Selectie Israelquote:Slectie NL
Goalkeepers
No Name
1 Boy Waterman »
16 Kenneth Vermeer »
23 Tim Krul »
Defenders
No Name
2 Gianni Zuiverloon »
3 Ron Vlaar »
4 Arnold Kruiswijk »
5 Erik Pieters »
18 Ryan Donk »
19 Calvin Jong-A-Pin »
21 Frank van der Struijk »
Midfielders
No Name
6 Hedwiges Maduro »
8 Royston Drenthe »
11 Daniël de Ridder »
12 Luigi Bruins »
17 Haris Medunjanin »
Forwards
No Name
7 Julian Jenner »
9 Ryan Babel »
10 Ismaïl Aissati »
13 Maceo Rigters »
14 Roy Beerens »
15 Robbert Schilder »
20 Tim Janssen »
22 Otman Bakkal »
Gespeeld wordt er in hetquote:Goalkeepers Finals
No Name
1 Ohad Levita »
18 Tom Al Madon »
23 Yossi Shekel »
Defenders
No Name
2 Yuval Shpungin »
3 Eliran Danin »
4 Shai Maymon »
5 Dekel Keinan »
6 Lior Jan »
12 Rami Duani »
13 Nitzan Damari »
15 Naor Peser »
19 Dani Bondarv »
Midfielders
No Name
7 Idan Srur »
8 Aviram Baruchyan »
20 Amir Taga »
21 Shiran Yeyni »
22 Lior Rafaelov »
Forwards
No Name
9 Barak Itzhaki »
10 Toto Tamuz »
11 Omer Peretz »
14 Shlomi Arbeitman »
16 Amit Ben Shushan »
17 Ben Sahar
quote:Arnold Kruiswijk in Jong Oranje zondag
GRONINGEN - FC Groningen-verdediger Arnold Kruiswijk speelt zondagavond voor Jong Oranje in de wedstrijd tegen Jong Israël.
De ploeg speelt dan in het Abe Lenstra-stadion in Heerenveen de eerste wedstrijd van het Europees kampioenschap onder 21 jaar. Kruiswijk vormt een verdedigend koppel met aanvoerder Ron Vlaar.
De concurrent voor zijn plek in de basis, Ryan Donk, heeft vrijdagochtend het trainingskamp in Oranjewoud moeten verlaten wegens trieste familieomstandigheden.
rtvnoord
Crosspost, maar misschien wel nuttig.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik heb wat beelden weten te bemachtigen, twee wedstrijden en wat van individuele spelers bij hun club. Achterin lijken de centrale verdedigers af en toe een beetje concentratie te verliezen en anticipatie op combinatievoetbal van de aanvallers is niet altijd even sterk. Eigenlijk uit elke aanval waarin goed werd gecombineerd kwam door de verdediging van jong Israel heen. Jammer dat ik geen namen wist en weinig kon herkennen.
Middenveld staan een paar aardige jongens, maar niet super indrukwekkend. Wel weet de aanvallende middenvelder de spitsen vaak goed te bereiken. Mannetje om in de gaten te houden. Rest van het middenvelder is niet meer dan aardig, tenminste wat ik heb gezien. Linksmid toont wel potentieel, al heb iik geen flauw idee wie het is.
Aanval is duidelijk het sterkst bij jong Israel. Mannen als Arbeitman,. Itzhaki, Ben Sahar en Toto Tamuz zijn zeer gevaarlijk. En dan laten ze iemand als Shechter nog thuis. Overigens bedenk ik me nu dat het heel goed kan dat Arbeitman achter de spitsen speelde en de spitsen goed wist te bereiken, maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Maar Ben Sahar heb ik uiteraard beelden van gezien. Goede spits, toch wel een aardig killerinstinct en heel lastig van de bal te krijgen als hij eenmaal in beweging is. Toto Tamuz heeft veel gescoord en gister ook weer bij Israel. Toch mis ik bij zijn doelpunten een echt killerinstinct, het lijk of zijn schoten niet met volle overtuiging van zijn voet afkomen. Toch is zijn snelheid, en vooral zijn startsnelheid, vrij indrukwekkend. Itzhaki heb ik het minst van gezien, maar wat ik heb gezien zag er niet heel verkeerd uit. Toch wil ik geen overhaaste conclusies trekken, want met zo weinig beelden kan en mag je iemand niet echt beoordelen.
Ik denk dat Nederland het heel lastig gaat krijgen, vooral achterin. Wanneer Nederland echter goed naar voren voetbalt en snel combineert in de voorste linie dan zie ik de wedstrijd positief tegemoet. Maar jong Israel is niet te onderschatten.
Donk is toch wel een klasse beter dan Kruiswijkquote:
Die Ben Sahar is geweldig. 17 jaar, debuteerde onlangs bij Chelsea. Scoorde in Frankrijk in de play-offs voor dit EK een belangrijk doelpunt. Fysiek sterk, niet gemakkelijk van de bal te zetten. Kan nog leuk worden, duels tussen Vlaar en Sahar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Crosspost, maar misschien wel nuttig.
Ik zie liever spelers van FC Groningen voetballen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:06 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Donk is toch wel een klasse beter dan Kruiswijk
Vanwege de ligging? Sja, Israel is veiliger bij een EK dan bij een Azie Cup.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:23 schreef Smeich het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat Israel met een EK meedoet..
Het is geen oefenwedstrijdquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik denk dat dit heel erg moeilijk gaat worden, volgens mij is Israel best een sterke ploeg. Vooral ook omdat het niveauverschil in jeugdvoetbal niet zo heel groot is.
Dit wordt live uitgezonden hè, en niet integraal?
Wellicht vanwege het feit dat naar mijn mening Israel niet tot Europa behoort misschien?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:29 schreef pekel het volgende:
[..]
Vanwege de ligging? Sja, Israel is veiliger bij een EK dan bij een Azie Cup.
Dit is VBL, hou het leuk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:45 schreef AminBen het volgende:
Israel behoort niet eens een staat te zijn.![]()
Die openen we gewoon, komt ook live op 10.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:10 schreef Heero87 het volgende:
Komt er ook een apart topic voor België - Portugal (zondag 20u30 live op Canvas)? Of gewoon in het pouletopic?
quote:Donk terug bij Jong Oranje
ORANJEWOUD - Ryan Donk is zondag tijdens de wedstrijd van Jong Oranje tegen Israël gewoon weer inzetbaar. De AZ-verdediger was vrijdag niet bij de selectie omdat hij in verband met privéomstandigheden het trainingskamp in Friesland had verlaten.
Zaterdagochtend heeft hij zich weer gemeld in het hotel van Jong Oranje in het Friese Oranjewoud. Titelverdediger Nederland opent zondagavond het Europees kampioenschap voor voetballers onder 21 jaar met de wedstrijd tegen Israël in het Abe Lenstra-stadion in Heerenveen.
Mager? Ik vind het wel meevallen. Als zelfs talenten als Koenders en Van der Wiel de selectie niet halen, zegt dat wel wat.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:20 schreef Dos37 het volgende:
Goed nieuws. De verdediging is al zo mager.
vdStruijk kan daar ook spelen. Dus dat valt wel mee.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mager? Ik vind het wel meevallen. Als zelfs talenten als Koenders en Van der Wiel de selectie niet halen, zegt dat wel wat.
Alleen de rechtsbackpositie is matig bezet. Alleen Zuiverloon is daarvoor beschikbaar geloof ik.
Als je Vlaar en Donk in het centrum op kan stellen heb je het gewoon goed voor elkaar.
Deden die niet mee met dat toernooi in toulon?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mager? Ik vind het wel meevallen. Als zelfs talenten als Koenders en Van der Wiel de selectie niet halen, zegt dat wel wat.
Alleen de rechtsbackpositie is matig bezet. Alleen Zuiverloon is daarvoor beschikbaar geloof ik.
Als je Vlaar en Donk in het centrum op kan stellen heb je het gewoon goed voor elkaar, me dunkt.
Ja, omdat ze afvielen voor dit toernooi.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:51 schreef Grimm het volgende:
[..]
Deden die niet mee met dat toernooi in toulon?
Toch zijn er in totaal al meer kaarten verkocht dan bij de vorige editie.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:31 schreef MasterMido het volgende:
tjong nog niet uitverkochtmijn zus heeft net nog kaartjes gehaald.
Jenner, Babel, Beerens/De Ridderquote:Op zondag 10 juni 2007 12:41 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Voorhoede Beerens, Babel, Jenner ofzo?
Ben ook wel erg benieuwd aan het worden hoe Jong Oranje vanavond voetbalt.quote:Hosts and holders ready to go
Sunday 10 June 2007
by Michael Harroldfrom Groningen
"The tension is rising," Netherlands coach Foppe de Haan said as he looked ahead to the opening game of the UEFA European Under-21 Championship against Israel on Sunday. A year since lifting the trophy in Portugal, De Haan has put the finishing touches on a new-look squad and is anxious to get back down to business. "Things have been going well, but now it's getting really exciting," he said.
Homecoming
The sun beat down on the Jong Oranje as De Haan put his players through a final training session in Langezwaag, a short hop from the Abe Lenstra Stadium which will host Sunday's opener and where De Haan made his name. "That's my stadium, I built it with my own hands," the long-time SC Heerenveen coach joked. Known simply as Foppe in these parts, the Fryslan native was born just 18km from the stadium and is very much at home here. Being hosts and holders, De Haan said, would not put undue pressure on his side. "It's very nice to play here and it's a big challenge," he said. "Now it's up to us."
Secretive
The Netherlands lost their first match this time last year, and De Haan insisted he would not be making the same mistake twice after "underestimating" Ukraine in Portugal. He has studied Israel closely, claiming they "are like a swarm of bees who make it very hard for opponents to develop their game". Unusually, the coach has kept his team a closely guarded secret. With only six of the squad from Portugal among his selection now, his starting XI will have a very different look from that which defeated Ukraine in the final in Porto last June.
Donk doubt
Captain Ron Vlaar and playmaker Ismaïl Aissati are likely to be the sole survivors, but with a fully fit group to choose from, De Haan was giving nothing away. "I'm always pretty open but we know Israel have watched us carefully so we had a closed training session this week to keep something for ourselves. That's what we learned from the last European Championship, Ukraine knew exactly how we played which helped them beat us in our first match." Centre-back Ryan Donk is the only question mark for De Haan after spending time with his family yesterday for personal reasons.
'Heart'
The Netherlands start as favourites, but Israel have already pulled off one major upset by knocking out France in the play-offs and coach Guy Levy was confident they could repeat the feat in this their first game in an U21 championship. "I have a unique bunch of players who I can trust 200 per cent," he said. "Our heart and togetherness brought us here. We have very good players, technical and smart, but we're better as a team than we are individually. I think our heart will lead us to success."
'Love, fun and joy'
Levy may well be without midfielder Aviram Baruchyan (ankle) and forward Amit Ben Shushan (hamstring), but he was grateful just to have a full complement of players. Six of his charges were involved in last week's UEFA EURO 2008™ qualifiers and not until Saturday were Barak Itzhaki and Toto Tamuz, both of whom scored for the senior Israel team last week, able to train with the rest. "It's not the best way to start the competition but we haven't time to worry about that because we have a very tough game ahead of us," Levy said. "This side was built on love, fun and joy for the game. That's what got us here and that's how we're going to continue."
Bakkal zou ook heel goed linksbuiten kunnen spelen bedenk ik me net. Dat zal wel gebeuren ook.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jenner, Babel, Beerens/De Ridder
Dat linksbuitenpositie is nog niet zeker.
Er wordt heel geheimzinnig over gedaan, maar ik denk/hoop zelf de volgende:quote:Op zondag 10 juni 2007 16:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat is waarschijnlijk de opstelling
quote:De Haan wil Israël verrassen
LANGEZWAAG - Foppe de Haan heeft naar eigen zeggen geleerd van het verleden. De bondscoach van Jong Oranje zweeg zaterdag over de speelwijze en opstelling zondag in de eerste wedstrijd van het Europees kampioenschap tegen Israël.
„Oekraïne wist vorig jaar op het EK in Portugal alles van ons. Het was te voorspelbaar, niet verrassend. Mede daardoor verloren we de openingswedstrijd met 2-1. Nu is dat anders. Ik heb de voorbije dagen verschillende opstellingen in de media voorbij zien komen. Er klopt er geen een.”
Vergelijkbare woorden als in dat Engelse stuk. Logisch natuurlijk.quote:
Absoluut. Lekker voetballen omdat je het leuk vindt.quote:Op zondag 10 juni 2007 17:49 schreef SteveBallmer het volgende:
Wat een wereldvent is die Foppe toch.
En de eerste kritische noot naar Talpa/Tien is binnenquote:Op zondag 10 juni 2007 18:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
De opening hadden ze iets beter in beeld kunnen brengen. Of wel of niet, maar niet zo half.
Dat zijn échte joden inderdaad.quote:
naam zegt al genoegquote:Op zondag 10 juni 2007 18:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Inderdaad Medunjanin is heel erg zwart.
Buitenlanders kunnen ook blank zijnquote:Op zondag 10 juni 2007 18:23 schreef BonJovi het volgende:
Zijn ouders komen toch niet uit NL of wel? Ik heb nisk tegen Buitenlanders ben er zelf ook 1
Hoe dom kun je zijn. Niet alleen Nederlanders kunnen blank zijn.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:23 schreef BonJovi het volgende:
Zijn ouders komen toch niet uit NL of wel? Ik heb nisk tegen Buitenlanders ben er zelf ook 1
Nederland scoort heus nog wel een keer.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:33 schreef borisz het volgende:
je zal zien dat er een bal invliegt uit een counter
Hij zal Nederland niet van de overwinning afhouden, denk ik zo. Maar een doelpuntje voor hem zou leuk zijn.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:34 schreef BonJovi het volgende:
Sahar mag iets laten zien als het 5-0 staat voor Oranje
Graag!quote:Op zondag 10 juni 2007 18:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Harris, wissel!
Waarom, vanwege zijn schwalbe? Dan kunnen we Robben ook voortaan in de openingsminuten wisselen bij het grote Oranje.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Harris, wissel!
Nee, ook al aantal keren niet al te handig balverlies.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:39 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Waarom, vanwege zijn schwalbe? Dan kunnen we Robben ook voortaan in de openingsminuten wisselen bij het grote Oranje.![]()
Nee hij had wel een mooie beweging maar zijn schot was van richting veranderd, ik vind hem het beste bij Oranje. En ja ik ben Ajacied so wat het gaat om Oranje toch.quote:
Royston moet op het middenveldquote:Op zondag 10 juni 2007 18:39 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Waarom, vanwege zijn schwalbe? Dan kunnen we Robben ook voortaan in de openingsminuten wisselen bij het grote Oranje.![]()
Dit was z'n eerste kans, flapdrolquote:Op zondag 10 juni 2007 18:56 schreef the_legend_killer het volgende:
Babel zoals we hem toch wel kennen
10 kansen 1 of geen goal
Idd. Want dan blijft Harris zeker 90 min staan.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:57 schreef sjimz het volgende:
Hoop niet dat ie er af gaat.
een echte spits maakt van een halve kans een doelpuntquote:Op zondag 10 juni 2007 18:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit was z'n eerste kans, flapdrol.
valt wel mee, ben je nu niet in de war met Ibrahim Afellay?quote:Op zondag 10 juni 2007 18:57 schreef denthemen het volgende:
god wat is die jongen toch breekbaar
Ismael toch ook?quote:Op zondag 10 juni 2007 18:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
valt wel mee, ben je nu niet in de war met Ibrahim Afellay?
Drenthe hoort bij Feyenoord op het middenveld te spelen. Veel meer rendement.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:59 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die kans van babel, met weer een mooie assist van Drenthe
Armin van Buuren heeft de sound voor dit ek gemaaktquote:Op zondag 10 juni 2007 19:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik dacht net even dat ik een jump deuntje hoorde op Tien.
Idd, zonder Aissati stelt het een stuk minder voor.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:07 schreef djnospinzone het volgende:
Jong Oranje zonder Aissati en met Jenner =
Of het zal wel aan mij liggen of het begin heeft iets van een jump nummerquote:Op zondag 10 juni 2007 19:06 schreef borisz het volgende:
[..]
Armin van Buuren heeft de sound voor dit ek gemaakt![]()
dus nog geen jump
Wie is er beter dan Jenner op de rechtsbuiten positie?quote:Op zondag 10 juni 2007 19:07 schreef djnospinzone het volgende:
Jong Oranje zonder Aissati en met Jenner =
Nou nou, dat valt ook wel weer mee.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:10 schreef koningdavid het volgende:
Israel is drama zeg... kunnen alleen verdedigen.
Dat viel mij ook al opquote:Op zondag 10 juni 2007 19:11 schreef Cyberia18 het volgende:
''De rust wordt mede mogelijk gemaakt door....''![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 10 juni 2007 19:09 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Wie is er beter dan Jenner op de rechtsbuiten positie?
Moet je hem wel volledig citeren, natuurlijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Mulder: "Israël is eigenlijk beter dan Nederland"..
Voetballend beter ja... prachtige lange ballen die niet aankomen.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Mulderquote:Op zondag 10 juni 2007 19:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Tim Vincken is ook een goeie op die positie.quote:
Nee, matige speler. Kan alleen hard rennen, verder niks.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:16 schreef druide het volgende:
[..]
Tim Vincken is ook een goeie op die positie.
Nou, een half seizoen lang in de basis. Maar begon pas een beetje goed te voetballen op het einde. Voor Jong Oranje speelde hij wel altijd goed.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Moeilijk om te oordelen, Beerens heeft bij NEC niet bijzonder veel gespeeld dit seizoen.
Eens. Tien =quote:
Is ook lastig te beoordelen. Die mocht dit seizoen al blij zijn, als hij de bank warm mocht houden in Spanje.quote:
quote:Op zondag 10 juni 2007 19:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee, matige speler. Kan alleen hard rennen, verder niks.
Zit niet eens in de selectie.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:16 schreef druide het volgende:
[..]
Tim Vincken is ook een goeie op die positie.
Niet meerquote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Stofje het volgende:
Tering, is dit weer zo'n geweldige, diepgaande argumentendiscussie over Tien / NOS?
Het grote Israelische meisjes topic...quote:Op zondag 10 juni 2007 19:27 schreef BonJovi het volgende:
Ik zou best het zusje van De Ridder willen zien, volgens mij is ze wel mooi. Mooie dame, en nog een broer als Daniel
Zijn vriendinquote:Op zondag 10 juni 2007 19:27 schreef BonJovi het volgende:
Ik zou best het zusje van De Ridder willen zien, volgens mij is ze wel mooi. Mooie dame, en nog een broer als Daniel
quote:Op zondag 10 juni 2007 19:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
Babel gaat wel vaak liggen.
kijk niet naar mijn avatar
Een uur te laat.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Harris, wissel!
Wat zeg jequote:Op zondag 10 juni 2007 19:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Zowaar nog wat druk van NL
Heb je er lang over na moeten denkenquote:Op zondag 10 juni 2007 19:57 schreef paultjuhhh het volgende:
Raar dat ze de openingswedstrijd niet in Drenthe spelen
Straks Belgique he. Deze heeft Oranje zoals het hoort wel binnen.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:52 schreef Greetings het volgende:
Had die wedstrijd later uitgezonden..... ik wil nu nog niet naar bed![]()
![]()
![]()
![]()
Die is echt fantastisch ja, dé verrassing voor mijquote:
Ja jenner met zijn scharenquote:Op zondag 10 juni 2007 20:03 schreef venomsnake het volgende:
doe de Ridder maar in de basis volgende wedstrijd. Ik vind die jenner 3x niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |