Ook rijke mensen worden niet graag afgezet hoorquote:Op zondag 10 juni 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik snap het idee wel, in de kroeg is het veels te duur, haal je 3 biertjes waar je thuis een hele krat voor drinkt. Voor arme studenten is de keus dan snel gemaakt.
Jawel hoor, die waren er al toen je geboren werdquote:Op zondag 10 juni 2007 17:28 schreef xFriendx het volgende:
Volgens mij had je nog geen kinderdisco toen ik zelf 12 was.
En dan gaat er werkelijk geen alarmbel af? 12 jarige zijn erg makkelijk te beinvloeden en willen erbij horen bij die grote jongens. Maar ja met die vrije opvoedingen moet dat tegenwoordig allemaal kunnen. Ook zijn vriendjes die hem achter hebben gelaten zijn geen cent waard. Ik heb altijd geleerd samen uit samen thuis. Schijnbaar is dat tegenwoordig ook niet meer zo.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:31 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ze zouden naar een 'kinderdisco' gaan voor 12 tot 17-jarigen.
Zo heel misschien omdat je lekker vindt wat je aan het drinken bent? Als ik op een fuif vb moet kiezen tussen bier uit plastieken bekertjes, of cola uit plastieken bekertjes, zal ik direct cola nemen. Serveer je het bier in een glas, dan is het bier.quote:
Dat is eigenlijk gewoon wat er mis is idd. Maargoed ik heb ook geen zin in pikkies van 12 jaar bij me in de kroeg of disco, dan ben ik weg hoor, maar gelukkig heb ik het ook nog nooit meegemaakt.quote:Op zondag 10 juni 2007 17:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Uitgaan doe je vanaf 17 ofzo, gasten die jonger zijn moeten echt niet om 3u snachts aan de toog hangen.
Iets lekkers kan prima zonder alcohol, maar het gaat om de alcohol.quote:Op zondag 10 juni 2007 17:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zo heel misschien omdat je lekker vindt wat je aan het drinken bent? Als ik op een fuif vb moet kiezen tussen bier uit plastieken bekertjes, of cola uit plastieken bekertjes, zal ik direct cola nemen. Serveer je het bier in een glas, dan is het bier.
Het gaat om de alcohol, maar het moet uiteraard wel lekker zijn. Het hoeft niet zo goedkoop mogelijk, maar overdreven duur ook niet.quote:Bij sommige tieners is het misschien de bedoeling om zoveel mogelijk alcohol voor je geld te krijgen (dus waarom ook geen blikjes bier uit de aldi, zit ook alcohol in), bij het grootste deel is het echt wel de bedoeling om iets lekkers te drinken. Of er alcohol in zit of niet maakt gewoon niet uit, je kan je even goed amuseren zonder dat je gedronken hebt of als je wel gedronken hebt.
Onzin.quote:Verder vindt niet iedereen het afzetprijzen, op café betaal je 1¤60 oid voor een pintje; als je deftig bier neemt kost je dat ook al 35c (bakje jupiler kost 8¤), dan moet die mens zijn glazen nog wassen / terrasje onderhouden / kot kuisen / betalen voor zijn gespeelde muziek... ik vind die prijs best verantwoord.
Een discotheek vraagt iets van een 2à3¤, wat gezien de investering aan materiaal (audio & lichtinstallaties kosten echt 10.000den euros als je iets deftigs wil hebben) ook niet zo gigantisch veel is. Ik vind het dus geen afzetprijzen.
Ik zou niet inzien waarom het om de alcohol gaat, bij mij gaat het om de smaak. Pils uit bekertjes is al slecht, dan moet je eens Duvel uit een bekertje drinkenquote:Op zondag 10 juni 2007 18:05 schreef D.Rose het volgende:
Iets lekkers kan prima zonder alcohol, maar het gaat om de alcohol.
En bier uit plastic bekertjes is goor
Het gaat om de alcohol, maar het moet uiteraard wel lekker zijn. Het hoeft niet zo goedkoop mogelijk, maar overdreven duur ook niet.
Vroeger werd er inderdaad geïnvesteerd, maar als je discotheken nu bekijkt hangt daar echt voor massa's geld omhoog. Tel eens het aantal lasers, en doe dat maar x3000¤ (prijs van een ietwat prof lasertje), tel het aantal moving head's, doe dat x1000¤....quote:Onzin.
Het geld wat men investeert inversteerde men vroeger ook al, toen je een biertje kocht voor minder dan helft van het geld.
Ik wel in ieder geval. En dan moet je niet denken aan vrijdag en zaterdagnacht in dicotheken hangen, want daar kom je dan gewoon niet in omdat je te jong bent, maar een buurthuis op vrijdagavond en een zondagmiddag in een discotheek was toch wel vrij normaal op die leeftijd. Althans, er zaten voornamelijk leeftijdgenoten van me binnen in die tijd. En ja, dan ga je voor het eerst echt kennismaken met alchohol. Ik kan me nog herinneren dat ik me ooit heb lopen leegkotsen na het consumeren van een paar sneeuwwitjes.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lieve schat, was jij 12 toen je ging stappen dan?!
Darwin-awardquote:Zaterdagavond raakte een 12-jarige jongen uit Den Bommel buiten westen nadat hij binnen twee uur een liter alcohol had weggewerkt. Dergelijke gebeurtenissen kunnen enorme schade veroorzaken. ,,Een in alcohol gemarineerd brein is voor de puberteit heel schadelijk, zelfs al is het maar één keer,’’ stelt Van der Lely. Hij heeft recentelijk twee 12-jarige patiënten meegemaakt die vier maanden na hun vergiftiging naar een vmbo-denkniveau waren afgegleden. ,,Terwijl zij een vwo-advies hadden. En dat komt echt door de drank,’’ zegt Van der Lely, die verbonden is aan het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft.
onder welke steen heb jij gelegen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |