abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50053096
In Februari ben ik aan een andere baan begonnen, toe aan iets anders, mijn oude werk begon een sleur te worden en ik vond een andere baan. De IDEALE baan dacht ik toen, maar niets bleek minder waar. In het bedrijf waar ik werk is alles gericht op het maken van omzet. Maakt niet uit of je daar 40 of 80 uur in de week voor moet werken of wat je er anders voor moet doen.
Verder heb ik me laten verleiden tot een lager salaris, kwam dan een bonus bij aan het eind van het jaar als ik het target haalde. Dat was dus mijn grootste bezwaar, maar werd door de directeur weggelachen. Hij zou me helpen en ze zaten nu al op 90% van dat target (prognose). Dat blijkt dus een grote leugen te zijn geweest, hetgeen waarmee ik mijn target moet halen is niet aan de man te brengen. De directeur maakt dat niet uit, die verlaat per 1-8 het bedrijf.
Nu zit ik met de gebakken peren, ik zou 2 mensen extra moeten aannemen maar daar is nu ineens geen budget voor. Daardoor werk ik me een slag in de rondte, werk alles half af enz enz. Krijg ik vrijdag ook nog te horen van de business manager (die de directeur vervangt) dat de directeur laaiend op me is omdat ik nog geen plan gemaakt had voor het halen van het target. Moet dus morgen af zijn......
Ik heb er gewoonweg geen tijd voor gehad, de lopende/urgente zaken vergen 150% van mijn tijd maar dat blijkt ineens veel minder belangrijk te zijn geweest.
Enfin, zo gaat het nu al een paar weken en ik heb er echt geen zin meer in. Dadelijk ga ik aan het plan voor morgen beginnen, maar dat zal toch wel weer niet aan de wensen en eisen van meneer de directeur voldoen.
Kortom, hier heb ik dus geen zin meer in. Ik ben bezig met solliciteren op enkele andere banen die me aantrekkelijk lijken, maar heb nog niks in handen, woensdag derde gesprek bij de belangrijkste van het moment.
In de tussentijd vraag ik me af wat ik moet doen. Het liefst meldde ik me voor langere tijd ziek, maar heb geen flauw idee wat ik dan ga zeggen. Geen zin meer, is nooit een geldige reden. Stress, burnout; zou kunnen maar dan gaat dat wel heel erg snel in 3 maanden tijd.
Het geld intereseert me nog het minste, ook van dit salaris kan ik normaal leven. Maar ik zou het nou eens helemaal niet erg vinden om ontslagen te worden. In de uitwerktijd vind ik wel iets anders en anders kan ik nog 9 maanden WW krijgen. Met spaargeld kan ik het dan makkelijk tot eind 2008 volhouden. Voor die tijd ben k wel weer onder de pannen. Maar ik moet echt even rust hebben, wat kan ik gebruiken om me ziek te melden?
  zondag 3 juni 2007 @ 09:15:17 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_50053118
Ziek melden . man man man wat een instelling

Zoe een andere baan en zeur niet zo
  zondag 3 juni 2007 @ 09:19:58 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50053143
monsterboard.nl, en gewoon afwachten of je ontslagen wordt ondertussen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 3 juni 2007 @ 09:21:30 #4
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_50053152
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:15 schreef N.icka het volgende:
Ziek melden . man man man wat een instelling

Zoe een andere baan en zeur niet zo
Als je voldoende spaargeld hebt en er toch weg wilt kan je beter ontslag nemen en de eer aan jezelf houden. Als je ermee doorgaat kan je in conflicten verzeild raken of evt wel degelijk in een burnout belanden. Let erop of je slaapritme stoornissen ontwikkelt. Dat was in mijn geval de voorbode 3 weken later kon ik nachten helemaal niet meer slapen en ja hoor burnout. Heeft me 1,5 jr gekost om er weer bovenop te komen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_50053325
Slaapritme stoornissen ontwikkelen? Ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht (rond 23:00 erin en om 7:00 eruit)
ja, en ontslag nemen, dan zit ik zonder ww. Dan moet ik dus per 1-8 ergens kunnen beginnen anders zijn de spaarcentjes zo op. Ik woon in Z-Limburg, daar zijn niet zoveel banen in de techniek.
En ik ben heel hard bezig met een andere baan. Woensdag derde gesprek bij een potentiele werkgever, donderdag een kennismakingsgesprek ergens anders en ik heb al een eerste gesprek achter de rug bij werkgever 3, alleen staat dat even op hold.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 juni 2007 @ 09:58:57 #6
862 Arcee
Look closer
pi_50053426
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:09 schreef Giantbiker_73 het volgende:
woensdag derde gesprek bij de belangrijkste van het moment.
Dat klinkt al heel concreet. Dat is niet te overbruggen? Kun je geen vrije dagen opnemen? Als je met verschillende mogelijke nieuwe werkgevers in gesprek bent, zou het toch op korte termijn rond moeten kunnen komen.

Trouwens, moest gelijk aan dit topic denken toen ik je naam zag: Terug naar je oude baan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:14:31 #7
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50053559
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Slaapritme stoornissen ontwikkelen? Ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht (rond 23:00 erin en om 7:00 eruit)
Blijkbaar is 8 uur slaap ook niet voldoende om scherp te blijven

Maar even ontopic; gewoon hard door blijven zoeken naar een andere baan. Je basissalaris heb je toch al, en met een nieuwe baan in het vooruitzicht is het toch weer makkelijker om je niet zo druk meer te maken over je huidige baan
pi_50053944
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:14 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Blijkbaar is 8 uur slaap ook niet voldoende om scherp te blijven
Ja, het staat er idd wat stom. Ik bedoel eigenlijk dat ik veel wakke lig in een nacht. Wordt ik klaarwakker wakker om 2:30 en dan kost het nog veel tijd om weer in slaap te vallen.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:50:40 #9
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_50054031
Wel leuk dat jij je verantwoordelijk voelt.
Iemand Fien soms gezien?
pi_50054045
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel concreet. Dat is niet te overbruggen? Kun je geen vrije dagen opnemen? Als je met verschillende mogelijke nieuwe werkgevers in gesprek bent, zou het toch op korte termijn rond moeten kunnen komen.

Trouwens, moest gelijk aan dit topic denken toen ik je naam zag: Terug naar je oude baan?
Ja, terug naar mijn oude baan is niet gelukt. Maar goed ook, want daar gaan ze nu met wachtdiensten werken, 24/7 beschikbaarheid. Daar had ik dan ook een deel van gekregen.

En ik hoop inderdaad dat het op korte termijn rondkomt. Bij de belangrijkste van het moment heb ik nog 1 concurrent. Die man is heel wat ouder als ik (werkgever wil mensen tussen 30-36) en doet exact hetzelfde werk nu, als de vacature is. Ouder en wijzer dus. Nou is hij sowieso duurder en wil het bedrijf nog wat andere dingen erbij gaan doen die bij mijn achtergrond beer aansluiten. Het wordt dus nog even heel spannend; kiest men de oude rot in het vak (duurder, lastiger op te voeden, minder flexibel) of de jonge hond (goedkoper, valt nog te kneden, toekomstperspectief).

En vrije dagen gaat absoluut niet lukken. Een collega vroeg dnderdag vrij voor maandag om met haar moeder naar het ziekenhuis te gaan en zelf ook een dokter te bezoeken; werd niet goedgekeurd.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:52:14 #11
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_50054061
offtopic: Giantbiker_73
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_50054214
Nou, volgens mij kan je dus gewoon ontslag nemen en voor the time being gewoon even een lekker nietszeggend baantje zoeken voor 3 dagen per week en dat in combinatie met je spaarcenten, lijkt me voldoende om een aantal maanden uit te zingen.

Je laten ontslaan vind ik zo zwak. Als je het niet naar je zin hebt, stop je er gewoon mee, it's as simple as that.
pi_50054597
Daar heb je idd ook gelijk in, had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Baantjes voor 70% van mijnhuidige loon zijn er ruimschoots, word ik voor mijn part elektricien op de bouw.
pi_50055369
Precies! Maakt niks uit wat je doet, zo lang je even bij kan komen.
pi_50056162
Als je er inderdaad aan onderdoor gaat, gewoon ziek melden.
Tenslotte zijn ze ook verantwoordelijk voor een goede werkomgeving.
Nu heb je misschien nog een lichte vorm van een burn-out, maar je wilt echt niet dat dit een zware burn-out wordt.
Dus morgen naar de huisarts en hem gewoon alles eerlijk vertellen, zeer grote kans dat de huisarts zegt dat je voorlopig maar een stapje terug moet doen.
En je niet schuldig voelen, haal je ook eens een stukje terug van al die jaren dat je hiervoor betaald heb.
pi_50060648
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef klipper het volgende:

Dus morgen naar de huisarts en hem gewoon alles eerlijk vertellen, zeer grote kans dat de huisarts zegt dat je voorlopig maar een stapje terug moet doen.
En je niet schuldig voelen, haal je ook eens een stukje terug van al die jaren dat je hiervoor betaald heb.
Zou de huisarts je echt ziek verklaren als je klachten uit zoals: Slecht slapen, heimwee gevoel op je werk, schrik die je om het hart slaat bij elke mail die je van de directeur ziet langskomen, slechte motivatie enz.

Overigens is het maar een klein bedrijfje (onderdeel van groot bedrijf) 10 personen waarvan er 6 openlijk klagen. De andere 4 zijn: directeur, business manager, vrouw van directeur en iemand die ik zelden spreek. De eerste 3 zullen zich in elk geval niet beklagen. Maar op zich toch wel tekenend dat 60% ontevreden is.
pi_50060930
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:52 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Zou de huisarts je echt ziek verklaren als je klachten uit zoals: Slecht slapen, heimwee gevoel op je werk, schrik die je om het hart slaat bij elke mail die je van de directeur ziet langskomen, slechte motivatie enz.

Overigens is het maar een klein bedrijfje (onderdeel van groot bedrijf) 10 personen waarvan er 6 openlijk klagen. De andere 4 zijn: directeur, business manager, vrouw van directeur en iemand die ik zelden spreek. De eerste 3 zullen zich in elk geval niet beklagen. Maar op zich toch wel tekenend dat 60% ontevreden is.
Zeer grote kans van ja.
Slecht slapen, liggen woelen in bed.
Je lamlendig voelen.
Met tegenzin naar je werk, niet serieus worden genomen.
Angst voor mails of opdrachten van je werkgever.
Hem liever over het bureau heen trekken dan hem een hand te geven.
Ja bovenstaande zijn vaak voldoende redenen om je voorlopig thuis te laten.
pi_50060985
Okee,bedankt. Ik ga de huisarts eens bezoeken, zo kan het niet langer.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:17:59 #19
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_50061411
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:02 schreef Giantbiker_73 het volgende:
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:19:45 #20
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50061457
quote:
Goeie zaak
pi_50061635
quote:
pi_50064216
Verstandig om langs de huisarts te gaan.
Ik denk dat ontslag nemen op dit moment niet zoveel oplost. 't Is net het begin van de maand en waarschijnlijk moet je de maand uitwerken + een maand opzegtermijn. Als dat zo is, dan maakt het niets uit of je nu ontslag zou nemen of aan het einde van deze maand.
Als ik jou was dan zou ik sowieso aan het einde van de maand je biezen pakken.
Zodra je gezondheid voor langere tijd op het spel komt te staan en er geen verbetering in lijkt te komen dan kun je maar beter voor jezelf kiezen.
pi_50073139
Tja, ik weet niet waar ik goed aan doe. Met een beetje geluk kan ik eind volgende week deze baan aan de wilgen hangen. Met een beetje pech kan ik nog een tijdje blijven. Op termijn zullen ze me toch wel eruit schoppen, vraag is alleen hoe lang nog. Ik weet dat mijn doelen onhaalbaar zijn, ligt niet aan mij. OP de verkoopafdeling hebben ze precies dezelfde truc uitgehaald. Daar is een verkoper extra aangenomen, die krijgt straks de schuld dat zijn verkoopdoel niet gehaald is en wordt per 31-7 op straat gezet (zijn contract loopt dan af). Is er tenminste iemand die ze de schuld in de schoenen kunnen schuiven. Dat zal met mij precies zo gaan, met dit verschil dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb.
En dat verdomde verantwoordelijkheidsgevoel van me zorgt ervoor dat ik me ellendig voel, slecht slaap, overdag duizelig ben enz. Het ligt niet aan mij, maar vertel dat mijn hersenpan maar eens :-(
pi_50073184
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:50 schreef mhr-zip het volgende:
Wel leuk dat jij je verantwoordelijk voelt.
Thanks, normaal gesproken is dit een prettige eigenschap. Nu heb ik er alleen veel nadeel van.
pi_50073441
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel veel zin heeft om je eigen ziek te laten verklaren door de dokter. Uiteindelijk zul je dan toch weer in dezelfde functie aan de slag moeten. Eerst voor een paar uur per dag en later weer volledig. Dit lost nog altijd niet op dat je daar in principe helemaal niet meer wil werken. Zoals eerder gezegd lijkt het me beter een simpel part time baantje te nemen voor een paar maanden en in de tussentijd op zoek te gaan naar wat leukers/beters.
pi_50073695
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:13 schreef mirannie het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel veel zin heeft om je eigen ziek te laten verklaren door de dokter. Uiteindelijk zul je dan toch weer in dezelfde functie aan de slag moeten. Eerst voor een paar uur per dag en later weer volledig. Dit lost nog altijd niet op dat je daar in principe helemaal niet meer wil werken. Zoals eerder gezegd lijkt het me beter een simpel part time baantje te nemen voor een paar maanden en in de tussentijd op zoek te gaan naar wat leukers/beters.
Kan ook vanuit het feit dat hij thuis zit, het voordeel is dat hij dan tot rust kan komen op zijn gemak ander werk kan zoeken, en als hij deze eenmaal gevonden heeft, dan is zijn baas blijer om hem per direct kwijt te raken dan dat hij eerst terug moet komen, de werkgever wil er uiteindelijk toch ook zo goedkoop mogelijk vanaf en zou dus niet willen riskeren dat hij een schadevergoeding moet betalen vanwege de burn-out.
pi_50079981
Te Veel Problemen bij een ziekmelding:

• Hoe verhoudt jouw "ziekte" zich tot Wet Poortwachter?
  • Kan je huisarts je überhaupt wel ziekmelden, is dat niet voorbehouden aan een arbo-arts?
  • Binnen de kaders van de WIA (waaraan een arbodiest toetst) ben je niet ziek: burn-out is zo'n typisch gevalletje waarbij er géén sprake is van "een ziekte of gebrek als basis van de arbeidsongeschiktheid."
  • En aangezien je werkgever je 70-100% moet doorbetalen bij ziekte zal die, als je nog enigszins in staat bent om te werken, van je eisen dat je gewoon op komt dagen ("burn-out? my ass, stel je niet aan. hoppa, aan de bak")
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_50080217
    Ik had het wel geweten Neem ontslag en ga ergens tijdelijk desnoods voor de helft van je huidige loon werken, tot je weer fatsoenlijk werk hebt?
      maandag 4 juni 2007 @ 02:23:35 #29
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_50080279
    Buiten het feit dat je ziekmelden of je laten ontslaan absoluut geen enkel perspectief is op een oplossing... is het wel een sterk beargumenteerd verhaal over onredelijke werkdruk. Als je een goede productieve oplossing wil, dan zou ik zo snel mogelijk een gesprek plannen met je directe lijn manager (directeur of business manager?) en hem vertellen wat je hier op het forum post. Als je je verhaal duidelijk beargumenteerd (onredelijke targets, te weinig resources, etc.) dan kunnen ze redelijker wijs niks anders dan helpen met het vinden van een oplossing.

Als je langere tijd bij dit bedrijf zou willen blijven zou dit misschien een bezwaar zijn voor een mogelijke promotie maar als ik het verhaal goed begrijp is dat geen bezwaar. Het is simpelweg een probleem wat het bedrijf moet aanvaarden en waarschijnlijk hebben ze jou ook aangenomen om een oplossing te vinden.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
    pi_50082133
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 02:17 schreef erikkll het volgende:
    Ik had het wel geweten Neem ontslag en ga ergens tijdelijk desnoods voor de helft van je huidige loon werken, tot je weer fatsoenlijk werk hebt?
    NAtuurlijk jij als 20 jarige snotaap kan dat wellicht doen omdat je bij je pappie en mammie woont maar als je veel vaste lasten hebt is dat natuurlijk niet echt een optie.

Dus voordat jij nog eens een goede tip hebt, denk even na aub

ontopic:TS, sterkte met alles....!
    pi_50082276
    Ga intussen gewoon stiekem eens op zoek naar een andere baan in de tussentijd. Welke branche in de techniek hebben we het trouwens over? Ik kom ook uit Zuid-Limburg en ben er ook beter dan menig ander persoon van bewust dat het hier moeilijker is om een goede baan te vinden in tegenstelling tot bijvoorbeeld in de randstad, waar ze voor mij ook voor het oprapen lagen.
      maandag 4 juni 2007 @ 09:19:32 #32
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50082833
    Wat zou je zeggen van een andere baan zoeken en ontslag nemen?
    pi_50085340
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 09:19 schreef Alicey het volgende:
    Wat zou je zeggen van een andere baan zoeken en ontslag nemen?
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:

En ik ben heel hard bezig met een andere baan. Woensdag derde gesprek bij een potentiele werkgever, donderdag een kennismakingsgesprek ergens anders en ik heb al een eerste gesprek achter de rug bij werkgever 3, alleen staat dat even op hold.
      maandag 4 juni 2007 @ 11:10:17 #34
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50085552
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 11:02 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

[..]
    Overheen gelezen dus...

Het was denk ik ook vooral het reden zoeken om de ziektewet in te gaan wat me niet echt aansprak.
    pi_50086551
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 08:33 schreef Slasher het volgende:

[..]

NAtuurlijk jij als 20 jarige snotaap kan dat wellicht doen omdat je bij je pappie en mammie woont maar als je veel vaste lasten hebt is dat natuurlijk niet echt een optie.

Dus voordat jij nog eens een goede tip hebt, denk even na aub

ontopic:TS, sterkte met alles....!
    Ik woon dus echt niet bij mijn pappie en mammie, maar zuinig aandoen moet kunnen, het is maar tijdelijk.
    pi_50091626
    Blijft rottig jah...

Ik ben nu 23, ben sinds twee weken/bijna 3 lekker weer aan het werk, na 4 maanden werkloos te zijn. dat was ook een baan die mijn strot uit kwam (daarbij ontslagen, maar was zeker niet mijn keus), maar elke dag toch maar weer erdoorheen....

Maar ik weet zeker dat dit geval anders is. Je geeft aan dat dit effect hebt: fysiek en mentaal. Indien je in het pakket zit dat de directeur weggaat en een instelling hebt van: nou ja, ik ga toch, who gives a fuck?!!! Is er niet iemand anders waarmee je kan praten? Bedrijfarts? Leidinggevende (of was hij ook lacherig?)? iemand?

Idd gewoon hard door solliciteren en maar op het beste hopen, heel slopend, zo heb ik ook 8 maanden geleefd, dus weet precies hoe dat voelt. Maar ik denk dat er geen andere oplossing is... want ziek melden is idd niet altijd de optie.

Controleer ook ff je contact, staan alle afspraken erin? Zo ja, kan je hiermee naar je directeur (weg of niet) en aankaarten, zo niet? Dan wordt het wat moeilijker, mondelijk stelt eenmaal niet veel voor....

En als je er echt niet meer uikomt, kan je altijd nog het juridisch loket of cwi bellen voor advies/informatie....

Succes
    Don't blame me, it's a hardware problem
    pi_50105916
    Hee, bedankt voor alle steunbetuigingen. Het probleem wordt gewoon door de directeur veroorzaakt. DIe werkt minimaal 12 uur per dag, 7 dagen per week en verwacht dat dan ook van de rest. De man is gewoon gek op geld. Ik sprak vandaag met een collega die min of meer in het zelfde schuitje zit. Waarschijnlijk zijn wij de zondebokken voor als de omzet echt niet gehaald wordt. Ik heb een missie meegekregen waar dus (zo bleek vandaag) al meerdere mensen op gesneuveld zijn (3 om precies te zijn). Twee zijn er ontslagen geworden, 1 nam zelf ontslag. In deze setting is dit du een onhaalbare kaart, en ik ben er mooi ingestonken.
    Maar ik solliciteer me te pletter. Woensdag derde gesprek bij de belangrijkste kanshebber, donderdag voorstellen aan een detacheringsbureau. Dan zit ik nog in de molen bij een wervings en selectiebureau en heb ik nog een vacature op het oog voor als alles op niets uitloopt. Ik solliciteer dus inderdaad vrij hard en ik heb wel hoop op dat derde gesprek.
    Op zich zit ik gebeiteld, maar het voelt eerder alsof ik in mijn broek gepoept heb en nog geen schone heb aangedaan.

Vandaag was het overigens weer van dik hout zaagt men planken. Ik kreeg weer het verwijt dat ik geen cijfers boven tafel krijg. Die moet ik halen uit een administratie die jaren slecht is bijgehouden. Wiedes dat daar niks degelijks uit gaat komen.
    Nou ja, ik zie het wel. Ik solliciteer me een ongeluk en probeer er het beste van te maken.
    pi_50106177
    je hebt het keidruk, maar je kan wel onder de baas zn tijd een groot topic openen.. ik zou dat target ook verhogen als ik jouw baas was..
    pi_50107562
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
    je hebt het keidruk, maar je kan wel onder de baas zn tijd een groot topic openen.. ik zou dat target ook verhogen als ik jouw baas was..
    Wat een lulkoek.
    De TS heeft dit topic gisteren (zondag!) om 09:00 uur geopend.
    TS heeft het beter voor elkaar dan jij: voor hem is de zondag blijkbaar een gewone vrije dag

Goed trouwens dat je al op verschillende plaatsen aan het solliciteren bent. Op 1 paard wedden is nooit verstandig
    Succes, ik hoop echt voor je dat er iets moois uit gaat komen!
    pi_50107657
    quote:
    Het topic is op zondag geopend. En TS heeft alleen op zondag, en vanaavond gepost.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2007 21:55:50 ]
    pi_50109309
    Nou zo moe ben je dan blijkbaar niet als je zondagochtend om 9uur achter het internet kruipt

Nee, sorry mijn fout . TS succes verder nog met zoeken naar een geschikte job!
    pi_50111000
    quote:
    Hahahaha, hier stond eerst een reactie op Sport_life, maar dat is door verschillende mensen voor mij ook al opgemerkt.

Wat wel grappig was vandaag: mijn collega's hebben dit soort smoesjes al eerder en vaker meegemaakt. En het zijn maar 10 mensen, 8 zijn er bij me geweest met de boodschap dat ik me niet gek moet laten maken en als ik ontslagen word dat men dan spontaan werk gaat boycotten, ziekmelden enz.
    pi_50117307
    tja, anders moet je maar pakken wat je pakken kan, heb ook 8 maanden lang met een k*tbaan gezeten. Contract was maar 11 uur per week en heb een twee (leuker) baan erbij genomen voor het weekend (tja je moet wat he?), als je zo ff vooruit komt.......
    pi_50210890
    Na een goede actie van 2 collega's zag ik het weer enigszins zitten. Maar vandaag was het weer "van dik hout zaagt men planken" en veegde de directeur me de mantel uit. Morgen ga ik maar eens even niet werken, ik heb de huisarts gebeld (heb ik een goed contact mee) en het verhaal gedaan. Zijn raad was ook om alles even goed te overdenken maar niet in deze situatie te blijven hangen.
    Niet dat het werk zo moeilijk is, ik vind er gewoon geen donder aan! Het zegt me helemaal niks om klanten te bestoken met een rukprodukt waar alleen maar ontevredenheid over is. En dan ook nog verwachten hier dikke aftersales mee te halen. Ja, nieuwe sales is niet moeilijk, argeloze klantjes bestoken tot ze kopen en dan naar de volgende rennen. Aftersales haalt de kolen wel weer uit het vuur. Daar pas ik voor, morgen ziek en maandag vertel ik ze dat ze hun baantje in hun haren kunnen smeren. Zolang ik zelf geen ontslag neem, moeten ze me of in dienst houden of ontslaan. Dan maar ontslag, dat is minder erg. Iets nieuws vind ik wel weer en ik ben er al mee bezig om een andere baan te vinden.
    pi_50220666
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 19:08 schreef Giantbiker_73 het volgende:
    maandag vertel ik ze dat ze hun baantje in hun haren kunnen smeren. Zolang ik zelf geen ontslag neem
    Contradictio in terminis
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_50226655
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Contradictio in terminis
    Ja, eigenlijk wel he? Maar ik ga maandag met ze om tafel, vertellen dat ik het niet meer trek en dat ze iemand anders moeten zoeken. Er valt vast wel iets te regelen dat ik in dienst blijft zolang ik nog niks anders heb. En zijn ze het er niet mee eens, vragen ze maar ontslag voor me aan. Zolang IK geen brief schrijf dat ik opstap of het goedvind dat ze mij ontslaan, krijg ik gewoon WW.
      maandag 11 juni 2007 @ 06:22:11 #47
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_50319989
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 08:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
    Zolang IK geen brief schrijf dat ik opstap of het goedvind dat ze mij ontslaan, krijg ik gewoon WW.
    Werk weigering lijkt mij overigens een goed genoege reden om jou te kunnen ontslaan zonder dat je per direct in de WW komt. Overigens vind ik het echt een hele slappe houding om je op die manier te laten kennen. Als het niet meezit kun je ook meedenken en de situatie op een andere manier benaderen.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      maandag 11 juni 2007 @ 12:11:36 #48
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50326559
    Ach ik word hier ook schijtziek van de drukte, mensen aannemen doen we hier niet aan. Ik werk dan op een helpdesk (nja ik BEN de helpdesk voor ong. 900 klanten) en bij doorverbinden is een collega er niet, of wil iemand niet te woord staan. Ik sta er telkens lekker alleen voor dus en ik kan iedereen afwimpelen en ik krijg iedere keer alle shit over me heen waar ik niks aan kan doen. Werk wat ik nog moet doen naast het helpdeskwerk blijft liggen waardoor er nog meer mensen gaan bellen ed ed.

Kortom fucked up stress ed. Ik herken het wel. En om nou te zeggen dat ik zo fantastisch verdien nee.

Als ik de TS was zou ik eens om gaan kijken naar ander werk, teveel stress houdt niemand vol.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      maandag 11 juni 2007 @ 16:32:48 #49
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_50336322
    TS, je behoort tot het slag dat een flinke schop onder zijn jeweetwel..moeten krijgen voor zo een gemakzuchtige instelling.
      maandag 11 juni 2007 @ 16:40:12 #50
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_50336615
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 16:32 schreef sanni het volgende:
    TS, je behoort tot het slag dat een flinke schop onder zijn jeweetwel..moeten krijgen voor zo een gemakzuchtige instelling. [afbeelding]
    Haal jij de poep eens uit je ogen en lees het hele verhaal van TS is.

Wat is de status TS?
    Trotse mamma :)
    pi_50341710
    Tsja, Sanni heeft misschien niet helemaal ongelijk. Ik heb mezelf teveel moeite gedaan aan de verkeerde dingen. Mijn medewerker die vertelde me op dag 1 dat hij zich niet meer met helpdesk zaken bezig hoefde te houden van de directeur. Dit blijkt dus 1 grote leugen en ik heb me bijna 4 maanden de ballen uit de broek gewerkt om de klanten te helpen. Ondertussen is het werkelijk belangrijke werk blijven liggen en pluk ik er de zure vruchten van.

Maar het is nou ook weer niet zo dat ik nu even van de WW ga profiteren en een jaar op de bank ga bivakkeren. Dat in geen geval, maar ik wil wel zekerheid hebben. Wat als ik nu eens NIET snel iets anders vind na ontslag?

Enfin, ik werd vanmorgen bij de directeur geroepen. Die wilde weten wat ik met de zaken uit de vergadering van donderdag gedaan had. Ik heb er helaas niks mee kunnen doen aangezien ik vrijdag en zaterdag ziek was en de aantekeningen op kantoor lagen. In het weekend kan ik niet binnen. Kreeg ik dus het verwijt dat ik best even had kunnen bellen, waren we samen naar de zaak gegaan, had ik de aantekeningen kunnen pakken en had ik nu niet met lege handen gezeten. Wat ik eraan dacht te gaan doen en waarom ik er nog niks aan gedaan had. Toen heb ik maar verteld dat ik me totaal niet lekker op z'n plek voel en liefst weg wil. Nou, toen draaide alles heel snel om. Ik kon weer naar mijn plaats gaan en 10 minuten later kreeg ik een document onder mijn neus om "even" te tekenen. Daar stond dus in dat ik diverse keren geen actie heb ondernomen terwijl dat wel verwacht werd (is geen hard bewijs voor). Dat moest ik tekenen voor gezien en anders werd ik meteen geschorst. Heb dus maar getekend voor gezien en gelezen en in een apart verslag protest laten aantekenen.
    Nou, het resultaat is dus dat ik in Juni mag solliciteren. Is er eind Juni geen andere baan gevonden, dan gaan ze kijken hoe ze me kunnen ontslaan. Het wordt sowieso een kantonrechter formule, het CWI zullen ze niet vragen, daar is dit niet het bedrijf voor. De kantonrechter gaat sneller.
    Nou hoop ik maar dat me niet te veel in de weg wordt gelegd. Op 3 weken tijd iets nieuws vinden is redelijk kort.
    Gelukkig ben ik al met een paar dingen bezig en is er best werk in de techniek te vinden. Maar gedwongen werken MOETEN zoeken is heel wat anders dan op je gemak naar een andere baan omkijken en de keuze hebben.
    Deze week hoor ik meer van een baan kort bij huis, daar gaat het redelijk goed mee (1 concurrent over die flink ouder is) en volgende week hoor ik meer over een andere baan.
    Net een sollicitatie de deur uit gedaan voor een derde vacature, die staat er al een tijdje en ik hoop dat die nog vacant is.

Dussss, geen leuke dag gehad vandaag. Ik ga eens proberen de dingen van me af te zetten.

Kreeg ook nog het verwijt dat iemand van 17 (ben zelf 33) dit werk nog zou kunnen, zo makkelijk is het. Vraag ik me af waarom het in de voorgaande 12 jaar nooit goed is opgepakt....
    pi_50346439
    Moet jij ook op zondag werken? Verplicht? Nee? Nou dan.
    .
    pi_50346567
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 19:06 schreef Giantbiker_73 het volgende:
    in een apart verslag protest laten aantekenen.
    En dat verslag staat ook de handtekening van je baas onder?
    .
    pi_50346977
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 20:49 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat verslag staat ook de handtekening van je baas onder?
    Geen idee, krijg ik morgen thuis gestuurd.
    Maar ik weet wel wat er geprobeerd wordt. Ze zullen er alles aan doen om het op werkweigering te gooien. Alleen is het voor de werkgever erg lastig om zomaar even werkweigering te roepen en je eruit te keilen. Dat moet in een dossier zijn vastgelegd waarin werknemer en werkgever overeenstemming hebben over de situatie en dat de werknemer uitdrukkelijk het werk weigert. Dit gaat dus niet zomaar even lukken. En het boeit me vrij weinig wanneer ik eruit wordt geschopt. Als ik maar genoeg zekerheid heb dat ik niet op een houtje hoef te bijten.
    pi_50348954
    Je heb het nu al gedaan, dus dat valt niet meer terug te draaien, maar in ieder geval een wijze les voor de volgende keer, teken nooit iets waar je het niet mee eens bent.
    Je maakt het nu alleen voor hun gemakkelijker om je goedkoper de deur uit te werken.
    Ook al hadden ze je geschorst, dan nog hadden ze je door moeten betalen.
      maandag 11 juni 2007 @ 21:43:15 #56
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_50349492
    Had jezelf lekker laten schorsen. Doorbetaald thuis zitten. Jahoe.
    Trotse mamma :)
    pi_50355922
    Nou ja, er is een bezwaar neergelegd. En voor ontslag is dit sowieso te mager. Op werkweigering kunnen ze me niet pakken. Dan moet er echt een duidelijke opdracht gegeven zijn in de zin van "pak stok" en daarna moet een document opgemaakt zijn "werknemer pakt stok NIET" en door beiden ondertekend, dat is hier niet aan de orde. Disfunctioneren zou nog kunnen, alleen daar gaat nog meer voortraject aan vooraf. Functioneringsgesprekken met acties voor werkgever en werknemer, bv begeleiding, cursussen enz. Al met al staat de werkgever heel erg zwak en dat weten ze. Natuurlijk proberen ze nu een dossier te vormen, logisch. Als er straks geschopt moet worden,kunnen ze maar beter iets hebben om te schoppen. Dat blijkt ook al uit het tweede (zeer intimiderende) gesprek van vandaag.

Achteraf was een schorsing misschien wel beter geweest, maar dat kan misschien alsnog. Ik heb alleen mondeling een taak gekregen en daar staat niks van evaluatie tegenover. Och ik voer gewoon komende tijd veel gesprekken in plaatsen die veraf liggen, kan ik er de hele dag tussenuit. Het interesseert me overigens vrij weinig wat de reden voor ontslag wordt (overigens heb ik alleen voor gezien en gelezen getekend NIET voor akkoord), als ik maar op tijd nieuw en beter werk heb. Of in elk geval WW, maar dat hoop ik niet nodig te hebben.
    pi_50356050
    Sowieso wordt dit wel grappig. Ik hoor de rechter al vragen aan de werkgever "Dus de werknemer is krap 4 maanden in dienst, u hebt weinig gedaan om de goede richting in te sturen, en u weet nu al dat werknemer ongeschikt is??". Daar komt het eigenlijk wel op neer. Ik blijf dus gewoon braafjes naar de Arbeit gaan, doen wat me gevraagd wordt en ondertussen solliciteren.
    pi_50361874
    anders moet je toch ff een baan nemen die mss niet je favoriet is (ja weet hoe kut dat is, 8 maanden zo'n baan gehad).... want een ww is ook niet alles hoor!!! En in de ww ben je ook verplicht (met tijd) om te solliciteren, dus gewoon reageren op ALLES wat je leuk vind/ijkt en wat je kan.... en het beste ervan maken...

Geen zorgen maken over: wat als ik geen andere baan op tijd heb.... dan zie je wel verder, voor nu moet je de maand uit komen met deze baan en solliciteren!!!
    pi_50372378
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 19:06 schreef Giantbiker_73 het volgende:
    Nou, toen draaide alles heel snel om. Ik kon weer naar mijn plaats gaan en 10 minuten later kreeg ik een document onder mijn neus om "even" te tekenen. Daar stond dus in dat ik diverse keren geen actie heb ondernomen terwijl dat wel verwacht werd (is geen hard bewijs voor). Dat moest ik tekenen voor gezien en anders werd ik meteen geschorst. Heb dus maar getekend voor gezien en gelezen en in een apart verslag protest laten aantekenen.
    Wijze les: nooit, maar dan ook nooit halsoverkop je laten 'dwingen' om bepaalde verklaringen te ondertekenen zonder dat je de tijd hebt genomen om goed na te denken over de consequenties daarvan. Zoals je zegt, het is maar hopen wat ze nu doen, maar ze zullen daarbij waarschijnlijk bijzonder weinig rekening houden met jouw wensen. Iig goed dat je wel gelijk protest hebt aangetekend.

Vanaf nu doe je er verstandig aan om communicatie over dit onderwerp schriftelijk te doen en dit ook van hun kant te vragen als zij bepaalde toezeggingen doen. Zo kun je vast een dossier aanleggen voor als het bij de rechter terechtkomt.

Hopelijk lukt het het je om gauw een veel leukere baan en baas te vinden!
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
    pi_50380416
    Hmm, nu ligt er een aangetekende brief voor me klaar op het postkantoor. IK weet wel wat er in staat, het is het verslag van het nagesprek op de gespreksnotitie die ik niet wilde ondertekenen. Mar dat wil ik toch eigenlijk wel op papier zien en aan de rechtsbijstand versturen. Kunnen ze een reactie geven en dosier vormen, want dit wordt gegarandeerd een vechtscheiding.
    Donderdag een gesprek bij een uitzendbureau, hebben ook aardig wat vaste banen in mijn straatje. Och, wat het vinden van werk betreft maak ik me zoveel zorgen (nog) niet. Ik heb mijn vak nog altijd achter de hand, in het allerergste geval kan ik nog altijd de bouw op.

Wat wel prettig om te horen was, was een gesprekje met een collega vanmiddag. Die werkt er ook nog maar kort (een maand langer als ik) en die zuchtte vanmiddag zo diep, het leek wel uit zijn tenen te komen. Daar moest ik natuurlijk iets over zeggen en hij bekende toen dat hij het helemaal gehad had met het bedrijf. Hij weet vrij zeker dat zijn contract niet verlengd wordt binnenkort. Hij heeft wat meer ervaring als ik omdat hij heel wat ouder is en zei best harde (maar wel de waarheid) dingen over de bedrijfsleiding. Geen duidelijke koers, want die wijzigt per week radicaal. Geen duidelijk plan voor marktbenadering enz. Wel leuk voor mij om te horen dat ik niet de enige ben die er een slecht gevoel over heeft.

En mijn plan is wat Demellie al zegt: ik zal werk hebben na afloop van dit verhaal. Al moet ik op de bouw gaan staan of servicemonteur spelen. Heb ik lang genoeg gedaan en ben er niks te goed voor. Desnoods breng ik weer de post rond, ook lang genoeg gedaan toen ik nog naar school ging.
    pi_50622893
    En vandaag kwam het hoge woord aan de andere kant eruit. Eigenlijk hebben ze geen (dure) manager nodig en heb ik een hopeloze taak gekregen die (bijna) altijd zou mislukken. Ik word dus vanwege een interne reorganisatie aangezet tot solliciteren. Jammer genoeg heb ik dit niet zwart op wit, maar er komt een dezer dagen een vacature en dat is niet voor mijn baan; die wordt niet meer ingevuld.

En ik mag alles doen om aan een andere baan te komen in werktijd, als ik maar snel en makkelijk weg ga. Nou dat duidelijk is,ga ik me niet meer moeite doen dan voorheen.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 20:46:20 #63
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_50628084
    ik zeg, meld je ziek en laat ze de tyfus krijgen. Maar dat ben ik, ik kan niet tegen klootzakken van werkgevers.

En saboteer de boel zoveel mogelijk. Suiker in de benzinetank van de directeur doet het altijd goed
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_50632630
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 20:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
    En saboteer de boel zoveel mogelijk. Suiker in de benzinetank van de directeur doet het altijd goed
    Hahahaha, dat zou een vuile streek zijn. Hij houdt meer van zijn auto's dan van zijn vrouw. Nee, dat gun ik hem niet, kan hij me straks nog ontslaan met verwijtbare redenen.

Hij was zo zielig vanmorgen, onze direc, of ik toch maar snel een andere baan wil vinden. Nemen ze voor mij eentje aan voor ¤1000,- minder, hebben ze toch het inzicht gekregen dat er veel handjeswerk is ipv denkwerk.
    pi_50682069
    Als je ziek meldt kan je een nieuwe baan in elk geval vergeten
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_50699161
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Als je ziek meldt kan je een nieuwe baan in elk geval vergeten
    Leg uit. Ik begrijp niet wat een ziekmelding bij bedrijf A met een sollicitatie bij bderijf B te maken heeft.
    pi_50703944
    Hij denkt dat je bij bedrijf B uitgebreid gaat vertellen dat je volkomen ongemotiveerd thuis zit.
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_50704063
    Ik kan zelf denken, dank je
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 21 juni 2007 @ 21:56:57 #69
    124403 UZN
    Hello world!
    pi_50706781
    Ik zou zeggen laat je gewoon ontslaan. Uiteraard wel op zo'n manier dat je WW kan ontvangen. Tenslotte zit je duidelijk niet 'voor de lol' in de WW. Ga dan gewoon rustig op zoek naar een nieuwe baan. Bedenk wel dat je alle jaren die je gewerkt hebt geld in dat potje gestopt heb. Daar mag je, indien nodig, best wat uit terugpakken. Met 1 a 2 maanden zal je best iets kunnen vinden. Begin je ook uitgerust aan je nieuwe job.
    Voor de rest moet je ze gewoon dood laten vallen. Het zijn klootzakken. Trek het je zo min mogelijk ook. Binnenkort hoef je ze nooit meer te zien.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 04:52:03 #70
    25079 Devilnl
    The bigger the better!
    pi_50716731
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 12:11 schreef Metro2005 het volgende:
    Ach ik word hier ook schijtziek van de drukte, mensen aannemen doen we hier niet aan. Ik werk dan op een helpdesk (nja ik BEN de helpdesk voor ong. 900 klanten) en bij doorverbinden is een collega er niet, of wil iemand niet te woord staan. Ik sta er telkens lekker alleen voor dus en ik kan iedereen afwimpelen en ik krijg iedere keer alle shit over me heen waar ik niks aan kan doen. Werk wat ik nog moet doen naast het helpdeskwerk blijft liggen waardoor er nog meer mensen gaan bellen ed ed.

Kortom fucked up stress ed. Ik herken het wel. En om nou te zeggen dat ik zo fantastisch verdien nee.

Als ik de TS was zou ik eens om gaan kijken naar ander werk, teveel stress houdt niemand vol.
    Oeh ik zou dat soort collega's dus erg hard naaien he.
    jij: Zeg beste klant, bel dit en dit nummer eens. en geef eens door dat collega X geen reet uit wil voeren volgens "jou"
    Whatever. maar ik zou dat soort gasten niet eens als collega's willen hebben
    & TS Sterkte..
    Mijn baas *woef*.. ermm werkgever is dus zo slecht nog niet :p
      vrijdag 22 juni 2007 @ 20:15:46 #71
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_50740659
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Geen dank, deze was gratis.
    pi_50741884
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Misschien wel, maar ga je ook nog uitleggen WAT je nou precies bedoelt?
      zaterdag 23 juni 2007 @ 11:29:43 #73
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_50754964
    Ik denk dat van mijn twee vorige posts.
    pi_50763333
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Ik denk dat van mijn twee vorige posts.
    Ja, dat vermoed ik ook. Maar dat is een behoorlijk vreemde gedachte. Zou het graag eens van hem zelf horen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')