Beetje verkeerde vergelijking IMO. Dit soort dingen gebeuren al heel lang in Nederland, en is ook algemeen geaccepteerd. Omdat bezopen automobilisten een verhoogd risico met zich meebrengen mag niemand met een slok op rijden. Je mag je ook niet in het openbaar vertonen met wapens, omdat sommigen zich niet kunnen gedragen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Fides het volgende:
[..]
Jij bent zo simpel. Ooit gehoord van nuanceren en je verplaatsen in een ander. Heel naar dat je irritante Somaliers naast je had wonen. Maar mogen daarom andere Somaliers die vluchten voor geweld Nederland niet meer in?
Ik had het over het verzoek, dat is de nuance. Het gaat er voor mij om, dat het asielbeleid nu niet weer zwalkend wordt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:47 schreef TNA het volgende:
[..]
De kaders zijn gesteld, op een menselijke manier. Ik vind het te ver gaan om de PvdA op basis hiervan slap te noemen, nu men een groep van 500 mensen wil toelaten die op een flauwe manier buiten de regeling zijn gevallen.
Je mag niet dronken achter het stuur zitten omdat voor iedereen gevolgen heeft voor reactievermogen enzovoort...quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:49 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Beetje verkeerde vergelijking IMO. Dit soort dingen gebeuren al heel lang in Nederland, en is ook algemeen geaccepteerd. Omdat bezopen automobilisten een verhoogd risico met zich meebrengen mag niemand met een slok op rijden. Je mag je ook niet in het openbaar vertonen met wapens, omdat sommigen zich niet kunnen gedragen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is goed dat alcohol in het verkeer verboden is. Ook vind ik het heel goed dat wapens verboden zijn. Maar toch, de vergelijking klopt niet helemaal
Ze zijn inderdaad bovengemiddeld crimineel en hebben een negatieve invloed op de Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:19 schreef TNA het volgende:
Ja, want die stelen hè, en ze slachten schapen op het balkon.
En crimineel zijn is ook grondwettelijk verbodenquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:08 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad bovengemiddeld crimineel en hebben een negatieve invloed op de Nederlandse cultuur.
dus volgens jou moet iedereen die maar in oorlogs gebied woont hier heen komen.....zelfs als ze op elke vierkante meter in nederland een huis neerzetten heb je niet genoeg.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:43 schreef Fides het volgende:
[..]
Jij bent zo simpel. Ooit gehoord van nuanceren en je verplaatsen in een ander. Heel naar dat je irritante Somaliers naast je had wonen. Maar mogen daarom andere Somaliers die vluchten voor geweld Nederland niet meer in? Bovendien zouden veel andere mensen ook gek worden als ze jarenlang in oorlog hebben geleefd maar dat is wel een andere discussie.
Leuk voor je, maar ik wil helemaal niet dat 'alles binnenkomt'. Maar mensen die in een land leven waar oorlog is hebben het recht om hierheen te vluchten. Klaar. Daar gaat het bij 99% van deze vluchtelingen ook om hoor.
sorry hoor maar het enige wat de pvda doet naar dat soort mensen/groepen is het vingertje opsteken van"foei foei dat mag niet"en daaarna een kopje thee.....quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:45 schreef TNA het volgende:
[..]
Naar mijn idee wordt de laatste tijd, ook vanuit de PvdA, steeds meer gewezen op het belang van het aanpakken van de foute minderheids binnen een bevolkingsgroep. Dat is een goede zaak. En iemand die vindt dat mensen die sommige asielzoekers willen toelaten 20% extra belasting mogen betalen leeft in ieder geval niet in mijn realiteit.
"Ik leef er elke dag in zie het gebeuren", je wilt zeggen dat dat niet allemaal emotionele en slechte ervaringen zijn? Als je er iedere dag lol in had gehad had je nu wel andere dingen gepost.
Ik zeg toch niet dat ALLE mensen in een oorlogsgebied hierheen moeten komen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:16 schreef tntkiller het volgende:
[..]
dus volgens jou moet iedereen die maar in oorlogs gebied woont hier heen komen.....zelfs als ze op elke vierkante meter in nederland een huis neerzetten heb je niet genoeg.
er is altijd wel ergens oorlog helaas maar dat betekend niet dat wij daar maar voor moeten zorgen
marco pastoor zei het ook goed toen hij dezelfde vraag kreeg toen er een discussie was of iraanse homo's een verblijfs vergunning moesten krijgen, zijn antwoord nee! als je dat doet is half iran ineens homo en zitten wij met de gebakken peren.
nederland is maar een klein land met beperkte mogenlijkheden daar moet je wel rekening mee houden
Hoe kom je aan die wijsheid? GeenStijl of de Telegraaf? SBS Hart van Nederland? Elsevier?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:21 schreef tntkiller het volgende:
[..]
sorry hoor maar het enige wat de pvda doet naar dat soort mensen/groepen is het vingertje opsteken van"foei foei dat mag niet"en daaarna een kopje thee.....
het is toch wel duidelijk dat dat niet werkt.......
De armste 10% vd bevolking is bovengemiddeld crimineel. Jonge mannen zijn ook bovengemiddeld crimineel. Uitkeringshebbende zijn ook bovengemiddeld crimineel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:08 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad bovengemiddeld crimineel en hebben een negatieve invloed op de Nederlandse cultuur.
Geef ze 30.000 vingers en ze pakken 30.500 vingers.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:57 schreef Kadesh het volgende:
Was te verwachten, je geeft ze 1 vinger en ze pakken de hele arm.![]()
Allemaal het land uit!quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:49 schreef Fides het volgende:
[..]
De armste 10% vd bevolking is bovengemiddeld crimineel. Jonge mannen zijn ook bovengemiddeld crimineel. Uitkeringshebbende zijn ook bovengemiddeld crimineel.
Kortom, kutstatistiek.
En daarom kan het geen reden zijn om iemand geen toegang te verlenen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:49 schreef Fides het volgende:
[..]
De armste 10% vd bevolking is bovengemiddeld crimineel. Jonge mannen zijn ook bovengemiddeld crimineel. Uitkeringshebbende zijn ook bovengemiddeld crimineel.
Sturen wij alle arme mensen, jonge mannen en uitkeringshebbenden dan ook het land uit?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:03 schreef Commensaal het volgende:
[..]
En daarom kan het geen reden zijn om iemand geen toegang te verlenen?
Wel goed lezen, ik wil niemand het land uitsturen, gewoon bepaalde groepen niet binnenlaten. Jonge mannen leveren echter economisch veel op en arme mensen die Nederland binnen willen zijn vooral arm omdat ze vluchteling zijn. Verder hebben die groepen ook geen slechte culturele invloed dus die mogen gewoon het land in.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Sturen wij alle arme mensen, jonge mannen en uitkeringshebbenden dan ook het land uit?
Deze vluchtelingen waar nu over geoordeeld wordt zitten al in Nederland, en worden dus in feite wel on land uitgestuurd. Bovendien, hoe weet je of iemand moslim is of niet?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:33 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Wel goed lezen, ik wil niemand het land uitsturen, gewoon bepaalde groepen niet binnenlaten. Jonge mannen leveren echter economisch veel op en arme mensen die Nederland binnen willen zijn vooral arm omdat ze vluchteling zijn. Verder hebben die groepen ook geen slechte culturele invloed dus die mogen gewoon het land in.
Ja, deze 500 mensen zijn schandalig lang aan het lijntje gehouden dus die mogen sowieso blijven. In het vervolg moeten de procedures sneller. Er zijn verder genoeg manieren om er achter te komen of iemand moslim is, maar laten we niet te veel off-topic gaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Deze vluchtelingen waar nu over geoordeeld wordt zitten al in Nederland, en worden dus in feite wel on land uitgestuurd. Bovendien, hoe weet je of iemand moslim is of niet?
Iemand kan altijd zeggen dat hij verplicht is om moslim te zijn/worden (en misschien daarom juist vlucht).quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Er zijn verder genoeg manieren om er achter te komen of iemand moslim is, maar laten we niet te veel off-topic gaan.
Het is mijn specialiteit!quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:32 schreef Fides het volgende:
Leuke nationalistische retoriek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |