abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50126634
"Vroeger" gebruikte men het woordje Gaaf ook niet echt.
Tegenwoordig is Gaaf zelfs een 'ouderwets' woord.

Dus ja, de taal gaat ook met zijn tijd mee, kijk maar naar het oerhollands en het Nederlands van nu.

Ikzelf vind de taal die jongeren nu gebruiken een verloedering, maar wie weet vonden de 'ouderen' dat ook wel van mijn taaltje, van toen ik nog een echte puber was. (Ja, dat is niet zo heel erg lang geleden .)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:14:04 #52
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_50126809
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:05 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Je beschuldigde mij toch ook van discriminatie. Tering, ben je nou echt zoooo dom?
Nee, je snap het zelf niet.
Ik beschuldig je nergens van, ik toon aan dat je een subjectieve mening hebt omdat je engels wel vindt kunnen maar marokkaans of antilliaans niet zonder dat je daar een zinnig argument voor kunt produceren.

Nou hop, gaat af.
zzz
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:14:30 #53
31101 _Led_
pi_50126824
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:09 schreef ijsmeis het volgende:

Dus ja, de taal gaat ook met zijn tijd mee, kijk maar naar het oerhollands en het Nederlands van nu.

Ikzelf vind de taal die jongeren nu gebruiken een verloedering, maar wie weet vonden de 'ouderen' dat ook wel van mijn taaltje, van toen ik nog een echte puber was. (Ja, dat is niet zo heel erg lang geleden .)
Dat is dus precies wat ik zeg
Taal verandert voortdurend, voornamelijk door invloed van jongeren.
En het is ook altijd zo geweest dat men daarover begint te zeiken naarmate men zelf ouder wordt
zzz
pi_50127281
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:09 schreef ijsmeis het volgende:

ik vind je nogsteeds een puber
pi_50127319
voor sms is het handig, scheelt weer tekens, maar voor msn en al het andere vind ik het geen goed idee. Kinderen leren zo 'fout' nederlands.
Kan me niet voorstellen dat als je ergens al receptioniste zit:
Nou, das dope mevrouw steenberg, ik zal hem ff maile en zegge dat hij u mogge mot bellen....

Nou gezellig, klant minder...
Don't blame me, it's a hardware problem
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:52:20 #56
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50127984
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee, je snap het zelf niet.
Ik beschuldig je nergens van, ik toon aan dat je een subjectieve mening hebt omdat je engels wel vindt kunnen maar marokkaans of antilliaans niet zonder dat je daar een zinnig argument voor kunt produceren.

Nou hop, gaat af.
Ik vraag me even af, of je 't van mij ook zo vindt
Nou heb ik wel mijn reden gegeven, ipv gezegd: 'want dat is mijn mening' itt klojooh
Signature.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:01:21 #57
31101 _Led_
pi_50128261
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik vraag me even af, of je 't van mij ook zo vindt
Nou heb ik wel mijn reden gegeven, ipv gezegd: 'want dat is mijn mening' itt klojooh
Jij kwam inderdaad met een prima argument ("Engels leer je uit liedjes, school, fims, die andere talen hoor ik nergens".).

Maar dan ga je weer van je eigen situatie uit - voor veel jonge mensen van nu bestaat hun belevingswereld uit mensen met andere culturen.
Verder zijn het natuurlijk juist die shit-TMF-R&B-nummers waar ze leren om zo te praten.
Dat jij dus weinig marokkaans of antilliaans hoort, wil niet zeggen dat zij het ook bijna nooit horen.
Als ik hier in A'dam in de tram zit hoor ik weinig anders.
Als ik nu 12 of 13 was geweest en ik had veel antilliaanse vriendjes / klasgenootjes gehad had ik waarschijnlijk net zo hard meegedaan.

Daarom wil ik straks liever m'n kinderen ook niet hier op school
zzz
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:14:23 #58
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50128695
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Jij kwam inderdaad met een prima argument ("Engels leer je uit liedjes, school, fims, die andere talen hoor ik nergens".).

Maar dan ga je weer van je eigen situatie uit - voor veel jonge mensen van nu bestaat hun belevingswereld uit mensen met andere culturen.
Verder zijn het natuurlijk juist die shit-TMF-R&B-nummers waar ze leren om zo te praten.
Dat jij dus weinig marokkaans of antilliaans hoort, wil niet zeggen dat zij het ook bijna nooit horen.
Als ik hier in A'dam in de tram zit hoor ik weinig anders.
Als ik nu 12 of 13 was geweest en ik had veel antilliaanse vriendjes / klasgenootjes gehad had ik waarschijnlijk net zo hard meegedaan.

Daarom wil ik straks liever m'n kinderen ook niet hier op school
Haha, ok.
Daar zit wel wat in ja.
Het zijn wel dingen waar ik me soms over verbaas.
Sinds kort kom ik geregeld in de stad (Utrecht) en dan vooral in de buurt van zuilen, en daar wonen wel veel 'buitenlanders' Kan me inderdaad wel voorstellen dat je daar wel meer van opneemt in je eigen taalgebruik, toch denk ik ook dat dat wel een enigzins bewuste keus is.
Ik praat bijvoorbeeld zelf netjes nederlands al zeg ik het zelf, terwijl ik hier in een boerendorp bivakkeer en de meeste mensen echt super plat praten. Ook daar kan je soms geen touw aan vastknopen
Signature.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:18:39 #59
31101 _Led_
pi_50128840
Ik denk ook wel dat het een bewuste keuze is, maar mensen van die leeftijd willen er nou eenmaal graag bij horen.
Als er een groep is die anders praat en je wilt erbij horen ga je ze na doen.
zzz
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:26:53 #60
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50129103
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef L.Denninger het volgende:
Ik denk ook wel dat het een bewuste keuze is, maar mensen van die leeftijd willen er nou eenmaal graag bij horen.
Stom eigenlijk.
Ik heb ook wel maten op het platteland, maar om nou meteen zo te gaan praten...
Maar goed, dat is ook niet echt 'intelligent taalgebruik' zeg maar.
Het komt vaak nogal stom over, wellicht dat dat de reden is dat ik niet zo praat.
Terwijl het best prima mensen zijn, goed in hun vak enzo
Signature.
pi_50129232
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef L.Denninger het volgende:
Dat is zeker waar!
Ik hoor het bijvoorbeeld al als mijn broertje met een buitenlandse buur(t)jongen staat te praten. Als hij dan weer thuis is heeft hij dat taaltje direct 'overgenomen'... Zegt ie ook ineens: "hé, is er nog chips in die kastje?"
Zodra ik dat zeg dat hij normaal moet praten, gaat het weer goed...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:34:24 #62
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50129331
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:30 schreef OA het volgende:

[..]

Dat is zeker waar!
Ik hoor het bijvoorbeeld al als mijn broertje met een buitenlandse buur(t)jongen staat te praten. Als hij dan weer thuis is heeft hij dat taaltje direct 'overgenomen'... Zegt ie ook ineens: "hé, is er nog chips in die kastje?"
Zodra ik dat zeg dat hij normaal moet praten, gaat het weer goed...
Ja, ik denk ook wel dat het goed is om het te corrigeren.
Ook al zijn kinderen stront eigenwijs.
Als ik mijn zusje erop aanspreek dat ze fatsoenlijk Nederlands moet spreken, doet ze dat ook wel.
Niet dat ze echt slecht Nederlands spreekt of zo, maar zo af en toe wil dat nog wel eens gebeuren.
Signature.
pi_50129469
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:34 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook wel dat het goed is om het te corrigeren.
Ook al zijn kinderen stront eigenwijs.
Als ik mijn zusje erop aanspreek dat ze fatsoenlijk Nederlands moet spreken, doet ze dat ook wel.
Niet dat ze echt slecht Nederlands spreekt of zo, maar zo af en toe wil dat nog wel eens gebeuren.
Ja kinderen zijn stronteigenwijs...
Mijn broertje (blijft leuk om tje erachter te zett(gg)en is echter al 23, dus dat heet dan volwassen...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:38:34 #64
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_50129482
Ik gebruik relaxed, chill en tof, maar da's het enige + wat woorden die alleen in mijn vriendengroep en regio voorkomen. Maar woorden als 'mattie' komen er hier echt niet in
pi_50137955
ikzelf gebruik enkele woorden 'jongerentaal' dit echter alleen alleen als ik met bepaalde mensen ben (die blowen net als ik op dat moment) normaal gesproken spreek ik ABN of een bekakte versie....

denk dan aan woorden als swa, skafa, jonko, etc
pi_50151847
Ej kill doe niet bigtime ik nak je kaulo hard. Als ik straks met me clicka voor je osso sta dan jank je bij je kaulo pima.
  woensdag 6 juni 2007 @ 07:12:25 #67
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_50151978
-------------
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 juni 2007 @ 07:17:17 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50151997
kL0j00h niets zeggende posts mogen hier weg blijven.

Verder goed hoe de mensen hier er tegenover staan. Vooruit ik ben wel van mening dat woorden zoals w8 & FF meer in de sms taal thuis horen. Maar dan nog ik zie geregeld huiswerk van leerlingen en daar schrijven ze vele woorden zoals ze die ook op msn / sms / dagelijkse leven gebruiken. Dus dan is het meer de vraag komen de ABN woorden wel door bij de kinderen of is het een standaard dat ze afkortingen en 'jongerentaal' gaan beheersen en dat tevens voor in de toekomst.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:16:25 #69
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_50152371
- offtopic -

[ Bericht 41% gewijzigd door Anne op 06-06-2007 09:06:14 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:23:38 #70
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50153488
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 05:19 schreef no1uknow het volgende:
Ej kill doe niet bigtime ik nak je kaulo hard. Als ik straks met me clicka voor je osso sta dan jank je bij je kaulo pima.
Ik heb dan dus geen flauw idee waar je het over hebt.
He kerel doe niet tof ik ... je ..... hard. Als ik straks met mijn ..... voor je .... sta dan jank je bij je ..... ......

Dat kan ik eruit opmaken
Signature.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:26:14 #71
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50153548
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 07:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
kL0j00h niets zeggende posts mogen hier weg blijven.

Verder goed hoe de mensen hier er tegenover staan. Vooruit ik ben wel van mening dat woorden zoals w8 & FF meer in de sms taal thuis horen. Maar dan nog ik zie geregeld huiswerk van leerlingen en daar schrijven ze vele woorden zoals ze die ook op msn / sms / dagelijkse leven gebruiken. Dus dan is het meer de vraag komen de ABN woorden wel door bij de kinderen of is het een standaard dat ze afkortingen en 'jongerentaal' gaan beheersen en dat tevens voor in de toekomst.
't is de vraag hoelang docenten het nog fout keuren denk ik.
Ik ben zelf van mening dat het goed is dat het volop gecorrigeerd wordt daar ik de huidige ANS prima vind, maar als de taal zo erg aan verandering onderhevig is, zal het misschien niet bijster lang duren voordat de correctievoorschriften daar ook naar zijn
Signature.
pi_50153673
Niks mis met jongerentaal, zolang het niet uit de hand loopt. Mensen op msn die het verschil tussen ligt en licht niet meer weten en dus maar overal 'ligt' gebruiken vind ik vreselijk irritant, net zoals personen die 'mijn auto' als 'me auto' schrijven. Laat staan de figuren die het over patta's, doekoes, scola, matties en homies hebben.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:11:25 #73
31101 _Led_
pi_50154805
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 05:19 schreef no1uknow het volgende:
Vertaling :

>Ej kill
Hey, het is fris hier !

>doe niet bigtime
Maar ik maak me er niet druk om

>ik nak je kaulo hard
ik leen snel even je coltrui !

>Als ik straks met me clicka voor je osso sta
Als ik straks in de MacDrive achter de microfoon sta, recht voor je neus

>dan jank je bij je kaulo pima.
Dank ik je voor die coltrui !
zzz
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:24:22 #74
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50155154
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
FF, w8, Chill, Dope man, etc.

Is het een verloedering van de Nederlandse taal of juist een aanvulling op hetgeen wat wij al kennen,
Ouderen discussiëren iedere dag weer over dit onderwerp.

Laatst heeft BNN een prijs uitgereikt voor degene die het beste kon afkorten in een smsje en steunt hiermee dus de smstaal / jongerentaal.

Wat vinden jullie hiervan? Een goede zaak of is het juist een vorm van verloedering?

Mijn mening hierin: Ik denk dat het een goede zaak is dat mensen creatief met hun woorden om kunnen gaan, maar dat het algemene ABN altijd boven water moet blijven. Op school, werk, sollicitaties etc. En rond en bij je vrienden kan je natuurlijk de 'afkortingen / jongerentaal gebruiken'.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222562/

ik ben er een weekje geleden over begonnen..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 juni 2007 @ 10:25:41 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50155181
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:24 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222562/

ik ben er een weekje geleden over begonnen..
Mocht het een aanvulling op het topic zijn kan je het dan hier posten?
pi_50156828
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:26 schreef eer-ik het volgende:

[..]

't is de vraag hoelang docenten het nog fout keuren denk ik.
Ik ben zelf van mening dat het goed is dat het volop gecorrigeerd wordt daar ik de huidige ANS prima vind, maar als de taal zo erg aan verandering onderhevig is, zal het misschien niet bijster lang duren voordat de correctievoorschriften daar ook naar zijn
Ik mag toch hopen (en jij ook) dat de spellingsregels niet zo'n drastische wijziging zullen ondergaan.
Dan is het voor mensen die niet meer op school zitten en vooral voor ouderen niet meer te volgen...
Het is eerst wachten op het nieuwe Groene boekje.. Wanneer daar zulke woorden in worden opgenomen, maken ze over het algemeen echt deel uit van onze taal. Daarna is het een kwestie van tijd totdat het geaccepteerd wordt...
pi_50156931
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:11 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Vertaling :

>Ej kill
Hey, het is fris hier !

>doe niet bigtime
Maar ik maak me er niet druk om

>ik nak je kaulo hard
ik leen snel even je coltrui !

>Als ik straks met me clicka voor je osso sta
Als ik straks in de MacDrive achter de microfoon sta, recht voor je neus

>dan jank je bij je kaulo pima.
Dank ik je voor die coltrui !
!
Maar nee het moet zoiets zijn
quote:
Hé gast doe niet stoer ik sla je kankerhard in elkaar. Als ik straks met m'n gang voor je huis sta dan jank je bij je kankermoeder.
pi_50156948
En ohja heb die woordjes geleerd van een klein negertje hier uit de buurt.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:27:26 #79
31101 _Led_
pi_50157131
En 'm daarna gesteriliseerd ?
zzz
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 juni 2007 @ 11:30:10 #80
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50157217
En laten we hier nu weer ontopic gaan.
pi_50157445
Ik vind de term jongerentaal overigens fout gekozen, het lijkt dan net alsof alle jongeren zo praten terwijl dat dus helemaal niet zo is, ik schat nog geen 50%.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:37:40 #82
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50157484
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:17 schreef OA het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen (en jij ook) dat de spellingsregels niet zo'n drastische wijziging zullen ondergaan.
Dan is het voor mensen die niet meer op school zitten en vooral voor ouderen niet meer te volgen...
Het is eerst wachten op het nieuwe Groene boekje.. Wanneer daar zulke woorden in worden opgenomen, maken ze over het algemeen echt deel uit van onze taal. Daarna is het een kwestie van tijd totdat het geaccepteerd wordt...
Ik hoop indderdaad niet dat dat ooit zal gebeuren...
Voer dan liever oud Nederlandsch in
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:20 schreef no1uknow het volgende:

[..]

!
Maar nee het moet zoiets zijn
[..]

Hé gast doe niet stoer ik sla je kankerhard in elkaar. Als ik straks met m'n gang voor je huis sta dan jank je bij je kankermoeder.
is het dan de bedoeling dat je in je broek scheit als iemand dat tegen je zegt?
Op zich wel handig als je iemand bedreigt, dat ie je ook verstaat
Signature.
pi_50158185
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:37 schreef eer-ik het volgende:

is het dan de bedoeling dat je in je broek scheit als iemand dat tegen je zegt?
Op zich wel handig als je iemand bedreigt, dat ie je ook verstaat
Zo'n bedreiging in dat taaltje lijkt me inderdaad niet echt zinvol...
quote:
Ik hoop indderdaad niet dat dat ooit zal gebeuren...
Voer dan liever oud Nederlandsch in
Dat is een puick idee!
pi_50161126
http://www.youtube.com/watch?v=OmweqiL-ZGc&mode=related&search=
lol

Trouwens, ik ken die taal ook niet en ik ben nog maar 16 (komt misschien doordat er maar 2 allochtonen op mijn school zitten)
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:26:27 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50161272
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:22 schreef jorgentol het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=OmweqiL-ZGc&mode=related&search=
lol

Trouwens, ik ken die taal ook niet en ik ben nog maar 16 (komt misschien doordat er maar 2 allochtonen op mijn school zitten)
whehe, ja, ik had die gezien idd.
Kan daar ook niet echt heel veel uit opmaken...
Signature.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:27:17 #86
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50161294
Signature.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 juni 2007 @ 13:29:22 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50161349
Er staan een hoop filmpjes op youtube etc. Maar goed het is vooralsnog geen meerwaarde op dit topic. Schrijf een argument op stuk wat betrekking heeft op het topic en een llinkje erbij naar een filmpje moet geen probleem zijn
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:35:50 #88
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50161574
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Er staan een hoop filmpjes op youtube etc. Maar goed het is vooralsnog geen meerwaarde op dit topic. Schrijf een argument op stuk wat betrekking heeft op het topic en een llinkje erbij naar een filmpje moet geen probleem zijn
wat vind je zelf van de dingen die hier tot nu toe geroepen zijn dan?
Signature.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:38:34 #89
31101 _Led_
pi_50161677

[ Bericht 100% gewijzigd door _Led_ op 06-06-2007 13:38:52 ]
zzz
pi_50168076
Ik ben meer van het AN
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:29:20 #91
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_50173887
ik zeg kei vaak omg
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_50177185
Jongerentaal is verloedering van de Nederlandse taal en dient genegeerd te worden.
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:54:20 #93
161413 xswords
Professionele Kaas Schaaf
pi_50177711
De meeste woordjes zijn gewoon surinaams (sranang tongo), zoals mattie/koulo/pima/lauw etc. Ik ben wel surinaams, maar me ouders hebben me altijd geleerd nederlands te praten, zoniet kreeg ik een klap

Zelfs ik vind het verloedering van de nederlandse taal.
Only facts matter...
pi_50177759
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef xswords het volgende:
De meeste woordjes zijn gewoon surinaams (sranang tongo), zoals mattie/koulo/pima/lauw etc. Ik ben wel surinaams, maar me ouders hebben me altijd geleerd nederlands te praten, zoniet kreeg ik een klap :p
En hoe zouden wij surinaams moeten kunnen Handig dat je nederlands praat.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:01:20 #95
161413 xswords
Professionele Kaas Schaaf
pi_50178045
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef jorgentol het volgende:

[..]

En hoe zouden wij surinaams moeten kunnen Handig dat je nederlands praat.
Wij surinamers kunnen toch ook allemaal nederlands? Tijd om je aan te passen !
Only facts matter...
pi_50180112
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:01 schreef xswords het volgende:

[..]

Wij surinamers kunnen toch ook allemaal nederlands? Tijd om je aan te passen !
ja, ik ga me niet zwart verven
pi_50184772
Zolang je maar weet hoe het hoort, en niet fouten in het standaard Nederlands of Engels maakt.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50184844
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef xswords het volgende:
De meeste woordjes zijn gewoon surinaams (sranang tongo), zoals mattie/koulo/pima/lauw etc. Ik ben wel surinaams, maar me ouders hebben me altijd geleerd nederlands te praten, zoniet kreeg ik een klap

Zelfs ik vind het verloedering van de nederlandse taal.
HER-KEN-BAAR

Maarja, er zijn zoveel verschillende staattalen, maar net in welke buurt en in welke groep je zit. Ik zelf gebruik veel Moluks, Spaans, Indonesisch en Engels. Prachtig taaltje
pi_50211491
De afkortingen zoals wtf, idd, irl etc....prima
dat is eigenlijk gewoon sneller typen...

maar de jongerentaal gaat zo gangstery...
ey boy we gaan die shit ff doen jeweets....
reactie: aaaight, die shit is lauw jonge ik zeg je...

Nou ben ik zelf 18
en ik gebruik ook mijn woordjes....maar dat gegangster daar kan ik niet tegen....
Ik doe niet meer aan een signature
pi_50222753
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:28 schreef Lakai het volgende:
De afkortingen zoals wtf, idd, irl etc....prima
dat is eigenlijk gewoon sneller typen...

maar de jongerentaal gaat zo gangstery...
ey boy we gaan die shit ff doen jeweets....
reactie: aaaight, die shit is lauw jonge ik zeg je...

Nou ben ik zelf 18
en ik gebruik ook mijn woordjes....maar dat gegangster daar kan ik niet tegen....
Ey tu, straattaal is de shit mang... mo je weet zelluf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')