abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50658810
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:14 schreef Dodecahedron het volgende:
Maar: je moet nog steeds moeilijke keuzes maken en je familie verlaten in een libertarische samenleving. Sterker nog: dat is de enige optie als je het oneens bent met je ouders.
In een libertarische samenleving kun je in dat geval het huis van de buren kopen, je hoeft het niet een continent verderop te zoeken.
pi_50658875
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In een libertarische samenleving kun je in dat geval het huis van de buren kopen, je hoeft het niet een continent verderop te zoeken.

Moet ik wel eerst een hele zak geld hebben.

En als ik in het huis van de buren ga wonen kon ik net zo goed niet verhuizen.
pi_50659024
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:18 schreef Dodecahedron het volgende:
Moet ik wel eerst een hele zak geld hebben.
Dat komt dan goed uit want het scheelt een hele hoop als de overheid je niet de helft van je inkomen onder dwang afneemt.
quote:
En als ik in het huis van de buren ga wonen kon ik net zo goed niet verhuizen.
Je zoekt nu spijkers op laag water.
pi_50660252
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als het stuk grond waar jij op gewoond hebt, je hele leven lang, gestolen blijkt, laat je je er dan zomaar van afschoppen?
Je geeft geen antwoord op de vraag. Was het koningshuis de rechtmatige eigenaar van Suriname?
pi_50663977
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 18:03 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op de vraag. Was het koningshuis de rechtmatige eigenaar van Suriname?
Geen flauw idee. Lijkt me niet relevant.
pi_50664059
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat komt dan goed uit want het scheelt een hele hoop als de overheid je niet de helft van je inkomen onder dwang afneemt.
Ja, maar het geld moet er nog wel komen.
quote:
Je zoekt nu spijkers op laag water.
Nee, ik geef een voorbeeld dat je slecht uitkomt. Het is helemaal niet zo gek dat je in een situatie komt dat je verder moet verhuizen dan het huis van de buren.
pi_50664131
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hij betaalt wel mee aan de studie van rijkeluiskindjes die graag kunstacademie wil doen en de subsidiėring van de cultuurfestivalletjes van die mensen. Rechtvaardig?
[..]

Dat is het gevolg van de regelgeving dat voor ziektekosten de werkgever op moet draaien....het houdt elke vooruitgang van zo'n gehandicapte tegen. In het arbeidsrecht kan nogal wat losgeschroefd worden om ook gehandicapten een kans te geven.
[..]

Zou jij het doen?
Wat betreft die wetgeving heb je helemaal gelijk.
De vuilnisman betaalt belasting zodat zijn docher ook kunstacademie kan doen.. als ze dat zou willen.
pi_50681399
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:49 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Lijkt me niet relevant.
Vreemd, de vorige keer had je namelijk wel een idee:
quote:
Nee, maar op een duur houdt dat op lijkt me ...
En het is wel relevant, omdat jij Bea eigenaresse van je land noemt. Ik stel dat zij geen recht heeft dat te claimen.
pi_50681412
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:52 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Wat betreft die wetgeving heb je helemaal gelijk.
De vuilnisman betaalt belasting zodat zijn docher ook kunstacademie kan doen.. als ze dat zou willen.
Of hij nou een dochter heeft of niet, hij zal er aan mee moeten betalen.
pi_50739870
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Vreemd, de vorige keer had je namelijk wel een idee:
[..]

En het is wel relevant, omdat jij Bea eigenaresse van je land noemt. Ik stel dat zij geen recht heeft dat te claimen.
Ze heeft afstand gedaan van Suriname, niet van Nederland.

Maar Nederland was wel de eigenaar van Suriname ja. Of het de rechtmatige was .... dan geef je er al gelijk een waardeoordeel aan of het "goed" is dat Nederland de eigenaar was.

Het hebben van eigendom is een belangrijk recht, maar is niet heilig.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:51:21 #286
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50749691
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Toen ik studeerde had ik nog geen enkel benul van de libertarische principes.
Een reden temeer om voor volledige terugtrekking van de overheid uit het onderwijs te pleiten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_50749974
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:55 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ze heeft afstand gedaan van Suriname, niet van Nederland.

Maar Nederland was wel de eigenaar van Suriname ja. Of het de rechtmatige was .... dan geef je er al gelijk een waardeoordeel aan of het "goed" is dat Nederland de eigenaar was.

Het hebben van eigendom is een belangrijk recht, maar is niet heilig.
Ik vraag je niet om te stellen dat het goed is, ik vraag je of jij hun claim over het bezit van de grond steunt, aangezien je dat wel doet als het om grond op Noord-West Europa gaat. Hadden zij recht op de grond?
pi_50759345
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:03 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik vraag je niet om te stellen dat het goed is, ik vraag je of jij hun claim over het bezit van de grond steunt, aangezien je dat wel doet als het om grond op Noord-West Europa gaat. Hadden zij recht op de grond?
Ja, daar hadden ze recht op.

Net als dat een kleindochter van een gangster niet uit haar huis geschopt hoeft te worden, 50 jaar na de wandaden van haar opa.

Maar ook de Surinamers hadden er recht op. Daarom werkt zo'n eenvoudig principe als libertarisme niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')