abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 16:04:35 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_50062483
Vervolg van het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#32)

Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "probere zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 13 juni. Eind mei getrouwd en binnenkort weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo\'s verdeeld over 2 rietjes, dus nog 2 cryo pogingen voor de boeg. Momenteel: rust tot zeker eind augustus..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo maar even een nieuwe aangemaakt

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 11-07-2007 18:15:23 ]
Make love, not war ☮
  zondag 3 juni 2007 @ 17:12:02 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50064387
Tally hoe is het met je

Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek
pi_50064776
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je

Ziet ons straks allemaal al op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek
Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden

Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind

En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.

Het leek erop

Place to be: Havana
  zondag 3 juni 2007 @ 17:31:29 #4
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50064937
Hmz... ik zie bij de openingpost dat mijn 'verhaaltje' niet meer klopt!
Er mag van gemaakt worden:
Op de wachtlijst voor iui
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 3 juni 2007 @ 17:55:39 #5
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50065621
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:05:44 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50065907
Ik heb het aangepast Marie.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:21:28 #7
114177 Diaan73
pi_50066403
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb me aangemeld bij moeders voor moeders. Zo kan ik nu andere vrouwen helpen om zwanger te worden. Ik ben het wel een beetje verplicht vind ik zelf, zeker omdat ik zoveel gebruik heb gemaakt van hormonen die onder andere door moeders voor moeders worden verzameld.
Heel goed van je Ticootje... dat zou ik ook doen. Ik vind het een zeer goede instantie.
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 19:20:35 #8
5428 crew  miss_sly
pi_50068105
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:26 schreef leonieke het volgende:

[..]

Er kan misschien een meeting voor georganiseerd worden

Mijn tante heeft me trouwens ooit een verhaal verteld over een vrouw die overleden was tijdens haar zwangerschap. Toen ze jaren later haar graf opendeden, lag er een kind te drinken aan haar borst. Ik dacht dat het een Cuba was. Blijkbaar gaan daar nu veel mensen op bedevaart en staat het er vol met bedankingen van vrouwen die niet zwanger konden worden en nu een kind hebben. Ik zoek even op Internet of ik er iets meer over vind

En nu het juiste verhaal
We passeren het enorme kerkhof van Colon. Dit kerkhof behoort met zijn 800.000 graven tot de grootste van Latijns-Amerika. Heel wat vrouwen doen hier een bedevaart naar het graf van Amelia Goyre de la Hoz. Zij stierf bij de geboorte van haar kind in 1901, het dode kind werd aan haar voeten samen met haar begraven. Bij de opgraving vond men het kind echter in haar armen terug.

Het leek erop

Place to be: Havana
In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 juni 2007 @ 19:44:52 #9
114177 Diaan73
pi_50068820
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In Egypte bij de Tempel van Karnak in Luxor staat een grote scarabee, uit graniet gehouwen. Het verhaal gaat dat de scarabee het symbool is van vruchtbaarheid en dat het je vruchtbaarheid bevordert als je er 7 (magisch getal) rondjes tegen de klok in omheen loopt. Uiteraard bleef ik toen ik daar was even hangen toen de anderen doorliepen en heb ik, onder het mom van het bewonderen van dit granieten kunstwerk, nonchalant 7 rondjes tegen de klok in gelopen
Miss_sly, ik heb de rondjes ook gelopen Heeft me toen niet erg geholpen....

Ik loop nu een maand met een maansteen in mn broekzak, snachts ligt ie onder mn kussen. Ben benieuwd hoe deze maand vergaat.

Dit allemaal onder het mom "baadt het niet, schaadt het niet"
Make love, not war ☮
pi_50069631
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....

Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:27:07 #11
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50070051
thnx BE
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_50070379
Wendy ik denk dat een luisterend oor, een schouder om op uit te huilen en gewoon begrip voor de situatie en haar/hun verdriet gemis al genoeg is. Heel veel mensen willen nog wel eens cliches roepen die verkeerd kunnen uitpakken (lees maar eens het topic "dingen die je nooit meer wilt horen"). Laat haar het woord doen en wees er voor haar.
pi_50070464
Vlakbij Barcelona heb je ook de berg Montserat (als ik het goed schrijf) en op die berg staat een klooster waar een Zwarte Madonna in een glazen kist staat, de bal in haar hand steekt uit die kist en kan je aanraken. Men beweert dat zij ook voor vruchtbaarheid staat. Heel veel stellen uit de omgeving trouwen in die kerk/klooster en gaan daarna dus naar de Madonna om hun huwelijk vruchtbaar te maken/krijgen (goh ik zit vandaag lekker in mijn bewoording).
  zondag 3 juni 2007 @ 20:43:35 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070527
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef wendytje het volgende:
gisteren bij mijn vriendin geweest.....
ik zag een lege fotolijst (die we hun voor hun trouwdag hadden gegeven) en ik vroeg of ze een leuke foto wilde van hun petekindjes (ze zijn peter en meter, ieder van een van onze kids).
Met tranen in haar ogen zei ze dat ze dat wel wilde, maar zodra er een echofoto was, schopte ze ze eruit.
Ze had het zo moeilijk met de twee overleden kindjes in de auto's deze week......
Haar eerste IVF was gelukt..... maar met 12 weken een miskraam. Daarna 6x noppes..... Ik leef zo met haar mee..... Ik weet dat ze het soms moeilijk vindt onze kinderen te zien.... vooral toen ze nog baby waren....

Hoe is dat voor jullie? Ik wil haar graag steunen, maar ik weet niet of ik het altijd wel goed doe.... Welke reactie zouden jullie fijn vinden? Of welke vraag zou je graag willen dat iemand aan je stelt?
Dat je toegeeft dat het ook erg IS. Denk ik.
Ik ben ooit eens in huilen uitgebarsten op een doop, ik schaamde me rot.. De reactie van mijn vriendin was precies de goede. Na de doop duwde ze me kind en fles in de handen, en zei, "Zo, gaan jullie nu maar eens lekker knuffelen." Hield vervolgens iedereen bij ons weg, en ik heb heel wat tranen op die babyhaartjes laten vallen.
Maar het deed me zo goed!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:46:15 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50070633
Ticootje, wat een supernieuws! Gefeliciteerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 4 juni 2007 @ 08:13:45 #16
26341 Mariposa
Telt af...
pi_50081910
Iemand nog wat van Chesna gehoord Ik hoop dat het goed gaat met je

Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_50082392
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:13 schreef Mariposa het volgende:
Iemand nog wat van Chesna gehoord Ik hoop dat het goed gaat met je

Wendytje, iemand steunen is ook heel moeilijk, want iedereen ervaart steun op een andere manier. Misschien is het alleen al bij haar zijn al voldoende. Ik denk dat je niet altijd iets hoeft te zeggen. Maar het blijft heel lastig. En ik moet bekennen dat ik er soms ook wel van 'die dingen die je niet wilt horen' uitgooi, waarbij ik daarna al wel meteen er spijt van heb dat ik het gezegd heb
ik gebruik geen cliché's....... ze heeft me al vaak gezegd hoe boos die haar maken..... of mensen die zeggen: "ja he, het is nu bekend, dus leg je er maar bij neer" Ze mag gewoon bij sommige vrienden niet even uithuilen als dat nodig is.
Ik probeer er zo open mogelijk over te praten en haar te troosten als ze wil huilen. En gewoon ook te zeggen dat het klote is voor haar. En dat ze haar eigen tijd moet nemen om het verdriet te verwerken.
uit een aspergernest
pi_50102568
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:12 schreef Rottdog het volgende:
Tally hoe is het met je
Kut
Maar ja..
Heb net een weekend weg achter de rug.. Wat erg leuk was maar toch een soort van domper was mn bezoekje aan de gyn donderdag
Morgen mag ik weer.. Half 10 dit keer.. Dus we zien wel weer..
Verwacht er helemaal niets van.. En probeer er niet teveel mee bezig te zijn..
Maar ja.. als je om de dag naar de gyn moet hoe kan je er dan niet mee bezig zijn

Ticootje.. Wat ontzettend goed en gefeliciteerd
Net als een paar andere heb ik ook wat tranen gelaten van blijdschap..
Wat onzettend goed
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_50102774
Hello ladies

Ik hou 't even bij meelezen en ik wacht...en wacht...en wacht.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 4 juni 2007 @ 20:17:54 #20
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50103414
sterkte morgen Tally en hopelijk heb je een mooi ei inmiddels!

Hier kan ik inmiddels officieel zeggen dat ik een eisprong heb gehad... yeah...

Mijn temperatuur is als volgt verlopen van een paar dagen voor de eisprong tot nu (ik schrijf alleen de tienden achter 36,...):

6-6-5-4-6-8-8-8-8-9

Dus dat lijkt mij een mooie stijging... nu doet de Clomid dus echt wat het moet doen...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_50103516
Sterkte, Tally. Ik hoop dat de echo morgen goed is.

Dat is een mooi rijtje, Jose!
pi_50103793
Tally en Jose hopelijk werkt de clomid bij jullie zoals het zou moeten komen er pracht eitjes uit voort en ook hele mooi kindjes. Ik zal voor jullie duimen.

WebKim, ook voor jou zal ik duimen dat de emmy;s blijven plakken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:29:58 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50117248
Tally, suc6 bij je echo. Ik hoop dat deze iets beter is.

Webkim, hou je het nog een beetje uit. Ik ben op je aan t wachten hoor in het andere topic.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:32:51 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50117282
Jose, dat is idd een mooie reeks!

Tally, duim voor je!
pi_50119501
En weer helemaal niets.. Arts verwacht ook niets meer..
Baarmoederslijm was wel dikker dan de vorige keer..
Vrijdag weer terug.. Maar verwacht niets meer..
Maand wachten maar..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')