Nou, je kan hier in Manila bij mijn stamkroeg wel extra mayo bij je patat bestellen. Als je daarnaast dus ook nog een sate besteld, kan ik weer een patatje oorlog samenstellenquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:10 schreef tong80 het volgende:
Schiet me plots een scene uit Pulp Fiction te binnen. John Travolta vindt het maar raar dat we hier mayonaise over de frieten gooien. Dus zoiets mag het ook zijn
Ja, dat is helemaal waar. In ieder land is "de" Chinees weer anders.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:48 schreef MrCyber het volgende:
Zoals maartena al zegt is chinees in NL meestal helemaal geen chinees. Ook het chinees hier in de VS (althans hier in Boise, ID) is niet echt chinees. Het is erg geamerikaniseerd hier. Ik ga zeer regelmatig voor mijn werk naar Shanghai en het echte chinese eten daar is gewoon geweldig (en super goedkoop). Heb tijdens mijn verblijven daar uitstekend gegeten en ook een aantal keer bij chinese collega's thuis een aantal gerechten leren koken. Chinezen in het buitenland passen over het algemeen hun gerechten aan aan wat het land waarin ze wonen lekker vind. Chinees in bv Italie heeft meer tomaat gebaseerde sauzen, etc.
Ik zal een brief aan koning Albert sturen om het voor te stellen...quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigenlijk moet dan ook eerst de vorst over de boerenkool heen.
Chocomel wordt i.d.d door een hoop mensen gewaardeerd wereldwijd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Curly leaf kale noemen ze het hier en ik kan ook gewoon rookworst krijgen (Mattesons smoked sausage). Heb wel eens boerenkool voor een stel Britten gemaakt en zij vonden het wel lekker.
Mijn pannekoeken gingen er ook prima in hoewel ze het wel raar vonden dat ik ham en kaas op zoete pannekoeken deed.
Chocomel vinden ze nu ook de beste chocolademelk van de wereld, evenals Calve pindakaas de beste pindakaas is.![]()
Maar dan wel de dubbelzoute.quote:Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Drop, dat is leuk, ken je zien als martelwerktuig
Brazilianen aan wie ik dit gaf kregen kotsneigingen.
Nou, eigenlijk met alle soorten drop ;Dquote:
Dat heb ik met Italiaans laurier drop. Ik heb dat een keer aan m'n vriendin en vrienden gegeven en sindsdien als ik het tevoorschijn haal krijgt m'n vriendin een blik van afschuw in d'r ogen en vraagt ze of ik het nou echt lekker vind ...quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk met alle soorten drop ;D
Nu bied ik Brazilianen wel eens een dropje aan en kijken wat vervreemd als ze het aannemen.
Dan zie je ze denken van "hmmmm raar, die kleur, zwart? toch maar proberen".
En dan doet men een klein stukje drop in de mond, en dan in z'n geheel. Hahahahhaa
dan zie je ze denken, nog eens denken, en aan hun gezicht te zien weet je al dat ze het walgelijk vinden en rennen snel naar de prullenbak en pakken een glas water ;D![]()
Ok dat wordt dit weekend een roadtrip!quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:10 schreef popolon het volgende:
Thank heavens for The Dutch Store. Op een kwartiertje rijden van m'n huis dus ik ga er wel een paar keer per maand langs om kroketten, haring en mayo in te slaan.
Ik was in Spanje en kon nergens shag kopen. Hoe is dat in andere landen ?quote:Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat ik mis is goede shag en pindakaas.
Da's maar vijf uur rijden. Tenzij je met veerboot gaat maar ik weet niet of dat nou echt sneller is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef Shira het volgende:
[..]
Ok dat wordt dit weekend een roadtrip!![]()
Is die stamkroeg toevallig Yuri's in Malate?quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, je kan hier in Manila bij mijn stamkroeg wel extra mayo bij je patat bestellen. Als je daarnaast dus ook nog een sate besteld, kan ik weer een patatje oorlog samenstellen. Je hebt dan wel bekijks van het personeel, maar goed, dat neem ik wel voor lief
![]()
drop-testende Brazilianen zijn inderdaad zeer lachwekkendquote:Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu ja hier oa boerenkool, wortelstamp of andijviestamp
Wortelstamp is nog wel zelf te maken maar die andere twee word wat lastiger.
Goede rookworst hier is niet te krijgen en helaas ben ik reeds door mijn voorraad heen.
Drop, dat is leuk, ken je zien als martelwerktuig
Brazilianen aan wie ik dit gaf kregen kotsneigingen.
Ik denk dat qwertyX dat kan bevestigen. Enkele Brazilianen lusten het, maar tja, die zijn zeldzaam.
Wat ik mis is goede shag en pindakaas.
Ik ben dus GVD gewoon jaloers op je hèquote:Op donderdag 14 juni 2007 16:10 schreef popolon het volgende:
Thank heavens for The Dutch Store. Op een kwartiertje rijden van m'n huis dus ik ga er wel een paar keer per maand langs om kroketten, haring en mayo in te slaan.
Verder hebben veel supermarkten een zogenaamde 'Dutch section' met allerlei snoep, koek en andere toestanden. Ook zijn er daarnaast Zweeds, Ierse, Engelse, Aziatisch etc. secties.
Ik ben eens in Holambra geweest, afgelopen jaar. We waren op pad naar familie van mijn vrouw in Araraquara. Even Holambra aangedaan en daar zat een winkel genaamd "Empório de Roode Leeuw".quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:18 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
drop-testende Brazilianen zijn inderdaad zeer lachwekkend
ErwinRommel, mocht je eens in de buurt van Campinas zijn: in Holambra zit een restaurant dat stampot etc. serveert
En er zit een winkeltje (naast "De Echte Bakker", met tompoezen, vlaai etc) waar je allerhande nederlandse produkten kan kopen, wel peperduur.
en shag verkopen ze gewoon in de meeste tabakswinkels![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |