abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50397102
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat betreft de acties van Rusland heb je wel gelijk, ja.
Maar tegenover elk voorbeeld dat je geeft, kan iedereen die kranten leest en tv kijkt een voorbeeld uit de VSvA geven. Het verschil is, dat Poetin niet net doet of hij betrouwbaar is. Die loopt niet te zeveren: "The world now is a safer place!" Ook niet in het Russisch. Of: "God bless America!"
En een schurk die gewoon voor zijn daden uitkomt heb ik een klein beetje liever dan een die hypocriet zevert.
Een beetje realisme kan geen kwaad hier vind ik. waat heeft de USA ons ooit aangedaan? hebben ze ons ooit bedreigd? Hebben zij ooit gepoogd ons onder een totalitair regime te brengen?
Ik ben niet heel erg anti-Rusland ofzo hoor, ik verwacht op zich geen conflict met hun, maar wij hebben veel langer een veel betere band met de USA gehad dan met Rusland/USSR. En zeggen "God bless America" is gewoon een teken van nationale trots, wat maakt dat nou uit? Wij zingen toch ook graag "Lang leve Nederland", en de Britten zeggen toch ook iets van "God save the Queen"? Moeten we onszelf en de Britten daar ook op bekritiseren? Hoezo alleen lang leve Nederland? Mag de rest van de wereld niet lang leven ofzo? Dit is sarcastisch bedoeld maar even serieus, laat die Amerikanen toch zeggen "God bless America", wat boeit ons dat nou in vredesnaam, elk volk zegt wel zoiets dergelijks over zijn eigen land. Wat dat betreft kunnen wij wel wat leren van het nationalisme van de USA vind ik. Ik merk niet echt dat Nederlanders trots zijn op hun land, terwijl daar genoeg redenen voor zijn. Mensen hier lopen maar te zeveren over de regering, over de samenleving en over alles waar maar iets over te zeiken valt, zonder er ooit bij neer te staan hoe goed dit land het toch doet. En wij komen ook niet op voor onze eigen belangen, terwijl dit land steeds meer overgenomen wordt door een groepje radicalen en politieke gelovigen doen wij niks anders dan een beetje op webforums klagen dat de overheid hier niks aan doet en gaan we maar op flamboyante kwasten zoals Wilders stemmen. Ik wenste soms dat ik wat meer nationale trots had meegekregen in mijn opvoeding en dat ik en mijn medeburger een vuist durfden te maken als wij het idee kregen dat onze cultuur verdrongen werd. Tja, dan worden we maar een beetje als arrogant gezien, in ieder geval is dat beter dan dat slappe gedrag wat we nu vertonen en alles maar een beetje tolereren en intussen maar stilletjes klagen.
Wij zijn niet trots op de goede dingen die wij hebben, en zijn te laf om iets te doen aan de slechte dingen die wij hebben. Je kan zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar wat dat betreft doen zij het een stuk beter voor zichzelf.
An unstable system is a system that is not stable
pi_50397587
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 02:05 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

Een beetje realisme kan geen kwaad hier vind ik. waat heeft de USA ons ooit aangedaan? hebben ze ons ooit bedreigd? Hebben zij ooit gepoogd ons onder een totalitair regime te brengen?
Om te beginnen: je zegt beslist een aantal dingen waar ik het mee eens kan zijn.
Maar de VSvA hebben ons, althans Italië, wel degelijk eens bedreigd. Ik heb geen bronnen en weet geen jaartallen meer, dus je moet of zelf op zoek of mij geloven. Volgens mij was het ergens begin jaren 70 dat er in Italië een grote winst van de communistische partij leek te komen. De VSvA hebben toen duidelijk gemaakt, dat ze zouden ingrijpen als dat zou gebeuren. Eenzelfde dreiging heeft er een tijd lang over Griekenland gehangen tijdens het kolonelsregime. Ook werd in 1973 aan Saoedie-Arabië duidelijk gemaakt, dat de VSvA de olie wel zouden komen halen, als ze die niet kregen.
Ook nu proberen ze ons onder een totalitair regime te brengen. We worden afgeluisterd bij al wat we elektronisch met elkaar uitwisselen. Als we een van hun militairen opbrengen voor het Internationale Hof, vinden ze, dat ze die gewapenderhand mogen bevrijden. Ze sturen gevangenen rond over de wereld om ze te martelen en sluiten verdragen met allerlei landen om buiten schot te blijven.
Dat is niet vreemd, want dat doen alle grootmachten. Maar dat zijn wel een redenen om ze te wantrouwen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 13 juni 2007 @ 03:10:49 #253
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50397648
quote:

[..]

Om het maar eens heel simpel te stellen , nog maar een paar jaar geleden lieten ze kurkdroog weten dat indien er ooit Amerikanen gedagvaard zouden worden voor het oorlogstribunaal in Den Haag dat ze dan wettelijk een invasie in Nederland konden ondernemen om die daar weg te halen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50419710
aangezien zij het tribunaal in den haag niet erkennen, hebben zij gezegd dat zij hun militairen mogen terughalen als dit tribunaal hun militairen vasthoud.

ik ergerde me inderdaad ook aan deze uitspraak, maar van een werkelijke invasie/bezetting is er geen sprake. het staat ook niet in verhouding met het richten van kernkoppen op ons.
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:31:18 #255
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50434895
Mijn anti-amerikaanse gevoelens, gelden alleen voor de politiek !

..............mijn gevoelens voor de amerikaanse cultuur is top !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50435148
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:31 schreef Moondreamer het volgende:
Mijn anti-amerikaanse gevoelens, gelden alleen voor de politiek !

..............mijn gevoelens voor de amerikaanse cultuur is top !
Nou ja, Frank Zappa en Jimi Hendrikx en zo vind ik ook wel leuk.
"Give me an F, Give me a U, Give me a C, Give me a K.
What's that spell? What's that spell? Whta's that spell?"
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:41:46 #257
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50435185
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 03:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om het maar eens heel simpel te stellen , nog maar een paar jaar geleden lieten ze kurkdroog weten dat indien er ooit Amerikanen gedagvaard zouden worden voor het oorlogstribunaal in Den Haag dat ze dan wettelijk een invasie in Nederland konden ondernemen om die daar weg te halen ...
Ach, ik ergerde mij behoorlijk toen Nederland kurkdroog liet weten dat ze Amerikaanse soldaten zomaar kunnen dagvaarden, oppakken en gevangenemen in naam van een supranationale rechtbank van de VN, dit terwijl de VS daar niet voor ondertekend had. Wat een arrogantie van Nederland, alsof ze zomaar dit recht zouden hebben. Als Nederland dit in deze naam idd zou doen, is dit een oorlogsdaad; niet meer dan terecht dat de VS dit dan zou doen. Sommige Nederlandse juristen gaven de VS hierin enigzins gelijk, maar die kleine juridische weerklank werd door de Nederlandse pers vrijwel geheel genegeerd omdat het niet in hun linkse straatje paste.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_50435414
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:49 schreef Cyclonis het volgende:
aangezien zij het tribunaal in den haag niet erkennen, hebben zij gezegd dat zij hun militairen mogen terughalen als dit tribunaal hun militairen vasthoud.

ik ergerde me inderdaad ook aan deze uitspraak, maar van een werkelijke invasie/bezetting is er geen sprake. het staat ook niet in verhouding met het richten van kernkoppen op ons.
Nog niet, nee. Als die CIA-vluchten afgelopen zijn. hebben ze tijd over.

Ach, ik denk dat elke overmacht in zijn tijd te maken heeft met tegenstand. Het is ook heel verleidelijk om de grootste bek op te zetten en net te doen of je de baas kunt spelen. Macht corrumpeert, dat is wel duidelijk.
En dat roept tegenreactie op. Zeker als die macht ook nog misbruikt wordt voor alleen het eigenbelang.

Misschien is het dat wel: sinds het vallen van de Muur (die in Duitsland, niet die in Palestina), is er niemand meer die door de VSvA beschermd hoeft te worden. Zoeken ze nu nieuwe subjecten? Voelen wij ons nu vrij om de arrogantie aan de kaak te stellen?
Niets menselijks lijkt staten vreemd te zijn.
pi_50435541
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:41 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ach, ik ergerde mij behoorlijk toen Nederland kurkdroog liet weten dat ze Amerikaanse soldaten zomaar kunnen dagvaarden, oppakken en gevangenemen in naam van een supranationale rechtbank van de VN, dit terwijl de VS daar niet voor ondertekend had. Wat een arrogantie van Nederland, alsof ze zomaar dit recht zouden hebben. Als Nederland dit in deze naam idd zou doen, is dit een oorlogsdaad; niet meer dan terecht dat de VS dit dan zou doen. Sommige Nederlandse juristen gaven de VS hierin enigzins gelijk, maar die kleine juridische weerklank werd door de Nederlandse pers vrijwel geheel genegeerd omdat het niet in hun linkse straatje paste.
Volgens mij klets je uit je nek.
Ik geloof er niks van dat Nederland vreemde soldaten mag oppakken. Het Internationale Gerechtshof valt niet onder Nederlandse jurisdictie en die Servische klootzakken zijn ook niet opgevraagd door Nederland maar door het Gerechtshof. Dat is gevestigd in Nederland, net als het hoofdkantoor van de VN in de VSvA staat. Onlangs zijn allerlei verdragen getekend, die vrije toegang, immuniteit, visa en dergelijke regelen.
pi_50436643
Gelukkig ben ik niet anti Amerika. Ik ben het niet eens met sommige standpunten in de Amerikaans buitenlands beleid. Maar ik ben niet anti Amerika of heb iets tegen Amerikanen. Amerika is machtig en macht maakt vaak arrogant. Europa was net zo machtig en arrogant in het verleden met haar voormalige kolonies.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:30:37 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50461070
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:41 schreef Demophon het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees, ben ik benieuwd hoe je denkt over Gitmo, Baghram, Far-Filastin, Abu Ghraib en de CIA-vluchten door Europa.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 05:40:27 #262
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_50475381
Ik vind beide landen verachtelijke politiek voeren.

De VS is gewoon een Corpocratie terwijl Rusland eigenlijk nog een quasi-fascistische staat is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 08:10:23 #263
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_50475934
quote:

[..]

Een beetje realisme kan geen kwaad hier vind ik. waat heeft de USA ons ooit aangedaan?
In dit geval? Eenzijdig verdragen opgezegd gevolgd door plannen nieuwe militaire installaties in Europa te plaatsen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:09:38 #264
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50502626
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 05:40 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vind beide landen verachtelijke politiek voeren.

De VS is gewoon een Corpocratie terwijl Rusland eigenlijk nog een quasi-fascistische staat is.
Pfff! Nou weet ik het zeker! Deze reacties kan ik niet serieus nemen van mensen die dit soort usericons voeren
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:52:32 #265
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50504155
Misschien is het opkomende (in hoeverre je hier ook van kunts preken) anti-amerikanisme slechts een uitkomst van de mentale bewustwording van de Europeanen. Zij begrijpen dat ze niet meer in de bipolaire wereldstructuur leven en dat hun eigen globale politieke agenda er toch een stuk anders uit ziet dan die van de Amerikanen. De Amerikanen dienen zich te schikken naar de nieuwe pluriforme situatie en niet meer zulke agressieve weltpolitik te voeren.
Zyggie.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:08:41 #266
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50504734
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:52 schreef Zyggie het volgende:
Misschien is het opkomende (in hoeverre je hier ook van kunts preken) anti-amerikanisme slechts een uitkomst van de mentale bewustwording van de Europeanen. Zij begrijpen dat ze niet meer in de bipolaire wereldstructuur leven en dat hun eigen globale politieke agenda er toch een stuk anders uit ziet dan die van de Amerikanen. De Amerikanen dienen zich te schikken naar de nieuwe pluriforme situatie en niet meer zulke agressieve weltpolitik te voeren.
bla bla blaat!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:09:45 #267
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50504770
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:08 schreef Demophon het volgende:

[..]

bla bla blaat!
Ik kan me voorstellen dat je de nodige voorkennis mist.
Zyggie.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:11:56 #268
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50504859
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:09 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je de nodige voorkennis mist.
Tja, jij mist een zekere realiteitszin
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:20:15 #269
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50505165
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:11 schreef Demophon het volgende:

[..]

Tja, jij mist een zekere realisme
Omdat ik een schematische verklaring probeer te geven voor het toegenomen anti-amerikanisme? Ik denk dat het eerder komt doordat je de essentie mist.
Zyggie.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:33:20 #270
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_50505651
quote:
Eens effe denken, Amerika dreigde de marshallhulp voor Nederland stop te zetten als ze niet zouden verdwijnen uit Nederlands Indie en niet 'omdat dat een kolonie is zoals wij vroeger waren', maar omdat zei daar een anti-communistische dictator aan de macht konden brengen (die meer politieke moorden op zijn geweten heeft dan Stalin), hun eigen kapitalistische bedrijven daar konden planten ('s Werelds grootste goudmijn staat in Indonesie en is bezit van een Amerikaans bedrijf) and so on... Nog niet meegeteld dat Amerika ieder land dat niet in de pas loopt van hun 'new world order' bestempelen als een gevaar.
  Donald Duck held vrijdag 15 juni 2007 @ 23:34:38 #271
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50505696
en natuurlijk dat president bush zonder problemen die invasiewet tekende. zo ga je niet om met bondgenoten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:40:11 #272
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50507909
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
en natuurlijk dat president bush zonder problemen die invasiewet tekende. zo ga je niet om met bondgenoten.
Natuurlijk! Zonder problemen... Zo ga je niet met bondgenotenen om! Bla, bla blabla, blaaaat! schaap,schaap!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:52:53 #273
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_50508282
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 00:40 schreef Demophon het volgende:

[..]

Natuurlijk! Zonder problemen... Zo ga je niet met bondgenotenen om! Bla, bla blabla, blaaaat! schaap,schaap!
Counting bodies like sheep to the rythm of the wardrums
pi_50512021
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:52 schreef Zyggie het volgende:
hmm, interessant punt. ik kan hier wel wat in zien ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')