ja de mensen die zo'n hypotheek nemen doen dat toch zelf met hun volle verstand?quote:Op maandag 20 april 2009 15:46 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bij de aanschaf van financiële producten zijn de risico's wel wat hoger dan bij het drinken van een paar kopjes thee. Natuurlijk hebben de mensen een eigen verantwoordelijkheid, maar die DSB Bank verstrekt bijvoorbeeld hypotheken die ver boven de executiewaarde van de betreffende woningen liggen. Waar andere banken een grens van 125 % aanhouden, houdt DSB percentages aan van 150-160% door verplichte verzekeringen aan de hypotheek te verbinden.
Er is vaak ook sprake van misleiding door tussenpersonen waar bewust informatie achtergehouden wordt.quote:Op maandag 20 april 2009 15:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja de mensen die zo'n hypotheek nemen doen dat toch zelf met hun volle verstand?
In een dergelijk geval kun je er onder uit. Maar veel mensen verdiepen zich er ook gewoon niet in en happen op het eerste de beste aanbod wat ze mooi lijkt. Volgens mij ligt daar veel meer het probleem.quote:Op maandag 20 april 2009 15:54 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Er is vaak ook sprake van misleiding door tussenpersonen waar bewust informatie achtergehouden wordt.
Niet helemaal, het wordt zo voorgesteld door de bank dat het allemaal wel kan, en als je geen financieel expert bent met jarenlange ervaring ga je toch op het oordeel van de proffesionals af. Ik vind sowieso het pushen van leningen aan luxegoederen van te kopen walgelijk en gevaarlijk. Daar doet Dickie S. natuurlijk flink aan mee, wat voor mij een reden is om hem niet te mogen.quote:Op maandag 20 april 2009 15:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja de mensen die zo'n hypotheek nemen doen dat toch zelf met hun volle verstand?
quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:43 schreef Zwansen het volgende:
Afgunst. Angst.
Niks mis mee met die man.
Wat een winpost was datquote:Op maandag 20 april 2009 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet helemaal, het wordt zo voorgesteld door de bank dat het allemaal wel kan, en als je geen financieel expert bent met jarenlange ervaring ga je toch op het oordeel van de proffesionals af. Ik vind sowieso het pushen van leningen aan luxegoederen van te kopen walgelijk en gevaarlijk. Daar doet Dickie S. natuurlijk flink aan mee, wat voor mij een reden is om hem niet te mogen.
Mooi in retrospect, nu blijkt dat DSB Bank de hele holding overeind hield.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Misschien, maar ik denk dat hij het op die manier doet ivm eventuele imagoschade.
Hoe meer bedrijven, hoe minder kans dat het hele imperium instort als gevolg van een domme fout bij één van de bedrijven.
Tsja, dat had ik ook niet helemaal verwacht ...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:16 schreef knnth het volgende:
Mooi in retrospect, nu blijkt dat DSB Bank de hele holding overeind hield.
Al die verschillende merknamen en bedrijfjes bleken dus onder de bank te hangen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:16 schreef knnth het volgende:
[..]
Mooi in retrospect, nu blijkt dat DSB Bank de hele holding overeind hield.
nee hoor, alleen had hij alle privé belangen niet echt goed los gehangen van de bank. Alles hing onder één moederholding.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:57 schreef Joppy het volgende:
[..]
Al die verschillende merknamen en bedrijfjes bleken dus onder de bank te hangen.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:43 schreef Zwansen het volgende:
Afgunst. Angst.
Niks mis mee met die man.
Inderdaad niks mis mee met deze manquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Men ziet Leen van Frisia op tv.
Vervolgens denkt men niet meer verder.
Dat ontken ik ook nergens. Ik zei dus dat alle merknamen en leenbedrijfjes onder de bank hingen. Dat waren de bedrijven die voor de irritante reclames zorgden en dus in feite het zakelijke imperium van Scheringa.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee hoor, alleen had hij alle privé belangen niet echt goed los gehangen van de bank. Alles hing onder één moederholding.
ow zo, maar dat was allang bekendquote:Op woensdag 4 november 2009 23:21 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook nergens. Ik zei dus dat alle merknamen en leenbedrijfjes onder de bank hingen. Dat waren de bedrijven die voor de irritante reclames zorgden en dus in feite het zakelijke imperium van Scheringa.
quote:
Dirk Scheringa keert 4 februari terug in het AZ-stadion
Dirk Scheringa keert op 4 februari terug in het AZ-stadion. De oud-voorzitter van AZ geeft die dag een masterclass ondernemen in het stadion dat eerder de naam 'DSB-stadion' droeg, zo weet De Telegraaf dinsdag te melden. Scheringa praat daar samen met Hennie van der Most en Annemarie van Gaal over het behalen van zakelijke successen.
De oud-topman van DSB richtte onlangs een nieuwe bedrijfje op: DS Lezingen BV. In december werd bekend dat hij was te boeken voor zo'n 5000 euro. Op 16 december gaf Dirk Scheringa zijn eerste lezing bij de Suitclub in Eindhoven.
Het bedrijf staat zolang het faillissement van de DSB nog niet rond is, wat nog jaren kan duren, officieel op naam van de twee zoons van Scheringa, Willem (26) en Harry (22).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |