Heren josti's, dit soort tvp's mogen wel en een beetje humoristische zeker nietquote:
Hoe kun je nooit in dit subforum komen en alsnog lezen en reageren hierquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heren josti's, dit soort tvp's mogen wel en een beetje humoristische zeker niet. Nu weet ik weer waarom ik nooit in dit subforum kom, wat een waardeloze moderatie.
Beetje aardig mag ook wel, kuteend. Maar kleine miscommunicatie dus, dacht dat het een poging van belachelijk maken was ofzo. My bad. Nu weer lief doen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heren josti's, dit soort tvp's mogen wel en een beetje humoristische zeker niet. Nu weet ik weer waarom ik nooit in dit subforum kom, wat een waardeloze moderatie.
Stijlfiguurquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoe kun je nooit in dit subforum komen en alsnog lezen en reageren hier
quote:
Dit is dan ook een tvp
Loop je al zittend mee of heb je een fiets waar je op zit?quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ga meestal voor een groep mensen zitten die ik leid door een mooie omgeving, zoals een bos of een meer. Daarbij stuur ik reiki met de symbolen naar de groep. Dit is eigenlijk niet zozeer een geleide meditatie (hoewel ik wel de omgeving beschrijf), maar dan ook vooral een energetische.
Universele betekend dat het voor iedereen toegankelijk is volgens die cdquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:38 schreef erodome het volgende:
Universele komt me als zodanig niet bekend voor, maar ik ben geen namenheld....
Danke alvastquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:39 schreef erodome het volgende:
Ik heb nog wel een hele mooie voor jou liggen dromenvanger, juist voor de ontspanning en het zelfbeeld....
Komt van de week wel....
Nee. De mediterende persoon is alleen in zijn gedachtenwereld. Ik help hem of haar alleen om die wereld te visualiseren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Loop je al zittend mee of heb je een fiets waar je op zit?
Ik heb het gisteren weer sinds lange tijd een keer geprobeerd maar er kwam niet veel uit, moet er weer even inkomen. Wel rustgevend trouwens en ik sliep als een babyquote:Op maandag 11 juni 2007 23:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik en TS zijn toch zeker niet de enigen die wel eens mediteren?![]()
Je zelfbeeld en je eigenwaarde zijn totaal niet afhankelijk van anderen, dat is alleen waarvoor jij kiest dromenvanger, jij kiest er zelf voor om je zelfbeeld te laten beinvloeden door anderen, jij kiest ervoor dit buiten jezelf te leggen en het zal niet oplossen tot je ziet dat je niet buiten jezelf moet zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Danke alvast
Zelfbeeld is afhankelijk van andere mensen, heb je schijt aan anderen dan zal het zelfbeeld minder afhankelijk zijn. Ook het storen aan anderen.
Ben benieuwd of er iets is waarbij je je minder stoort aan anderen en waarbij je minder waarde hecht aan anderen.
Pff , dat had best een beetje orgineler gemogen hoorquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:27 schreef Marietje_34 het volgende:
Leuk en interessant topic, tvp'tje dus
Wat een leuke zeg, die ga ik proberen, misschien dat ik kikker erbij haal in de meditatie, kikker is ook van opschoning en water.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:58 schreef The_Shining het volgende:
Onder de douche heb ik ook een meditatie, geinspirereerd door Misogi. Bij gebrek aan een natuurlijke waterval doe ik het maar met de douche. Het idee is dat je je band met de natuur iedere dag opnieuw opbouwt nadat je uit je slaap ontwaakt. Het water is het voorportaal naar de natuur en stelt wijsheid en liefde voor, hiermee reinig je je lichaam van alle negatieve gedachtengangen van de dag ervoor en je herinnert de mooie momenten. Het is als een beek die een ruwe steen polijst en glad maakt (een gepolijste steen voelt nu eenmaal prettiger aan dan een ruwe steen waar je je hand aan kunt snijden).
Dan visualiseer ik dat het water licht geeft in kleuren die spontaan in me opkomen. Ik creeer de omgeving (de badkamer/douche in dit geval) in gedachten en dan ontstaat er vanzelf een soort licht of glans over de douche en het water.
De mantra "Su" activeert je zielekracht en door cirkelbewegingen met je hand te maken voor je buik (hara) activeer je je hara (voor mij het centrum van ki). Voor vrouwen is het wrijven op de buik geschikt, mannen is met de handen inelkaar voor de buik cirkelbewegingen maken (wat voor jezelf goed voelt dit verschilt nogal eens). Je knijpt dan niet de handen inelkaar maar duwt als het ware beide handen tegen elkaar alsof het 2 magnetische tegenpolen zijn. Je kunt ook schudden om de energie in beweging te brengen.
Het diep ademhalen vanuit je hara is zoals bij vrijwel elke meditatie ook belangrijk, vooral veel aandacht daaraan geven. De ki verspreid zichzelf dan door het lichaam. Soms doe ik daarnaast drukpunt massage op het midden van mijn voet terwijl ik visualiseer dat er energie lijnen lopen naar het centrum v/d aarde (als lange wortels van een boom) een extensie van ki.
Ik denk nu aan Kermitquote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:24 schreef erodome het volgende:
Wat een leuke zeg, die ga ik proberen, misschien dat ik kikker erbij haal in de meditatie, kikker is ook van opschoning en water.
Teveel in je hoofd zitten, teveel activiteit in je denken of waarneming. Misschien ben je te gefocussed op wat er gebeurt en dat te begrijpen (waarnemingen vertalen) dan gaat de energie naar je hoofd. Probeer 's wat lichamelijke beweging voor je gaat zitten en tijdens meditatie het analyseren loslaten. Als je hoofd te heet wordt masseer dan delen van je lichaam (bv. je arm of voeten) en ga verder als je afgekoeld bent. Of zet een bak met waterijs klaar en gooi het over je heenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:48 schreef Woutervn het volgende:
Misschien herkent iemand het volgende hier. Als ik mediteer krijg ik een soort van kolk te zien van paarse en groene kleuren. Vervolgens word mijn hoofd ernstig heet. Ik moet dan stoppen, omdat het gewoon een onprettig gevoel is. Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?
De kikker staat symbool voor reiniging, de kikker kan dan ook alleen leven in heel zuiver water, is een graadmeter voor hoe rein dingen zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:03 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Ik denk nu aan Kermit
Wat bedoel je met de kikker is van opschoning?
Aarden geloof ik en wat Erodome zegt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Danke alvast
Zelfbeeld is afhankelijk van andere mensen, heb je schijt aan anderen dan zal het zelfbeeld minder afhankelijk zijn. Ook het storen aan anderen.
Ben benieuwd of er iets is waarbij je je minder stoort aan anderen en waarbij je minder waarde hecht aan anderen.
Iedereen is menselijk, dus dingen raken iedereen weleens.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:39 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Aarden geloof ik en wat Erodome zegt.
Het is wel interessant wat je zegt en zeker ook iets wat ik heb (helaas).
En ergens heb je wel gelijk. Niet iedereen bezit de gave of het karakter wat dan ook om constant dicht bij zichzelf te zijn/blijven, wat soms erg belangrijk is. Mijn therapeut, tja![]()
, ik ben er wel blij mee, zei laatst toen ik binnenkwam, 'ga zitten, achterover op de stoel (ik zat alweer op het puntje
) en we gaan even 2 min. stil zijn, je mag je ogen dicht doen, wat jij wilt plezierig vindt'. En toen moest ik zeggen wat ik voelde. Mijn gedachtes, ik dacht gevoel vooral, schijnen wat overactief te zijn. Dus bij jezelf blijven, is dan wel ok/handig geloof. Maargoed, dat laatste had ik allaaang (sinds dat ik klein was) door.
Dit is dus wel een handig topic![]()
Tegenwoordig slaap ik in met een tijgeroog in mijn hand, zo erg al. Nog meer tips voor bovenstaand verhaal, typen mensen, al weet ik niet wat het is precies, zijn ook welkom
.
Volgens mij heb jij een lul in je reet nodig zodat je de komende 30 jaaar geen woord meer kunt zeggenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:52 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Dank je Erodome.Ik mediteer al jaren, maar misschien wordt het tijd om het allemaal wat te varieren.
WTF kerel!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:55 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een lul in je reet nodig zodat je de komende 30 jaaar geen woord meer kunt zeggen
Zal je goed doen, zo'n dikke lul waarbij je niet meer weet wie je bent.
Dit zijn geen voorgesproken meditatie's, zo komen uit boeken, dus ook in dat geval is het lezen en oefenen, luisteren zit er niet in in dezequote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Danke Erodome
Nu nog een cd bemachtigen waarbij jij inspreekt wat ik moet doen en het komt helemaal goed
Tell me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga printen dan maar, en dan oefenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |