abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50073695
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:13 schreef mirannie het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel veel zin heeft om je eigen ziek te laten verklaren door de dokter. Uiteindelijk zul je dan toch weer in dezelfde functie aan de slag moeten. Eerst voor een paar uur per dag en later weer volledig. Dit lost nog altijd niet op dat je daar in principe helemaal niet meer wil werken. Zoals eerder gezegd lijkt het me beter een simpel part time baantje te nemen voor een paar maanden en in de tussentijd op zoek te gaan naar wat leukers/beters.
Kan ook vanuit het feit dat hij thuis zit, het voordeel is dat hij dan tot rust kan komen op zijn gemak ander werk kan zoeken, en als hij deze eenmaal gevonden heeft, dan is zijn baas blijer om hem per direct kwijt te raken dan dat hij eerst terug moet komen, de werkgever wil er uiteindelijk toch ook zo goedkoop mogelijk vanaf en zou dus niet willen riskeren dat hij een schadevergoeding moet betalen vanwege de burn-out.
pi_50079981
Te Veel Problemen bij een ziekmelding:

• Hoe verhoudt jouw "ziekte" zich tot Wet Poortwachter?
  • Kan je huisarts je überhaupt wel ziekmelden, is dat niet voorbehouden aan een arbo-arts?
  • Binnen de kaders van de WIA (waaraan een arbodiest toetst) ben je niet ziek: burn-out is zo'n typisch gevalletje waarbij er géén sprake is van "een ziekte of gebrek als basis van de arbeidsongeschiktheid."
  • En aangezien je werkgever je 70-100% moet doorbetalen bij ziekte zal die, als je nog enigszins in staat bent om te werken, van je eisen dat je gewoon op komt dagen ("burn-out? my ass, stel je niet aan. hoppa, aan de bak")
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_50080217
    Ik had het wel geweten Neem ontslag en ga ergens tijdelijk desnoods voor de helft van je huidige loon werken, tot je weer fatsoenlijk werk hebt?
      maandag 4 juni 2007 @ 02:23:35 #29
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_50080279
    Buiten het feit dat je ziekmelden of je laten ontslaan absoluut geen enkel perspectief is op een oplossing... is het wel een sterk beargumenteerd verhaal over onredelijke werkdruk. Als je een goede productieve oplossing wil, dan zou ik zo snel mogelijk een gesprek plannen met je directe lijn manager (directeur of business manager?) en hem vertellen wat je hier op het forum post. Als je je verhaal duidelijk beargumenteerd (onredelijke targets, te weinig resources, etc.) dan kunnen ze redelijker wijs niks anders dan helpen met het vinden van een oplossing.

Als je langere tijd bij dit bedrijf zou willen blijven zou dit misschien een bezwaar zijn voor een mogelijke promotie maar als ik het verhaal goed begrijp is dat geen bezwaar. Het is simpelweg een probleem wat het bedrijf moet aanvaarden en waarschijnlijk hebben ze jou ook aangenomen om een oplossing te vinden.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
    pi_50082133
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 02:17 schreef erikkll het volgende:
    Ik had het wel geweten Neem ontslag en ga ergens tijdelijk desnoods voor de helft van je huidige loon werken, tot je weer fatsoenlijk werk hebt?
    NAtuurlijk jij als 20 jarige snotaap kan dat wellicht doen omdat je bij je pappie en mammie woont maar als je veel vaste lasten hebt is dat natuurlijk niet echt een optie.

Dus voordat jij nog eens een goede tip hebt, denk even na aub

ontopic:TS, sterkte met alles....!
    pi_50082276
    Ga intussen gewoon stiekem eens op zoek naar een andere baan in de tussentijd. Welke branche in de techniek hebben we het trouwens over? Ik kom ook uit Zuid-Limburg en ben er ook beter dan menig ander persoon van bewust dat het hier moeilijker is om een goede baan te vinden in tegenstelling tot bijvoorbeeld in de randstad, waar ze voor mij ook voor het oprapen lagen.
      maandag 4 juni 2007 @ 09:19:32 #32
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50082833
    Wat zou je zeggen van een andere baan zoeken en ontslag nemen?
    pi_50085340
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 09:19 schreef Alicey het volgende:
    Wat zou je zeggen van een andere baan zoeken en ontslag nemen?
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:

En ik ben heel hard bezig met een andere baan. Woensdag derde gesprek bij een potentiele werkgever, donderdag een kennismakingsgesprek ergens anders en ik heb al een eerste gesprek achter de rug bij werkgever 3, alleen staat dat even op hold.
      maandag 4 juni 2007 @ 11:10:17 #34
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50085552
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 11:02 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

[..]
    Overheen gelezen dus...

Het was denk ik ook vooral het reden zoeken om de ziektewet in te gaan wat me niet echt aansprak.
    pi_50086551
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 08:33 schreef Slasher het volgende:

[..]

NAtuurlijk jij als 20 jarige snotaap kan dat wellicht doen omdat je bij je pappie en mammie woont maar als je veel vaste lasten hebt is dat natuurlijk niet echt een optie.

Dus voordat jij nog eens een goede tip hebt, denk even na aub

ontopic:TS, sterkte met alles....!
    Ik woon dus echt niet bij mijn pappie en mammie, maar zuinig aandoen moet kunnen, het is maar tijdelijk.
    pi_50091626
    Blijft rottig jah...

Ik ben nu 23, ben sinds twee weken/bijna 3 lekker weer aan het werk, na 4 maanden werkloos te zijn. dat was ook een baan die mijn strot uit kwam (daarbij ontslagen, maar was zeker niet mijn keus), maar elke dag toch maar weer erdoorheen....

Maar ik weet zeker dat dit geval anders is. Je geeft aan dat dit effect hebt: fysiek en mentaal. Indien je in het pakket zit dat de directeur weggaat en een instelling hebt van: nou ja, ik ga toch, who gives a fuck?!!! Is er niet iemand anders waarmee je kan praten? Bedrijfarts? Leidinggevende (of was hij ook lacherig?)? iemand?

Idd gewoon hard door solliciteren en maar op het beste hopen, heel slopend, zo heb ik ook 8 maanden geleefd, dus weet precies hoe dat voelt. Maar ik denk dat er geen andere oplossing is... want ziek melden is idd niet altijd de optie.

Controleer ook ff je contact, staan alle afspraken erin? Zo ja, kan je hiermee naar je directeur (weg of niet) en aankaarten, zo niet? Dan wordt het wat moeilijker, mondelijk stelt eenmaal niet veel voor....

En als je er echt niet meer uikomt, kan je altijd nog het juridisch loket of cwi bellen voor advies/informatie....

Succes
    Don't blame me, it's a hardware problem
    pi_50105916
    Hee, bedankt voor alle steunbetuigingen. Het probleem wordt gewoon door de directeur veroorzaakt. DIe werkt minimaal 12 uur per dag, 7 dagen per week en verwacht dat dan ook van de rest. De man is gewoon gek op geld. Ik sprak vandaag met een collega die min of meer in het zelfde schuitje zit. Waarschijnlijk zijn wij de zondebokken voor als de omzet echt niet gehaald wordt. Ik heb een missie meegekregen waar dus (zo bleek vandaag) al meerdere mensen op gesneuveld zijn (3 om precies te zijn). Twee zijn er ontslagen geworden, 1 nam zelf ontslag. In deze setting is dit du een onhaalbare kaart, en ik ben er mooi ingestonken.
    Maar ik solliciteer me te pletter. Woensdag derde gesprek bij de belangrijkste kanshebber, donderdag voorstellen aan een detacheringsbureau. Dan zit ik nog in de molen bij een wervings en selectiebureau en heb ik nog een vacature op het oog voor als alles op niets uitloopt. Ik solliciteer dus inderdaad vrij hard en ik heb wel hoop op dat derde gesprek.
    Op zich zit ik gebeiteld, maar het voelt eerder alsof ik in mijn broek gepoept heb en nog geen schone heb aangedaan.

Vandaag was het overigens weer van dik hout zaagt men planken. Ik kreeg weer het verwijt dat ik geen cijfers boven tafel krijg. Die moet ik halen uit een administratie die jaren slecht is bijgehouden. Wiedes dat daar niks degelijks uit gaat komen.
    Nou ja, ik zie het wel. Ik solliciteer me een ongeluk en probeer er het beste van te maken.
    pi_50106177
    je hebt het keidruk, maar je kan wel onder de baas zn tijd een groot topic openen.. ik zou dat target ook verhogen als ik jouw baas was..
    pi_50107562
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 21:22 schreef Sport_Life het volgende:
    je hebt het keidruk, maar je kan wel onder de baas zn tijd een groot topic openen.. ik zou dat target ook verhogen als ik jouw baas was..
    Wat een lulkoek.
    De TS heeft dit topic gisteren (zondag!) om 09:00 uur geopend.
    TS heeft het beter voor elkaar dan jij: voor hem is de zondag blijkbaar een gewone vrije dag

Goed trouwens dat je al op verschillende plaatsen aan het solliciteren bent. Op 1 paard wedden is nooit verstandig
    Succes, ik hoop echt voor je dat er iets moois uit gaat komen!
    pi_50107657
    quote:
    Het topic is op zondag geopend. En TS heeft alleen op zondag, en vanaavond gepost.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2007 21:55:50 ]
    pi_50109309
    Nou zo moe ben je dan blijkbaar niet als je zondagochtend om 9uur achter het internet kruipt

Nee, sorry mijn fout . TS succes verder nog met zoeken naar een geschikte job!
    pi_50111000
    quote:
    Hahahaha, hier stond eerst een reactie op Sport_life, maar dat is door verschillende mensen voor mij ook al opgemerkt.

Wat wel grappig was vandaag: mijn collega's hebben dit soort smoesjes al eerder en vaker meegemaakt. En het zijn maar 10 mensen, 8 zijn er bij me geweest met de boodschap dat ik me niet gek moet laten maken en als ik ontslagen word dat men dan spontaan werk gaat boycotten, ziekmelden enz.
    pi_50117307
    tja, anders moet je maar pakken wat je pakken kan, heb ook 8 maanden lang met een k*tbaan gezeten. Contract was maar 11 uur per week en heb een twee (leuker) baan erbij genomen voor het weekend (tja je moet wat he?), als je zo ff vooruit komt.......
    Don't blame me, it's a hardware problem
    pi_50210890
    Na een goede actie van 2 collega's zag ik het weer enigszins zitten. Maar vandaag was het weer "van dik hout zaagt men planken" en veegde de directeur me de mantel uit. Morgen ga ik maar eens even niet werken, ik heb de huisarts gebeld (heb ik een goed contact mee) en het verhaal gedaan. Zijn raad was ook om alles even goed te overdenken maar niet in deze situatie te blijven hangen.
    Niet dat het werk zo moeilijk is, ik vind er gewoon geen donder aan! Het zegt me helemaal niks om klanten te bestoken met een rukprodukt waar alleen maar ontevredenheid over is. En dan ook nog verwachten hier dikke aftersales mee te halen. Ja, nieuwe sales is niet moeilijk, argeloze klantjes bestoken tot ze kopen en dan naar de volgende rennen. Aftersales haalt de kolen wel weer uit het vuur. Daar pas ik voor, morgen ziek en maandag vertel ik ze dat ze hun baantje in hun haren kunnen smeren. Zolang ik zelf geen ontslag neem, moeten ze me of in dienst houden of ontslaan. Dan maar ontslag, dat is minder erg. Iets nieuws vind ik wel weer en ik ben er al mee bezig om een andere baan te vinden.
    pi_50220666
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 19:08 schreef Giantbiker_73 het volgende:
    maandag vertel ik ze dat ze hun baantje in hun haren kunnen smeren. Zolang ik zelf geen ontslag neem
    Contradictio in terminis
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_50226655
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Contradictio in terminis
    Ja, eigenlijk wel he? Maar ik ga maandag met ze om tafel, vertellen dat ik het niet meer trek en dat ze iemand anders moeten zoeken. Er valt vast wel iets te regelen dat ik in dienst blijft zolang ik nog niks anders heb. En zijn ze het er niet mee eens, vragen ze maar ontslag voor me aan. Zolang IK geen brief schrijf dat ik opstap of het goedvind dat ze mij ontslaan, krijg ik gewoon WW.
      maandag 11 juni 2007 @ 06:22:11 #47
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_50319989
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 08:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
    Zolang IK geen brief schrijf dat ik opstap of het goedvind dat ze mij ontslaan, krijg ik gewoon WW.
    Werk weigering lijkt mij overigens een goed genoege reden om jou te kunnen ontslaan zonder dat je per direct in de WW komt. Overigens vind ik het echt een hele slappe houding om je op die manier te laten kennen. Als het niet meezit kun je ook meedenken en de situatie op een andere manier benaderen.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      maandag 11 juni 2007 @ 12:11:36 #48
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_50326559
    Ach ik word hier ook schijtziek van de drukte, mensen aannemen doen we hier niet aan. Ik werk dan op een helpdesk (nja ik BEN de helpdesk voor ong. 900 klanten) en bij doorverbinden is een collega er niet, of wil iemand niet te woord staan. Ik sta er telkens lekker alleen voor dus en ik kan iedereen afwimpelen en ik krijg iedere keer alle shit over me heen waar ik niks aan kan doen. Werk wat ik nog moet doen naast het helpdeskwerk blijft liggen waardoor er nog meer mensen gaan bellen ed ed.

Kortom fucked up stress ed. Ik herken het wel. En om nou te zeggen dat ik zo fantastisch verdien nee.

Als ik de TS was zou ik eens om gaan kijken naar ander werk, teveel stress houdt niemand vol.
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      maandag 11 juni 2007 @ 16:32:48 #49
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_50336322
    TS, je behoort tot het slag dat een flinke schop onder zijn jeweetwel..moeten krijgen voor zo een gemakzuchtige instelling.
      maandag 11 juni 2007 @ 16:40:12 #50
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_50336615
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 16:32 schreef sanni het volgende:
    TS, je behoort tot het slag dat een flinke schop onder zijn jeweetwel..moeten krijgen voor zo een gemakzuchtige instelling. [afbeelding]
    Haal jij de poep eens uit je ogen en lees het hele verhaal van TS is.

Wat is de status TS?
    Trotse mamma :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')