abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50470378
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:18 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Als je een discussie niet kunt winnen kom je maar met verwijten.

Durf je ongelijk toe te geven.

Ben het trouwens 100% met Proud2beDiepfries eens. Goed gesproken
Aan jou besteed ik geen aandacht meer, jij hebt werkelijk nog niks positiefs bijgedragen aan deze discussie.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:46:50 #227
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50471024
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:27 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Uh... Ja .. Scheringa was begonnen met schulden wegwerken, nieuwe mensen om zich heen verzamelen etc. En keek duidelijk omhoog. Willem II daarentegen kwam van een 2e plek en duikelde zo in een vrije val naar beneden. Een zinkend schip waarbij je beter zo snel mogelijk weg kon wezen.
Schulden wegwerken, spelers en personeel aantrekken met 'privé-geld'.. In ieder geval geld wat niet van de club zelf (dus geen reguliere sponsoring, spelersverkoop, etc.) is.. Vóór het aantrekken van Van Geel werd AZ resp. kampioen Totodivisie, 9e, 7e, 13e, 10e en 10e, Willem II werd in die jaren resp. 5e, 2e, 9e, 8e, 11e en 11e. In sportief opzicht weinig verschil dus tussen beide teams in die periode.. Maar nee, Willem II was hard aan het kelderen en je kon aan alles zien dat het poenerige AZ (Scheringa) het ging maken Ja, nadat Van Geel was aangetrokken en er een voor de zoveelste keer een vrachtwagen euries vanuit huize Scheringa kwam aanrijden kon met het leegkopen van Willem II en een aantal andere 'dubieuze transacties' sportief succes (en de weg omhoog) worden behaald..
quote:
[..]
Alsof PSV en Ajax geen "bijeengekocht zootje" is. Die besteden meer aan spelers dan AZ hoor. Dus die bewering gaat gewoon mank.
Ook die discussie is eerder al gevoerd. Ajax, Feyenoord en PSV hebben financiële middelen op basis van historie, achterban, etc.. AZ heeft geld dankzij Scheringa. You do the math..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50471221
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:46 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Schulden wegwerken, spelers en personeel aantrekken met 'privé-geld'.. In ieder geval geld wat niet van de club zelf (dus geen reguliere sponsoring, spelersverkoop, etc.) is.. Vóór het aantrekken van Van Geel werd AZ resp. kampioen Totodivisie, 9e, 7e, 13e, 10e en 10e, Willem II werd in die jaren resp. 5e, 2e, 9e, 8e, 11e en 11e. In sportief opzicht weinig verschil dus tussen beide teams in die periode.. Maar nee, Willem II was hard aan het kelderen en je kon aan alles zien dat het poenerige AZ (Scheringa) het ging maken Ja, nadat Van Geel was aangetrokken en er een voor de zoveelste keer een vrachtwagen euries vanuit huize Scheringa kwam aanrijden kon met het leegkopen van Willem II en een aantal andere 'dubieuze transacties' sportief succes (en de weg omhoog) worden behaald..
[..]

Ook die discussie is eerder al gevoerd. Ajax, Feyenoord en PSV hebben financiële middelen op basis van historie, achterban, etc.. AZ heeft geld dankzij Scheringa. You do the math..
Wat een suggestief onzinbericht zeg. Met je "dubieuze transacties" Schei toch uit zeg. En net alsof Ajax / Feyenoord / PSV niet afhankelijk zijn van rijke sponsors en andere individuen. Of wil je zeggen dat een Jorien vd Herik geen cent in Feyenoord heeft gestoken? Die clubs geen spelersfondsen hebben? Dat het bij AZ toevallig nou heel erg van 1 persoon af komt... Daar kiest hij zelf voor.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:03:53 #229
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50471582
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]

Wat een suggestief onzinbericht zeg. Met je "dubieuze transacties" Schei toch uit zeg.
Wat nou onzin-bericht, staat vol met feiten en wil je ontkennen dat die kloppen?? En met dubieuze transacties doel ik (zoals je ook uit de rest van de post had kunnen opmaken) niet op de herkomst van het geld (financiëring transfers), het is wel duidelijk dat de euries bij Scheringa vandaan komen.. Het gaat mij vooral om de wijze waarop de spelers werden aangetrokken (vgl. de Willem II-transfers). Maar jij wilt dat niet dubieus noemen?? Het verdient zeer zeker niet de schoonheidsprijs..
quote:

En net alsof Ajax / Feyenoord / PSV niet afhankelijk zijn van rijke sponsors en andere individuen. Of wil je zeggen dat een Jorien vd Herik geen cent in Feyenoord heeft gestoken? Die clubs geen spelersfondsen hebben? Dat het bij AZ toevallig nou heel erg van 1 persoon af komt... Daar kiest hij zelf voor.
Die rijke sponsoren en andere individuen steken geld in bovenstaande clubs omdat ze een historie hebben, achterban, prijzen, fans, etc.. Iets wat AZ nauwelijks heeft. Alle lof voor de clubs die op eigen kracht proberen om ook 'zo groot' te worden, knappe prestatie wanneer het lukt. In het geval AZ echter heb ik weinig waardering en nog minder respect voor de wijze (pomp er (te)veel geld in) waarop, bah!!
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50471716
Ach zo zijn er wel meer personen als Nol Hendriks, Marcel Boekhoornd die bij respectievelijk Roda en NEC er vele miljoenen in hebben gestoken. En zo zijn er vast nog wel meer. Ook niet bepaald clubs met een rijke historie en een geweldig grote achterban. Maar rechtvaardigt dat het? Mogen rijke mensen alleen veel geld stoppen in clubs die al meer dan 75 jaar bestaan, 4 volle prijzenkasten en elke week een uitverkocht hypermodern stadion hebben?
pi_68197794
quote:
In 1978 trad Dirk Scheringa toe tot de businessclub van AZ. Hij kon twaalf jaar later voor 240.000 gulden hoofdsponsor worden, bood de helft en werd in de armen gesloten. Nu is de zakenman zelfs eigenaar van de Alkmaarse voetbalclub met twee landstitels achter de naam. In de tussentijd moest hij met vallen en opstaan de voetbalwereld leren kennen. „Ik zeg altijd: iedereen maakt fouten. Alleen als je níet werkt, kun je ook geen fouten maken. Ik heb het gedaan als vrijwilliger. De mensen zijn dat uiteindelijk gaan waarderen, omdat je een doorzetter bent en geen eendagsvlieg.” AZ werkt met een budget van 28 miljoen, is volgens de eigenaar gezond en werkt nuchter door aan zijn toekomstplannen. „Ik ben destijds gewoon in een avontuur gestapt. De passie is wat uit de hand gelopen. Maar dat heb ik wel met meer dingen: het geldt ook voor mijn museum, de bedrijven en de bank.”

„De passie is wat uit de hand gelopen, maar dat heb ik wel met meer dingen”

DE BOODSCHAP VAN DIRK

door SIEB OOSTINDIE

WOGNUM, maandag
Dirk Scheringa is een gepassioneerd kunstliefhebber, die zich qua voetbal het liefst identificeert met karaktervoetballers. Dat lijkt op het eerste gezicht een wat vreemde combinatie. „Maar een mens kan zich ontwikkelen. Toen ik 35 was, had ik er nog niet zo’n oog voor”, zegt hij op de derde verdieping van DSB-headquarters in Wognum langs de A7. Daar hangt ook een fraai schilderij. Onderaan op het vinyl bungelen wat handvatten, en een of andere grappenmaker heeft er een tas onder gelegd. Grote letters staan erop: DIRK. „Ik heb het zelf gedaan”, zegt de eigenaar van de DSB-groep en voetbalclub AZ. „Ik vond die hengsels plus die tas een mooie combinatie. Het is zo net een beetje kunst.”

Het tekent Scheringa in één persoon: de benen zijn, ondanks alle succes, aardig in de Noord-Hollandse klei blijven staan: een ongewone, gewone man. En waar in Nederland van de gemiddelde landgenoot die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, die kop wordt afgezaagd, daar zijn dergelijke taferelen nauwelijks tot niet waar te nemen in de voetbalwereld rondom de 58-jarige ondernemer. „Komt omdat ik heel dicht bij de supporters sta. Ik ga al vanaf het begin, in de eerste divisie, mee naar de uitwedstrijden. In Emmen speelden we fantastisch, begonnen ze zomaar te roepen: Dirk Scheringa, gezellig hè? Waar het vandaan kwam, weet ik niet.”

De geitenwollen sokken zijn nog steeds het handelsmerk. Je profileert je als gewone man, maar hebt wel altijd bodyguards om je heen. Ook een lastige combinatie.
„Ik heb persoonlijke assistenten. Die zoeken de route voor me uit. En het is lekker makkelijk, want dan hoef ik zelf niet te parkeren.”

In het AZ-stadion heeft hij een eigen parkeerplaats. Daar werkt hij met een budget van 28 miljoen euro. „Andere clubs zitten veel hoger. Dit is een enorme prestatie van het hele AZteam. Met werknemers en vrijwilligers 550 man in totaal. Er zijn er vijf die het aansturen: René Neelissen, Toon Gerbrands, Marcel Brands, Louis van Gaal en ik. Ze trekken de kar, met als belangrijkste man Louis: één van de beste trainers ter wereld.”

Er is een sneeuwbal gaan rollen die niet meer te stoppen viel. Paar keer het point of no return gepasseerd?
„Met name toen de realisatie van het nieuwe stadion met drie, vier jaar werd uitgesteld. Hadden we al geïnvesteerd in de ploeg, en draaiden we met 8 of 9 miljoen euro verlies per seizoen. Dan zijn er genoeg momenten dat je je afvraagt of de stekker er niet uit moet. Nu staat er een gezond bedrijf. De post afschrijvingen op spelers is hoog, maar daar moet je doorheen kijken.”

Leuke hobby. Maar heeft mevrouw Scheringa nooit aan de keukentafel tegen je gezegd: Dirk, het loopt allemaal een beetje uit de hand.
„Nee, dat roept ze niet zo vaak. Ze weet dat ik een geboren ondernemer ben. Sinds 1980 nemen we jaarlijks wel twee bedrijven over. Met AZ waren er echter wel wat kritieke momenten: als je tegen een muur loopt, is dat hartstikke frustrerend. De ambtelijke molens, de modderkruiper, concurrenten die met een doodskist langs je nieuwe stadion komen, een vliegtuig met sleep waarop RIP staat: dan vraag ik me altijd af in wat voor wereld we eigenlijk leven.”

De voetbalwereld is een andere dan de zakenwereld. Je hebt veel leergeld betaald, gezien de roerige tijden met trainers en arbitragezaken.
„Je moet er verstand van krijgen, het kost een paar jaar om het te doorgronden. Reputatieschade heeft het niet opgeleverd. Nee, als vrijwilliger declareer ik nog geen cent voor de gereden kilometers. Met vallen en opstaan heb ik het vak geleerd. Wat mensen uiteindelijk waarderen is dat je een doorzetter bent, en géén eendagsvlieg. Dat levert respect op. Iedereen maakt fouten. Ik zeg altijd: alleen als je niet werkt, maak je geen fouten.”

Hoe luidt nu de balans van de voetbalwereld?

„Het is een prachtige wereld met mooie clubs, die allemaal een enorme sociale functie hebben. Met een grote achterban, regionale functie. Ik zeg: houden zo, die 18 clubs. Het mooie is dat de provincieclubs opstomen. Iedereen kan kampioen worden, of tenminste tweede of derde.”

Is het in dat licht een relatief kleine investering geweest in AZ?
„Ik zie het niet als investering. Ik ben in een avontuur gestapt. De passie is alleen wat uit de hand gelopen. Heb ik wel meer: met het museum, de bedrijven en de bank ook. Het geeft me ook enorm veel terug. Ik doe het met veel plezier en enthousiasme. En ik vind het zó mooi om een organisatie aan te sturen. Ik ga ook altijd naar het supportershome. Biertje drinken. Wij hebben de beste fans van Nederland: ze zijn altijd achter de ploeg blijven staan, ook in slechte tijden. En we hebben helemaal nooit rottigheid.”

Het klinkt alsof het je allemaal is overkomen.

„Dit heb ik nooit voor ogen gehad met AZ. Ik heb wel visie en ambitie. Ik gebruik er op alle vlakken één woord voor: verwondering.”

Gek eigenlijk, dat je zo’n proces niet kunt stoppen als je er zo bovenop zit.
„Je moet een sfeer creeren, dat je kampioen mag worden, maar dat het niet hoeft. Binnen onze begroting werken mensen met bekwaamheid en passie, dat is het geheim.”

AZ wilde 18 miljoen investeren in Afonso Alves. Voortschrijdend inzicht heet het dat het nu weer op bescheiden wijze wordt ingevuld. Heb je je niet te veel laten leiden door je supportershart?
„Nee. We dachten met spelers uit de buitencategorie stappen te maken. We hebben het met wel meer grote namen meegemaakt: ze willen wel praten, maar komen uiteindelijk toch niet. Dus heeft het geen zin. We doen het dus niet meer. Trouwens, ook toppers geven geen enkele garantie. Het was een leermoment, nu gaan we op de oude voet verder. Dit seizoen hebben we 2 miljoen geïnvesteerd in vier nieuwe spelers. En die doen het allemaal uitstekend.”

Je identificeert je het liefst met karakterjongens. En dan nog het liefst rechtsbacks.
„Ben ik op het eind zelf nog geweest. Ik heb 35 jaar gevoetbald, tot mijn 43ste. Nog twee keer kampioen geworden, met het zevende. Maar het voetballen werd lastig te combineren met schaatsen, daarvoor gebruik je andere spieren. Ik begon als makkelijk scorende middenvoor. Heel apart, ik deed heel aparte dingen.”

Toen al. Dus eigenlijk net als nu.

„Ja, ik scoorde vaak uit de tweede lijn. Heel onverwachts.”

Mensen denken dat je Fries bent, maar als geboren Grijpskerker ben je Groninger.

„Ik heb mijn hele familiestamboom uitgezocht, terug tot 1560. Ik ben voor 62,5 procent Fries en voor 37,5 procent Gronings.”

Waarom vind je je afkomst zo belangrijk?
„Het gaat in het leven om je roots en historie. Bij AZ werken we er elke dag aan. Ik vind het heel belangrijk daar inzicht in te krijgen. Mijn ene opa was marskramer met 12 kinderen. De andere voorzitter van de landbouwbond, voorman van de landarbeiders en raadsman van de herenboeren op het Groningse hogeland. Bovendien was hij lid van de Anti Revolutionaire Partij. Hij was een knokker, werkte hard, een no-nonsensefiguur. Net als mijn vader, en net als ik.”

De Friese identiteit spreekt je blijkbaar aan.
„Ik heb Fries bloed, spreek de taal vloeiend, heb een Friese vrouw en mijn ouders wonen er nog. Ik heb twee keer de Elfstedentocht uitgereden. Het voelt goed.”

In het vignet van de DSBbank in Wognum zit een schaatser verwerkt. Ben je van het type dat van tegenwind geniet?
„Niet op de schaats. In figuurlijke zin word ik er niet onrustig van. Ik ga gewoon door. In Nederland wil dat nog wel eens lastig zijn, in Amerika heb je veel meer vrijheid om te ondernemen. Hier in dit land moet je gewoon meer knokken om alle beperkingen op te lossen.”
  maandag 20 april 2009 @ 12:10:31 #232
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68198135
Ik heb niet al te fraaie berichten gelezen over Scheringa. Zo bleek ook onlangs dat hij dik in de subprime hypotheken te zitten.

Ook zijn politieke bemoeienis (de man is zeer actief voor het CDA), zijn markante opvattingen ("maak mij crisismanager en ik ruim de rotzooi op") en openbaar gepoch met zijn kunstverzameling vangen natuurlijk automatisch veel wind.

Ik heb zoiets van: het zal allemaal wel. Ik wil bewijzen zien en niet vuilspuiterij. Het is ook gewoon een hoop afgunst: niet zozeer van het klootjesvolk maar zeker en vooral van zijn medebankiers. Dan ben je al snel een gewild target. Daar moet je als lezer doorheen prikken. Grote ondernemingen zoals Shell en Philips kunnen in dit land bijna niets fout doen maar die Scheringa, zelf omhooggeklommen, krijgt allemaal bagger over zich heen. Tsja.

Wel kreeg ik jeuk van de beelden gisteren. Dat hij er persé op stond om als eerste het bordes op te rennen, het podium een minuutje voor zichzelf te reserveren vooraleer de selectie mocht komen opdraven, en het gepeupel beneden met wilde armgebaren op te zwepen was een beetje too much, het leek iets teveel op Berlusconi en niet op een nuchtere Hollandse man die Scheringa is. Alsof hij ermee wilde zeggen "ik, ik Oom Dagobert heb het gedaan".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68199344
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Wel kreeg ik jeuk van de beelden gisteren. Dat hij er persé op stond om als eerste het bordes op te rennen, het podium een minuutje voor zichzelf te reserveren vooraleer de selectie mocht komen opdraven, en het gepeupel beneden met wilde armgebaren op te zwepen was een beetje too much, het leek iets teveel op Berlusconi en niet op een nuchtere Hollandse man die Scheringa is. Alsof hij ermee wilde zeggen "ik, ik Oom Dagobert heb het gedaan".
Dirk acteert een nuchtere man, maar is dat natuurlijk niet. Hij geniet van de aandacht. Je betaalt toch geen 15.000 euro om met Bill Clinton aan tafel te zitten als je een gewone nuchtere boer op geitenwollensokken bent?
pi_68201204
quote:
Alsof hij ermee wilde zeggen "ik, ik Oom Dagobert heb het gedaan".
En daar heeft ie dan ook groot gelijk in. Zonder Dirk geen kampioenschap met AZ.

Misschien komt het inderdaad ook arrogant over, zulk soort gedrag.....maar ik ken geen enkele AZ-supporter die daar uberhaupt om geeft: voor dat "arrogante" heeft hij veel en veel meer teruggegeven. Wat mij betreft mag die vent op deze manier "arrogant" zijn; ik waardeer dat wel in hem.
  maandag 20 april 2009 @ 13:55:53 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68201626
Als dat zo is dan betekent het dat het voetbal verpest is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 20 april 2009 @ 14:09:10 #236
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68202054
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
Als dat zo is dan betekent het dat het voetbal verpest is.
Het is toch al decennia zo dat geld en een professionele organisatie noodzakelijke voorwaarden zijn voor succes? Als iemand dat voor elkaar weet te boksen heeft ie net zo'n grote bijdrage geleverd aan het succes als de spits of de coach, daar mag ook best waardering voor zijn...
  maandag 20 april 2009 @ 14:13:56 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68202208
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is toch al decennia zo dat geld en een professionele organisatie noodzakelijke voorwaarden zijn voor succes? Als iemand dat voor elkaar weet te boksen heeft ie net zo'n grote bijdrage geleverd aan het succes als de spits of de coach, daar mag ook best waardering voor zijn...
Scheringa pompt al 20 jaar geld in die club en oogste pas succes sinds Adriaanse.

Het gaat echt te ver om hem als eerste de credits te geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 20 april 2009 @ 14:14:03 #238
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68202215
quote:
Ik heb niet al te fraaie berichten gelezen over Scheringa. Zo bleek ook onlangs dat hij dik in de subprime hypotheken te zitten.

Ook zijn politieke bemoeienis (de man is zeer actief voor het CDA), zijn markante opvattingen ("maak mij crisismanager en ik ruim de rotzooi op") en openbaar gepoch met zijn kunstverzameling vangen natuurlijk automatisch veel wind.

Ik heb zoiets van: het zal allemaal wel. Ik wil bewijzen zien en niet vuilspuiterij. Het is ook gewoon een hoop afgunst: niet zozeer van het klootjesvolk maar zeker en vooral van zijn medebankiers. Dan ben je al snel een gewild target. Daar moet je als lezer doorheen prikken. Grote ondernemingen zoals Shell en Philips kunnen in dit land bijna niets fout doen maar die Scheringa, zelf omhooggeklommen, krijgt allemaal bagger over zich heen. Tsja.

Het mooiste was nog dat hij excuses eist van bankiers etc. Voor de crisis.
Terwijl Mr. Subprime als enige bezig was met het verstrekken van hypotheken die aan de basis van deze crisis stonden. .
-
pi_68202298
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En daar heeft ie dan ook groot gelijk in. Zonder Dirk geen kampioenschap met AZ.
Inderdaad, zonder de financiële steun van Scheringa was AZ op zijn best een middenmotor gebleven. Hij heeft het mogelijk gemaakt dat de begroting omhoog kon en als die begroting niet sluitend was ook even bijgesprongen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68203238
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Inderdaad, zonder de financiële steun van Scheringa was AZ op zijn best een middenmotor gebleven.

maandag 20 april 2009 @ 14:49:18 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68203404
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Inderdaad, zonder de financiële steun van Scheringa was AZ op zijn best een middenmotor gebleven. Hij heeft het mogelijk gemaakt dat de begroting omhoog kon en als die begroting niet sluitend was ook even bijgesprongen.
Laat ik het zo zeggen:

De Nederlandse overheid en NOC-NSF steken ook altijd een hoop geld in het mogelijk maken van de successen.

Als dan Terpstra erop zou staan om als eerste het podium van het Heineken House te betreden vóór de sporter(s) zelf, dan zouden wij ook raar staan te kijken.

Maar nu Scheringa perse 'de primeur' wil opeisen en zijn ego wil strelen dan zegt men hier 'ja maar zonder Dirk geen kampioenschap'.

Kun je nagaan hoe goed zijn PR is, dat mensen daarin mee gaan

Kom op zeg: het zijn toch echt primair de sporters en de technische staf zelf die het hebben gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68204335
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen:

De Nederlandse overheid en NOC-NSF steken ook altijd een hoop geld in het mogelijk maken van de successen.

Als dan Terpstra erop zou staan om als eerste het podium van het Heineken House te betreden vóór de sporter(s) zelf, dan zouden wij ook raar staan te kijken.

Maar nu Scheringa perse 'de primeur' wil opeisen en zijn ego wil strelen dan zegt men hier 'ja maar zonder Dirk geen kampioenschap'.

Kom op zeg: het zijn toch echt primair de sporters en de technische staf zelf die het hebben gedaan.
Echter steekt Terpstra geen eigen geld in de organisatie van NOC-NSF etc. Dirk wel in AZ.

Dáár steekt nou juist het verschil.
pi_68204392
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:13 schreef Klopkoek het volgende:
Scheringa pompt al 20 jaar geld in die club en oogste pas succes sinds Adriaanse.
Scheringa steekt ten eerste al langer geld in AZ (hij is lid van de businessclub van AZ sinds 1978 en pas sinds 1990 HOOFDsponsor) en ten tweede oogstte hij al succes door AZ te laten promoveren naar de eredivisie in 1996. Dit kampioenschap is gewoon een nieuw hoogtepunt.

Het enige wat klopt is dat ze pas sinds Adriaanse meedraaien in de top 5 van de eredivisie.
  maandag 20 april 2009 @ 15:17:48 #244
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68204394
Vreemd hoor dat mensen op hem zeiken . Hij heeft het imago van een geitenwollensokkenbreier, maar in de tussentijd brengt hij duizenden Nederlandse gezinnen in de problemen met zijn kredieten en hypotheken.
pi_68204496
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:17 schreef thewishmaster het volgende:
Vreemd hoor dat mensen op hem zeiken . Hij heeft het imago van een geitenwollensokkenbreier, maar in de tussentijd brengt hij duizenden Nederlandse gezinnen in de problemen met zijn kredieten en hypotheken.
Eerst waren het kennissen, toen werden het er tientallen, Radar kwam met 100 klachten aanzetten en thewishmaster spreekt van duizenden families.

Ik heb het idee dat Dirk dadelijk nog de schuld van de kredietcrisis in Amerika krijgt van sommigen.
  maandag 20 april 2009 @ 15:21:13 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68204534
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Echter steekt Terpstra geen eigen geld in de organisatie van NOC-NSF etc. Dirk wel in AZ.

Dáár steekt nou juist het verschil.
Ow krijgen we dat weer Tersptra strooit rond met geld van anderen (haar lobby's negerend) en Scheringa zogenaamd met eerlijk zuurverdiende centen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68204586
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:21 schreef Klopkoek het volgende:
Ow krijgen we dat weer Tersptra strooit rond met geld van anderen (haar lobby's negerend) en Scheringa zogenaamd met eerlijk zuurverdiende centen
Dat klopt ja. Dat heb jij héél goed door.
  maandag 20 april 2009 @ 15:35:36 #248
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68205004
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen:

Om dit hele "Dirk kwam als eerste naar buiten en damagnie!" verhaal even te nuanceren: de spelers waren zich naar verluidt nog aan het omkleden en Scheringa wilde de meute buiten niet langer laten wachten, dus ging hij alvast zelf maar de deur uit om ze bezig te houden. Kijk, hij zal het heus niet met tegenzin gedaan hebben, maar ik vind het geen egotripperij, hij hamert er immers ook constant op dat dit een teamprestatie is en niet alleen van Dirk Scheringa.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_68205280
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:17 schreef thewishmaster het volgende:
Ohja, dat hebben die mensen niet zelf gedaan nee

Ik kom net van de tandarts. Geen gaatjes, maar wel aanslag. Schuld van Pickwick
  maandag 20 april 2009 @ 15:46:16 #250
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68205387
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:43 schreef knnth het volgende:

[..]

Ohja, dat hebben die mensen niet zelf gedaan nee

Ik kom net van de tandarts. Geen gaatjes, maar wel aanslag. Schuld van Pickwick
Bij de aanschaf van financiële producten zijn de risico's wel wat hoger dan bij het drinken van een paar kopjes thee . Natuurlijk hebben de mensen een eigen verantwoordelijkheid, maar die DSB Bank verstrekt bijvoorbeeld hypotheken die ver boven de executiewaarde van de betreffende woningen liggen. Waar andere banken een grens van 125 % aanhouden, houdt DSB percentages aan van 150-160% door verplichte verzekeringen aan de hypotheek te verbinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')