abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 10:18:18 #151
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50084145
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:48 schreef Doc het volgende:
Paul B
He! Handen af van Paul B (en Chuck S, Phil L, Cliff B en Bon S)!

als we het over dezelfde Paul B hebben, tenminste
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juni 2007 @ 12:25:20 #152
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50087671
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:18 schreef Mark het volgende:

als we het over dezelfde Paul B hebben, tenminste
wat denk je zelf
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juni 2007 @ 12:29:51 #153
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50087810
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, nu wordt er minstens zoveel goede muziek gemaakt. Misschien nog wel meer. Maar dan voornamelijk in andere stijlen dan rock.

En natuurlijk wordt er ook nog goede rock gemaakt, maar dan door oudgedienden en door klonen van die oudgedienden.
Ik herhaal mezelf maar even

Als je heel streng kijkt kan je natuurlijk ook zeggen dat "rock" genre nooit vernieuwend geweest is. Zo speelde Black Sabbath gewoon gemankeerde blues, en speelde de Beatles musical deuntjes. En veel dance en electronica is weer gebaseerd op eeuwen oude ritmes. Daarom vind ik eerlijk gezegd je terminologie wat arbitrair - als je "goed" vrijwel equivalent aan vernieuwed stelt en wanneer het niet vernieuwend is, het "dood" genoemd kan worden.

Maar goed - laten we er vanuitgaan dat er zoiets als "vernieuwende muziek' kan zijn. Een genre wordt dan meestal pas vernieuwend als een nieuwe instrumenten ontwikkeld worden. Dat is een van de redenen waarom bij de ontwikkeling van de electrische gitaar het "'rock-genre" als het ware 'geboren' werd. Door de ontwikkeling van de computers groeit het dance//electronica genre. Om te zeggen dat iets dood is als het niet een stormachtige ontwikkeling door maakt is natuurlijk twijfelachtig. Je kan evenzo goed zeggen dat rock de puberjaren ontgroeit is en dat het dance/electronica genre daar nu in zit en imho ook bijna ontroeit is.

Zo lang mensen rock maken en waarderen is rock niet dood.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:31:58 #154
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_50089684
Phil L?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:44:00 #155
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50090038
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Phil L?
Ga je zelf lang en diep schamen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  maandag 4 juni 2007 @ 13:57:19 #156
117776 OFfSprngr
pi_50090428
Of je kunt gewoon zeggen wie je bedoelt.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:05:07 #157
172358 oddman
Introspecteur
pi_50092251
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Noem mij eens een rockbandje wat iets doet wat ik niet ook op een album van meer dan 10 jaar oud heb staan?
Opeth.

Tool.

Edit:

Mars Volta, inderdaad.

En Oceansize. Sweet Oceansize.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  maandag 4 juni 2007 @ 15:06:23 #158
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50092292
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Of je kunt gewoon zeggen wie je bedoelt.

natuurlijk
Dommage arachide-fromage
pi_50092359
ik weet niet of iemand van jullie wel eens echte 'nieuwe muziek' gehoord heeft, maar het klinkt als de jostiband zonder dirigent en kleurtjes ter vervanging van noten.....

geef mij dan maar oude muziek in een nieuw jasje
pi_50092691
Zodra je alle muziek van nu niet leuk vindt, en alleen maar luistert naar muziek van 20 a 30 jaar geleden ben je officieel een ouwe zak

Muziek verandert, en als je daar niet tegen kan dan blijf je toch lekker naar Black Sabbath luisteren
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  maandag 4 juni 2007 @ 15:28:23 #161
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_50092840
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:21 schreef 3rdStrike het volgende:
Muziek verandert, en als je daar niet tegen kan dan blijf je toch lekker naar Black Sabbath luisteren
TS stelt nu juist dat het probleem is dat het niet verandert.
Dommage arachide-fromage
pi_50095520
wat een grappig topic
quote:
op het moment dat de beatles speelde waren ze ook nog niet zo legendarisch als ze nu zijn hoor.
ze werden pas legendarisch nadat ze gestopt waren.
quote:
Muse vergelijken met Radiohead
Radiohead heeft dus echt weinig interessants gebracht..... Ik zou muse ook nooit een rip off willen noemen. Muse live is echt iets moois om bij te zijn, ik heb radiohead ook live gezien...... Nou..... Weinig bijzonders
Dan nog te bedenken dat radiohead ook nog eens een rip off is van Nirvana en the cure.....
hihi

mijn oma doet trouwens ook al 10 jaar hetzelfde, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dood is. of bijna dood.

ik begrijp het niet. als jij vindt dat de rockmuziek van nu 'dood' is. waar maak je je dan druk om? ga lekker zitten huilen met de platen van je vader om je heen. gezeik altijd. jezus

[ Bericht 9% gewijzigd door fretclick op 04-06-2007 16:56:08 ]
pi_50097362
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:44 schreef fretclick het volgende:
wat een grappig topic
mijn oma doet trouwens ook al 10 jaar hetzelfde, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dood is. of bijna dood.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:48:40 #164
164122 Feitosa
Brombeer
pi_50097772
Moet helaas ook beamen dat er de laatste 10 jaar niet echt veel spannends is gebeurd in metalland. Meeste bands waar ik naar luister zijn uit het NWOBM tijdperk.

Machinehead vond ik al niks aan toen ze net begonnen. System of a Down vond ik wel grappig, maar daar was de lol ook snel af.

Rhapsody vind ik persoonlijk wel leuk, echter zijn ze niet echt vernieuwend.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  maandag 4 juni 2007 @ 22:15:51 #165
102477 Endtroducing
Plusminus P
pi_50108684
Als rock zo erg vernieuwd, kan je het dan nog wel rock noemen? Het is toch logisch dat alle rock ongeveer hetzelfde klinkt.

En al die Britpop, wordt dat een beetje tot de rock gerekend? Pff, genres zijn te ingewikkeld.
pi_50113269
Zitten hier nog muziekliefhebbers ? Ik zie door alle muziekhaters het bos niet meer geloof ik
underground forever baby
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:04:34 #167
165512 MASD
Music is dead.
pi_50113320
De nieuwe rock is voornamelijk kut omdat iedereen er zo bijloopt

!
Long live music.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:06:52 #168
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_50113386
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef Endtroducing het volgende:
Als rock zo erg vernieuwd, kan je het dan nog wel rock noemen? Het is toch logisch dat alle rock ongeveer hetzelfde klinkt.

En al die Britpop, wordt dat een beetje tot de rock gerekend? Pff, genres zijn te ingewikkeld.
Nee, alleen britrock. We moeten de discussie wel puur houden he.

Maar goed, grof samengevat: Rock is innovatief dood maar nog steeds populair. Gevolg, gezeik op de huidige bands vanwege het feit dat hun sound gebaseerd is al eerder belopen paden, te weinig afdwalende schapen van de kudde. Ergo, vroeger was alles beter. Terecht? Nee, want de huidige muziek boeit en amuseert wel en heeft daarom relevantie, alleen zullen er weinig grote ouderwetse rockkalibers ontstaan zoals vroeger. Tevens omdat het tijdperk zich niet meer dient voor supergrote (rock)artiesten, door het internet hebben veel meer kleinere bandjes bestaanrecht gekregen. Leuk voor de liefhebber, misschien verwarrend voor de radioluisteraar.

Mijn samenvatting dan, jullie mogen er eentje voor jezelf maken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:24:16 #169
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_50113919
Tool is al verdedigd dus ik noem even wat andere nieuwe muziek (ookal zijn het soms oude rotten in het vak):
- Nine Inch Nails, heeft weer een pareltje neergelegd dit jaar.
- Black Stone Cherry van Black Stone Cherry (van 2006) is een heel gaaf album.
- Three Days Grace met de cd OneX mag er ook zeker wezen
- En voor de (art)doom/metal-liefhebbers of muziekliefhebbers die tolerant genoeg zijn voor de grunts van ISIS, heb je de geweldig gedetailleerde en diepgaande In The Absence of Truth.
- Mastodon is verder de Jack Sparrow (als je weet waar hun cd Leviathian over gaat dan snap je het grapje wel) van alle snelle metal-gebrul.
- Porcupine Tree kan ook altijd wel weer iets nieuws neerzetten
- Mars Volta (ook al genoemd) waar ik niet een genre voor kan bedenken maarja blijft denk ik zich ook altijd wel vernieuwen
- 10 Years, heeft ook weer een frisse maar herfstige wind geblazen(alweer een grapje, ik lijk Will Ferrel wel) door Rock-land
- dEUS, een topband van de benedenbuurtjes.
- En ik weet niet of Tricky ook nog es wat gaat doen maar die zet ook altijd weer iets geweldigs neer.

- Verder met vol vertrouwen in de Faaip de Oaid (ruwweg vertaalt uit de Enochiaans (taal van de engelen) betekent dat de Strot van God) en een beetje hopen zet Maynard James Keenan ook nog weer een vernieuwende plaat neer dit jaar met zijn project Puscifer.

Dus TS, met alle respect ga eens van de bands genieten waar je eerder en nu naar luistert en dan komt er vanzelf weer goeie muziek op jouw pad (zo werkt dat iig bij mij altijd wel).

"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_50114183
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Dus TS, met alle respect ga eens van de bands genieten waar je eerder en nu naar luistert en dan komt er vanzelf weer goeie muziek op jouw pad (zo werkt dat iig bij mij altijd wel).
Fijn dat je weer met een lijstje komt dat mijn punt uitstekend illustreert, dank je.

Verder geniet ik nog steeds, en kom ik meer dan genoeg goede muziek tegen. Dat is het punt niet. Het punt is dat rock-muziek failliet is.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_50114227
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verder geniet ik nog steeds, en kom ik meer dan genoeg goede muziek tegen. Dat is het punt niet. Het punt is dat rock-muziek failliet is.
Dat is het punt, maar wat is nu het probleem?
pi_50114605
Zie voorgaande 170 posts
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:10:34 #173
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_50115013
ga dan hier niet lopen zeiken en begin zelf een band met vernieuwende muziek.

dat heet, initiatief nemen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 03:46:46 #174
117776 OFfSprngr
pi_50116354
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:06 schreef Mark het volgende:

[..]

[afbeelding]
natuurlijk
Wie?
.
.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 03:59:26 #175
117776 OFfSprngr
pi_50116392
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
- En ik weet niet of Tricky ook nog es wat gaat doen maar die zet ook altijd weer iets geweldigs neer.
Tricky,.. Rock?
.
.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:05:06 #176
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_50116990
Hmm, boeiend topic. Ik maakte in het Fields of Rock topic al de opmerking dat ik alle grote publiekstrekkers daar al een aantal keren eerder gezien heb, vaak al lang geleden. Dus ik kan niet ontkennen dat er te weinig goede nieuwe metalbands bijkomen. De vernieuwende uitzonderingen zijn over het algemeen inderdaad ook geen nieuwkomers, maar bands met hun roots in de jaren 90.
Rock is wat lastiger te beoordelen, want het is een erg breed genre, feit is wel dat er weinig nieuwe stadionacts bijkomen als het om volwaardige bands gaat, wel een teken.

Ik denk dat het ook wel iets te maken heeft met de muziekindustrie die enorm is veranderd. Het is nu echt veel moeilijker om er door te komen, waardoor vooral veel veilige bandjes worden getekend en de progressieve bands met name in de echt obscure underground blijven hangen. Anders is het toch niet te verklaren dat binnen een jaar alle nieuwe metalacts hetzelfde klonken (vet geproduceerde riffs, brullen in het couplet, te melodieus zingen in het refrein....)
Ik ben geen fantatiek "tapetrader (opa verteld...)" meer dus niet meer zo goed op de hoogte, maar in het "demo circuit" lopen ongetwijfeld nog juweeltjes rond.
Overigens: het is inmiddels wel bijna ondoenelijk om echt iets compleet nieuws neer te zetten, er is al zoveel gedaan....

Mijn conclusie: Rock/metal is niet dood, maar het beweegt zich wel veel te weinig, mede door de sterke veranderde muziekindistrie waar de kleinere labels die risico durfden nemen aan het verdwijnen zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juni 2007 @ 08:34:17 #177
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50117295
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 03:46 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Wie?

Als je deze man niet kent hoor je je muil te houden in een topic dat over rock gaat
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juni 2007 @ 08:43:32 #178
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50117437
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Ja, evenals "de roman" en "het sonet'

Vergeet niet te melden dat reggae ook enorm dood is. Pop is ook niet meer wat het geweest is. Het Nederlandse levenslied is ook even dood als Hazes en funk is even dood als James Brown. Na The Sugar Hilll gang is er ook geen vernieuwende rap meer geweest, dus die is dan weer even dood als Biggie en 2Pac (o, nee, die laatste die leeft nog). Soul en R&B heeft nooit meer een overtuigender zangeres gekend dan Aretha, en wat betreft de zangers is er na Otis, Marvin en Sam ook helemaal niets. En vernieuwend is heet al helemaal niet. En zo levend is dance ook niet als je ziet dat Alex Cox en Tiesto en dat soort jokers ook altijd nog steeds de grotere festivals headlinen . Klassieke muziek ligt ook al een eeuw rotttend in het graf.

Kortom: muziek is dood - lang leve de muziek !
pi_50117672
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Vergeet niet te melden dat reggae ook enorm dood is. Pop is ook niet meer wat het geweest is. Het Nederlandse levenslied is ook even dood als Hazes en funk is even dood als James Brown. Na The Sugar Hilll gang is er ook geen vernieuwende rap meer geweest, dus die is dan weer even dood als Biggie en 2Pac (o, nee, die laatste die leeft nog). Soul en R&B heeft nooit meer een overtuigender zangeres gekend dan Aretha, en wat betreft de zangers is er na Otis, Marvin en Sam ook helemaal niets. En vernieuwend is heet al helemaal niet. En zo levend is dance ook niet als je ziet dat Alex Cox en Tiesto en dat soort jokers ook altijd nog steeds de grotere festivals headlinen . Klassieke muziek ligt ook al een eeuw rotttend in het graf.
Nou, niet rottend hoor. Het wordt er gelukkig zo vaak uitgehaald dat het niet zo snel gaat rotten

En hoe kun je allerlei soul/R&B zangers noemen en de verreweg meest getalenteerde (Stevie Wonder ) nou vergeten Al heeft die ook al 30 jaar geen echt goed album meer gehad.
pi_50117770
In dit soort topics komen altijd figuren die hun favoriete bandjes gaan opnoemen.
Dat zijn dan altijd bandjes die bijna niemand kent, maar als men ze zou kennen, nou dan zou het ze zeker overtuigen dat rock nog springlevend is

Dat is de mythe van 'indie' en 'underground', waar zogenaamd allemaal fantastische vernieuwende muziek gemaakt wordt, ver verheven boven de geminachte 'mainstream'
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:35:39 #181
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_50118491
Textures... toch best een verrassende band

Qua punk..

Vind je A Wilhelm Scream, Cancer Bats, Streetlight Manifesto, Gogol Bordello, Leftover Crack etc. niet vernieuwend? Mwah.. ik vind dat sommigen van die bands toch aardig wat anders dan mainstream punk doen

Qua rock kan ik het met je eens zijn.. behalve Porcupine Tree, Muse, Radiohead, Placebo en nog een zootje oudere bands is er weinig vernieuwends meer.

Mjah.. neem die hele britpopscene dan... dat is ook gewoon ripoff van 30-40 jaar terug, maar in een iets moderner jasje

Qua metal.. pfoe... Ja Textures dus, mjah.. is Nederlands enzo... die hele Gothic-metal zooi met zangeressen is ook over de top heen. Het wordt idd tijd voor een nieuwe doorbraak qua nieuwe muziekstroming, want op festivals komen toch vaak bands die al een keer geweest zijn.... Misschien zoiets als Enter Shikari?

[ Bericht 2% gewijzigd door maniack28 op 05-06-2007 09:42:15 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:37:39 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_50118544
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:34 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik hou wel van Punk, maar dat neemt niet weg dat de meeste Punkers er debiel uit zien en geen enkel benul hebben wat ideologie inhoud.

Daarom heb ik een hekel aan de meeste Punkers.
Mag ik ff heel hard lachen

Zo, nu jij weer
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:41:30 #183
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_50118625
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is niet de bedoeling om hiervan een bandjes lijstjes topic te maken. Dingen als Tenacious D en Volbeat zijn best leuk, maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. En Enter Shikari is best leuk, maar niet meer dan wat gepriegel in de ruimte.

Dit topic gaat over het grote plaatje, niet over een enkel bandje hier of daar. En het grote plaatje is dat rock al jaren niets spannends te bieden heeft behalve alles van de afgelopen decennia en uitgekauwde variaties daarop.
Maar waarom is alleen Rock dan dood? Volgens mij is alles dood, want er is geen enkele muziekstijl die echt iets spannends te bieden heeft en op het grote toneel (top 40, wereldwijd beroemd etc.) mag spelen... Niet in de dance, hip hop, rap, techno, hardcore, punk, metal, rock.. dus je verwijt gaat nu naar de rock en de metal, terwijl eigenlijk alle scenes nauwelijks vooruitgang boeken. (Alleen kan jij daar niet over oordelen,want je geeft zelf aan dat je sinds kort pas veel naar elektronische muziek luistert... tsja.. dan kan het ook moeilijk niet vernieuwend zijn, je kent het immers nog niet )
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juni 2007 @ 09:47:26 #184
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_50118757
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:56 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nou, niet rottend hoor. Het wordt er gelukkig zo vaak uitgehaald dat het niet zo snel gaat rotten

En hoe kun je allerlei soul/R&B zangers noemen en de verreweg meest getalenteerde (Stevie Wonder ) nou vergeten Al heeft die ook al 30 jaar geen echt goed album meer gehad.
OK, klassieke muziek is gemummifeerd, waarbij operahuizen en concertzalen dienen als mausoleum.

En Stevie is niet zo dood als de andere drie (toen Stevie z'n betere werk ging maken waren 2 van de 3 al dood; ik ben zelf ook niet zó'n fan van het werk van meneer Wonder; ik zat er eerder aan te denken om Ray te noemen)
pi_50119535
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:04 schreef MASD het volgende:
De nieuwe rock is voornamelijk kut omdat iedereen er zo bijloopt

!
pi_50123911
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:48 schreef Doc het volgende:

[..]

Of Jimi H., Bonzo, Jim M, Janis J., Freddy M., Brian J., John L., Paul B., etc ...
Dude het is FreddiE M + en vergeleken met hem is iedereen saai.

Wie de neuk is Bonzo dan?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_50124672
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Wie de neuk is Bonzo dan?
Bonzo was de drummer van die band waar dat bandje van Freddie M het in het begin allemaal van afgekeken heeft......
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:10:51 #188
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_50124768
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:41 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Maar waarom is alleen Rock dan dood? Volgens mij is alles dood, want er is geen enkele muziekstijl die echt iets spannends te bieden heeft en op het grote toneel (top 40, wereldwijd beroemd etc.) mag spelen... Niet in de dance, hip hop, rap, techno, hardcore, punk, metal, rock.. dus je verwijt gaat nu naar de rock en de metal, terwijl eigenlijk alle scenes nauwelijks vooruitgang boeken. (Alleen kan jij daar niet over oordelen,want je geeft zelf aan dat je sinds kort pas veel naar elektronische muziek luistert... tsja.. dan kan het ook moeilijk niet vernieuwend zijn, je kent het immers nog niet )
Ik geef je groot gelijk!
*If I could find a cure for your disease, I'd keep it to myself and oversleep.*
pi_50125006
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:41 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Zo is het. Muziek kan nu eenmaal geen twee keer uitgevonden worden.
pi_50125275
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:08 schreef cafca het volgende:

[..]

Bonzo was de drummer van die band waar dat bandje van Freddie M het in het begin allemaal van afgekeken heeft......
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_50125600
eens met TS. Roep het al jaren, maar het wil maar niet doordringen dat vroeger alles beter was...
pi_50125818
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
eens met TS. Roep het al jaren, maar het wil maar niet doordringen dat vroeger alles beter was...
Ben je al zo oud dan?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:04:47 #193
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_50126488
Wat betreft de grote acts in muziekland lijkt TS een punt te hebben, maar ik denk dat dat eerder een gevolg is van het krampachtig boeken van bekende namen door de festivals. Er zijn flink meer festivals dan vroeger en men probeert elkaar de loef af te steken/de festivalgangers af te nemen. Verder is de spoeling van de muziek (in het algemeen) veel dunner geworden door de enorme toename in het gemak van opnemen van demo's/cd's en verspreiding hiervan door de opmars van pc en internet. Bands worden nauwelijks meer groot gemaakt door promoters, en de bands waarbij het wel gebeurd zijn diegenen waarbij ze redelijkerwijs kunnen zeggen of ze hitpotentie hebben, en dus de investeringen waard zijn.

Er zijn nog vernieuwende bands, maar die halen het niet zo makkelijk meer naar het hoofdpodium van een festival, en dat is jammer, want als je regelmatig naar festivals gaat zie je toch vaak dezelfde bands terug. Maar ik denk niet dat de muziek dood is, eerder het distributiekanaal waarlangs de muziek ons bereikt. Er zijn nagenoeg geen festivals die het aan durven minder bekende, kwalitatief goede bands op het hoofdpodium te zetten, als headliner. En dat is de eerste stap naar een sterrenstatus als band. Dus de bal ligt niet zo zeer bij de vele bands die hun muziek maken en ding doen, waaronder ook menig "nieuw" concept te vinden is, maar bij de dames en heren platen- en festivalbazen.
pi_50127338
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:44 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ben je al zo oud dan?
Dat maakt volgens mij weinig uit?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:57:23 #195
177242 Irien
Innit though
pi_50130135
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Eens!!!

Ik ben het er ook wel mee eens dat er geen duidelijke nieuwe stroming is in de Rock sinds grunge en Nu metal

Maar ik vind de Arctic Monkeys toch behoorlijk spannend!!! Het zit zo inventief in elkaar, die afwisselende ritmes (geweldige drummer), die rare melodieën... spelen met observaties en taal...originele rifjes.
En het speelplezier spat er van af!

Rock is niet dood!!!

Vind verder combinaties met wave zoals CSS en The Killers ook cool.
Between the click of the light and the start of the dream
pi_50130145
Al die kindjes die hun muziek beter vinden dan die van anderen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:59:04 #197
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_50130196
rock ging medio/eind jaren 70 al dood
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_50130250
denken dat rock vernieuwing nodig heeft
pi_50130410
dank u mod
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:07:25 #200
46794 Berkery
Fat bastard
pi_50130448
* Ding Dong *

Ik heb even met een roestig broodmes wat censuur toegepast, nu weer allemaal braaf en on topic graag
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')