Ook Feedback he? Mijn basversterker is er eindelijkquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Half juni zou hij er moeten zijnmaar ik heb er niet veel vertrouwen in eerlijk gezegt
"we sturen een kaartje op als hij binnen is" ja fuck doe niet zo moeilijk bel of mail ff veel makkelijkerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ook Feedback he? Mijn basversterker is er eindelijk. Bljft 4 weken gereserveerd dus ik neem de tijd
Dan moeten die mensen na gaan denken, dat wil je nietquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
"we sturen een kaartje op als hij binnen is" ja fuck doe niet zo moeilijk bel of mail ff veel makkelijker
Geupdate openingsposts zijn overschat.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
Openingspost mag vielleicht eens worden geupdate?
Ja, die stickers zijn voor de sustain. Helpt echtquote:
Alle Deans? Is maar eentje hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:53 schreef Falcon4ever het volgende:
Achja dat ding pwnd natuurlijk alle dean gitaren op die zolderkamer
Heb ook geen stress daar over, wou alleen de doos daaronder hebbenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:29 schreef Deansensitized het volgende:
Haha, geen stress dude, alle tijd
En foto's van gisteravond. Wat was/is ie er blij mee!! Als die grijns nog groter werd splijtte zijn gezicht.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goedkopere gitaar met stock elementen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:53 schreef Under_Score het volgende:
hmm, hoever moet je trouwens ongeveer van je versterker ( marshall JCM 2000 TSL 100 ) staan om feedback tegen te gaan? heb bij 2 meter nog steeds veel feedback en dat is soms best kut.
Zoals hierboven staat, of anders laat je de verkoper op een paar gitaren iets spelen en dan kan je zelf besluiten welke je het mooist vind klinken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:12 schreef chansadres het volgende:
Ik heb een vraag en ik zie hem nergens terug in een OP (misschien een klein hintje)
Ik ben nog een gitaarnozem maar ik wil graag de akoestische versie van dit instrument leren spelen (om eigen muziek te maken).
Eerste vraag is natuurlijk wat voor een soort gitaar is hiervoor het beste. Ik wil graag de akoestische versie bespelen. Ik heb geen intentie om door te gaan naar electrische gitaar. Wat voor soort nummers ik wil gaan spelen? Singer/Songwriter (Wainwright bijvoorbeeld) en Indie (Kooks).
Alvast bedankt [afbeelding]
Alhoewel je met de hierboven genoemde voorbeelden nylon vermoedelijk wel kan overslaanquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zoals hierboven staat, of anders laat je de verkoper op een paar gitaren iets spelen en dan kan je zelf besluiten welke je het mooist vind klinken.
De bovenstaande post heeft er totaal niks mee te maken dat....quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel je met de hierboven genoemde voorbeelden nylon vermoedelijk wel kan overslaan.
Valt wel mee toch? nylon speelt wat makkelijker (op de lagere snaren) dan staal, vind ikquote:Op woensdag 6 juni 2007 12:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel je met de hierboven genoemde voorbeelden nylon vermoedelijk wel kan overslaan.
Oh, ik mag graag op nylon spelen, maar ik denk dat de klank die chansadres in gedachten heeft veel beter tot zijn recht komt met staal (en zeker accoorden harken is op staal niet zoveel zwaarder dan op nylon).quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:11 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? nylon speelt wat makkelijker (op de lagere snaren) dan staal, vind ik
Hoeveel moet 'ie kosten?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:06 schreef _Etter_ het volgende:
ik heb nog een marshall valvestate versterker te koop staan, zal binnenkort even een bij tekoop zetten maar alvast de vraag of mensen er interesse in zouden hebben?
edit:
http://ultimate-guitar.co(...)all/vs265/index.html
(dit is het type)
ATD ATD ofzoiets nu weet ik het niet meerquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoeveel moet 'ie kosten?
Enneh, Dribbel_, hoe is 't met je Fender?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:09 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Goedkopere gitaar met stock elementen?
@Dean: geweldige foto's, mèn wat kijkt die jongen dankbaar
edit: Gibson SG dus, lijkt me niet echt een "goedkopere gitaar".
Met je rug er naar toe gaan staan?
Enkele cab? -> Verhogen met bijv. een stoel?
Misschien toch ietsjes zachter zetten (ja zonde he)?
LOL hoezo wouden ze dan extra geld hebben? omdat ze zo goeden service leveren?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:53 schreef VaderJacob het volgende:
Bestellen en Feedback![]()
Na 3 maanden eindelijk mijn bas binnen, nadat ze er eerst nog probeerde meer geld voor te vangen.
Foto's komen nog wel![]()
Hier een topic over sustainers. Hoef je ook geen extra zooi meer mee te nemenquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Wie weet er nog een echt goed overdrive pedaal waar je ook een fatsoenlijke sustain uit kan halen, voor optredens kan ik niet altijd m'n amp meenemen en m'n boss superoverdrive is wel okee maar geen sustain help!
wie is die leraar?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:03 schreef Rijstbal het volgende:
Mijn gitaarleraar zou mijn Strat reparen. Maar ik kan hem niet meer bereiken. Ook is hij nooit thuis als ik aanbel. In t verleden was hij ook opeens een halfjaar zoek.
Son of a bitch
Ik weet alleen niet wat het zijnquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:14 schreef imported_sphinx het volgende:
Boh sustainers zijn tof.
is een stukje plastic wat je op je snaren legtquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet wat het zijn![]()
bouw je ze in je gitaar?
ik bedoel die van Fernandes enzo, die zijn best wel tof.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:54 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is een stukje plastic wat je op je snaren legt
of misschien iets anders
ik had ooit nog eens het idee er eentje te gaan bouwen, maar gaat nog wel ff op zich laten wachten
Juist!! Met jou kan ik pratenquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:36 schreef ikheetmartijn het volgende:
Had ik nog credits over dan?
Wel gaaf ja, zou het alleen niet snel gebruiken aangezien ik toch meer vuige rocknroll maak en geen ellenlange Satriani solo's speel zonder aan te slaan.
@ Martijn: geen idee, heb ze niet geteldquote:
heeft het een maatsoort?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:09 schreef Aresdreams het volgende:
Nieuw bedachte rifje, misschien is het iets, misschien wel niet, commentaar is zeker welkom!
Op gebied van interessantheid vind ik het het wel cool, maar als luisteraar zou ik het zo geen leuke riff vinden. Ik ben zelf een groot fan van vreemde time signatures en andere ongein, maar ik hou het wel altijd zo dat je er nog grotendeels op kan headbangen/dansen/zuipen. Een compositie als geheel is het vlees, en dit soort 'uitschieters' zijn zo'n beetje de sterkste kruiden die je kan krijgen. Tenminste, zo zie ik het. Je kan ook het hele bord volplempen met alleen de kruiden, maar alleen gestoorde mensen (muzikanten) zullen dat te pruimen vinden. Of je moet zo'n goeie kok zijn (Dave Brubeck anyone?) dat je de kruiden en de sla op zo'n manier arrangeert dat zelfs de gewone man de maaltijd kan begrijpenquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:09 schreef Aresdreams het volgende:
Nieuw bedachte rifje, misschien is het iets, misschien wel niet, commentaar is zeker welkom!
Als na dit riffje een (snelle) disbeat komt wel....quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En ik ken denk ik geen een drummer die dit zou willen spelen
Topickiller!!quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
Geen vuige rocknroll, geen metal.
Mijn digitale poging (mijn genadeslag op het gitaristentopic)
Vroeg me al af wat een disbeat wasquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Als na dit riffje een (snelle) disbeat komt wel....
Het probleem is niet de sustain uit m'n gitaar maar dat het pedaal gewoon niet meewerkt voor punkzooi en alles is het echt perfect maar solo's gaan te droog klinken daar mag wat meer achter zitten dan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:34 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Hier een topic over sustainers. Hoef je ook geen extra zooi meer mee te nemen
Edit: Of zoiets (geen ervaring mee)
Nee het is echt een klote pedaal voor solo's nek element of brug maakt geen zak uitquote:Op donderdag 7 juni 2007 01:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
Met solo's switchen naar neck element? (ideetje). Proberen zoveel mogelijk te halen uit je amp, ipv gekloot met pedaaltjes denk ik
Op je nieuwe amp zit hoef je toch helemaal geen buizenoverdrive pedaatjes te hebben? Dat ding klinkt toch al lekker genoeg?quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee het is echt een klote pedaal voor solo's nek element of brug maakt geen zak uit
heeft het met al mijn gitaren, maar wel alleen bij hoog volume ( duh ) dus ik ga wel wat verder weg staan met de volgende oefen sessie, kijken of het helpt, zo niet claim ik wel dat het helpt om die "Speciale Sound" te krijgenquote:Op woensdag 6 juni 2007 08:09 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Goedkopere gitaar met stock elementen?
@Dean: geweldige foto's, mèn wat kijkt die jongen dankbaar
edit: Gibson SG dus, lijkt me niet echt een "goedkopere gitaar".
Met je rug er naar toe gaan staan?
Enkele cab? -> Verhogen met bijv. een stoel?
Misschien toch ietsjes zachter zetten (ja zonde he)?
haha, jawel hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
En ik ken denk ik geen een drummer die dit zou willen spelen
Ares mag je zeggen, aresdreams wordt door mij vooral gebruikt omdat ares zo vaak al gebruikt wordtquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:31 schreef ikheetmartijn het volgende:
De "disbeat" komt natuurlijk van de ouwe punkband Discharge:
Discharge - Does This System Work? ('83)
En om wat metal credits terug te scoren van AresDreams (mag ik zeggen Ares?), even een Carcass nummertje:
Carcass - Heartwork
edit: een d-beat, ofwel disbeat inderdaad
*Meld* fijne dingenquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Wat zeg je?"
"Hè?"
Wie gebruikt er trouwens ook deze?
[afbeelding]
Yep.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Wat zeg je?"
"Hè?"
[afbeelding]
Ik heb op maat gemaaktequote:Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Wat zeg je?"
"Hè?"
[afbeelding]
Netjes, heb je dan waarschijnlijk ook zeer grof voor moeten betalen of niet?quote:
Ja dat zei ik dus al maar niet bij elk optreden heb ik de mogelijkheid m'n eigen amp mee te nemenquote:Op donderdag 7 juni 2007 07:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Op je nieuwe amp zit hoef je toch helemaal geen buizenoverdrive pedaatjes te hebben? Dat ding klinkt toch al lekker genoeg?
checkquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Wat zeg je?"
"Hè?"
[afbeelding]
Ja, dat is inderdaad wel ideaalquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Een vriend van me heeft ook van die op maat gemaakte dingen. Wel cool. Je kan er zelfs verschillende filters indoen.
Godver de godver. Ik belde hem net. En ik vroeg over mn gitaar. zegtie." Je hebt de vekeerde nummer hoor. Luister is ik zit nu in China ik ga effe ophangen"quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:03 schreef Rijstbal het volgende:
Mijn gitaarleraar zou mijn Strat reparen. Maar ik kan hem niet meer bereiken. Ook is hij nooit thuis als ik aanbel. In t verleden was hij ook opeens een halfjaar zoek.
Son of a bitch
pwndquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:45 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Godver de godver. Ik belde hem net. En ik vroeg over mn gitaar. zegtie." Je hebt de vekeerde nummer hoor. Luister is ik zit nu in China ik ga effe ophangen"
![]()
![]()
die gitaar heeft ie nu dus niet meer hequote:Op donderdag 7 juni 2007 16:51 schreef NiteSpeed het volgende:
Laat je gitaar door een ander repareren.
Nee de leveringsprijzen waren hoger geworden, dus hadden ze heel de zending geanuleert. En wouden ze alleen nog bestellen als er bijbetaalt werd. Mooi niet dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef Obscurus het volgende:
[..]
LOL hoezo wouden ze dan extra geld hebben? omdat ze zo goeden service leveren?![]()
quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef Deansensitized het volgende:
Een Strat.
wat een bitches, als ze iets verkopen voor een prijs, moeten ze het verdomme leveren voor die prijs.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:20 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nee de leveringsprijzen waren hoger geworden, dus hadden ze heel de zending geanuleert. En wouden ze alleen nog bestellen als er bijbetaalt werd. Mooi niet dus![]()
Nouja vanaf het moment dat hij bestelt werd had ik hem binnen een week kunnen hebben, na 3 weken kwam ik er achter dat ze de zending hadden geannuleert. En een week later had ik hem alsnog na de nodige moeite.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:27 schreef Aresdreams het volgende:
Dus kon je nog langer wachten ook nog? maar je had in prencipe wel een koop overeenkomst met feedback? zij balen!
ga eens leren bassen jijquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:47 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nouja vanaf het moment dat hij bestelt werd had ik hem binnen een week kunnen hebben, na 3 weken kwam ik er achter dat ze de zending hadden geannuleert. En een week later had ik hem alsnog na de nodige moeite.
punkbassen is voor meisjes die staand plassenquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:21 schreef Deansensitized het volgende:
Punkbassen man, kan ik zelfs nog
Tijd zat!
Ik plas altijd zittend. Mag niet zo zwaar tillen van de dokterquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
punkbassen is voor meisjes die staand plassen![]()
zo zwaar is die wcbril nou ook alweer niet hoorquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:24 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik plas altijd zittend. Mag niet zo zwaar tillen van de dokter
Huh?quote:verschil in hoogte tussen brug en half element
Ja hoe dichterbij meer herrie dus maar ook minder gedefinieerd zeker ? waardoor je een goede tussenpositie moet vindenquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:30 schreef Deansensitized het volgende:
Dichterbij = meer herrie.
Verder weg = minder herrie.
Onder herrie versta ik zowel gewoon geluid als feedback. Met dichterbij draaien pikken ze meer signaal op, dus meer geluid, maar de feedback neemt ook toe. En met verder weg draaien neemt alles af.
[..]
Huh?
Ja dat is wel goedkoop, bij feedback en andere zaken zijn ze normaal 25-27 euroquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:56 schreef Deansensitized het volgende:
www.groovefactory.nl onder anderen. Nu in de aanbieding.
Hier dus:
http://www.groove-factory(...)c869d2861e2c46c57ecb
Goedzoquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:47 schreef adt het volgende:
Even een tvp, en dribbel ik ben er nog steeds hoor, wees niet bang dat de koop niet door gaat
Goedzoquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:59 schreef adt het volgende:
jeej, you're the best
enne ik kom uit friesland he, daar komen ze altijd een afspraak na hehehe
zolang je dat zelf geloofdquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:05 schreef Deansensitized het volgende:
Juist!! Friezen zijn oké olé oléééé!!
Nee hoor, ik heb ze gekregen vanuit een drukkerij, en ik heb er een gewoon filter in zitten.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Netjes, heb je dan waarschijnlijk ook zeer grof voor moeten betalen of niet?
De oordoppen die "normaal" op maat gemaakt worden (voor het gebruik in fabrieken e.d.), zijn er namelijk niet op gericht om bepaalde frequenties wel door te laten (volgens mij).
zeker wel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:26 schreef NiteSpeed het volgende:
Zijn die Alpine's ook geschikt voor concerten enzo? Als je bezoeker bent bedoel ik.
Tof, dan koop ik ze wel. 25 euro is geen geld voor je gehoor in feite.quote:
Leuk gitaartje...quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Even topicvervuilen
dean
fender
Ibanez
[afbeelding]
3 !quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:02 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Leuk gitaartje...
geef je er 2 tientjes voor
Gibsonquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Even topicvervuilen
dean
fender
Ibanez
[afbeelding]
Het concept dribbeldance is te verschrikkelijk om over na te denken.quote:
Hoe in de lieve vrede kom je daar nou bij?? Heb totaal niks tegen Brabanders hoor! Vind het juist een supercool volkje!quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:05 schreef Aresdreams het volgende:
Friezen zijn eng, de vijanden van de brabanders eigenlijk he
Nou ja, van de Katholieken. Vraag maar aan Bonifatius.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:05 schreef Aresdreams het volgende:
Friezen zijn eng, de vijanden van de brabanders eigenlijk he
quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:51 schreef Falcon4ever het volgende:
Dribbel_ jij je zin:
The Apers - Almost summer
http://video.google.com/videoplay?docid=-62743744162794263
blije punk muziek
Ik hoef niet muzikaal ontwikkeld te zijn ik vind dit leuke muziek dus die muziek maak ikquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:55 schreef Zyggie het volgende:
Ga eens echte muziek luisteren anders. Goed voor je muzikale ontwikkeling.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik hoef niet muzikaal ontwikkeld te zijn ik vind dit leuke muziek dus die muziek maak ikik hoef geen ellendige zuigsolo's te horen
![]()
Hehe, ja dat is echt in Den Boschquote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:54 schreef guitarist.nl het volgende:
Hondsrock toch?
Groot gelijk! Heb ze ook altijd mee naar concertjes. Het is gewoon naar als je naar een band zit te kijken en je staat toevallig net iets te dicht bij de PA (moet je weer met vingers in je oor gaan werken enzo...).quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Tof, dan koop ik ze wel. 25 euro is geen geld voor je gehoor in feite.
Stoer. Had je nu 2 aparte amps, of 1 amp gesplit?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:40 schreef Cynic het volgende:
zo, net terug uit Den Bosch. Leuke optredens gehad, het stereo-experiment is geslaagd. En nu even een tijdje niks. Heerlijk
Nee, was 't maar waar. We hadden ons wel opgegeven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hehe, ja dat is echt in Den Bosch
We spelen er dit jaar wel weer trouwens. Jullie ook?
quote:16Down, El Guapo Stuntteam en Autumn maakt de
organisatie bij deze nog 3 namen bekend die definitief gecontracteerd zijn voor
Hondsrock 2007: The Wounded, Karbo en Them Apples.
Generalisatie en collga's die fries zijn, gewoon beetje jennenquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:57 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Hoe in de lieve vrede kom je daar nou bij?? Heb totaal niks tegen Brabanders hoor! Vind het juist een supercool volkje!![]()
en waar is da?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee, was 't maar waar. We hadden ons wel opgegeven.
[..]
Ik heb een Marshall 9100, dat zijn 2 amps in 1 behuizing. Het enige dat ze delen is de aansluiting voor de voedingskabel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:50 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Stoer. Had je nu 2 aparte amps, of 1 amp gesplit?
Dat is in Exloo.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en waar is da?
Niet dat ik dat nu nog ga achterhalen aangezien ik over een kleine 20 minuten weg ben voor de rest van het weekend
In Drenthe. Uiteraardquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:13 schreef Aresdreams het volgende:
AH toch wel mee krijgen dus
waar de FOK! ligt Exloo?
Da's jammer, was wel grappig geweest om op hetzelfde festival te spelenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee, was 't maar waar. We hadden ons wel opgegeven.
[..]
Dat gebeurd vast nog wel een keer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's jammer, was wel grappig geweest om op hetzelfde festival te spelen
Puike show gisterenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:40 schreef Cynic het volgende:
zo, net terug uit Den Bosch. Leuke optredens gehad, het stereo-experiment is geslaagd. En nu even een tijdje niks. Heerlijk
Maak er dan het Fok! Festival vanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:48 schreef ikheetmartijn het volgende:
Jullie kunnen ook zelf iets opzetten natuurlijk...
OK.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maak er dan het Fok! Festival van
Kunnen Kramtried [wij], Too Loud For Granny, Heaven Denies, die band van Under_Score en jullie ook meedoen![]()
en cynic en dinges van brianquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kunnen Kramtried [wij], Too Loud For Granny, Heaven Denies, die band van Under_Score en jullie ook meedoen![]()
Tof plan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
we zeggen gewoon een tent dat wij er een hele avond gaan spelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:38 schreef Deansensitized het volgende:
Ja? Doen we het onder het mom van een meet en zien we wel wat er meer binnen komt lopen
Waar is dit? ik herken het niet echtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Op Gitaarnet is het al een keer met succes gedaan: klikken!!
In oktober doen ze volgens mij weer wat in dezelfde tent.
Iesch goet, ff jammen erbij.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik vind het prima.
Nou nog een beetje een centraal liggende tent zoeken die zo gek is om ons te laten spelen
ja, maar dan beter.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef Cynic het volgende:
Is dat net als die meet waar uiteindelijk niemand naartoe is gegaan?![]()
Dude! Dat is niet gek kerel!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Net te horen gekregen dat we na de zomervakantie mee mogen als supportact met de tour van Mucho Maestro![]()
ben blij 2 betaalde optredens per week
![]()
dikke teringquote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Net te horen gekregen dat we na de zomervakantie mee mogen als supportact met de tour van Mucho Maestro![]()
![]()
tof!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:34 schreef Dribbel_ het volgende:
![]()
en ik en ik en ik dan?.............................quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:44 schreef Deansensitized het volgende:
Ben ik die herrietrapperij van Ares en de Arson Rapist nog vergeten![]()
?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
en ik en ik en ik dan?.............................
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
en ik en ik en ik dan?.............................
Is hij datquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://www.heartagram.com/, je weet toch!
Ik weet nog niks erover, na het festival seizoen komt de cd uit. Dus hopelijk krijgen we binnekort een bevestiging van data en zalen enz.quote:
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:06 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet![]()
dat is HIM.
nee echt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
![]()
Duh!
Oh, en Joe Bonamassa![]()
[thanx voor de tip Dribbel!]
I wish!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://www.heartagram.com/, je weet toch!
ouwe lulquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
we gaan wel met mn oude band vanaf oktober weer af en toe optreden uit nostalgie!
Dan ben ik zou oud als jou?quote:
hahaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:00 schreef Zyggie het volgende:
Heb trouwens net mijn duim redelijk overstrekt, wat een heerlijk gevoel.
Piemel dat je der ook bent he.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:50 schreef imported_sphinx het volgende:
Het probleem is dus, dat het tof is, maar ook geheim.
daarom staat hier niks![]()
Een gitaaramp zal altijd je sound van je dj setup vervormen. Als keyboardamp kun je ze vaak wel wat beter gebruiken.quote:Op zondag 10 juni 2007 03:03 schreef Anthok het volgende:
Ik wil graag even wat gear advies hebben. Ik speel nu een klein jaartje akoestische gitaar. Gaat allemaal aardig en het lijkt me nu ook wel leuk om elektrisch te kunnen spelen. Kortom: Ik moet op zoek naar een elektrische gitaar en een versterker. Mijn budget is redelijk rekbaar (als de prijs kwaliteit verhouding goed is wil ik best wat meer betalen), maar ik wil wel onder de 1000 blijven, liefst wat minder. Ik wil er geen keiharde metal mee gaan spelen, maar meer muziek in de indie/pop/rock hoek.
Versterker
Hier is nog een issue: Ik heb ook nog DJ apparatuur staan waar ik (zeer amateuristisch) af en toe wat mee draai. Het mengpaneel daarvan loopt momenteel over een simpel hifi setje met prutsboxen. Nou weet ik eerlijk gezegd bijzonder weinig van de versterkers die voor elektrische gitaren gebruikt worden, maar als ik toch investeer in fatsoenlijke geluidsapparatuur, is het wellicht handig als ik een gecombineerde setup kan maken voor mijn DJ spul en elektrische gitaar. Is zoiets mogelijk?
Gitaar
Weinig specifieke wensen bij gebrek aan kennis er van. Ik wil niet over een jaar een nieuwe hoeven kopen omdat ik ontevreden ben met mn beginnersmodel. Maar het moet ook geen rib uit m'n lijf zijn.
Advies over 2e of 1e hands kopen van versterker en/of gitaar is ook zeer welkom. Alvast bedankt!
Welkom!quote:Op zondag 10 juni 2007 10:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Mede (beginnend ) gitarist meldt zich!... Leuk om te zien dat hier best wat gitaristen zijn!
12" hebben doorgaans wat meer lage frequenties. Je hoort het verschil best goed! Het blijft echter een kwestie van smaak.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:29 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Welkom!
Wat is overigens het verschil tussen 10" en 12" speakers? 10" hebben zeker meer hoog en mids als 12" of niet? Ik zag een JTM30 2x10" en een JTM30 1x12", zit daar nou direct geluidsverschil tussen?
nee, ook meer ervarenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:17 schreef imported_sphinx het volgende:
voor stekvee ben je gewoon oud.
Wordt 12" dan niet eerder ongedefineerd? Dat heb ik met me versterker nu al, als ik er veel bass in gooi (via de EQ) wordt het gewoon een zootje waar geen touw aan vast te knopen is. Ik zat al te denken ik eventueel bij de 2x10" ook nog een 2x12" cab kan kopen. Dat ziet er zowiezo tof uit en dan heb je een grotere diversiteit aan geluiden.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
12" hebben doorgaans wat meer lage frequenties. Je hoort het verschil best goed! Het blijft echter een kwestie van smaak.
Dan gooi je er toch minder bas in via de eq? een eq is om de sound van de versterker mooier te maken, niet lelijker, dus daarom moet je voorzichtig zijn met eq'en. je moet ook in relaties denken: bas op 10, treble op 10 en mid op 10 kan bijna hetzelfde klinken als alles op 5 met het volume gewoon wat harder.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:09 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wordt 12" dan niet eerder ongedefineerd? Dat heb ik met me versterker nu al, als ik er veel bass in gooi (via de EQ) wordt het gewoon een zootje waar geen touw aan vast te knopen is. Ik zat al te denken ik eventueel bij de 2x10" ook nog een 2x12" cab kan kopen. Dat ziet er zowiezo tof uit en dan heb je een grotere diversiteit aan geluiden.
Ik hoor wel eens dat de overdrive/distortion van de jtm30 ronduit slecht is, maar soms hoor je ook dat het een typische Marshall grunge is. Weet iemand hoe dat nou zit?Vooral dat er ook een reverb op zit met footswitch vind ik er aantrekkelijk, altijd handig om zoiets a-board te hebben
.
Ja ik gooi niet extra bass er in om me sound lelijk te maken. Maar soms probeer ik wel mee warmte er in te stoppen maar dan wordt het snel dat het nergens naar klinkt. Dan hou je wel een soort van mooi scheel geluid (is dat dan ene open-geluid ofzo?) maar niet lekker warm voor blues ofzo.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dan gooi je er toch minder bas in via de eq? een eq is om de sound van de versterker mooier te maken, niet lelijker, dus daarom moet je voorzichtig zijn met eq'en. je moet ook in relaties denken: bas op 10, treble op 10 en mid op 10 kan bijna hetzelfde klinken als alles op 5 met het volume gewoon wat harder.
verschillende cabs kopen kan altijd. Ik prefereer meestal iig de sound van een 1x12 qua volheid en punch.
Je moet alleen oppassen met bepaalde jtm30's. sommige overhitten nogal snel (soms al na 20 minuten).
een 12" speaker heeft normaal wel meer 'warmte' van zichzelf dan een 10" Warmte zit niet in de basfrequenties, dus als je die boost krijg je niet echt vaak goed resultaat. De basknop op veel versterkers boost vaak 20-300 hz, terwijl warmte zoals die bedoeld wordt vaak pas bij 200 hz begint en doorgaat tot 500 ofzo.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:29 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik gooi niet extra bass er in om me sound lelijk te maken. Maar soms probeer ik wel mee warmte er in te stoppen maar dan wordt het snel dat het nergens naar klinkt. Dan hou je wel een soort van mooi scheel geluid (is dat dan ene open-geluid ofzo?) maar niet lekker warm voor blues ofzo.
Zowel die 2x10" als die 1x12" heeft een open achterkant, maar dan kunnen ze nog steeds overhit raken? Anders zet ik der wel een kleine ventilator in op een baterij ofzo![]()
Ok ik zal es proberen met dat tone. Tone is neem ik aan de mids?quote:Op zondag 10 juni 2007 13:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
een 12" speaker heeft normaal wel meer 'warmte' van zichzelf dan een 10" Warmte zit niet in de basfrequenties, dus als je die boost krijg je niet echt vaak goed resultaat. De basknop op veel versterkers boost vaak 20-300 hz, terwijl warmte zoals die bedoeld wordt vaak pas bij 200 hz begint en doorgaat tot 500 ofzo.
probeer voor meer warmte es je tone knop op de gitaar een stuk terug te draaien!
die jtm's hebben idd een open achterkant, maar het is het buizengedeelte wat overhit kan raken en die zit een beetje tegen het plafond (de bovenste plank van de kast) te koekeloeren waardoor niet veel warmte wegkan.
oooh, die knop, meestal doe ik dat ook maar die pot is altijd zo abrubt. Ik heb trouwens een telecaster van London City.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
De toneknop op je gitaar zelf......zo'n draaipodje is dat, naast je volumedraaiknop. Of wat voor gitaar heb je dan?
oververhitting is makkelijk op te lossen met een ventilatortje ja!
maar, ook bij iedere amp?quote:Op zondag 10 juni 2007 17:40 schreef Deansensitized het volgende:
Heb mijne altijd vol open, bij iedere gitaar.
het heeft een snaar te weinigquote:
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:08 schreef Falcon4ever het volgende:
een apple basgitaar z0mg iBass
Ja maar jij bent bevoordoordeelt met je London Cityquote:
Nee, ik bedoel 1 snaarquote:Op zondag 10 juni 2007 21:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
![]()
Sphinx, Het is sowieso een 4 snaar dus das 2 te weinig he![]()
En de zwarte slagplaat staat nog best tof omdat de body zegmaar niet egaal loopt en mat zwart is.
maar dat zie je niet op de crappy telefoonfoto.
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja maar jij bent bevoordoordeelt met je London City![]()
Heeft de bassist van Findel ook.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:08 schreef Falcon4ever het volgende:
een apple basgitaar z0mg iBass
Ja ik ben soort van een luie bassist, vandaar de 4 snaarquote:Op zondag 10 juni 2007 21:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 1 snaar
zonder 5e snaar kun je niet laag genoeg![]()
en jah. eigenlijk ziet ie er best wel tof uit![]()
Jepquote:
Idd, zijn hele fijne bassen, lekker geluid ook. Actief toch?quote:Op zondag 10 juni 2007 22:28 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Jep![]()
Heeft even wat gekost maar het is de investering wel waard!
Hij klinkt tofquote:Op zondag 10 juni 2007 20:10 schreef VaderJacob het volgende:
Hier nog wat brakke telefoonfoto's van mij laatste aanwinst!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
hahaquote:Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nu vraag ik me alleen af waarom jullie alle 4 HIM als minst favo artiest hebben staan........
quote:Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nu vraag ik me alleen af waarom jullie alle 4 HIM als minst favo artiest hebben staan........
Dus in feite zeg je zelf al dat HIM zeikmuziek isquote:Zeikmuziek ben ik niet zo weg van
jij had jurist moeten worden ipv gitarist. Als je wilt kan ik je dan wel aan een baan helpenquote:Op maandag 11 juni 2007 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]![]()
bij 1 iemand staat alleen dat
[..]
Dus in feite zeg je zelf al dat HIM zeikmuziek is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |