abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50199684
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:10 schreef tong80 het volgende:
Schiet me plots een scene uit Pulp Fiction te binnen. John Travolta vindt het maar raar dat we hier mayonaise over de frieten gooien. Dus zoiets mag het ook zijn

Nou, je kan hier in Manila bij mijn stamkroeg wel extra mayo bij je patat bestellen. Als je daarnaast dus ook nog een sate besteld, kan ik weer een patatje oorlog samenstellen . Je hebt dan wel bekijks van het personeel, maar goed, dat neem ik wel voor lief
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_50200152
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:48 schreef MrCyber het volgende:
Zoals maartena al zegt is chinees in NL meestal helemaal geen chinees. Ook het chinees hier in de VS (althans hier in Boise, ID) is niet echt chinees. Het is erg geamerikaniseerd hier. Ik ga zeer regelmatig voor mijn werk naar Shanghai en het echte chinese eten daar is gewoon geweldig (en super goedkoop). Heb tijdens mijn verblijven daar uitstekend gegeten en ook een aantal keer bij chinese collega's thuis een aantal gerechten leren koken. Chinezen in het buitenland passen over het algemeen hun gerechten aan aan wat het land waarin ze wonen lekker vind. Chinees in bv Italie heeft meer tomaat gebaseerde sauzen, etc.
Ja, dat is helemaal waar. In ieder land is "de" Chinees weer anders.

In Nederland is de Chinees (vaak) meer een verhollandste Indonesiër, zou je kunnen zeggen.

Ik mag ook graag in Frankrijk Chinees eten; daar zijn de gerechten allemaal wat fijner dan in NL, zeg maar. (qua smaak weer andere ex-koloniale invloeden ook)
 FR
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:52:23 #78
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50212306
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 01:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eigenlijk moet dan ook eerst de vorst over de boerenkool heen .
Ik zal een brief aan koning Albert sturen om het voor te stellen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:06:39 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50220373
Ik zie net bovenaan de pagina in de banner staan dat het eerste vaatje haring is geveild. Nu wil ik Hollandsche Nieuwe!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50436566
Ik heb een paar dagen geleden stamppot boerenkool gemaakt. Mmmm, dat had ik al een jaar niet gehad ofzo. En het is tenslotte winter aan het worden . Mijn (Chinese) vrouw vond het ook best te eten.

Veel nederlands eten kennen ze niet en kan je hier niet zomaar kopen, maar als je echt wil valt bijna alles wel te vinden. Een supermarkt bij mij in de buurt heeft een nederlands afdelinkje, met beschuit, hagelslag, drop, appelmoes en nog wat koek/zoetspul. En dan is er in een verre buitenwijk van Sydney ook nog een hele nederlandse winkel. Naast veel etenswaren kan je daar ook je jaren-50 inboedel en cd's met levensliederen kopen. Ik neem aan door de nederlandse immigranten uit die tijd meegenomen (die inboedel dan). Ik ben slechts 1 keer in die winkel geweest omdat het zo'n pokkeeind rijden is, en heb daar dus m'n boerenkool bemachtigd.
Een nederlandse snackbar is hier ook, in het centrum. Ben er geen vaste klant, maar een enkele keer een kroket, of patat met echte mayonaise is wel lekker.

Over de Chinees: er zijn hier HEEL veel Chinezen. En ook veel chinese buurten. Ik kom in het kielzog van m'n vrouw regelmatig in restaurants waar ik de enige niet-chinees ben. Vaak is de engelse versie van het menu ook een stuk beperkter van de chinese versie, maar gelukkig weet mijn vrouw daar raad mee.

Maar zelfs de "nederlandse" chinees hoef je hier niet te missen. Op dutchfood.com.au kan je je mix voor fou yong hai of babi pangangsaus bestellen, mocht je dat willen.

kortom: als je echt verslaafd bent aan nederlands eten kan je rustig naar sydney komen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 02:50:45 #81
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50437151
Nu ja hier oa boerenkool, wortelstamp of andijviestamp
Wortelstamp is nog wel zelf te maken maar die andere twee word wat lastiger.

Goede rookworst hier is niet te krijgen en helaas ben ik reeds door mijn voorraad heen.

Drop, dat is leuk, ken je zien als martelwerktuig
Brazilianen aan wie ik dit gaf kregen kotsneigingen.
Ik denk dat qwertyX dat kan bevestigen. Enkele Brazilianen lusten het, maar tja, die zijn zeldzaam.

Wat ik mis is goede shag en pindakaas.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:18:39 #82
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50447186
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Curly leaf kale noemen ze het hier en ik kan ook gewoon rookworst krijgen (Mattesons smoked sausage). Heb wel eens boerenkool voor een stel Britten gemaakt en zij vonden het wel lekker.

Mijn pannekoeken gingen er ook prima in hoewel ze het wel raar vonden dat ik ham en kaas op zoete pannekoeken deed.

Chocomel vinden ze nu ook de beste chocolademelk van de wereld, evenals Calve pindakaas de beste pindakaas is.
Chocomel wordt i.d.d door een hoop mensen gewaardeerd wereldwijd.

(alhoewel ik de Italiaanse chocolade drankjes erruggg lekker vind)
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:59:35 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50453346
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 02:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar dan wel de dubbelzoute.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:10:59 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50453742
Thank heavens for The Dutch Store. Op een kwartiertje rijden van m'n huis dus ik ga er wel een paar keer per maand langs om kroketten, haring en mayo in te slaan.

Verder hebben veel supermarkten een zogenaamde 'Dutch section' met allerlei snoep, koek en andere toestanden. Ook zijn er daarnaast Zweeds, Ierse, Engelse, Aziatisch etc. secties.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:30 #85
110987 ErwinRommel
pi_50453847
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar dan wel de dubbelzoute.
Nou, eigenlijk met alle soorten drop ;D
Nu bied ik Brazilianen wel eens een dropje aan en kijken wat vervreemd als ze het aannemen.
Dan zie je ze denken van "hmmmm raar, die kleur, zwart? toch maar proberen".
En dan doet men een klein stukje drop in de mond, en dan in z'n geheel. Hahahahhaa
dan zie je ze denken, nog eens denken, en aan hun gezicht te zien weet je al dat ze het walgelijk vinden en rennen snel naar de prullenbak en pakken een glas water ;D
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:22:05 #86
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50454272
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk met alle soorten drop ;D
Nu bied ik Brazilianen wel eens een dropje aan en kijken wat vervreemd als ze het aannemen.
Dan zie je ze denken van "hmmmm raar, die kleur, zwart? toch maar proberen".
En dan doet men een klein stukje drop in de mond, en dan in z'n geheel. Hahahahhaa
dan zie je ze denken, nog eens denken, en aan hun gezicht te zien weet je al dat ze het walgelijk vinden en rennen snel naar de prullenbak en pakken een glas water ;D
Dat heb ik met Italiaans laurier drop. Ik heb dat een keer aan m'n vriendin en vrienden gegeven en sindsdien als ik het tevoorschijn haal krijgt m'n vriendin een blik van afschuw in d'r ogen en vraagt ze of ik het nou echt lekker vind ...
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:12:40 #87
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_50460375
ghehehe drop was trouwens best populair toen ik nog in ierland zat, zowel de denen, zweden als duitsers vonden het wel te pruimen (wij hadden als nederlandse afdeling ook maar een kilo of 10 als er weer iemand in nederland was geweest )
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:35:27 #88
71919 wonderer
pi_50461254
Ik zag vandaag stroopwafels in de winkel! Inderdaad in het organische gedeelte, waar ik anders nooit kom (het was nu ook alleen maar de kortste weg naar de kassa. Heel verhaal op het doosje dat mensen nu niet meer naar Nederland hoefden te vliegen en op schiphol nog een pakje te kopen enzo

Heb ze niet meegenomen, maar wel grappig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:39:42 #89
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_50461435
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:10 schreef popolon het volgende:
Thank heavens for The Dutch Store. Op een kwartiertje rijden van m'n huis dus ik ga er wel een paar keer per maand langs om kroketten, haring en mayo in te slaan.
Ok dat wordt dit weekend een roadtrip!
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 juni 2007 @ 00:46:35 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_50472624
quote:

Ik was in Spanje en kon nergens shag kopen. Hoe is dat in andere landen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:50:30 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50472712
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:39 schreef Shira het volgende:

[..]

Ok dat wordt dit weekend een roadtrip!
Da's maar vijf uur rijden. Tenzij je met veerboot gaat maar ik weet niet of dat nou echt sneller is.

Neem wel een koelbox vol met ijs mee als je kroketten en haring wilt inslaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50525739
in landen waar ik ben geweest heb ik nog nooit normaal brood gezien.
in frankrijk is het helemaal erg, ik kan me iets herinneren als brood met American als naam ofzo, dat was echt niet te eten.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  dinsdag 19 juni 2007 @ 05:26:45 #93
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_50602968
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, je kan hier in Manila bij mijn stamkroeg wel extra mayo bij je patat bestellen. Als je daarnaast dus ook nog een sate besteld, kan ik weer een patatje oorlog samenstellen . Je hebt dan wel bekijks van het personeel, maar goed, dat neem ik wel voor lief
Is die stamkroeg toevallig Yuri's in Malate?
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 07:00:44 #94
71919 wonderer
pi_50603061
Brandnetelkaas mis ik ineens...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 07:13:05 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_50603108
.

Brood, zijn ze in Japan toch niet zo goed in...

en koekjes, snoep (Japanners houden niet van zoetigheid), chips hebben ze alleen in vinegar en cream smaken, en het meeste frituurvoedsel is de Japanners ook vreemd (dat kennen ze wel, maar dan 'tempura'). Maar die dingen mis ik niet zo. Een bruin bammetje met kaas zou er toch wel ingaan.

Patat met mayo kennen ze dan trouwens weer wel..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juni 2007 @ 20:08:18 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_50626726
Japanners frituren toch hun vis ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:18:58 #97
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50629274
quote:
Nu ja hier oa boerenkool, wortelstamp of andijviestamp
Wortelstamp is nog wel zelf te maken maar die andere twee word wat lastiger.

Goede rookworst hier is niet te krijgen en helaas ben ik reeds door mijn voorraad heen.

Ik denk dat qwertyX dat kan bevestigen. Enkele Brazilianen lusten het, maar tja, die zijn zeldzaam.

drop-testende Brazilianen zijn inderdaad zeer lachwekkend

ErwinRommel, mocht je eens in de buurt van Campinas zijn: in Holambra zit een restaurant dat stampot etc. serveert
En er zit een winkeltje (naast "De Echte Bakker", met tompoezen, vlaai etc) waar je allerhande nederlandse produkten kan kopen, wel peperduur.

en shag verkopen ze gewoon in de meeste tabakswinkels

[ Bericht 6% gewijzigd door qwerty_x op 19-06-2007 21:24:39 ]
zonnig Brasil
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:20:03 #98
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_50629326
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:10 schreef popolon het volgende:

Verder hebben veel supermarkten een zogenaamde 'Dutch section' met allerlei snoep, koek en andere toestanden. Ook zijn er daarnaast Zweeds, Ierse, Engelse, Aziatisch etc. secties.
Ik ben dus GVD gewoon jaloers op je hè
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:28:38 #99
110987 ErwinRommel
pi_50659262
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:18 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

drop-testende Brazilianen zijn inderdaad zeer lachwekkend

ErwinRommel, mocht je eens in de buurt van Campinas zijn: in Holambra zit een restaurant dat stampot etc. serveert
En er zit een winkeltje (naast "De Echte Bakker", met tompoezen, vlaai etc) waar je allerhande nederlandse produkten kan kopen, wel peperduur.

en shag verkopen ze gewoon in de meeste tabakswinkels
Ik ben eens in Holambra geweest, afgelopen jaar. We waren op pad naar familie van mijn vrouw in Araraquara. Even Holambra aangedaan en daar zat een winkel genaamd "Empório de Roode Leeuw".
Ik schrok van de prijzen. Pot Calvé Pindakaas 25 reais
Toch maar een pot gekocht want ik zat erom verlegen,
En ik meen dat die zaak voor tompoezen en vlaaien vlak naast die eerder door mij genoemde winkel zat.

Shag hebben ze hier wel, echter is dat een tabak van mindere kwaliteit, genaamd Trevo. Import hier hebben ze helaas niet. In Sampa vast wel. Maar hier nada.
pi_50660859
Ik woon in Belgie, Leuven. De Maatjesharing is hier wel bekend en ook te verkrijgen bij de speciaalzaak. Ik kocht daar dus een "zoute haring", "puur natuur", "aan het staartje opeten".
De verkoper knipperde wel met zn ogen maar de haring kwam terecht en genietend stapte ik de straat over, de haring boven mijn mond hangend.
Al gauw merkte ik op dat ik een soort attractie was, de ganse Mechelsestraat staarde me aan alsof ik iets buitengewoons deed. Nu was dat ook zo, want haring aan het staartje opeten, open en bloot op straat, is in Vlaanderen not done, wist een vriendin mij te vertellen.
Pfwuh, ze wennen er maar aan zeker!
Groen Zwart Texels in 't Hart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')