En hoe zouden wij surinaams moeten kunnenquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef xswords het volgende:
De meeste woordjes zijn gewoon surinaams (sranang tongo), zoals mattie/koulo/pima/lauw etc. Ik ben wel surinaams, maar me ouders hebben me altijd geleerd nederlands te praten, zoniet kreeg ik een klap :p
Wij surinamers kunnen toch ook allemaal nederlands? Tijd om je aan te passen !quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef jorgentol het volgende:
[..]
En hoe zouden wij surinaams moeten kunnenHandig dat je nederlands praat.
ja, ik ga me niet zwart vervenquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:01 schreef xswords het volgende:
[..]
Wij surinamers kunnen toch ook allemaal nederlands? Tijd om je aan te passen !![]()
HER-KEN-BAARquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef xswords het volgende:
De meeste woordjes zijn gewoon surinaams (sranang tongo), zoals mattie/koulo/pima/lauw etc. Ik ben wel surinaams, maar me ouders hebben me altijd geleerd nederlands te praten, zoniet kreeg ik een klap![]()
Zelfs ik vind het verloedering van de nederlandse taal.
Ey tu, straattaal is de shit mang... mo je weet zelluf.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:28 schreef Lakai het volgende:
De afkortingen zoals wtf, idd, irl etc....prima
dat is eigenlijk gewoon sneller typen...
maar de jongerentaal gaat zo gangstery...
ey boy we gaan die shit ff doen jeweets....![]()
reactie: aaaight, die shit is lauw jonge ik zeg je...![]()
![]()
Nou ben ik zelf 18
en ik gebruik ook mijn woordjes....maar dat gegangster daar kan ik niet tegen....
Ik vind het nog steeds een discussie waardig onderwerp. Er zijn veel dingen geroepen met de voor- tegen argumenten. Maar echt een verklaring is er niet aanwijsbaar voor.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
wat vind je zelf van de dingen die hier tot nu toe geroepen zijn dan?
mijn gedachtequote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:12 schreef Toryu het volgende:
[..]
Idd. Ik irriteer me ook aan 'matties' ipv vrienden, en dan vooral als nederlanders het met een buitenlands accent zeggen.
ABN bestaat niet, je bedoelt zeker het Standaardnederlands. En je spreekt een taal, je praat hem nietquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:54 schreef Americanidiot het volgende:
De taal veranderd voortdurend, daar is ook niets op tegen. Maar als mensen gewoon ABN kunnen praten maar het niet doen omdat ze dan niet bij hun groepje horen, dan mag je vanmij meteen weg.
Ook zijn die afkortingen like w8 zeer vervelend. Dat vind ik dus wel verloedering van de taal, in het begin van msn en de hele zooi wou ik ook nog wel eens w8 ofzo doen. Nu is het net zo irritant als die br33z4htt44l van sommige mensen
verandert.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:54 schreef Americanidiot het volgende:
De taal veranderd voortdurend
Like..? Ook geen ABN volgens mijquote:daar is ook niets op tegen. Maar als mensen gewoon ABN kunnen praten maar het niet doen omdat ze dan niet bij hun groepje horen, dan mag je vanmij meteen weg.
Ook zijn die afkortingen like
Zolang je maar snapt dat je je sollicitatie-gesprek ermee verknalt en dat dan puur je eigen schuld isquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:22 schreef Han-Pekel het volgende:
Is het een verloedering van de taal als jongeren woorden gebruiken die sommige mensen gewoon niet begrijpen??
Is het erg dat jongeren een ander taalgebruik hebben (onderling) dan andere mensen?
Het hele gedrag van jongeren is toch anders dan van oudere mensen??
Waarom mag de spreektaal dan niet anders zijn...??????
Ouderlijk gezeur noem ik het......
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:39 schreef GambinoT het volgende:
Dan heb je het nog niet over die gekke friezen...dat is pas verloedering van taal!
vandaar de benaming jongerentaal...lijkt mequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zolang je maar snapt dat je je sollicitatie-gesprek ermee verknalt en dat dan puur je eigen schuld is
Hoe je met je vrienden praat zoek je maar uit, maar het kan wel voordelig voor je zijn als je je tegen andere mensen normaal kunt gedragen
Sinds wanneer maak jij je zorgen dat andere fouten maken op school??quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Altijd het risico dat je het op school ook fout gaat schrijven.
Dan wordt het zo'n gewoonte..
Wie zegt dat ik me daar zrogen om maak?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:48 schreef Han-Pekel het volgende:
[..]
Sinds wanneer maak jij je zorgen dat andere fouten maken op school??
t Zal me werkelijk een worst wezen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |