Rode kool kun je natuurlijk overal krijgen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:05 schreef wonderer het volgende:
Ik mis trouwens wel bloedworst, bedenk ik me nu, met rode kool
Nee, dat ook nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zowieso veel frituur happen kennen ze niet volgens mij
quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Tobester het volgende:
en......de Donald Duck! (om te bewijzen dat DD 'the man' is in Holland ipv. Mickey fucking Mouse!)
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Snackbars heb ik ook niet gezien, maar je kunt hier zo'n beetje alles wel gefrituurd krijgen in restaurants. Gefrituurde kip, vis, schelp- en schaaldieren, patat en uienringen enzo... Bij TGI Friday's kun je gefrituurde groene bonen krijgen, en gefrituurde mac-n-cheese ballen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet
De frituur wordt verder wel gebruikt (met name bij Mexicaans eten en Aziatisch eten) meer de "vette hap" die we in Nederland kennen, hebben ze hier niet.
Niemand in Mexico weet wat een "Mexicano" is trouwens. Althans, ze kennen het niet als de onderstaande snack:
[afbeelding]
Waar in de VS woon jij? Ketjap en Pim's Orange (dat zijn toch die zachte koekjes met jam en chocola?) verkopen ze hier gewoon in de supermarktquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef Tobester het volgende:
Friet satesaus, shoarma. hollandse nasi...ik maak het allemaal zelf.
Laatste overlevingspakket uit nederland bevatte o.a.:
Conimex Ketjap Manis
AH Shoarma kruiden
Calve Pindakaas
tubes gouda's glorie mayo
Pim's orange
drop
en......de Donald Duck! (om te bewijzen dat DD 'the man' is in Holland ipv. Mickey fucking Mouse!)
Ik zeg toch dat ze de frituur wel kennen!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:22 schreef wonderer het volgende:
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het is ook een beetje een misvatting. Wat in Nederland als "Chinees" wordt gezien is eigenlijk "Indonesisch" eten. Het zelfde geldt in Engeland trouwens, als je daar naar een "Chinees" gaat zie je veel curries uit India op het menu. (Echte Indiase restaurants in Engeland zijn trouwens wel top!quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:56 schreef phileine het volgende:
Chinees eten in Nederland vind ik meestal smerig, hier in Spanje is het heerlijk en ook nog ontzettend goedkoop. Maar echt een volledig andere keuken dan wat je bij de Chinees in NL krijgt.
Daar heet het roadkill natuurlijk, kijk maar naar het profielquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet
De frituur wordt verder wel gebruikt (met name bij Mexicaans eten en Aziatisch eten) meer de "vette hap" die we in Nederland kennen, hebben ze hier niet.
Niemand in Mexico weet wat een "Mexicano" is trouwens. Althans, ze kennen het niet als de onderstaande snack:
[afbeelding]
Zoals maartena al zegt is chinees in NL meestal helemaal geen chinees. Ook het chinees hier in de VS (althans hier in Boise, ID) is niet echt chinees. Het is erg geamerikaniseerd hier. Ik ga zeer regelmatig voor mijn werk naar Shanghai en het echte chinese eten daar is gewoon geweldig (en super goedkoop). Heb tijdens mijn verblijven daar uitstekend gegeten en ook een aantal keer bij chinese collega's thuis een aantal gerechten leren koken. Chinezen in het buitenland passen over het algemeen hun gerechten aan aan wat het land waarin ze wonen lekker vind. Chinees in bv Italie heeft meer tomaat gebaseerde sauzen, etc.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:56 schreef phileine het volgende:
Chinees eten in Nederland vind ik meestal smerig, hier in Spanje is het heerlijk en ook nog ontzettend goedkoop. Maar echt een volledig andere keuken dan wat je bij de Chinees in NL krijgt.
Ja ik zag die Pims later in de Superfresh,quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waar in de VS woon jij? Ketjap en Pim's Orange (dat zijn toch die zachte koekjes met jam en chocola?) verkopen ze hier gewoon in de supermarkt
Ja, mexicaans en aziatisch. Ik noemde de "Amerikaanse" keukenquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ze de frituur wel kennen!
Hebben ze in de supermarkt geen aziatisch stuk?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:54 schreef Tobester het volgende:
[..]
Ja ik zag die Pims later in de Superfresh,
Maar ketjap manis (de zoete) nog nergens gezien
Wegmans had wel sweet soy sauce maar dat was net dikke stroop (die je hier ook niet echt kan vinden trouwens)
Curly leaf kale noemen ze het hier en ik kan ook gewoon rookworst krijgen (Mattesons smoked sausage). Heb wel eens boerenkool voor een stel Britten gemaakt en zij vonden het wel lekker.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:44 schreef phileine het volgende:
Waar ik zat noemden ze het iets van curlycabbage (weet niet meer precies, in ieder geval iets met curly). Heb het wel eens voor de familie waar ik woonde klaargemaakt (worst uit NL op laten sturen) maar geloof niet dat ze het echt lekker vonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |