kunt overhouden
4 blikjes bier. Dat is meer dan 1 liter. Niet slim om te nuttigen als je 12 bent, maar ook geen reden om te juichen als hij in coma raakt.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef Janetje het volgende:
Nee, net zoals dit kind niet op stap is geweest maar ergens anders een fles drank soldaat heeft gemaakt. Punt was dat een alcoholvergiftiging er wel voor zorgt dat je drank anders gaat bekijken. En zo niet, dan verdien je leverkanker en een ongelukkig leven.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lieve schat, was jij 12 toen je ging stappen dan?!
Ja, dan stapt ie echt voorbereid het leven in als ie eenmaal 18 is.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Denk je nou echt dat zo'n jochie de kunst heeft verder te kijken dan zijn neus lang is?
Volwassenen horen ervoor te zorgen dat zoiets niet gebeurt. Een schone taak voor de ouders dus. Als hij mijn zoon was zou hij tot zijn achttiende aan de verwarming geketend worden op zaterdagavond.
Eerst maar afwachten of ie het overleeft, alcoholvergiftiging wordt nogal onderschat merk ikquote:Op zondag 10 juni 2007 16:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
4 blikjes bier. Dat is meer dan 2 liter. Niet slim om te nuttigen als je 12 bent, maar ook geen reden om te juichen als hij in coma raakt.![]()
Als je 18 bent moet je tegenwoordig toch minstens een delirium, overdosis en gang bang hebben meegemaakt, anders tel je niet meer mee.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, dan stapt ie echt voorbereid het leven in als ie eenmaal 18 is.
En jij verdient een goed stel hersens, die heb je blijkbaar niet als je een KIND van 12 een coma toewenst omdat ie mee wilde doen met zijn vriendjes, trut.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:15 schreef Janetje het volgende:
Dat sowieso, mocht ie gezond uit de coma komen is ie hopelijk voorgoed genezen.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:09 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nee, net zoals dit kind niet op stap is geweest maar ergens anders een fles drank soldaat heeft gemaakt. Punt was dat een alcoholvergiftiging er wel voor zorgt dat je drank anders gaat bekijken. En zo niet, dan verdien je leverkanker en een ongelukkig leven.
Tegen de tijd dat je kindje 18 is zul je in je handen knijpen en God op je blote knieën danken als ze die leeftijd bereikt hebben zonder kleerscheuren, echtquote:Op zondag 10 juni 2007 16:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je 18 bent moet je tegenwoordig toch minstens een delirium, overdosis en gang bang hebben meegemaakt, anders tel je niet meer mee.
Een potje hondsberoerd zijn van een alcoholvergiftiging of een coma vind ik nog wel een summier verschilquote:Op zondag 10 juni 2007 16:09 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nee, net zoals dit kind niet op stap is geweest maar ergens anders een fles drank soldaat heeft gemaakt. Punt was dat een alcoholvergiftiging er wel voor zorgt dat je drank anders gaat bekijken. En zo niet, dan verdien je leverkanker en een ongelukkig leven.
Nog tweeheequote:Op zondag 10 juni 2007 16:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je kindje 18 is zul je in je handen knijpen en God op je blote knieën danken als ze die leeftijd bereikt hebben zonder kleerscheuren, echt
* yvonne telt de jaren af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |