abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:57:13 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_50154393
quote:
PvdA wil meer asielzoekers binnenlaten
AMSTERDAM - De PvdA wil nog eens ettelijke honderden personen extra een verblijfsvergunning geven.

Kamerlid Hans Spekman wil twee groepen toevoegen aan de 25.000 tot 30.000 vreemdelingen die nu onder de pardonregeling vallen: de zogeheten Dublin-claimanten en mensen die hier een langdurige relatie hebben met een asielzoeker, maar niet getrouwd zijn of als partner geregistreerd staan. In totaal komt het volgens Spekman neer op een uitbreiding van het pardon met nog eens minstens vijfhonderd personen.

Onrechtvaardig

De PvdA'er vindt het onrechtvaardig dat Dublin-claimanten die korte tijd in het buitenland zijn geweest, nu buiten de boot vallen. Het gaat om mensen die in ons land de EU zijn binnengekomen, vervolgens zijn doorgereisd naar een andere lidstaat omdat ze dachten dat ze daar meer kans zouden maken op een verblijfsvergunning, maar uiteindelijk werden teruggestuurd naar Nederland.

Om voor het pardon in aanmerking te komen, moet iemand sinds 1 april 2001 onafgebroken in ons land zijn geweest, zo staat in het akkoord dat staatssecretaris Albayrak (Vreemdelingenzaken) heeft gesloten met de gemeenten.

Een andere categorie die nu tussen de wal en het schip dreigt te vallen, zijn de ongehuwde partners van vreemdelingen die wel voldoen aan de eisen. Voor Spekman is het niet duidelijk of zij ook in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. "Je kunt de passage in de regeling ook zo lezen dat die alleen geldt voor partners die getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben."

Spekman vindt dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen deze groepen en partners zonder trouwbriefje of samenlevingscontract. Die moeten dan wel kunnen aantonen dat hun relatie duurzaam is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nnenlaten.html?p=1,1

Was te verwachten, je geeft ze 1 vinger en ze pakken de hele arm.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_50154661
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:57 schreef Kadesh het volgende:
Bent je daar nou werkelijk verbaasd over?
Iedereen kon van tevoren weten dat die zogenaamde 'harde' criteria in de uitvoering boterzacht zouden blijken. Ze hebben een poot tussen de deur en nu gaan ze schmieren.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:17:34 #3
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50154963
Ja joh, kom gezellig binnen, plek zat en hier betalen we graag belasting voor
pi_50155840
Poepoe, 500 man extra. Lig ik echt wakker van.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:03:53 #5
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_50156299
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:48 schreef Fides het volgende:
minstens vijfhonderd personen. En jij denkt dat het daar bij blijft.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_50156379
Ik zie geen reden om aan te nemen dat er er veel meer zullen zijn. Het gaat over een groepje dat nu tussen wal en schip valt. En het is de Telegraaf.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:30:42 #7
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50157234
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:06 schreef Fides het volgende:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat er er veel meer zullen zijn. Het gaat over een groepje dat nu tussen wal en schip valt. En het is de Telegraaf.
1 van de redenen is dat er nu al minimaal 500 mensen extra komen?
Daar zag jij zeker ook geen reden om aan tet nemen dat die zouden komen..
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:47:10 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50157850
De Telegraaf
quote:
De PvdA wil nog eens ettelijke honderden personen extra een verblijfsvergunning geven.
Laten we van 500 mensen uitgaan. Dan neemt de bevolking toe met 0.00003%! Help! En het zijn ook nog eens allemaal luie uitkeringstrekkers! Het is vijf voor twaalf, Nederland staat aan de rand van de afgrond!

Wees blij dat we hier een humaan beleid hebben en dat die mensen mogen blijven. De tijd van economische vluchtelingen verwennen is allang voorbij. Wat een stemmingmakerij. Inclusief de TT van dit topic.
pi_50158097
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:47 schreef TNA het volgende:
De Telegraaf
[..]

Laten we van 500 mensen uitgaan. Dan neemt de bevolking toe met 0.00003%! Help! En het zijn ook nog eens allemaal luie uitkeringstrekkers! Het is vijf voor twaalf, Nederland staat aan de rand van de afgrond!

Wees blij dat we hier een humaan beleid hebben en dat die mensen mogen blijven. De tijd van economische vluchtelingen verwennen is allang voorbij. Wat een stemmingmakerij. Inclusief de TT van dit topic.
pi_50160194
opps verkeerde quote
pi_50160321
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:48 schreef Fides het volgende:
mag je ze ook zelf betalen en in je huis laten bivakeren tot ze vast werk hebben en zichzelf kunnen onderhouden..

ook die 500+ moeten maar al te vaak een uitkering hebben en alle bij komende kosten allemaal lekker voor hun maar liever niet van mijn (belasting)centen(nou ja centen het zullen wel vele en vele euro's zijn)
pi_50160442
quote:
De Telegraaf
[..]

ja das makkelijk rekenen maar het is nog altijd 500+(dus kunnen er ook meer zijn dus) mee telend die 25000-30000 is dat toch al een middengrote stad die bijgebouwd moet worden..... en ik dus nog langer op een wachtlijst voor een nieuwe huurwoning kan krijgen.

zou een leuk idee zijn om als mensen bij het invullen een vakje krijgt met: meer asielzoekers binnenlaten ja/nee

bij ja 20% extra belasting betalen
pi_50160450
Zolang het geen moslims zijn vind ik het best.
pi_50160513
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:58 schreef tntkiller het volgende:

[..]

mag je ze ook zelf betalen en in je huis laten bivakeren tot ze vast werk hebben en zichzelf kunnen onderhouden..

ook die 500+ moeten maar al te vaak een uitkering hebben en alle bij komende kosten allemaal lekker voor hun maar liever niet van mijn (belasting)centen(nou ja centen het zullen wel vele en vele euro's zijn)
Dus jij stuurt mensen zonder schuldgevoel terug naar Somalie momenteel? Deze mensen komen hier in eerste instantie echt niet naar Nederland om hier een uitkering te ontvangen. Bovendien gaat het in dit geval (die 500) om mensen die een Nederlandse vriendin/vriend hebben. Wanneer zij de Nederlandse nationaliteit krijgen zullen ze wellicht intrekken bji deze vriend/vriendin en zullen ze ook geen uitkering krijgen waarschijnlijk.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:07:30 #15
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50160603
quote:
De Telegraaf
[..]

Je mist het punt. Het regeerakkoord was duidelijk in haar omschrijving van de groep die onder deze regeling komt te vallen. Het kabinet en de VNG hebben een overeenkomst gesloten waartegen meteen weerstand kwam vanuit de gemeenten en nu moet buiten het regeerakkoord en de overeenkomst de specifieke groep nog eens worden opgerekt.
De pardonregeling was juist om een streep te zetten onder het verleden, maar dit en de streken van Vos is toch weer van hetzelfde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50160788
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:04 schreef Fides het volgende:

[..]

Dus jij stuurt mensen zonder schuldgevoel terug naar Somalie momenteel? Deze mensen komen hier in eerste instantie echt niet naar Nederland om hier een uitkering te ontvangen. Bovendien gaat het in dit geval (die 500) om mensen die een Nederlandse vriendin/vriend hebben. Wanneer zij de Nederlandse nationaliteit krijgen zullen ze wellicht intrekken bji deze vriend/vriendin en zullen ze ook geen uitkering krijgen waarschijnlijk.
oowww jazeker zou ik ze terug sturen....in mijn vorige huis heb ik jaren lang somaliers die naast me hebben gewoond, ook zogenaamd vluchtelingen voor het geweld, maar ze zaten wel met 15 man in 1 woning en gingen dus mooi wel op vakantie en raads eens waarheen......somalie (en nee geen van alle werken en van de overlast en bedreigingen maar niet te spreken.)

en ja tuurlijk zijn er gevallen die van mij echt wel mogen blijven maar je vergeet dat het overgrote deel van die 25-30000 mensen die dus nu een verblijfsvergunning krijgen bijna allemaal al meerdere keren via de rechter ten horen hebben gekregen dat ze NIET mochten blijven in nederland maar doordat ze met behulp van advokaten de procedures zo bleven rekken dat ze inmiddels al wel 8+ jaar in nederland verblijven en dus onterecht.. als ze bij de eerste (of van mij part de 2de afwijzijng) weer terug hadden gegaan hadden we dit probleem niet gehad.
quote:
Wanneer zij de Nederlandse nationaliteit krijgen zullen ze wellicht intrekken bji deze vriend/vriendin en zullen ze ook geen uitkering krijgen waarschijnlijk.
echt!! nou ik heb er hier een paar in mijn flat wonen ....... en die hebben toch echt allemaal die ik een beetje ken een eigen huurhuis + uitkering maar wonen wel bij vriendje/vriendinnetje en hebben de huurhuis in onderverhuur.

nee de droomwereld heb ik allang verlaten, ik leeft middenin de realiteit.(helaas heb ik niet het geluk een hutje op de heide te hebben helaas)

[ Bericht 3% gewijzigd door tntkiller op 06-06-2007 13:28:28 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:19:45 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50161035
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:02 schreef tntkiller het volgende:

[..]

ja das makkelijk rekenen maar het is nog altijd 500+(dus kunnen er ook meer zijn dus) mee telend die 25000-30000 is dat toch al een middengrote stad die bijgebouwd moet worden..... en ik dus nog langer op een wachtlijst voor een nieuwe huurwoning kan krijgen.

zou een leuk idee zijn om als mensen bij het invullen een vakje krijgt met: meer asielzoekers binnenlaten ja/nee

bij ja 20% extra belasting betalen
Meer dan 500? Zoals 1000? Dat is al een bevolkings toename van 0.00006% En laten we ze idd maar 20% meer belasting laten betalen, ze hebben al zo'n goed en rijk leven gehad dat ze makkelijk wat kunnen missen.
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:02 schreef Commensaal het volgende:
Zolang het geen moslims zijn vind ik het best.
Ja, want die stelen hè, en ze slachten schapen op het balkon.
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je mist het punt. Het regeerakkoord was duidelijk in haar omschrijving van de groep die onder deze regeling komt te vallen. Het kabinet en de VNG hebben een overeenkomst gesloten waartegen meteen weerstand kwam vanuit de gemeenten en nu moet buiten het regeerakkoord en de overeenkomst de specifieke groep nog eens worden opgerekt.
De pardonregeling was juist om een streep te zetten onder het verleden, maar dit en de streken van Vos is toch weer van hetzelfde.
Ja, het is buiten de officiële omschrijving, maar menselijk gezien vallen ze voor mij wel gewoon onder de oorspronkelijke regeling. Fijn dat er trouwens nog iemand is die op basis van rationele argumenten een discussie voert.
pi_50161124
Topictitel klopt al niet. Die mensen worden niet binnengelaten, die zijn er al.

Verder praten we hier over een groep mensen tegen wie de overheid heeft gezegd: "Sorry, hier kan je niet blijven, probeer het ergens anders eens"", dondersgoed wetende dat elk ander EU land een asielverzoek weigert, omdat Nederland het land van eerste binnenkomst was. De tweede groep heeft een langdurige relatie, die een vergunning weigeren, is onzinnig, ze kunnen immers ook op basis van verblijf bij partner nu een vergunning aanvragen. Daarvoor moeten ze eerst weer een ander traject door, wat weer extra kosten met zich mee brengt, geldverspilling dus.

Al met al zie ik niet wat hier mis mee is. Ga liever klagen over de honderdduizenden illegalen die hier nog zitten en zowiezo op geen enkele vergunning recht hebben
pi_50161148
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:19 schreef TNA het volgende:

[..]

Meer dan 500? Zoals 1000? Dat is al een bevolkings toename van 0.00006% En laten we ze idd maar 20% meer belasting laten betalen, ze hebben al zo'n goed en rijk leven gehad dat ze makkelijk wat kunnen missen.
[..]
ik heb het niet over asielzoekers 20% meer laten betalen.... nee de alle mensen die het maar ok vinden dat alles maar binnen komt. zoals Fides die kan makkelijk 20% extra missen aan belasting
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:26:18 #20
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50161270
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:22 schreef tntkiller het volgende:

[..]

ik heb het niet over asielzoekers 20% meer laten betalen.... nee de alle mensen die het maar ok vinden dat alles maar binnen komt.
Dan hoef ik iig geen extra belasting te betalen in jouw systeem, fijn.

Om nog even in te gaan op je post over die Somaliërs - natuurlijk moeten we optreden tegen mensen die overlast veroorzaken, maar dat geldt voor iedereen. Vluchtelingen verdienen hier een kans, als ze daar misbruik van maken mogen ze worden aangepakt. Je voert een discussie op basis van emotionele argumenten en eigen slechte ervaringen, dat lijkt me niet bepaald leiden tot rechtvaardigheid.
pi_50161640
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:26 schreef TNA het volgende:

[..]

Dan hoef ik iig geen extra belasting te betalen in jouw systeem, fijn.

Om nog even in te gaan op je post over die Somaliërs - natuurlijk moeten we optreden tegen mensen die overlast veroorzaken, maar dat geldt voor iedereen. Vluchtelingen verdienen hier een kans, als ze daar misbruik van maken mogen ze worden aangepakt. Je voert een discussie op basis van emotionele argumenten en eigen slechte ervaringen, dat lijkt me niet bepaald leiden tot rechtvaardigheid.
ja goed systeem vind ik zelf ook

probleem in onze(of de mijne zoals je wil) realiteit worden de mensen die overlast veroorzaken NIET aangepakt, misbruik ook niet het wordt allemaal onder de mantel van liefde weg gestopt (standaart PvdA beleid)

het zijn niet allemaal emotionele en slechte ervaring argumenten die ik doe, ik leef er elke dag in zie het gebeuren.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:42:56 #22
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50161822
quote:

Ja, het is buiten de officiële omschrijving, maar menselijk gezien vallen ze voor mij wel gewoon onder de oorspronkelijke regeling. Fijn dat er trouwens nog iemand is die op basis van rationele argumenten een discussie voert.
Ik vraag me af of je überhaupt kaders kan stellen, menselijk gezien.
Maar goed. Ik denk dat iedereen de toestand rondom asiel beheersbaar wil houden en daarom moet je streng doch rechtvaardig zijn en niet slap.
Het verzoek van de PvdA vind ik daar wel van getuigen.
pi_50161844
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:22 schreef tntkiller het volgende:

[..]

ik heb het niet over asielzoekers 20% meer laten betalen.... nee de alle mensen die het maar ok vinden dat alles maar binnen komt. zoals Fides die kan makkelijk 20% extra missen aan belasting
Jij bent zo simpel. Ooit gehoord van nuanceren en je verplaatsen in een ander. Heel naar dat je irritante Somaliers naast je had wonen. Maar mogen daarom andere Somaliers die vluchten voor geweld Nederland niet meer in? Bovendien zouden veel andere mensen ook gek worden als ze jarenlang in oorlog hebben geleefd maar dat is wel een andere discussie.

Leuk voor je, maar ik wil helemaal niet dat 'alles binnenkomt'. Maar mensen die in een land leven waar oorlog is hebben het recht om hierheen te vluchten. Klaar. Daar gaat het bij 99% van deze vluchtelingen ook om hoor.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:45:03 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50161903
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:37 schreef tntkiller het volgende:

[..]

ja goed systeem vind ik zelf ook

probleem in onze(of de mijne zoals je wil) realiteit worden de mensen die overlast veroorzaken NIET aangepakt, misbruik ook niet het wordt allemaal onder de mantel van liefde weg gestopt (standaart PvdA beleid)

het zijn niet allemaal emotionele en slechte ervaring argumenten die ik doe, ik leef er elke dag in zie het gebeuren.
Naar mijn idee wordt de laatste tijd, ook vanuit de PvdA, steeds meer gewezen op het belang van het aanpakken van de foute minderheids binnen een bevolkingsgroep. Dat is een goede zaak. En iemand die vindt dat mensen die sommige asielzoekers willen toelaten 20% extra belasting mogen betalen leeft in ieder geval niet in mijn realiteit.

"Ik leef er elke dag in zie het gebeuren", je wilt zeggen dat dat niet allemaal emotionele en slechte ervaringen zijn? Als je er iedere dag lol in had gehad had je nu wel andere dingen gepost.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:47:05 #25
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50161985
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je überhaupt kaders kan stellen, menselijk gezien.
Maar goed. Ik denk dat iedereen de toestand rondom asiel beheersbaar wil houden en daarom moet je streng doch rechtvaardig zijn en niet slap.
Het verzoek van de PvdA vind ik daar wel van getuigen.
De kaders zijn gesteld, op een menselijke manier. Ik vind het te ver gaan om de PvdA op basis hiervan slap te noemen, nu men een groep van 500 mensen wil toelaten die op een flauwe manier buiten de regeling zijn gevallen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:49:26 #26
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50162069
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Jij bent zo simpel. Ooit gehoord van nuanceren en je verplaatsen in een ander. Heel naar dat je irritante Somaliers naast je had wonen. Maar mogen daarom andere Somaliers die vluchten voor geweld Nederland niet meer in?
Beetje verkeerde vergelijking IMO. Dit soort dingen gebeuren al heel lang in Nederland, en is ook algemeen geaccepteerd. Omdat bezopen automobilisten een verhoogd risico met zich meebrengen mag niemand met een slok op rijden. Je mag je ook niet in het openbaar vertonen met wapens, omdat sommigen zich niet kunnen gedragen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is goed dat alcohol in het verkeer verboden is. Ook vind ik het heel goed dat wapens verboden zijn. Maar toch, de vergelijking klopt niet helemaal
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:58:26 #27
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50162364
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:47 schreef TNA het volgende:

[..]

De kaders zijn gesteld, op een menselijke manier. Ik vind het te ver gaan om de PvdA op basis hiervan slap te noemen, nu men een groep van 500 mensen wil toelaten die op een flauwe manier buiten de regeling zijn gevallen.
Ik had het over het verzoek, dat is de nuance. Het gaat er voor mij om, dat het asielbeleid nu niet weer zwalkend wordt.
Er was genoeg tijd om een juiste formulering in de wettelijke maatregelen te stoppen. Desnoods maakt men de overeenkomst met de VNG op een later tijdstip als alles maar goed gewogen wordt.
Verder is vanaf het voornemen voor de pardonregeling dus weer een nieuw precedent geschapen (als het verzoek wordt gehonereerd), dat ik betreur.
Wanneer het verzoek wordt afgewezen zal Vos zeker de opvang continuëren tot aan de volgende pardonregeling.
pi_50162471
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:49 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Beetje verkeerde vergelijking IMO. Dit soort dingen gebeuren al heel lang in Nederland, en is ook algemeen geaccepteerd. Omdat bezopen automobilisten een verhoogd risico met zich meebrengen mag niemand met een slok op rijden. Je mag je ook niet in het openbaar vertonen met wapens, omdat sommigen zich niet kunnen gedragen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is goed dat alcohol in het verkeer verboden is. Ook vind ik het heel goed dat wapens verboden zijn. Maar toch, de vergelijking klopt niet helemaal
Je mag niet dronken achter het stuur zitten omdat voor iedereen gevolgen heeft voor reactievermogen enzovoort...
Wapens mag je niet dragen omdat dat een inbreuk zou kunnen worden op het geweldsmonopolie vd staat.

Hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheren is Grondwettelijk verboden.
pi_50162524
Een betere titel is overigens: De PvdA wil minder asielzoekers het land uit schoppen
pi_50162680
quote:
Ja, want die stelen hè, en ze slachten schapen op het balkon.
Ze zijn inderdaad bovengemiddeld crimineel en hebben een negatieve invloed op de Nederlandse cultuur.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:11:05 #31
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50162786
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:08 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad bovengemiddeld crimineel en hebben een negatieve invloed op de Nederlandse cultuur.
En crimineel zijn is ook grondwettelijk verboden
pi_50163017
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Jij bent zo simpel. Ooit gehoord van nuanceren en je verplaatsen in een ander. Heel naar dat je irritante Somaliers naast je had wonen. Maar mogen daarom andere Somaliers die vluchten voor geweld Nederland niet meer in? Bovendien zouden veel andere mensen ook gek worden als ze jarenlang in oorlog hebben geleefd maar dat is wel een andere discussie.

Leuk voor je, maar ik wil helemaal niet dat 'alles binnenkomt'. Maar mensen die in een land leven waar oorlog is hebben het recht om hierheen te vluchten. Klaar. Daar gaat het bij 99% van deze vluchtelingen ook om hoor.
dus volgens jou moet iedereen die maar in oorlogs gebied woont hier heen komen.....zelfs als ze op elke vierkante meter in nederland een huis neerzetten heb je niet genoeg.

er is altijd wel ergens oorlog helaas maar dat betekend niet dat wij daar maar voor moeten zorgen

marco pastoor zei het ook goed toen hij dezelfde vraag kreeg toen er een discussie was of iraanse homo's een verblijfs vergunning moesten krijgen, zijn antwoord nee! als je dat doet is half iran ineens homo en zitten wij met de gebakken peren.

nederland is maar een klein land met beperkte mogenlijkheden daar moet je wel rekening mee houden
pi_50163230
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:45 schreef TNA het volgende:

[..]

Naar mijn idee wordt de laatste tijd, ook vanuit de PvdA, steeds meer gewezen op het belang van het aanpakken van de foute minderheids binnen een bevolkingsgroep. Dat is een goede zaak. En iemand die vindt dat mensen die sommige asielzoekers willen toelaten 20% extra belasting mogen betalen leeft in ieder geval niet in mijn realiteit.

"Ik leef er elke dag in zie het gebeuren", je wilt zeggen dat dat niet allemaal emotionele en slechte ervaringen zijn? Als je er iedere dag lol in had gehad had je nu wel andere dingen gepost.
sorry hoor maar het enige wat de pvda doet naar dat soort mensen/groepen is het vingertje opsteken van"foei foei dat mag niet"en daaarna een kopje thee.....

het is toch wel duidelijk dat dat niet werkt.......
pi_50164201
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:16 schreef tntkiller het volgende:

[..]

dus volgens jou moet iedereen die maar in oorlogs gebied woont hier heen komen.....zelfs als ze op elke vierkante meter in nederland een huis neerzetten heb je niet genoeg.

er is altijd wel ergens oorlog helaas maar dat betekend niet dat wij daar maar voor moeten zorgen

marco pastoor zei het ook goed toen hij dezelfde vraag kreeg toen er een discussie was of iraanse homo's een verblijfs vergunning moesten krijgen, zijn antwoord nee! als je dat doet is half iran ineens homo en zitten wij met de gebakken peren.

nederland is maar een klein land met beperkte mogenlijkheden daar moet je wel rekening mee houden
Ik zeg toch niet dat ALLE mensen in een oorlogsgebied hierheen moeten komen?

Gebakken peren? De meeste Iraniers die Iran ontvluchten zijn nou niet de meest simpele types hoor. De strenge Islamieten hebben alle reden om daar te blijven, juist de intellectuelen ontvluchtten en ontvluchten Iran. Ashfan Ellian (bekend Hoogleraar Recht(sfilosofie) in Leiden) is er bijvoorbeeld een van. Maar mijn tandarts is Iranier en mijn vriendin haar huisarts (vrouwelijk) is bijvoorbeeld ook Iranese.
Bovendien zijn dat politieke vluchtelingen en geen oorlogsvluchtelingen aangezien er momenteel geen oorlog is in Iran.
pi_50164281
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:21 schreef tntkiller het volgende:

[..]

sorry hoor maar het enige wat de pvda doet naar dat soort mensen/groepen is het vingertje opsteken van"foei foei dat mag niet"en daaarna een kopje thee.....

het is toch wel duidelijk dat dat niet werkt.......
Hoe kom je aan die wijsheid? GeenStijl of de Telegraaf? SBS Hart van Nederland? Elsevier?
pi_50164429
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:08 schreef Commensaal het volgende:

[..]

De armste 10% vd bevolking is bovengemiddeld crimineel. Jonge mannen zijn ook bovengemiddeld crimineel. Uitkeringshebbende zijn ook bovengemiddeld crimineel.

Kortom, kutstatistiek.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:01:32 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50164905
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:57 schreef Kadesh het volgende:

Geef ze 30.000 vingers en ze pakken 30.500 vingers.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:02:10 #38
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50164925
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:49 schreef Fides het volgende:

[..]

De armste 10% vd bevolking is bovengemiddeld crimineel. Jonge mannen zijn ook bovengemiddeld crimineel. Uitkeringshebbende zijn ook bovengemiddeld crimineel.

Kortom, kutstatistiek.
Allemaal het land uit!
pi_50164988
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:49 schreef Fides het volgende:

[..]

En daarom kan het geen reden zijn om iemand geen toegang te verlenen?
pi_50165420
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:03 schreef Commensaal het volgende:

[..]

En daarom kan het geen reden zijn om iemand geen toegang te verlenen?
Sturen wij alle arme mensen, jonge mannen en uitkeringshebbenden dan ook het land uit?
pi_50166199
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:15 schreef Fides het volgende:

[..]

Sturen wij alle arme mensen, jonge mannen en uitkeringshebbenden dan ook het land uit?
Wel goed lezen, ik wil niemand het land uitsturen, gewoon bepaalde groepen niet binnenlaten. Jonge mannen leveren echter economisch veel op en arme mensen die Nederland binnen willen zijn vooral arm omdat ze vluchteling zijn. Verder hebben die groepen ook geen slechte culturele invloed dus die mogen gewoon het land in.
pi_50166322
Ben geen fan van de PvdA (hehe, tegenwoordig moet je fel in de aanval gaan als men je beschuldigd niet rechts genoeg te zijn, hehehehe) maar ik vind dit wel een goed plan. Het gaat hier vaak om gemotiveerde jonge mensen met arbeidsperspectief. Een aantal van hen is naar België verkast om gebruik te kunnen maken van de België route, waarom zou je hun het leven onnodig zuur moeten maken?
pi_50166512
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:33 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Wel goed lezen, ik wil niemand het land uitsturen, gewoon bepaalde groepen niet binnenlaten. Jonge mannen leveren echter economisch veel op en arme mensen die Nederland binnen willen zijn vooral arm omdat ze vluchteling zijn. Verder hebben die groepen ook geen slechte culturele invloed dus die mogen gewoon het land in.
Deze vluchtelingen waar nu over geoordeeld wordt zitten al in Nederland, en worden dus in feite wel on land uitgestuurd. Bovendien, hoe weet je of iemand moslim is of niet?
pi_50167088
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Deze vluchtelingen waar nu over geoordeeld wordt zitten al in Nederland, en worden dus in feite wel on land uitgestuurd. Bovendien, hoe weet je of iemand moslim is of niet?
Ja, deze 500 mensen zijn schandalig lang aan het lijntje gehouden dus die mogen sowieso blijven. In het vervolg moeten de procedures sneller. Er zijn verder genoeg manieren om er achter te komen of iemand moslim is, maar laten we niet te veel off-topic gaan.
pi_50167370
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Er zijn verder genoeg manieren om er achter te komen of iemand moslim is, maar laten we niet te veel off-topic gaan.
Iemand kan altijd zeggen dat hij verplicht is om moslim te zijn/worden (en misschien daarom juist vlucht).
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:23:27 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50168215
Het maakt niet uit, want er verandert inderdaad helemaal niks aan de algehele situatie.
Er wonen nu ca. 20% allochtonen in ons dichtbevolkte landje, en of de grenzen nu open gaan of dicht blijven, dit percentage zal snel groeien. In de statistieken overigens niet, want na drie generaties beschouwt het CBS ze als volbloed Nederlanders, en gaan ze op in de massa.
De vorige generatie Nederlanders is te beroerd geweest zelf voldoende kinderen te nemen, en tevens om het vuile werk te doen. Voor de huidige generatie zijn alle gezinswoningen al vergeven, en moeten echtparen tweeverdiener zijn om alle belastingen te kunnen betalen. Dus ook weinig kinderen.
We hebben ons land, dat door onze voorouders eigenhandig van de zeebodem ontrukt is en met veel bloed, zweet en tranen opgebouwd, overgeleverd aan allerhande vreemdelingen. Om een mij onbekende reden, want nodig was het nooit.
En zo zal Nederland en zijn volk uiteindelijk verdwijnen, opgaan in de kakelbonte, anonieme massa die ons opvolgt. Alle verzet in vele oorlogen tegen vreemde machten is nutteloos geweest, want uiteindelijk is het land zonder enige weerstand of reden weggegeven.
Maar treurt toch vooral niet, bedenk dat een volk dat dit zich zonder verzet laat overkomen het niet verdient om verder te bestaan.
The End Times are wild
pi_50168552
Leuke nationalistische retoriek.
pi_50168667
Sic transit gloria mundi.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:36:55 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50168697
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:32 schreef Fides het volgende:
Leuke nationalistische retoriek.
Het is mijn specialiteit!
The End Times are wild
pi_50168745
Iemand als Spekman zou eigenlijk eens moeten begrijpen dat je toch een keer ERGENS een grens moet trekken. Ga je deze groep mensen toelaten, dan komen er weer anderen die toch eigenlijk ook wel recht hebben om in Nederland te verblijven.

Ik vind het uitstekend dat het generaal pardon er eindelijk is. Nederland heeft wanbeleid gevoerd en mensen veel te lang in onzekerheid gelaten; een gezamenlijke verantwoordelijkheid van regeringspartijen gedurende de afgelopen 10 jaar. Dat pardon is er nu, maar daarmee moet de kous ook maar eens af zijn. Je kunt onmogelijk alles en iedereen honderd procent tevreden stellen.

Trouwens, als de betreffende vreemdeling in Nederland kan blijven, dan kan hij toch gewoon trouwens met die buitenlandse partner, net zoals een Nederlander nu ook met een buitenlander kan trouwen. Of zeg ik nu iets doms? Als die relatie dan echt zo duurzaam is, trouwen ze toch gewoon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')