abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50171837
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:32:35 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171931
Dat gaat dus via de stand van de seinen. De railverkeersleiding kan dan zien waar een trein zich ongeveer bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:53:02 #28
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_50172573
Mededeling van Fles die nu 2 weken onderweg is: Hij heeft Luxemburg komtpleet op 3 stations na zonder bordje . Vannacht naar Marseille
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_50172701
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
3 stations na zonder bordje
sta je mooi te kijken met je fototoestel

Go Flesh
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:57:25 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50172704
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.

Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren.

GSM-R wordt niet gebruikt om treinen te volgen en een overweg te bedienen, dat gaat puur op detectie: een bepaalde afstand voor de overweg staat een rond bord met de kilometrering van de komende overweg, als waarschuwing voor de machinist. Dat bord staat op de plaats waar de aankondiging van de overweg ligt, als de trein dat bord passeert, wordt de overweg dus geactiveerd.

In het geval van gladheid kunnen ook stoptreinen als doorgaande trein worden aangegeven. De spoorbomen liggen dan al dicht als de trein op het station binnenkomt. Nadeel is dat de overweg langer dan noodzakelijk dicht ligt, voordeel is dat een eventueel doorglijdende trein niet per ongeluk iets of iemand aanrijdt.

Dit staat ook ongeveer op de homepage van Marc Pieters trouwens: http://home.hetnet.nl/~marctiny.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50172847
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

[afbeelding]
Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijk .
pi_50172892
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:14:19 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173277
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:02 schreef densmee het volgende:
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor?

Waren ze allebei geel, niet dat er een wit was?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50173378
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo

ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50173749
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:05 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173958
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:49 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173986
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef densmee het volgende:
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo

ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50175718
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:41:00 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177124
Mat'46 273 zal vrijdag vanuit Tilburg naar het NSM worden gebracht. Eindelijk is dat stel weer opgeknapt. De kameel zal in oktober weer naar het NSM gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177260
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:46:43 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177356
Een route met 2 keer kopmaken. Zal vast wel te maken hebben met hoe het stel in het museum moet komen te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177433
2x ?

Ik zie er maar 1
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:48:56 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177451
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:49:26 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177471
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
2x ?

Ik zie er maar 1
Lunetten en bij Maliebaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177917
Ah, Maliebaan ook dus. Nouja het zal wel. Hij rijdt toch bijna nergens goed voor de zon, als die al schijnt...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 21:02:01 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50178078
Het stel zal richting loods moeten en dat is alleen mogelijk met een extra keer kopmaken net voorbij Utm.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50178926
is de DieselDrie 27 al weer in het NSM?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 21:22:24 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50178968
Nee, dat duurt nog wel even.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50180825
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:04:29 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50180959
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')