abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:16:49 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_50156781
Welkom in het topic over Aotearoa!



Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste deel: Nieuw Zeeland In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen!



Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington.



Grote steden in NZ
Auckland
Wellington
Hamilton
Christchurch
Queenstown
Dunedin
Napier

Feiten
Naam: Nieuw Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: Helen Clark
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,50 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus skiën. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

  • Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 °C
  • Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 °C

    Eten en drinken
    De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

    Gebieden
    Bay Of Islands
    Coromandel
    Wairarapa
    Taranaki
    Hawke's Bay
    Southland
    Marborough
    Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
    Westcoast South Island
    Fjordland / Queenstown
    Stewart Island

    Vliegen naar NZ
    Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

    KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
    Malaysia Airlines
    Singapore Airlines
    Korean Airlines
    Lufthansa
    British Airways
    Qantas
    Cathay Pacific
    Thai Air
    Air New Zealand
    United Airlines

    Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers en Vliegtarieven.

    Rondreizen in NZ
    Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

    Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

    Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

  • Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
  • Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
  • Maximale snelheid: 100 km per uur.

    Intercity Coachlines
    Newmans Coachlines
    Kiwi Experience
    Stray Travel
    Magic Bus
    Interislander Ferry
    Tranz Scenic Train

    Sightseeing Auckland
    SkyTower: Voor mooie uitzichten.
    Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
    Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
    Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
    Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
    Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
    Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
    North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
    Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
    Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
    Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
    Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

    Extreme Sports
    QT: Skydiven Tandemsprong
    TA: Huka Jet
    QT: Twin Rivers Jet
    CH: Kayaking Christchurch
    QT: Extreme sports in Queenstown
    WA: Waitomo Caves + glowworms
    TA: Bungyjump Taupo
    MC: Air Safaris Mount Cook
    WC: Fox Glacier
    WC: Franz Josef Glacier

    QT = Queenstown
    TA = Taupo
    CH = Christchurch
    WA = Waitomo
    MC = Mount Cook
    WC = West Coast

    Nuttige linkjes
    New Zealand Travel
    Startpagina Nieuw Zeeland
    New Zealand Home Of Middle Earth
    Startpagina Lord Of The Rings
    Hobbiton Matamata
    Algemeen Nieuw Zeeland

    Welkom in het mooiste land in de pacific!

















    Klik hier voor de OP voor het nieuwe topic.

    <pre>
  • The line is a dot to you!
    pi_50158781
    Nieuw topic.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 6 juni 2007 @ 12:12:20 #3
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_50158835
    Nieuw Zeeland is zooooo mooi!!
    censuur :O
      Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 16:57:16 #4
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_50169400
    Nu ook met verwijzing naar het vorige deel: Nieuw Zeeland Deel 3

    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 6 juni 2007 @ 17:05:25 #5
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_50169656
    De wisselkoers uit de OP klopt niet volgens XE.com.

    1.00 NZD = 0.556262 EUR
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_50175483
    Cool, een nieuw topic!
    Tevens beroerde tvp!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      dinsdag 12 juni 2007 @ 11:25:49 #7
    139230 El_Chica_Del_Fuego
    Nee, ik wil geen Mac }:|
    pi_50365965
    tvp...!
    *Think outside the box*
    pi_50433107
    TVP, ik zit nu in Australie. Ik heb 3 prachtige maanden gehad in Nieuw Zeeland. Eind juli als ik weer in Nederland ben zal ik wel wat foto's posten en mijn verhalen vertellen.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_50519798
    Volgend weekend ga ik met een paar vrienden naar de bay of islands/cape reigna
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      dinsdag 19 juni 2007 @ 16:58:04 #10
    22578 lotje11
    ga toch eens naar de dokter!!
    pi_50619804
    Zucht! Ben al weer 5 maanden terug.... zou zo weer willen.....
    De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
    Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
    http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
      dinsdag 19 juni 2007 @ 17:05:14 #11
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_50620071
    Ik ga morgen.
    Ontbijt in Amsterdam, voedselvergiftiging in Hong Kong (stop over) en dan twee dagen kotsen in Auckland.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 19 juni 2007 @ 17:09:27 #12
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_50620263
    Ontbijten bij de Mac op Schiphol, dan de Burger King in Hongkong proberen en bij aankomst de Subway op Queen Street proberen.

    Waar verblijf je in AKL?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 19 juni 2007 @ 18:11:30 #13
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_50622440
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 17:09 schreef Jaguarized het volgende:

    Waar verblijf je in AKL?
    Citylife Hotel met indoor pool, dat mag wel met die temperatuur daar momenteel.
    Ik kom vrijdagmorgen aan en hoef pas maandag te werken (tentoonstelling opbouwen).
    3 juli vlieg ik weer terug.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 19 juni 2007 @ 19:19:25 #14
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_50624804
    Ik wil ook een baas die mij naar NZ stuurt om een tentoostelling op te bouwen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_50632950
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 17:09 schreef Jaguarized het volgende:
    Ontbijten bij de Mac op Schiphol, dan de Burger King in Hongkong proberen en bij aankomst de Subway op Queen Street proberen.

    Waar verblijf je in AKL?
    HongKong is gaaf! Heb er naar NZ een 2 daagse stopover gehad.
    Overmorgen ga ik weer op vakantie... deze keer naar China! En we eindigen in HongKong.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_50634456
    Wat voor tentoonstelling is dat precies. en waar?
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      dinsdag 19 juni 2007 @ 23:28:41 #17
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_50635117
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 19:19 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik wil ook een baas die mij naar NZ stuurt om een tentoostelling op te bouwen.
    of uberhaupt iets opbouwen
    The line is a dot to you!
      woensdag 20 juni 2007 @ 00:06:11 #18
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_50636635
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 23:14 schreef arrebar het volgende:

    Wat voor tentoonstelling is dat precies. en waar?
    Klik.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_50637412
    Die gallerij is bij mij om de hoek, misschien dat ik wel een dagje ga kijken
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      woensdag 20 juni 2007 @ 00:57:18 #20
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_50638298
    Je staat ook in de lijst!



    Tof zeg!

    [ Bericht 15% gewijzigd door Jaguarized op 20-06-2007 01:35:14 ]
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 20 juni 2007 @ 01:41:38 #21
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_50639328
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 00:57 schreef Jaguarized het volgende:
    Je staat ook in de lijst!



    Tof zeg!
    Zou wel erg oneerlijk zijn als ze dat niet deden.
    Mijn telefoon ging overigens vandaag kapot, dus nu moet ik weer foto's nemen met een echte camera, als ik terug ben zal ik wel wat dingen plaatsen als het de moeite waard is.

    Bedankt overigens.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 4 juli 2007 @ 21:48:24 #22
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_51147324




    Twee dagen na aankomst mochten wij meerijden naar Karekare beach, het was heerlijk zwemweer.

    We hebben weinig foto's kunnen maken, de twee dagen dat het tijdens onze aanwezigheid zonnig was waren we aan het werk.
    De zon stond erg laag en zowel ons hotel als de galerie stonden tussen hoge gebouwen zodat het leek of het maar een paar uur per dag licht was.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 4 juli 2007 @ 22:22:38 #23
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_51148763


    Ennuh, hadden jullie al eens een foto van die Skytower gezien?

    Ik vond de mensen in Nieuw Zeeland verschrikkelijk aardig!
    En totaal bezeten door sport.
    Helaas verloor Nieuw Zeeland een Rugby Test Match tegen Australie toen ik er was en ging het ook niet helemaal goed met de America's Cup.

    De piloot van het vliegtuig liet ons niet weten hoe het weer was onderweg, maar de tussenstand van het zeilen werd regelmatig gemeldt tijdens de race.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      woensdag 4 juli 2007 @ 22:27:27 #24
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_51148974
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 21:48 schreef APK het volgende:
    [afbeelding]

    [afbeelding]

    Twee dagen na aankomst mochten wij meerijden naar Karekare beach, het was heerlijk zwemweer.

    We hebben weinig foto's kunnen maken, de twee dagen dat het tijdens onze aanwezigheid zonnig was waren we aan het werk.
    De zon stond erg laag en zowel ons hotel als de galerie stonden tussen hoge gebouwen zodat het leek of het maar een paar uur per dag licht was.
    wauw ik herkende de eerste foto al

    Dat strand is het eerste tripje wat ik had gemaakt met mn net gekochte auto. Die bochtige weg ernaar toe

    Ik heb daar ook een flinke wandeling gemaakt, en een paar locals tegen gekomen. Die weken af van de wandelpaden en liepen via het strand terug naar het begin, maar daarvoor moest je wel kniediep door een moeras waden Zo cool (liep je dan met je spijkerbroek )
    The line is a dot to you!
      woensdag 4 juli 2007 @ 23:33:12 #25
    139230 El_Chica_Del_Fuego
    Nee, ik wil geen Mac }:|
    pi_51151494
    Het heeft even geduurd, maar ben terug van weggeweest..! Nog niet weggeweest naar NZ helaas, maar deze winter gaat het er toch echt van komen!
    De plannen hebben meerdere wijzigingen moeten ondergaan, maar nu begint het toch wel definitief te worden... Van december tot maart, 3 maandjes werken en rondreizen.
    Heb zat vragen, maar dat komt nog wel n keer - k ga eerst alle info die ik nu heb maar 's even goed doorlezen, dan mailen met de kennissen aldaar, en wat er dan nog in me opkomt spui ik hier wel
    Heb er zin in..!
    *Think outside the box*
    pi_51207828
    tvp

    Volgend jaar heb ik een maand of 10 vrij dus dan ga ik een mooie reis plannen

    Misschien wel paar weekjes richting NZ
    pi_51208388
    Heb net pas fftjes zitten zoeken en kwam oa dit tegen. 15 dagen georganiseerd all-in á ¤1250,-

    Hoeveel ben je ongeveer kwijt als je dezelfde route zelf rijdt met de auto (dus autohuur, overnachten, entreegelden)? En is bv autohuur ook duurder net zoals in de VS omdat je < 26 bent?
    pi_51221065
    Autohuur is onder de 26 niet persee duurder, slechts bij een enkel bedrijf. Ik vind de reis overigens erg druk qua schema, veel lange stukken reizen op één dag. Ik raad je aan een auto te huren bijvoorbeeld van Christchurch naar Auckland, de meeste touristen gaan de andere kant op, dus kun je vaak een korting krijgen omdat je de auto terug brengt.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_51221593
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 00:56 schreef arrebar het volgende:
    Autohuur is onder de 26 niet persee duurder, slechts bij een enkel bedrijf. Ik vind de reis overigens erg druk qua schema, veel lange stukken reizen op één dag. Ik raad je aan een auto te huren bijvoorbeeld van Christchurch naar Auckland, de meeste touristen gaan de andere kant op, dus kun je vaak een korting krijgen omdat je de auto terug brengt.
    Ok dus we zouden zoiets beter kunnen plannen over bv een week of 3?

    Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan autohuur + benzine + lowbudget slaapplek voor zo'n periode, heeft iemand daar enige idee van?

    Dit ben ik bijvoorbeeld tegengekomen. Je koopt een pas voor autohuur+overnachting. 21 dagen kost ongeveer 1300,-. Maar daar komt dus nog eten+benzine bij. Ook vermoed ik dat de overnachtingen wel goedkoper kunnen. (misschien op campsides?) We nemen nml toch een backpack uitrusting mee omdat we daarna richting australie willen

    En de standaard places-to-be/ eventuele activiteiten, kosten die nog veel cash?

    Reizen vanaf Christchurch zat ik idd ook al aan te denken. Met singapore airlines even een tussenstop van een paar dagen maken in Singapore en dan verder naar Christchurch bijvoorbeeld
    pi_51223254
    Tussenstop moet je zeker doen. Qua kosten, in een hostel ben je in een dorm (slaapzaal/meestal gewoon een gedeelde kamer voor 4/8 pers) zo'n 20-25 dollar per dag kwijt. Als je 3 weken of langer gaat is het de moeite waard om je bij de BBH aan te melden, scheelt zo'n 2/3 euro per dag (www.bbh.co.nz kaart is ook op te koop bij aangesloten hostels).

    Benzine is hier nog redelijk goedkoop, zo'n 1,60 $ per liter, zal omgerekend zo'n 90 cent zijn. Maar verkijk je er niet op want de benzine kosten lopen als snel op. De wegen zijn heuvellig en slingerig, dus je zal er ook niet zo zuinig rijden dan op de a2....

    De places to be, tja de natuur is gratis, dus dat is mooi meegenomen. Het hangt er natuurlijk weer vanaf wat je gaat doen, maar reken voor een dag zo'n 10 a 30 dollar minimaal als je behalve wandelen ook nog iets wil doen. Zorg in ieder geval dat je je tijd neemt voor de dingen, het is beter dat je maar één eiland hebt gezien, maar daar wel echt iets hebt kunnen doen, in plaats van dat je snel door beide eilanden hebt gereden en buiten de auto weinig hebt gezien....

    Als je nog vragen hebt, shoot.

    [ Bericht 48% gewijzigd door arrebar op 07-07-2007 07:34:05 ]
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      zaterdag 7 juli 2007 @ 08:58:59 #31
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51224612
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 18:11 schreef WooZ het volgende:
    Heb net pas fftjes zitten zoeken en kwam oa dit tegen. 15 dagen georganiseerd all-in á ¤1250,-

    Hoeveel ben je ongeveer kwijt als je dezelfde route zelf rijdt met de auto (dus autohuur, overnachten, entreegelden)? En is bv autohuur ook duurder net zoals in de VS omdat je < 26 bent?
    WTF!! Dat is echt duur
    http://www.magicbus.co.nz/ heb ik ook gedaan ( voor 1 maand) en dan kan je ook redelijk goedkoop en hostel bijkopen (YHA hostels zijn erg goed daar!)

    En je moet echt minimaal 4 weken gaan
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 09:01:36 #32
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51224628
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 01:18 schreef WooZ het volgende:

    [..]

    Ok dus we zouden zoiets beter kunnen plannen over bv een week of 3?

    Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan autohuur + benzine + lowbudget slaapplek voor zo'n periode, heeft iemand daar enige idee van?

    Dit ben ik bijvoorbeeld tegengekomen. Je koopt een pas voor autohuur+overnachting. 21 dagen kost ongeveer 1300,-. Maar daar komt dus nog eten+benzine bij. Ook vermoed ik dat de overnachtingen wel goedkoper kunnen. (misschien op campsides?) We nemen nml toch een backpack uitrusting mee omdat we daarna richting australie willen

    En de standaard places-to-be/ eventuele activiteiten, kosten die nog veel cash?

    Reizen vanaf Christchurch zat ik idd ook al aan te denken. Met singapore airlines even een tussenstop van een paar dagen maken in Singapore en dan verder naar Christchurch bijvoorbeeld
    Om te lopen zou ik naar Picton gaan, de Queen charlotte track is echt geweldig...
    Frans Jozef Glacier echt ook echt geweldig om te zien en te lopen...
    Tja Milford sound natuurlijk.. vooral de reis er naar toe is geweldig om te zien!!
    Wellington vind ik echt een geweldige stad met een geweldige omgeving (daar zou ik een LOTR tour gaan doen er loopt daar ergens een gids rond die mijn over buurman is geweest en die kwam ik daar toevallig tegen )
    Nelson en omgeving is ook erg mooi!!
    Eigenlijk is het hele zuid eiland mooi
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 13:21:17 #33
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_51229160
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 08:58 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    WTF!! Dat is echt duur
    http://www.magicbus.co.nz/ heb ik ook gedaan ( voor 1 maand) en dan kan je ook redelijk goedkoop en hostel bijkopen (YHA hostels zijn erg goed daar!)

    En je moet echt minimaal 4 weken gaan
    Ik vond anders jouw trip van 1300 dollar (?) nou ook niet een van de goedkoopsten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_51229374
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 08:58 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    WTF!! Dat is echt duur
    http://www.magicbus.co.nz/ heb ik ook gedaan ( voor 1 maand) en dan kan je ook redelijk goedkoop en hostel bijkopen (YHA hostels zijn erg goed daar!)

    En je moet echt minimaal 4 weken gaan
    Ja zoiets heb ik gister ook gevonden Kiwiexperience (kost iets van 425,-)

    Daar staat bij de faq oa dit:
    quote:
    No. Accommodation ranges anything from $19 to $27 for a dorm bed and about $12 if you are keen to camp
    Maar zijn er veel campings? En liggen die een beetje gunstig? En is het aan te raden om van tevoren alles te reserveren?

    Maar die kiwiexplorer van magic traveller is veel goedkoper idd En volgens mij is dat hetzelfde principe, niet? Dat je gewoon bv een maand de tijd hebt om die route te volgen en in elke stad zo lang mag blijven als je zelf wilt
    pi_51229485
    O en via beide site kan je ook die activiteiten bijboeken, maar sommige zijn eeeeeeeeecht duur

    bv > ¤100,- voor een paar uurtjes kayakken / een glacier hike / een keer raften

    Dan loopt het vlug op zeg tering

    Maar het ziet er wel übergaaf uit
      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:28:54 #36
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51230856
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 13:21 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Ik vond anders jouw trip van 1300 dollar (?) nou ook niet een van de goedkoopsten.
    Nee maar ¤ 1250,- euro of $1300,- (is ongeveer ¤ 750,- euro) vind ik wel een groot verschil

    [ Bericht 2% gewijzigd door appelsientje op 07-07-2007 14:34:44 ]
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:34:29 #37
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51230996
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 13:27 schreef WooZ het volgende:

    [..]

    Ja zoiets heb ik gister ook gevonden Kiwiexperience (kost iets van 425,-)

    Daar staat bij de faq oa dit:
    [..]

    Maar zijn er veel campings? En liggen die een beetje gunstig? En is het aan te raden om van tevoren alles te reserveren?

    Maar die kiwiexplorer van magic traveller is veel goedkoper idd En volgens mij is dat hetzelfde principe, niet? Dat je gewoon bv een maand de tijd hebt om die route te volgen en in elke stad zo lang mag blijven als je zelf wilt
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel campings heb gezien, maar daar heb ik ook niet echt naar uitgekeken
    En idd het is hetzelfde principe... je belt gewoon een dag van te voren op dat je de volgende dag opgehaald wilt worden en ze halen je op bij je hostel echt super handig!!

    Ik heb deze toen gedaan Magic Adventure
    Ik vond het ideaal.. was misschien een beetje duur.. maar goed je hebt wel alles erop zitten.. en tja sommige activiteiten moet je niet via hun boeken.. maar tja alles is daar wel duur (qua activiteiten )
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_51231346
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 14:34 schreef appelsientje het volgende:

    [..]


    En idd het is hetzelfde principe... je belt gewoon een dag van te voren op dat je de volgende dag opgehaald wilt worden en ze halen je op bij je hostel echt super handig!!


    wtf dus het is gewoon een soort taxi service Is er geen centraal opstappunt, of gaan ze écht alles hostels af?

    Ik heb deze toen gedaan Magic Adventure

    En die heb je dus gedaan in 4 weken?
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:26:50 #39
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_51232205
    Ik heb gewoon alles los geboekt. Voor 200 dollar heb ik door NZ getourd en voor een overnachting betaalde ik nooit meer als 13 euro omgerekend. Zelf regelen is veel goedkoper ipv met een studentenclub.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_51232413
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:26 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik heb gewoon alles los geboekt. Voor 200 dollar heb ik door NZ getourd en voor een overnachting betaalde ik nooit meer als 13 euro omgerekend. Zelf regelen is veel goedkoper ipv met een studentenclub.
    Ik ben er idd inmiddels ook al uit je dat dat goedkoper is

    Alleen het leek me wel makkelijk, heb dat toen ik de VS was ook zo gedaan, omdat daar een auto huren veel te duur was omdat ik <26 ben.

    Maar idd die bus ziet er goed uit. Is het aan te raden om alle hostels van tevoren te bespreken, of is er vaak plaats zat?
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:38:11 #41
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_51232492
    Meestal is er wel plek maar soms is boeken ook handig, vooral in de grotere steden (AKL, CHC, Queenstown, Wellington). Ik heb gewoon steeds losse segmenten gekocht voor de bus omdat ik wist wanneer ik waar naar toe wilde. Het kan zijn dat je meer betaalt als je zo binnenloopt, walk-in, dan wanneer je van tevoren boekt.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 7 juli 2007 @ 16:43:31 #42
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51234259
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 14:52 schreef WooZ het volgende:

    [..]
    Yup het is net een taxi.. maar dan wel gezellig want je zit daar niet alleen dus zo kan je ook sneller mensen ontmoeten en mee praten... (ik was alleen aan het reizen door NZ dus dat was wel gezellig!)
    En ik heb er 1 maand en 4 dagen over gedaan
    Maar 4 weken zijn ook wel te doen... je bent dan op het eind moe maar voldaan
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 17:30:15 #43
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51235352
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:34 schreef WooZ het volgende:

    [..]

    Ik ben er idd inmiddels ook al uit je dat dat goedkoper is

    Alleen het leek me wel makkelijk, heb dat toen ik de VS was ook zo gedaan, omdat daar een auto huren veel te duur was omdat ik <26 ben.

    Maar idd die bus ziet er goed uit. Is het aan te raden om alle hostels van tevoren te bespreken, of is er vaak plaats zat?
    Ach ik belde meestal een paar dagen van te voren (of 1 dag) Ligt er een beetje aan wanneer je er naar toe gaat (in de zomer is het aardig druk daar )
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_51256317
    Is het nou ook zo dat je met die magicbus ergens in de wildernis afgezet kan worden oid?

    Zijn er ook mensen die gewoon ergens uit de bus gaan, tent opzetten daar rondkijken en 2 dagen later daar weer opgepikt worden? Of moet je echt in de stad afgezet worden?
      maandag 9 juli 2007 @ 12:34:10 #45
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51287214
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 12:17 schreef MarkG het volgende:
    Is het nou ook zo dat je met die magicbus ergens in de wildernis afgezet kan worden oid?

    Zijn er ook mensen die gewoon ergens uit de bus gaan, tent opzetten daar rondkijken en 2 dagen later daar weer opgepikt worden? Of moet je echt in de stad afgezet worden?
    Zover ik weet heeft niemand dat gedaan tijdens mijn rondreis...
    En als het op de route ligt... misschien wel.. maar ik heb er niks over gehoord
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_51582163
    ik ben over 2 wk weer in nz, christchurch om precies te zijn. 4 weken later vertrek ik dan vanaf auckland naar hongkong. ik wil de treinreis vanaf christchurch naar greymouth pakken, deze schijnt erg mooi te zijn (is dit echt de mooiste treinreis ter wereld?)

    verder lijkt het me supercool om 2 of 3 dagen te skieen ergens, en als het even kan vanuit een helicopter gedropt te worden op een bergtop met gids. is dit betaalbaar? en zo ja waar?

    4 mnd geleden heb ik met stray het complete zuidereiland verkend. nu wil ik de nadruk op het noordereiland leggen. wat raden jullie aan? ik wil, als het kan, skydiven vanaf het zuidereiland naar het noordereiland in picton. ik heb ooit een verhaal gehoord van een backpacker dat dit mogelijk is, maar kan helaas niet vinden hierover. iemand een tip?

    wat raden jullie aan voor het noordereiland? weer met stray? ander vervoermiddel? welke plekken? het lijkt me ook super om te duiken bij the rainbow warrior. verdere wil ik caynoing en meer weet ik nog niet.

    graag wat tips
    pi_51583652
    Het grote voordeel van Magic Bus en Kiwi Experience is dat ze de leuke route nemen en ergens in de wildernis stoppen omdat het daar mooi is. Een lijndienst rijdt alleen van A naar B en dan kun je net even die leuke wandeling van een uur missen in de middle of nowhere.
      woensdag 18 juli 2007 @ 09:46:01 #48
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51584234
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 09:19 schreef Liejannuh het volgende:
    Het grote voordeel van Magic Bus en Kiwi Experience is dat ze de leuke route nemen en ergens in de wildernis stoppen omdat het daar mooi is. Een lijndienst rijdt alleen van A naar B en dan kun je net even die leuke wandeling van een uur missen in de middle of nowhere.
    hier sluit ik me bij aan en zo ontmoet je ook nog leuke mensen tijdens je reis
    Ik wil er weer naar toe..
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      woensdag 18 juli 2007 @ 09:52:38 #49
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_51584389
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 09:19 schreef Liejannuh het volgende:
    Het grote voordeel van Magic Bus en Kiwi Experience is dat ze de leuke route nemen en ergens in de wildernis stoppen omdat het daar mooi is. Een lijndienst rijdt alleen van A naar B en dan kun je net even die leuke wandeling van een uur missen in de middle of nowhere.
    als je nu een auto huurt/koopt dan kan je overal stoppen waar je maar wil En mensen ontmoet je wel in de hostels
    The line is a dot to you!
      woensdag 18 juli 2007 @ 10:44:18 #50
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_51585932
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 09:19 schreef Liejannuh het volgende:
    Het grote voordeel van Magic Bus en Kiwi Experience is dat ze de leuke route nemen en ergens in de wildernis stoppen omdat het daar mooi is. Een lijndienst rijdt alleen van A naar B en dan kun je net even die leuke wandeling van een uur missen in de middle of nowhere.
    Het grote nadeel van de Kiwi Experience toen ik er was, was dat je betaald voor het "hop on, hop off" principe, maar dat ze de bussen voor maximale winst 100% vol boeken, dus na een "hop off" stond je een week (!!) op een wachtlijst! Met andere woorden: je moest je hele reis volledig plannen...
    censuur :O
    pi_51586168
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 09:52 schreef kepler het volgende:

    [..]

    als je nu een auto huurt/koopt dan kan je overal stoppen waar je maar wil En mensen ontmoet je wel in de hostels
    Is een optie, maar vond ik voor mezelf niet zo geschikt. Ik was namelijk alleen aan het reizen en dan loopt het toch flink in de papieren om een auto te huren of te kopen en ik ben niet zo technisch. Zie je mij al staan in de rimboe met een auto die het niet meer doet? Niet mijn ding dus.
    Auto huren is wel een bijzonder goede oplossing als je met zijn tweën bent.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Het grote nadeel van de Kiwi Experience toen ik er was, was dat je betaald voor het "hop on, hop off" principe, maar dat ze de bussen voor maximale winst 100% vol boeken, dus na een "hop off" stond je een week (!!) op een wachtlijst! Met andere woorden: je moest je hele reis volledig plannen...
    Dat hangt volgens mij heel erg van het seizoen af. Toen ik er was (heeeeeeeeeeel lang geleden in maart-april), kon ik eigenlijk altijd wel mee. Heb 1 keer gehad dat ik gelijk de volgende dag weg moest omdat ik anders een week moest wachten.
      woensdag 18 juli 2007 @ 10:59:35 #52
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_51586393
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 10:51 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Is een optie, maar vond ik voor mezelf niet zo geschikt. Ik was namelijk alleen aan het reizen en dan loopt het toch flink in de papieren om een auto te huren of te kopen en ik ben niet zo technisch. Zie je mij al staan in de rimboe met een auto die het niet meer doet? Niet mijn ding dus.
    Auto huren is wel een bijzonder goede oplossing als je met zijn tweën bent.
    al je een lange tijd in NZ bent is een auto kopen wel een prima optie, zelfs als je niet technisch bent Je kunt gewoon voor 80 dollar (geloof ik) lid worden van de AA (NZ-anwb) en dan komen ze je helpen als je auto kapot gaat

    Je hebt iig in Auckland specale tweehands automarkten, en overal kun je backpacker-auto's kopen van minder dan 1000 euro. Ik heb mijn auto gekocht voor 400 euro, 7000 km mee gereden en weer verkocht voor 600 euro (wel na vervanging radiator en remblokken, net geen verlies gemaakt). Ligt ook een beetje aan het seizoen, want aan het begin van de zomer zijn de auto's veel duurder dan aan het eind van de zomer
    The line is a dot to you!
      woensdag 18 juli 2007 @ 12:37:36 #53
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51589611
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Het grote nadeel van de Kiwi Experience toen ik er was, was dat je betaald voor het "hop on, hop off" principe, maar dat ze de bussen voor maximale winst 100% vol boeken, dus na een "hop off" stond je een week (!!) op een wachtlijst! Met andere woorden: je moest je hele reis volledig plannen...
    serieus?? Bij Magic heb je daar geen last van, als je de dag van te voren belt is er 100% plaats voor je.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_51612457
    Over drie dagen (zaterdag) gaat mijn reis naar Nieuw-Zeeland beginnen! Eerst een dagje Londen en zondag vlieg ik via Hong Kong naar Auckland met Cathay.

    Ik ga met een georganiseerde groepsreis van een Engelse reisorganisatie (www.hakatours.com) en ga daar een 26 daagse rondreis maken. We worden dan rondgereden met een 4WD door zowel het noorder als het zuider-eiland. We maken een aantal excursies naar bijvoorbeeld Abel Tasman National Park, de geizers, een Maori village en Fox Glacier. Verder ga ik ook nog bungyjumpen, skydiven, over Fox Glacier lopen, blackwater rafting in de gloeiwormengrotten en nog een paar dingentjes.

    Voor de prijs hoefde ik het blijkbaar niet te laten: ongeveer ¤3000 voor vliegreis Heathrow - Auckland, de rondreis per 4WD met gids, de hostels, excursies, de extra activiteiten (Skydiven, Fox Glacier en Black Water Rafting), bootreis van Noord naar Zuid en een boekwerk met fikse kortingen.

    Nog even dus! Ik heb er zin in!
    pi_51612485
    Is dat business class?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_51671546
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 00:07 schreef Jaguarized het volgende:
    Is dat business class?
    Een maand wegzijn, een hoop activiteiten, persoonlijke gids, een kleine groep en een jeep... Dan lijkt me 3000 niet bijzonder veel... Of heb ik het mis?
      zaterdag 21 juli 2007 @ 15:35:43 #57
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_51693726
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Het grote nadeel van de Kiwi Experience toen ik er was, was dat je betaald voor het "hop on, hop off" principe, maar dat ze de bussen voor maximale winst 100% vol boeken, dus na een "hop off" stond je een week (!!) op een wachtlijst! Met andere woorden: je moest je hele reis volledig plannen...
    pff dat meen je niet. Daarmee kun je die hele optie wel zo'n beetje wegstrepen dan als je beetje flexibel wil kunnen reizen..

    Zelf denk ik dat ik een camper wil gaan huren (of kopen, maar daar twijfel ik nog behoorlijk over..iemand ervaringen?).
      zaterdag 21 juli 2007 @ 17:49:34 #58
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51697398
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 15:35 schreef Travelmonkey het volgende:

    [..]

    pff dat meen je niet. Daarmee kun je die hele optie wel zo'n beetje wegstrepen dan als je beetje flexibel wil kunnen reizen..
    Ligt er echt aan wanneer je gaat en Magic Tours geeft dus 100% garantie dat je gewoon mee kan
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zondag 22 juli 2007 @ 02:17:37 #59
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_51709607
    Het blijft een prachtig land Wie weet in 2015 gaan we er nog een keertje naar toe
    pi_51757567
    Van begin maart tot begin juni heb ik door Nieuw Zeeland heen gereisd.

    Hier onder zal ik in het kort even opsommen wat ik de hoogtepunten van het land vond:

  • Queens Charlotte Track erg mooie track ook een dagje kanoen in de sound.
  • Nelson Lakes Eerste echte bergen die ik in Niew Zeeland heb gezien. Erg mooi om er rond te wandelen.
  • Punakaiki Prachtige dag gehad daar. Een tip is om niet alleen dat kleine rondje bij de pancake rocks te lopen maar ook daar de bossen in te gaan is erg mooie combinatie van rivieren, limestone en native forest.
  • Franz Jozef Glacier Echt een ongeloofelijke dag gehad. Verschrikkelijke regenval en een veel te harde wind. Tocht over de gletsjer na een uur afgelast helaas.
  • Kepler Track prachtige tocht vier dagen met mooi weer. Hele mooie vergezichten over de Alpen en een zonsopkomst boven de wolken.
  • All Blacks Wedstrijd van de All Blacks tegen Frankrijk gezien in Auckland erg gaaf vooral de Haka. All Blacks wonen met 42-11.

    Enige wat ik echt tegen vond vallen was de Milford Sound. Opzich is het niet meer dan een tocht door de bergen voor een hoop geld. Het is trouwens slim om hem in de morgen of laat in de middag te doen scheelt al een hoop geld.

    Ik heb me in de drie dagen vooral bezig gehouden met wandelingen in de natuur daarvoor is het land echt gemaakt.

    Rondgereisd heb ik met public transport gedaan. Intercity bussen en de TranzAlpine en de Overlander train. Opzich goed te doen hoewel achteraf gezien het handiger zou zijn geweest als ik een auto had gekocht maar ik was vergeten om in Nederland een internationaal rijbewijs op te halen.

    Dingen die ik nog zeker wil doen wanneer ik terug kom zijn:
  • Milford track
  • Routeburn track
  • Volledige dag op Franz Jozef glacier

    Hieronder volgen nog wat foto's


    Nelson Lake Rotoiti


    Punakaiki


    Franz Jozef in de regen


    Kepler track


    Zonsopkomst tijdens Kepler track


    Kaikura


    Lake Waikaremoana


    Mount Ruapehu


    Coromandel


    All Blacks France de Haka
  • Boodschap van algemeen nut.
      maandag 23 juli 2007 @ 19:37:36 #61
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_51757664
    NZ
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 23 juli 2007 @ 20:54:41 #62
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_51760903
    Die foto's
    Ik stelde al voor om onze huwelijksreis naar NZ te doen... maar daar had m'n vriendin helaas niet zoveel zin in
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_52013368
    Heeft iemand ervaring met het rondtrekken per camper (2 pers) door nieuw zeeland?

    Ik hoop ongeveer 6 weken de tijd te hebben om NZ te verkennen. Er zijn genoeg aanbieders, maar misschien heeft iemand ervaring met een verhuurbedrijf? Altijd prettig om te horen. Ik heb al wel gezien dat via nederlandse sites boeken een stuk duurder is dan via lokale organisaties.
    pi_52261080
    Hoi,

    Ik ga opnieuw naar Nieuw Zeeland. Dit maal ga ik de northern scenic route doen van Auckland naar Napier via de noordkust. Daarna vlieg ik naar dunedin om daar de southern scenic route te doen via de zuidkust naar Te Anua. Daarna ga ik nog wat andere plekken aan doen zoals het Abel Tasman Park.

    Ik ben op zoek naar leuke en vooral mooie backpackers en B&Bs ?

    Graag jullie adviezen!
    *plop*
    pi_52299890
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 20:54 schreef appelsientje het volgende:
    Die foto's
    Ik stelde al voor om onze huwelijksreis naar NZ te doen... maar daar had m'n vriendin helaas niet zoveel zin in
    Je vriendin heeft vliegangst?
    Ik ga dit jaar naar Japan, maar NZ wil ik iig een keer terug. Damn, ik heb n iet vaak dat ik terug wil naar een land, maar NZ is gewoon zo ongelofelijk mooi....
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_52324852
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 16:18 schreef djmarshal het volgende:
    Hoi,

    Ik ga opnieuw naar Nieuw Zeeland. Dit maal ga ik de northern scenic route doen van Auckland naar Napier via de noordkust. Daarna vlieg ik naar dunedin om daar de southern scenic route te doen via de zuidkust naar Te Anua. Daarna ga ik nog wat andere plekken aan doen zoals het Abel Tasman Park.

    Ik ben op zoek naar leuke en vooral mooie backpackers en B&Bs ?

    Graag jullie adviezen!
    In Napier heb je de YHA tegenover het strand! Echt een aanrader vond ik.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_52333951
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 11:27 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    In Napier heb je de YHA tegenover het strand! Echt een aanrader vond ik.
    Bedankt! zal het in gedachten houden als ik ga boeken. hopelijk komen er nog wat adviezen. Ik vond het motorcamp aan het strand van Coromandel twee jaar geleden ook supermooi. Aan het strand, uitzicht op verschillende eilanden met een supermooie zonsondergang!
    *plop*
      maandag 13 augustus 2007 @ 16:50:44 #68
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_52334060
    ik heb ook nog een aantal hostels opgeschreven, waarvan een aantal zeker aan te raden zijn

    ik zal ze binnenkort even opzoeken
    The line is a dot to you!
    pi_52338260
    Ik heb m'n ticket geboekt van 6 september tot 27 oktober NZ

    Ik ga samen met m'n vriendin rondtrekken in een campervan. 2 weken noorder-eiland en 3,5 week zuider-eiland. Maar nu is er de mogelijkheid tot het afkopen van eigen risico. zonder eigen risico afkopen komt de huurprijs op 750 euro uit, met 1250 eigen risico. dan is er een verlaging tot 603 euro eigen risico voor een totale huurprijs van 1004 euro. En tenslotte kan ik voor een totale huurprijs van ¤1265 compleet zonder zorgen op reis. Al rijd ik dat ding de wereld af, ik ben vrij van verdere claimen / kosten. Maar wat is wijsheid. Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon goede raad?
      maandag 13 augustus 2007 @ 19:31:58 #70
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_52338465
    tja, ik zou geen eigen risico nemen, maar dat is omdat alles wat ik ook maar aanraak kapot gaat

    Aan de andere kant scheelt het wel heel veel in de huurprijs... moeilijke afweging
    The line is a dot to you!
    pi_52356509
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 16:47 schreef djmarshal het volgende:

    [..]

    Bedankt! zal het in gedachten houden als ik ga boeken. hopelijk komen er nog wat adviezen. Ik vond het motorcamp aan het strand van Coromandel twee jaar geleden ook supermooi. Aan het strand, uitzicht op verschillende eilanden met een supermooie zonsondergang!
    Vet! Wij hebben overnacht in Hahei, das vlakbij Hot Water Beach. Naam van het hostel is Tatahi Lodge. Supervette locatie en aan de toegangsweg richting Cathedral Cove. Heel leuk van binnen ingericht in cottage-stijl.

    Zal nog wel even zoeken naar een plaatje.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_52357139
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 13:05 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Vet! Wij hebben overnacht in Hahei, das vlakbij Hot Water Beach. Naam van het hostel is Tatahi Lodge. Supervette locatie en aan de toegangsweg richting Cathedral Cove. Heel leuk van binnen ingericht in cottage-stijl.

    Zal nog wel even zoeken naar een plaatje.
    Daar heb ik ook geslapen. Erg goed hostel vond ik. Hahei is sowieso een leuk plaatsje om een dag te zijn. Precies tussen Cathedral Cove en Hot Water Beach. Alleen het is niet te bereiken met een bus. Dat was dus ook de enige keer in Nieuw Zeeland dat ik gelift heb.

    In Whakatane moet je naar Lloyds Lodge gaan een heel klein hostel in maori stijl. Dit vond ik het beste hostel waar ik gelegen heb en het geeft je een idee van de maori cultuur. Zo mag je er niet binnen komen met je schoenen aan.

    Sowieso is het slim om een lidmaatschap van BBH te kopen kost je $40 en je krijgt bij zo'n 370 hostels door het hele land minimaal $3,- korting per nacht en je krijgt nog korting bij een hoop toeristisch attracties. linkje
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:36:48 #73
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_52357232
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 13:32 schreef hetsjhokleek het volgende:

    [..]


    Sowieso is het slim om een lidmaatschap van BBH te kopen kost je $40 en je krijgt bij zo'n 370 hostels door het hele land minimaal $3,- korting per nacht en je krijgt nog korting bij een hoop toeristisch attracties. linkje
    of YHA lidmaatschap. Die had ik, en als je langer dan twee weken gaat haal je het geld er zeker wel uit. Ook kreeg ik 1 nacht gratis en nog flinke korting op allerlei activieiten

    http://www.yha.co.nz/default
    The line is a dot to you!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:16:55 #74
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_52365231
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:24 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Ik heb m'n ticket geboekt van 6 september tot 27 oktober NZ

    Ik ga samen met m'n vriendin rondtrekken in een campervan. 2 weken noorder-eiland en 3,5 week zuider-eiland. Maar nu is er de mogelijkheid tot het afkopen van eigen risico. zonder eigen risico afkopen komt de huurprijs op 750 euro uit, met 1250 eigen risico. dan is er een verlaging tot 603 euro eigen risico voor een totale huurprijs van 1004 euro. En tenslotte kan ik voor een totale huurprijs van ¤1265 compleet zonder zorgen op reis. Al rijd ik dat ding de wereld af, ik ben vrij van verdere claimen / kosten. Maar wat is wijsheid. Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon goede raad?
    Ik zou hoe dan ook eigen risico afkopen. Dan heb je inderdaad een zorgeloos gevoel als je met dat ding rondrijdt. Het is vrij makkelijk hoor om met een camper door NZ te rijden, maar door de bergen kan het nogal tricky zijn. Zeker met slecht weer

    Ik heb altijd eigen risico afgekocht.
    pi_52366485
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:24 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Ik heb m'n ticket geboekt van 6 september tot 27 oktober NZ

    Ik ga samen met m'n vriendin rondtrekken in een campervan. 2 weken noorder-eiland en 3,5 week zuider-eiland. Maar nu is er de mogelijkheid tot het afkopen van eigen risico. zonder eigen risico afkopen komt de huurprijs op 750 euro uit, met 1250 eigen risico. dan is er een verlaging tot 603 euro eigen risico voor een totale huurprijs van 1004 euro. En tenslotte kan ik voor een totale huurprijs van ¤1265 compleet zonder zorgen op reis. Al rijd ik dat ding de wereld af, ik ben vrij van verdere claimen / kosten. Maar wat is wijsheid. Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon goede raad?
    heb je daar groot rijbewijs voor nodig?
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_52367654
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 19:01 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    heb je daar groot rijbewijs voor nodig?
    Nee het zijn meestal Toyota hiace campervans. Die voor 2 personen dan. Maar volgens mij mag je elke camper besturen met een normaal rijbewijs. Internationaal rijbewijs wordt wel aangeraden.



    Overdag


    Nacht

    Ik heb inderdaad het eigen risico maar afgekocht. Geen gezeur en al met al valt de prijs dan nog steeds erg mee. Na wat heen en weer mailen kan ik hem huren voor 42 dagen voor totaal 1073 euro. Dat is dus 25 euro per dag. In NZ kan je bijna overal je camper parkeren en overnachten. Ik heb er helemaal zin in, bij een mooi meer dat ding neerzetten, hengeltje uit
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:00:00 #77
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_52368147


    [ Bericht 100% gewijzigd door poohy op 14-08-2007 20:01:01 ]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 00:17:15 #78
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_52377852
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 19:40 schreef SterkStaaltje het volgende:

    [..]

    Nee het zijn meestal Toyota hiace campervans. Die voor 2 personen dan. Maar volgens mij mag je elke camper besturen met een normaal rijbewijs. Internationaal rijbewijs wordt wel aangeraden.

    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Overdag

    [afbeelding]
    Nacht

    Ik heb inderdaad het eigen risico maar afgekocht. Geen gezeur en al met al valt de prijs dan nog steeds erg mee. Na wat heen en weer mailen kan ik hem huren voor 42 dagen voor totaal 1073 euro. Dat is dus 25 euro per dag. In NZ kan je bijna overal je camper parkeren en overnachten. Ik heb er helemaal zin in, bij een mooi meer dat ding neerzetten, hengeltje uit
    ZOMG HET STUUR ZIT AAN DE VERKEERDE KANT! Ik denk dat je wordt afgezet

    Ziet er prima uit, met zn tweeen is zo'n ding ideaal. In je eentje is het weer net te duur
    The line is a dot to you!
    pi_52789249
    .......mhm als ik de foto's zie krijg ik weer zin om te gaan!!!

    Ben nu zo'n 3 maandjes thuis na 8K in NZ......maar mis het af en toe nog wel!
    pi_52869577
    Volgende week donderdag ga ik richting NZ. Samen met m'n vriendinnetje 7 weken rondtrekken. Heeft iemand nog tips over plekken die we zeker moeten bezoeken of dingen die we moeten doen? Die wellicht niet in alle gidsen staan?
    pi_52872143
    Te Anau, skydiven en de lotr tour in Queenstown, schitterende natuur. Gewoon tour A en B doen.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_52873573
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 16:44 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Volgende week donderdag ga ik richting NZ. Samen met m'n vriendinnetje 7 weken rondtrekken. Heeft iemand nog tips over plekken die we zeker moeten bezoeken of dingen die we moeten doen? Die wellicht niet in alle gidsen staan?
    Hoe ga je reizen?

    Met de wagen:

    - Van Wanaka naar Haast door de Haastpass verschrikkelijk groen en erg mooi!
    - Fjordland , alles is daar mooi
    - Gore is een leuk dorpje
    - Cannibal bay (Vlakbij Owaka), daar liggen zeeleeuwen voor het oprapen en het wandelen is erg mooi.
    - Doubtlessbay (kans op dolfijnen)
    - Kaikoura (toeristisch maar doe de whale-tour, liefst de 715u versie)!!
    pi_52880444
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 19:47 schreef Flyingdutchman het volgende:

    [..]

    Hoe ga je reizen?

    Met de wagen:

    - Van Wanaka naar Haast door de Haastpass verschrikkelijk groen en erg mooi!
    - Fjordland , alles is daar mooi
    - Gore is een leuk dorpje
    - Cannibal bay (Vlakbij Owaka), daar liggen zeeleeuwen voor het oprapen en het wandelen is erg mooi.
    - Doubtlessbay (kans op dolfijnen)
    - Kaikoura (toeristisch maar doe de whale-tour, liefst de 715u versie)!!
    Perfect!

    We gaan met een campertje dus hebben totale vrijheid

    Om 7:15 de meeste kans op walvissen?

    @Pheno, ik schrijf ze op.
    pi_52885029
    Oh en blackball moet je bezoeken, een dorpje op het zuidereiland, daar is ook een hotel (formerly known as blackball hilton) met een te gek mens als eigenares.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_53116909
    Inmiddels ben ik nu zeker dat ik vakantie heb vanaf 4 januari t/m 6 februari.

    Stel dat ik zoiets boek als magicbus, welke route is dan aan te raden als je dus een maand de tijd hebt, zonder dat je overal 1 dag bent en gelijk weer door moet?
    pi_53127102
    Ik denk dat je een gewone route moet pakken:
    Noordereiland: Auckland - (Coromandel of Waitamo caves) - Rotorua - Taupo - Wellington
    Zuidereiland: Picton - Nelson (evt Abel Tasman) - Punakaiki - Franz Jozef of Fox Glacier - Queenstown (evt. Milford) - Dunedin - Christchurch.

    Ik ken de routes van Magic niet precies maar dit is de logische manier om in een vrij korte tijd toch het meeste van het land te zien.
    Boodschap van algemeen nut.
      woensdag 12 september 2007 @ 19:17:23 #87
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53128276
    op het N-eiland zou ik gaan voor de Coromandel, vooral Hot Water-beach. Die waitamo-caves zijn wel cool, maar door heel NZ heb je zulke grotten (wel kleiner uiteraard )
    The line is a dot to you!
    pi_53128806
    Dunedin zou ik er uit gooien, is niet heel veel te zien en in plaats daarvan zou ik een overnachting bij Mount Cook doen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_53128865
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:34 schreef Jaguarized het volgende:
    Dunedin zou ik er uit gooien, is niet heel veel te zien en in plaats daarvan zou ik een overnachting bij Mount Cook doen.
    Of: Milford Sound of Doubtful Sound. Vond ik ook super mooi. Mount Cook is ook mooi, al heb ik er door het extreem slechte weer minder van gezien dan gepland.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 12 september 2007 @ 19:52:16 #90
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53129348
    Milford Sound staat er niet tussen! Daar moet je zeker heen gaan

    Mt Cook is ook zeker leuk, prima wandelingen Bij mij waaide het alleen heel erg hard de eerste dag en alle hangbruggen waren afgesloten...
    The line is a dot to you!
    pi_53129439
    Oh en je kan er lekker eten in The Hermitage.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 12 september 2007 @ 20:12:50 #92
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53129992
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 19:55 schreef Jaguarized het volgende:
    Oh en je kan er lekker eten in The Hermitage.
    gelukkig wist er dat bij Mt Cook geen supermarkten zijn, dus had ik extra boodschappen meegenomen
    The line is a dot to you!
    pi_53131247
    Ja dat wist ik dus niet. Ik heb dus 2 keer bij The Hermitage gegeten en 2 keer bij het Old Mountaineers Café.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_53133070
    Wat een mooi land he
    pi_53133685
    Als je nog een goed hostel wilt in Christchurch: Charlie B's!! en een goede camping in Auckland (anders gezegd de enige) is de Top 10 in Manakau.
    pi_53138485
    Het enige wat ik mooi vond bij Mount Cook was Lake Pukaiki Mount Cook heb ik nooit gezien het regende namelijk.
    Boodschap van algemeen nut.
      donderdag 13 september 2007 @ 09:23:50 #97
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_53138943
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 08:50 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Het enige wat ik mooi vond bij Mount Cook was Lake Pukaiki Mount Cook heb ik nooit gezien het regende namelijk.




    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_53142170
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 08:50 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Het enige wat ik mooi vond bij Mount Cook was Lake Pukaiki Mount Cook heb ik nooit gezien het regende namelijk.
    De Abel Tasman Gletcher is ook heel mooi

    De zwarte gletcher
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      donderdag 13 september 2007 @ 11:57:19 #99
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53142265
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 11:54 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    De Abel Tasman Gletcher is ook heel mooi
    [afbeelding]
    De zwarte gletcher
    ik weet niet precies meer welke gletsjer het was bij Mt Cook, maar bij het meertje van die gletsjer kon je ook ijsbergen zien (soort van dan ). Was ook erg leuk
    The line is a dot to you!
    pi_53142896
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 11:57 schreef kepler het volgende:

    [..]

    ik weet niet precies meer welke gletsjer het was bij Mt Cook, maar bij het meertje van die gletsjer kon je ook ijsbergen zien (soort van dan ). Was ook erg leuk
    Abel Tasman Gletcher
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      donderdag 13 september 2007 @ 12:43:02 #101
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_53143613
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 12:17 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Abel Tasman Gletcher
    [afbeelding]
    ow dat is dezelfde
    The line is a dot to you!
      donderdag 13 september 2007 @ 14:15:49 #102
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_53145867
    Een van de beste dingen van Nieuw Zeeland vind ik toch wel dat er geen sticker op de kiwivruchten zit.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:19:14 #103
    16851 Afwezig
    Tuig van de richel
    pi_53817436
    Schaamteloze TVP en kick. Hij was moeilijk te vinden
    Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
      woensdag 10 oktober 2007 @ 08:49:40 #104
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_53830794
    Yes, NZ komt hier ook in zicht.. al veel zin in (rond januari/februari 7 weken touren!).

    Iemand nog goede tips voor een relaxte camper?

    En voor ons ook belangrijk..weet iemand toevallig of campers ook standaard een kluis hebben om alle waardevolle spullen (filmmateriaal, geld, creditcard, laptop, etc etc) in te stoppen.. ?
      woensdag 10 oktober 2007 @ 19:51:57 #105
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_53845957
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 08:49 schreef Travelmonkey het volgende:
    En voor ons ook belangrijk..weet iemand toevallig of campers ook standaard een kluis hebben om alle waardevolle spullen (filmmateriaal, geld, creditcard, laptop, etc etc) in te stoppen.. ?
    Wat heb je daar aan als je camper gejat wordt?
    Waardevolle spullen zou ik gewoon bij me houden.
    censuur :O
      donderdag 11 oktober 2007 @ 07:34:31 #106
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_53855321
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Wat heb je daar aan als je camper gejat wordt?
    Waardevolle spullen zou ik gewoon bij me houden.
    Die kans is wel wat kleiner dan dat er ingebroken wordt lijkt me he..
    En als ik aan het surfen of zwemmen ben kan ik moeilijk mijn waardevolle spullen bij me houden.
      maandag 5 november 2007 @ 15:29:34 #107
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_54381676
    Hoe zit het met mobiele telefoons? Kan ik mijn Nederlandse telefoon in Nieuw-Zeeland gebruiken en er een NZ simkaart in doen?
      maandag 5 november 2007 @ 15:32:08 #108
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_54381746
    als je telefoon geen sim-lock heeft wel, en volgens mij moet de telefoon tri-band aan kunnen
    The line is a dot to you!
    pi_54381755
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 15:29 schreef BushRanger het volgende:
    Hoe zit het met mobiele telefoons? Kan ik mijn Nederlandse telefoon in Nieuw-Zeeland gebruiken en er een NZ simkaart in doen?
    Ja, dat kan. Ik heb dat ook gedaan met een Nederlandse Motorola.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 5 november 2007 @ 15:41:36 #110
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54381945
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 15:32 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Ja, dat kan. Ik heb dat ook gedaan met een Nederlandse Motorola.
    en ik met mijn nokia
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      maandag 5 november 2007 @ 16:19:14 #111
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_54382709
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 15:32 schreef kepler het volgende:
    als je telefoon geen sim-lock heeft wel, en volgens mij moet de telefoon tri-band aan kunnen
    Simlock vrij is hij wel, maar ik weet niet of ie tri-band is. Het is een ouder type Nokia, geen idee welke, staat er nergens op en ook niet in de instellingen.
      maandag 5 november 2007 @ 16:20:19 #112
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_54382733
    5 minuten geleden trouwens mijn Working Holiday Visa verzoek ingediend! 28 decemberi vertrek en op 16 januari kom ik aan in Auckland!

    [ Bericht 4% gewijzigd door BushRanger op 05-11-2007 17:19:54 ]
      maandag 5 november 2007 @ 16:22:29 #113
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_54382789
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 16:19 schreef BushRanger het volgende:

    [..]

    Simlock vrij is hij wel, maar ik weet niet of ie tri-band is. Het is een ouder type Nokia, geen idee welke, staat er nergens op en ook niet in de instellingen.
    de enige manier om erachter te komen is het te proberen

    Als het niet werkt kun je altijd een pre-paid mobieltje kopen voor 80 dollar (40-45 euro), dus dat zijn de kosten niet (vaak incl 10-20 dollar beltegoed)
    The line is a dot to you!
      maandag 5 november 2007 @ 16:37:27 #114
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_54383137
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 16:19 schreef BushRanger het volgende:

    [..]

    Simlock vrij is hij wel, maar ik weet niet of ie tri-band is. Het is een ouder type Nokia, geen idee welke, staat er nergens op en ook niet in de instellingen.
    Tri-band is niet nodig.
    Een oude Nokia 3310 werkte gewoon.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_54400627
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 08:49 schreef Travelmonkey het volgende:
    Yes, NZ komt hier ook in zicht.. al veel zin in (rond januari/februari 7 weken touren!).

    Iemand nog goede tips voor een relaxte camper?

    En voor ons ook belangrijk..weet iemand toevallig of campers ook standaard een kluis hebben om alle waardevolle spullen (filmmateriaal, geld, creditcard, laptop, etc etc) in te stoppen.. ?
    Ik heb met m'n vriendin afgelopen 5,5, week in een Britz 2/3 Berth Camper rondgetrokken en dat beviel echt perfect. Alle grote verhuurbedrijven zoals Britz, Apollo, Backpackercampervans vallen allemaal onder Maui rentals maar hebben wel degelijk verschillende prijzen. Wij boekten bij Backpacker en kregen een Britz mee. Wel dezelfde camper, maar als we hem bij Britz hadden geboekt waren we duurder uit geweest.

    Verder zie je nog veel Juicy rentals rijden en Kea. Al die 2/3 persoons campers (op wicked en escape na) zijn Toyota Hiace met een camperopbouw. Prima wagen om mee rond te rijden, alleen niet zuinig met al dat gewicht. Scheelt wel weer dat de benzine de helft kost i.v.m. hier.

    Als je meer budget wil dan zijn escape rentals en wicked de aangewezen verhuurders denk ik.

    En er zitten geen kluisjes in Campers van 2/3 personen. Van de grotere zou ik het niet weten.

    Kia Ora!
      woensdag 7 november 2007 @ 20:12:45 #116
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_54437995
    Goed topic!

    Ik ga als alles goed gaat met de visum aanvragen per 1 september voor een halfjaar stage lopen in Taupo. Uiteraard ondertussen zoveel mogelijk van het land zien, evt er nog een paar weken aan vastplakken. Zat zelf te denken om een wereldticket te nemen (je bent niet zoveel extra kwijt dan dat je een jaarticket naar Auckland koopt) en je hebt toch heel wat meer vrijheid. Wil van te voren iig een paar weken gaan rondreizen in Thailand (Amsterdam naar Bangkok), over land naar Singapore, vanuit daar naar Auckland, stage lopen en evt. wat rondreizen om dan via het zuid-eiland naar Australie te gaan op familiebezoek. Dan nog wat toffe eilandengroepen in de pacific bezoeken om via Ecuador/Panama en NY/LA terug te komen in Amsterdam

    Maar iig heel veel zin in de tijd tussen de Kiwi's!
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
    pi_54438879
    Taupo. Wat ga je daar een half jaar doen? Ik moet er niet aan denken om een half jaar daar te zitten. Veel te doen hoor, daar niet van, maar voor een half jaar zou ik liever in CHC, AKL of WLG zitten.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 7 november 2007 @ 21:16:27 #118
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_54439726
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 20:46 schreef Jaguarized het volgende:
    Taupo. Wat ga je daar een half jaar doen? Ik moet er niet aan denken om een half jaar daar te zitten. Veel te doen hoor, daar niet van, maar voor een half jaar zou ik liever in CHC, AKL of WLG zitten.
    Ik ga mijn hotelschool afstudeerstage doen in een lodge die net een paar km buiten Taupo ligt
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      donderdag 8 november 2007 @ 11:02:44 #119
    42777 thijsk
    Bla la bla bla
    pi_54451043
    Wij (mijn vriendin en ik) zijn van plan om in april voor 2 mnd naar NZ of naar AUS te vertrekken. Combineren lijkt me te prijzig dus blijft het bij een van de twee landen. Nu dan de Hamvraag. Welk land is mooier en waarom dan nauurlijk. ik weet het zelf echt niet, beide landen lijken me zo mooi.
    Bla bla bla bla
    pi_54451381
    Beiden landen zijn compleet verschillend.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      donderdag 8 november 2007 @ 11:25:36 #121
    42777 thijsk
    Bla la bla bla
    pi_54451524
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 11:19 schreef Jaguarized het volgende:
    Beiden landen zijn compleet verschillend.
    Ja dat snap ik maar als je zou moeten kiezen tussen de twee landen, waar zou je dan heen gaan?
    Bla bla bla bla
      donderdag 8 november 2007 @ 11:27:29 #122
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54451561
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 11:25 schreef thijsk het volgende:

    [..]

    Ja dat snap ik maar als je zou moeten kiezen tussen de twee landen, waar zou je dan heen gaan?
    Tja omdat ze verschillend zijn... moet je kijken naar wat je leuk vind?
    Qua groene natuur en omgeving is NZ in 1 woord geweldig...
    Hou je van palmbomen, mooie stranden, indrukwekkende woestijnen... dan moet je naar OZ gaan...

    Ik zou gewoon naar beide gaan.. maar het is maar net waar jij van houd, als je dat eerst verteld, kunnen wij beter 'advies' geven
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_54451946
    je zit in het NZ topic, dus iedereen die hier zit zal NZ aanbevelen (en terecht)

    voordeel van NZ is dat het heel veel verschillende 'klimaten' heeft welke relatief dicht bij elkaar liggen (vooral als je dit vergelijkt met OZ).

    **nog een maandje en dan zit ik in het vliegtuig!**
    *plop*
      donderdag 8 november 2007 @ 11:54:19 #124
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54452135
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 11:45 schreef djmarshal het volgende:
    je zit in het NZ topic, dus iedereen die hier zit zal NZ aanbevelen (en terecht)

    voordeel van NZ is dat het heel veel verschillende 'klimaten' heeft welke relatief dicht bij elkaar liggen (vooral als je dit vergelijkt met OZ).

    **nog een maandje en dan zit ik in het vliegtuig!**
    Maar tja als je van mooi weer houd en mooie stranden en beach party's enz enz
    Dan zou ik naar OZ gaan... in NZ heb ik maar een paar dagen echt mooie weer gehad (in de zomer) terwijl in OZ bijna altijd het zonnetje schijnt
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 8 november 2007 @ 12:17:50 #125
    42777 thijsk
    Bla la bla bla
    pi_54452677
    ja ik denk dat ik even naar de bieb ga om even wat boeken te halen over de beide landen, en dan mijn beslissing maak. Ik besef me dat ik te weinig weet om nog echt een keuze te kunnen maken. Ik vind natuur heel belangrijk, vooral het ongerepte. Maar de great barrier reef.... . lastig, lastig, lastig....

    [ Bericht 1% gewijzigd door thijsk op 08-11-2007 12:18:27 (typo) ]
    Bla bla bla bla
    pi_54461174
    Ik zou absoluut Nieuw Zeeland aanraden. Veel meer variatie van stranden tot ongeloofelijke bergen. Van vulkanen tot gletsjers. Wat ik van Australie heb gezien (de Oostkust) vond ik in vergelijking met Nieuw Zeeland erg tegenvallen.

    De oostkust van Australie is erg toeristisch en het is erg lang reizen om van een leuke plek naar een andere leuke plek te gaan. In Nieuw Zeeland ligt alles wat dichterbij elkaar.

    Sluit overigs aan bij de post van Ozzitukker in het Australie topic. Anderhalve maand Nieuw Zeeland en dan nog even Australie. Je zou er bijvoorbeeld ook aan kunnen denken om vanuit Auckland naar Cairns te vliegen als je de Great Barrier Reef wilt zien.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_54461786
    Ik heb al eens 7 weken gelift in NZ en 14 maanden door Australie gereisd en ik raad Australie aan als je tijd hebt. Er is net iets meer te beleven dan in NZ. Het meest ideale is zelf een auto kopen, Australie is uitgevonden voor een grote roadtrip!
      dinsdag 13 november 2007 @ 04:42:54 #128
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_54567023
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 11:54 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Maar tja als je van mooi weer houd en mooie stranden en beach party's enz enz
    Dan zou ik naar OZ gaan... in NZ heb ik maar een paar dagen echt mooie weer gehad (in de zomer) terwijl in OZ bijna altijd het zonnetje schijnt
    Was dat toeval of is het in de zomermaanden (dec / jan) meestal wel gewoon mooi weer? Van wat ik ervan begrepen heb wel in ieder geval.. het zal dan ook niet voor niets hoogseizoen zijn dan lijkt me.
    pi_54567257
    Ik ben er van maart tot juni geweest en kan maar een dag of tien echt slecht weer gehad. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben er rekening mee houden dat het altijd en overal zou kunnen regenen.
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 13 november 2007 @ 08:07:32 #130
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54567581
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 04:42 schreef Travelmonkey het volgende:

    [..]

    Was dat toeval of is het in de zomermaanden (dec / jan) meestal wel gewoon mooi weer? Van wat ik ervan begrepen heb wel in ieder geval.. het zal dan ook niet voor niets hoogseizoen zijn dan lijkt me.
    Over het algemeen is het weer beter dan hier je moet trouwens niet te ver naar beneden gaan (Melbourne ofzo ) daar kan het nog wel eens koud worden. (maar dit is meer voor het OZ topic )
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      dinsdag 13 november 2007 @ 09:54:08 #131
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_54569203
    huh, oh haha, ik bedoelde zelf ook NZ hoor!.. ben er zelf 7 weken rond januari/februari!!!.. kan niet wachten
      dinsdag 13 november 2007 @ 10:10:17 #132
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54569480
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 09:54 schreef Travelmonkey het volgende:
    huh, oh haha, ik bedoelde zelf ook NZ hoor!.. ben er zelf 7 weken rond januari/februari!!!.. kan niet wachten
    o hahaha sorry had je verkeerd begrepen...
    Tja in sommige gebieden is het wel vaak mooi weer (Zoals bij Nelson) en tja het kan super mooi weer zijn, maar het kan ook regenen (lijkt wel op Nederland )
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      dinsdag 13 november 2007 @ 14:44:46 #133
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_54575825
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 07:17 schreef hetsjhokleek het volgende:
    Ik ben er van maart tot juni geweest en kan maar een dag of tien echt slecht weer gehad. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben er rekening mee houden dat het altijd en overal zou kunnen regenen.
    vooral aan de westkust (6-7 meter! per jaar), alhoewel ik daar 5 dagen strakblauwe lucht had
    In de drie weken dat ik het zuidereiland heb rondgereisd heb ik alle soorten weer meegemaakt: sneeuw bij Queenstown/Milford Sound, storm bij Mt Cook, 25 graden bij Christchurch Het kan dus alle kanten op
    The line is a dot to you!
      dinsdag 13 november 2007 @ 15:57:36 #134
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_54577697
    Goed, dat houdt het een beetje spannend. Ook prima. We hebben een auto/camper gehuurd dus we zien wel waar die ons brengt en wat het weer is.
    pi_54588915
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 15:57 schreef Travelmonkey het volgende:
    Goed, dat houdt het een beetje spannend. Ook prima. We hebben een auto/camper gehuurd dus we zien wel waar die ons brengt en wat het weer is.
    Welke is het geworden?
      woensdag 14 november 2007 @ 08:06:47 #136
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54593431
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 14:44 schreef kepler het volgende:

    [..]

    vooral aan de westkust (6-7 meter! per jaar), alhoewel ik daar 5 dagen strakblauwe lucht had
    In de drie weken dat ik het zuidereiland heb rondgereisd heb ik alle soorten weer meegemaakt: sneeuw bij Queenstown/Milford Sound, storm bij Mt Cook, 25 graden bij Christchurch Het kan dus alle kanten op
    Klopt.. normaal regent/sneeuwt het altijd bij Milford sound.... maar ik had die dag een strak blauwe lucht!
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_54593656
    Ik heb ook besneeuwde Fiorden gezien. En op de Arthurspass hebben we door de sneeuw gereden. Verder vooral heel veel regen gehad. Dat was overigens in oktober/november vorig jaar. Oja, en storm bij Mount Cook, windkracht 11, best indrukwekkend.
    Het is er zo mooi.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      woensdag 14 november 2007 @ 08:43:06 #138
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_54593703
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:06 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Klopt.. normaal regent/sneeuwt het altijd bij Milford sound.... maar ik had die dag een strak blauwe lucht!
    Ik had regen in Nelson, volgens de Lonely Planet "the sunniest place in New Zealand"...


    Maar eind 2001 was het na een erg droge winter een maand lang nat op het zuid-eiland. Weerbericht: 250 mm overdag, 150 mm 's nachts. Je kon de stenen over de rivierbodem horen rollen! En thuis klaagden ze over "het miezert de hele tijd"...
    censuur :O
      woensdag 14 november 2007 @ 12:02:10 #139
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_54597338
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 23:02 schreef SterkStaaltje het volgende:

    [..]

    Welke is het geworden?
    Een Spaceship. Na veel gelezen te hebben (en veel goede ervaringen over de spaceships) leek ons dit voor ons ideaal
      woensdag 14 november 2007 @ 12:58:50 #140
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_54598720
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Ik had regen in Nelson, volgens de Lonely Planet "the sunniest place in New Zealand"...
    [ afbeelding ]

    Maar eind 2001 was het na een erg droge winter een maand lang nat op het zuid-eiland. Weerbericht: 250 mm overdag, 150 mm 's nachts. Je kon de stenen over de rivierbodem horen rollen! En thuis klaagden ze over "het miezert de hele tijd"...
    [ afbeelding ]
    damm dan heb je ff pech!
    Ik had heeeeeeeeeeeeeeerlijk weer
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_54599790
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 12:02 schreef Travelmonkey het volgende:

    [..]

    Een Spaceship. Na veel gelezen te hebben (en veel goede ervaringen over de spaceships) leek ons dit voor ons ideaal
    Die zie je veel rijden idd, en zien er ook prima uit. Mag ik vragen wat je kwijt was en voor hoeveel dagen?

    Wij waren $2650NZD kwijt voor 42 dagen.
      woensdag 14 november 2007 @ 13:51:27 #142
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_54599960
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 08:36 schreef Levitation het volgende:
    Ik heb ook besneeuwde Fiorden gezien. En op de Arthurspass hebben we door de sneeuw gereden. Verder vooral heel veel regen gehad. Dat was overigens in oktober/november vorig jaar. Oja, en storm bij Mount Cook, windkracht 11, best indrukwekkend.
    Het is er zo mooi.
    wij zaten in dezelfde storm Dat was een mooie storm, alhoewel wel veel bruggen dicht waren...

    Milford Sound was bij mij ook een strakblauwe lucht, maar die nacht ervoor had het net gesneeuwd




    The line is a dot to you!
      woensdag 14 november 2007 @ 14:32:16 #143
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_54600962
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 21:16 schreef Euc- het volgende:

    [..]

    Ik ga mijn hotelschool afstudeerstage doen in een lodge die net een paar km buiten Taupo ligt
    Volgens mij heeft een vriend van mij daar ook stage gelopen! Vrij exclusief, toch?
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_54617820
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 13:43 schreef SterkStaaltje het volgende:

    [..]

    Die zie je veel rijden idd, en zien er ook prima uit. Mag ik vragen wat je kwijt was en voor hoeveel dagen?

    Wij waren $2650NZD kwijt voor 42 dagen.
    Wij gaan 40 dagen en betalen volgens mij iets meer dan 90 NZD per dag. Aardig wat meer zo te zien, maar ligt misschien ook aan het seizoen (wij zitten weer midden in hoogseizoen natuurlijk...)

    Maar hij bevoel dus erg goed? (toevallig een reisverhaal/fotos online? )
      vrijdag 16 november 2007 @ 00:43:33 #145
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_54640388
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 14:32 schreef AKnynke het volgende:

    [..]

    Volgens mij heeft een vriend van mij daar ook stage gelopen! Vrij exclusief, toch?
    Ja, het is idd vrij excl. Pm me anders even waar die vriend gewerkt heeft, zou het leuk vinden met hem in contact te komen als het dezelfde plek is!
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
    pi_54651483
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 05:00 schreef Travelmonkey het volgende:

    [..]

    Wij gaan 40 dagen en betalen volgens mij iets meer dan 90 NZD per dag. Aardig wat meer zo te zien, maar ligt misschien ook aan het seizoen (wij zitten weer midden in hoogseizoen natuurlijk...)

    Maar hij bevoel dus erg goed? (toevallig een reisverhaal/fotos online? )
    Ja laag en hoog seizoen scheelt enorm. De helft van onze trip viel in laag en de andere in hoogseizoen. hoogseizoen is 3x zo duur. Ik heb geen foto's etc online staan. Maar je moet het gewoon zelf gaan beleven, dat is het best .

    En als ik je nog een goede tip mag geven, als je walvissen gaat spotten in Kaikoura moet je daarna richting de sealcolony rijden en langs de kant van de weg verse crayfish gaan eten .

    En qua overnachten zijn de DOC (department of conservation) campsites een aanrader. Vaak op prachtige plekken en voor minder geld dan de commerciële.
      zaterdag 17 november 2007 @ 04:57:37 #147
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_54668429
    Thanks voor die tips, die staan genoteerd! Ik heb er al zin in
      woensdag 9 januari 2008 @ 12:37:47 #148
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_55895263
    Als het goed is mag ik eind februari weer voor twee of drie weken, helaas weer zakenreis dus weinig tijd voor uitstapjes. Misschien toch maar eens die Volcanic Explorer dinges boeken, heb ik het al jaren over.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_56210966
    Zaterdag ga ik ook 6 weken naar Nieuw-Zeeland toe .
    Nu hebben wij een spiritus kookset en we vragen ons af of spiritus daar makkelijk (en goedkoop) te krijgen is? Weet iemand dat?
    pi_56211046
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 22:48 schreef Pandorah het volgende:
    Zaterdag ga ik ook 6 weken naar Nieuw-Zeeland toe .
    Nu hebben wij een spiritus kookset en we vragen ons af of spiritus daar makkelijk (en goedkoop) te krijgen is? Weet iemand dat?
    Ha, je hebt 't topic gevonden!
    Ik ben wel een tikje jaloers, maar volgens mij had ik dat al eens eerder tegen je gezegd.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      maandag 21 januari 2008 @ 22:57:51 #151
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_56211286
    Ik ga vrijdag mijn ticket boeken voor mijn reis, oa 7 maanden New-Zealand!
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
    pi_56212385
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 22:50 schreef Levitation het volgende:
    Ha, je hebt 't topic gevonden!
    Ik ben wel een tikje jaloers, maar volgens mij had ik dat al eens eerder tegen je gezegd.

    Ik dacht: het werd wel eens tijd om dit topic op te zoeken . En het is hier wel erg rustig
    Als ik er aan denk ga ik ook wel wat van mijn belevenissen hier posten .
    En nu ga ik op zoek naar informatie over de Tongarino crossing. Mijn schijnt naar Liejannuh te willen luisteren
    pi_56212409
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 23:36 schreef Pandorah het volgende:
    En nu ga ik op zoek naar informatie over de Tongarino crossing. Mijn schijnt naar Liejannuh te willen luisteren
    En dat is ontzettend verstandig van hem.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 06:28:00 #154
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_56215702
    Zoeken naar Tongariro zal alvast meer opleveren
    http://www.tongarirocrossing.org.nz/
    Mijn vlucht is geboekt, en ik heb alvast wat gratis openlucht-concerten ontdekt om de weekenden mee door te komen.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_57331412
    Even een flinke kick ..eind van dit jaar wil ik ook naar NZ
    Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
    pi_57331613
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 23:36 schreef Pandorah het volgende:

    [..]


    Ik dacht: het werd wel eens tijd om dit topic op te zoeken . En het is hier wel erg rustig
    Als ik er aan denk ga ik ook wel wat van mijn belevenissen hier posten .
    En nu ga ik op zoek naar informatie over de Tongarino crossing. Mijn schijnt naar Liejannuh te willen luisteren
    De crossing is tof, zeker doen
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_57331702
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:09 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    De crossing is tof, zeker doen
    Ze is al weer terug
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_57331777
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:13 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Ze is al weer terug
    Dat kan ik niet weten
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_57331786
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:16 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Dat kan ik niet weten
    Dat klopt
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_57331809
    Nou ja, ontopic dan maar weer: ik ga nog eens terug, mijn vrouw wilt NZ ook graag zien. Dan ga ik wel een auto huren (of kopen, ik weet niet wat verstandiger is). Dan heb je toch meer vrijheid om het land te zien.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_59645094
    Vanaf 1 augustus, na een stop-over in Hong Kong zal ik ook Nieuw Zeeland gaan doorreizen. Ik zal aankomen bij familie, maar utieindelijk wil ik toch het hele land zien. Ik ga 5 maanden. Ergens had ik gelezen dat er een bepaalde kaart bestond voor korting op hostels. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? En moet ik die in NZ aanvragen of hier in Nederland al.

    Alvast bedankt!
      dinsdag 24 juni 2008 @ 11:01:08 #162
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_59646453
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:17 schreef Pheno het volgende:
    Nou ja, ontopic dan maar weer: ik ga nog eens terug, mijn vrouw wilt NZ ook graag zien. Dan ga ik wel een auto huren (of kopen, ik weet niet wat verstandiger is). Dan heb je toch meer vrijheid om het land te zien.
    Deze luitjes: http://www.cairnsdirect.com.au/ gaven me in 2001 de beste deal die er te vinden was. Doen ook NZ.
    censuur :O
      dinsdag 24 juni 2008 @ 18:09:26 #163
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_59656686
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:58 schreef Che1984 het volgende:
    Vanaf 1 augustus, na een stop-over in Hong Kong zal ik ook Nieuw Zeeland gaan doorreizen. Ik zal aankomen bij familie, maar utieindelijk wil ik toch het hele land zien. Ik ga 5 maanden. Ergens had ik gelezen dat er een bepaalde kaart bestond voor korting op hostels. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? En moet ik die in NZ aanvragen of hier in Nederland al.

    Alvast bedankt!
    ja, die heb ik ook gehad. Ik heb hem toen ter plekke gekocht, en kreeg toen 1 nacht gratis. Verder krijg je 2 dollar korting (geloof ik) per nacht, maar wel in die bepaalde hostels

    http://www.hihostels.com/web/membership.en.htm

    * Access to the world’s largest network of safe, clean hostels
    * Discounted member prices in many hostels
    * Be part of a global community of like-minded travellers
    * Discounted trips and activities in many countries
    * Concessions on entertainment during your travels
    * See the world on a budget
    * Reduced price admission to museums and cultural centres at home and overseas
    * Savings in retail outlets
    * Reductions on a wide range of travel services
    * And lots more besides…!


    * Purchase a membership from your nearest HI Youth Hostel Association office or membership selling outlet before you start your journey.
    * Purchase an international membership when you arrive at an HI hostel outside your country of residence. To check the price and availability of membership on arrival, please contact the hostel direct.
    The line is a dot to you!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 16:10:18 #164
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_59754979
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 09:58 schreef Che1984 het volgende:
    Vanaf 1 augustus, na een stop-over in Hong Kong zal ik ook Nieuw Zeeland gaan doorreizen. Ik zal aankomen bij familie, maar utieindelijk wil ik toch het hele land zien. Ik ga 5 maanden. Ergens had ik gelezen dat er een bepaalde kaart bestond voor korting op hostels. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? En moet ik die in NZ aanvragen of hier in Nederland al.

    Alvast bedankt!
    Ik zou niet de HI kaart nemen, dat zijn vaak de minder leuke hostels. Al weet je wel wat je krijgt, de standaard is vrij hoog, maar het zijn een beetje de onpersoonlijke ziekenhuisachtige hostels.

    Kijk hier eens: http://www.bbh.co.nz/ Dit is erg populair onder reizigers in Nieuw-Zeeland. Ik ben actief lid van www.couchsurfing.com, dat is ook erg leuk om gratis slaapplaaatsen en sociale contacten mee op te doen.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 16:12:35 #165
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_59755022
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:17 schreef Pheno het volgende:
    Nou ja, ontopic dan maar weer: ik ga nog eens terug, mijn vrouw wilt NZ ook graag zien. Dan ga ik wel een auto huren (of kopen, ik weet niet wat verstandiger is). Dan heb je toch meer vrijheid om het land te zien.
    Dat hangt af van de hoeveelheid tijd dat je hebt. Een auto kopen en het papier werken regelen en aan het einde weer verkopen kan je zomaar drie weken kosten bij elkaar. Het is nu laag seizoen en voor 20 dollar per dag (dat is 10 euro!!) kan je een auto huren met onbeperkte km's.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 17:40:57 #166
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_59756586
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 16:10 schreef BushRanger het volgende:

    [..]

    Ik zou niet de HI kaart nemen, dat zijn vaak de minder leuke hostels. Al weet je wel wat je krijgt, de standaard is vrij hoog, maar het zijn een beetje de onpersoonlijke ziekenhuisachtige hostels.

    Kijk hier eens: http://www.bbh.co.nz/ Dit is erg populair onder reizigers in Nieuw-Zeeland. Ik ben actief lid van www.couchsurfing.com, dat is ook erg leuk om gratis slaapplaaatsen en sociale contacten mee op te doen.
    Ziekenhuisachtige hostels. Als er 1 hostelreeks is waar ik het wel naar m'n zin heb gehad dan zijn het de HI hostels wel. Kwalitatief goede hostels met goede matrassen, veel service en bovenal: het is er schoon. Tevens liggen de hostels op mooie locaties.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:34:27 #167
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_59761156
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 16:10 schreef BushRanger het volgende:

    [..]

    Ik zou niet de HI kaart nemen, dat zijn vaak de minder leuke hostels. Al weet je wel wat je krijgt, de standaard is vrij hoog, maar het zijn een beetje de onpersoonlijke ziekenhuisachtige hostels.

    Kijk hier eens: http://www.bbh.co.nz/ Dit is erg populair onder reizigers in Nieuw-Zeeland. Ik ben actief lid van www.couchsurfing.com, dat is ook erg leuk om gratis slaapplaaatsen en sociale contacten mee op te doen.
    nou dan heb ik hele andere ervaringen dan jij

    Ik vond juist de HI-hostels erg gezellig en altijd op prima locaties (behalve Wellington). Erg naar mn zin gehad in die hostels. Ik heb eigenlijk helemaal geen slechte ervaringen met de hostels in NZ, behalve misschien die in Wellington (veel te groot )
    The line is a dot to you!
      donderdag 3 juli 2008 @ 21:19:08 #168
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_59875027
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 19:40 schreef SterkStaaltje het volgende:

    [..]

    Nee het zijn meestal Toyota hiace campervans. Die voor 2 personen dan. Maar volgens mij mag je elke camper besturen met een normaal rijbewijs. Internationaal rijbewijs wordt wel aangeraden.

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Overdag

    [ afbeelding ]
    Nacht

    Ik heb inderdaad het eigen risico maar afgekocht. Geen gezeur en al met al valt de prijs dan nog steeds erg mee. Na wat heen en weer mailen kan ik hem huren voor 42 dagen voor totaal 1073 euro. Dat is dus 25 euro per dag. In NZ kan je bijna overal je camper parkeren en overnachten. Ik heb er helemaal zin in, bij een mooi meer dat ding neerzetten, hengeltje uit
    Zoiets willen mijn vriendin en ik ook gaan doen aan het eind van het jaar (begin december tot half januari). Lekker met een campertje rondrijden.

    Wat is de ervaring met zo'n 2 persoons camper? Groot genoeg qua opbergruimte enzo, of moest je elke avond compleet herpakken om het bed op te maken?
    Die campertjes van Wicked of Escaper zien er namelijk wel cool uit, maar lijken me toch echt te klein..

    En veel op campings gaan staan of gewoon ergens langs de weg? Laatste lijkt mij niet zo slim, wil wel een beetje de veiligheid van een camping.

    Oh ja, en we zitten er aan te denken om onderweg een online reisverslagje bij te houden. maar is dat uberhaupt te doen qua internet connectie? Is er bijvoorbeeld Wi-Fi op campings of in hostels? Of is het mogelijk een tijdelijk data-abonnement te nemen? Of zijn we toegewezen op internet-cafes..

    Veel vragen, maar ik begin me ook pas net op Nieuw Zeeland te orienteren.
    Galantly he chickened out...
    The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
    pi_59875102
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 21:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

    [..]

    Oh ja, en we zitten er aan te denken om onderweg een online reisverslagje bij te houden. maar is dat uberhaupt te doen qua internet connectie? Is er bijvoorbeeld Wi-Fi op campings of in hostels? Of is het mogelijk een tijdelijk data-abonnement te nemen? Of zijn we toegewezen op internet-cafes..

    Veel vragen, maar ik begin me ook pas net op Nieuw Zeeland te orienteren.
    Internetcafe's zijn er zat, dus dat is echt niet lastig om daar bij te houden. Of pleur je verslag offline via je laptop op een usbstickje en rag die in zo'n interetcafe op het web
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      donderdag 3 juli 2008 @ 21:49:04 #170
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_59875723
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:34 schreef kepler het volgende:

    [..]

    nou dan heb ik hele andere ervaringen dan jij

    Ik vond juist de HI-hostels erg gezellig en altijd op prima locaties (behalve Wellington). Erg naar mn zin gehad in die hostels. Ik heb eigenlijk helemaal geen slechte ervaringen met de hostels in NZ, behalve misschien die in Wellington (veel te groot )
    Die in Wellington vond ik nou net erg goed. Supergoed hostel maar de locatie was ook goed te doen. Alles op loopafstand en een supermarkt om de hoek. En natuurlijk de bioscoop in de buurt!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      donderdag 3 juli 2008 @ 21:56:00 #171
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_59875918
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 21:49 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Die in Wellington vond ik nou net erg goed. Supergoed hostel maar de locatie was ook goed te doen. Alles op loopafstand en een supermarkt om de hoek. En natuurlijk de bioscoop in de buurt!
    Ik vond hem heel erg massaal en totaal niet gezellig Ik miste een beetje dat 'huiskamer'-gevoel wat ik bij de meeste andere hostels wel had
    The line is a dot to you!
      zondag 13 juli 2008 @ 14:48:36 #172
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_60075537
    Ik vlieg 1 oktober naar Nieuw-Zeeland. Vandaar even tvptje voor hier, ga ik alles even rustig doorlezen! Heb zes weken de tijd daar en wil álles zien!
    pi_60076842
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef Smash-it het volgende:
    Ik vlieg 1 oktober naar Nieuw-Zeeland. Vandaar even tvptje voor hier, ga ik alles even rustig doorlezen! Heb zes weken de tijd daar en wil álles zien!
    Je wilt alles zien en je hebt wel 6 weken de tijd? Of bedoelde je 6maanden...
      zondag 13 juli 2008 @ 20:11:27 #174
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_60081832
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:05 schreef _Arthur het volgende:
    Je wilt alles zien en je hebt wel 6 weken de tijd? Of bedoelde je 6maanden...
    Pfff.. 'álles' kan je ook een beetje te ruim interpreteren. Gewoon veel leuke dingen. En ik heb zes weken, ja. Daarna vlieg ik door naar Azië.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 12:29:51 #175
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60117787
    Einde van dit jaar ga ik een reis maken van ongeveer 12 maanden, waarbij ik het grootste deel van de tijd zeer waarschijnlijk in Nieuw Zeeland zal verblijven!
    Iemand nog tips? (uiteraard lees ik deze topics helemaal door ondertussen)
    Zeker tips mbt goedkope vliegtickets daarheen zijn welkom!

    Nu weer verder lezen!
    De kleurtjes afdeling: www.davidsmit.com
    pi_60183092
    Hoi allemaal

    18 november is t zo ver!! australie, nieuw-zeeland, fiji, singapore, maleisie en thailand!!

    Vraagje over N-Z:
    Wat is voordeliger om te doen. Ik ga een maand naar N-Z en is t goedkoper en leuker om een auto te huren en noord en zuid verkennen, naar campings gaan. Of met de magic bus noord en zuid verkennen en dan nog hostels moeten boeken??

    Ik hoor graag wat jullie me aanraden!!
      vrijdag 18 juli 2008 @ 16:26:17 #177
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_60192425
    Hostels boeken is volgens mij niet nodig (als met 1/2 bent). Ik was er eind oktober, en er was meer dan genoeg plek in de hostels

    En ik denk dat het qua prijs weinig uitmaakt. Een auto huren (of camperbusje) is redelijk prijzig, maar dat scheelt wel weer in hostel kosten. Alhoewel je ook camping-geld moet betalen. Het allergrootste voordeel is wel dat je alle vrijheid hebt, en met een bus zit je vast aan bepaalde routes/tijden.

    Ik had een eigen auto (gekocht, dus alleen benzine kosten) en heb in hostels geslapen. Hostels zijn gemiddeld 20-25 dollar (10-15 euro) per nacht. Ik zou dus een auto huren (alleen al om de vrijheid!)
    The line is a dot to you!
    pi_60206102
    Ik had een vraagje met betrekking op de auto's.
    De sigarettenaansteker in een NZ auto is dat hetzelfde als hier in Nederland?

    Maw, kan ik een 12volt lader erop aansluiten voor het opladen van een ipod of camera?
    pi_60596792
    Ik vertrek over 3 weken, en ga ruim een maand met een camper door het land rijden.
    Heeft iemand misschien enig idee hoeveel een liter (gallon?) benzine op het moment kost in NZ?

    Zin in!!
      woensdag 6 augustus 2008 @ 12:50:34 #180
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_60598352
    http://www.pricewatch.co.nz/default.aspx
    Literprijzen, ze werken niet met gallons in NZ.
    Een NZ$ is momenteel zo'n 47 eurocent.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_60599265
    Top!
    In ieder geval stukken goedkoper dan in Nederland..
      woensdag 6 augustus 2008 @ 19:49:34 #182
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_60607553
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:46 schreef kkkkkka het volgende:
    Ik vertrek over 3 weken, en ga ruim een maand met een camper door het land rijden.
    Heeft iemand misschien enig idee hoeveel een liter (gallon?) benzine op het moment kost in NZ?

    Zin in!!
    Wat Liz dus zegt

    Leuke is dat ze bij sommige tank-stations (zeker op het zuider-eiland) een bediende hebben. Je geeft gewoon aan voor hoeveel je wil tanken (of gewoon: Fill it up!) en dat wordt voor je geregeld Kan je rustig naar binnen lopen, iets lekkers kopen en dan weer verder
    The line is a dot to you!
    pi_60782370
    Ook ik ben een aantal dagen in Nieuw Zeeland aangekomen. Ik zal hier een half jaar blijven, dus tijd genoeg om allemaal dingen te zien. Momenteel verblijf ik in Lower Hutt (Wellington) bij familie, maar natuurlijk wil ik ook de rest van het land zien.

    We zijn alleen nog aan het nadenken om met de Kiwi Expierence mee te gaan of zelf met een auto wat te touren. Iemand hier ervaring met organisaties als de Kiwi Expierence?
    pi_60850655
    Nieuw Zeeland fans,

    Ik heb na lang lezen en zoeken op internet een route opgesteld voor mijn trip door NZ.
    Ik zou het erg waarderen als jullie eens kunnen kijken of het een beetje een logische route is en eventueel commentaar / tips zouden geven. Alvast bedankt

    Dag 1 Van Auckland via Whangarei naar Matapouri
    Dag 2 Van Whangarei of Matapouri naar Paihia
    Dag 3 Bay of Islands
    Dag 4 Naar Coromandel
    Dag 5 Van Coromandel via Bay of Plenty naar omgeving Hamilton, vrienden wonen daar..
    Dag 6 Van Hamilton naar Rotorua
    Dag 7 Van Rotorua via Taupo naar Napier
    Dag 8 Napier. Van Napier naar Palmerston North
    Dag 9 Van Palmerston North naar Wellington
    Dag 10 Wellington
    Dag 11‘Bonusdag’
    Dag 12 Van Wellington naar Picton
    Dag 13 Marlborough Sounds.
    Dag 14 Marloboroug Sounds. Door naar Nelson (of in 1x door naar Abel Tasman NP)
    Dag 15 Abel Tasman NP
    Dag 16 Abel Tasman NP en Nelson Lakes NP
    Dag 17 Van Nelson Lakes naar Kaikoura.
    Dag 18 Kaikoura. Van Kaikoura naar omgeving Christchurch
    Dag 19 Van omgeving Christchurch naar Mt Hutt.
    Dag 20 Skieen Mt Hutt
    Dag 21 ‘Bonusdag’
    Dag 22 Van Mt Hutt naar Twizel.
    Dag 23 Van Twizel naar Mount Cook.
    Dag 24 Van Mount Cook naar Wanaka.
    Dag 25 t/m 28 Terug naar Christchurch.

    Zoals het er nu voorstaat moeten we de Escape van droppen in Christchurch, ik ben nog wel aan het kijken of het mogelijk is om hem in Queenstown te droppen, is veel handiger denk ik. Queenstown is nu ook niet opgenomen in de route, dat gebeurd nog als we naar Christchurch moeten.
    De bonusdagen heb ik opgenomen om een niet te strak schema te krijgen. En ergens een dagje langer te blijven als het leuk is.

    Ik ben benieuwd of jullie tips hebben.
    Mzl
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:26:18 #185
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_60865950
    Ik vind het wel een erg strak schema moet ik zeggen.. zelf ook aardig doorgereden, maar sommige trajecten zijn toch wel een aardige rit hoor, dan hou je voor de rest van die dag niet heel veel tijd over... maar geweldig land en de plekken die je gaat zien (hebben wij ook meeste van gezien) zijn super.. tip die ik kan geven: loop aub de Tongariro crossing!
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:37:14 #186
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_60872071
    Klinkt goed, maar je slaat wel de hele mooie west-kust over (gletsjers, mooie kust-gebieden, het fjorden-park, etc.) Ik zou iets minder op het Noorder-eiland doorbrengen, en een 'rondje' maken om de bergen heen op het zuider-eiland
    The line is a dot to you!
    pi_60874161
    Zo te zien vraagt bovenstaande opsomming om een bezoekje in de toekomst.
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:36:34 #188
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_60874487
    kkkkkkkka:

    Ik vind het wel knap dat je zo'n heel strak schema voor jezelf maakt. Ik kom 3 oktober aan in Auckland en ik ga eind november weer weg vanuit Auckland. Ik ga verder niet al te veel plannen, ik weet een paar dingen die ik sowieso wil zien/doen en de rest laat ik lekker vrij.

    Ben benieuwd of jouw manier 'beter' (erg subjectief natuurlijk) is. Kan je na afloop hier vermelden hoe het was?
    pi_60875186
    Ik zou een dag in North land schrappen. Ik denk namelijk dat de Noordkaap en Bay of Island het enige echt interresante daar is.

    Dag 5 Coromandel via Bay Of Plenty naar Hamilton. Ik zou niet naar de Bay of Plenty rijden zodat je wat langer in Coromandel kan verblijven.

    Dag 7 Taupo, hier zou ik idd een dag pakken voor de Tongareiro crossing, in mijn ogen het meest speciaalste deel van het Noorder eiland.

    Dag 9 Palmerston North schrappen, niets te doen daar en Napier Wellington is wel in een halve dag te rijden.

    Vanaf de nelson lakes zou ik naar de westkust rijden zodat je ook nog bij Punakaiki en de gletsjer (Fox of Franz Jozef) uitkomt vanuit daar kan je redelijk makkelijk via de Haast Pass in Wanaka en Queenstown uit komen.

    Vanaf Wanaka of Queenstown kan je via Mt Cook terug naar Christchurch.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_60875392
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 01:53 schreef Che1984 het volgende:
    Ook ik ben een aantal dagen in Nieuw Zeeland aangekomen. Ik zal hier een half jaar blijven, dus tijd genoeg om allemaal dingen te zien. Momenteel verblijf ik in Lower Hutt (Wellington) bij familie, maar natuurlijk wil ik ook de rest van het land zien.

    We zijn alleen nog aan het nadenken om met de Kiwi Expierence mee te gaan of zelf met een auto wat te touren. Iemand hier ervaring met organisaties als de Kiwi Expierence?
    Zeker omdat je een half jaar de tijd hebt en nu al gewend bent aan het leven daar zal ik een auto kopen en zelf gaan touren. Met bijvoorbeeld Kiwi Experience kan je niet op alle plekken komen en je zit vast aan tijden van de bussen. In hostels ontmoet je genoeg leuke mensen die ook onafhankelijk reizen.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_60908150
    Je hebt Twizel ook op het schema staan, verwacht er niet teveel van! Het is gewoon een dorpje, nothing special
    pi_60932138
    Bedankt voor jullie reacties en tips.

    Maar is het schema echt zo strak dan? Ik heb via die website de afstanden en rijtijden uitgerekend en ik vond die per dag juist wel meevallen.. Als gemiddelde snelheid werd 70km gerekend en ik zit maar een paar dagen over de 4 uur rijden heen. Of valt dit in praktijk tegen?

    Ik ben trouwens de eerste 4 dagen gewoon in Auckland, de van staat pas klaar 2 sept. Eerst even wat quality time met mn vriendinnetje die al anderhalve maand aan het rondreizen is door Australie.: D

    Helaas kost het wijzigen van het drop off punt en mn binnenlandse vlucht veel extra geld dus eindstation is Christchurch. Geef dat geld liever daar uit!

    Smash-It: Ik heb dit schema gemaakt omdat ik 'maar' 4 weken heb. Ik wil niet thuiskomen en erachter komen dat ik mooie dingen gemist heb omdat ik niet genoeg tijd had. Jij gaat bijna 2maanden, dan zou ik ook een stuk meer 'freestylen'. Ik zal je na afloop laten weten hoe t was.

    Kepler: Ik sla idd een groot deel van westkust over, komt mede door het weer aan de westkust. Ik heb weinig zin om de regen op te zoeken. Aan de oostkust is de kans op goed weer het grootst. Regen zie ik hier al genoeg. Logische redenatie of mis ik op deze manier echt wat?

    Flyingdutchman: Twizel had ik er meer op gezet omdat het dicht bij Lake Tekapo en Lake Pukaki ligt en het miss wel een goede overnachtingsplek zou zijn. Maar ik kan dan idd net zo goed in 1x door rijden naar de Mnt Cook.

    Als jullie verder nog opmerkingen hebben hoor ik t graag!

    nog 9 dagen!!
      maandag 18 augustus 2008 @ 22:41:33 #193
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_60937265
    @kkkkaa

    Niet echt logische redenering Alhoewel je daar zeker meer kans op regen heb, is het ook supermooi daar (door die regen/sneeuw). Omdat foto's meer zeggen dan woorden:






    The line is a dot to you!
    pi_61045365
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 19:47 schreef kkkkkka het volgende:
    Bedankt voor jullie reacties en tips.

    Maar is het schema echt zo strak dan? Ik heb via die website de afstanden en rijtijden uitgerekend en ik vond die per dag juist wel meevallen.. Als gemiddelde snelheid werd 70km gerekend en ik zit maar een paar dagen over de 4 uur rijden heen. Of valt dit in praktijk tegen?

    Ik ben trouwens de eerste 4 dagen gewoon in Auckland, de van staat pas klaar 2 sept. Eerst even wat quality time met mn vriendinnetje die al anderhalve maand aan het rondreizen is door Australie.: D

    Helaas kost het wijzigen van het drop off punt en mn binnenlandse vlucht veel extra geld dus eindstation is Christchurch. Geef dat geld liever daar uit!

    Smash-It: Ik heb dit schema gemaakt omdat ik 'maar' 4 weken heb. Ik wil niet thuiskomen en erachter komen dat ik mooie dingen gemist heb omdat ik niet genoeg tijd had. Jij gaat bijna 2maanden, dan zou ik ook een stuk meer 'freestylen'. Ik zal je na afloop laten weten hoe t was.

    Kepler: Ik sla idd een groot deel van westkust over, komt mede door het weer aan de westkust. Ik heb weinig zin om de regen op te zoeken. Aan de oostkust is de kans op goed weer het grootst. Regen zie ik hier al genoeg. Logische redenatie of mis ik op deze manier echt wat?

    Flyingdutchman: Twizel had ik er meer op gezet omdat het dicht bij Lake Tekapo en Lake Pukaki ligt en het miss wel een goede overnachtingsplek zou zijn. Maar ik kan dan idd net zo goed in 1x door rijden naar de Mnt Cook.

    Als jullie verder nog opmerkingen hebben hoor ik t graag!

    nog 9 dagen!!
    70km per uur is vrij optimistisch vooral als je van de paar grote wegen af bent. Je ziet onderweg al zo veel moois wat de moeite waard is om even te stoppen zoals uitkijk plekken, watervallen, mini-wandelingetjes naar iets speciaals etc.

    Verder zou ik in het noorden zeker een stop maken bij de Tane Mahuta, de grootste Kauri Tree van Nieuw-Zeeland. Die vind je op een kwartiertje wandelen van de grote weg. Staat allemaal goed aangegeven.

    Ik wil je net als de anderen aanraden om de westkust van het zuider-eiland te rijden. Dat is eigenlijk het allermooist van het zuider-eiland.

    Ik neem aan dat je in Kaikoura walvissen gaat kijken? Dan moet je daar echt verse crayfish eten Niet in een van de vele restaurantjes (¤¤¤¤) maar juist bij een tentje langs het strand. Daar is het niet zo duur maar oh zo lekker en vers

    Verder kan ik je alleen maar zeggen heel veel plezier!
    pi_61095919
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 19:47 schreef kkkkkka het volgende:
    Flyingdutchman: Twizel had ik er meer op gezet omdat het dicht bij Lake Tekapo en Lake Pukaki ligt en het miss wel een goede overnachtingsplek zou zijn. Maar ik kan dan idd net zo goed in 1x door rijden naar de Mnt Cook.

    Als jullie verder nog opmerkingen hebben hoor ik t graag!

    nog 9 dagen!!
    Wat wil je gaan doen bij Mt Cook? Iets van een hike of een heli vlucht? Anders is het wel echt een graf eind de weg heen en exact dezelfde weg terug. Kun je beter naar Wanaka gaan, is super leuk. Je moet echt de bioscoop en Puzzle World bezoeken!
    pi_61096105
    Mount Cook ben ik twee nachten geweest. Vond het een leuke locatie om te relaxen. Lag ook vol met sneeuw en daarnaast kan je natuurlijk lekker eten in het Old Mountaineers Cafe en Hotel Hermitage. Mijn rondvlucht was geannuleerd wegens teveel wind rond de top van Mount Cook. Eerder was mijn helihike op de Franz Josef gletsjer ook al gecancelled.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 24 augustus 2008 @ 22:17:54 #197
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_61096231
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2008 22:08 schreef Flyingdutchman het volgende:

    [..]

    Wat wil je gaan doen bij Mt Cook? Iets van een hike of een heli vlucht? Anders is het wel echt een graf eind de weg heen en exact dezelfde weg terug. Kun je beter naar Wanaka gaan, is super leuk. Je moet echt de bioscoop en Puzzle World bezoeken!
    Ik vond de rit er naar toe echt supermooi (net als de meeste ritten trouwens ) en je kan er heel goed hiken Ik zat er trouwens met een flinke storm: stroom uitgevallen, hangbruggen afgesloten

    Wanaka is ook erg leuk, vooral Puzzle World Ik werd echt duizelig in sommige kamers
    The line is a dot to you!
    pi_61096773
    ik zou ook korter op het noordereiland blijven! The Bay of Islands is wel heel gaaf, en Ninetymile beach met een auto is ook heel gaaf! verder zou ik steden als Palmerston North gewoon overslaan, die dag(en) zou ik gebruiken voor het zuider eiland!
    in je programma voor het zuider eiland mis ik een van de mooiste autoroutes op aarde, die van Queenstown naar de Milford Sound! ik krijg nog kippevel als ik die homevideo terug kijk van die route!
    pfff voor mij is het alweer 4 jaar geleden dat ik er was.... en ik wil nog steeds terug!!!
      zondag 14 september 2008 @ 23:29:53 #199
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61634586
    Kick Ik vertrek 21 okt naar Australie voor 8,5 maand en tussendoor ga ik van 28 november tot 14 januari naar Nieuw-Zeeland. Maar ik zit nogal met wat vragen, dus ik hoor graag jullie advies

    - Is het verstandig om de boot van Wellington naar Picton al van te voren te boeken (ik hoorde dat die namelijk gauw vol zit rond de tijd dat ik ga, nl de vakantietijd)?
    - Ik heb 6 weken de tijd maar ik ben bang dat dat te krap is. Ik heb al in dit topic gelezen dat je meer tijd nodig hebt voor het Zuider-Eiland. Zou het dan handig zijn om bijv 2 a 2,5 week op het Noordereiland te zitten en dan te vertrekken naar het Zuider-Eiland?
    - Mijn reisorganisatie (Activity International) kon helaas geen vlucht van Christchurch naar Melbourne regelen rond de tijd dat ik weer terug wou (14 jan dus), dus nu moet ik vanaf Auckland terug naar Melbourne. Aangezien ik ook op Auckland aankom en ook naar het Zuider-Eiland wil, betekent dat dus dat ik die hele takkereis weer terug moet maken naar Auckland. Maar ik had al bedacht dat het dan handiger is om gewoon een vlucht van Christchurch naar Auckland te boeken. Weet iemand wat een goede site is om zo'n vlucht te boeken?

    Dat was het voorlopig alvast bedankt!
      maandag 15 september 2008 @ 08:34:04 #200
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_61637705
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:29 schreef Eva4Evah het volgende:

    Aangezien ik ook op Auckland aankom en ook naar het Zuider-Eiland wil, betekent dat dus dat ik die hele takkereis weer terug moet maken naar Auckland. Maar ik had al bedacht dat het dan handiger is om gewoon een vlucht van Christchurch naar Auckland te boeken. Weet iemand wat een goede site is om zo'n vlucht te boeken?

    Ja! Dit heb ik ook.. Ik was van plan om inderdaad gewoon weer helemaal terug te gaan, maar een vlucht is misschien veel relaxter! (ik ga 1 oktober al, nog maar 2 weekjes!)
      maandag 15 september 2008 @ 10:07:46 #201
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_61639238
    Even snel gekeken, zowel bij Air New Zealand, Qantas en Pacific Blue (Virgin Blue) kost dat zo'n 80 NZ$. Boeken kan gewoon op de site van de betreffende vliegmaatschappij.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      maandag 15 september 2008 @ 14:38:47 #202
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61645344
    Dankjewel Up voor de rest van mijn vragen, zie vorige pagina
    pi_61646677
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:29 schreef Eva4Evah het volgende:
    Kick Ik vertrek 21 okt naar Australie voor 8,5 maand en tussendoor ga ik van 28 november tot 14 januari naar Nieuw-Zeeland. Maar ik zit nogal met wat vragen, dus ik hoor graag jullie advies

    - Is het verstandig om de boot van Wellington naar Picton al van te voren te boeken (ik hoorde dat die namelijk gauw vol zit rond de tijd dat ik ga, nl de vakantietijd)? Ja, de boot is in het hoogseizoen snel vol dus het is wel wenselijk dat je een beetje op tijd je reservering klaar hebt staan. Ik werd zelfs opgepikt bij de jeugdherberg en helemaal naar de ferry terminal gebracht.

    - Ik heb 6 weken de tijd maar ik ben bang dat dat te krap is. Ik heb al in dit topic gelezen dat je meer tijd nodig hebt voor het Zuider-Eiland. Zou het dan handig zijn om bijv 2 a 2,5 week op het Noordereiland te zitten en dan te vertrekken naar het Zuider-Eiland? Het zuidereiland is meer te zien maar het noordereiland heeft ook zo z'n charmes. Als je zes weken de tijd hebt zou ik het 2.5/3.5 verdelen, dus 2.5 week op het noordereiland. Weet je al hoe je rond gaat reizen? Bus, liften, auto oid?

    - Mijn reisorganisatie (Activity International) kon helaas geen vlucht van Christchurch naar Melbourne regelen rond de tijd dat ik weer terug wou (14 jan dus), dus nu moet ik vanaf Auckland terug naar Melbourne. Aangezien ik ook op Auckland aankom en ook naar het Zuider-Eiland wil, betekent dat dus dat ik die hele takkereis weer terug moet maken naar Auckland. Maar ik had al bedacht dat het dan handiger is om gewoon een vlucht van Christchurch naar Auckland te boeken. Weet iemand wat een goede site is om zo'n vlucht te boeken? Je kan ook een vlucht boeken van CHC naar MEL zodat je niet terug hoeft via AKL. Maar als Activity International het retourtje NZ al geboekt heeft, dan vervalt CHC-MEL natuurlijk. Vliegen is goedkoop en kost slechts een uurtje. De route is fantastisch, over de Alpen. Tickets kosten op dit moment op 14 januari via de website van Air NZ 110 euro. Met Virgin Blue vlieg je goedkoper, 41 euro.

    Dat was het voorlopig alvast bedankt!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 15 september 2008 @ 18:46:08 #204
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_61652529
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:29 schreef Eva4Evah het volgende:

    - Mijn reisorganisatie (Activity International) kon helaas geen vlucht van Christchurch naar Melbourne regelen rond de tijd dat ik weer terug wou (14 jan dus), dus nu moet ik vanaf Auckland terug naar Melbourne. Aangezien ik ook op Auckland aankom en ook naar het Zuider-Eiland wil, betekent dat dus dat ik die hele takkereis weer terug moet maken naar Auckland. Maar ik had al bedacht dat het dan handiger is om gewoon een vlucht van Christchurch naar Auckland te boeken. Weet iemand wat een goede site is om zo'n vlucht te boeken?

    Ach, een hele takkereis is het nu ook weer niet. Het kost inderdaad 4-5 dagen extra (beetje doorrijden ), maar je komt natuurlijk ook op plekken die je op de heenreis niet hebt gezien. Het noord-oosten van het zuidereiland is erg leuk, en ook het oosten van het noorder-eiland is prima te doen (vergeleken met het westen van het zuider-eiland is alles iets minder natuurlijk )

    Ik ben gewoon doorgereden vanaf Christchurch naar Auckland, kostte me 4 dagen extra. Maar wel 4 leuke dagen.
    The line is a dot to you!
      maandag 15 september 2008 @ 19:47:41 #205
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61654473
    Nou ik hoorde net dat het misschien toch nog geregeld kan worden, die vlucht van Christchurch ipv Auckland. Ga nog nergens vanuit maartoch, ze gaan kijken of het kan. Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, ga nu ff afzonderlijk reageren
      maandag 15 september 2008 @ 19:52:43 #206
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61654669
    @ Jaguarized

    - Ja, de boot is in het hoogseizoen snel vol dus het is wel wenselijk dat je een beetje op tijd je reservering klaar hebt staan. Ik werd zelfs opgepikt bij de jeugdherberg en helemaal naar de ferry terminal gebracht.
    Ok thnx voor de tip, hadden ze bij de voorlichting ook wel mogen zeggen

    - Het zuidereiland is meer te zien maar het noordereiland heeft ook zo z'n charmes. Als je zes weken de tijd hebt zou ik het 2.5/3.5 verdelen, dus 2.5 week op het noordereiland. Weet je al hoe je rond gaat reizen? Bus, liften, auto oid?
    Ik weet niet of we voor 6 weken een auto gaan huren. Dus ik weet niet hoe we reizen, maar stel dat we met de bus/trein moeten, is het daar goed te doen dan? Bedoel zijn er goede verbindingen enzo?

    - Je kan ook een vlucht boeken van CHC naar MEL zodat je niet terug hoeft via AKL. Maar als Activity International het retourtje NZ al geboekt heeft, dan vervalt CHC-MEL natuurlijk. Vliegen is goedkoop en kost slechts een uurtje. De route is fantastisch, over de Alpen. Tickets kosten op dit moment op 14 januari via de website van Air NZ 110 euro. Met Virgin Blue vlieg je goedkoper, 41 euro.
    Dankjewel, wat aardig dat je dat hebt opgezocht
    pi_61681379
    Maart 2009 zit ik er. Start in Auckland en dan naar beneden richting Dunedin. Vanaf daar naar Sydney om drie maanden door OZ te reizen. Goed veel zin in al

    Tevens TVP
    pi_61682403
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 19:52 schreef Eva4Evah het volgende:
    Ok thnx voor de tip, hadden ze bij de voorlichting ook wel mogen zeggen
    Het kan ook zijn dat het per hostel verschilt hoor. Ik sliep in het YHA Wellington City en zij boden een gratis shuttle aan naar de treinstation dat naast de ferry ligt. Ideaal want het scheelt een taxi en lopen doe je met je bagage dan toch niet.
    quote:
    IIk weet niet of we voor 6 weken een auto gaan huren. Dus ik weet niet hoe we reizen, maar stel dat we met de bus/trein moeten, is het daar goed te doen dan? Bedoel zijn er goede verbindingen enzo?
    Qua trein is het heel beperkt. Je hebt de Overlander van Auckland naar Wellington, de TranzCoastal van Picton naar Christchurch en de TranzAlpine van Christchurch naar Greymouth. Vooral de laatste trein wordt omschreven als één van de mooiste treinreizen ter wereld. Qua railvervoer ben je dus beperkt. Ik heb alles per bus gedaan omdat ik een vast schema had en op vaste dagen wilde reizen. Ik meende dat dat iets van 192 euro was voor allemaal losse tickets, veel goedkoper dan een flexi-pass. Dat kan ik eventueel nog wel even opzoeken.

    Mijn route liep van Auckland naar Christchurch via Greymouth (met uiteraard allemaal stops daartussen). Helaas is het er in 6 maanden nooit van gekomen om naar Gisborne, Cape Reinga en de Bay of Islands te gaan. Dunedin heb ik ook overgeslagen, omdat ik van meerdere backpackers hoorde dat ze er niks aan vonden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 16 september 2008 @ 20:58:26 #209
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_61685666
    Cape Reinga en Bay of Islands is echt schitterend

    Ik had er ook supermooi weer, dat helpt wel
    The line is a dot to you!
    pi_61751750
    Voorzichtige TVP: mijn vriendin en ik willen (als alles mee zit) volgend jaar ook naar Nieuw Zeeland... eerst maar even kijken of het financieel allemaal uit komt
      dinsdag 9 december 2008 @ 05:07:36 #211
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_63869045
    Schopje in dit topic!! Ik zit nu alweer anderhalve week in Nieuw-Zeeland (blog zie http://evarood.waarbenjij.nu), ik blijf hier zes weken. Ik zit nu in Taupo en wilde graag de beroemde Tongariro Crossing doen (om mount doom te beklimmen ) maar het regent hier en het waait te hard, dus dat feest gaat helaas niet door!! Ik baal heel hard, maar gelukkig heb ik al veel andere mooie dingen gezien! Zie blog haha Nieuw-Zeeland is geweeeeeeeeeeeeeeldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      dinsdag 9 december 2008 @ 08:16:38 #212
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_63869647
    Leuk geschreven Ik schrok even van de lange lappen maar je schrijft vlot dus het was leuk om alles te lezen. Alles goed met je enkel nu? Balen dat je de Crossing niet kan maken, was een van de mooiste tochten die ik gemaakt heb (al had ik na afloop een week gruwelijke spierpijn - al denk je dat je een redelijke conditie hebt, als Nederlander heb je gewoon niet de spieren om te stijgen en te dalen dus als je dat ineens een hele dag moet doen ben je kapot ).
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      dinsdag 9 december 2008 @ 08:20:19 #213
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_63869694
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 05:07 schreef Eva4Evah het volgende:
    Schopje in dit topic!! Ik zit nu alweer anderhalve week in Nieuw-Zeeland (blog zie http://evarood.waarbenjij.nu), ik blijf hier zes weken. Ik zit nu in Taupo en wilde graag de beroemde Tongariro Crossing doen (om mount doom te beklimmen ) maar het regent hier en het waait te hard, dus dat feest gaat helaas niet door!! Ik baal heel hard, maar gelukkig heb ik al veel andere mooie dingen gezien! Zie blog haha Nieuw-Zeeland is geweeeeeeeeeeeeeeldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ik was er half november.
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
      dinsdag 9 december 2008 @ 15:00:41 #214
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_63879382
    Iemand die mij wat zwakke punten van Nieuw zeeland kan vertellen
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
    pi_63879507
    Cultureel gezien is er weinig te beleven, behalve een klein beetje maori cultuur. En Nieuw Zeeland staat niet bekend om zijn goede weer.

    Pluspunten kan ik meer geven
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 9 december 2008 @ 15:06:59 #216
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_63879561
    Zoals? Want ben beetje voor school bezig, heb al genoeg pluspunten ong. maar kan altijd meer bij:p
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
    pi_63879733
    Aantal pluspunten dan maar: (overigs is dit uit mijn reis ervaring)
    - Makkelijk te bereizen
    - Veilig
    - Leven is relatief goedkoop (t.o.v. bijv. Australië)
    - Gevarieerde natuur (Zuidereiland bergachtig, Noorder Eiland vulkanisch)
    - Unieke flora en fauna
    - Ultieme mogelijkheden voor extreme sporten
    - Mensen gastvrij (backpack cultuur)
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 9 december 2008 @ 15:54:27 #218
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_63880994
    Eigenlijk vind ik dat je je huiswerk zelf moet maken, maar vooruit.

    Voordelen:
    - Wat hierboven al genoemd is
    - Relatief weinig toerisme, er is zoveel te doen in zo'n uitgestrekt land dat het nooit ergens superdruk is (altijd enorm veel ruimte op de stranden bijvoorbeeld, zelfs hartje zomer en zelfs in Auckland)
    - Vliegreizen naar Japan/Australie/Fiji relatief goedkoop

    Nadelen:
    - Economie is niet zo sterk. Als je nu een hypotheek afsluit moet je 20% zelf kunnen financieren (dus wil je een huis van drie ton kopen, dan moet je 60.000 dollar op je spaarrekening hebben staan. Bij een gemiddeld loon en iedere maand 10% sparen duurt het 17 jaar voor je genoeg hebt om op deze manier een huis te kopen...)
    - Onder Maori en Pacific Islanders is veel armoede, obesitas, alcoholmisbruik, criminaliteit en werkloosheid te vinden. Ook is scholing relatief gering onder deze bevolkingsgroepen.
    - Gat in de ozonlaag waardoor kans op huidkanker veel groter is dan in Europa. Zonnen alleen buiten de middaguren en met extreme beschermingsfactor. Kinderen van verstandige ouders zie je ook alleen in een soort "duikpak" op het strand.
    - Ze rijden aan de verkeerde kant van de weg
    - Enorme toestroom van vooral Aziatische immigranten, waardoor met name in Auckland het huizentekort enorm is. Verhalen van mensen die jaren in een garage zonder sanitaire voorzieningen of verwarming leven zijn niet zeldzaam. Ook zijn veel huizen snel en goedkoop gebouwd waardoor het tocht als de ziekte of de fundering wegrot waar je bijstaat.
    - Qua concerten en evenementen is er weinig te doen. Muzikanten/artiesten/kunstenaars komen nauwelijks in die hoek van de wereld bij een toernee, dus als je een beetje cultureel aangelegd bent heb je pech.
    - Brain Drain. Omdat de lonen in de rest van de wereld hoger liggen trekken veel hoger opgeleiden weg uit Nieuw Zeeland. Men kampt dus met een tekort hieraan. Veel immigranten zijn wel hoogopgeleid maar zijn de taal nauwelijks machtig waardoor zij als taxichauffeur of afwashulp eindigen en het gat niet op kunnen vullen.

    -edit- nog een nadeel
    Tectonische bewegingen zorgen voor vulkanische activiteit. Dit heeft zowel positieve gevolgen (zie Rotorua) als negatieve, er zijn regelmatig kleine uitbarstingen en aardbevingen en het is niet te voorspellen wanneer er weer een grote vulkaanuitbarsting zal zijn. Laatste grote bij Auckland was 600 jaar geleden (Rangitoto is het resultaat).

    [ Bericht 4% gewijzigd door lizardtattoo op 09-12-2008 16:33:48 ]
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      dinsdag 9 december 2008 @ 18:44:02 #219
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_63885425
    quote:
    Gat in de ozonlaag waardoor kans op huidkanker veel groter is dan in Europa. Zonnen alleen buiten de middaguren en met extreme beschermingsfactor. Kinderen van verstandige ouders zie je ook alleen in een soort "duikpak" op het strand.
    kom je nu mee

    Ik ben trouwens volgend jaar weer in Nieuw Zeeland Ik ben dan een weekje in Auckland en omgeving rond oktober/november
    The line is a dot to you!
      donderdag 11 december 2008 @ 11:25:52 #220
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_63928653
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 08:16 schreef lizardtattoo het volgende:
    Leuk geschreven Ik schrok even van de lange lappen maar je schrijft vlot dus het was leuk om alles te lezen. Alles goed met je enkel nu? Balen dat je de Crossing niet kan maken, was een van de mooiste tochten die ik gemaakt heb (al had ik na afloop een week gruwelijke spierpijn - al denk je dat je een redelijke conditie hebt, als Nederlander heb je gewoon niet de spieren om te stijgen en te dalen dus als je dat ineens een hele dag moet doen ben je kapot ).
    Dankjewel ja ik heb altijd moeite om het verhaal kort te houden want ik heb zoooveel te vertellen! Baal nog steeds van de Crossing maarja, ik ben inj ieder geval wel langs Mount doom gereden dus heb hem wel gezien (alleen de top niet, want er zaten wolken voor). Achja, het is hier verder geweldig, zit nu alweer in Wellington morgen effe een chilldag: we gaan naar een museum, dan shoppen, savonds naar de bios (the day the earth stood still denk ik) en daarna lekker het cafe in ofzo
      donderdag 11 december 2008 @ 15:49:38 #221
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_63935530
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 11:25 schreef Eva4Evah het volgende:

    [..]

    Dankjewel ja ik heb altijd moeite om het verhaal kort te houden want ik heb zoooveel te vertellen! Baal nog steeds van de Crossing maarja, ik ben inj ieder geval wel langs Mount doom gereden dus heb hem wel gezien (alleen de top niet, want er zaten wolken voor). Achja, het is hier verder geweldig, zit nu alweer in Wellington morgen effe een chilldag: we gaan naar een museum, dan shoppen, savonds naar de bios (the day the earth stood still denk ik) en daarna lekker het cafe in ofzo
    mac brewery cafe aan de haven is wel leuk daar
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
    pi_64467779
    Even een vraagje..
    Ik wil eind September 5 weken reizen door Nieuw Zeeland waar ik wil beginnen in Auckland.
    Dan in die 5 weken het noorden en het zuider eiland verkennen om vervolgens door te vliegen voor 4 weken Australië.
    Wat is de meest gangbare luchthaven/plaats om door te vliegen richting bijv Melbourne?
    Ik zag als grote plaats Dunedin onderin Nieuw Zeeland liggen en Christchuch.
    Hebben deze 2 steden beide een luchthaven of zal ik richting Wellington terug moeten reizen?

    Wat zijn jullie ervaringen en welke weg hebben jullie bewandeld?
      maandag 29 december 2008 @ 16:34:21 #223
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_64468465
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 16:13 schreef kevin85 het volgende:
    Even een vraagje..
    Ik wil eind September 5 weken reizen door Nieuw Zeeland waar ik wil beginnen in Auckland.
    Dan in die 5 weken het noorden en het zuider eiland verkennen om vervolgens door te vliegen voor 4 weken Australië.
    Wat is de meest gangbare luchthaven/plaats om door te vliegen richting bijv Melbourne?
    Ik zag als grote plaats Dunedin onderin Nieuw Zeeland liggen en Christchuch.
    Hebben deze 2 steden beide een luchthaven of zal ik richting Wellington terug moeten reizen?

    Wat zijn jullie ervaringen en welke weg hebben jullie bewandeld?
    ik ben vanaf Christchurch naar Sydney gevlogen
    Er is momenteel een prijzenslag gaande tussen Air New Zealand en Quantas (jetstar is prijsvechterdochter)
    daardoor is het goedkoper om bv. vanuit Dunedin of Queenstown goedkoper vliegen naar Australia dan naar Wellington
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
      maandag 29 december 2008 @ 16:49:35 #224
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_64468988
    Ah ik kan nu eindelijk in het topic schrijven met eigen ervaringen! Afgelopen woensdag teruggekomen van een enorme reis, met onder andere zes weken Nieuw-Zeeland. Nu kan ik echt zeggen dat dit absoluut het leukste land is waar ik ooit ben geweest! Ik ben zo'n 3 weken met Stray op stap geweest en dat was echt de beste beslissing ever. Toen de trip over was, met mensen uit die groep door blijven reizen en was echt top.

    Waarschijnlijk cliche, maar Queenstown was toch wel het ultieme. Je kan er álles doen en 's avonds, nou ja, echt elke avond was het keihard los. Helemaal top!

    Lievelingsactiviteit: skydiven! In Paihia gedaan, was maar 199 dollar voor 12.000 feet. Echt aan te raden!

    Conclusie: ik ga sowieso een keer terug!
      maandag 29 december 2008 @ 16:58:37 #225
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_64469284
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 16:49 schreef Smash-it het volgende:
    Ah ik kan nu eindelijk in het topic schrijven met eigen ervaringen! Afgelopen woensdag teruggekomen van een enorme reis, met onder andere zes weken Nieuw-Zeeland. Nu kan ik echt zeggen dat dit absoluut het leukste land is waar ik ooit ben geweest! Ik ben zo'n 3 weken met Stray op stap geweest en dat was echt de beste beslissing ever. Toen de trip over was, met mensen uit die groep door blijven reizen en was echt top.

    Waarschijnlijk cliche, maar Queenstown was toch wel het ultieme. Je kan er álles doen en 's avonds, nou ja, echt elke avond was het keihard los. Helemaal top!

    Lievelingsactiviteit: skydiven! In Paihia gedaan, was maar 199 dollar voor 12.000 feet. Echt aan te raden!

    Conclusie: ik ga sowieso een keer terug!
    De uitdrukking dat Queenstown adreneline city is, is een understatement
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
    pi_64520949
    Ben verliefd. Het is werkelijk een schitterend land. Over 2 weekjes weer terug naar huis toe, maar dat mag ook wel na een kleine 6 maanden "vakantie" vieren . Bijna alles gezien en gedaan, maar als je echt alles wilt doen moet je er gewoon wonen.

    Kortom een echte aanrader!

    Voor de mensen die een kleine impressie willen hebben: blog
    En voor de filmpjes hier, hier en hier

    Ik wil niet naar huis...
    pi_64535289
    tvp voor feb / maart 2009!?
    Sjakie ♥ 10-7-10
    Japie ♥ 4-2-14
      woensdag 31 december 2008 @ 15:57:06 #228
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_64535778
    quote:
    Op woensdag 31 december 2008 01:16 schreef wht het volgende:
    Ben verliefd. Het is werkelijk een schitterend land. Over 2 weekjes weer terug naar huis toe, maar dat mag ook wel na een kleine 6 maanden "vakantie" vieren . Bijna alles gezien en gedaan, maar als je echt alles wilt doen moet je er gewoon wonen.

    Kortom een echte aanrader!

    Voor de mensen die een kleine impressie willen hebben: blog
    En voor de filmpjes hier, hier en hier

    Ik wil niet naar huis...
    ga jij nog naar dat oud en nieuw feestweekend in Nelson ?
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
    pi_64548156
    Nee, ben naar Red Square geweest in Wellington. Waanzinnige avond gehad
      donderdag 1 januari 2009 @ 02:03:57 #230
    47543 Eronymus
    [DPC]Fokschaap
    pi_64548477
    Misschien een tip voor degene die nog gaan of willen gaan. De meeste personen komen aan in Auckland en vertrekken weer vanaf Christchurch. Als je het andersom doet heb je de mogelijkheid om goedkoper een auto te kunnen huren dit komt omdat de auto's weer terug naar Auckland moeten.

    Je moet er dan wel op letten hoe het met de ferry zit, betaald verhuurbedrijf de overtocht of kun je daar de auto achterlaten en aan overkant een andere pakken.
    &lt;Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje&gt;
      donderdag 1 januari 2009 @ 02:51:34 #231
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_64549136
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 02:03 schreef Eronymus het volgende:
    Misschien een tip voor degene die nog gaan of willen gaan. De meeste personen komen aan in Auckland en vertrekken weer vanaf Christchurch. Als je het andersom doet heb je de mogelijkheid om goedkoper een auto te kunnen huren dit komt omdat de auto's weer terug naar Auckland moeten.

    Je moet er dan wel op letten hoe het met de ferry zit, betaald verhuurbedrijf de overtocht of kun je daar de auto achterlaten en aan overkant een andere pakken.
    ik heb bij Avis gehuurd en daar moet de auto dus op het eiland achterblijven en krijg je op het andere eiland weer een andere rental car
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
    pi_64560286
    Ik ben er in maart 2009. Zijn er dan nog meer fokkers?
    pi_65107646
    *Kick* weer terug in de actieve lijst

    Gelijk ook wat vraagjes:

    Heb ook plannen om in NZ te gaan backpacken. Ik overweeg van half maart tot eind april.

    - Wat voor een kleding moet ik meenemen gezien de temperatuur?
    - Is het nog mogelijk om op een strand te hangen in bikini in die maanden en zo ja welk deel?
    - Hoe en waar kun je je kleding wassen of laten wassen?
    - Zijn er veel pinautomaten of raden jullie die onhandige traveller-cheques aan?
    - Moet je bij de douane aantonen dat je over genoeg geld beschikt om daar 1,5 maand te kunnen verblijven en hoe toon je dit aan? Met inetbankieren krijg je namelijk geen afschriften meer...

    Dat waren de vraagjes even tot nu toe.

    Thnx!
    pi_65107801
    - Het is daar ongeveer herfst dan
    - depends, maar een bikini past toch wel in een rugzak, dus neem gewoon mee
    - met een wasmiddel en muntjes kom je al een aardig eind. Ik heb er iig nooit problemem mee ondervonden, ze hebben er wasserettes
    - pinautomaten zat
    - volgens mij hoef je dat niet als je een vakantievisum neemt.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_65110870
    Half maart is korte-broeken-weer! Zeker tot eind april. Zo koud is het namelijk niet. Gemiddeld was het 20-25 graden toen ik er was in die periode. In Sydney was het half april ook nog gewoon 33 graden trouwens.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:44:38 #236
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_65112113
    Ik ga in de loop van 2010 pas weer, maar ben alvast een beetje aan het kijken voor een uitje voor een lang weekend (ik zorg altijd dat ik er een heb in de periode zodat ik tenminste iets kan ondernemen... doordeweeks gewoon de hele dag op kantoor daar). Nu kwam ik toevallig uit op de Overlander, een trein van Auckland naar Wellington vv. Aangezien ik toch al een keer naar Te Papa wilde, leek het me een goed plan om dat te combineren met zo'n tocht langs diverse landschappen. Heeft iemand er ervaring mee (zijn de stoelen comfortabel, zijn de toiletten schoon, is het eten eetbaar, je zit toch elf uur in de trein... ). En is het mooier om de reis noordwaarts of zuidwaarts te doen (de andere kant op ga ik dan vliegen om tijd te besparen)?
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:55:20 #237
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_65112532
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:52 schreef heksehiel het volgende:

    - Hoe en waar kun je je kleding wassen of laten wassen?
    - Zijn er veel pinautomaten of raden jullie die onhandige traveller-cheques aan?
    - Moet je bij de douane aantonen dat je over genoeg geld beschikt om daar 1,5 maand te kunnen verblijven en hoe toon je dit aan? Met inetbankieren krijg je namelijk geen afschriften meer...
    - Ieder hostel heeft wasmachines. 2 of 3 dollar voor een wasje, poeder haal je bij de receptie (of koop je zelf) en 2 of 3 dollar voor de droger. Een kind kan de was doen .
    - Pinautomaten in overvloed. In de grote steden echt op iedere hoek. Pinnen in winkels kan je niet met de Maestro pas, dus of veel contant steeds of een creditcard meenemen. Ik heb het 6 weken gered met contant. Als je gaat skydiven gewoon veel pinnen van tevoren .
    - Nee.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 19:47:38 #238
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65119926
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 18:48 schreef announcement het volgende:
    Ik ben er in maart 2009. Zijn er dan nog meer fokkers?
    Jazeker, dan ben ik in Kaitaia. Ik ben benieuwd hoe je eigenlijk die backpackers busreizen regelt. Ik moet nog het een en ander uitzoeken, maar als ik teveel naar die foto's kijk word ik jaloers. Heeft het eigenlijk nog zin om daar blogs en fotoalbums over bij te houden, zoveel mensen doen dat al...

    oh ja en op de terugweg nog even goedkoop winkelen in Hong Kong, vliegveld Kai Tak bestaat niet meer, dus je hoeft nu niet meer te kotsen. Probleem is alleen wel dat je een busrit van 30 minuten nodig hebt om in de stad te geraken.

    Kuso!! (japans) vergeet ik nog bijna een loftrompet op te steken voor de maker van dit topic, onzettend prachtig mooi gedaan. Net zo mooi als NZ zelf, hulde zeg!!!
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      vrijdag 16 januari 2009 @ 19:57:49 #239
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65120311
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:55 schreef Smash-it het volgende:

    [..]

    Als je gaat skydiven gewoon veel pinnen van tevoren .

    Skidiven? Is dat hetzelfde als deltavliegen of parachutespringen? Help me even, want via google afbeeldignen zie ik mensen door lucht vliegen Ook vandaag realiseerde ik me dat ons bungee jumpen totaal fout engels is, het blijkt bungy jumping te zijn.
    Niet dat ik een van die dingen ga doen, ben ik niet stoer genoeg voor.
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      vrijdag 16 januari 2009 @ 20:01:16 #240
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65120454
    quote:
    - Het is daar ongeveer herfst dan
    kwa seizoen wel, maar kwa temperatuur misschien niet. De top van het noordereiland is subtropisch en ligt op de zelfde hoogte van Sydney


    (verkeerde knop, maar laat het maar zo)

    [ Bericht 30% gewijzigd door Brett-Anderson op 16-01-2009 20:07:17 ]
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      vrijdag 16 januari 2009 @ 20:25:50 #241
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_65121398
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 19:57 schreef Brett-Anderson het volgende:
    Skidiven? Is dat hetzelfde als deltavliegen of parachutespringen? Help me even, want via google afbeeldignen zie ik mensen door lucht vliegen Ook vandaag realiseerde ik me dat ons bungee jumpen totaal fout engels is, het blijkt bungy jumping te zijn.
    Niet dat ik een van die dingen ga doen, ben ik niet stoer genoeg voor.
    Het is parachutespringen. Tijdje vrije val en daarna de parachute uit en dan lekker naar beneden. Als ik er stoer genoeg voor ben, is iedereen het. Geloof me.

    Dan nog de vraag van die backpackers busreizen. Je hebt er meerdere, Kiwi Experience, Stray en Magic Tours. Ik ben met Stray op stap geweest en dat is enorrrrrm goed bevallen. In Auckland zijn we gewoon naar de tourist office gelopen en uitgezocht welke rondreis we wilden doen. Daar betaal je en krijg je door waar je wanneer moet staan. De bus pikt je op en off you go! Stray is 'Hop on - Hop off', dus je kan bij iedere stop besluiten om een paar dagen langer te blijven en de volgende bus weer in te stappen. Ik ben echter vanaf dag 1 op dezelfde bus gebleven, omdat de groep zo onwijs leuk was!

    http://www.straytravel.com/

    Zucht, ik wil terug.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Smash-it op 16-01-2009 20:44:23 ]
    pi_65134547
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 20:01 schreef Brett-Anderson het volgende:

    [..]

    kwa seizoen wel, maar kwa temperatuur misschien niet. De top van het noordereiland is subtropisch en ligt op de zelfde hoogte van Sydney


    (verkeerde knop, maar laat het maar zo)
    De top ja, maar het zuidereiland is toch al wat frisser

    Maar zoals gezegd een bikini kan bijna in de broekzak mee, of hh heeft enorme jetsers, dat kan
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
    pi_65146643
    quote:
    Air ticket buyers get lucky after web-fare mistake
    Turkmenistan News.Net
    Friday 16th January, 2009

    Nearly 650 New Zealanders have snapped cheap airfares which were put on the KLM Royal Dutch Airlines site by mistake.

    The purchasers paid only 50 New Zealand dollars for flights to Europe after the airline took more than four hours to correct their database mistake.

    KLM had meant to advise that it was increasing its airfares by 50 New Zealand dollars for economy class flights and 100 New Zealand dollars for business class.

    However, the data inputting error resulted in the intended price increases becoming the total fare prices on the KLM website.
    Ze komen naar hier
      zondag 18 januari 2009 @ 08:15:47 #244
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65163554
    Ik zie dat die NZ$ op 0,412 blijft staan, dat is goedkoper dan die 0,55 waarover in dit topic wordt gesproken? Ik hoop dat dit nog even zo aanhoudt, misschien is het nu de beste tijd om te gaan? (of misschien kijk ik verkeerd, dat kan natuurlijk ook, heb die cc-wereldkoersen gadget op mijn vista bureaublad gezet)
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
    pi_65169003
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 08:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
    Ik zie dat die NZ$ op 0,412 blijft staan, dat is goedkoper dan die 0,55 waarover in dit topic wordt gesproken? Ik hoop dat dit nog even zo aanhoudt, misschien is het nu de beste tijd om te gaan? (of misschien kijk ik verkeerd, dat kan natuurlijk ook, heb die cc-wereldkoersen gadget op mijn vista bureaublad gezet)
    Euro staat momenteel gewoon heel hoog. Gevolgen:
    - beroerd voor onze export omdat we veel te duur zijn voor anderen
    - goed voor import (en dus ook buitenlandse vakanties) omdat de rest van de wereld heel goedkoop is voor ons.

    Het is dus wat dat betreft sowieso een goed moment om naar duurdere bestemmingen te gaan, omdat ze in verhouding goedkoop voor ons zijn op het moment.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_65188939
    Ik wil terug...
    pi_65246357
    Dank voor alle reacties! Nu nog even regelen dat ik een maand onbetaald verlof kan krijgen en dan gaan met die banaan!
    pi_65247439
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef heksehiel het volgende:
    Dank voor alle reacties! Nu nog even regelen dat ik een maand onbetaald verlof kan krijgen en dan gaan met die banaan!
    Het is er prachtig, dus hopelijk krijg je het geregeld.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:40:40 #249
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65355841
    En is dat met Magicbus dan weer niet zo? Hoe moet ik dit trouwens zien, als een soort bus die er aan komt en je gaat bij de bushalte even zwaaien dat je mee wilt?
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      vrijdag 23 januari 2009 @ 22:11:46 #250
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_65359392
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 20:40 schreef Brett-Anderson het volgende:
    Hoe moet ik dit trouwens zien, als een soort bus die er aan komt en je gaat bij de bushalte even zwaaien dat je mee wilt?
    Je moet online aangeven wanneer je met de volgende bus meewilt en tot waar je wilt meereizen en dan krijg je door waar het oppikpunt is. Meestal is dat bij het hostel waar je af bent gezet, dus erg gemakkelijk.
    pi_65507451
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:

    [..]

    Het is er prachtig, dus hopelijk krijg je het geregeld.
    Geregeld en ticket geboekt 16 mrt - 28 april!!

    En ik heb de wijze raad van Smash-it opgevolgd en een busreis met Magic geboekt, die hadden tot 31 januari een mooie aanbieding. Het noorder eiland voor de normale prijs en dan kreeg je het zuider eiland er voor $1 bij
    pi_65515951
    Damn wat zou ik graag naar NZ willen, even een n00b vraagje: hoeveel moet je ongeveer begroten om NZ écht goed te willen zien?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      donderdag 29 januari 2009 @ 09:26:31 #253
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_65518317
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 03:08 schreef Jor_Dii het volgende:
    Damn wat zou ik graag naar NZ willen, even een n00b vraagje: hoeveel moet je ongeveer begroten om NZ écht goed te willen zien?
    Oke ik ben alleen wezen rond reizen door NZ en heb het mezelf lekker makkelijk gemaakt, ik ging met magic travellers (http://www.magicbus.co.nz/main/productDetail/index.cfm?productID=3)
    dat is geen party bus zoals de kiwi experience
    Ik ben iets van 5 weken gegaan
    dus zeg maar
    $ 875,- vervoer
    $ 840,- overnachting
    $ 300,- eten
    $ 700,- leuke dingen doen
    Dus iets van $ 2700 en dat is in Euro's 980,- (dat is echt goedkoop trouwens)

    Maar goed, als je met meer mensen gaat kan je beter een auto huren dat ligt aan jezelf
    veel plezier
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_65518493
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:26 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Oke ik ben alleen wezen rond reizen door NZ en heb het mezelf lekker makkelijk gemaakt, ik ging met magic travellers (http://www.magicbus.co.nz/main/productDetail/index.cfm?productID=3)
    dat is geen party bus zoals de kiwi experience
    Ik ben iets van 5 weken gegaan
    dus zeg maar
    $ 875,- vervoer
    $ 840,- overnachting
    $ 300,- eten
    $ 700,- leuke dingen doen
    Dus iets van $ 2700 en dat is in Euro's 980,- (dat is echt goedkoop trouwens)

    Maar goed, als je met meer mensen gaat kan je beter een auto huren dat ligt aan jezelf
    veel plezier
    Dat is inderdaad goed te doen Een auto huren lijkt me ook mooi maar wordt volgende week 22 en heb nog geen 2 jaar mijn rijbewijs dus dat lijkt me toch wel echt een avontuur. Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Bedankt
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      donderdag 29 januari 2009 @ 10:10:55 #255
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_65519429
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 03:08 schreef Jor_Dii het volgende:
    Damn wat zou ik graag naar NZ willen, even een n00b vraagje: hoeveel moet je ongeveer begroten om NZ écht goed te willen zien?
    Hangt er vanaf wat je wil doen. Ik ging met Stray (wel een redelijke partybus), ticket was 750 dollar voor beide eilanden. Daarbij komt rond de 20 dollar per hostelnacht in dorms. Eten kan je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Bijna al mijn geld ging op aan het feit dat we vrijwel elke avond wel gingen stappen (snel 50 dollar per avond) en ik alle outdoor activities wilde doen. Skydiven was 400 dollar (met dvd + foto's erbij), raften was iets van 160 dollar, caven, paardrijden, snowboarden, maori-overnachting, met dolfijnen zwemmen, Abel Tasman boottour, helicoptervlucht, Franz Josef Glacier beklimmen, haha ik heb zelfs een Lord of the Rings tour gedaan . Al met al heb ik wel een paar duizend euro uitgegeven, maar dat is echt hoe gek je het zelf wilt maken. Ik vond het meer dan waard! Oh ja, ik ben er zes weken geweest.
      donderdag 29 januari 2009 @ 11:30:26 #256
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_65522080
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad goed te doen Een auto huren lijkt me ook mooi maar wordt volgende week 22 en heb nog geen 2 jaar mijn rijbewijs dus dat lijkt me toch wel echt een avontuur. Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Bedankt
    Tja je kan het zelf zo gek maken als je wilt natuurlijk als je iedere avond gaat stappen.
    Maar vooral de dollar staat echt onwijs laag ten opzichte van de euro.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 29 januari 2009 @ 13:38:12 #257
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_65527026
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad goed te doen Een auto huren lijkt me ook mooi maar wordt volgende week 22 en heb nog geen 2 jaar mijn rijbewijs dus dat lijkt me toch wel echt een avontuur. Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Bedankt
    Ik vond het wel apart dat onze Avis rental het eiland niet af mocht
    Ik moest van te voren dus bij Avis melden wanneer ik met de ferry van noord naar zuid eiland ging en toen stond er in de haven netjes een andere auto op ons te wachten
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
      donderdag 29 januari 2009 @ 14:46:27 #258
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_65529662
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 13:38 schreef Stroekie het volgende:

    [..]

    Ik vond het wel apart dat onze Avis rental het eiland niet af mocht
    Ik moest van te voren dus bij Avis melden wanneer ik met de ferry van noord naar zuid eiland ging en toen stond er in de haven netjes een andere auto op ons te wachten
    Volgens mij is het ook heel duur om met de auto de ferry over te steken
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 29 januari 2009 @ 14:56:01 #259
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_65530094
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:46 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Volgens mij is het ook heel duur om met de auto de ferry over te steken
    Dat is best prijzig ja
    180 dollar heb ik toen betaald... Het is wel een mooie tocht (behalve als het regent, zoals op mijn heenreis)
    The line is a dot to you!
    pi_65530493
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:56 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Dat is best prijzig ja
    180 dollar heb ik toen betaald... Het is wel een mooie tocht (behalve als het regent, zoals op mijn heenreis)
    Ik vond de prijs eigenlijk wel meevallen. Mooie tocht, maar ik was wel zeeziek.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      donderdag 29 januari 2009 @ 15:08:13 #261
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_65530604
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:56 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Dat is best prijzig ja
    180 dollar heb ik toen betaald... Het is wel een mooie tocht (behalve als het regent, zoals op mijn heenreis)
    Vooral als je aankomt op het zuid eiland... richting Picton...
    Zucht zou wel weer terug willen.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      donderdag 29 januari 2009 @ 17:40:10 #262
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_65536959
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 15:05 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Ik vond de prijs eigenlijk wel meevallen. Mooie tocht, maar ik was wel zeeziek.
    terug is ook weer 180 dollar
    The line is a dot to you!
      vrijdag 30 januari 2009 @ 01:04:56 #263
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65553516
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:30 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Tja je kan het zelf zo gek maken als je wilt natuurlijk als je iedere avond gaat stappen.
    Maar vooral de dollar staat echt onwijs laag ten opzichte van de euro.
    Ik hoop echt dat het voorlopig op deze stand blijft staan (nog goedkoper worden mag natuurlijk ook). Of wat zou je aanraden, alvast een berg geld in NL gaan kopen?
    Heeft er iemand misschien ervaring met het nemen van een binnenlandse vlucht, ik denk dat ik een keertje van auckland city naar wellington ga en dan na 2 dagen weer terug naar auckland.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Brett-Anderson op 30-01-2009 01:06:21 (nog goedkoper mag natuurlijk ook) ]
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      vrijdag 30 januari 2009 @ 07:29:39 #264
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_65555107
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 01:04 schreef Brett-Anderson het volgende:

    [..]

    Ik hoop echt dat het voorlopig op deze stand blijft staan (nog goedkoper worden mag natuurlijk ook). Of wat zou je aanraden, alvast een berg geld in NL gaan kopen?
    Heeft er iemand misschien ervaring met het nemen van een binnenlandse vlucht, ik denk dat ik een keertje van auckland city naar wellington ga en dan na 2 dagen weer terug naar auckland.
    Als het net zo goedkoop is als in Australie is er niks aan de hand
    En ach daar heb je genoeg pin automaten waar je geld kunt halen
    Beetje reserve geld is altijd handig (hoe lang wil je eigenlijk gaan?)
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 08:28:50 #265
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_65555596
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 01:04 schreef Brett-Anderson het volgende:
    Heeft er iemand misschien ervaring met het nemen van een binnenlandse vlucht, ik denk dat ik een keertje van auckland city naar wellington ga en dan na 2 dagen weer terug naar auckland.
    Ik heb een vlucht van Christchurch naar Auckland genomen, geloof dat het iets van 80 dollar kostte. 40 euro op dat moment. Heb het denk 2 weken van tevoren online geboekt, was prima te doen.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 20:43:08 #266
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_65578958
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:26 schreef appelsientje het volgende:

    Dus iets van $ 2700 en dat is in Euro's 980,- (dat is echt goedkoop trouwens)

    Volgens de huidige koers is dat al 1080 euro en volgens mij is die de afgelopen tijd echt niet lager geweest..
    Galantly he chickened out...
    The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
      vrijdag 30 januari 2009 @ 23:53:48 #267
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65584716
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 07:29 schreef appelsientje het volgende:

    [..]

    Als het net zo goedkoop is als in Australie is er niks aan de hand
    En ach daar heb je genoeg pin automaten waar je geld kunt halen
    Beetje reserve geld is altijd handig (hoe lang wil je eigenlijk gaan?)
    Bepaalde bronnen vertellen me dat die machines alleen briefjes van 20 NZ$ uitspugen waardoor met je een stapel biljetten rondloopt, kan dat kloppen?
    Ja gelijk daar pinnen, hoe was dat bij jou, pin je meteen een hele hoop in 1 keer?
    Ik wilde 24 dagen gaan, ik vermeld het maar even in dagen dan lijkt het alsof het wat langer is maar als het een beetje meezit moet ik eind van dit jaar nog eens gaan.

    Er is iemand die stelt dat een reis met de trein van Auckland naar Wellington zeer intessant kan zijn en op zich houd ik ook wel van lange treinreizen door mooi landschap, maar zo'n 12 uur lang vind ik wat aan de lange kant. Daarom denk ik nog even na of het vliegtuig wat beter is, ik moet er ook nog 8 uur bij optellen voor het vetrekpunt vanaf Kaitaia.
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
    pi_65586754
    De Overlander is zeker weten een aanrader maar aan de andere kant mis je zo ontzettend veel als je die trein pakt ten opzichte van de bus of auto. Ik heb een half jaar in Auckland gewoond en destijds kon je de trein boeken voor 10 NZD, spotgoedkoop natuurlijk maar wegens het ontbreken aan tijd heb ik er nooit gebruik van gemaakt. Het ligt er overigens ook een beetje aan of je hem als vervanger gebruikt van het vliegtuig of bus.

    Briefjes van 20 kan wel kloppen ja. Ik kreeg altijd een flink pak aan briefgeld mee.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 31 januari 2009 @ 04:47:57 #269
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65588710
    Als je de trein neemt zie je dus niet veel meer? Door de tunnels zeker en omdat het spoor niet langs de kust loopt he. Dan is een treinreis makkelijk geschrapt.
    Kun je me misschien uitleggen hoe het zit met die busreizen, ik lees prijzen als 300euro voor een eiland, 500 voor alletwee. Kan dat kloppen. Wat als je een kwart van de rit wilt volgen en dan weer terug, of ben je verplicht een richting op te gaan? Is een deel hiervan ook te doen in 4 dagen?
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      zaterdag 31 januari 2009 @ 08:24:23 #270
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_65589154
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 04:47 schreef Brett-Anderson het volgende:
    Als je de trein neemt zie je dus niet veel meer? Door de tunnels zeker en omdat het spoor niet langs de kust loopt he. Dan is een treinreis makkelijk geschrapt.
    Kun je me misschien uitleggen hoe het zit met die busreizen, ik lees prijzen als 300euro voor een eiland, 500 voor alletwee. Kan dat kloppen. Wat als je een kwart van de rit wilt volgen en dan weer terug, of ben je verplicht een richting op te gaan? Is een deel hiervan ook te doen in 4 dagen?
    Ik zou zowiezo met de bus gaan, dan zie je tenminste nog wat van het land en het is gezellig want je ontmoet ook nog mensen
    Als je gewoon een ticket wilt kopen van stad naar stad kan je http://www.intercity.co.nz/ gebruiken (ze hebben ook een flexipass waarmee je als het waren reistijd koopt)
    Ik vond het wel handig om zo'n rond reis te doen, want dan wist ik in ieder geval zeker dat ik 'alles' zag
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_65595707
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 23:53 schreef Brett-Anderson het volgende:

    [..]

    Bepaalde bronnen vertellen me dat die machines alleen briefjes van 20 NZ$ uitspugen waardoor met je een stapel biljetten rondloopt, kan dat kloppen?
    Ja gelijk daar pinnen, hoe was dat bij jou, pin je meteen een hele hoop in 1 keer?
    Ik wilde 24 dagen gaan, ik vermeld het maar even in dagen dan lijkt het alsof het wat langer is maar als het een beetje meezit moet ik eind van dit jaar nog eens gaan.

    Er is iemand die stelt dat een reis met de trein van Auckland naar Wellington zeer intessant kan zijn en op zich houd ik ook wel van lange treinreizen door mooi landschap, maar zo'n 12 uur lang vind ik wat aan de lange kant. Daarom denk ik nog even na of het vliegtuig wat beter is, ik moet er ook nog 8 uur bij optellen voor het vetrekpunt vanaf Kaitaia.
    4

    Haha dat klopt ja. Als je dan NZD400 pint hebt je een pak geld . We maakte er een sport van om de pinautomaten te zoeken die briefjes van 50 hadden. Maar dat waren er niet veel. De nieuwzeelander zelf betaalt overigens alles met EFTPOS (pinsysteem)
      zaterdag 31 januari 2009 @ 20:56:47 #272
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65606222
    En wat denken die kiwis dan als je met zo'n pak geld komt, zo zeker weer een toerist? In Japan was het leuke.. of handige.. dat het zowiezo een cash-cultuur is. Je betaalt overal contant, zelfs bij tankstations of waar dan ook. Ik kreeg wel ichiman biljetten uit de automaat, 10.000 yen, maar 1 keer daar ergens mee betalen en je krijgt een berg van die waardeloze 1 en 5 yen munten terug en een stapel duizendjes. Dat 2000 biljet hebben ze blijjkbaar geschrapt, want ik ben het nooit tegengekomen. Maar ik zal de eerste buitenlander daar niet zijn die gewoon een heel groot biljet geeft en maar ziet wat ze teruggeven. LOL

    Het probleem is dat ik in NZ bij ge-emigreerde kennisen wil gaan overnachten, ik kan niet al te ver gaan backpacken, want ik moet met een interval van 4,5 dagen weer terug, misschhien niet zo handig, maar een volgende keer anders. Weet er iemand of die busdiensten maar 1 richting op gaan, of kun je misschien meerdere kanten op? Help mij

    [ Bericht 0% gewijzigd door Brett-Anderson op 01-02-2009 01:39:47 ]
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
    pi_65608060
    Brett, ga je daar werken of studeren dan?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 1 februari 2009 @ 12:47:21 #274
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_65619742
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 20:56 schreef Brett-Anderson het volgende:

    Weet er iemand of die busdiensten maar 1 richting op gaan, of kun je misschien meerdere kanten op? Help mij

    Wij hebben ook nog wel eens gebruik gemaakt van Naked Bus: http://nakedbus.com/ . Kan je op internet boeken, is van city to city. En echt heel erg goedkoop. Word je wederom weer geacht om op een bepaalde tijd op een bepaalde plek te staan en dan pikt ie je op!
      woensdag 4 februari 2009 @ 04:21:36 #275
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_65719860
    okee, ik denk dat ik het dan weet. Maar kun je alleen kaartjes kopen op internet. Geldt dat eigenlijk ook voor al die andere bussen. Ik heb begrepen dat de buschauffeur niet overal stopt maar louter alleen naar de gekochte kaartjes van alle passagiers, dus deze bestuurder weet vanaf vertrek precies wie er een rit hebben geboekt?

    Een kennis van mij die direct door moet naar Katikati zegt dat deze bus nog beter is, wat vinden jullie?
    http://www.callabus.co.nz/ Hij gaat niet naar Kataia, weten julie er misschien een die daar wel naar toe gaat? ah te horen gekregen dat ik intercity coach lines moet nemen, is dat de beste. Ik denk voor Far North ook de enige keus.. kun je alleen op internet boeken/betalen en waar vind je dan eigenlijk een vetrekpunt?

    Is het ook handig om zijn flexipass aan te schaffen? Heeft iemand daar ervaring mee?

    Zie dat de koers nu op 0.39338 staat, hiep hoi nog iets meer naar beneden :-D gaat nog leuk worden

    [ Bericht 7% gewijzigd door Brett-Anderson op 04-02-2009 06:01:45 ]
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
    pi_65720403
    Ik heb zelf een deel van Nieuw Zeeland op een Flexipass (Zuider Eiland) en een deel met een vaste route (Noorder Eiland) gedaan. Voordeel van een Flexipass ten opzichten van een route is dat je meer vrijheid hebt maar het is duurder dan een vaste route.

    Verder heeft de flexipass het voordeel dat je goedkoper met de dure Newmans lijnen kunt reizen. Dit omdat je uren vooraf betaald zijn op het tarief van intercity.

    Het is wel zo dat het voordeligere is om langere busritten los te boeken omdat je per uur betaald. Ik weet niet precies waar het break even loopt maar ik dacht rond de 3 uur.
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_65730912
    Ik heb aan het eind van mijn verblijf nog drie weken door het land getourd met Intercity/Newmans. Omdat ik precies wist wanneer ik waar naar toe wilde en dus niet flexibel was heb ik losse tickets geboekt.

    Auckland - Rotorua: 22 NZD
    Rotorua - Napier: 29 NZD
    Napier - Wellington via Palmerston North: 20 NZD
    Ferry Wellington - Picton: 45 NZD (niet helemaal zeker)
    Picton - Christchurch: 38 NZD
    Trein Christchurch - Greymouth: 69 NZD
    Greymouth - Franz Josef: 37 NZD
    Franz Josef - Wanaka: 42 NZD
    Wanaka - Queenstown: 17 NZD
    Queenstown - Mount Cook: 47 NZD
    Mount Cook - Christchurch: 37 NZD

    Dan zit je dus op 403 dollar, met de koers destijds was dat 200 euro (2006).
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 9 juni 2009 @ 14:19:47 #278
    83190 Tinkerbel_ACC_
    Live curious!
    pi_69861514
    Hee allemaal,

    even een schop omdat wij dit jaar zeer waarschijnlijk naar Nieuw Zeeland gaan! Ik vroeg me af of iemand een goed (en toch goedkoop) camperverhuurbedrijf weet daar? Ik zou er graag een hebben met wc, maar de grootte verder is niet van belang. Heb nu een offerte van 1729 euro + 125 euro one way kosten .. ik vroeg me af of dit een redelijk prijs is?

    Alvast bedankt!
    pi_69897129
    Ik reis eind van het jaar dik 6 weken door Nieuw-Zeeland.
    Hoorde dat je de Milford Track op het Zuider-Eiland sowieso moet doen, schijnt super te zijn.
    Nu vertelde deze persoon ook dat je deze moet boeken anders loop je het risico dat er geen plek meer is, echter, ik weet nog niet precies hoelang ik over het noorder-eiland (waar ik begin) ga doen.

    Mijn vraag aan jullie is daarom:
    - Hoelang uittrekken voor het Noorder-eiland wetende dat je meer dan 6 weken hebt voor heel nieuw-zeeland?
    - Wat is nu het grote verschil tussen deze 2 eilanden?
      woensdag 10 juni 2009 @ 14:12:38 #280
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_69897502
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 14:02 schreef kevin85 het volgende:

    Mijn vraag aan jullie is daarom:
    - Hoelang uittrekken voor het Noorder-eiland wetende dat je meer dan 6 weken hebt voor heel nieuw-zeeland?
    - Wat is nu het grote verschil tussen deze 2 eilanden?
    Ik was er ook 6 weken, ben denk maar 2 weken op het noordereiland geweest. Vond het zuiden (Abel Tasman, Wanaka, Kaikoura, Queenstown(!!!), Dunedin) veel leuker. Maar je moet het noordereiland zeker niet overslaan hoor, zitten mooie dingen tussen (Bay of Islands).
    pi_69897689
    Voor het boeken van wandelingen: www.doc.govt.nz
    Voor het boeken van Milford klik je hier
    Je kunt vanaf 14 juli boeken zie ik op de site.

    Het hangt er een beetje vanaf wat je allemaal wilt gaan doen en hoe je wilt gaan rondreizen, maar als je van wandelen en natuur houdt, dan is het zuider eiland helemaal te gek.
    Ik zou 2,5 week noorder eiland en 3,5 week zuider eiland doen. Maar afijn, het hangt een beetje af van je intresses en hoe je wilt rondreizen.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Liejannuh op 10-06-2009 14:23:38 ]
    pi_69914170
    Bedankt allen!

    Ik ga inderdaad voor de natuur dus ik zal dan langer op het Zuidereiland doorbrengen.
    Hoe zit het trouwens met stappen in NZ op zowel het Zuider als het Noordereiland?
    Uiteraard niet het hoofddoel van de trip maar het is leuk om een aantal keer 's avonds wat te ondernemen
    Ik bedoel dan uiteraard niet een club oid, maar meer muziek op de camping, een kroeg met backpackers etc.
    pi_69914286
    Ik kan me herinneren dat het in Taupo, Nelson, Queenstown (natuurlijk!) en Christchurch leuk stappen was. Veel backpackers kroegen enzo.
    Er zijn volgens mij ook behoorlijk veel hostels waar ze een kroeg bij hebben.
    pi_69915440
    the holy cow in taupo mag je niet missen.. hehe

    zuidereiland is ruiger en minder bevolkt. Ik vond beide mooi, maar ik denk dat je meer tijd kwijt zult zijn op zuidereiland. tips: zwemmen met dolfijnen in akaroa. surfen (of les nemen) in christchurch (brighton). er zit daar een tentje bij het water waar je alle surf spullen kunt huren en ook les kunt nemen. hier een linkje. het is aan het einde van Hawke St. Verder Abel Tasman. Bays of Islands (noord eiland). En natuurlijk de milford sounds, de doubtfull sounds.. aghja, wat eigenlijk algemeen bekend is :-)
    *plop*
    pi_69937967
    Wederom bedankt voor de tips!
    Ga het allemaal meenemen.

    Ik doe de NZ-trip trouwens met een vriend, wat is leuker?
    - Camper huren en er zelf op uit trekken en slapen om campings / in de vrije natuur?
    - Auto huren, er zelf op uit trekken en slapen in Hostels en soms in een tentje?
    - Openbaar vervoer pakken en slapen in hostels?
    pi_69943188
    auto huren en in hostels slapen is in ieder gevall veel betaalbaarder dan een camper huren. Ik heb destijds ook gekeken naar een camper, maar dat is gewoon verschrikkelijk duur en de hostels zijn meestal netjes schoon en gewoon goed onderhouden dus daar hoef je het niet voor te laten. Bijkomend voordeel is dat je in hostels veel sneller ook nog eens andere mensen leert kennen en goeie verhalen hoort over waar je wel en niet naar toe moet gaan en nog een mee kunt gaan stappen. Openbaar vervoer ben ik niet bekend mee, maar de vrijheid van een eigen auto is echt top. Als je een auto gaat huren kun je het beste naar een van de vele VVV (I(nfo)) kantoren gaan daar hebben ze altijd een hele overzicht van de verschillende verhuurbedrijven zodat je de goedkoopste kunt uitzoeken. Mijn ervaring is dat Omega en Thrifty de goedkoopste waren, maar dat kan inmiddels wel weer anders zijn.
    *plop*
      donderdag 11 juni 2009 @ 22:10:10 #287
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_69954686
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 15:30 schreef kevin85 het volgende:

    Ik doe de NZ-trip trouwens met een vriend, wat is leuker?
    - Camper huren en er zelf op uit trekken en slapen om campings / in de vrije natuur?
    - Auto huren, er zelf op uit trekken en slapen in Hostels en soms in een tentje?
    - Openbaar vervoer pakken en slapen in hostels?
    Rondreizen met backpackersbus geen optie? Stray was briljant!

    www.straytravel.com
    pi_69963523
    Wat vond jij het grote voordeel van zo'n backpackersbus?
    En.. wat kost dat?

    Het voordeel van het huren van een auto is dat je wat meer vrijheid hebt denk ik.
    Is het nu verstandig om zo'n auto hier alvast te boeken of kun je dat beter in NZ zelf doen?
      vrijdag 12 juni 2009 @ 10:36:09 #289
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_69965553
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 09:15 schreef kevin85 het volgende:
    Wat vond jij het grote voordeel van zo'n backpackersbus?
    En.. wat kost dat?
    Voordelen alom. Je ontmoet duizend mensen waar je heel snel heel goed mee optrekt, je komt overal waar je wilt komen en je komt op plekken waar je anders nooit zou komen. De drivers kennen alles en iedereen in het land, regelen dus ontzettend veel voor je. En de kosten waren prima, ik geloof dat ik 700 dollar had betaald. Dan mag je een jaar lang rondreizen met Straybussen (het is hop on hop off). Ik was er maar zes weken, maar wel het hele land doorgecrosst. Je hoeft niet moeilijk te doen met openbaar vervoer enzo.

    Oh ja, wat betreft vrijheid. Als je het ergens zo leuk vindt dat je langer wil blijven, dan blijf je gewoon. Om de paar dagen komt er weer een bus langs dat punt, dus je kan altijd weer opstappen. Daarom is die buspas ook een jaar geldig.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Smash-it op 12-06-2009 11:27:06 ]
      vrijdag 12 juni 2009 @ 10:41:37 #290
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_69965702
    Maar de bussen kunnen ook vol zitten en dan kun je niet weg uit de plaats waar je zit.
    Of je moet met de bus van morgen mee omdat de bussen op de 3 dagen erna zijn volgeboekt.

    Ik heb 10 jaar terug met Kiwi Experience rondgereisd en dat was leuk en handig, maar ook erg druk. En je blijft maar in het backpackerskringetje hangen. Leuk, maar soms ook leuk om dingen echt in jouw tempo te kunnen doen.
    Zeker als je met z'n tweëen bent, dan zou ik voor de optie auto huren gaan.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 10:49:06 #291
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_69965935
    Ik heb gewoon hier in NL een auto gehuurd voor NZ. Heb samen met mijn man rondgereden. We hadden een Surbaru Legacy, lekker ruim en 4wd. We hebben het geregeld via HAT (heet nu WRC), een package met vlucht en autohuur en op de heenweg 2 dagen HongKong ( ).

    Ik vond zelf rondrijden ideaal. Van te voren hadden we ongeveer een route uitgestippeld, paar dingetjes via internet vooruit geboekt, zoals een dag-boottocht in Doubtful Sound en een gletchertocht in Franz Josef. Dat waren dingen die we absoluut wilden doen en zeker wilden weten dat het niet vol zou zitten.
    We hebben geslapen in hotels/motels/hostels. Ik vond de hotels niet echt duur, soms zelfs spotgoedkoop. Al moet je dan soms wel de fish-and-chips stank voor lief nemen.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 12 juni 2009 @ 11:56:08 #292
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69968095
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 10:41 schreef Liejannuh het volgende:
    Maar de bussen kunnen ook vol zitten en dan kun je niet weg uit de plaats waar je zit.
    Of je moet met de bus van morgen mee omdat de bussen op de 3 dagen erna zijn volgeboekt.

    Ik heb 10 jaar terug met Kiwi Experience rondgereisd en dat was leuk en handig, maar ook erg druk. En je blijft maar in het backpackerskringetje hangen. Leuk, maar soms ook leuk om dingen echt in jouw tempo te kunnen doen.
    Ik heb in Februari en Maart een paar weken met Kiwi door NZ gereisd, en het is erg goed bevallen! Ik had erg de behoefte om lekker met 'het verstand op nul' te reizen; toen ik NZ aankwam had ik nog geeneens een LP en wist ik alleen hoe ik van AKL airport naar het hostel op Queenstreet moest komen...
    Dan is de Kiwi bus echt ideaal, ik vond het heerlijk om gewoon lekker de bus uitgetrapt te worden, zo van ga die wandeling doen, dan pikken we je straks weer op.
    Kiddie gehalte viel reuze mee, ik ben zelf 25 en ik was zeker niet de oudste in de bus. Heb erg goede vrienden gemaakt, en af en toe een leuk feestje gebouwd. (Zeker in Queenstown!)

    Auckland is trouwens de saaiste stad ooit, wat een shithole. Heb me daar echt stierlijk lopen vervelen...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69969399
    Moet er nog maar even goed over nadenken!
    Aan de ene kant is het heel relaxed om gelijk hoop mensen te leren kennen op zijn backpackersbus, aan de andere kant zie je die lui in het hostel ook wel en kan je, als je dat weer even hebt gehad, je eigen plan trekken met z'n tweeën in die auto.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 13:07:17 #294
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69969932
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:47 schreef kevin85 het volgende:
    Moet er nog maar even goed over nadenken!
    Aan de ene kant is het heel relaxed om gelijk hoop mensen te leren kennen op zijn backpackersbus, aan de andere kant zie je die lui in het hostel ook wel en kan je, als je dat weer even hebt gehad, je eigen plan trekken met z'n tweeën in die auto.
    Dat klopt, nadeel van de bus is dat je vaak maar 1 of 2 mogelijkheden hebt om te slapen. Je kunt wel zelf een hostel regelen, maar dan zit je alsnog ver van de plaats waar 90% van de mensen zitten. En ze proberen uiteraard activiteiten te verkopen in de bus.
    Ik vond het ideaal, want ik was redelijk moe om alles zelf te moeten regelen in de 3 maanden ervoor. Na NZ weer gewoon alles zelf gedaan.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69975082
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:47 schreef kevin85 het volgende:
    Moet er nog maar even goed over nadenken!
    Aan de ene kant is het heel relaxed om gelijk hoop mensen te leren kennen op zijn backpackersbus, aan de andere kant zie je die lui in het hostel ook wel en kan je, als je dat weer even hebt gehad, je eigen plan trekken met z'n tweeën in die auto.
    de auto kun je gewoon daar huren hoor. Dat hoef je nu nog niet te regelen. Ze hebben meer als voldoende beschikbaar.
    *plop*
      woensdag 17 juni 2009 @ 02:39:21 #296
    61345 Brett-Anderson
    ACCOUNT DISABLED
    pi_70083373
    ik heb gehoord dat als je nu boekt bij singapore arilines dat je voor 950 euro naar new zealand kunt vliegen.
    Ik vond trouwens het surfen het leukst, iemand misschien nog goede ervaringen?

    Eind van dit jaar wil ik nog wel een keer gaan, maar ik denk dat de koers nooit meer zo historisch laag wordt. Die 0,39 van een aantal posts terug is al lang niet meer. Nu is hij alweer bijna 0,47 en wie weet wordt het binnenkort weer ouderwets 0,50

    [ Bericht 21% gewijzigd door Brett-Anderson op 17-06-2009 02:45:43 ]
    The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:26:16 #297
    83190 Tinkerbel_ACC_
    Live curious!
    pi_70155879
    We hebben geboekt!

    idd de 952 euro actie van singapore airlines. De reis:
    vertrek 15 november om 10:55 van schiphol naar Singaore
    19 november vliegen we door naar Christchurch
    13 december weer naar huis vanuit Auckland!

    Ik heb er zin in!!! Nu nog een leuk programma samenstellen en een camper huren .... Iemand suggesties voor een goed bedrijf?

    Ik zag hierboven dat het ging over surfen (ik neem aan "gewoon" surfen, geen windsurfen?) ... waar kunnen we dat doen? Lijkt me wel leuk om een keer te proberen .. ik ga binnenkort hopelijk naar Dutch Water Dream om te oefenen op zo'n golf dus kunnen we het in Nieuw-Zeeland in het echt proberen
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:58:00 #298
    21109 Levitation
    Dwarsligger
    pi_70156446
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    We hebben geboekt!

    idd de 952 euro actie van singapore airlines. De reis:
    vertrek 15 november om 10:55 van schiphol naar Singaore
    19 november vliegen we door naar Christchurch
    13 december weer naar huis vanuit Auckland!

    Ik heb er zin in!!! Nu nog een leuk programma samenstellen en een camper huren .... Iemand suggesties voor een goed bedrijf?

    Ik zag hierboven dat het ging over surfen (ik neem aan "gewoon" surfen, geen windsurfen?) ... waar kunnen we dat doen? Lijkt me wel leuk om een keer te proberen .. ik ga binnenkort hopelijk naar Dutch Water Dream om te oefenen op zo'n golf dus kunnen we het in Nieuw-Zeeland in het echt proberen
    Wat leuk, je doet eerst het zuidereiland en dan pas het noordereiland. Heb ik ook gedaan, maar 90% reist andersom.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:20:16 #299
    83190 Tinkerbel_ACC_
    Live curious!
    pi_70156898
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:58 schreef Levitation het volgende:

    [..]

    Wat leuk, je doet eerst het zuidereiland en dan pas het noordereiland. Heb ik ook gedaan, maar 90% reist andersom.
    was bij ons toeval ik had het idd gelezen dat een aantal mensen het andsom hadden gedaan en dat leuk was

    Nu kon ik er Bij Singapore Airlines een extra weekend bijpakken als we deze kant op rijden

    Dus kom maar op met de tips die niet in de Lonely planet staan (hoewel ik die thuis heb en wel erg dik is ) Straks even de Lonely Planet van Singapore halen Edit: ik ben aan het kijken voor een camper en heb nu deze aanbieding:

    We are able to help you with a deluxe 2 berth motorhome from November 20th to December 13th with pick up in Christchurch and drop off in Auckland. For this hire we can offer you a rate of $128.00 per day, therefore the total cost is $3,072.00. The cost includes unlimited kilometres, all taxes, 24 hour roadside breakdown assistance, and airport or hotel pick up and drop off. The excess on the insurance is $2,500.00 which is taken out as a bond at the start of the hire by credit card imprint and this is held until the van is returned. There is no extra charge for a second driver and no extra charge for the one way hire.

    We also have a premium insurance option available at $25.00 per day whereby the excess is reduced to $250.00 and full windscreen and tyre cover is included. If you choose this option then the total cost will be $3,672.00.

    Ofwel:
    Dan zouden wij voor de laatste optie gaan ... Deze rental krijgt ook een hele goede score op internet en is zover ik kan zien niet duur! Iemand die hier iets over kan roepen? :)

    [ Bericht 10% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 19-06-2009 10:49:52 ]
      vrijdag 26 juni 2009 @ 13:53:16 #300
    83190 Tinkerbel_ACC_
    Live curious!
    pi_70395061
    Nou, de tickets en de camper is geboekt! Ik heb een eerste opzet van het reisschema gemaakt .. graag commentaar :)

    20-nov: Christchurch, 1030 hrs: aankomst Christchurch, ophalen camper, bezichtiging Christchurch
    21-nov: Christchurch - Oamaru, 247 km,3:15 uur rijden, Bezoeken Oamaru / Yellow-eyed pinguins
    22-nov: Oamaru - Fiordland NP, 115 km, 1:30 uur rijden, Bezoeken Fiordland NP
    23-nov: Fiordland NP - Te Anau, 290 km, 3:40 uur rijden, Glowworm caves???
    24-nov: Te Anau - Milford Sound, 121 km, 2:15 uur rijden, dagtocht Milford Sound
    25-nov: Milford Sound - ??? (ergens halvewege naar de gletsjer?)
    26-nov: ??? - Franz Josef Franz Josef
    27-nov: Dagtocht Franz Josef
    28-nov: Frans Josef - Punakaiki, Bezoeken Pancake Rocks
    29-nov: Punakaiki - Abel Tasman NP (Nelson)
    30-nov: Dagtocht Abel Tasman NP
    1-dec: Nelson - Kaikoura, 245 km, 3:00 uur rijden
    2-dec: Kaikoura, Zwemmen met dolfijnen (8.30am) -> three to three and a half hours
    3-dec: Kaikoura, Whale watching (7:15 am) (op 1 dag met dolfijnen?)
    4-dec: Kaikoura - Picton (incl oversteek), 157 km, 2:00 uur, bezoek Wellington
    5-dec: LotR-tour, Halve dag excursie LotR
    6-dec: Wellington - Tongariro, 314 km, 4:30 rijden
    7-dec: Tongariro, Looptocht Tongariro Alpine Crossing
    8-dec: Tongariro - Coromandel, 214 km, 3:15 uur rijden
    9-dec: Zeekayaken Coromandel
    10-dec: Coromandel - waitomo caves, 232 km, 3:30 uur rijden
    11-dec: Waitomo, Black Water Rafting
    12-dec: waitomo caves - Auckland, 201 km, 3:00 uur rijden
    13-dec: Auckland, 1325 hrs: terug naar huis via Singapore

    Dank jullie wel!
    pi_70395996
    Bay of Islands ?!

    naja, je kunt niet alles zien. Ik zou zwemmen met dolfijnen in Akaroa en zou wat langer op sommige plaatsen blijven.. alleen maar reizen is ook niet leuk. Kaikoura daarentegen wil je echt geen twee/drie dagen zitten. Sufste stad van NZ...

    en ohja, geen Queenstown ? daar moet je toch ook zeker even naar toe.. goeie plek om te stappen. beter als dat vind je het niet.. ook waterrafting en allerlei andere extreme sports daarzo zoals bungy jumpen
    *plop*
      Moderator zondag 28 juni 2009 @ 20:34:56 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_70456034
    Topics raken vol. Gelukkig is er een nieuw deel: Nieuw-Zeeland # 5
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')