je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-)quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
3 stations na zonder bordje
Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:
[afbeelding]
Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:02 schreef densmee het volgende:
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef densmee het volgende:
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo
ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischerquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |