Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:49 |
quote:Bron: Telegraaf. | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:50 |
Tja.. opzich hebben ze wel een punt. Wat heb je immers aan een auto op de openbare weg die 240 km/h kan terwijl 120 km/h maar is toegestaan. | |
erikkll | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:50 |
Net zo kansloos ![]() | |
Keiichi | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:51 |
Als we het ook mogen halen is het gewoon pedaal naar beneden en rijden maar, geen omkijken naawr ![]() | |
Lucille | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:52 |
Denk niet dat dit de uitstoot veel zal beperken, omdat op dit moment maar een kleine groep mensen voor lange tijd harder dan 162 km/u rijdt in Europa. | |
MrX1982 | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:59 |
Ziek en vrijheidsontnemend idee van een instituut wat meer en meer op een kwaadaardig gezwel begint te lijken. | |
eer-ik | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:02 |
wat een bullshit. Je mag dus al niet eens meer elke willekeurige auto die je mooi vindt kopen. En hoe gaan ze dat doen met alle auto's die nu rondrijden die het wel halen? | |
Daniel1976 | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:04 |
Milieu is dan ook een hoax of iedergeval de oplossingen en de mogelijke oorzaken die worden aangedragen. Nee let maar op hier gaan een PAAR mensen HEEL rijk van worden. | |
rival | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:06 |
ach omdat alle nerds richting de regering gaan blijf je dit soort dingen je leven lang houdenb! | |
Basp1 | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:07 |
Ik weet al het volgende punt van brussel wordt, er komt een maximum aan kubieke meters per persoon dat in een huis woont, teveel kubieke meters kosten ook alleen maar extrat stook en verlichtings kosten. | |
eer-ik | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:17 |
quote:whehe ![]() Breng ze nou niet op ideeen... ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:19 |
quote:Tenzij je dus in een echt vrij land woont, zoals de VS. In de VS kennen ze geen motors kleiner dan 2.0 liter. | |
Farmersmom | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:21 |
quote:Uhm..die van mij gaat 170 en daarna durfde ik niet verder...(wel met een beetje wind mee ja) | |
Keiichi | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:23 |
quote:Ik heb met een huurauto in duitsland eens rond de 190 gereden. Nou, knap eng was dat eigenlijk ![]() ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:23 |
Tellerafwijking. Verder bang dat ie uit elkaar zou vallen dan? | |
Keiichi | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:23 |
quote:Amerika is echt vrij. * Keiichi steekt jointje op ![]() | |
Keiichi | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:24 |
quote:Op GPS was dat, 200 op de teller. Nee, dat ding reageerde vrij heftig op het sturen. Iemand hoefde me arm maar aan te tikken en ik zou al in de vangrail gelegen hebben volgens mij. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:24 |
Wat is er nou eng aan 190 rijden op een snelweg??? Tenzij je in een gare bak rijdt natuurlijk. | |
SillyWalks | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:25 |
quote:Maar die zijn niet krachtiger dan een Japanse of Europese 1.6 Die 2.0s in de VS zijn dus gewoon een teken van Amerikaanse inefficientie, niet Amerikaanse vrijheid ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:26 |
200 op de teller en 170 op de GPS? Damn, da's pas een ernstige tellerafwijking. Weet iemand btw waarom er tellerafwijkingen bestaan? Ik heb namelijk het idee dat in de USA auto's geen tellerafwijking hebben. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:27 |
quote: ![]() | |
Keiichi | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:27 |
quote:EVen teruglezen ![]() | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:27 |
quote:heeft met de slijtage van de banden te maken | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:27 |
Hahahaha, Sillywalks, je hebt er nul verstand van. Denk je nou echt dat Amerikaanse autofabrikanten een 2.0 in hun kar gooien? Zeldzaam. Het zijn de japannertjes die in de USA rondrijden die zulke kleine motoren hebben. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:28 |
nou feit is dat americanen geen autos kunnen bouwen. groot zijn ze wel maar wegliggingen hebben ze niet. kwaliteit ook niet.. | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:29 |
quote: ![]() | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:30 |
quote:daarom is toyota ook nr 1 in de vs ![]() | |
Basp1 | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:30 |
En wat is de maximum snelheid in de vs is die onderhand al ergens boven de 65 mph (104 km/u) ![]() ![]() | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:31 |
quote:Nee, Ford is best wel een kut merk ja. ![]() | |
JohnDope | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:32 |
Nog even mensen, en het auto rijden is zo duur, dat de arbeider het niet meer kan betalen. En wat wordt het volgende dan, dat onbetaalbaar wordt voor de Arbeider? Juist, het vlees van de koe en tropische vruchten. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:33 |
quote:nou er zijn meer merken dan Ford. Met name de suv's zijn een drama Cadillac Escalade bijv. mag niet harder dan 150 omdat die anders niet meer rijden is. bochten maken wil ook niet echt lukken Dikke V8 2000kg+ en gewoon troep | |
Tism | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:34 |
Wanneer laten ze de automobilist nou eens met rust? ![]() ![]() Het moet niet gekker worden! ![]() | |
-En4Cer- | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:34 |
Akkoord. Maar dan mogen we ook op alle snelwegen 162 km/h rijden. | |
Aibmi | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:35 |
quote:Ford USA is wel bagger ja. Wat ford hier levert is compleet anders dan wat ze in de USA leveren. Alleen de focus is volgens mij op beide markten te vinden ![]() | |
Farmersmom | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36 |
quote:Het is dan weliswaar een Toyota, maar het blijft een mini autootje...tellerafwijking + afleesfout kan wel ongeveer kloppen, maar ik had wel het gevoel dat ie harder kon. Was ook nog wel redelijk stabiel. Vind het wel een goed plan om een technisch maximum snelheid in te stellen, de snelheid heb je niet nodig, zeker niet in NL in de file, maar haalbaar zal het niet zijn denk ik. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:38 |
quote:Tja, de wegligging van m'n Caddilac is inderdaad niet ideaal, maar zo'n auto is ook niet om hard mee door de bocht te gaan. Een Amerikaan is verreweg de meest comfortabele kar die je je maar kunt bedenken. Er is geen enkele Europese/Japanse kar die daar ook maar enigszins in de buurt komt. Kwaliteit is ook zeer dik in orde. | |
Aibmi | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:38 |
quote:Uhhu. ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:38 |
Als Autos niet meer snel mogen, gaan mensen autos voor luxe en ruimte kopen, worden ze groter en zwaarder, kijk maar naar de VS. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:39 |
quote: ![]() Ignorance is bliss voor jou he? | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:40 |
quote:Wat is dit dan voor een trieste reactie? Ga eens volwassen worden. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:40 |
quote:Doe mij maar een auto met wegligging en besturing. Doe mij maar een BMW 5 serie. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:40 |
quote:Wat wil je daarmee zeggen? | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:41 |
quote:Qua comfort zul je ook in een BMW nooit in de buurt komen van een Caddilac. Daarbij vind ik vrijwel alle BMW's ook ronduit oerlelijke burgerbakken, maar da's mijn mening. | |
CasB | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:42 |
Ah, een USA bash topic ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door CasB op 08-06-2007 13:47:46 ] | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:42 |
quote:dat zelfs de americanen liever echte autos kopen dan de gm meuk ![]() | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:43 |
quote: ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:43 |
quote:Hier rijden meer snelle auto's dan in Nederland hoor... Een corvette tik je op de kop voor enkele duizenden dollars. Je ziet hier vaker een Mustang rijden dan in NL een Golf. | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:44 |
quote:Mercedes ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:44 |
quote:Als je hier een Toyota ziet rijden, dan is het zo'n kleine pickup, verder ook niet. | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:45 |
quote:was niet 35% van de nieuw verkochte autos een SUV? | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:45 |
quote:Nee, ook Mercedes komt er niet in de buurt. Jij hebt zeker nog nooit in een echte Amerikaanse bak gereden... | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:46 |
quote:weet niet maar waarom zou ik een zacht bed willen rijden dat amper te besturen is. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:46 |
quote:We willen dat niet eens en jah ik heb er al paar keer in gereden. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:47 |
quote:Ja dat kan best zo zijn, maar er zijn weinig Amerikanen met maar 1 auto. | |
Arjan | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:48 |
Ik vraag me af wat voor wind er tegenwoordig door Europa (en ook NL) waait: allemaal dingen die NIET MOGEN en VERBOTEN worden, alleen maar omdat een stel wereldvreemde achtergestelde retards zich laat inpakken (lees: bedreigen ![]() Eerst moest Europa zich al bemoeien met de max. snelheid op de Duitse Autobahn - alsof Duitsland zelf niet kan beslissen wat goed is; de TGV en ICE zijn net zo vervuilend, alleen komt de uitstoot uit een electriciteitscentrale. Europa bemoeit zich met 'fijnstof' in Nederland; stoffen waarvan niemand echt weet of die bestaan, in welke mate, en hoe schadelijk die in werkelijkheid is. Alsof Brussel ons milieunormen kan opleggen die misschien haalbaar zijn in een uitgestorven deel in Centraal Spanje. Europa zou goed voor ons zijn. Ik zie het niet. Economische vooruitgang boeken we ook wel zonder bemoeienissen vanuit Brussel. Bovendien, zodra je als land welvarend bent, mag je het net zo vrolijk weer afdragen aan de EU. Als het niet als contributie is, dan wel als milieuheffing, want "hé, als de schoorsteen rookt, zal-ie ook wel aan het vervuilen zijn ![]() Europa wordt "geleid" een stelletje ingeslapen machtsbeluste zakken, die totaal niet meer door hebben waar het nou om draait. Ze zien alleen maar (politiek beïnvloede) rapporten, laten zich erdoor intimideren en maken zich met de dag ongeloofwaardiger. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:48 |
quote:Dat ligt dan echt aan jezelf... | |
Dagonet | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:49 |
Wat een onhaalbaar plan zeg, ik zie nog eerder de Britten van rijbaan wisselen dan dat dit er doorheen komt, waarom geeft de EU hier tijd en geld aan uit, waardeloos bureaucratisch monster. ![]() | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:52 |
quote:is gewoon een keuze.. ik verkies rijplezier boven zachte stoelen en een bagger auto | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 13:58 |
quote:Ik heb heel veel rijplezier in m'n Caddilac hoor. Alle luxe aan boord, heerlijk zachte leren stoelen, superzachte vering die zich bovendien aanpast aan de rijomstandigheden, heerlijk geluid van m'n V8 4.9 liter. En dat alles voor 1200 dollar. | |
Farmersmom | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:01 |
quote:Hoe ver kom jij op 1 liter? | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:01 |
op de snelweg 12 km ofzo. Gecombineerd een dikke 1:10. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:03 |
quote:en in de stad? ![]() | |
1299 | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:04 |
Amerikaanse bakken staan ook bekend om hun plastique bagger interieur. Een amerikaan is echt niet comfertabler dan een dure lexus bv.. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:04 |
In de stad zo'n 1:7 1:8. Maar brandstof is hier toch 2,5x goedkoper dan in NL. ![]() | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:05 |
quote:mooi te zien dat je al wel de fucked up americaanse metaliteit hebt ![]() | |
Boris_Karloff | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:05 |
In Amerika vond ik al die Cadillacs wel mooi, het straatbeeld is er ook naar. En de ruime wegen die je daar hebt. Hier in Nederland vindt ik het maar pauperwagens en zijn ze totaal niet handig. | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:06 |
quote:En een Lexus is een japanse bak die gemaakt is voor de amerikaanse luxe markt... | |
Dagonet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:06 |
Het is toch best knap dat een draconische maatregel van de EU tot VS bashen leidt ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:07 |
quote:Als jij het zo goed voor het met het milieu zou je ook geen BMW 5 prefereren, hypocriet. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:08 |
quote:Typisch Nederlandse bekrompenheid. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:08 |
quote:globalisering heet dat ![]() | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:09 |
quote:ik zou een 530D rijden, ik heb niet gezegd: het kost hier toch zo weinig laat maar nog meer co2 produceren | |
Dagonet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:09 |
quote:En opschepperige arrogantie van in VS wonende Nederlanders met hun 'hier is alles veel beter en de rest van de wereld is kut' natuurlijk. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:09 |
quote:ben geen Nederlander en wat heeft brandstofverspilling met bekropenheid te maken? | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:09 |
quote:Kerel! ![]() We begon er nou met zeiken dat Amerika een vrij land is? quote: | |
Boris_Karloff | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:11 |
quote:Ik doe niet aan Amerika bashen. Een goede vriend woont er en de amerikanen die ik poersoonlijk ken kan ik prima mee door een deur. | |
Lightning_NL | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:12 |
quote:Heeft niks met arrogantie te maken (?????)... Het is gewoon zo. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:13 |
quote: ![]() ![]() ![]() jah hoor zolang jij er maar in gelooft heel het land is gebaseerd op schulden | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:14 |
quote: ![]() Je hebt nu je kortzichtigheid wel weer bewezen. Parkeer nu fijn je Cadillac maar tegen een boom aan ofzo. | |
DS4 | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:14 |
quote:Duitsland ligt in de EU heb ik begrepen. | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:19 |
quote: quote: quote:Kijk, een minderwaardigheid complexje Typisch de Hollander, kan het niet hebben als elders zaken anders zijn geregeld en er mensen zijn die dat prettig vinden, want nergens is het natuurlijk beter dan in NL... | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:21 |
quote:nederland is niet beter maar de vs op nr1 te zetten vind ik toch wel erg. maar idd als hij er blij van wordt prima... maar kom dan niet aan met USA NR 1!!! ![]() ohja Gods own country ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:23 |
quote:Wil je zakdoekje? Een Schouder om uit te huilen? Of ga je liever met je speelgoed gooien? | |
Litpho | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:23 |
quote:Nee, maar milieu is wel een leuke "als je niet voor bent, ben je tegen" dooddoener altijd. | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:24 |
quote:Precies, noem iets milieu en niemand mag tegen zijn. Sociale rechtvaardigheid is er ook zo eentje. | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:24 |
quote:oh mag ik op eens niet meer kritiek hebben op domme uitspraken? in nederland is ook genoeg mis maar doe aub niet zo alsof in de vs alles koek en ei is | |
Pietverdriet | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:26 |
quote:Snuit je neus en hou op met huilen. | |
Lariekoek | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:27 |
quote:Dat hoor je mij niet zeggen. Maar Amerika een vrij land noemen... ![]() | |
Matty___ | vrijdag 8 juni 2007 @ 14:28 |
quote:wat een argument...maar prima ik zal het hierbij laten. valt moeilijk te praten met zo iemand... ohja ik huil weer... ![]() | |
Basp1 | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:00 |
quote:Het is wachten totdat er een vreemde connectie met een allochtoon gevonden wordt ![]() | |
FJD | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:05 |
Waarom zouden mensen toch een hekel aan de EU krijgen ![]() Ga je toch bezig houden met zaken waar je echt een groot verschil kunt maken ![]() ![]() | |
CasB | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:19 |
quote:Het zijn altijd allochtonen die in benzineslurpende mercedessen rijden. Zo ![]() | |
Commensaal | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:20 |
quote:Klopt gewoon hoor. Of ben je anarchist? http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=363&year=2006 | |
Den_Haag | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:31 |
En dan vinden ze het raar dat mensen tijdens het referendum NEE stemmen. | |
funkmaster | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:39 |
dan wil ik wel Lotus Elise acceleratie verdomme ![]() en in het algemeen ben ik natuurlijk tegen...beetje lol hebben van je auto, verbruiken betaalt toch dikke accijnsen als ie veel vermogen wil | |
Bloemkool | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:49 |
Tijd om nee te stemmen tegen dat hele Europa gedoe. Het begint op Nederland te lijken: moeielijke beslissingen worden niet genomen, daar wordt alleen eindeloos over vergaderd. En gemakkelijke beslissingen zijn zo genomen en kosten de burger altijd geld of hij mag er iets voor inleveren. Ik vraag me af waarom we nog gaan stemmen en waarom we politieke partijen hebben die iets voor de burger doen als ze de burger enkel tegenwerken. | |
Liopleurodon | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:40 |
quote:Waarom denk je dat de wegen in de VS 20 meter breed zijn ![]() | |
CasB | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:43 |
quote:Da's voor de choppers waarmee je geen bochten kan maken ![]() | |
Litpho | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:23 |
quote:Het is inderdaad raar dat je van stemgerechtigden verwacht dat ze lezen ![]() | |
DS4 | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:36 |
quote:Nou... dat hoeft niet. De kans dat NL op zichzelf zoiets beslist is groter dan dat de lidstaten tezamen zoiets zullen beslissen. Dus dit kan best eens een argument VOOR Europa zijn. | |
Harry4 | vrijdag 8 juni 2007 @ 18:14 |
Hmmm nou ja, je mag opzich al niet harder als 120, maar ik vind dit toch een dwaze maatregel. Ik weet niet hoe lekker de auto op zo'n moment dan nog loopt. Normaal gesproken ga je toch zeker wel eens 140 - 150 (vooral s'nachts), ik weet niet hoe een auto bij deze snelheden dan nog loopt. | |
xFriendx | vrijdag 8 juni 2007 @ 18:27 |
Betekent dit alleen dat de auto gewoon een snelheidslimiet van 162 km/h heeft en er voor de rest niets aan zal veranderen of zal deze 'begrenzing' ook de 'handling' en prestaties van auto's veranderen? (en dan doel ik dus niet op de top van de auto). | |
Five_Aces | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:27 |
Wat is het nut van dit soort onzin als 99% toch al niet over de 120 heen komt. Je netto milieubesparing is dan 0. | |
Monidique | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:28 |
Schuld van Amerika. | |
Furby | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:47 |
Hoe komen ze aan 162? Niet 160 of 150 maar 162? | |
Hyperdude | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:51 |
Alleen al het feit dat ze voor 162 kiezen ipv. voor een normaal getal, is al genoeg reden om uit de EU te stappen! | |
Yildiz | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:19 |
quote:En de ambulance dan? Die mag ook maar 160 over de snelweg? Lekker dan. | |
Yildiz | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:28 |
quote:Perfecte auto om met cruise-snelheid ala 15 km/h door de winkelstraat gezien te worden, voor sommigen. | |
Damzkieee | vrijdag 8 juni 2007 @ 22:21 |
quote:Kun je nou werkelijk in geen enkel topic waar je post achterwege laten dat je in de VS woont en dat het allemaal zo mooi is daar? | |
Slasher | vrijdag 8 juni 2007 @ 22:30 |
quote:Ik lees het ook idd... Hij is waarschijnlijk gehersenspoelt door "Uncle George" ![]() Alsof the US of A zo geweldig is..... | |
Slasher | vrijdag 8 juni 2007 @ 22:32 |
quote: ![]() Wat heeft een "vrij land" nou met motors kleiner dan 2.0 liter te maken ![]() | |
xFriendx | vrijdag 8 juni 2007 @ 22:48 |
quote:Mijn vraag komt vooral door dezelfde werkwijze bij scooters. Ook die worden hier begrensd. Kan je natuurlijk allerlei argumenten voor hebben, maar qua vervuiling zijn begrensde scooters meer vervuilend dan onbegrensde scooters. Echter zitten scooters motorisch anders in elkaar dan auto's dus weet niet of hetzelfde verhaal ook opgaat voor auto's. | |
AchJa | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:03 |
quote:Land of the free! ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:26 |
quote: ![]() ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:27 |
quote:En jij je onvolwassenheid. Gelukkig heb ik met m'n Cadillac meer kans op overleven dan in zo'n kutjapannertje. | |
AchJa | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:30 |
quote:Behalve als iedereen een auto van het formaat caddie rijdt... Maar waarschijnlijk is dat te moeilijk te begrijpen. | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:30 |
quote:Zo is het PRECIES!!! Ik was eerst ook behoorlijk tevreden over NL, maar sinds ik hier in de USA woon, zie ik in dat Nederland een klein kutland is, waar overal geld uit je zakken wordt gezogen, waar bijna niks meer mogelijk is, en waar het stikt van de regels, waar veel mensen een kutmentaliteit hebben, waar klantenservice geen zak voorstelt, en waar veel mensen denken dat Nederland om een of andere reden superieur is, in ieder geval superieur in vergelijking met de USA ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:32 |
quote:er is in de USA veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer vrijheid dan in NL, neem dat maar van mij aan. | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:33 |
quote:Foto's? ![]() | |
AchJa | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:36 |
quote:Ik geloof je echt... | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:36 |
quote:Ik quotte het stukje over ik in mijn Cadillac tegen een boom aan rijden. Maar waarschijnlijk is dat te moeilijk voor je, begrijpend lezen. | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:38 |
quote:Tja, het is nu eenmaal zo. Ik heb een boordcomputer die me zo kan vertellen wat m'n instant en average verbruik is, in gallons en liters, dus ja. Als je me niet wilt geloven doe je dat maar niet. Geef mij ÉÉN reden waarom ik zou zeggen dat die bak zuiniger is dan ie is???? Daar komt ook nog eens bij dat het Amerikaanse verkeer veeeeeeeel relaxter is dan in Europa. De mensen houden hier netjes afstand, toeteren niet, bumperkleven kennen ze hier niet, geen agressie in het verkeer. En natuurlijk lekker cruiscontrolled rondrijden. Dus ja, zoveel verbruikt mijn 4.9 liter niet. Edit: Nog effe een bewijsje voor je opgeduikeld... quote:Wikipedia ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Lightning_NL op 09-06-2007 01:58:22 ] | |
LoggedIn | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:42 |
De grootste bedreiging voor welvaart én welzijn in Nederland is de EU. 't Word tijd dat we gewoon voorgoed uit die ellende stappen, en zelf met een paar welvarende landen een Economische eenheid gaan opzetten. Hebben we evenzogoed open grenzen, maar dan zonder een immorele organisatie die de meest belachelijke voorstellen verzint om de samenleving uit elkaar te rukken. | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 02:27 |
quote:Overdrijven is ook een vak. | |
Aibmi | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:34 |
quote:1) Je kunt buiten de bebouwde kom rijden daar niet vergelijken met hier. Je zit daar aan je 65mph limiet, terwijl het hier 120 kmh is. 2) Een andere bron zegt dat je 25 mpg buiten de bebouwde kom, en 15 binnen de bebouwde kom mag verwachten. quote: | |
Athmozz | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:44 |
quote:Ik vind het ook maar een domme regeling, 150 op de snelweg is op niet spitsuren makkelijk aan te houden, en rijdt even confortabel of 120, echt veel verschil zit er niet in. Verder verbruik ik zo veel meer niet als ik 150 ga dan als ik 120 rijd, mijn verbruik stijgt dan van 1:13 naar 1:11, en met recente diesels merk je haast geen verschil meer, dus veel zal dat niet maken. Volgens mij kan dat zelfs best nadelig uitkomen voor de verkeersveiligheid; als je auto nl max 160 mag rijden, en je hebt een 6trapsautomaat (wat nu toch meer en meer standaard begint te worden), dan kan je al je vitessen spreiden tussen 0-160, terwijl je momenteel een spreiding zal hebben tussen 0-220 oid. Kleinere spreiding is steeds dichter tegen het maximum van je motor kunnen rijden => betere acceleraties => meer kans op ongelukken lijkt me. En wat betreft cilinderinhoud vs verbruik; een wagen met een kleine cilinderinhoud verbruikt niet noodzakelijk minder dan een met een grotere, het is de manier waarop je ermee rijdt. Zo reed ik met onze 1300cc ongeveer 1:7, met de 1600cc gemiddeld 1:12, terwijl een vriend van me met een 2.5 gemiddeld ook 1:12 rijdt. Een S-klasse (3.5 liter benzine) rijdt ook 1:10 gemiddeld, dus best zuinig nog. Op zich zou het wel gemakkelijk zijn. Je mag in België nl juist 160 voor net je rijbewijs niet ingetrokken te worden, dus dan moet je gewoon nooit meer opletten. Je wagen kan maar 162, correctie eraf en je zit onder de 160. Misschien is dat toch wel handig ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Athmozz op 09-06-2007 10:52:20 ] | |
Vitalogy | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:48 |
quote:Tja...dat is wel waar ja. ![]() | |
Hari-Bo | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:51 |
quote:Hell yeah ![]() | |
Matty___ | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:52 |
quote:Eens vaker het financieel nieuws kijken. ![]() | |
funkmaster | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:59 |
quote:(psst...hoe heet die serie met die gast van jou icoontje ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 9 juni 2007 @ 15:02 |
quote:#1 Monaco: $550,947.32 per capita #2 Ireland: $338,761.47 per capita #3 Switzerland: $142,561.00 per capita #4 United Kingdom: $136,237.45 per capita #5 Netherlands: $114,600.47 per capita #6 Belgium: $101,325.74 per capita #7 Norway: $75,692.65 per capita #8 Denmark: $74,065.68 per capita #9 Austria: $72,477.53 per capita #10 Hong Kong: $67,746.72 per capita #11 Sweden: $66,237.87 per capita #12 Finland: $48,086.65 per capita #13 Germany: $47,378.07 per capita #14 Spain: $39,334.27 per capita #15 Italy: $33,655.65 per capita #16 United States: $33,339.98 per capita #17 Australia: $28,633.40 per capita En dan nog de pensioen verplichtingen van de overheid, dat in principe ook een schuld op termijn is.. ![]() | |
Basp1 | zaterdag 9 juni 2007 @ 15:27 |
quote:Van 1:13 naar 1:11 dat zou ik toch wel een noemenswaardig verschil willen noemen, 20% meer verbruik. Heb je ergens een bron dat men voor nieuwe diesels een magische oplossing heeft gevonden dat de de luchtweestand niet meer kwadratisch toeneemt evenredig met de snelheid. | |
MouseOver | zaterdag 9 juni 2007 @ 15:49 |
Ik mis de directe link met CO2. Of zou het een opstapje zijn om 10 jaar later ook gelijk een vermogens- en motorinhoudslimiet in te voeren, onder het motto "auto's die niet sneller dan 162 kmh kunnen hebben aan een 1.2 wel genoeg"?![]() | |
Athmozz | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:18 |
quote:Ervaring. Gent-Luxemburg-Gent doorgeven met de diesel van een vriend (MB W124 2.5D) geeft een verbruik van rond de 1:15 als je mooi 120 aanhoudt en geen file hebt, als je de snelheid op 160à170 legt stijgt het verbruik naar iets van een 1:13, dus amper verschil in verbruik. Het maakt volgens mij meer verschil in verbruik om minder verkeersdrempels te leggen, dan om de snelheid verplicht te verlagen, zéker aangezien er al bijna niemand 160+ rijdt. Als ik door een straat zoals de voskeslaan rijd (ene kant heeft tredes ipv drempels, andere kant is perfect vlak), rijd ik in de ene richting met een gemiddeld verbruik van 1:8 volgens mijn boordcomputer, terwijl ik in de andere richting gemiddeld verbruik van 1:15 opteken. Het is een straat waar in beide richtingen maar 30/u gereden mag worden, en op het stuk zonder tredes wordt er niet merkbaar sneller gereden dan aan de andere kant, terwijl door al die tredes je om de 100m gewoon moet stoppen (aan 10/u hang ik er met mijn auto al tegen), en weer optrekken naar die 30/u. Veel mensen laten hem daar gewoon in 2de of 1ste staan, wat nog extra veel verbruik met zich meebrengt (ik heb een automaat dus die schakelt tenminste door, manueel liet ik hem heel die straat in 1ste staan, anders ben je moegeschakeld tegen dat je er door bent) | |
Matty___ | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:20 |
quote:mooi dat je met cijfers van 3-4 jaar geleden aankomt over de staatsschuld. ![]() Ik had het meer over het structureel ontbreken van spaargeld in de VS zodat men hoofdzakelijk op krediet leeft. quote:http://www.usmarkets.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=53684 En laat ik het dan maar niet hebben over de schulden die Amerika heeft in China door oa het flinke tekort op de handelsbalans: http://www.nrc.nl/economie/article292247.ece | |
AchJa | zaterdag 9 juni 2007 @ 19:20 |
quote:It aint half hot Mum | |
Pietverdriet | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:03 |
quote:Dat is niet alleen staatsschuld, daar zijn priveschulden bij opgeteld. quote:Valt in het niets als je pensioen verplichtingen van de eurolanden samen met de staatsschuld ziet. | |
Lightning_NL | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:10 |
quote:1) ik cruise meestal zo'n 5-7mphs boven de max, 72 komt al aardig in de buurt van 120km/u 2) ik heb een Seville, geen Deville | |
Repeat | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:13 |
Pleur op met dat gezeik over Amerika, totaal offtopic en niet boeiend. | |
Repeat | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:17 |
Ontopic: overigens is het gewoon een raar idee. Zo'n wet zal er natuurlijk nooit komen ![]() | |
Scheepschroef | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:08 |
Het streven om auto's niet al te hard te laten gaan vind ik prima alleen ik ben tegen een overvloed aan verboden. Wat houdt deze maatregel in? -Idioot scheuren wordt ingeperkt, maar hoe vaak komt dat nou voor? -Politiewagens kunnen worden ontzien van de limitering, maar ik denk dat de echte wegpiraten schijt hebben aan z'on verbod en hun wagen gewoon zo modden dat dit geen punt meer is. Als je dan echter gepakt wordt... -De gewenste snelheidsberperking wordt niet via duitsland zelf maar via EU regelgeving bereikt -Ze draaien scheurijzers en daarmee een behoorlijk groot Europees exportproduct de nek om. -Je geeft een ontwikkelingsrichting aan Omdat 160 een stuk meer is dan wat vaak is toegestaan en de echte voordelen minimaal zijn is dit toch echt symboolwetgeving. Of het er dus komt? Ik denk niet dat ze er impopulair van worden. Onder autoenthousiastelingen misschien maar het gros van de bovolking vind dit denk ik een prima maatregel. Ze moeten er echter wel rekening mee houden dat een overdreven regeldruk vanuit de EU niet goed valt, en dit neigt naar overbodige regelgeving. | |
OFfSprngr | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:35 |
Ik ben wel voor het millieu, maar ik ben tegen de beperking van persoonlijke vrijheid en dat houdt in om op de autobahn zo kankerhard te rijden als je zelf om een boom gevouwen wilt worden. | |
MouseOver | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:51 |
quote:En het is nu net datzelfde gros van de bevolking dat genoeg heeft van betuttelende brusselse regeltjes. | |
Scheepschroef | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:53 |
Mja, met energieverbruik kun je dat wel stellen maar als je bijvoorbeeld afgesproken om je CO2 zo en zoveel terug te brengen en er is echt een plafond dan gaat dat anders op. Anywho, dat terzijde, deze maatregel komt er nooit. Puur een proefballonetje om de reactie van de Duitsers nog eens te testen. | |
Scheepschroef | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:54 |
quote:Zij ik dat dan al niet? Dat heet het subsidariteitsbeginstel. Maarja, regels he; can't live with em, can't live without them. | |
pingu_ | zaterdag 9 juni 2007 @ 22:09 |
Geen F1 dus meer en andere races. ![]() | |
Tirion | zondag 10 juni 2007 @ 02:02 |
Het lijkt gewoon weer een nieuw idee in de strijd om Duitsland's geen-limiet wetgeving om zeep te helpen, en als het niet kan onder de noemer veiligheid kan het nu misschien wel onder die van het milieu. [ Bericht 29% gewijzigd door Tirion op 10-06-2007 12:31:45 ] | |
HiZ | zondag 10 juni 2007 @ 02:12 |
Ik zie dat iedereen voor het gemak heen heeft gelezen over het simpele feit dat dit zogenaamde 'EU voorstel' een ideetje is van één lid van het EP? | |
Zyggie | zondag 10 juni 2007 @ 02:13 |
quote:Aansteller. ![]() | |
HiZ | zondag 10 juni 2007 @ 02:16 |
quote:Behalve dan dat de federale regering elke staat die geen maximumsnelheid heeft afsnijdt van financiering van highways. Met als resultaat dat je nergens harder mag rijden dan 65mph wat dan ook nog eens op draconische manier wordt afgedwongen. Zoals ik persoonlijk heb mogen ervaren toek ik 70mph reed op een overigens volstrekt lege snelweg in Pennsylvania. | |
Oud_student | zondag 10 juni 2007 @ 08:42 |
Hoe is dat getal tot stand gekomen, 162 ? Waarom niet 158,3467 of gewoon 200 ? Ik ben bang dat er heel wat belasting geld is opgegaan in de talloze vergaderingen om dit getal vast te stellen. Bij een volgend referendum over Europa weet ik wel wat ik moet stemmen. | |
Jalu | zondag 10 juni 2007 @ 10:06 |
quote:Gokje: 100 mijl per uur? | |
erikkll | zondag 10 juni 2007 @ 10:44 |
quote:100 mile = 160.9344 kilometers volgens google. | |
_Qmars_ | zondag 10 juni 2007 @ 11:55 |
De britten zitten in het complot! Schopje naar TRU! | |
MouseOver | zondag 10 juni 2007 @ 12:12 |
quote:Wat was precies het resultaat? | |
HiZ | zondag 10 juni 2007 @ 13:59 |
quote:Van de inmenging door de federale overheid? Dat alle staten een maximum snelheid hebben ingevoerd, inclusief de staten die dat eigenlijk niet wilden. Zoals Montana. | |
MouseOver | zondag 10 juni 2007 @ 14:07 |
quote:Nee, voor jou bedoel ik ![]() | |
tntkiller | zondag 10 juni 2007 @ 15:17 |
quote:tuurlijk kan dat wel...als je in een ferrari koopt die begrenst is(of gewoon een kleinere motor) ziet hij er nog even cool uit.. heb het altijd al raar gevonden met autos dat ze technisch 350 kunnen rijden maar je mag in nederland bij wet gewoon nooit harder dan 120.. bij brommer is deze regel er al...technisch kan je een brommer 100+ laten rijden alleen mag hij bij wet niet harder dan 50 en is ook bvb je cilinder inhoud gebonden aan een max. | |
MouseOver | zondag 10 juni 2007 @ 15:29 |
quote:Wat resulteert in een hoger brandstofverbruik, hogere slijtage en viezere uitlaatgassen. Nee, dat heeft nut. ![]() | |
FJD | zondag 10 juni 2007 @ 16:04 |
quote:De gedachte dat het kan. quote:Wat nog maar de vraag is. Die dingen worden voor de Nederlandse markt afgeknepen dus de vraag is of ze dan per km/u efficienter zijn op 50km/u dan op de fabricage snelheid. | |
eer-ik | zondag 10 juni 2007 @ 16:06 |
quote:die dingen worden ook niet alleen maar (ok, waarschijnlijk overwegend wel) gebruikt op de openbare weg. | |
MouseOver | zondag 10 juni 2007 @ 16:13 |
quote:Nee, door variobegrenzer maken ze meer toeren bij dezelfde snelheid, en door in- en uitlaatrestrictors heb je een smerige verbranding die in koolafzetting en een slechtere verbranding resulteert. Begrensde 25 kw motoren hebben trouwens ook last van een hoger verbruik. Begrenzen op snelheid is bij auto's weliswaar iets makkelijk, maar het is in beginsel gewoon niet handig om met dit soort dingen te gaan rommelen. | |
tntkiller | zondag 10 juni 2007 @ 17:53 |
een hybride motor in die Ferrari zetten zou mooi zijn ![]() | |
Athmozz | zondag 10 juni 2007 @ 18:01 |
quote:een ferrari is juist cool door de motor die er onder ligt, niet door het uiterlijk. Anders kan je evengoed een peugeot 406 kopen en de ombouwkit ervoor, dan zie je het verschil met een ferrari ook al amper (er is een bedrijf dat de bodykits + interieurs van een ferrari levert, die pasklaar zijn voor een peugeot 406). Je blijft echter met de onmogelijk slechte prestaties zitten. Maar ik denk dat er inderdaad wel wat te verbeteren valt, zorg dat de meeste auto's stoppen op ongeveer een 180à200 (de snelheden die nog wel gereden worden, hoger gaan weinig mensen) en maak de spreiding van je versnellingen daar optimaal aan. (automaten zouden ook handig zijn, daarmee verbruik je nl minder dan 90% van de mensen doen met hun manuele bak) | |
HiZ | zondag 10 juni 2007 @ 18:30 |
quote:Oh, ik had geluk. Hun dienst zat er bijna op en ze zouden niet op tijd thuis zijn geweest bij moeder de vrouw voor het avondeten als ze me echt hadden willen bekeuren. | |
Lightning_NL | zondag 10 juni 2007 @ 18:37 |
quote: quote:Je spreekt jezelf een beetje tegen... | |
ArendBarend | zondag 10 juni 2007 @ 19:10 |
quote:Net of dat beter is ![]() | |
Litpho | zondag 10 juni 2007 @ 19:38 |
quote:Tuurlijk. Vrijheid is geen motor kleiner dan 2 liter kunnen kopen. En nog een paar dingen ![]() | |
ScienceFriction | zondag 10 juni 2007 @ 19:54 |
quote:Ik dacht hetzelfde ![]() | |
Casparovvv | zondag 10 juni 2007 @ 19:54 |
Dit komt er toch niet door. Dan stort namelijk een aanzienlijk deel van de Europese autoindustrie in (Spyker, Ferrari, Lamborghini, Donkervoort etc), allemaal kleine bedrijfjes. Daarnaast verliezen circuits als de Nürburgring een groot deel van hun inkomsten. Automerken als BMW, Mercedes, Audi etc kunnen al hun snelle modellen net zo goed schrappen. Dit zal ontzettend veel protest opleveren. Ik kots van het idee alleen al, om een snelheidslimiet in te voeren. | |
Furby | zondag 10 juni 2007 @ 20:11 |
quote:Wat lul je nou weer? Automaten verbruiken 3% meer. Maar dit is weer zo'n ding van "op het internet wordt 99% van de statistieken ter plekke verzonnen" Had dan zo'n duwband gezegt. (varionogwattes geval) | |
Athmozz | zondag 10 juni 2007 @ 20:40 |
quote:Als je in het boekje kijkt wel, maar dan moet je wel elke keer goed schakelen. Aangezien er weinig mensen zijn die op het goede moment schakelen, zal dus bij veel het verbruik lager liggen als ze met een automaat gaan rijden. | |
Lightning_NL | zondag 10 juni 2007 @ 20:41 |
Ik denk echter wel dat handschakelbakken lijdt tot sneller optrekken en bij hogere toeren pas schakelen. Met een automaat ga je gewoon automatisch relaxter rijden. | |
Athmozz | zondag 10 juni 2007 @ 20:49 |
quote:In het stad zijn er nl veel mensen die lang in 2de blijven, en hem eventueel in 3de leggen als ze een stukje 50 moeten rijden. Dan is een automaat handig, die gooit mij zelfs al in 4de als ik 50/u constant rijdt, wat een zeer laag toerental + verbruik oplevert. Zelf ga je dat niet doen, je gaat hem in 3de houden. Als je nl even wilt optrekken aan 50 in 4de zit er niet zoveel fut in, als je hem met een automaat ff een tik gas geeft gaat hij naar 3de of 2de (als je plank geeft), en dat véél sneller of dat je manueel kan terugschakelen. Of je bent je lunch aan het opeten terwijl je rijdt, je moet ergens een rond punt nemen en staat nog in 2de... ff het stukje na het rond punt doorkachelen in 2de tot 70of80 omdat je maar 1 hand hebt voor te sturen + schakelen, dus eerst recht rijden en dan pas verleggen... Uiteraard beweert niemand te eten achter het stuur, ik ken genoeg anderen op het werk (en ikzelf ook wel, heb toch een automaat dus 1 hand minder nodig voor te rijden) die af en toe eens een broodje oppeuzelen al rijdend... | |
1299 | zondag 10 juni 2007 @ 21:11 |
quote:Enkel bij een voorgeschakelde versnellingsbak als DSG/SMG. Als je geen polio hebt kan je sneller in je bak roeren om terug te schakelen dan een conventionele automaat met koppelomvormer dat kan. | |
Athmozz | zondag 10 juni 2007 @ 22:20 |
quote:dan kàn je dat inderdaad, de vraag is of het merendeel van de mensen zo snel is, en dan is het antwoord neen. Ik rijd zelf met een "oude" automaat (4baksgeneratie) en die schakelt al in minder dan een seconde terug van 4 naar 2. De meeste mensen doen er echt langer over van het moment dat de koppeling in gaat tot het moment dat de koppeling weer gelost wordt. Maar waar ik eerder op doelde is dat de 4de versnelling niet gebruikt zal worden (terwijl ze op die snelheid toch al zuiniger rijdt) waar een automaat ze wel al zal gebruiken. | |
1299 | zondag 10 juni 2007 @ 22:36 |
quote:Ja dat klopt het is uiteraard zuiniger om in een hogere versnelling te rijden bij een gelijkmatig tempo. Maar door de koppelomvormer zal het verschil tussen 1 versnelling bij een gelijke snelheid niet zo heel veel zijn. Er valt meer winst te halen op de snelweg door een gelijkmatig tempo te rijden ipv voortduren optrekken/afremmen. | |
MrSASO | zondag 10 juni 2007 @ 22:39 |
quote:Mercedes, Jaguar, BMW en een hoop andere merken zijn net zo comfortabel als een Caddilac. Een Caddilac is alleen maar groot en duur maar kan helemaal niet op tegen zijn Europese en zelfs Japanse soortgenoten. | |
Athmozz | zondag 10 juni 2007 @ 22:50 |
quote:Duur? een cadillac STS 3.6 heb je al vanaf 65.000¤, een mercedes S350 begint vanaf 80.000¤, een BMW 730i begint ook aan 68.000¤... die Cadillac zit gewoon in de prijsklasse van een Mercedes of een BMW, met het grote nadeel dat je enorm veel verbruikt voor dezelfde prestaties. Gemiddeld verbruik van 12.5l tov een BMW 730 (10.5l) en een S350 (10.1l) maar de meeste amerikanen rijden als een dwijl. Ik heb een Chrysler 300C en een Dodge Caliber testgereden (dodge is geval appart, das halve suv), en geen van beiden kwam ook maar in de buurt van de standaard wegligging van mijn kia rio (heb er nu andere veren/dempers/remklauwen/remschijven op, wat wel serieus wat invloed heeft). Zegt genoeg als je dat dan wil gaan vergelijken met wagens zoals een BMW 3 serie... | |
MrSASO | zondag 10 juni 2007 @ 23:21 |
quote:De Chrysler 300C moet volgens mij toch niet slecht rijden, hij heeft toch dezelfde basis als een E-klasse Mercedes? | |
Lightning_NL | maandag 11 juni 2007 @ 01:12 |
Inderdaad dezelfde basis als een E-klasse Mercedes haha. Anyway, wegligging heb je in de USA niet zo nodig, daar wil je comfort hebben. Dat past hier beter bij het land en bij het verkeer. | |
Sorcerer8472 | maandag 11 juni 2007 @ 01:39 |
Lekker on-topic allemaal. Het komt erop neer dat er weer burgerrechten worden ontnomen (in dit geval het recht een auto te bezitten die harder dan 160 kan: je weet nooit wanneer je het in een zeldzaam noodgeval nodig hebt)... En dat voor een CO2-probleem (auto's zijn 16% van de CO2-uitstoot in NL!) wat misschien meer een gevolg is van de zonnecyclus dan van onze hedendaagse industrie (komen we pas na decennia achter waarschijnlijk). Als je het mij vraagt: VEEL geld stoppen in onderzoek naar waterstofenergie, zuinige auto's en roetfilters e.d. subsidiëren, maar dit soort restricties kan echt niet!!! Harder dan 160 rij ik sowieso eigenlijk nooit (zelfs in Duitsland niet omdat het boven de 160 toch wel hard gaat met brandstofverbruik), maar het verbieden ervan is totale bullshit! | |
MouseOver | maandag 11 juni 2007 @ 07:56 |
quote:Van het vorige type E ja ![]() | |
Kreator | maandag 11 juni 2007 @ 08:50 |
Dude, die gare plastic amerikaanse pruttelbakken zijn echt slecht (zie ook top gear). Een dashboard in een nieuwe amerikaan ziet eruit als een jaren 80 dashboard hier. Bovendien hebben ze veel te grote motoren nodig om pk's te krijgen. (4 liter, 200pk dat soort meuk). Verder hebben ze een wegligging waar je van moet huilen. Dus kom niet aanzetten met dat soort vreemd 'us is the best' gedrag. | |
HiZ | maandag 11 juni 2007 @ 08:56 |
quote:Nee, dat doe ik niet. Want iemand aanhouden omdat hij op een lege snelweg 5mph te hard rijdt is een draconisch afdwingen. En als ik Amerikaan was geweest had ik ook een boete gekregen. Alleen omdat ik geen Amerikaan was had dat in dit geval betekend dat ik mee zou moeten naar het bureau, en dat hadden ze niet voorzien en hadden ze ook geen zin in. | |
Matty___ | maandag 11 juni 2007 @ 10:10 |
quote:nou niet helemaal, weinig pk's maar wel veel nm. | |
HiZ | maandag 11 juni 2007 @ 11:39 |
quote:Ik heb in de VS in 5 auto's gereden, waarvan 3 van Amerikaans fabrikaat. Waarvan er één (Buick) zo'n beetje net uit de fabriek kwam, aan alle kanten rammelde en een wegligging had van een dronken gans. De tweede (Mercury) had een betere wegligging, maar bij die wagen ging de linkerachterband na 6000 mi op de teller aan flarden. (Wat overigens veroorzaakte dat ik later op de dag die 5mph te snel reed en werd aangehouden). Een Chrysler minivan waarmee ik een rondje Maine, Montreal, Quebecville, Maine heb gemaakt reed wel probleemloos, maar verstookte een zee aan benzine. | |
Metro2005 | maandag 11 juni 2007 @ 12:33 |
je mag toch haast nergens zo hard rijden dus wat heeft het voor zin om auto's te limiteren op een snelheid die ze toch haast al nooit rijden. Milieuargument is hier dus écht kul. Mijn auto heeft een top van 160km/u momenteel en hoe vaak rij ik dat? nou nooit. max 130-140. Ik heb auto's gehad die ook dik over de 200 haalden, en hoe vaak gebruik je dat? misschien 1 keer op je top eens te testen en daarna nooit meer. Totaal onzinnig dus om de top te gaan beperken. quote:Ben liever vrij in autogebruik en keuze dan in joints eerlijk gezegd. ![]() | |
Metro2005 | maandag 11 juni 2007 @ 14:36 |
quote:Pff wat een onzin, ik rij altijd in elke auto bij 50 in zijn 4. En dat gezanik over amerikaanse auto's, ik heb ook liever een auto met een comfortabel onderstel maar 'ze' zijn er blijkbaar in europa van overtuigd dat wij liever een knetterhard onderstel wensen. Nou als ik de keuze had koos ik voor de boterzachte vering van een amerikaan. En helaas gaat het enige merk wat soepel vering had ook steeds meer richting keihard (citroën) ![]() | |
ArendBarend | maandag 11 juni 2007 @ 15:57 |
quote:Ja, want dat was inderdaad zijn punt ![]() | |
1299 | maandag 11 juni 2007 @ 16:35 |
Achja dit is allemaal leuk en aardig maar technisch is het ook nog eens niet haalbaar ![]() | |
OveRLoaD | maandag 11 juni 2007 @ 16:37 |
En wat als ik nou naar Duitsland ga waar ik geen snelheidslimiet heb ?!?!?!!? | |
Metro2005 | maandag 11 juni 2007 @ 16:38 |
quote:Technisch prima mogelijk helaas. | |
Matty___ | maandag 11 juni 2007 @ 16:45 |
Maar ja goed hoe vaak kun je in Nederland 160 rijden? En hoe vaak rijden mensen sneller dan 160? Ik denk dat 80 of meer procent bijna nooit harder dan 160 gaat. Dus op de co2uitstoot zal het weinig effect hebben. Ander verhaal is het in Duitsland natuurlijk. | |
Athmozz | maandag 11 juni 2007 @ 16:45 |
quote:Het zou een europese maatregel zijn, dus in duitsland zou er dan ook een limiet komen op 160/u | |
1299 | maandag 11 juni 2007 @ 16:50 |
quote:Hoe wou je dat doen dan? Mechanische begrenzer? Klopt totaal niet als je een andere bandenmaat monteerd. GPS? Gps werkt niet in een tunnel en bij andere omstandigheden. Of je trekt zo ff de ontvanger eruit. Is praktisch echt niet haalbaar. | |
du_ke | maandag 11 juni 2007 @ 16:54 |
quote:Uitstootnormen blijken prima te kunnen. Dan kunnen snelheidsnormen toch ook? Vrachtwagens zijn ook begrenst. Of het wenselijk is is een tweede, haalbaar is het echter wel. | |
Metro2005 | maandag 11 juni 2007 @ 17:02 |
quote:Kijk maar naar vrachtwagens... | |
CANARIS | maandag 11 juni 2007 @ 17:05 |
quote:knip | |
FJD | maandag 11 juni 2007 @ 17:05 |
quote:Maak daar maar 95% van en zelfs dan zit je nog ruim in de schatting. 160km/u of meer op de Nederlandse snelwegen ![]() | |
Lightning_NL | maandag 11 juni 2007 @ 17:34 |
Buiten de randstad is dat heel goed te doen hoor ![]() | |
bloodymary | maandag 11 juni 2007 @ 17:38 |
Ik word echt strontziek van die EU. Eerst pakken ze mijn sigaretje af, nu mag ik niet meer lekker scheuren. Europa? NEEEEEE!!!!!! | |
Athmozz | maandag 11 juni 2007 @ 18:04 |
quote:Waarom niet? Op de Belgische is het zeer goed doenbaar dus op de Nederlandse zal dat ook wel kunnen (behalve op spitsuren natuurlijk). 95% lijkt me toch wat veel hoor, er zijn echt wel meer mensen die 160 of hoger gaan. Ik rij zelf normaal rond de 150/155, en ik heb nog frequent dat ik opzij moet om iemand door te laten. | |
Repeat | maandag 11 juni 2007 @ 19:53 |
quote:Ligt ook helemaal aan je tijdsstip. Midden in de nacht zou je ook keihard over de A4 kunnen knallen, denk dat dat wel een van de beste wegen ter wereld is. | |
1299 | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:18 |
quote:Dat is voor de x miljoen personenauto's niet haalbaar. | |
du_ke | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:32 |
quote:Als de politieke wil er is lijkt het me geen probleem. gewoon toevoegen als APK puntje ![]() | |
1299 | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:42 |
quote:Joh en wie gaat die systemen betalen en inbouwen? En wie gaat daar goede controle over uitvoeren? Als het alleen met de apk even gecheckt wordt is het net zo eenvoudig als een kat vervanger. Bij de APK de kat er weer ff opschroeven. Daarna weer een holle buis ertussen. | |
du_ke | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:45 |
quote:Maar een heel klein percentage van de autobezitters zal die moeite nemen ![]() | |
1299 | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:48 |
quote:Maar hoe werkt die begrenzer exact bij een vrachtwagen? Heeft dat iets met die tachograaf te maken of niet? | |
du_ke | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:52 |
quote:Geen flauw benul ![]() Maar goed die technische problemen zijn te overwinnen als de wil er is. | |
1299 | dinsdag 12 juni 2007 @ 00:59 |
quote:Bij mij iig niet ![]() Ik heb net nog ff 200 gecruised over een verlaten 3 baans snelweg.. ze kunnen m'n rug op met die beperkingen ![]() |