Das toch veel te hoog joh? Zeker omdat een biertje nog flink kan opwarmen na opening.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:37 schreef Monidique het volgende:
Zeven graden Celsius.
Wat is koud? En ik had wel eens gehoord op een Grolsch reclame dat de ideale temperatuur 3 graden was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:40 schreef Credence het volgende:
Als 't te koud is verliest 't teveel smaak.
Idd, waarom zou het z'n smaak verliezenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
4 graden celsius, lijkt me sterk dat het dan zijn smaak verliest. Ze maken het namelijk op 4 graden.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:57 schreef Dylanesque het volgende:
M'n beertender heeft 3 standen; 3, 5 en 7. Voorkeurskwestie, 7 lijkt me wel het maximum.
Die knoppen zijn alleen te vinden als je niet dronken bent.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:59 schreef teamlead het volgende:
[..]mijn beertender heeft volgens mij alleen aan en uit? Waar stel jij die temperatuur in dan?
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Die knoppen zijn alleen te vinden als je niet dronken bent.
Inderdaad. Veel Belgische bieren is 't 12 graden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt eraan wat voor een bier eigenlijk, varieert van keldertemp tot ijskoud
mijne heeft een lcd schermpje met die optiequote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:59 schreef teamlead het volgende:
[..]mijn beertender heeft volgens mij alleen aan en uit? Waar stel jij die temperatuur in dan?
Valt wel mee.quote:Op maandag 11 juni 2007 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een graad of 12-14. Als het uit een koude kelder komt vind ik het het lekkerst.Bier onder de 10 graden drinken is echt zonde, dan gaat er zoveel smaak verloren, of je moet bier niet lekker vinden.
Wat moet ik me daar dan in godsnaam bij voorstellen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bier dan nog niet gepastoriseerd is
Normaal wordt bier altijd na het vullen enorm verhit, om het lang houdbaar te houden. Als dit niet gebeurd bederft het bier binnen een week o.i.d.. Echter is dit bier veel lekkerder en smaakvoller!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Vork het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar dan in godsnaam bij voorstellen?
Ongezegend bier?
inderdaad, dit gebeurd ook bij frisdranken om de koolzuur langer in de drank te houdenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Normaal wordt bier altijd na het vullen enorm verhit, om het lang houdbaar te houden. Als dit niet gebeurd bederft het bier binnen een week o.i.d.. Echter is dit bier veel lekkerder en smaakvoller!![]()
Dat dusquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt eraan wat voor een bier eigenlijk, varieert van keldertemp tot ijskoud
Dat is pasteurisatie ja, maar ik vroeg me af wat pastorisatie inhieldquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Normaal wordt bier altijd na het vullen enorm verhit, om het lang houdbaar te houden. Als dit niet gebeurd bederft het bier binnen een week o.i.d.. Echter is dit bier veel lekkerder en smaakvoller!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |