Dat mensen gaan generaliseren is uiteraard geen goede zaak, maar absoluut geen gevolg van het blijven benoemen van het probleem. Johan geeft zelfs aan in zijn column dat hij absoluut niet wil generaliseren (ook al heeft hij daar veel moeite mee). Het is eerder een gevolg van het herhaaldelijk op een negatieve manier in het nieuws komen. Ook de reactie van Allach wekt natuurlijk veel woede op.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik verwijt het hem niet, ik heb de oplossing ook niet.
[..]
Nou, het is de laatste tijd wel mode om het probleem steeds weer te benoemen. En nu heb ik dat wel gezien. Ik wil dat iemand eens wat schrijft over hoe WEL. Door alleen maar het probleem te benoemen maak je het alleen maar erger want: de goeden worden ook aangekeken op hun gedrag, de groep gaat zich nog geïsoleerder voelen, het is een bevestiging voor de kwaden dat ze niet alleen zijn, er komt laksheid over diegenen die het op moeten lossen want het is nu eenmaal zo, het gevoel van onveiligheid neemt toe, enz.
Het werkt dus op zeker moment contra-productief.
Wat is JOUW oplossing dan? Ik zie je alleen maar zeiken dat anderen dat moeten aandragen, of heb je alleen maar een grote bek met je vinger naar anderen wijzend huilebalk?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:48 schreef DS4 het volgende:
Het stuk van Derksen is makkelijk scoren en gaat erin als koek. Dan is Derksen ook op zijn sterkst hoor, als hij met de stroom mee kan zwammen, euh zwemmen.
Wat ik mis is de oplossing van het probleem (en er is een probleem, zoveel is duidelijk). Johan heeft die niet en ik heb hem ook niet hoor. Het probleem benoemen heeft te lang niet gemogen, ingegeven door politieke correctheid. Maar tegenwoordig is het mode om het probleem te blijven benoemen. Ik zou graag eens door willen naar de volgende stap en hoop dat het woord "thee" daar niet in voorkomt.
Nee jankzak, de schuld ligt bij de marokkanen zelf daar ze wat hersencellen missen om zonder overheidsbemoeienissen zich te gedragen als een normaal mens.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon onzin. Nederland kampt sinds 1970 met een crisis in het strafrecht, er is geen richting meer te zien in het beleid dat men moet voeren, waar men de prioriteiten moet stellen of waar men regelgeving voor moet maken. Het probleem is niet "hardnekkig" (dwz diepgaand), nee het probleem is omvangrijk. Dat is het probleem.
Als je op deze manier de discussie wil voeren dan ben je geen haar beter dan de Marokkanen die meteen een grote bek geven.quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat is JOUW oplossing dan? Ik zie je alleen maar zeiken dat anderen dat moeten aandragen, of heb je alleen maar een grote bek met je vinger naar anderen wijzend huilebalk?
Mja… hij geeft aan dat hij dat ook niet weet, maar dat theeleuten absoluut niet de goede oplossing is. Ik heb op zich wel een paar oplossingen:quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat is JOUW oplossing dan? Ik zie je alleen maar zeiken dat anderen dat moeten aandragen, of heb je alleen maar een grote bek met je vinger naar anderen wijzend huilebalk?
Je bent van harte welkom hoor in Gouda, wil je wel een sightseeieng geven door de leukste buurten van Gouda.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:58 schreef Biggs. het volgende:
Overigens hoor ik niet eens zo vaak berichten over problemen met Marokkanen in Gouda. Blijkbaar wordt ons heel veel nieuws onthouden. Het feit dat het een pvda gemeente betreft verklaard overigens een hoop.
-edit- 1 seconde googlen:![]()
1
2
Dat is dan jammer dat we dan op een lijst van niet toegankelijke landen terecht komen, jammer dan dat we regeltjes en wetjes overtreden, dat doet dat KUTVOLK nu ook, die verdragen gemaakt in de tijd dat er nog niet met dit probleem geworsteld werd. Het is te bezopen voor woorden dat er mensen in de Nederlandse politiek zitten met een dubbel paspoort. Maar ook dit zal jij zien als iets heel normaals.quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Jij snapt er gewoon helemaal niets van. Waaruit blijkt dat harder straffen recidive/criminaliteit tegen gaat? Heb je enig idee hoeveel verdragen/regels/wetten we overtreden als we Nederlanders hun paspoort ontnemen en deporteren naar het land waar hun ouders geboren zijn? Je kraamt gewoon onzin uit.
Welk discussie? Of je moet de feitenconstatering bedoelen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je op deze manier de discussie wil voeren dan ben je geen haar beter dan de Marokkanen die meteen een grote bek geven.
Pure logica. Als je vastzit kan je geen misdrijven plegen. Oude vrouwtjes overvallen en homo`s in elkaarslaan gaat lastig vanuit de Koepel..quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Jij snapt er gewoon helemaal niets van. Waaruit blijkt dat harder straffen recidive/criminaliteit tegen gaat?
De kamer kan nieuwe wetten aannemen. Waar een wil is is een weg. Verder "Nederlanders", men kiest er toch zelf voor om bij een wedstrijd Nederland-Marokko voor Marokko te zijn? ALs ze zelf al vinden dat ze geen Nederlanders zijn, wie ben jij dan om te zeggen dat het wel zo is..!?quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:38 schreef Fides het volgende: Heb je enig idee hoeveel verdragen/regels/wetten we overtreden als we Nederlanders hun paspoort ontnemen en deporteren naar het land waar hun ouders geboren zijn? Je kraamt gewoon onzin uit.
Dus jij wilt voor mensen met een dubbel paspoort een ander strafrecht dan mensen met maar één paspoort?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:11 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Dubbel paspoort? 3 strikes and you're out. 3 keer wat fouts doen en opzouten. Nederlandse paspoort afnemen. Lijkt me eerlijk genoeg.
Ik krijg een hoge bloeddruk van het lezen van verhalen als hierboven.
Als je niet kan lezen wat ik schrijf dan houd het echt op.quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee jankzak, de schuld ligt bij de marokkanen zelf daar ze wat hersencellen missen om zonder overheidsbemoeienissen zich te gedragen als een normaal mens.
Lusten van een dubbel paspoort dan ook de lasten, zo simpel is het.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:33 schreef Fides het volgende:
[..]
Dus jij wilt voor mensen met een dubbel paspoort een ander strafrecht dan mensen met maar één paspoort?En jij denkt dat dat kan/mag?
Ja, dat is ook het enige moment dat het helpt, als ze daarwerkelijk vastzitten, maar je kan mensen niet hun leven lang vastzetten voor het slaan van iemand of het stelen van een tasje. Uit onderzoek is allang gebleken dat harder (langer) straffen de criminaliteit niet verminderd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:31 schreef Napalm het volgende:
[..]
Pure logica. Als je vastzit kan je geen misdrijven plegen. Oude vrouwtjes overvallen en homo`s in elkaarslaan gaat lastig vanuit de Koepel..
[..]
De kamer kan nieuwe wetten aannemen. Waar een wil is is een weg. Verder "Nederlanders", men kiest er toch zelf voor om bij een wedstrijd Nederland-Marokko voor Marokko te zijn? ALs ze zelf al vinden dat ze geen Nederlanders zijn, wie ben jij dan om te zeggen dat het wel zo is..!?
Wij kunnen wel lezen, maar Jouw politieke partij onder andere is de weg kwijt in zaken als deze en het zeer gek vinden dat het slecht gaat met de D66. Jullie die denken dat je ze moet blijven knuffelen endergelijke zijn de realiteit kwijt. Wat Johan schreef over de burgermeester en anderen op werkbezoek naar Marroko, weet je watz e gingen doen? Kijken en praten over het probleem hier. Ben je niet goed ofzo? Niemand die wat durft te doen, maar zodra er iemand is die het lef heeft het probleem aan te kaarten wordt deze op het matje geroepen of vermoord door een stel zwakzinnigen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je niet kan lezen wat ik schrijf dan houd het echt op.
Blabla, geef eens antwoord op mn vraag. Denk je dat het afnemen van een paspoort zomaar mag?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lusten van een dubbel paspoort dan ook de lasten, zo simpel is het.
Uhm nee, dat doe ik niet. Die stelling is ook nergens op gebaseerd en daarom vond ik je post op z'n zachtst gezegd vaag.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:15 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie dat we een stapje verder zijn dan eerder toen jij sprak over ‘dat ik op zijn zachts gezegd onduidelijk ben’.
Je weet nu weer over welk woord ik het heb. Nu alleen een verklaring over de interpretatie, functie en definitie.
Ik stel, dat jij kentering anders interpreteert.
En volgens mij zei ik zelf in mijn post dat ik het zelf eens ben met een kentering als het gaat om aanpak van criminaliteit. Waar ik het niet mee eens ben is de associatie met cultuur van de Marokkaantjes die jij ging maken. Daarom zei ik ook in mijn post dat ik een kentering van DIE cultuur (dus inderdaad assimilatie) toch niet zie zitten.quote:Ik neig te denken, dat je hier op assimilatie doelt. Cultuurverandering/cultuuraanpassing om te voldoen aan de wensen van de Nederlandse samenleving.
Dat doet verder niet ter zake, want ongeacht deze aanname van mij constateer ik dat jij refereert aan cultuur en ik zeg, dat een kentering moet zorgen dat Marokkanen minder in criminaliteitscijfers terecht komen.
Ik vind mijn benadering positiever dan die van jou. Los daarvan is de crux van mijn stelling, dat rondom de aanpak van criminele allochtonen/Marokkanen een verandering van benadering tot vaststelling van de problemen moet komen. De politieke correctheid is jarenlang geweest, dat criminaliteit enkel aan sociale omstandigheden geweten mag worden en dát mag wel eens veranderd worden.
Is het nu duidelijk, Mutant?
Daar ben ik het niet mee eens. Het verhogen van de leerplichtleeftijd zet geen zoden aan de dijk omdat a) dit soort criminaliteit en overlast vaak door spijbelende kinderen plaatsvind overdag, en b) de meeste overlast geconcentreert is rond de uren buiten schooltijd. Het is dan ook pure symptoombestrijding.quote:Beleid maken doe je voor de lange termijn, maar ook vanuit pragmatisme. Voor een voorbeeld verwijs ik naar een topic uit [NWS] waar het gaat over Marokkanen die en zwembad in Beersel onveilig maken en beleid dat gericht wordt toegepast om de toestand onder controle te houden. Voor de langere termijn zou je bijvoorbeeld kunnen bedenken aan maatregelen om schooluitval te verminderen; zoals het verhogen van de leerplichtleeftijd naar 18 jaar.
In tegenstelling tot mij? Volgens mij moet je wat beter mijn posts leren lezen, want ook dit komt wederom uit de lucht vallen. Feit is dat de politici en beleidsmakers al 7 jaar lang hebben kunnen aanhoren wat er mis is, feit is ook dat de politici en beleidsmakers zelf dit soort problemen hebben gebruikt voor hun partijprogramma's. Feit is dat er geen zak is verbeterd ten aanzien van de overlast. Feit is dat het benoemen van problemen de norm is geworden en niet het oplossen daarvan. Zoals ik al eerder zei, we zitten vast in het stadium "Benoemen". En dat al 7 jaar lang.quote:In elk geval ben ik, in tegenstelling tot jou, van mening dat een kentering in het bewustzijn van de politici en beleidsmakers moet komen. Zij hebben al te lang verzaakt, alles met de mantel der liefde bedekt en mensen die de alarmbel rinkelde weggezet als xenofoob (en soms nog erger). Daar zijn die jongeren ook slachtoffer van geworden, maar het moet niet zo zijn, dat wij hen ook als zodanig gaan behandelen.
Je mag ze ook aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid en repressief zijn wanneer zij de wet overtreden, maar ik ben niet voor het compleet afschrijven.
Ik vind dat je als maatschappij verplicht bent de ondersteuning te gevendie zij nodig hebben, want hoge criminaliteitcijfers raakt de veiligheid van ons allen.
Was er minder criminaliteit, of waren er minder aangiftes? Statistieken als deze zijn ideaal voor de regering om de misbruiken. Voorzover ik kan overzien is het aantal klachten over hangjongeren, reljongeren, of kutmarokkanen niet gedaald.quote:Daar ben ik het niet mee eens. Over de hele linie was er in Nederland in 2006 minder criminaliteit dan in de jaren daarvoor. En nog wat informatie daarover van het Ministerie van Binnenlandse Zaken Ik denk dat hierdoor mensen mondiger worden. Als men het gevoel heeft, dat de problemen die aangekaart zijn serieus worden genomen, is men eerder geneigd melding te maken van misstanden.
Waar is dat onderzoek waarnaar je verwijst te vinden?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:42 schreef Fides het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het enige moment dat het helpt, als ze daarwerkelijk vastzitten, maar je kan mensen niet hun leven lang vastzetten voor het slaan van iemand of het stelen van een tasje. Uit onderzoek is allang gebleken dat harder (langer) straffen de criminaliteit niet verminderd.
Laten wij nu ook nieuwe verdragen kunenn sluiten en oude opzeggen. Waar een wil is is een weg.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:42 schreef Fides het volgende:
Wetten moeten wel getoetst worden aan verdragen en ongeschreven rechtsbeginselen.
Conform de marokkaanse wetten hebben ze ook een marokaanse nationalitiet dus zo makkelijk kom je er niet vanaf.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:42 schreef Fides het volgende: Dus als je bij een voetbalwedstrijd voor een ander land bent, dan verlies je het Nederlanderschap?Hun paspoort zegt dat het Nederlanders zijn, dus zijn het Nederlanders, klaar.
Maar het andere paspoort zegt Marrokaan. Dus wat doen we daarmee. Laten we nu eerst dat dubbele paspoort gebeuren eens aanpakken. We laten ze kiezen welk deel ze willen behouden en de andere wordt verscheurd. Dan ben je van een hoop gezeik af en kunnen we ze op een manier aanpakken zoals het hoort te gaanquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:42 schreef Fides het volgende:
[..]
Wetten moeten wel getoetst worden aan verdragen en ongeschreven rechtsbeginselen. Dus als je bij een voetbalwedstrijd voor een ander land bent, dan verlies je het Nederlanderschap?
Hun paspoort zegt dat het Nederlanders zijn, dus zijn het Nederlanders, klaar.
Uhm, wat ik hier schreef was mijn mening nog altijd. Daar heeft de D66 vooralsnog niets mee te maken. Als jij trouwens denkt dat de D66 alleen voor een knuffelbeleid staat, dan moet je je toch echt wat beter gaan inlezen. Uit je post valt trouwens te lezen dat je geen enkel zicht hebt op mijn mening hierover. Ik raad je aan om het topic compleet te lezen ipv mensen te gaan aanvallen op de partijlogo die ze hebben in hun icon.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:42 schreef Mach3 het volgende:
[..]
Wij kunnen wel lezen, maar Jouw politieke partij onder andere is de weg kwijt in zaken als deze en het zeer gek vinden dat het slecht gaat met de D66. Jullie die denken dat je ze moet blijven knuffelen endergelijke zijn de realiteit kwijt. Wat Johan schreef over de burgermeester en anderen op werkbezoek naar Marroko, weet je watz e gingen doen? Kijken en praten over het probleem hier. Ben je niet goed ofzo? Niemand die wat durft te doen, maar zodra er iemand is die het lef heeft het probleem aan te kaarten wordt deze op het matje geroepen of vermoord door een stel zwakzinnigen.
Je leest het goed zowel de landelijke politiek als de lokale politiek bestaat uit een stel zwakzinnigen die nog niet eens een simpel probleem als dit op kan lossen maar eerst 100 dagen moeten kijken wat ze willen gaan doen.
Vraag het de Nederlander maar op straat en je zal een eenduidig antwoord krijgen, KEIHARD aanpakken .
Derksen is één van de miljoenen in Nederland die het probleem zlef ervaren heefft, het goed ziet, hij kan het leuk verwoorden, maar zoals hij zelf ook zegt:quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:38 schreef pberends het volgende:
Johan Derksen had een meestelijke column geschreven over het Marokkanen-probleem:
[..]
Bron: Voetbal International
Johan Derksen snapt het precies, nu onze vreselijk naïeve politici nog. Helaas vrees ik voor hen en voor ons dat het te laat is voordat zij het doorhebben. Of is het soms al te laat?
Dat is duidelijk.quote:In Voetbal International8 schreef Johan Derksen het volgende:
Voor alle duidelijkheid: ik weet de oplossing ook niet. Ik ben het probleem uit de weg gegaan door te verhuizen.
In Nederland kennen we geen Marokkaanse wetten, noch de Marokkaanse nationaliteit. We erkennen hier alleen de Nederlandse nationaliteit. De marokkaanse bestaat niet voor de Nederlandse wet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:44 schreef Napalm het volgende:
Conform de marokkaanse wetten hebben ze ook een marokaanse nationalitiet dus zo makkelijk kom je er niet vanaf.
Dus? Omdat de Nederlander op straat het wil, dan is het opeens goed? Als je het standpunt hebt dat 'criminaliteit' (alle criminaliteit?) moet harder worden aangepakt, denk ik prima, dat mag jij vinden, vertel maar hoe? En als het dan uitdraait op het harder aanpakken van bepaalde bevolkingsgroepen/allochtonen in het algemeen, denk ik:quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:42 schreef Mach3 het volgende:
[..]
Wij kunnen wel lezen, maar Jouw politieke partij onder andere is de weg kwijt in zaken als deze en het zeer gek vinden dat het slecht gaat met de D66. Jullie die denken dat je ze moet blijven knuffelen endergelijke zijn de realiteit kwijt. Wat Johan schreef over de burgermeester en anderen op werkbezoek naar Marroko, weet je watz e gingen doen? Kijken en praten over het probleem hier. Ben je niet goed ofzo? Niemand die wat durft te doen, maar zodra er iemand is die het lef heeft het probleem aan te kaarten wordt deze op het matje geroepen of vermoord door een stel zwakzinnigen.
Je leest het goed zowel de landelijke politiek als de lokale politiek bestaat uit een stel zwakzinnigen die nog niet eens een simpel probleem als dit op kan lossen maar eerst 100 dagen moeten kijken wat ze willen gaan doen.
Vraag het de Nederlander maar op straat en je zal een eenduidig antwoord krijgen, KEIHARD aanpakken .
Sowieso hebben mensen geen idee dat democratie en rechtsstaat twee afzonderlijke zaken zijn. Wat de meerderheid van Nederlanders vind, boeit de rechtsstaat niet zo namelijk. (En gelukkig, zo voorkom je Duitse taferelen)quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:47 schreef Fides het volgende:
[..]
Dus? Omdat de Nederlander op straat het wil, dan is het opeens goed? Als je het standpunt hebt dat 'criminaliteit' (alle criminaliteit?) moet harder worden aangepakt, denk ik prima, dat mag jij vinden, vertel maar hoe? En als het dan uitdraait op het harder aanpakken van bepaalde bevolkingsgroepen/allochtonen in het algemeen, denk ik:![]()
Als mensen met een dubbel paspoort dezelfde rechten willen hebben als de rest dan kunnen ze hun paspoort inleveren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:33 schreef Fides het volgende:
[..]
Dus jij wilt voor mensen met een dubbel paspoort een ander strafrecht dan mensen met maar één paspoort?En jij denkt dat dat kan/mag?
En wat als mensen hun paspoort niet kunnen inleveren? Die krijgen dan gewoon minder rechten dus?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:51 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Als mensen met een dubbel paspoort dezelfde rechten willen hebben als de rest dan kunnen ze hun paspoort inleveren.
Maar ja, zolang de huidige regering het zo wel best vindt en geen wetten aanpast dan mag dit inderdaad niet. Wellicht dat Europa ook over een dergelijk beleid zou gaan zeiken.
Het is verder ook niet aan mij om er wat aan te doen. Ik probeer alleen mee te denken.
Oa wettenschappelijk onderzoek van Elffers & Hessing (1997), maar hier zijn serieus honderden onderzoeken naar gedaan, waarvan 95% het zelfde antwoord vindt, harder straffen doet criminaliteit niet significant dalen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar is dat onderzoek waarnaar je verwijst te vinden?
[..]
Laten wij nu ook nieuwe verdragen kunenn sluiten en oude opzeggen. Waar een wil is is een weg.
[..]
Conform de marokkaanse wetten hebben ze ook een marokaanse nationalitiet dus zo makkelijk kom je er niet vanaf.
Ik weet niet precies hoe het zit (jij zo te zien al helemaal niet), maar als we een paspoort kunnen afnemen (wat ik dus al sterk betwijfel) zou dat het Marokkaanse paspoort zijn, en zeker niet het Nederlandse.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef Mach3 het volgende:
[..]
Maar het andere paspoort zegt Marrokaan. Dus wat doen we daarmee. Laten we nu eerst dat dubbele paspoort gebeuren eens aanpakken. We laten ze kiezen welk deel ze willen behouden en de andere wordt verscheurd. Dan ben je van een hoop gezeik af en kunnen we ze op een manier aanpakken zoals het hoort te gaan
Ik kijk per keer dat we mogen stemmen wat een partij nu eigenlijk wil. En wat ik van de D66 vind is dat het een ( en dat hebben ze dankzij W. Bos te danken) een inconsequente partij is. Ze blijven draaien maar durven niks te doen. Ik ben dus geen vaste aanhanger van een partij maar kies duidelijk voor een goed programma end at heeft de D66 al jaren niet meer.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm, wat ik hier schreef was mijn mening nog altijd. Daar heeft de D66 vooralsnog niets mee te maken. Als jij trouwens denkt dat de D66 alleen voor een knuffelbeleid staat, dan moet je je toch echt wat beter gaan inlezen. Uit je post valt trouwens te lezen dat je geen enkel zicht hebt op mijn mening hierover. Ik raad je aan om het topic compleet te lezen ipv mensen te gaan aanvallen op de partijlogo die ze hebben in hun icon.
Door het discrimineren van mensen in het strafrecht op basis van het hebben van een extra (ze hebben het Nederlandse paspoort ook) paspoort zal binnen no time op je vingers worden getikt (lees: vriendelijk, doch dringend verzocht worden om die wet te schrappen cq. de wet wordt gewoon ongeldig verklaard) door o.a. het Europese Hof.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:51 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Als mensen met een dubbel paspoort dezelfde rechten willen hebben als de rest dan kunnen ze hun paspoort inleveren.
Maar ja, zolang de huidige regering het zo wel best vindt en geen wetten aanpast dan mag dit inderdaad niet. Wellicht dat Europa ook over een dergelijk beleid zou gaan zeiken.
Het is verder ook niet aan mij om er wat aan te doen. Ik probeer alleen mee te denken.
ALs het als zeer gescheiden, onafhanklijke waarden ziet, wil ik wel spreken over de dictatatuur van de wet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:51 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso hebben mensen geen idee dat democratie en rechtsstaat twee afzonderlijke zaken zijn. Wat de meerderheid van Nederlanders vind, boeit de rechtsstaat niet zo namelijk. (En gelukkig, zo voorkom je Duitse taferelen)
Niet kunnen inleveren? Als je in nederland woont en je hebt een nederlands paspoort + een ander paspoort, waarom zou je het andere paspoort dan niet in kunnen leveren?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat als mensen hun paspoort niet kunnen inleveren? Die krijgen dan gewoon minder rechten dus?
Oplossing:quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Door het discrimineren van mensen in het strafrecht op basis van het hebben van een extra (ze hebben het Nederlandse paspoort ook) paspoort zal binnen no time op je vingers worden getikt (lees: vriendelijk, doch dringend verzocht worden om die wet te schrappen cq. de wet wordt gewoon ongeldig verklaard) door o.a. het Europese Hof.
Het was een omvergeworpen rechtsstaat ja. De fundamenten van de rechtsstaat werden verkwanseld en het publiek deed eraan mee. Je kan trouwens spreken over de dictatuur van de wet, ik noem het gewoon het kader van wettelijke regelingen. Binnen die waarden moet je werken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
ALs het als zeer gescheiden, onafhanklijke waarden ziet, wil ik wel spreken over de dictatatuur van de wet.
Overigns is het door jou aangehaalde duitse voorbeeld nu net niet passend want het derde rijk was nu juist wel een rechtsstaat.
Het EHRM heeft vrij weinig te maken met de EUquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:58 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Oplossing:
Bij een collectief NEE moet Nederland uit Europa.
Ja zolang je meeliepquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Overigns is het door jou aangehaalde duitse voorbeeld nu net niet passend want het derde rijk was nu juist wel een rechtsstaat.
Je kan het inleveren, verbranden, opeten of aan een koe geven. Je blijft de nationaliteit behouden. Marokkaanse nationaliteit is niet hetzelfde als Marokkaans paspoort. Jij bedoelt ipv het "dubbele paspoort", de dubbele nationaliteit. Het paspoort heeft geen waarde hoor.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:57 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Niet kunnen inleveren? Als je in nederland woont en je hebt een nederlands paspoort + een ander paspoort, waarom zou je het andere paspoort dan niet in kunnen leveren?
'Een rechtsstaat is een staat waarvan de macht gereguleerd en beperkt wordt door het recht.'quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
ALs het als zeer gescheiden, onafhanklijke waarden ziet, wil ik wel spreken over de dictatatuur van de wet.
Tsja, het zal niet makkelijk zijn een oplossing te krijgen zolang onze eigen regering en europa niet meewerkt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Door het discrimineren van mensen in het strafrecht op basis van het hebben van een extra (ze hebben het Nederlandse paspoort ook) paspoort zal binnen no time op je vingers worden getikt (lees: vriendelijk, doch dringend verzocht worden om die wet te schrappen cq. de wet wordt gewoon ongeldig verklaard) door o.a. het Europese Hof.
Dat is maar net afhankelijk van je referentiekader. Als ik heel andere opvattingen heb over eigendom dan de rest van Nederland vind ik na veroordeling nr 20 de Nederlandse rechtstaat ook een lachertje.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:00 schreef Mach3 het volgende:
[..]
Ja zolang je meeliepmaar had je een andere gedachte of was je het ergens niet mee eens werd je afgevoerd. Ja die rechtstaat was tof . Had je niks gedaan werd je even fijn onder handen genomen net zo lang dat je bekende en mocht je hopend at je snel de kogel kreeg ipv een of ander gezellig vakantiekampje waar je gezellig met je medetouristen kuilen mocht graven voor anderen . je mocht zelfs een kijkje in de keuken nemen, tjonge he wat een grote ovens hebben ze hier voor het brood en de douches was ook werelds want thuis hadden we een stalen badkuip waar je in mocht.
Kom op zeg dat was geen rechtstaat.
En dat is nu het fijne van een stabiele rechsstaat. Het boeit geen ruk wat het volk ervan vind. Je hebt je eraan te houden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat is maar net afhankelijk van je refernetiekader. Als ik heel andere opvattingen heb over eigendom dan de rest van Nederland vind ik na veroordeling nr 20 de Nederlandse rechtstaat ook een lachertje.
Dat bedoel ik. Heb nog geen koffie gehad.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan het inleveren, verbranden, opeten of aan een koe geven. Je blijft de nationaliteit behouden. Marokkaanse nationaliteit is niet hetzelfde als Marokkaans paspoort. Jij bedoelt ipv het "dubbele paspoort", de dubbele nationaliteit. Het paspoort heeft geen waarde hoor.
Heerser is je eigen toevoeging.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:01 schreef Fides het volgende:
[..]
'Een rechtsstaat is een staat waarvan de macht gereguleerd en beperkt wordt door het recht.'
De bedoeling van de rechtstaat is dus juist het inperken van macht van de heerser.
Dit heeft vrij weinig met 'Europa' te maken. Ik durf te wedden dat een enorme meerderheid van de mensen in Nederland VOOR het EVRM (Europees Verdragen vd Rechten vd Mens) is. (Wat geenszins verbonden is met de EU ofzo)quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:02 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Tsja, het zal niet makkelijk zijn een oplossing te krijgen zolang onze eigen regering en europa niet meewerkt.
Nee, want ook de sociaal poltiieke elite moet zich houden aan de rechtsstaat.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Heerser is je eigen toevoeging.
Je zou er ook zo van kunnen maken "sociaal-politieke elite". Die elite die in Nederland het volk allerlei zaken als een EU grondwet door de strot duwt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |