tijdens WO1 en WO2 zijn er pakweg 100 miljoen mensen als direct gevolg van de oorlog omgekomenquote:Op zondag 10 juni 2007 17:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, ze vermoorden elkaar ook bij het leven!
Waren dat geen 3.000 kinderen die per jaar in de VSvA vermoord werden? Net zo veel als er doden vielen bij die aanslag! Wie zijn nou de terroristen? En dat vermoorden van hun eigen kinderen gaat nog steeds door.
Officieel kun je zo'n laser ook voor andere doeleinden gebruiken! Hoezo de pleuris uitbreken met Rusland? Poetin kan wel een grote bek hebben, maar hij kan hooguit over 200.000 inzetbare soldaten beschikken met verouderd materiaal.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Bovendien mag de ruimte niet bewapend worden vanwege bepaalde verdragen. Als zoiets waar zou zijn, zou de pleuris helemaal uitbreken in de relatie met Rusland.
De Russen doen niet aan zelfmoord.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:02 schreef __Saviour__ het volgende:
En Rusland heeft 16.000 kernkoppen, vergeet vooral dat niet. Bovendien kunnen ze vast wel een satteliet uit de ruimte schieten.
Waarschijnlijk niet. Maar je weet maar nooit hoe het zal verlopen in de toekomst. Die kernkoppen geven Rusland toch een erg stevige positie en daardoor kan Poetin het zich wel veroorloven om steeds hardere taal aan te slaanquote:
Inderdaad als er een land is die je moet wantrouwen is het Rusland wel! Vrije pers de mond snoeren, mensen die tegen de politieke machthebbers daar zijn oppakken, in gevangenissen gooien of gewoon in een westers land vergiftigen en doden. Kernwapens zoek, enorm vertragen met het vernietigen van de kernraketten uit de Koude oorlog, staatscorruptie, kerntechnologie aan het verkopen aan corrupte en bedenkelijke landen (en hiermee een verspreiding van kernwapens bevorderen), continue landen als Noord-Korea steunen of maatregelingen ertegen frustreren. Rusland is er mede debet aan dat er nu in het westen weer serieus gedacht wordt om een schild te bouwen.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat in de latere fase de raket niet te onderscheppen is? Ik heb juist altijd begrepen dat het in de beginfase (opstijgen) lastig te onderscheppen is.
Je moet ook niet denken in complotten. Amerika moet je niet wantrouwen, in dit geval moet je de Russen wantrouwen.
Wat betreft de acties van Rusland heb je wel gelijk, ja.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:07 schreef Demophon het volgende:
[..]
Inderdaad als er een land is dieat je moet wantrouwen is het Rusland wel! Vrije pers de mond snoeren, mensen die tegen de politieke machthebbers daar zijn oppakken, in gevangenissen gooien of gewoon in een westers land vergiftigen en doden. Kernwapens zoek, enorm vertragen met het vernietigen van de kernraketten uit de Koude oorlog, staatscorruptie, kerntechnologie aan het verkopen aan corrupte en bedenkelijke landen (en hiermee een verspreiding van kernwapens bevorderen), continue landen als Noord-Korea steunen of maatregelingen ertegen frustreren. Rusland is er mede debet aan dat er nu in het westen weer serieus gedacht wordt om een schild te bouwen.
Een beetje realisme kan geen kwaad hier vind ik. waat heeft de USA ons ooit aangedaan? hebben ze ons ooit bedreigd? Hebben zij ooit gepoogd ons onder een totalitair regime te brengen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat betreft de acties van Rusland heb je wel gelijk, ja.
Maar tegenover elk voorbeeld dat je geeft, kan iedereen die kranten leest en tv kijkt een voorbeeld uit de VSvA geven. Het verschil is, dat Poetin niet net doet of hij betrouwbaar is. Die loopt niet te zeveren: "The world now is a safer place!" Ook niet in het Russisch. Of: "God bless America!"
En een schurk die gewoon voor zijn daden uitkomt heb ik een klein beetje liever dan een die hypocriet zevert.
Om te beginnen: je zegt beslist een aantal dingen waar ik het mee eens kan zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:05 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Een beetje realisme kan geen kwaad hier vind ik. waat heeft de USA ons ooit aangedaan? hebben ze ons ooit bedreigd? Hebben zij ooit gepoogd ons onder een totalitair regime te brengen?
Om het maar eens heel simpel te stellen , nog maar een paar jaar geleden lieten ze kurkdroog weten dat indien er ooit Amerikanen gedagvaard zouden worden voor het oorlogstribunaal in Den Haag dat ze dan wettelijk een invasie in Nederland konden ondernemen om die daar weg te halen ...quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:05 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Een beetje realisme kan geen kwaad hier vind ik. waat heeft de USA ons ooit aangedaan? hebben ze ons ooit bedreigd? Hebben zij ooit gepoogd ons onder een totalitair regime te brengen?
Nou ja, Frank Zappa en Jimi Hendrikx en zo vind ik ook wel leuk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:31 schreef Moondreamer het volgende:
Mijn anti-amerikaanse gevoelens, gelden alleen voor de politiek !
..............mijn gevoelens voor de amerikaanse cultuur is top !
Ach, ik ergerde mij behoorlijk toen Nederland kurkdroog liet weten dat ze Amerikaanse soldaten zomaar kunnen dagvaarden, oppakken en gevangenemen in naam van een supranationale rechtbank van de VN, dit terwijl de VS daar niet voor ondertekend had. Wat een arrogantie van Nederland, alsof ze zomaar dit recht zouden hebben. Als Nederland dit in deze naam idd zou doen, is dit een oorlogsdaad; niet meer dan terecht dat de VS dit dan zou doen. Sommige Nederlandse juristen gaven de VS hierin enigzins gelijk, maar die kleine juridische weerklank werd door de Nederlandse pers vrijwel geheel genegeerd omdat het niet in hun linkse straatje paste.quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Om het maar eens heel simpel te stellen , nog maar een paar jaar geleden lieten ze kurkdroog weten dat indien er ooit Amerikanen gedagvaard zouden worden voor het oorlogstribunaal in Den Haag dat ze dan wettelijk een invasie in Nederland konden ondernemen om die daar weg te halen ...
Nog niet, nee. Als die CIA-vluchten afgelopen zijn. hebben ze tijd over.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:49 schreef Cyclonis het volgende:
aangezien zij het tribunaal in den haag niet erkennen, hebben zij gezegd dat zij hun militairen mogen terughalen als dit tribunaal hun militairen vasthoud.
ik ergerde me inderdaad ook aan deze uitspraak, maar van een werkelijke invasie/bezetting is er geen sprake. het staat ook niet in verhouding met het richten van kernkoppen op ons.
Volgens mij klets je uit je nek.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:41 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ach, ik ergerde mij behoorlijk toen Nederland kurkdroog liet weten dat ze Amerikaanse soldaten zomaar kunnen dagvaarden, oppakken en gevangenemen in naam van een supranationale rechtbank van de VN, dit terwijl de VS daar niet voor ondertekend had. Wat een arrogantie van Nederland, alsof ze zomaar dit recht zouden hebben. Als Nederland dit in deze naam idd zou doen, is dit een oorlogsdaad; niet meer dan terecht dat de VS dit dan zou doen. Sommige Nederlandse juristen gaven de VS hierin enigzins gelijk, maar die kleine juridische weerklank werd door de Nederlandse pers vrijwel geheel genegeerd omdat het niet in hun linkse straatje paste.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |