Als je voldoende spaargeld hebt en er toch weg wilt kan je beter ontslag nemen en de eer aan jezelf houden. Als je ermee doorgaat kan je in conflicten verzeild raken of evt wel degelijk in een burnout belanden. Let erop of je slaapritme stoornissen ontwikkelt. Dat was in mijn geval de voorbode 3 weken later kon ik nachten helemaal niet meer slapen en ja hoor burnout. Heeft me 1,5 jr gekost om er weer bovenop te komen.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:15 schreef N.icka het volgende:
Ziek melden . man man man wat een instelling![]()
Zoe een andere baan en zeur niet zo
Dat klinkt al heel concreet. Dat is niet te overbruggen? Kun je geen vrije dagen opnemen? Als je met verschillende mogelijke nieuwe werkgevers in gesprek bent, zou het toch op korte termijn rond moeten kunnen komen.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:09 schreef Giantbiker_73 het volgende:
woensdag derde gesprek bij de belangrijkste van het moment.
Blijkbaar is 8 uur slaap ook niet voldoende om scherp te blijvenquote:Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Slaapritme stoornissen ontwikkelen? Ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht (rond 23:00 erin en om 7:00 eruit)
Ja, het staat er idd wat stom. Ik bedoel eigenlijk dat ik veel wakke lig in een nacht. Wordt ik klaarwakker wakker om 2:30 en dan kost het nog veel tijd om weer in slaap te vallen.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:14 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Blijkbaar is 8 uur slaap ook niet voldoende om scherp te blijven
Ja, terug naar mijn oude baan is niet gelukt. Maar goed ook, want daar gaan ze nu met wachtdiensten werken, 24/7 beschikbaarheid. Daar had ik dan ook een deel van gekregen.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel concreet. Dat is niet te overbruggen? Kun je geen vrije dagen opnemen? Als je met verschillende mogelijke nieuwe werkgevers in gesprek bent, zou het toch op korte termijn rond moeten kunnen komen.
Trouwens, moest gelijk aan dit topic denken toen ik je naam zag: Terug naar je oude baan?
Zou de huisarts je echt ziek verklaren als je klachten uit zoals: Slecht slapen, heimwee gevoel op je werk, schrik die je om het hart slaat bij elke mail die je van de directeur ziet langskomen, slechte motivatie enz.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef klipper het volgende:
Dus morgen naar de huisarts en hem gewoon alles eerlijk vertellen, zeer grote kans dat de huisarts zegt dat je voorlopig maar een stapje terug moet doen.
En je niet schuldig voelen, haal je ook eens een stukje terug van al die jaren dat je hiervoor betaald heb.
Zeer grote kans van ja.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:52 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Zou de huisarts je echt ziek verklaren als je klachten uit zoals: Slecht slapen, heimwee gevoel op je werk, schrik die je om het hart slaat bij elke mail die je van de directeur ziet langskomen, slechte motivatie enz.
Overigens is het maar een klein bedrijfje (onderdeel van groot bedrijf) 10 personen waarvan er 6 openlijk klagen. De andere 4 zijn: directeur, business manager, vrouw van directeur en iemand die ik zelden spreek. De eerste 3 zullen zich in elk geval niet beklagen. Maar op zich toch wel tekenend dat 60% ontevreden is.
quote:Op zondag 3 juni 2007 15:02 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Okee,bedankt. Ik ga de huisarts eens bezoeken, zo kan het niet langer.
Goeie zaakquote:Op zondag 3 juni 2007 15:02 schreef Giantbiker_73 het volgende:
quote:Op zondag 3 juni 2007 15:02 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Thanks, normaal gesproken is dit een prettige eigenschap. Nu heb ik er alleen veel nadeel van.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:50 schreef mhr-zip het volgende:
Wel leuk dat jij je verantwoordelijk voelt.
Kan ook vanuit het feit dat hij thuis zit, het voordeel is dat hij dan tot rust kan komen op zijn gemak ander werk kan zoeken, en als hij deze eenmaal gevonden heeft, dan is zijn baas blijer om hem per direct kwijt te raken dan dat hij eerst terug moet komen, de werkgever wil er uiteindelijk toch ook zo goedkoop mogelijk vanaf en zou dus niet willen riskeren dat hij een schadevergoeding moet betalen vanwege de burn-out.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:13 schreef mirannie het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel veel zin heeft om je eigen ziek te laten verklaren door de dokter. Uiteindelijk zul je dan toch weer in dezelfde functie aan de slag moeten. Eerst voor een paar uur per dag en later weer volledig. Dit lost nog altijd niet op dat je daar in principe helemaal niet meer wil werken. Zoals eerder gezegd lijkt het me beter een simpel part time baantje te nemen voor een paar maanden en in de tussentijd op zoek te gaan naar wat leukers/beters.
NAtuurlijk jij als 20 jarige snotaap kan dat wellicht doen omdat je bij je pappie en mammie woont maar als je veel vaste lasten hebt is dat natuurlijk niet echt een optie.quote:Op maandag 4 juni 2007 02:17 schreef erikkll het volgende:
Ik had het wel gewetenNeem ontslag en ga ergens tijdelijk desnoods voor de helft van je huidige loon werken, tot je weer fatsoenlijk werk hebt?
quote:Op maandag 4 juni 2007 09:19 schreef Alicey het volgende:
Wat zou je zeggen van een andere baan zoeken en ontslag nemen?
quote:Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
En ik ben heel hard bezig met een andere baan. Woensdag derde gesprek bij een potentiele werkgever, donderdag een kennismakingsgesprek ergens anders en ik heb al een eerste gesprek achter de rug bij werkgever 3, alleen staat dat even op hold.
Overheen gelezen dus...quote:
Ik woon dus echt niet bij mijn pappie en mammie, maar zuinig aandoen moet kunnen, het is maar tijdelijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:33 schreef Slasher het volgende:
[..]
NAtuurlijk jij als 20 jarige snotaap kan dat wellicht doen omdat je bij je pappie en mammie woont maar als je veel vaste lasten hebt is dat natuurlijk niet echt een optie.
Dus voordat jij nog eens een goede tip hebt, denk even na aub
ontopic:TS, sterkte met alles....!
Wat een lulkoek.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
je hebt het keidruk, maar je kan wel onder de baas zn tijd een groot topic openen.. ik zou dat target ook verhogen als ik jouw baas was..
Het topic is op zondag geopend.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
je hebt het keidruk, maar je kan wel onder de baas zn tijd een groot topic openen.. ik zou dat target ook verhogen als ik jouw baas was..
Hahahaha, hier stond eerst een reactie op Sport_life, maar dat is door verschillende mensen voor mij ook al opgemerkt.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
Contradictio in terminisquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:08 schreef Giantbiker_73 het volgende:
maandag vertel ik ze dat ze hun baantje in hun haren kunnen smeren. Zolang ik zelf geen ontslag neem
Ja, eigenlijk wel he? Maar ik ga maandag met ze om tafel, vertellen dat ik het niet meer trek en dat ze iemand anders moeten zoeken. Er valt vast wel iets te regelen dat ik in dienst blijft zolang ik nog niks anders heb. En zijn ze het er niet mee eens, vragen ze maar ontslag voor me aan. Zolang IK geen brief schrijf dat ik opstap of het goedvind dat ze mij ontslaan, krijg ik gewoon WW.quote:
Werk weigering lijkt mij overigens een goed genoege reden om jou te kunnen ontslaan zonder dat je per direct in de WW komt. Overigens vind ik het echt een hele slappe houding om je op die manier te laten kennen. Als het niet meezit kun je ook meedenken en de situatie op een andere manier benaderen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Zolang IK geen brief schrijf dat ik opstap of het goedvind dat ze mij ontslaan, krijg ik gewoon WW.
Haal jij de poep eens uit je ogen en lees het hele verhaal van TS is.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:32 schreef sanni het volgende:
TS, je behoort tot het slag dat een flinke schop onder zijn jeweetwel..moeten krijgen voor zo een gemakzuchtige instelling. [afbeelding]
En dat verslag staat ook de handtekening van je baas onder?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:06 schreef Giantbiker_73 het volgende:
in een apart verslag protest laten aantekenen.
Geen idee, krijg ik morgen thuis gestuurd.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:49 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat verslag staat ook de handtekening van je baas onder?
Wijze les: nooit, maar dan ook nooit halsoverkop je laten 'dwingen' om bepaalde verklaringen te ondertekenen zonder dat je de tijd hebt genomen om goed na te denken over de consequenties daarvan. Zoals je zegt, het is maar hopen wat ze nu doen, maar ze zullen daarbij waarschijnlijk bijzonder weinig rekening houden met jouw wensen. Iig goed dat je wel gelijk protest hebt aangetekend.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:06 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, toen draaide alles heel snel om. Ik kon weer naar mijn plaats gaan en 10 minuten later kreeg ik een document onder mijn neus om "even" te tekenen. Daar stond dus in dat ik diverse keren geen actie heb ondernomen terwijl dat wel verwacht werd (is geen hard bewijs voor). Dat moest ik tekenen voor gezien en anders werd ik meteen geschorst. Heb dus maar getekend voor gezien en gelezen en in een apart verslag protest laten aantekenen.
Hahahaha, dat zou een vuile streek zijn. Hij houdt meer van zijn auto's dan van zijn vrouw. Nee, dat gun ik hem niet, kan hij me straks nog ontslaan met verwijtbare redenen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
En saboteer de boel zoveel mogelijk. Suiker in de benzinetank van de directeur doet het altijd goed
Leg uit. Ik begrijp niet wat een ziekmelding bij bedrijf A met een sollicitatie bij bderijf B te maken heeft.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je ziek meldt kan je een nieuwe baan in elk geval vergeten
Oeh ik zou dat soort collega's dus erg hard naaien he.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:11 schreef Metro2005 het volgende:
Ach ik word hier ook schijtziek van de drukte, mensen aannemen doen we hier niet aan. Ik werk dan op een helpdesk (nja ik BEN de helpdesk voor ong. 900 klanten) en bij doorverbinden is een collega er niet, of wil iemand niet te woord staan. Ik sta er telkens lekker alleen voor dus en ik kan iedereen afwimpelen en ik krijg iedere keer alle shit over me heen waar ik niks aan kan doen. Werk wat ik nog moet doen naast het helpdeskwerk blijft liggen waardoor er nog meer mensen gaan bellen ed ed.
Kortom fucked up stress ed. Ik herken het wel. En om nou te zeggen dat ik zo fantastisch verdiennee.
Als ik de TS was zou ik eens om gaan kijken naar ander werk, teveel stress houdt niemand vol.
Geen dank, deze was gratis.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan zelf denken, dank je
Misschien wel, maar ga je ook nog uitleggen WAT je nou precies bedoelt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan zelf denken, dank je
Ja, dat vermoed ik ook. Maar dat is een behoorlijk vreemde gedachte. Zou het graag eens van hem zelf horen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat van mijn twee vorige posts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |