abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50160845
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:24 schreef Fides het volgende:
De Hoge Raad (dat zijn niet zomaar een paar pipo's) hebben allang gezegd dat positieve discriminatie niet on(grond)wettig is.
Discutabele uitspraak natuurlijk. Zullen we autochtonen een positief gaan discrimineren?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50160972
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Discutabele uitspraak natuurlijk. Zullen we autochtonen een positief gaan discrimineren?
De HR doet inderdaad ook weleens een sociaal wenselijke uitspraak.
pi_50161073
quote:

[..]

Lees die uitspraak dan maar eens eerst voordat je commentaar geeft.
pi_50161083
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

Zo lang er een Afdeling Bestuursrechtspraak Raad van State bestaat is klagen over de HR niet opportuun, maar ook de HR is soms een tikje politiek (correct). Helaas.
pi_50161112
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is niet dat ze hun uitspraak grondig moeten onderbouwen hè?
pi_50161197
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:20 schreef Fides het volgende:

Lees die uitspraak dan maar eens eerst voordat je commentaar geeft.
Ik heb die uitspraak lang geleden al eens gelezen. Niet de moeite waard om dat nog eens te doen.
pi_50161246
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef Fides het volgende:

Het is niet dat ze hun uitspraak grondig moeten onderbouwen hè?
Dat is niet eens waar wat je nu zegt. Als de HR geen zin heb, dan kan men altijd een 81 RO er tegenaan gooien.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:28:29 #258
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50161319
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:11 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar wat kan je concluderen uit de koppeling beleid-criminaliteitcijfers? Dat de criminaliteitcijfers wel of niet zijn verandert zegt dus niet over over of de hoeveelheid criminaliteit in werkelijkheid (feitelijk) is veranderd.
Je kan gewoon meten hoeveel diefstallen er zijn gepleegd. Bovendien kan je uit de gegevens van verzekeraars uit het aantal uitkeringen natuurlijk ook afleiden als je je richt op specifieke schade. En waarom kan dat volgens jou niet kunnen gekoppeld worden aan beleidsmaatregelen?
quote:
Nouja, die cijfers komen gewoon van het CBS vandaan. En ik neem aan dat ze bij het BiZa en het OM wel weten hoe ze deze cijfers moeten intepreteren. Wanneer zij conclusies trekken dat de criminaliteit daalt omdat de (politie)cijfers van het CBS dit zeggen, zitten ze toch echt fout, ongeacht hun autoriteit.
Weer ¤ 700.000,- in goot.
Nee, volgens mij wordt dat nergens beweerd. Ik heb dat enkel jou zien veronderstellen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50161565
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo lang er een Afdeling Bestuursrechtspraak Raad van State bestaat is klagen over de HR niet opportuun, maar ook de HR is soms een tikje politiek (correct). Helaas.
De Afdeling , die gaan inderdaad geregeld wel héél kort door de bocht. De HR hen ik ook een stuk hoger zitten.
pi_50161977
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

De Afdeling , die gaan inderdaad geregeld wel héél kort door de bocht.
Ze hebben daar gewoon een pesthekel aan burgers denk ik.
pi_50162392
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je kan gewoon meten hoeveel diefstallen er zijn gepleegd.
Je kan niet meten hoeveel diefstallen er zijn gepleegd omdat niet iedereen aangifte doet. Heb jij altijd aangifte gedaan van een gestolen fiets (als deze toch niet verzekerd was)? De aangiftebereidheid bij diefstal is niet zo gek hoog. (CBS statline doet het momenteel bij mij niet, kan het dus niet onderbouwen). Dus een daling van het aantal geregistreerde diefstallen kan net zo goed veroorzaakt worden door een lagere meldingsbereidheid.
pi_50162538
Als ik dit zo allemaal lees ben ik toch echt blij dat ik in friesland woon!
Toch, voor hoelang zit ik hier nog "veilig"?

Ben eigenlijks wel een beetje bang, want als je ziet wat er in de laatste 20 jaar gebeurd is, wat zal er dan wel niet gebeuren in de volgende 20 jaar.
Aangezien niemand weet wat ze met het probleem, want ja het is een probleem, moeten doen!
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:05:59 #263
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50162604
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:59 schreef Fides het volgende:

[..]

Je kan niet meten hoeveel diefstallen er zijn gepleegd omdat niet iedereen aangifte doet. Heb jij altijd aangifte gedaan van een gestolen fiets (als deze toch niet verzekerd was)? De aangiftebereidheid bij diefstal is niet zo gek hoog. (CBS statline doet het momenteel bij mij niet, kan het dus niet onderbouwen). Dus een daling van het aantal geregistreerde diefstallen kan net zo goed veroorzaakt worden door een lagere meldingsbereidheid.
Er zijn dus ook gegevens die het aantal aangiftes in kaart brengt.
Ik heb vanwege dit geneuzel (dat jij bezigt) twee bronnen aangereikt. Een algemene onderzoeksgegevens en gegevens over de monitor Bedrijfsleven.

quote:
Monitor Criminaliteit Bedrijfsleven 2006
2 april 2007

De MCB 2006 is een herhaling van het onderzoek dat in 2004 en 2005 is uitgevoerd. De monitor[1] wordt onder andere gebruikt voor de voortgangsrapportages van het Veiligheidsprogramma.

De belangrijkste conclusie die uit het onderzoek kan worden getrokken is dat in vergelijking met 2004 de criminaliteit is gedaald in alle onderzochte sectoren, te weten de bouwnijverheid, de detailhandel, de horeca, de transportsector en de zakelijke dienstverlening. Hetzelfde geldt voor de totaal geleden schade; deze bedroeg in 2006 naar schatting ¤ 569 miljoen, een afname van 17%.

In het kader van het Veiligheidsprogramma (TK 2002-2003, 28 684, nrs. 1 en 2) is aangekondigd de reductie van criminaliteit bij het bedrijfsleven te monitoren met twee indicatoren. Deze indicatoren – diefstal bij de detailhandel en geweld bij het gehele bedrijfsleven – laten beide een forse daling zien ten opzichte van de nulmeting in 2004. Het aantal diefstallen bij de detailhandel is met 300.000 gedaald (een significante daling van 20%). Vergeleken met 2004 komt ook geweld bij het bedrijfsleven aanmerkelijk minder voor bij de meeste sectoren (detailhandel – 22%, transport – 29% en zakelijke dienstverlening – 19%). Bij de horeca en in de bouwsector bleef het geweldspercentage gelijk.

Er is in 2006, vergeleken met 2004, sprake van een aantoonbare daling van het percentage bedrijven dat aangeeft dat criminaliteit een probleem is. Binnen de detailhandel wordt criminaliteit vaker als probleem gezien dan in andere sectoren.

De tevredenheid over de politie is toegenomen. In vier van de vijf onderzochte sectoren is een significante stijging zichtbaar van het percentage bedrijven dat (zeer) tevreden is over de politie. In de sector zakelijke dienstverlening is de tevredenheid over de politie vergeleken met 2004 op gelijk niveau gebleven.

Bezien over het gehele bedrijfsleven zijn de percentages getroffen bedrijven die bij de politie melding maken van een delict of daarvan aangifte doen, ten opzichte van 2004 nauwelijks gewijzigd.

Het percentage bedrijven dat preventieve maatregelen treft, varieert van 64% tot 80% en is over de gehele linie licht gedaald.

De algemene conclusie kan worden getrokken dat de criminaliteit bij het bedrijfsleven zich blijkens deze onderzoeksresultaten ontwikkelt overeenkomstig het in 2002 met het Veiligheidsprogramma ingezette beleid. Kennelijk hebben het Veiligheidsprogramma en de Actieplannen Veilig Ondernemen het gewenste effect gehad op de reductie van de criminaliteit in het bedrijfsleven.

Waar de veiligheid van het bedrijfsleven op basis van nadere analyse van de MCB 2006 verdere verbetering behoeft, zullen voorstellen hierover in overleg met het bedrijfsleven worden opgepakt. Tevens kunnen met hen afspraken worden gemaakt met het oog op de doelstellingen van pijler 5 van het coalitieakkoord.

de Minister van JUSTITIE
Dr. E.M.H. Hirsch Ballin

de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
mevrouw dr. G. ter Horst
Waar maak ik volgens jou dan met deze monitor ter hand een onjuiste koppeling tussen kabinetsbeleid en criminaliteitscijfers?
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:13:16 #264
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50162878
quote:

[..]

idd stom gebeuren is het weer positieve discriminatie bestaat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50163280
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:50 schreef Sjaak_P het volgende:
Waarom bepaal jij door stukken vet te drukken welke stukken wij geniaal moeten vinden? Dat maken we gvd nog wel zelf uit! Verneuk de originele lay out niet man!
Kutmongool, wat zit jij nou te zeiken
pi_50163715
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn dus ook gegevens die het aantal aangiftes in kaart brengt.
Ik heb vanwege dit geneuzel (dat jij bezigt) twee bronnen aangereikt. Een algemene onderzoeksgegevens en gegevens over de monitor Bedrijfsleven.

[..]

Waar maak ik volgens jou dan met deze monitor ter hand een onjuiste koppeling tussen kabinetsbeleid en criminaliteitscijfers?
Maar de gegevens die aangiftes in kaarten brengen (slachtofferenquetes) zijn ook niet waterdicht. O.a. omdat mensen zich in tijd kunnen vergissen (enquetes gaan over de laatste 12 maanden) en omdat mensen de juridische definitie van bepaalde delicten niet kennen.

Die rapportage die jij aanreikt lijkt prima te zijn, bovendien zijn de dalingen erg significant. Toch gaat dit enkel over het bedrijfsleven en niet over de gehele maatschappij.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:05:07 #267
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50165030
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:33 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar de gegevens die aangiftes in kaarten brengen (slachtofferenquetes) zijn ook niet waterdicht. O.a. omdat mensen zich in tijd kunnen vergissen (enquetes gaan over de laatste 12 maanden) en omdat mensen de juridische definitie van bepaalde delicten niet kennen.

Die rapportage die jij aanreikt lijkt prima te zijn, bovendien zijn de dalingen erg significant. Toch gaat dit enkel over het bedrijfsleven en niet over de gehele maatschappij.
Heel dat geneuzel van jouw zijde gaat bezijden het punt dat ik maak. Er is weldegelijk een koppeling te maken tussen beleid en de ontwikkeling van de criminaliteiscijfers. Daarmee is de stelling weerlegd, dat het centrumrechtse kabinet op het terrein van criminaliteitsbestrijding niets totstand heeft gebracht.
Ben jij het daarmee eens? Zoja, oké. Zo nee, waarom dan niet?

En verder heb ik vooraf benadrukt, dat ik twee bronnen heb overlegd en dat dat de bron van de Monitor over het bedrijfsleven ging.
pi_50165239
Met jouw stelling ' Er is weldegelijk een koppeling te maken tussen beleid en de ontwikkeling van de criminaliteiscijfers' weerleg je de stelling 'het centrumrechtse kabinet heeft op het terrein van criminaliteitsbestrijding niets totstand gebracht' niet omdat er geen verband is tussen de criminaliteitscijfers en de daadwerkelijke criminaliteit.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:14:18 #269
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50165379
Het beleid heeft weldegelijk een effect op de reductie van de criminaliteit.
pi_50165579
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef damian5700 het volgende:
Het beleid heeft weldegelijk een effect op de reductie van de criminaliteit.
Hoe weet je dat dan? Want criminaliteit is nou eenmaal heel moeilijk correct te meten. Hoe weet je dan dat er een reductie heeft plaats gevonden?
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:23:05 #271
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50165764
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:18 schreef Fides het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan? Want criminaliteit is nou eenmaal heel moeilijk correct te meten. Hoe weet je dan dat er een reductie heeft plaats gevonden?
Hoe weet jij zo stellig, dat dit niet het geval is? Ik vind het nogal een stelling. Het beleid van het centrumrechtse kabinet (preventief fouilleren in het uitgaansgebied, camaratoezicht, meer blauw op straat, indentificatieplicht, ruimere controlebevoegdheid politie, ruimere toepassing DNA-techniek, etc.) heeft niets totstand gebracht.
Maak dat maar eens hard. Het effect is nihil. Waaruit blijkt dat? Hoe kom je tot die vaststelling?
pi_50165782
Fijn dat we een pauper volk hier heen hebben gehaald, geen moeite hebben genomen om ze normen en waarden bij te brengen en dan jaren later met deze problemen opgezadeld zitten. Ze hebben een intolerent geloof, een negeer-en-praat-er-vooral-niet-over cultuur en zijn cultuur arm.

Hoe bedoel je, falende politici? Allen op het pluche mogen weleens 'Vreemd Volk - integratie en discriminatie in de Griekse en Romeinse wereld' lezen van Fik Meijer.
pi_50166051
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe weet jij zo stellig, dat dit niet het geval is? Ik vind het nogal een stelling. Het beleid van het centrumrechtse kabinet (preventief fouilleren in het uitgaansgebied, camaratoezicht, meer blauw op straat, etc) heeft niets totstand gebracht.
Maak dat maar eens hard. Het effect is nihil. Waaruit blijkt dat? Hoe kom je tot die vaststelling?
Ik zeg niet dat het niets tot stand heeft gebracht. Ik zeg enkel dat jouw redenatie niet klopt. Misschien klopt je conclusie wel, maar hoe je tot die conclusie komt niet.

(Bovendien zijn er aan die beleidsmaatregelen ook allemaal consequenties verbonden.
Preventief fouilleren in t uitgaansgebied betekent dat er in de buitenwijken minder agenten rondlopen en daar dus makkelijker criminaliteit plaats vind. Cameratoezicht kan ook een verplaatsingseffect veroorzaken. DNA techniek is nuttig maar ook niet heilig, en meestal niet bruikbaar als primair bewijs (van Koppen)
Meer blauw op straat betekent minder achter bureau, minder zaken zullen dus worden behandeld omdat iedereen op straat bezig is. )
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:34:44 #274
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50166225
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:30 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niets tot stand heeft gebracht. Ik zeg enkel dat jouw redenatie niet klopt. Misschien klopt je conclusie wel, maar hoe je tot die conclusie komt niet.

(Bovendien zijn er aan die beleidsmaatregelen ook allemaal consequenties verbonden.
Preventief fouilleren in t uitgaansgebied betekent dat er in de buitenwijken minder agenten rondlopen en daar dus makkelijker criminaliteit plaats vind. Cameratoezicht kan ook een verplaatsingseffect veroorzaken.
Meer blauw op straat betekent minder achter bureau, minder zaken zullen dus worden behandeld omdat iedereen op straat bezig is. )
Ik zeg al meerdere malen dat dat de stelling was die ik wil weerleggen. Er is de afgelopen jaar niets totstand gekomen.
Dat vind ik schromelijk overdreven en feitelijk onjuist.

Ik weet ook wel, dat de reikwijdte van beleidsmaatregels niet oneindig is, maar dat het een reducerend effect heeft vind ik meer dan aannemelijk.
pi_50166341
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zeg al meerdere malen dat dat de stelling was die ik wil weerleggen. Er is de afgelopen jaar niets totstand gekomen.
Dat vind ik schromelijk overdreven en feitelijk onjuist.

Ik weet ook wel, dat de reikwijdte van beleidsmaatregels niet oneindig is, maar dat het een reducerend effect heeft vind ik meer dan aannemelijk.
Ik probeer al een tijd te zeggen dat ik niet wil oordelen over jouw conclusie. Ik zeg alleen dat hoe je tot die conclusie komt fout is.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:55:25 #276
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50167079
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:37 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik probeer al een tijd te zeggen dat ik niet wil oordelen over jouw conclusie. Ik zeg alleen dat hoe je tot die conclusie komt fout is.
Ik geef daarover wel een oordeel; geneuzel.
pi_50167234
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik geef daarover wel een oordeel; geneuzel.
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:10 schreef Fides het volgende:
Met jouw stelling ' Er is weldegelijk een koppeling te maken tussen beleid en de ontwikkeling van de criminaliteiscijfers' weerleg je de stelling 'het centrumrechtse kabinet heeft op het terrein van criminaliteitsbestrijding niets totstand gebracht' niet omdat er geen verband is tussen de criminaliteitscijfers en de daadwerkelijke criminaliteit.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:02:53 #278
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50167422
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef Fides het volgende:

[..]

[..]
Nu zie ik het. Vergelijkbaar met jouw uitglijder toen je ten onrechte het begrip geweld gebruikte.
pi_50167746
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu zie ik het. Vergelijkbaar met jouw uitglijder toen je ten onrechte het begrip geweld gebruikte.
In welke van de 2 stellingen zit dan het foutje?
pi_50167772
Jongens, ga pm-en ofzo...
pi_50167823
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:12 schreef DS4 het volgende:
Jongens, ga pm-en ofzo...
Ik zie net dat ik idd een PM heb ontvangen
pi_50220574
Johan heeft gelijk.

Gouda heeft gewoon een groot probleem met Marokkaanse jeugd. Iedereen weet het en iedereen kan er over meepraten. Zelfs de Mrokkanen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_50220737
Johan heeft gelijk ja
pi_50237987
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De oplossing is...het strafrecht hanteren! De oplossing is...prioriteiten stellen! De oplossing is....capaciteit vergroten!
Rechtswetenschap voor dummies. Als dit volgens jou de oplossing van 'erudieten' is, ben jij er zeker geen.

De oplossing zit hem in het probleem. Blijkbaar kunnen Marokkaantjes niet omgaan met de vrijheden die Nederland biedt en willen ze de wezenlijke elementen van de Westerse traditie niet eigen maken. Die Westerse traditie bestaat overigens niet zozeer in woorden of teksten maar ligt impliciet vast in onze gebruiken en de inrichting van de samenleving. Dus er ligt ook een taak voor ons, de wezenlijke elementen van onze tradities en de werkelijke essentie van vrijheid uitdragen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_50238245
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:10 schreef sizzler het volgende:
Johan heeft gelijk.

Gouda heeft gewoon een groot probleem met Marokkaanse jeugd. Iedereen weet het en iedereen kan er over meepraten. Zelfs de Mrokkanen.
En er wordt gewoon niks aan gedaan want iedereen loopt de ander aan te kijken van ..jij mag het doen.. Het moet afgelopen zijn met dat softe gedoe en gewoon keihard en genadeloos straffen . De Politie weet exact om welke raddraaiers het gaat en wie er mee loopt met zo'n meute maar aanpakken kunnen ze niet omdat ze de volgende dag alweer op de stoep staan.
pi_50239178
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:21 schreef Chadi het volgende:
En er wordt gewoon niks aan gedaan want iedereen loopt de ander aan te kijken van ..jij mag het doen.. Het moet afgelopen zijn met dat softe gedoe en gewoon keihard en genadeloos straffen . De Politie weet exact om welke raddraaiers het gaat en wie er mee loopt met zo'n meute maar aanpakken kunnen ze niet omdat ze de volgende dag alweer op de stoep staan.
Idd.
De politie weet exact om welke personen het gaat, maar de Marokkaanse gemeenschap ook.
De meerderheid der Marokkanen in Gouda hoopt zo dat de politie dit tuig eens hard aanpakt, de meerderheid van de politieagenten hoopt zo dat al die normale Marokkanen dit schorem nu eens tot de orde roepen en de rest van de mensen kiezent ervoor om of alle Marokkanen, of het hele Nederlandse rechtssysteem er maar de schuld van te geven.

Ondertussen zijn we allemaal Nederlanders en zitten we allemaal elkaar de -tegenwoordig- kleurrijke Piet toe te schuiven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Masterix op 09-06-2007 23:27:41 (erge taalfouten...) ]
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:08:17 #287
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_50284326
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:50 schreef Armageddon het volgende:
Het is dat ik niet zo mooi kan schrijven zoals mijnheer Derksen anders had ik zo'n stuk allang gepubliceert.
En wat aan je Nederlandse taalbeheersing gedaan...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  zondag 10 juni 2007 @ 00:21:01 #288
180205 MkII
Heer(st)
pi_50286473
Kan ik ergens een (wets)artikel oid vinden waarin staat dat het Nederlands/Marokkaans staatsburgerschap niet kan worden ontnomen, indien in bezit van meerdere paspoorten?
pi_50310859
Johan Derksen is een held.

Ik vind dit een uiterst sterk betoog. Wederom.
The gum you like, is coming back in style.
  maandag 11 juni 2007 @ 12:39:39 #290
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_50327509
Volgens mijn is Johan inmiddels ondergedoken, op de vi website staat dattie 'met vakantie is'.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_50331302
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De oplossing is...het strafrecht hanteren! De oplossing is...prioriteiten stellen! De oplossing is....capaciteit vergroten!
zoiets?
quote:
* Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
* Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
* Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
* Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
* Minder taakstraffen
* Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
* Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
* Introductie heropvoedingskampen
* Preventief fouilleren in het hele land
* Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
* Wettelijk verbod op pedofielenpartij
* Professionelere hulp voor slachtoffers
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
* Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
* Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
* 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
* Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
* Kraakverbod
* Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
  maandag 11 juni 2007 @ 15:17:43 #292
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_50333215
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:22 schreef tntkiller het volgende:

* Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
* Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
* Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
* Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
* Minder taakstraffen
* Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
* Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
* Introductie heropvoedingskampen
* Preventief fouilleren in het hele land
* Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
* Wettelijk verbod op pedofielenpartij
* Professionelere hulp voor slachtoffers
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
* Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
* Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
* 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
* Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
* Kraakverbod
* Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
PVV toch niet mijn partij??
Neerkomen wel!
pi_50333322
Die column is hypocriet gejank van een gefrustreerde oude terminaal zieke man die nog even zijn gal wil spuien over marokkanen.

Voetbal en hooliganism gaan al decennia lang samen. Maar omdat het nu eens marokkanen zijn, is het opeens een politieke discussie? nogmaals, niets meer dan hypocriet gejank.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50333570
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:20 schreef Flashwin het volgende:

Voetbal en hooliganism gaan al decennia lang samen. Maar omdat het nu eens marokkanen zijn, is het opeens een politieke discussie? nogmaals, niets meer dan hypocriet gejank.
pi_50335633
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:17 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

PVV toch niet mijn partij??
6 1/2 van de 20 afgekeurd door jou toch een aardige score

ben ook niet met allees eens dat ie wil doen maar het is beter dan dat slappe gedoe wat we nu hebben
pi_50411146
Word er niet vrolijker van na dit te hebben gelezen... Triest
pi_50411212
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:48 schreef Sok41 het volgende:
Word er niet vrolijker van na dit te hebben gelezen... Triest
Leg eens uit.
The gum you like, is coming back in style.
pi_50513238
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:10 schreef sizzler het volgende:
Johan heeft gelijk.

Is het echt zo'n tyfuszooi in Gouda? Leek mij nou echt een typisch rustige Nederlansche stad....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_50522205
Ik vind dat je pas krediet dient te krijgen voor het intrappen van open deuren, wanneer je zelf ook met een oplossing komt. Anders is dit gewoon af te rekenen als populisme, en dient het alleen voor eigen voordeel over de rug van <INSERT>.

Natuurlijk moeten relmokro's aangepakt worden, het liefst met harde hand. Er dient echter wel een toenadering van twee kanten te komen, anders is dit de zoveelste nutteloze inspanning waarbij diegene die tuchtigt veranderd in een vijand ipv een authoriteit.

Voor dergelijke jongeren is er gewoon een teveel dat moet, tegenover een te weinig dat mag (in de zin van mogelijkheden). Dit uit zich uiteindelijk in allerlei rebellie, zoals rellen na een voetbalwedstrijd of het criminaliseren in het algemeen.
pi_50522260
Van dik hout zaagt Derksen planken, zo kennen we hem.

Ik mis de opbouwende kant. Roepen hoe erg het is en hoe laks politici zijn, is niet zo'n kunst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')