He!quote:Op maandag 4 juni 2007 09:48 schreef Doc het volgende:
Paul B
wat denk je zelfquote:Op maandag 4 juni 2007 10:18 schreef Mark het volgende:
als we het over dezelfde Paul B hebben, tenminste
Ik herhaal mezelf maar evenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, nu wordt er minstens zoveel goede muziek gemaakt. Misschien nog wel meer. Maar dan voornamelijk in andere stijlen dan rock.
En natuurlijk wordt er ook nog goede rock gemaakt, maar dan door oudgedienden en door klonen van die oudgedienden.
Ga je zelf lang en diep schamenquote:Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef OFfSprngr het volgende:
Phil L?
Opeth.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Noem mij eens een rockbandje wat iets doet wat ik niet ook op een album van meer dan 10 jaar oud heb staan?
quote:Op maandag 4 juni 2007 13:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Of je kunt gewoon zeggen wie je bedoelt.
TS stelt nu juist dat het probleem is dat het niet verandert.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:21 schreef 3rdStrike het volgende:
Muziek verandert, en als je daar niet tegen kan dan blijf je toch lekker naar Black Sabbath luisteren![]()
quote:op het moment dat de beatles speelde waren ze ook nog niet zo legendarisch als ze nu zijn hoor.
ze werden pas legendarisch nadat ze gestopt waren.
hihiquote:Muse vergelijken met Radiohead
Radiohead heeft dus echt weinig interessants gebracht..... Ik zou muse ook nooit een rip off willen noemen. Muse live is echt iets moois om bij te zijn, ik heb radiohead ook live gezien...... Nou..... Weinig bijzonders
Dan nog te bedenken dat radiohead ook nog eens een rip off is van Nirvana en the cure.....
quote:Op maandag 4 juni 2007 16:44 schreef fretclick het volgende:
wat een grappig topic
mijn oma doet trouwens ook al 10 jaar hetzelfde, maar dat wil nog niet zeggen dat ze dood is. of bijna dood.
Nee, alleen britrock. We moeten de discussie wel puur houden he.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef Endtroducing het volgende:
Als rock zo erg vernieuwd, kan je het dan nog wel rock noemen?Het is toch logisch dat alle rock ongeveer hetzelfde klinkt.
En al die Britpop, wordt dat een beetje tot de rock gerekend? Pff, genres zijn te ingewikkeld.
Fijn dat je weer met een lijstje komt dat mijn punt uitstekend illustreert, dank je.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
Dus TS, met alle respect ga eens van de bands genieten waar je eerder en nu naar luistert en dan komt er vanzelf weer goeie muziek op jouw pad (zo werkt dat iig bij mij altijd wel).
Dat is het punt, maar wat is nu het probleem?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verder geniet ik nog steeds, en kom ik meer dan genoeg goede muziek tegen. Dat is het punt niet. Het punt is dat rock-muziek failliet is.
Wie?quote:
Tricky,.. Rock?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:24 schreef sir_Tachyon het volgende:
- En ik weet niet of Tricky ook nog es wat gaat doen maar die zet ook altijd weer iets geweldigs neer.
quote:
Ja, evenals "de roman" en "het sonet'quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Verder geniet ik nog steeds, en kom ik meer dan genoeg goede muziek tegen. Dat is het punt niet. Het punt is dat rock-muziek failliet is.
Nou, niet rottend hoor. Het wordt er gelukkig zo vaak uitgehaald dat het niet zo snel gaat rottenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:43 schreef Doc het volgende:
[..]
Vergeet niet te melden dat reggae ook enorm dood is. Pop is ook niet meer wat het geweest is. Het Nederlandse levenslied is ook even dood als Hazes en funk is even dood als James Brown. Na The Sugar Hilll gang is er ook geen vernieuwende rap meer geweest, dus die is dan weer even dood als Biggie en 2Pac (o, nee, die laatste die leeft nog). Soul en R&B heeft nooit meer een overtuigender zangeres gekend dan Aretha, en wat betreft de zangers is er na Otis, Marvin en Sam ook helemaal niets. En vernieuwend is heet al helemaal niet. En zo levend is dance ook niet als je ziet dat Alex Cox en Tiesto en dat soort jokers ook altijd nog steeds de grotere festivals headlinen . Klassieke muziek ligt ook al een eeuw rotttend in het graf.
Mag ik ff heel hard lachenquote:Op zondag 3 juni 2007 20:34 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik hou wel van Punk, maar dat neemt niet weg dat de meeste Punkers er debiel uit zien en geen enkel benul hebben wat ideologie inhoud.
Daarom heb ik een hekel aan de meeste Punkers.
Maar waarom is alleen Rock dan dood? Volgens mij is alles dood, want er is geen enkele muziekstijl die echt iets spannends te bieden heeft en op het grote toneel (top 40, wereldwijd beroemd etc.) mag spelen... Niet in de dance, hip hop, rap, techno, hardcore, punk, metal, rock.. dus je verwijt gaat nu naar de rock en de metal, terwijl eigenlijk alle scenes nauwelijks vooruitgang boeken. (Alleen kan jij daar niet over oordelen,want je geeft zelf aan dat je sinds kort pas veel naar elektronische muziek luistert... tsja.. dan kan het ook moeilijk niet vernieuwend zijn, je kent het immers nog nietquote:Op zondag 3 juni 2007 23:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is niet de bedoeling om hiervan een bandjes lijstjes topic te maken. Dingen als Tenacious D en Volbeat zijn best leuk, maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. En Enter Shikari is best leuk, maar niet meer dan wat gepriegel in de ruimte.
Dit topic gaat over het grote plaatje, niet over een enkel bandje hier of daar. En het grote plaatje is dat rock al jaren niets spannends te bieden heeft behalve alles van de afgelopen decennia en uitgekauwde variaties daarop.
OK, klassieke muziek is gemummifeerd, waarbij operahuizen en concertzalen dienen als mausoleum.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:56 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou, niet rottend hoor. Het wordt er gelukkig zo vaak uitgehaald dat het niet zo snel gaat rotten![]()
En hoe kun je allerlei soul/R&B zangers noemen en de verreweg meest getalenteerde (Stevie Wonder) nou vergeten
Al heeft die ook al 30 jaar geen echt goed album meer gehad.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:04 schreef MASD het volgende:
De nieuwe rock is voornamelijk kut omdat iedereen er zobijloopt
!
Dude het is FreddiE Mquote:Op maandag 4 juni 2007 09:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Of Jimi H., Bonzo, Jim M, Janis J., Freddy M., Brian J., John L., Paul B., etc ...
Bonzo was de drummer van die band waar dat bandje van Freddie M het in het begin allemaal van afgekeken heeft......quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Dude het is FreddiE M+ en vergeleken met hem is iedereen saai.
Wie de neuk is Bonzo dan?![]()
Ik geef je groot gelijk!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:41 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Maar waarom is alleen Rock dan dood? Volgens mij is alles dood, want er is geen enkele muziekstijl die echt iets spannends te bieden heeft en op het grote toneel (top 40, wereldwijd beroemd etc.) mag spelen... Niet in de dance, hip hop, rap, techno, hardcore, punk, metal, rock.. dus je verwijt gaat nu naar de rock en de metal, terwijl eigenlijk alle scenes nauwelijks vooruitgang boeken. (Alleen kan jij daar niet over oordelen,want je geeft zelf aan dat je sinds kort pas veel naar elektronische muziek luistert... tsja.. dan kan het ook moeilijk niet vernieuwend zijn, je kent het immers nog niet)
Zo is het. Muziek kan nu eenmaal geen twee keer uitgevonden worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:41 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Maar waarom is alleen Rock dan dood? Volgens mij is alles dood, want er is geen enkele muziekstijl die echt iets spannends te bieden heeft en op het grote toneel (top 40, wereldwijd beroemd etc.) mag spelen... Niet in de dance, hip hop, rap, techno, hardcore, punk, metal, rock.. dus je verwijt gaat nu naar de rock en de metal, terwijl eigenlijk alle scenes nauwelijks vooruitgang boeken. (Alleen kan jij daar niet over oordelen,want je geeft zelf aan dat je sinds kort pas veel naar elektronische muziek luistert... tsja.. dan kan het ook moeilijk niet vernieuwend zijn, je kent het immers nog niet)
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Bonzo was de drummer van die band waar dat bandje van Freddie M het in het begin allemaal van afgekeken heeft......
Ben je al zo oud dan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
eens met TS. Roep het al jaren, maar het wil maar niet doordringen dat vroeger alles beter was...
Eens!!!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Dude het is FreddiE M+ en vergeleken met hem is iedereen saai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |