Zohee. Dat was net echt ff schrikken
Ik zie dat op 1 ei na alle jonkies uit het ei gekropen zijn. Dus ik pak 10 bakjes. Vul ik slechts 9 bakjes. Ik denk he?
Ik kijk alle eieren 2 x na of ze echt leeg zijn. Ik denk misschien zich ingegraven. Zie nog niks. Wel is 1 gaatje onderin de legbak (afvoer teveel water) wat aan de grote kant. Ik denk, het zat toch niet he?
Kijk ik in de broedstoof. Zie eerst niks. Kijk nog eens goed *hangt* een jonkie aan zijn kop aan een stuk plankbank (Gebruikt om de warmtekabel mee op te hangen). In een terarrium zou ik natuurlijk nooit plakband gebruiken puur om deze reden. Hoe deze het voor mekaar gekregen heeft om zich een uitweg te graven zal wel altijd een raadsel blijven. Dit spul is namelijk voor zulke kleine slangetjes absoluut niet graafbaar. Het is te zwaar. Bovendien zouden er dan wel meer een gesmeerd zijn zou je zeggen.
Maar goed ik schrik me wezeloos. Vooral omdat ik zie dat hij op nog 2 plekken in plakband gewikkeld zit en *rond de warmtekabel gedraaid*.En die wordt heel heet. Gelukkig zie ik beweging. Ik ren voor de schaar en knip het zo snel mogelijk los (Helemaal achterin. Kon er nauwelijks bij met die platformen. Hij was echt heel warm. Werd wel meteen levendig. 10 minuten heel voorzichtig met olie het plakband verwijdered. Zat gelukkig niet op zijn oog. Kleintje vocht driftig mee om het plankband weg te schuren. Toen met een beetje water en papier de meeste olie weggeveegd.
Schubben zien er uitgedroogd uit en zitten flink ‘door elkaar’ maar geen wondjes voor zover ik kan zien. Hij tongelt goed en is normaal actief. Meteen in zijn eigen bakje gedaan met wat water. Hij is meteen zijn wc rolletje ingekropen. Behalve wat verformaaid ziet hij er prima uit.
Godzijdank is dit goed afgelopen. Waarom heb ik toch al die ellende steeds
Nouja in ieder geval nog 1 ei in de broedstoof. Ik hoop dat die ook nog uitkomt. Voorlopig draait de broedstoof alleen nog voor dit ei en daarna kan ik hem godzijdank opruimen. En ik denk maar voorgoed. Ik verkloot veel te veel…
Nu goed voor deze kleintjes gaan zorgen
Totaalscore tot nu toe: 21