quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:31 schreef UZN het volgende:
Dacht vanochtend nog, hmmm. Dag 55. Volgens het boekje zouden nu de eieren uit moeten komen. Maar eerst komen er allemaal deukjes in. Nog steeds geen deukjes gezien dus het zal nog wel even duren.
Zojuist even gekeken. 2 kopjes en een staartjeZe zijn nog te verlegen voor een foto. Neusjes zijn bruin
![]()
Ik ben wel bang dat dit de enige 2 van de 26 zijn die uitkomen. De eieren hebben nogal wat te verduren gehad. Waaronder een dode moeder :'( :'( :'( en een slechte broedstoof. En mijn onervarenheidMaar gelukkig leeft mijn allerliefste slang een beetje door in de babies. Ik ga er dus zeker 1, misschien wel beide houden.
Wel nog 12 eieren van mijn andere slang waarmee het gelukkig wel goed gaat. Die staan momenteel 45 dagen en zien er bijna allemaal nog perfect uit. Sommige hebben een vlek maar dat had deze ook. Zijn ook de goede groote. Die vandaag zijn uitgekomen zijn nog niet de helft kwa grootte!
Ohja, vader Emory moeder Cornsnake (Creamsicle) andere moeder Cornsnake (Red stripe)
Slangen dus. Kleintjes zijn nog te verlegen voor een foto. Trekken meteen het koppie terug naar binnen als ik kom kijkenquote:
ik kan niet beter zeggenquote:
Foutquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:37 schreef teigan het volgende:
klopt het dat ik er 4 zie op de foto?
Kleine muisjes, kleine wensjesquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:41 schreef ijsmeis het volgende:
Leuk!
Gefeliciteerd. En nou beschuit met muisje![]()
?
Inderdaadquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:41 schreef ijsmeis het volgende:
Leuk!
Gefeliciteerd. En nou beschuit met muisjes![]()
?
Nee SHE, niet doen, dan eten ze Miyuki op!!!quote:
Tijdens het leggen. Ze had een stuk baarmoeder naar buiten geperst. Meteen naar de dierenarts gegaan die zei dat ze niet meer te redden was. Ja 0.0001 procent met een lange lijdensweg. Toen heeft ze haar in laten slapen en heeft de rest van de eieren (21) eruit gesneden. Heel heel erg allemaalquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:36 schreef kissy het volgende:
Ik vind dit allemaal super interessant.
Wanneer is de moeder overleden?
Niemand?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:14 schreef UZN het volgende:
NOG MEER!!!!!
Tel de slangen![]()
![]()
2 heb ik al al uitgehaald.
[afbeelding]
Ach, wat een triest verhaal...quote:Op zondag 10 juni 2007 00:13 schreef UZN het volgende:
[..]
Tijdens het leggen. Ze had een stuk baarmoeder naar buiten geperst. Meteen naar de dierenarts gegaan die zei dat ze niet meer te redden was. Ja 0.0001 procent met een lange lijdensweg. Toen heeft ze haar in laten slapen en heeft de rest van de eieren (21) eruit gesneden. Heel heel erg allemaal![]()
Een heleboel kleine pleistertjesquote:Op zondag 10 juni 2007 16:36 schreef Guppyfriend het volgende:
wel heel fijn dat je toch nog (minstens) 10 gezonde jongen hebt overgehouden. toch een soort van pleister op de wonde (al is het maar een kleine)
mooie foto's hoor!quote:Op zondag 10 juni 2007 18:06 schreef UZN het volgende:
Het zijn er inderdaad 10. 3 stuks liggen nog in de broedstoof maar die komen denk ik niet meer uit. Ze zijn allemaal erg mooi. 1 is wel een stuk kleiner dan de rest maar ziet er verder gewoon goed uit. Ik heb ze allemaal in een apart bakje gedaan en die in een min-terra gezet met een warmtemat. Laten daar nou maar 9 bakjes inpassen![]()
Even kijken of ik het volgende week als de andere eieren uitkomen wat handiger kan aanpakken.
Ohja op de beurs nog voor 175 euro aan muizen meegenomen. Ben ik nog 1 maat vergeten te bij de bestellingOok 2 hele mooie terra's besteld. 120 x 60 x 50. Worden eind van de maand langsgebracht. Dan heb ik definitief geen ruimtegebrek meer. Mijn dieren komen ruimer en ik heb 1 terra over waar de bakjes met nakweek in kunnen. Alles inclusief even zo'n 650 euro, die ik niet heb, verpatst
![]()
Foto tijd:
Hoeveel tel je er:
[afbeelding]
Hee doei he!
[afbeelding]
Is dit nou mijn staart nou of is die van jullie jongens?
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:37 schreef UZN het volgende:
Leest iemand dit nog?
Ja hoor ik lees het ook nog. Ik vind het wel een apart topic.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:37 schreef UZN het volgende:
Leest iemand dit nog?
Het zijn geen zoogdieren he?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:55 schreef UZN het volgende:
Ik vind het vooral zo zielig omdat ie zo hard gevochten heeft in het ei maar het net niet gered heeft. Hij heeft zelfs 1 keertje adem gehaaldToen dacht ik nog even dat ie het gered had
![]()
Dit soort slangen, wildkleur rattenslangen, kost gemiddeld zo'n 20 euro.quote:Op zondag 17 juni 2007 00:22 schreef JK1982 het volgende:
Wat een ontieglijk mooie beestjes zeg!
Ik ben eigenlijk trouwens wel nieuwsgierig wat zo'n slang nou nog moet kosten als je ze gaat verkopen.
Ik denk dat je best wat meer op jezelf mag vertrouwen. Het 'vorige' nest waar je eigenlijk niets meer van verwachtte heb je toch nog 11 gezonde jongen aan over gehouden, ik denk dat je het heel goed doet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:55 schreef UZN het volgende:
Nou stel dat dit nog eens gebeurd? Tenslotte gaan de eieren zeker kapot als ze te droog staan. Moet ik dan gewoon het eitje met rust laten of niet eerst staan te kijken maar direct actie ondernemen. Heb ik misschien juist het jong gedood door het te 'helpen'. Ik heb het jong er express niet helemaal uitgehaald ivm de navelstreng die nog vast zit.
Ik vind het vooral zo zielig omdat ie zo hard gevochten heeft in het ei maar het net niet gered heeft. Hij heeft zelfs 1 keertje adem gehaaldToen dacht ik nog even dat ie het gered had
![]()
quote:Op zondag 17 juni 2007 00:22 schreef JK1982 het volgende:
Wat een ontieglijk mooie beestjes zeg!
Ja maar dat had ik ook eerst zelf verkloot. Puur door ondervarenheid dat wel. Had me meer dan uitgebreid voorbereid dus ik neem mezelf het ook niet al te veel kwalijk. Maar toch zijn er beestjes door mijn toedoen doodgegaan. En dat voelt gewoon heel rotquote:Op zondag 17 juni 2007 11:49 schreef Nies het volgende:
[..]
Ik denk dat je best wat meer op jezelf mag vertrouwen. Het 'vorige' nest waar je eigenlijk niets meer van verwachtte heb je toch nog 11 gezonde jongen aan over gehouden, ik denk dat je het heel goed doet.![]()
Heb verder geen ervaring met reptielen maar het is een heerlijk topic
Nee ik handel niet op FOK!quote:Op zondag 17 juni 2007 11:58 schreef senesta het volgende:
Overgens doen we niet aan "verkoop" via FOK! he?
PM of mail hebben we geen invloed op maar handel mag niet in F&F en ook niet op FOK!.
On offence maar wilde het wel even gezegd hebben.
Overgens vind ik ze echt schitterend, de nieuwe eieren zijn behalve die ene nog niet uitgekomen?
Wanneer verwacht je ze?
Oh jee, wat een ellende, ik zou me de hele dag moeten bedwingenquote:Op zondag 17 juni 2007 12:05 schreef UZN het volgende:
[..]
Nee ik handel niet op FOK!
NuBinnen 48 zouden alle snoetjes zich gemeld moeten hebben. Vanavond pas weer kijken
Ik wil niet weer de kleintjes laten schrikken.
Ik weet er alles van hoorquote:Op zondag 17 juni 2007 11:54 schreef UZN het volgende:
Dat klopt. Maar deze kruising gaat voor iets meer. Op de beurs heb ik emorys voor zo'n 50 euro zien liggen. Ik verwacht zo'n 30 - 40 euro per kleintje te kunnen vragen. Dit ook om impulsaankopen te verminderen (Ach, dan gaat het dood. Voor 20 euro koop je een nieuwe)
Ook bied ik nazorg aan die je meestal niet krijgt. Ze kunnen altijd blijven bellen met vragen. Ik hoop dus in totaal +/- 20 jongen voor 700 euro te verkopen (Wow, dat is wel een heel bedrag als je dat zo opteld!) Speel ik kiet met het bedrag wat ik vorige week op de beurs gespendeerd heb aan de slangen. Dan heb ik het nog niet eens over kosten broedstoof en 2,5 maanden lang een 50 watt verwarmingskabel aan de hebben gehad.
Herstel, op 1 na (Net die ene die ik het zicht ligt) hebben ze *allemaal* gegetenquote:[b]Op dinsdag 19 juni 2007 19:16 7 moeten er nog eten / vervellen 4 hebben gegeten.
dan is het cutequote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:12 schreef UZN het volgende:
Neehoor. Niet eens door.
quote:
een knoop erin...dat zal 'm leren!quote:
Gelukkigquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:12 schreef UZN het volgende:
Neehoor. Niet eens door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |