abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50341710
Tsja, Sanni heeft misschien niet helemaal ongelijk. Ik heb mezelf teveel moeite gedaan aan de verkeerde dingen. Mijn medewerker die vertelde me op dag 1 dat hij zich niet meer met helpdesk zaken bezig hoefde te houden van de directeur. Dit blijkt dus 1 grote leugen en ik heb me bijna 4 maanden de ballen uit de broek gewerkt om de klanten te helpen. Ondertussen is het werkelijk belangrijke werk blijven liggen en pluk ik er de zure vruchten van.

Maar het is nou ook weer niet zo dat ik nu even van de WW ga profiteren en een jaar op de bank ga bivakkeren. Dat in geen geval, maar ik wil wel zekerheid hebben. Wat als ik nu eens NIET snel iets anders vind na ontslag?

Enfin, ik werd vanmorgen bij de directeur geroepen. Die wilde weten wat ik met de zaken uit de vergadering van donderdag gedaan had. Ik heb er helaas niks mee kunnen doen aangezien ik vrijdag en zaterdag ziek was en de aantekeningen op kantoor lagen. In het weekend kan ik niet binnen. Kreeg ik dus het verwijt dat ik best even had kunnen bellen, waren we samen naar de zaak gegaan, had ik de aantekeningen kunnen pakken en had ik nu niet met lege handen gezeten. Wat ik eraan dacht te gaan doen en waarom ik er nog niks aan gedaan had. Toen heb ik maar verteld dat ik me totaal niet lekker op z'n plek voel en liefst weg wil. Nou, toen draaide alles heel snel om. Ik kon weer naar mijn plaats gaan en 10 minuten later kreeg ik een document onder mijn neus om "even" te tekenen. Daar stond dus in dat ik diverse keren geen actie heb ondernomen terwijl dat wel verwacht werd (is geen hard bewijs voor). Dat moest ik tekenen voor gezien en anders werd ik meteen geschorst. Heb dus maar getekend voor gezien en gelezen en in een apart verslag protest laten aantekenen.
Nou, het resultaat is dus dat ik in Juni mag solliciteren. Is er eind Juni geen andere baan gevonden, dan gaan ze kijken hoe ze me kunnen ontslaan. Het wordt sowieso een kantonrechter formule, het CWI zullen ze niet vragen, daar is dit niet het bedrijf voor. De kantonrechter gaat sneller.
Nou hoop ik maar dat me niet te veel in de weg wordt gelegd. Op 3 weken tijd iets nieuws vinden is redelijk kort.
Gelukkig ben ik al met een paar dingen bezig en is er best werk in de techniek te vinden. Maar gedwongen werken MOETEN zoeken is heel wat anders dan op je gemak naar een andere baan omkijken en de keuze hebben.
Deze week hoor ik meer van een baan kort bij huis, daar gaat het redelijk goed mee (1 concurrent over die flink ouder is) en volgende week hoor ik meer over een andere baan.
Net een sollicitatie de deur uit gedaan voor een derde vacature, die staat er al een tijdje en ik hoop dat die nog vacant is.

Dussss, geen leuke dag gehad vandaag. Ik ga eens proberen de dingen van me af te zetten.

Kreeg ook nog het verwijt dat iemand van 17 (ben zelf 33) dit werk nog zou kunnen, zo makkelijk is het. Vraag ik me af waarom het in de voorgaande 12 jaar nooit goed is opgepakt....
pi_50346439
Moet jij ook op zondag werken? Verplicht? Nee? Nou dan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_50346567
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:06 schreef Giantbiker_73 het volgende:
in een apart verslag protest laten aantekenen.
En dat verslag staat ook de handtekening van je baas onder?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_50346977
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:49 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat verslag staat ook de handtekening van je baas onder?
Geen idee, krijg ik morgen thuis gestuurd.
Maar ik weet wel wat er geprobeerd wordt. Ze zullen er alles aan doen om het op werkweigering te gooien. Alleen is het voor de werkgever erg lastig om zomaar even werkweigering te roepen en je eruit te keilen. Dat moet in een dossier zijn vastgelegd waarin werknemer en werkgever overeenstemming hebben over de situatie en dat de werknemer uitdrukkelijk het werk weigert. Dit gaat dus niet zomaar even lukken. En het boeit me vrij weinig wanneer ik eruit wordt geschopt. Als ik maar genoeg zekerheid heb dat ik niet op een houtje hoef te bijten.
pi_50348954
Je heb het nu al gedaan, dus dat valt niet meer terug te draaien, maar in ieder geval een wijze les voor de volgende keer, teken nooit iets waar je het niet mee eens bent.
Je maakt het nu alleen voor hun gemakkelijker om je goedkoper de deur uit te werken.
Ook al hadden ze je geschorst, dan nog hadden ze je door moeten betalen.
  maandag 11 juni 2007 @ 21:43:15 #56
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50349492
Had jezelf lekker laten schorsen. Doorbetaald thuis zitten. Jahoe.
Trotse mamma :)
pi_50355922
Nou ja, er is een bezwaar neergelegd. En voor ontslag is dit sowieso te mager. Op werkweigering kunnen ze me niet pakken. Dan moet er echt een duidelijke opdracht gegeven zijn in de zin van "pak stok" en daarna moet een document opgemaakt zijn "werknemer pakt stok NIET" en door beiden ondertekend, dat is hier niet aan de orde. Disfunctioneren zou nog kunnen, alleen daar gaat nog meer voortraject aan vooraf. Functioneringsgesprekken met acties voor werkgever en werknemer, bv begeleiding, cursussen enz. Al met al staat de werkgever heel erg zwak en dat weten ze. Natuurlijk proberen ze nu een dossier te vormen, logisch. Als er straks geschopt moet worden,kunnen ze maar beter iets hebben om te schoppen. Dat blijkt ook al uit het tweede (zeer intimiderende) gesprek van vandaag.

Achteraf was een schorsing misschien wel beter geweest, maar dat kan misschien alsnog. Ik heb alleen mondeling een taak gekregen en daar staat niks van evaluatie tegenover. Och ik voer gewoon komende tijd veel gesprekken in plaatsen die veraf liggen, kan ik er de hele dag tussenuit. Het interesseert me overigens vrij weinig wat de reden voor ontslag wordt (overigens heb ik alleen voor gezien en gelezen getekend NIET voor akkoord), als ik maar op tijd nieuw en beter werk heb. Of in elk geval WW, maar dat hoop ik niet nodig te hebben.
pi_50356050
Sowieso wordt dit wel grappig. Ik hoor de rechter al vragen aan de werkgever "Dus de werknemer is krap 4 maanden in dienst, u hebt weinig gedaan om de goede richting in te sturen, en u weet nu al dat werknemer ongeschikt is??". Daar komt het eigenlijk wel op neer. Ik blijf dus gewoon braafjes naar de Arbeit gaan, doen wat me gevraagd wordt en ondertussen solliciteren.
pi_50361874
anders moet je toch ff een baan nemen die mss niet je favoriet is (ja weet hoe kut dat is, 8 maanden zo'n baan gehad).... want een ww is ook niet alles hoor!!! En in de ww ben je ook verplicht (met tijd) om te solliciteren, dus gewoon reageren op ALLES wat je leuk vind/ijkt en wat je kan.... en het beste ervan maken...

Geen zorgen maken over: wat als ik geen andere baan op tijd heb.... dan zie je wel verder, voor nu moet je de maand uit komen met deze baan en solliciteren!!!
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_50372378
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:06 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Nou, toen draaide alles heel snel om. Ik kon weer naar mijn plaats gaan en 10 minuten later kreeg ik een document onder mijn neus om "even" te tekenen. Daar stond dus in dat ik diverse keren geen actie heb ondernomen terwijl dat wel verwacht werd (is geen hard bewijs voor). Dat moest ik tekenen voor gezien en anders werd ik meteen geschorst. Heb dus maar getekend voor gezien en gelezen en in een apart verslag protest laten aantekenen.
Wijze les: nooit, maar dan ook nooit halsoverkop je laten 'dwingen' om bepaalde verklaringen te ondertekenen zonder dat je de tijd hebt genomen om goed na te denken over de consequenties daarvan. Zoals je zegt, het is maar hopen wat ze nu doen, maar ze zullen daarbij waarschijnlijk bijzonder weinig rekening houden met jouw wensen. Iig goed dat je wel gelijk protest hebt aangetekend.

Vanaf nu doe je er verstandig aan om communicatie over dit onderwerp schriftelijk te doen en dit ook van hun kant te vragen als zij bepaalde toezeggingen doen. Zo kun je vast een dossier aanleggen voor als het bij de rechter terechtkomt.

Hopelijk lukt het het je om gauw een veel leukere baan en baas te vinden!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_50380416
Hmm, nu ligt er een aangetekende brief voor me klaar op het postkantoor. IK weet wel wat er in staat, het is het verslag van het nagesprek op de gespreksnotitie die ik niet wilde ondertekenen. Mar dat wil ik toch eigenlijk wel op papier zien en aan de rechtsbijstand versturen. Kunnen ze een reactie geven en dosier vormen, want dit wordt gegarandeerd een vechtscheiding.
Donderdag een gesprek bij een uitzendbureau, hebben ook aardig wat vaste banen in mijn straatje. Och, wat het vinden van werk betreft maak ik me zoveel zorgen (nog) niet. Ik heb mijn vak nog altijd achter de hand, in het allerergste geval kan ik nog altijd de bouw op.

Wat wel prettig om te horen was, was een gesprekje met een collega vanmiddag. Die werkt er ook nog maar kort (een maand langer als ik) en die zuchtte vanmiddag zo diep, het leek wel uit zijn tenen te komen. Daar moest ik natuurlijk iets over zeggen en hij bekende toen dat hij het helemaal gehad had met het bedrijf. Hij weet vrij zeker dat zijn contract niet verlengd wordt binnenkort. Hij heeft wat meer ervaring als ik omdat hij heel wat ouder is en zei best harde (maar wel de waarheid) dingen over de bedrijfsleiding. Geen duidelijke koers, want die wijzigt per week radicaal. Geen duidelijk plan voor marktbenadering enz. Wel leuk voor mij om te horen dat ik niet de enige ben die er een slecht gevoel over heeft.

En mijn plan is wat Demellie al zegt: ik zal werk hebben na afloop van dit verhaal. Al moet ik op de bouw gaan staan of servicemonteur spelen. Heb ik lang genoeg gedaan en ben er niks te goed voor. Desnoods breng ik weer de post rond, ook lang genoeg gedaan toen ik nog naar school ging.
pi_50622893
En vandaag kwam het hoge woord aan de andere kant eruit. Eigenlijk hebben ze geen (dure) manager nodig en heb ik een hopeloze taak gekregen die (bijna) altijd zou mislukken. Ik word dus vanwege een interne reorganisatie aangezet tot solliciteren. Jammer genoeg heb ik dit niet zwart op wit, maar er komt een dezer dagen een vacature en dat is niet voor mijn baan; die wordt niet meer ingevuld.

En ik mag alles doen om aan een andere baan te komen in werktijd, als ik maar snel en makkelijk weg ga. Nou dat duidelijk is,ga ik me niet meer moeite doen dan voorheen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:46:20 #63
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_50628084
ik zeg, meld je ziek en laat ze de tyfus krijgen. Maar dat ben ik, ik kan niet tegen klootzakken van werkgevers.

En saboteer de boel zoveel mogelijk. Suiker in de benzinetank van de directeur doet het altijd goed
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_50632630
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
En saboteer de boel zoveel mogelijk. Suiker in de benzinetank van de directeur doet het altijd goed
Hahahaha, dat zou een vuile streek zijn. Hij houdt meer van zijn auto's dan van zijn vrouw. Nee, dat gun ik hem niet, kan hij me straks nog ontslaan met verwijtbare redenen.

Hij was zo zielig vanmorgen, onze direc, of ik toch maar snel een andere baan wil vinden. Nemen ze voor mij eentje aan voor ¤1000,- minder, hebben ze toch het inzicht gekregen dat er veel handjeswerk is ipv denkwerk.
pi_50682069
Als je ziek meldt kan je een nieuwe baan in elk geval vergeten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50699161
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je ziek meldt kan je een nieuwe baan in elk geval vergeten
Leg uit. Ik begrijp niet wat een ziekmelding bij bedrijf A met een sollicitatie bij bderijf B te maken heeft.
pi_50703944
Hij denkt dat je bij bedrijf B uitgebreid gaat vertellen dat je volkomen ongemotiveerd thuis zit.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_50704063
Ik kan zelf denken, dank je
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:56:57 #69
124403 UZN
Hello world!
pi_50706781
Ik zou zeggen laat je gewoon ontslaan. Uiteraard wel op zo'n manier dat je WW kan ontvangen. Tenslotte zit je duidelijk niet 'voor de lol' in de WW. Ga dan gewoon rustig op zoek naar een nieuwe baan. Bedenk wel dat je alle jaren die je gewerkt hebt geld in dat potje gestopt heb. Daar mag je, indien nodig, best wat uit terugpakken. Met 1 a 2 maanden zal je best iets kunnen vinden. Begin je ook uitgerust aan je nieuwe job.
Voor de rest moet je ze gewoon dood laten vallen. Het zijn klootzakken. Trek het je zo min mogelijk ook. Binnenkort hoef je ze nooit meer te zien.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 04:52:03 #70
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_50716731
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:11 schreef Metro2005 het volgende:
Ach ik word hier ook schijtziek van de drukte, mensen aannemen doen we hier niet aan. Ik werk dan op een helpdesk (nja ik BEN de helpdesk voor ong. 900 klanten) en bij doorverbinden is een collega er niet, of wil iemand niet te woord staan. Ik sta er telkens lekker alleen voor dus en ik kan iedereen afwimpelen en ik krijg iedere keer alle shit over me heen waar ik niks aan kan doen. Werk wat ik nog moet doen naast het helpdeskwerk blijft liggen waardoor er nog meer mensen gaan bellen ed ed.

Kortom fucked up stress ed. Ik herken het wel. En om nou te zeggen dat ik zo fantastisch verdien nee.

Als ik de TS was zou ik eens om gaan kijken naar ander werk, teveel stress houdt niemand vol.
Oeh ik zou dat soort collega's dus erg hard naaien he.
jij: Zeg beste klant, bel dit en dit nummer eens. en geef eens door dat collega X geen reet uit wil voeren volgens "jou"
Whatever. maar ik zou dat soort gasten niet eens als collega's willen hebben
& TS Sterkte..
Mijn baas *woef*.. ermm werkgever is dus zo slecht nog niet :p
  vrijdag 22 juni 2007 @ 20:15:46 #71
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_50740659
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen dank, deze was gratis.
pi_50741884
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien wel, maar ga je ook nog uitleggen WAT je nou precies bedoelt?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:29:43 #73
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_50754964
Ik denk dat van mijn twee vorige posts.
pi_50763333
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat van mijn twee vorige posts.
Ja, dat vermoed ik ook. Maar dat is een behoorlijk vreemde gedachte. Zou het graag eens van hem zelf horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')