Ach, misschien ziet hij het allang. Maar Bassie is veel te trots om concessies te doen, om toe te geven dat hij niet goedzat. Grootheidswaanzin, maar waarop gebaseerd?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:51 schreef TheVulture het volgende:
Als Bassie Montana's opstelling gebruikt staat er gewoon een veel sterker collectiever elftal... waarom ziet die flapdrol van een Van Basten dat nou niet
Op gebakken lucht. De enige hoop die ik heb is dat dragende spelers zoals V/d Sar, Sneijder, Van der Vaart, Van Persie en Seedorf hun vertrouwen in de bondscoach opzeggen, anders zitten we volgend jaar gewoon met die pipo op de bankquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, misschien ziet hij het allang. Maar Bassie is veel te trots om concessies te doen, om toe te geven dat hij niet goedzat. Grootheidswaanzin, maar waarop gebaseerd?
Bij AC Milan hebben ze ook geen diepgaande vleugelspelers, maar vertonen Pirlo, Seedorf of de backs hun diepgang.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je opstelling ziet er aardig uit, maar misschien is hij wel wat statisch. Wie moet er diep gaan aan de linkerkant? Seedorf is meer de man van de pass, dan van de actie. Of is het dan de bedoeling dat Emanuelson veelvuldig opkomt? Dan blijf je wel defensief kwetsbaar, want op defensief gebied moet Urby nog wel de nodige stappen maken.
Verder ben ik niet zo kapot van Van Bommel, zou ik eerder Sneijder daar nog neer zetten, of De Zeeuw misschien.
Klopt, heel het 4-3-3-systeem is om de tien heen gebouwd en als je die wegsaneerd, kan je net zo goed géén 4-3-3 meer spelen. Sowieso rendeert iedere international beter in een 4-1-2-1-2-opstelling, dus waarom niet?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:42 schreef Stpan het volgende:
Vroeger had je dan nog de nummer 10 die passend en scorend een flinke stempel kon drukken, maar de nummer 10 is afgeschaft voor 'de punt naar achteren', wat dé doodsteek voor het 4-3-3 is. Dus dan moeten we maar 4-4-2 met een ruit spelen. De spelers hebben we ervoor!
Goede opstelling, helemaal met je eens. Ik kan me echter herinneren dat half Nederland Dick Advocaat een aantal jaren geleden doodwenste omdat hij precies zo speelde.quote:
Dat waren toch wel wat andere Gladiatoren hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goede opstelling, helemaal met je eens. Ik kan me echter herinneren dat half Nederland Dick Advocaat een aantal jaren geleden doodwenste omdat hij precies zo speelde.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:11 schreef Grimm het volgende:
Bosvelt voor Robben
Wat bedoel je met ja en nee?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:22 schreef Barca het volgende:
Van der Sar = nee
Cocu = NEE
Stam = NEE
Zenden = nee
Heitinga = ja, liefst wissel
Gio = JA
Bosvelt = nee
Van der Vaart = ja, liefst wissel
Davids = nee
Van Nistelrooij = NEE
Bouma = NEE
Ik heb het over de ruit op het middenveldquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:09 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat waren toch wel wat andere Gladiatoren hoor:
[afbeelding]
http://www.telegraaf.nl/t(...)n_Dick_Advocaat.html
Bovendien irriteerde ik me aan Advocaat door zn wisselbeleid en aan het feit dat hij bijzonder weinig haalde uit het materiaal. Beetje het zelfde als Marco....
Mwah, toch weer de halve finale gehaald, dus zo slecht heeft ie het niet gedaan. Robben was trouwens net terug van een blessure. Dan kan ie op dat moment wel de gevaarlijkste aanvaller zijn, als je hem te lang laat spelen, heb je weer de kans dat ie de rest van het toernooi niet mee kan doen. Ik snap die wissel in ieder geval wel, al had ie er misschien beter een wat aanvallendere speler weer in kunnen brengen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:09 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat waren toch wel wat andere Gladiatoren hoor:
[afbeelding]
http://www.telegraaf.nl/t(...)n_Dick_Advocaat.html
Bovendien irriteerde ik me aan Advocaat door zn wisselbeleid en aan het feit dat hij bijzonder weinig haalde uit het materiaal. Beetje het zelfde als Marco....
Dan wordt het EK Korfbal met 2 jaar vervroegdquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:14 schreef Pedroso het volgende:
Laatste nieuws. Nederland wordt Europees kampioen in 2008.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:14 schreef Pedroso het volgende:
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:14 schreef Pedroso het volgende:
Jij wil van der Sar niet in Oranje?quote:Op zondag 10 juni 2007 09:38 schreef Barca het volgende:
Zjakkie> Wel of niet in oranje!
Te oud. Op het ek volgend jaar moeten we winnen maar we moeten vooral het wk winnen. De ploeg moet daarom de komende 3 jaren ingespeeld raken. Spelers die er dan moeten staan moeten nu spelen. Van der Sar is er over 3 jaar niet meer bij.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:53 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Jij wil van der Sar niet in Oranje?Verklaar
Dus eerst wordt het afgelopen WK als oefencampagne gezien voor het komende EK, en dat EK moet dan weer als voorbereiding dienen op het WK daarna? Veel voorbereiden zo.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Te oud. Op het ek volgend jaar moeten we winnen maar we moeten vooral het wk winnen. De ploeg moet daarom de komende 3 jaren ingespeeld raken. Spelers die er dan moeten staan moeten nu spelen. Van der Sar is er over 3 jaar niet meer bij.
Tsja zo blijven we bezig met het verschuivenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Te oud. Op het ek volgend jaar moeten we winnen maar we moeten vooral het wk winnen. De ploeg moet daarom de komende 3 jaren ingespeeld raken. Spelers die er dan moeten staan moeten nu spelen. Van der Sar is er over 3 jaar niet meer bij.
Dus, Sarpong en Vormer maar vast bij de selectie halen dan? In 2014 is er namelijk ook nog een WK, kun je zeven jaar voorbereiden met de ploegquote:Op maandag 11 juni 2007 22:59 schreef Barca het volgende:
[..]
het wk winnen? Was t maar waar....quote:Op maandag 11 juni 2007 22:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Jij hebt nu officieel geen enkel verstand van voetbal.quote:
Er is gewoon geen betere doelman dan Sarquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:58 schreef Barca het volgende:
mcyodogg> Dat het afgelopen wk een voorbereiding is op het ek is een uitspraak van Bassie. Dat het komende ek geldt als aanloop naar het wk is een uitspraak van mij.
Solstice> In zo kort mogelijke tijd het hoogste doel na streven. Dat is het wk 2010!
Longmen> Ja, dat moet wel je doel zijn anders kun je net zo goed thuis blijven. De beste spelers vormen niet altijd het beste elftal.
Flashwin> Oh, volgens mij is dat niet wetenschappelijk bewezen.
Nywuob> Als je al zo om mij moet lachen hoe moet het dan wel niet zijn met die clinicclown van een bondscoach?
Ook onofficieel niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jij hebt nu officieel geen enkel verstand van voetbal.
Je eerdere quote:quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:37 schreef Barca het volgende:
Longmen> Klopt maar het ek winnen we toch niet. Ga dan met een ploeg spelen die zich kan ontwikkelen om in 2010 wereldkampioen te worden.
Laat ook maar, als je werkelijk denkt dat het zo moet, word je nooit kapioen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:58 schreef Barca het volgende:
Longmen> Ja, dat moet wel je doel zijn anders kun je net zo goed thuis blijven. De beste spelers vormen niet altijd het beste elftal.
Wat is dat nou weer voor een zielige instelling! Spelers van Oranje lopen bij topclubs rond in Europa, je maakt altijd kans als Nederland zijnde.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:37 schreef Barca het volgende:
Longmen> Klopt maar het ek winnen we toch niet. Ga dan met een ploeg spelen die zich kan ontwikkelen om in 2010 wereldkampioen te worden.
Nederland nu 9e van de wereld, maar als jij aankomt met "goede resultaten" van de laatste tijd dan zal de wereldranglijst je ook weinig zeggen. Als je zo speelt tegen Luxemburg als Nederland deed, dan is een crisis niet ver weg. En dan miste Luxemburg nog een glazenwasser. Nee, er is weinig dat Van Basten aan mag voeren als consistent zijnde. Het is een zooitje en alleen individualisten kunnen het voor hem redden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:17 schreef Robar het volgende:
[..]neem je jezelf serieus?
- wedstrijd minder gespeeld!
- welke crisis?
- slechts twee maal gelijkgespeeld, dus ongeslagen!
- na 1 overwinning kunnen ze weer bovenaan staan en zetten ze Bulgarije op 3 extra verliespunten!
Puur op behaalde resultaten kun je hem never nooit ontslaan, want die zijn vrij goed.
Ik wil ook dat van Basten ontslag neemt of krijgt, maar ik wil het tenminste nog op basis van relevante argumenten.
- selectiebeleid
- tactiek
- opstellingen
- omgang met spelers
- enzovoorts
quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:55 schreef okee6 het volgende:
[..]
En dan miste Luxemburg nog een glazenwasser.
Idd.quote:
Wat zegt die wereldranglijst dan volgens jou?quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:55 schreef okee6 het volgende:
[..]
Nederland nu 9e van de wereld, maar als jij aankomt met "goede resultaten" van de laatste tijd dan zal de wereldranglijst je ook weinig zeggen. Als je zo speelt tegen Luxemburg als Nederland deed, dan is een crisis niet ver weg. En dan miste Luxemburg nog een glazenwasser. Nee, er is weinig dat Van Basten aan mag voeren als consistent zijnde. Het is een zooitje en alleen individualisten kunnen het voor hem redden.
Jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:41 schreef koningdavid het volgende:
Donk en Drenthe mogen zo langzamerhand ook een kans gaan krijgen in het grote Oranje volgend seizoen.
Het kan d'r ook aan liggen dat Foppe zomaar van het heilige 4-3-3 systeem is afgestapt. En dan ook nog het lef heeft d'r succes mee te hebbenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:18 schreef schaap001 het volgende:
Blijft een rare snuiter, die Van Basten... zag vanochtend in het sportgedeelte in het journaal dat tijdens de overwinning van Jong Oranje van gisterenavond het complete stadion in feeststemming was en door het dolle heen..... en Van Basten was de enige (zo zei de commentator het ook letterlijk) die stoïcijns voor zich uit bleef staren en geen vin verroerde. Zag je ook in beeld. Zat 'ie weer op zijn bekende manier als een wassen beeld met z'n blik op oneindig...
Zou ' ie Foppe het succes misgunnen? Of zijn populariteit? Of niet kunnen uitstaan dat Jong Oranje (en Foppe) het qua spel best aardig hebben gedaan (denk aan van Basten's laatste ontmoeting met de Portugezen)?
.... of hij zat te dubben of hij Cruyff zal laten zeggen in de media dat hij vind dat Foppe zijn halve selectie moet afstaan aan van Basten?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:05 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het kan d'r ook aan liggen dat Foppe zomaar van het heilige 4-3-3 systeem is afgestapt. En dan ook nog het lef heeft d'r succes mee te hebben![]()
Hoho, van Bommel vind ik de meest overschatte speler van Nederland en vind het zeer terecht dat hij niet geselecteerd werd (ook al heeft hij nu zelf bedankt, ik zou zeggen : houden zo). Van van Nistelrooij was ik de laatste 2 jaar ook geen fan en vond het terecht dat v. Basten wat anders wilde proberen in de spits. Maar dit seizoen heeft RvN mij wel overtuigd dat het gewoon een topspits is. Eerste jaar bij de moeilijkste club van de wereld en gewoon topscoorder worden en daarbij voetballend ook nog vooruit gegaan. Hij is op dit moment gewoon beter (zeker qua rendement) dan de overige spitsen van Oranje.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:37 schreef Barca het volgende:
Pedroso> Ja hoor. Hou jij maar vast aan Bommen en Van Nistelrooy. Die maken ons Europees kampioen. NOT!!
Wat heb je aan Van Bommel en Van Nistelrooij als je Landzaat en Huntelaar hebt hequote:Op woensdag 13 juni 2007 08:37 schreef Barca het volgende:
Pedroso> Ja hoor. Hou jij maar vast aan Bommen en Van Nistelrooy. Die maken ons Europees kampioen. NOT!!
Van Bommel is veeeel beter dan Landzaat.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat heb je aan Van Bommel en Van Nistelrooij als je Landzaat en Huntelaar hebt he.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:42 schreef Rumille het volgende:
[..]
Van Nistelrooy is iets beter, of misschien wel gelijk aan Huntelaar.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:42 schreef Rumille het volgende:
[..]
Van Nistelrooy is iets beter, of misschien wel gelijk aan Huntelaar.
Och, als jij verliezen van Portugal een wanprestatie noemt, so be it. Portugal had in de breedte gewoon betere spelers als Oranje en van zo'n team kun je verliezen. Kansen heeft Nederland wel gehad om een beter resultaat te behalen (Cocu, Kuijt). En de rode kaarten ? Bouhlarouz is er een aangenaaid en v. Bronchorst kreeg er in de laatste minuten een (2x geel). Vond de 'schoppartij' nog wel meevallen. Kan me alleen de doodschop van Bouhla aan Ronaldo herinneren.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:25 schreef okee6 het volgende:
Als Van Basten de wanprestatie van 2006 tegen Portugal wil evenaren, dan zijn Sneijder en Huntelaar prima jongens voor dat beetje kortsluiting. Van Bommel en Van Nistelrooij doen dat tenslotte pas als de slag al geleverd is, daar heb je niks aan.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
Doe die Ajax bril eens af man..!
Mijn mening. Ik kijk ook op de lange termijn bijvoorbeeld WK 2010. Dan zie ik van Nistelrooy niet meer dit niveau halen. Als je over de komende 4 jaar kijkt denk ik dat Huntelaar beter wordt dan van Nistelrooy, maar dat van Nistelrooy nu nog wel beter is. Als je er 24 inschiet dit seizoen, ben je een topspits ^^.quote:
Goede speler hoor die Huntelaar, maar beter worden dan v.Nistelrooij gebeurd niet zo 1-2-3.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:53 schreef Rumille het volgende:
[..]
[..]
Als je over de komende 4 jaar kijkt denk ik dat Huntelaar beter wordt dan van Nistelrooy,
Je bent als groep rond interlands 3 dagen of hooguit een week bij elkaar. In die tijd kun je heel weinig opbouwen. Dan zie je mekaar 1 a 2 maand niet meer, is dat kleine beetje wat je in die vorige korte periode hebt opgebouwd al weer helemaal weg. Dan kom je weer bij mekaar en kun je weer van voor af aan beginnen. Dus spelers alvast inpassen voor de toekomst is de grootste onzin die d'r is. Talenten die misschien wel of niet goed worden oproepen ook, omdat je niet weet wat er gaat gebeuren. Misschien komt dat talent wel op de bank bij z'n nieuwe club en raakt ie d'r nooit weer vanaf. Of misschien breekt ie een been. Misschien blijkt dat ie toch niet het talent had om op het hoogste niveau mee te kunnen en speelde ie toevallig een keer een goed seizoen. Je selectie op eventueel talent baseren is dus onzin. Het gaat er om wie hier en nu de 22 beste spelers zijn. Niet wie er in 2010 eventueel als alles goed gaat, de trainers meewerken, de tegenstanders meewerken, de spelersgroep rond die speler meewerkt, en die speler zelf meewerkt misschien goed is in 2010.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:53 schreef Rumille het volgende:
[..]
[..]
Mijn mening. Ik kijk ook op de lange termijn bijvoorbeeld WK 2010. Dan zie ik van Nistelrooy niet meer dit niveau halen. Als je over de komende 4 jaar kijkt denk ik dat Huntelaar beter wordt dan van Nistelrooy, maar dat van Nistelrooy nu nog wel beter is. Als je er 24 inschiet dit seizoen, ben je een topspits ^^.
Foppe z'n verbeter punten zijn erg goed naar mijn meningquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:48 schreef Barca het volgende:
Pedroso> Van Nistelrooy is goed bij zijn clubs, niet in oranje. Bij zijn clubs wordt de bal hem gebracht, in oranje moet hij er voor werken maar dat doet hij niet.
Je kan jezelf wel voor de gek willen houden maar oranje zal heel anders moeten zijn willen het succes gaan behalen!
RvN: aantal gespeelde interlands: 54 doelpunten: 28quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:48 schreef Barca het volgende:
Pedroso> Van Nistelrooy is goed bij zijn clubs, niet in oranje. Bij zijn clubs wordt de bal hem gebracht, in oranje moet hij er voor werken maar dat doet hij niet.
Je kan jezelf wel voor de gek willen houden maar oranje zal heel anders moeten zijn willen het succes gaan behalen!
En ik had nog zo gehoopt dat hij na het EK weg zou zijnquote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef Longmen het volgende:
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=93848/sc=105892
![]()
![]()
![]()
Waarom zijn ze daar nu al mee bezig?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef Longmen het volgende:
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=93848/sc=105892
![]()
![]()
![]()
Daarom ook een clausule.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:43 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waarom zijn ze daar nu al mee bezig?![]()
Het lijkt mij toch erg verstandig en gebruikelijk om eerst de resultaten op het EK af te wachten.![]()
Die clausule houdt dit in:quote:
Als we in de eerste ronde op het EK eruit vliegen zou Van Basten dus gewoon mogen blijven zitten. Belachelijk.quote:Mocht het Nederlands elftal er onder Van Basten niet in slagen zich te plaatsen voor het EK van 2008, dan gaat er een streep door de plannen.
quote:"Uiteraard zal een langer dienstverband ervan afhangen of we ons kwalificeren en Van Basten kan onderweg ook van mening veranderen en toch bij een club aan de slag willen volgend seizoen."
Na het tweede gesprek met Van Basten zal de KNVB aan het eind van het kalenderjaar besluiten al of niet op zoek te gaan naar een nieuwe bondscoach. Bereiken beide partijen een akkoord, dan zullen Van Basten en de KNVB - evenals in contract met de vorige bondscoach Dick Advocaat - wel een ontsnappingsclausule opnemen bij een eventueel zwaar tegenvallend Europees kampioenschap 2008.
Inderdaad, belachelijk beleid om Van Basten zoveel meer krediet te geven dan zijn voorgangers.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die clausule houdt dit in:
[..]
Als we in de eerste ronde op het EK eruit vliegen zou Van Basten dus gewoon mogen blijven zitten. Belachelijk.
Kom op he, het EK is máár een evaluatiemoment. Het lijkt wel alsof je op bloed uit bent.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die clausule houdt dit in:
[..]
Als we in de eerste ronde op het EK eruit vliegen zou Van Basten dus gewoon mogen blijven zitten. Belachelijk.
Het gaat om de visie, Foppe streeft naar een winnende tactiek, Van Basten gelooft halstarrig heilig in 4-3-3 maar vergeet dat we daar de spelers niet voor hebben, terwijl die wel perfect geschikt zijn voor een 4-4-2-variant...quote:Op zondag 17 juni 2007 15:54 schreef BonJovi het volgende:
Sukkeltjes hiero EK is amper gespeeld, kijk dan hoe het moet ok. Jong Oranje speelden ook bagger in de voorbereiding maar nu spelen ze een stuk verder gekomen.
Het verschil met oranje is dat oranje zowel in de oefenwedstrijden als kwalificatiewedstrijden als de wedstrijden op het WK dramatisch speelt. Nederland heeft nog geluk dat het niet zoveel sterke landen is tegengekomen onder van Basten, want door die landen wordt Nederland helemaal afgeslacht met de huidge koers.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:54 schreef BonJovi het volgende:
Sukkeltjes hiero EK is amper gespeeld, kijk dan hoe het moet ok. Jong Oranje speelden ook bagger in de voorbereiding maar nu spelen ze een stuk verder gekomen.
Dat is dan ook weer overdreven. Nederland is al jaren door niemand afgeslacht en dat zal ook voorlopig niet gebeuren omdat de spelers wel gewoon goed zijn.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:43 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het verschil met oranje is dat oranje zowel in de oefenwedstrijden als kwalificatiewedstrijden als de wedstrijden op het WK dramatisch speelt. Nederland heeft nog geluk dat het niet zoveel sterke landen is tegengekomen onder van Basten, want door die landen wordt Nederland helemaal afgeslacht met de huidge koers.
Nou idd, Van Basten kan wel een leuk rijtje wedstrijden hebben gewonnen tegen Thailand, Korea, Luxemburg etc. maar op een eindronde hebben we nog niks gepresteerd onder van basten. als we er weer snel uitvliegen op een eindronde zie ik geen reden waarom van basten moet blijven zitten. Want echt spectaculair voetbal spelen we niet.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het gaat mij er gewoon om dat het nergens op slaat dat je al over een nieuw contract praat terwijl Van Basten nog helemaal niks gepresteerd heeft waarmee hij dat contract zou verdienen.
Beter is het gewoon niet te verwoorden!quote:Op zondag 17 juni 2007 16:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat om de visie, Foppe streeft naar een winnende tactiek, Van Basten gelooft halstarrig heilig in 4-3-3 maar vergeet dat we daar de spelers voor hebben, terwijl die wel perfect geschikt zijn voor een 4-4-2-variant...
Inderdaad. Erwin Koeman zou trouwens een leuke opvolger zijn, heeft ook wat steekjes laten vallen, maar er gelukkig duidelijk van geleerd!quote:Op zondag 17 juni 2007 18:34 schreef Pedroso het volgende:
Goed nieuws. Op het gebied van communicatie heeft Marco in zijn beginjaren wat steken laten vallen maar daar zit verbetering in. Je hebt nu eenmaal met tere zieltjes te maken van zgn. vedettes en daar moet je mee kunnen omgaan. Laat Foppe nou maar lekker met zijn Jong Oranje bezig zijn, het Nederlands elftal is veel te hoog gegrepen voor de sympathieke Fries. Daar gelden nu eenmaal de wetten van de echte top. Goede zaak dat v. Basten de vruchten kan plukken van zijn eigen beleid, enkele jaren (om)bouwen wat gewoon noodzakelijk was en daarna voor de echte prijzen gaan. Hij doet het overigens al vanaf het begin boven verwachting, 36 duels en maar 2x verloren. Geen bondscoach die hem dat nadoet.
Die verloor wat meer wedstrijden volgens mij en is overigens ook totaal geen personality wat Marco zeker wel is. En och, als jij zo graag een perfecte communicator voor de groep wil hebben dan weet ik al genoeg. Misschien wil Emile Ratelband wel bijklussen na het EK van 2008.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:43 schreef Solstice het volgende:
[..]
Inderdaad. Erwin Koeman zou trouwens een leuke opvolger zijn, heeft ook wat steekjes laten vallen, maar er gelukkig duidelijk van geleerd!
Zal waarschijnlijk met een logischere opstelling komen als van Basten, dus laat maar komen.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:51 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Die verloor wat meer wedstrijden volgens mij en is overigens ook totaal geen personality wat Marco zeker wel is. En och, als jij zo graag een perfecte communicator voor de groep wil hebben dan weet ik al genoeg. Misschien wil Emile Ratelband wel bijklussen na het EK van 2008.
Wat is logisch ? Als jij het niet erg vind om wat wedstrijden te verliezen en de gebruikelijke hap weer uit te nodigen zonder verrassingen (dus een minder scherpe groep) en een coach wil die te bang is om een eigen visie te volgen dan begrijp ik uit welke hoek de wind waait. Dat is duidelijk niet mijn hoek.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:54 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk met een logischere opstelling komen als van Basten, dus laat maar komen.
Wat een kul dit, als er iemand is die niets heeft geleerd de afgelopen jaren qua communicatie dan is het Bassie wel, hij schoffeert nog steeds spelers, zelfs bij de terugkeer van V. Nistelrooij moest ie weer zo nodig een opmerking maken dat ie zelf ook niet snapte waarom ie nu opeens wel terug wilde komen... het is een misselijkmakende narcistische vent die zichzelf boven alles en iedereen verheven voeltquote:Op zondag 17 juni 2007 18:34 schreef Pedroso het volgende:
Goed nieuws. Op het gebied van communicatie heeft Marco in zijn beginjaren wat steken laten vallen maar daar zit verbetering in. Je hebt nu eenmaal met tere zieltjes te maken van zgn. vedettes en daar moet je mee kunnen omgaan. Laat Foppe nou maar lekker met zijn Jong Oranje bezig zijn, het Nederlands elftal is veel te hoog gegrepen voor de sympathieke Fries. Daar gelden nu eenmaal de wetten van de echte top. Goede zaak dat v. Basten de vruchten kan plukken van zijn eigen beleid, enkele jaren (om)bouwen wat gewoon noodzakelijk was en daarna voor de echte prijzen gaan. Hij doet het overigens al vanaf het begin boven verwachting, 36 duels en maar 2x verloren. Geen bondscoach die hem dat nadoet.
Van de gebruikelijke hap Kluivert, de De Boertjes, Reiziger, Zenden en nog wat van zulke namen, waar toen kritiek op was voetbalt het grootste deel al niet meer wekelijks op het hoogste niveau. Maar d'r zijn toch genoeg keuzes over waar van Basten geen gebruik van maakt. Invaller na invaller oproepen en opstellen, omdat het systeem maar niet wil lopen noem ik trouwens geen visie volgen. Een visie volgen zou zijn, eindelijk is een systeem verzinnen waarin de beste actieve spelers, samen het beste uit zouden komen. Wil jij mij trouwens vertellen dat een team als Milan bijvoorbeeld waar toch bijna geen nieuwe spelers zijn gehaald, niet scherp was? Scherpte heeft niks te maken met nieuwe spelers oproepen, maar met goede spelers oproepen die het niveau aankunnen, en die dan goed coachen. De scherpte straalt er op het moment trouwens ook vanaf zegquote:Op zondag 17 juni 2007 19:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat is logisch ? Als jij het niet erg vind om wat wedstrijden te verliezen en de gebruikelijke hap weer uit te nodigen zonder verrassingen (dus een minder scherpe groep) en een coach wil die te bang is om een eigen visie te volgen dan begrijp ik uit welke hoek de wind waait. Dat is duidelijk niet mijn hoek.
Het EK is een oefentoernooi straks op het WK van 2014 moeten we er staanquote:Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef thewishmaster het volgende:
We zullen maar 6 jaar met van Basten opgescheept zitten. Laat alsjeblieft Guus Hiddink weer terug komen in 2008.
niks aan toe te voegenquote:Op zondag 17 juni 2007 21:10 schreef TheVulture het volgende:
Als Van Basten er na 2008 nog zit ga ik echt janken
Vind het nu al erg dat een goeie generatie zo totaal verkeerd wordt gebruikt, kan dat echt niet langer meer aanzien
Zal ik alvast zakdoekjes voor je bestellen ?quote:Op zondag 17 juni 2007 21:10 schreef TheVulture het volgende:
Als Van Basten er na 2008 nog zit ga ik echt janken
Vind het nu al erg dat een goeie generatie zo totaal verkeerd wordt gebruikt, kan dat echt niet langer meer aanzien
asjeblieft zeg wat een lulverhaal. er valt een meer dan redelijke opstelling te maken met de spelers die er zijn. ik vindt het prima als je nieuwe spelers wilt uitproberen maar spelers zoals Sprockel, Jansen, Denneboom, etc. en die lui allemaal op roepen is ronduit belachelijk. Het lijkt wel alsof hij niet in de sterkst mogelijke opstelling wil spelen. Hij laat de beste voetballers er buiten.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zal ik alvast zakdoekjes voor je bestellen ?
De laatste jaren hadden we een redelijke generatie die gewoon kwalitatief minder was / is dan de toplanden. De groep van 1998 / 2000 was veel beter dan de groep van de laatste jaren. Ondanks dat heeft v. Basten qua prestatie het maximale er uit gehaald. Ik ben wel hoopvoller over de generatie die nu 'voetbal' volwassen aan het worden is (Persie, v/d Vaart, Robben, Sneijder). Alleen verdedigend zal het geen wereldtop worden. Maar wie weet wordt ik op dat gebied verrast de komende jaren. En dat nog aangevuld met toppers als v. Nistelrooij en Seedorf en talenten als b.v. Huntelaar, Aissati, Babel, Drenthe valt er nog wel genoeg progressie te boeken. Alleen zit bijna alle toptalent in het aanvallende gedeelte en de middelmaat in het verdedigende gedeelte. Zal toch wel een probleem gaan worden.
De Jong ja..........jezus christus.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:01 schreef Barca het volgende:
Van Bommel, Van Nistelrooy, Mathijsen ... NEE, NEE en nog eens NEE!!
De Jong ja.
Wij zijn alleen in 1988 goed geweest.
Bovendie: Marco blijft schuiven, blijft selecteren, blijft zoeken. Hij moet nu eens gaan bouwen aan een vaste groep en daarmee aan de slag gaan.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:55 schreef Grimm het volgende:
[..]
asjeblieft zeg wat een lulverhaal. er valt een meer dan redelijke opstelling te maken met de spelers die er zijn. ik vindt het prima als je nieuwe spelers wilt uitproberen maar spelers zoals Sprockel, Jansen, Denneboom, etc. en die lui allemaal op roepen is ronduit belachelijk. Het lijkt wel alsof hij niet in de sterkst mogelijke opstelling wil spelen. Hij laat de beste voetballers er buiten.
In 98/2000 waren er ook mindere voetballers tussen met mensen zoals Numan, Zenden etc. dus ga nou niet ineens het nivo van het nl elftal naar beneden halen. Wij waren toen zo goed omdat er een uitgebalanceerd elftal stond en een uitgebalanceerde selectie. En niet 4 links backs en 1 centrale verdediger. Dan vraag je ook om problemen.
Met spelers zoals, Sar, Bommel, Nistelrooy, Seedorf, Davids, VDV, Robben, Persie, Mathijsen, Boulahrouz, Bronckhorst valt meer dan een redelijk elftal te maken. Maar als je mensen zoals Sprockel, Jaliens, Landzaat, De jong, Bouma, Slory oproept, dan is het ook gedoemd om mis te gaan.
quote:Op maandag 18 juni 2007 08:01 schreef Barca het volgende:
Van Bommel, Van Nistelrooy, Mathijsen ... NEE, NEE en nog eens NEE!!
De Jong ja.
Wij zijn alleen in 1988 goed geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |