Ja, hier hadden ze ook autodrop liggen. Maar dat wordt niet door de Thai gekocht, maar door Nederlanders.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:50 schreef static het volgende:
In Egypte iig wel. Daar hebben ze zelfs Haribo bij de Carrefour.
Bij de Target verkopen ze Australische drop. Maar dat is hetzelfde als Nederlandse, geloof ik (nooit geprobeerd, heb er niet zo'n behoefte aan).quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:46 schreef tong80 het volgende:
Maar hoe zit het nou met drop. Kennen ze dat echt niet ?
Klopt. Boerenkool is Kale in het engels.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:38 schreef Gaoxing het volgende:
Volgens mij is het kale, wonderer.
Is het dan meestal witbrood of kennen ze geen kaas ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:55 schreef Ole het volgende:
Ik mis in het buitenland vaak een goede volkorenboterham met kaas.
Dat kennen ze hier (in de VS) totaal niet helaas. Ik maak mijn kroketten & bitterballen zelf en iedereen vind ze geweldig. Moet nog steeds een goed recept/methode vinden om frikadellen te maken. Heb al het halve internet afgezocht, maar nog steeds niet iets kunnen vinden dat werkt. Kaassoufle's zou ik ook wel een recept voor willen hebben trouwens.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:54 schreef tong80 het volgende:
En kroketten en frikandellen. Hoe zit het daar mee ?
Vanavond wel. En broodjes paling, en hutspot met gehaktballen, en heel veel Heinekenquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:54 schreef tong80 het volgende:
En kroketten en frikandellen. Hoe zit het daar mee ?
Gat in de markt dus.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:56 schreef MrCyber het volgende:
[..]
Dat kennen ze hier (in de VS) totaal niet helaas. Ik maak mijn kroketten & bitterballen zelf en iedereen vind ze geweldig.
Meestal witbrood (van die slappe sneetjes) en een soort van smeerkaas.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is het dan meestal witbrood of kennen ze geen kaas ?
Dat dacht Ratelband ook.quote:
Poffertjes idd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:01 schreef static het volgende:
[..]
Dat dacht Ratelband ook.
Of waren dat poffertjes die hij aan de man probeerde te brengen in de US/Canada?
Ja zekers.quote:
Rode kool kun je natuurlijk overal krijgen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:05 schreef wonderer het volgende:
Ik mis trouwens wel bloedworst, bedenk ik me nu, met rode kool
Nee, dat ook nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zowieso veel frituur happen kennen ze niet volgens mij
quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Tobester het volgende:
en......de Donald Duck! (om te bewijzen dat DD 'the man' is in Holland ipv. Mickey fucking Mouse!)
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Snackbars heb ik ook niet gezien, maar je kunt hier zo'n beetje alles wel gefrituurd krijgen in restaurants. Gefrituurde kip, vis, schelp- en schaaldieren, patat en uienringen enzo... Bij TGI Friday's kun je gefrituurde groene bonen krijgen, en gefrituurde mac-n-cheese ballen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet
De frituur wordt verder wel gebruikt (met name bij Mexicaans eten en Aziatisch eten) meer de "vette hap" die we in Nederland kennen, hebben ze hier niet.
Niemand in Mexico weet wat een "Mexicano" is trouwens. Althans, ze kennen het niet als de onderstaande snack:
[afbeelding]
Waar in de VS woon jij? Ketjap en Pim's Orange (dat zijn toch die zachte koekjes met jam en chocola?) verkopen ze hier gewoon in de supermarktquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Tobester het volgende:
Friet satesaus, shoarma. hollandse nasi...ik maak het allemaal zelf.
Laatste overlevingspakket uit nederland bevatte o.a.:
Conimex Ketjap Manis
AH Shoarma kruiden
Calve Pindakaas
tubes gouda's glorie mayo
Pim's orange
drop
en......de Donald Duck! (om te bewijzen dat DD 'the man' is in Holland ipv. Mickey fucking Mouse!)
Ik zeg toch dat ze de frituur wel kennen!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:22 schreef wonderer het volgende:
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het is ook een beetje een misvatting. Wat in Nederland als "Chinees" wordt gezien is eigenlijk "Indonesisch" eten. Het zelfde geldt in Engeland trouwens, als je daar naar een "Chinees" gaat zie je veel curries uit India op het menu. (Echte Indiase restaurants in Engeland zijn trouwens wel top!quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:56 schreef phileine het volgende:
Chinees eten in Nederland vind ik meestal smerig, hier in Spanje is het heerlijk en ook nog ontzettend goedkoop. Maar echt een volledig andere keuken dan wat je bij de Chinees in NL krijgt.
Daar heet het roadkill natuurlijk, kijk maar naar het profielquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet
De frituur wordt verder wel gebruikt (met name bij Mexicaans eten en Aziatisch eten) meer de "vette hap" die we in Nederland kennen, hebben ze hier niet.
Niemand in Mexico weet wat een "Mexicano" is trouwens. Althans, ze kennen het niet als de onderstaande snack:
[afbeelding]
Zoals maartena al zegt is chinees in NL meestal helemaal geen chinees. Ook het chinees hier in de VS (althans hier in Boise, ID) is niet echt chinees. Het is erg geamerikaniseerd hier. Ik ga zeer regelmatig voor mijn werk naar Shanghai en het echte chinese eten daar is gewoon geweldig (en super goedkoop). Heb tijdens mijn verblijven daar uitstekend gegeten en ook een aantal keer bij chinese collega's thuis een aantal gerechten leren koken. Chinezen in het buitenland passen over het algemeen hun gerechten aan aan wat het land waarin ze wonen lekker vind. Chinees in bv Italie heeft meer tomaat gebaseerde sauzen, etc.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:56 schreef phileine het volgende:
Chinees eten in Nederland vind ik meestal smerig, hier in Spanje is het heerlijk en ook nog ontzettend goedkoop. Maar echt een volledig andere keuken dan wat je bij de Chinees in NL krijgt.
Ja ik zag die Pims later in de Superfresh,quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waar in de VS woon jij? Ketjap en Pim's Orange (dat zijn toch die zachte koekjes met jam en chocola?) verkopen ze hier gewoon in de supermarkt
Ja, mexicaans en aziatisch. Ik noemde de "Amerikaanse" keukenquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ze de frituur wel kennen!
Hebben ze in de supermarkt geen aziatisch stuk?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:54 schreef Tobester het volgende:
[..]
Ja ik zag die Pims later in de Superfresh,
Maar ketjap manis (de zoete) nog nergens gezien
Wegmans had wel sweet soy sauce maar dat was net dikke stroop (die je hier ook niet echt kan vinden trouwens)
Curly leaf kale noemen ze het hier en ik kan ook gewoon rookworst krijgen (Mattesons smoked sausage). Heb wel eens boerenkool voor een stel Britten gemaakt en zij vonden het wel lekker.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:44 schreef phileine het volgende:
Waar ik zat noemden ze het iets van curlycabbage (weet niet meer precies, in ieder geval iets met curly). Heb het wel eens voor de familie waar ik woonde klaargemaakt (worst uit NL op laten sturen) maar geloof niet dat ze het echt lekker vonden.
Ja dat zal best inderdaad, ik had nog niet eens naar de prijzen gekeken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:14 schreef Tobester het volgende:
Die ken ik die is PEPERDUUR
Ik denk dat je ook gewoon eens andere merken moet proberen. Bij aziatische toko's kun je allerlei soorten "Soy Sauce" krijgen, en er zal best wel ergens eentje tussen zitten die erg op de zoete Ketjap lijkt. Ik kan trouwens wel Conimex producten krijgen bij een Nederlands/Indonesische winkel in de buurt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:09 schreef Tobester het volgende:
Jawel maar geen conimex...ik ben erg merkvast Zoals je weet hebben ze hier ook pindakaas van het dubieuze merk 'Jif' maar ik vind het niet te vreten. Of die gore koffie zoals Maxwell House en Folgers......
Volgens mij is Heineken in elk land ter wereld wel te vinden, beetje overbodig.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:09 schreef beefcake het volgende:
Voor de mensen in het buitenland die de Nederlandse producten missen is er een bestelsite
http://www.holland-at-home.nl/
Senseo lekkere koffie?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef MrCyber het volgende:
Voor koffie kun je tegenwoordig hier in de VS gewoon een Philips Senseo apparaat halen bij de Walmart ($40) en Douwe Egberts Senseo koffiepads kun je daar ook krijgen. De pads zijn wel duurder dan in NL, maar goed.. je hebt wel lekkere koffie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me best lekker: organische pindakaas. Dat is zeker ook gewoon lekker zonder suiker?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:35 schreef maartena het volgende:
Wat betreft pindakaas, probeer eens organische pindakaas. Ik koop het hier altijd bij "Trader Joe's", maar ik weet niet of ze die bij jou in de staat ook hebben. Organische pindakaas moet wel in de koelkast bewaard worden, maar die zijn in de VS toch groot genoeg. Ik vind de organische pindakaas lekkerder dan de Nederlandse Calve, en VEEL beter dan Skippy's of Jif.
Eigenlijk moet dan ook eerst de vorst over de boerenkool heenquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:50 schreef Gaoxing het volgende:
Oh en wonderer: ik had de indruk dat de Amerikaanse kale wat harder was dan de NL'se, en dus langer gekookt moest worden. Het wordt trouwens veel in 't zuiden gebruikt.
Heb hier (gewoon in NL) een pot calve met stukjes noot staan en daar zit ook dextrose doorheen zie ik net.quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Hierzo zijn alleen maar pindakazen met suiker erin te vinden, en dat maakt het supersmerig...![]()
ach, leg je het toch gewoon even in de vriezerquote:Op donderdag 7 juni 2007 01:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigenlijk moet dan ook eerst de vorst over de boerenkool heen.
Dan is dat dus een variant die ik niet koop. De klassieke heeft mijn voorkeur. Zelfs de light calvé pindakaas, daar hebben ze iets zoetigs ingedaan...quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:17 schreef du_ke het volgende: Heb hier (gewoon in NL) een pot calve met stukjes noot staan en daar zit ook dextrose doorheen zie ik net.
Been there, done that (en ik lust niet eens koffie. Wederhelft welquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef MrCyber het volgende:
Voor koffie kun je tegenwoordig hier in de VS gewoon een Philips Senseo apparaat halen bij de Walmart ($40) en Douwe Egberts Senseo koffiepads kun je daar ook krijgen. De pads zijn wel duurder dan in NL, maar goed.. je hebt wel lekkere koffie.
quote:
quote:Ga je mond spoelen jij...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*loopt naar de piazza om bij z'n favoriete barista een ristrettootje te halen..
(en natuurlijk naar de grappen van de carabinieri te luisteren. Gasten zitten s'nachts alleen maar koffie te drinken)
Skippy's natural vind ik wel lekker.. da's alleen pinda's, olie en zout. Lekker spulquote:Op donderdag 7 juni 2007 01:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dat lijkt me best lekker: organische pindakaas. Dat is zeker ook gewoon lekker zonder suiker?
Skippy pindakaas is indd een pure kwellingen Jif, is dat niet een schoonmaakmiddel?
![]()
Hierzo zijn alleen maar pindakazen met suiker erin te vinden, en dat maakt het supersmerig...![]()
Stond ook op die wiki-sitequote:Op donderdag 7 juni 2007 01:28 schreef phileine het volgende:
[..]
ach, leg je het toch gewoon even in de vriezer
Als je Kikkoman light mengt met een klein beetje Thaise zoete sojasaus, kun je redelijk in de buurt komen van Conimex ketjap manis. Eventueel met een schepje suiker erbij, want de Thaise is erg sterk van smaak.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook gewoon eens andere merken moet proberen. Bij aziatische toko's kun je allerlei soorten "Soy Sauce" krijgen, en er zal best wel ergens eentje tussen zitten die erg op de zoete Ketjap lijkt. Ik kan trouwens wel Conimex producten krijgen bij een Nederlands/Indonesische winkel in de buurt.
De Sumatra vond ik niet zo waanzinnig, maar de Ethiopia Sudamoquote:Wat betreft koffie, probeer eens "Peet's" coffee. Starbucks heeft verder ook naast de "house blend" ook nog koffie's specifiek uit bepaalde werelddelen. Douwe Egberts is vooral Indonesische koffie, en je kunt dus ook een Starbucks krijgen die "Sumatra" heet, en deze is veel lekkerder dan de normale standaard koffie van Starbucks.
Ja precies, dat bedoel ik!quote:Op donderdag 7 juni 2007 02:08 schreef wonderer het volgende:
Skippy's natural vind ik wel lekker.. da's alleen pinda's, olie en zout. Lekker spul
Met het bruine deksel is datquote:Op donderdag 7 juni 2007 03:34 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja precies, dat bedoel ik!
En ik meende dat ooit op een skippy-pot te hebben gezien, maar kon dat noooooit meer terugvinden (hier in Europa). Dus ik dacht al dat ik me vergist had.![]()
edit: laat ik dat ik het sc topic doen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 04:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Hmmmmm, ik krijg al trek! ('t is hier dus 4u 's nachts hè....)
bagger is altijd lekkerquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:32 schreef SuperWeber het volgende:
Drop en kaas kennen ze hier gelukkig ook, Finse kaas is totaal smakeloos is, maar gelukkig verkopen ze hier ook 'Gouda' en 'Edam' waar gelukkig wel smaak aan zit. Verder mis ik ongelovelijk frikandellen, bv. een McKroket, of andere gefrituurde zooi. Frituren is hier zo'n beetje een doodzonde, want dat is vet en ongezond. Gelukkig hebben ze hier een overheid die het beste met je gezondheid voor heeft en bv.alle lightproducten zijn maximaal net zo duur als het 'normale' product. Je ziet dus ook overal 0% vet of 0,5% vet enz. op staan (wat er dan verder allemaal nog in zit maakt niet uit, want vet is ongezond en alles zonder vet is dus automatisch gezond
). Als ik dan ook vertel dat je bij mij op de universiteit tenminste 'lekkere' gefrituurde zooi kan kopen voor lunch dan zie je ze eik ook walgen. Ook als ik aan het 'pesten' ben en vertel dat ik gefrituurde bagger wil, kijken ze me vol ongeloof aan
Nou, je kan hier in Manila bij mijn stamkroeg wel extra mayo bij je patat bestellen. Als je daarnaast dus ook nog een sate besteld, kan ik weer een patatje oorlog samenstellenquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:10 schreef tong80 het volgende:
Schiet me plots een scene uit Pulp Fiction te binnen. John Travolta vindt het maar raar dat we hier mayonaise over de frieten gooien. Dus zoiets mag het ook zijn
Ja, dat is helemaal waar. In ieder land is "de" Chinees weer anders.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:48 schreef MrCyber het volgende:
Zoals maartena al zegt is chinees in NL meestal helemaal geen chinees. Ook het chinees hier in de VS (althans hier in Boise, ID) is niet echt chinees. Het is erg geamerikaniseerd hier. Ik ga zeer regelmatig voor mijn werk naar Shanghai en het echte chinese eten daar is gewoon geweldig (en super goedkoop). Heb tijdens mijn verblijven daar uitstekend gegeten en ook een aantal keer bij chinese collega's thuis een aantal gerechten leren koken. Chinezen in het buitenland passen over het algemeen hun gerechten aan aan wat het land waarin ze wonen lekker vind. Chinees in bv Italie heeft meer tomaat gebaseerde sauzen, etc.
Ik zal een brief aan koning Albert sturen om het voor te stellen...quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigenlijk moet dan ook eerst de vorst over de boerenkool heen.
Chocomel wordt i.d.d door een hoop mensen gewaardeerd wereldwijd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Curly leaf kale noemen ze het hier en ik kan ook gewoon rookworst krijgen (Mattesons smoked sausage). Heb wel eens boerenkool voor een stel Britten gemaakt en zij vonden het wel lekker.
Mijn pannekoeken gingen er ook prima in hoewel ze het wel raar vonden dat ik ham en kaas op zoete pannekoeken deed.
Chocomel vinden ze nu ook de beste chocolademelk van de wereld, evenals Calve pindakaas de beste pindakaas is.![]()
Maar dan wel de dubbelzoute.quote:Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Drop, dat is leuk, ken je zien als martelwerktuig
Brazilianen aan wie ik dit gaf kregen kotsneigingen.
Nou, eigenlijk met alle soorten drop ;Dquote:
Dat heb ik met Italiaans laurier drop. Ik heb dat een keer aan m'n vriendin en vrienden gegeven en sindsdien als ik het tevoorschijn haal krijgt m'n vriendin een blik van afschuw in d'r ogen en vraagt ze of ik het nou echt lekker vind ...quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk met alle soorten drop ;D
Nu bied ik Brazilianen wel eens een dropje aan en kijken wat vervreemd als ze het aannemen.
Dan zie je ze denken van "hmmmm raar, die kleur, zwart? toch maar proberen".
En dan doet men een klein stukje drop in de mond, en dan in z'n geheel. Hahahahhaa
dan zie je ze denken, nog eens denken, en aan hun gezicht te zien weet je al dat ze het walgelijk vinden en rennen snel naar de prullenbak en pakken een glas water ;D![]()
Ok dat wordt dit weekend een roadtrip!quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:10 schreef popolon het volgende:
Thank heavens for The Dutch Store. Op een kwartiertje rijden van m'n huis dus ik ga er wel een paar keer per maand langs om kroketten, haring en mayo in te slaan.
Ik was in Spanje en kon nergens shag kopen. Hoe is dat in andere landen ?quote:Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat ik mis is goede shag en pindakaas.
Da's maar vijf uur rijden. Tenzij je met veerboot gaat maar ik weet niet of dat nou echt sneller is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef Shira het volgende:
[..]
Ok dat wordt dit weekend een roadtrip!![]()
Is die stamkroeg toevallig Yuri's in Malate?quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, je kan hier in Manila bij mijn stamkroeg wel extra mayo bij je patat bestellen. Als je daarnaast dus ook nog een sate besteld, kan ik weer een patatje oorlog samenstellen. Je hebt dan wel bekijks van het personeel, maar goed, dat neem ik wel voor lief
![]()
drop-testende Brazilianen zijn inderdaad zeer lachwekkendquote:Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu ja hier oa boerenkool, wortelstamp of andijviestamp
Wortelstamp is nog wel zelf te maken maar die andere twee word wat lastiger.
Goede rookworst hier is niet te krijgen en helaas ben ik reeds door mijn voorraad heen.
Drop, dat is leuk, ken je zien als martelwerktuig
Brazilianen aan wie ik dit gaf kregen kotsneigingen.
Ik denk dat qwertyX dat kan bevestigen. Enkele Brazilianen lusten het, maar tja, die zijn zeldzaam.
Wat ik mis is goede shag en pindakaas.
Ik ben dus GVD gewoon jaloers op je hèquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:10 schreef popolon het volgende:
Thank heavens for The Dutch Store. Op een kwartiertje rijden van m'n huis dus ik ga er wel een paar keer per maand langs om kroketten, haring en mayo in te slaan.
Verder hebben veel supermarkten een zogenaamde 'Dutch section' met allerlei snoep, koek en andere toestanden. Ook zijn er daarnaast Zweeds, Ierse, Engelse, Aziatisch etc. secties.
Ik ben eens in Holambra geweest, afgelopen jaar. We waren op pad naar familie van mijn vrouw in Araraquara. Even Holambra aangedaan en daar zat een winkel genaamd "Empório de Roode Leeuw".quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:18 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
drop-testende Brazilianen zijn inderdaad zeer lachwekkend
ErwinRommel, mocht je eens in de buurt van Campinas zijn: in Holambra zit een restaurant dat stampot etc. serveert
En er zit een winkeltje (naast "De Echte Bakker", met tompoezen, vlaai etc) waar je allerhande nederlandse produkten kan kopen, wel peperduur.
en shag verkopen ze gewoon in de meeste tabakswinkels![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |