Het is weer zover, het bolwerk Europa, waarvan hun corebusiness uit het zaaien van angst en dreigementen bestaat, beweert nu dat bij een volgend collectief NEE, wij Nederlanders uit Europa worden gezet.quote:immermans waarschuwt voor tweede EU-referendum
(Novum) - Nederlanders moeten goed beseffen wat de consequenties zijn als ze het nieuwe Europese Verdrag verwerpen, mocht het tot een nieuw referendum komen. Andere EU-lidstaten blijven niet eeuwig wachten tot Nederland instemt met de Europese Grondwet. Dat heeft staatsecretaris van Europese Zaken Frans Timmermans (PvdA) dinsdag gezegd tijdens een lunchbijeenkomst met Europese journalisten.
De staatssecretaris stelde dat aan het afwijzen van een nieuw Europees Verdrag 'andere dimensies zitten'. Als er een referendum komt over het nieuwe verdrag zal het volgens Timmermans een ander soort volksraadpleging worden dan die van twee jaar geleden. Toen verwierp meer dan zestig procent van de Nederlandse stemmers de Europese Grondwet. Bij een nieuw referendum zou ook de positie van Nederland in Europa ter discussie staan.
Uit een peiling van Maurice de Hond bleek maandag dat tweederde van de Nederlanders wel een nieuw referendum wil als er een nieuw Europees verdrag wordt gesloten, ook als het alleen een wijzigingsverdrag betreft, waar het kabinet op aanstuurt. De Europese regeringsleiders beslissen volgende maand hoe het verder moet met dit verdrag.
Tijdens een spoeddebat in de Tweede Kamer kwam vorige week een nieuw referendum een stapje dichterbij. De PvdA verklaarde zich niet tegen een referendum te verzetten. Wel wil Kamerlid Luuk Blom (PvdA) eerst de tekst van het nieuwe verdrag afwachten. Het kabinet heeft nog geen standpunt over een nieuw referendum ingenomen. De coalitiepartijen willen eerst de mening van de Raad van State over het nieuwe verdrag afwachten.
bron: geenstijl && trouw.
Het is gewoon weer pure manipulatie. De altijd en eeuwige zittende Bestuurlijke Elite wilt ten kosten van alles, dat het Europa 'rond' komt. Terwijl als je het heel nuchter bekijkt, dan is europa een bolkwerk voor en door bangeriken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:44 schreef Croga het volgende:
. Niets mis mee dan toch?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een groter cadeau kunnen wij Nederlanders niet krijgen
Zonder grondwet bestaat die mogelijkheid volgens mij niet eensquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Lucille het volgende:
Lijkt me sterk dat we uit de EU geknikkert worden bij een NEE. Op grond waarvan dan?
Nergens op, ze gewoon gewoon vrolijk door met bangmaken. Oorlog, licht uit, Europa uit, allemaal dezelfde onzinnige retoriek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Lucille het volgende:
Lijkt me sterk dat we uit de EU geknikkert worden bij een NEE. Op grond waarvan dan?
Tuurlijk kan dat wel, ze kunnen netzo makkelijk landen afstoten, als ze die aan kunnen 'koppelen'.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zonder grondwet bestaat die mogelijkheid volgens mij niet eens![]()
Op grond van de koortsdromen van een PvdA-staatssecretaris. Jammer genoeg niet door de EU zelve, die gaan goudmijntje Nederland echt niet de deur wijzen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Lucille het volgende:
Dat kan wel. Groenland is in 1985 op basis van wederzijds overeengekomen voorwaarden uitgetreden uit de EU. bronquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Zonder grondwet bestaat die mogelijkheid volgens mij niet eens![]()
quote:Artikel 46 regelt de mogelijkheid voor lidstaten om uit de Europese Unie
te treden. De heer Timmermans acht het opnemen van dit artikel in het
Constitutioneel Verdrag zeer ongewenst. In de eerste plaats is het op
grond van het volkenrecht al mogelijk om uit de EU te treden; daarvoor is
een dergelijk artikel niet noodzakelijk. Verder is uittreding mogelijk bij de
ratificatie van elke verdragswijziging. In de tweede plaats vreest hij dat
met het opnemen van een uittredingsbepaling een chantagemiddel in het
verdrag wordt verankerd. In de Conventie zal hij zich hiertegen verzetten.
Volgens mij zijn er geen regels op grond waarvan een lid uit de EU gezet kan worden. Maar er ontstaat wel een lastige situatie als Nederland het verdrag afwijst. Het verdrag kan namelijk alleen worden aangenomen, als alle lidstaten instemmen. Dus als Nederland niet instemt, gaat het hele verdrag niet door. En wat er dan gebeurt? Dat weet bijna niemand.....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Lucille het volgende:
Krijg je een impasse.. en die koppige Fransen zijn ook niet makkelijk daarin...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:48 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er geen regels op grond waarvan een lid uit de EU gezet kan worden. Maar er ontstaat wel een lastige situatie als Nederland het verdrag afwijst. Het verdrag kan namelijk alleen worden aangenomen, als alle lidstaten instemmen. Dus als Nederland niet instemt, gaat het hele verdrag niet door. En wat er dan gebeurt? Dat weet bijna niemand.....
'Gewoon goed' en 'hard nodig' zijn geen argumenten waarmee je mensen overtuigd. Zoals ik al eerder heb betoogd in dit topic is het volk het vertrouwen in politici totaal kwijt, en zal men dus met echte argumenten over de brug moeten komen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 02:12 schreef Oskar. het volgende:Naarmate de hoeveelheid EU leden stijgt zal een nieuw verdrag alleen maar harder nodig zijn. Het voorstel zoals deze er eerst uitzag was gewoon goed, en de meeste leden hadden deze dan ook al geratificeerd.
Waarom al 'ja' zeggen terwijl je weet dat er een referendum komt waar de keus kan vallen op 'ja' of 'nee'. Een pure strategische fout dus van de politici die Nederland vertegenwoordigen.quote:Zelfs Nederland had bij een preliminaire stemmingsronde al 'ja' gezegd, maar is daar later op teruggekomen.
Er is niets onredelijk aan een mening/visie, jij vind het onredelijk omdat je een bepaald beeld voor ogen hebt van hoe de EU er uit zou moeten zien. Sommige mensen hebben gewoon een totaal ander beeld dan hoe de EU er uit zou moeten zien, en welke doelen de EU na zou moeten streven, en tot op welk niveau zijn handelen beperkt wordt.quote:Wat Nederland (lees: het domme volk) wil is onredelijk, en naast een naamsverandering is er niets aan het voorstel wat veranderd zou moeten worden.
Dan stap je toch gewoon uit de EU? Zo belangrijk is de EU nou ook weer niet.quote:Als Nederland opnieuw niet ratificeerd, dan belemmert het de hele EU (want die veranderingen zijn echt nodig), en zo belangrijk is Nederland nou ook weer niet.
Het is maar welke maatstaf je hanteert, 'gewoon goed' bestaat, zoals ik al eerder zei, niet.quote:Om het allemaal nog erger te maken is het zo dat een nieuw verdrag ook voor Nederland zelf gewoon goed is.
Politici staan bij mij juist bekend als mensen zonder enig verstand. Zij hebben vooral verstand van een grote mond. Deskundigheid vinden wij bij organen zoals de universiteiten, ervaringsdeskundigen op allerlei terreinen en in de ambtenarij en het bedrijfsleven. Politici zijn alles behalve deskundig, hooguit in het manipuleren van mensen, het doordrukken van besluiten en het oplaten van proefbalonnen.quote:De politici (lees: mensen die er verstand van hebben) hebben dit al lang begrepen, alleen het volk zit om alle verkeerde redenen tegen te stribbelen.
Volgens mij valt er weinig te lachen voor jou, het verdrag zal, zoals het er nu voorstaat gewoon wederom weggestemd worden in een nieuw referendum.quote:Ik lach in mijn vuistje, want dat domme volk krijgt toch geen gelijk.
Vooral doen, heren in Den Haag.quote:Die politici in Den Haag zijn nou niet ZO dom om de EU uit te stappen. En om diezelfde reden zal Nederland simpelweg ratificeren. Referendum of niet, de EU uit is geen optie, en dat verdrag is echt zo gek nog niet.
Aangezien het duidelijk is dat de EU een kant op wil gaan waar jij niet voor staat, begrijp ik dat je liever uit de hele EU wil stappen. Ik mag hopen (en ben redelijk optimistisch) dat onze regering het niet met je eens is, want ik denk dat we anders gedoemd zijn te falen. Sterker nog, zodra Nederland geen EU lidstaat meer zou zijn, ben ik weg. Maar goed, meningen verschillen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zie je niks in de unie die ik voorstel? Ik begrijp heel goed dat samenwerking goed is. Alleen ik vind dat de Zuid-Europese landen eigenlijk helemaal niet bij de Noord-Europese landen passen. De Noord-Europese landen hebben veel meer een cultuur die op de Anglikaanse cultuur lijkt. Ik zie juist Engeland en de VS als ideale partners om mee samen te werken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 02:53 schreef Oskar. het volgende:
Aangezien het duidelijk is dat de EU een kant op wil gaan waar jij niet voor staat, begrijp ik dat je liever uit de hele EU wil stappen. Ik mag hopen (en ben redelijk optimistisch) dat onze regering het niet met je eens is, want ik denk dat we anders gedoemd zijn te falen. Sterker nog, zodra Nederland geen EU lidstaat meer zou zijn, ben ik weg. Maar goed, meningen verschillen.
Ik weet niet of ik dat wel zo erg vindt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:01 schreef jogy het volgende:
Met een beetje pech zien de grenzen er straks zo uit
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |