abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 10:18:18 #151
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50084145
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:48 schreef Doc het volgende:
Paul B
He! Handen af van Paul B (en Chuck S, Phil L, Cliff B en Bon S)!

als we het over dezelfde Paul B hebben, tenminste
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juni 2007 @ 12:25:20 #152
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50087671
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:18 schreef Mark het volgende:

als we het over dezelfde Paul B hebben, tenminste
wat denk je zelf
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juni 2007 @ 12:29:51 #153
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50087810
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, nu wordt er minstens zoveel goede muziek gemaakt. Misschien nog wel meer. Maar dan voornamelijk in andere stijlen dan rock.

En natuurlijk wordt er ook nog goede rock gemaakt, maar dan door oudgedienden en door klonen van die oudgedienden.
Ik herhaal mezelf maar even

Als je heel streng kijkt kan je natuurlijk ook zeggen dat "rock" genre nooit vernieuwend geweest is. Zo speelde Black Sabbath gewoon gemankeerde blues, en speelde de Beatles musical deuntjes. En veel dance en electronica is weer gebaseerd op eeuwen oude ritmes. Daarom vind ik eerlijk gezegd je terminologie wat arbitrair - als je "goed" vrijwel equivalent aan vernieuwed stelt en wanneer het niet vernieuwend is, het "dood" genoemd kan worden.

Maar goed - laten we er vanuitgaan dat er zoiets als "vernieuwende muziek' kan zijn. Een genre wordt dan meestal pas vernieuwend als een nieuwe instrumenten ontwikkeld worden. Dat is een van de redenen waarom bij de ontwikkeling van de electrische gitaar het "'rock-genre" als het ware 'geboren' werd. Door de ontwikkeling van de computers groeit het dance//electronica genre. Om te zeggen dat iets dood is als het niet een stormachtige ontwikkeling door maakt is natuurlijk twijfelachtig. Je kan evenzo goed zeggen dat rock de puberjaren ontgroeit is en dat het dance/electronica genre daar nu in zit en imho ook bijna ontroeit is.

Zo lang mensen rock maken en waarderen is rock niet dood.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 4 juni 2007 @ 13:31:58 #154
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_50089684
Phil L?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:44:00 #155
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50090038
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Phil L?
Ga je zelf lang en diep schamen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  maandag 4 juni 2007 @ 13:57:19 #156
117776 OFfSprngr
pi_50090428
Of je kunt gewoon zeggen wie je bedoelt.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:05:07 #157
172358 oddman
Introspecteur
pi_50092251
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Noem mij eens een rockbandje wat iets doet wat ik niet ook op een album van meer dan 10 jaar oud heb staan?
Opeth.

Tool.

Edit:

Mars Volta, inderdaad.

En Oceansize. Sweet Oceansize.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  maandag 4 juni 2007 @ 15:06:23 #158
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50092292
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Of je kunt gewoon zeggen wie je bedoelt.

natuurlijk
Dommage arachide-fromage
pi_50092359
ik weet niet of iemand van jullie wel eens echte 'nieuwe muziek' gehoord heeft, maar het klinkt als de jostiband zonder dirigent en kleurtjes ter vervanging van noten.....

geef mij dan maar oude muziek in een nieuw jasje
pi_50092691
Zodra je alle muziek van nu niet leuk vindt, en alleen maar luistert naar muziek van 20 a 30 jaar geleden ben je officieel een ouwe zak

Muziek verandert, en als je daar niet tegen kan dan blijf je toch lekker naar Black Sabbath luisteren
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  maandag 4 juni 2007 @ 15:28:23 #161
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50092840
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:21 schreef 3rdStrike het volgende:
Muziek verandert, en als je daar niet tegen kan dan blijf je toch lekker naar Black Sabbath luisteren
TS stelt nu juist dat het probleem is dat het niet verandert.
Dommage arachide-fromage
pi_50095520
wat een grappig topic
quote:
op het moment dat de beatles speelde waren ze ook nog niet zo legendarisch als ze nu zijn hoor.
ze werden pas legendarisch nadat ze gestopt waren.
quote:
Muse vergelijken met Radiohead
Radiohead heeft dus echt weinig interessants gebracht..... Ik zou muse ook nooit een rip off willen noemen. Muse live is echt iets moois om bij te zijn, ik heb radiohead ook live gezien...... Nou..... Weinig bijzonders
Dan nog te bedenken dat radiohead ook nog eens een rip off is van Nirvana en the cure.....
hihi

mijn oma doet trouwens ook al 10 jaar hetzelfde, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dood is. of bijna dood.

ik begrijp het niet. als jij vindt dat de rockmuziek van nu 'dood' is. waar maak je je dan druk om? ga lekker zitten huilen met de platen van je vader om je heen. gezeik altijd. jezus

[ Bericht 9% gewijzigd door fretclick op 04-06-2007 16:56:08 ]
pi_50097362
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:44 schreef fretclick het volgende:
wat een grappig topic
mijn oma doet trouwens ook al 10 jaar hetzelfde, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dood is. of bijna dood.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:48:40 #164
164122 Feitosa
Brombeer
pi_50097772
Moet helaas ook beamen dat er de laatste 10 jaar niet echt veel spannends is gebeurd in metalland. Meeste bands waar ik naar luister zijn uit het NWOBM tijdperk.

Machinehead vond ik al niks aan toen ze net begonnen. System of a Down vond ik wel grappig, maar daar was de lol ook snel af.

Rhapsody vind ik persoonlijk wel leuk, echter zijn ze niet echt vernieuwend.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  maandag 4 juni 2007 @ 22:15:51 #165
102477 Endtroducing
Plusminus P
pi_50108684
Als rock zo erg vernieuwd, kan je het dan nog wel rock noemen? Het is toch logisch dat alle rock ongeveer hetzelfde klinkt.

En al die Britpop, wordt dat een beetje tot de rock gerekend? Pff, genres zijn te ingewikkeld.
pi_50113269
Zitten hier nog muziekliefhebbers ? Ik zie door alle muziekhaters het bos niet meer geloof ik
underground forever baby
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:04:34 #167
165512 MASD
Music is dead.
pi_50113320
De nieuwe rock is voornamelijk kut omdat iedereen er zo bijloopt

!
Long live music.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:06:52 #168
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_50113386
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef Endtroducing het volgende:
Als rock zo erg vernieuwd, kan je het dan nog wel rock noemen? Het is toch logisch dat alle rock ongeveer hetzelfde klinkt.

En al die Britpop, wordt dat een beetje tot de rock gerekend? Pff, genres zijn te ingewikkeld.
Nee, alleen britrock. We moeten de discussie wel puur houden he.

Maar goed, grof samengevat: Rock is innovatief dood maar nog steeds populair. Gevolg, gezeik op de huidige bands vanwege het feit dat hun sound gebaseerd is al eerder belopen paden, te weinig afdwalende schapen van de kudde. Ergo, vroeger was alles beter. Terecht? Nee, want de huidige muziek boeit en amuseert wel en heeft daarom relevantie, alleen zullen er weinig grote ouderwetse rockkalibers ontstaan zoals vroeger. Tevens omdat het tijdperk zich niet meer dient voor supergrote (rock)artiesten, door het internet hebben veel meer kleinere bandjes bestaanrecht gekregen. Leuk voor de liefhebber, misschien verwarrend voor de radioluisteraar.

Mijn samenvatting dan, jullie mogen er eentje voor jezelf maken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:24:16 #169
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_50113919
Tool is al verdedigd dus ik noem even wat andere nieuwe muziek (ookal zijn het soms oude rotten in het vak):
- Nine Inch Nails, heeft weer een pareltje neergelegd dit jaar.
- Black Stone Cherry van Black Stone Cherry (van 2006) is een heel gaaf album.
- Three Days Grace met de cd OneX mag er ook zeker wezen
- En voor de (art)doom/metal-liefhebbers of muziekliefhebbers die tolerant genoeg zijn voor de grunts van ISIS, heb je de geweldig gedetailleerde en diepgaande In The Absence of Truth.
- Mastodon is verder de Jack Sparrow (als je weet waar hun cd Leviathian over gaat dan snap je het grapje wel) van alle snelle metal-gebrul.
- Porcupine Tree kan ook altijd wel weer iets nieuws neerzetten
- Mars Volta (ook al genoemd) waar ik niet een genre voor kan bedenken maarja blijft denk ik zich ook altijd wel vernieuwen
- 10 Years, heeft ook weer een frisse maar herfstige wind geblazen(alweer een grapje, ik lijk Will Ferrel wel) door Rock-land
- dEUS, een topband van de benedenbuurtjes.
- En ik weet niet of Tricky ook nog es wat gaat doen maar die zet ook altijd weer iets geweldigs neer.

- Verder met vol vertrouwen in de Faaip de Oaid (ruwweg vertaalt uit de Enochiaans (taal van de engelen) betekent dat de Strot van God) en een beetje hopen zet Maynard James Keenan ook nog weer een vernieuwende plaat neer dit jaar met zijn project Puscifer.

Dus TS, met alle respect ga eens van de bands genieten waar je eerder en nu naar luistert en dan komt er vanzelf weer goeie muziek op jouw pad (zo werkt dat iig bij mij altijd wel).

"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_50114183
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Dus TS, met alle respect ga eens van de bands genieten waar je eerder en nu naar luistert en dan komt er vanzelf weer goeie muziek op jouw pad (zo werkt dat iig bij mij altijd wel).
Fijn dat je weer met een lijstje komt dat mijn punt uitstekend illustreert, dank je.

Verder geniet ik nog steeds, en kom ik meer dan genoeg goede muziek tegen. Dat is het punt niet. Het punt is dat rock-muziek failliet is.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_50114227
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verder geniet ik nog steeds, en kom ik meer dan genoeg goede muziek tegen. Dat is het punt niet. Het punt is dat rock-muziek failliet is.
Dat is het punt, maar wat is nu het probleem?
pi_50114605
Zie voorgaande 170 posts
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:10:34 #173
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_50115013
ga dan hier niet lopen zeiken en begin zelf een band met vernieuwende muziek.

dat heet, initiatief nemen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 03:46:46 #174
117776 OFfSprngr
pi_50116354
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:06 schreef Mark het volgende:

[..]

[afbeelding]
natuurlijk
Wie?
.
.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 03:59:26 #175
117776 OFfSprngr
pi_50116392
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
- En ik weet niet of Tricky ook nog es wat gaat doen maar die zet ook altijd weer iets geweldigs neer.
Tricky,.. Rock?
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')