Omdat 't een leuke gast is.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:07 schreef Herodus het volgende:
Ik krijg nu al kromme tenen. Zo'n Dennis van der Geest, wat doet die op TV? Waarom?
quote:Doe Maar Normaal, melige muziekquiz
Door NILS ELZENGA
Na de internationale rel rond zijn nep gebleken Grote Donorshow, komt ‘stoutste jongetje van de klas’ BNN met luchtiger kijkvertier.
Het is de melige muziekquiz Doe Maar Normaal. Gebaseerd op BBC’s kijkcijferkanon Never Mind the Buzzcocks, testen in het spelprogramma twee vaste koppels Bekende Nederlanders, ieder aangevuld met een wekelijks wisselende gast, de ‘meest grappige en bizarre weetjes over muzieksterren van toen en nu’.
De presentatie ligt in handen van Sander Lantinga (Spuiten en Slikken).
Panellid en ex-wereldkampioen judo Dennis van der Geest vormt een team met Pepijn Lanen van de pretband De Jeugd van Tegenwoordig. ,,Onze tegenstanders zijn actrice Ricky Koole en Arie Koomen van het komische tv-programma De Lama’s,’’ licht Van der Geest toe.
,,In de eerste aflevering zijn radio-dj Giel Beelen en presentatrice Nance Coolen te gast. Later in het seizoen komen onder meer gitarist Spike van rockgroep Di-rect, zangeres Dennis en volkszanger Peter Beense langs.
,,De quiz kent een aantal standaardonderdelen. Zo imiteren mijn gast en ik elke week intro’s van bekende nummers, zonder daarbij woorden te gebruiken. Pepijn moet dan raden welke song we uit volle borst brullen. Verder beantwoorden we vragen over videoclips, zoeken we de link tussen twee artiesten en moeten we nummers tekstueel afmaken - erg grappig als een zanger zijn eigen teksten blijkt te zijn vergeten.’’
Ook leuk: ,,We proberen de muzikant te pikken - neem de drummer van een obscure Nederlandse band die in 1984 een hit scoorde - uit een rij van vier personen.’’
Scores zijn niet werkelijk van belang, weet Van der Geest. Lachend: ,,Ik ben voor de show gevraagd vanwege mijn fantastische uiterlijk. Brad Pitt is er niets bij! Dat trekt minimaal een half miljoen vrouwelijke kijkers. Maar ja, vergeleken met Arie Koomen is iedereen knap.’’
* Doe Maar Normaal, 21.30 uur, Nederland 3.
Nogmaals, hierom dus;quote:Op zondag 3 juni 2007 19:07 schreef Herodus het volgende:
Ik krijg nu al kromme tenen. Zo'n Dennis van der Geest, wat doet die op TV? Waarom?
quote:Scores zijn niet werkelijk van belang, weet Van der Geest. Lachend: ,,Ik ben voor de show gevraagd vanwege mijn fantastische uiterlijk. Brad Pitt is er niets bij! Dat trekt minimaal een half miljoen vrouwelijke kijkers. Maar ja, vergeleken met Arie Koomen is iedereen knap.’’
als ik de rondes zo bekijk is het dus wel een kopie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:21 schreef Evil_Koekje het volgende:
Het is dan ook de nederlandse variant, ze proberen geen kopie te maken ofzo.
Niet helemaal. De Engelse hebben 2 vaste panelleden, de Nederlandse vier. Maar dat zal meer aan het gebrek van BN'ers liggen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
als ik de rondes zo bekijk is het dus wel een kopie.
Welnee , het is een kuttekop die duidelijke beseft dat na zijn judo-carriere die niemand echt interesseert niets wacht. Dan kun je nog altijd een trieste eikel in pannels zijn. Het volk vreet het blijkbaar.quote:
Plaats dan een fotootje met Mark Lamarr erbij; die was echt briljant.quote:
Die presentator weet nog eens een keertje verbaal alle hoeken van de kamer opgeslagen door Alison Goldfrapp.quote:
http://www.youtube.com/watch?v=ihFzr8QPfOgquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ga kijken. Ken het Engelse origineel niet, dus dat scheelt.
Moet je recht in zijn gezicht durfen zeggenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:33 schreef Thelonious het volgende:
Van der Geest is verre van geestig.
Dan geef ik de geest.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet je recht in zijn gezicht durfen zeggen
En nu Nancequote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:36 schreef Ole het volgende:
dan heel lang doen alsof ze het niet weten...
En ineens heeft Giel het!
Dat heeft te maken met de intelligentie van 50 cent en waarschijnlijk ook die van jou...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De som van 3 kwartjes?
Sorry, maar die snap ik even niet. Of was dat ook een grap?
Ok. Maar het blijft gewoon een kutprogrammaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:40 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de intelligentie van 50 cent en waarschijnlijk ook die van jou...
Chickquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:43 schreef Thelonious het volgende:
Waarom zingt die chick alles.
is Ricky Koole toch?quote:
Ja en ze deed Nance naquote:
Ik vind het ook wel redelijk te pruimen. Geen categorietje ik blijf voor thuis, maar een bij gebrek aan wat beters.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:39 schreef TAV74 het volgende:
Och, het is de eerste uitzending dus bepaalde delen moeten nog wel weat beter, maar ik vind het zeker niet slecht eigelijk, ik amuseer me wel. En ik vind van der Geest wel ok.
En bij DWHN wel wil je zeggenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:48 schreef pberends het volgende:
Wat een kankerprogramma!
Al die kut-gasten proberen maar zo kunstmatig leuk te doen, en idem dito voor de presentator. DWHN aftreksel idd. Fucking media-geile paupergasten allemaal. Is die ene gast nou een judoka of een BN'er? Zelfs de vooruitgeneukte grappen zijn gewoon niet leuk, veel te simpel.
Nieuw woord voor de Van Dale: Media-geile-judokaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:33 schreef Thelonious het volgende:
Van der Geest is verre van geestig.
Veel programma's kennen FOK!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:49 schreef tong80 het volgende:
Ik denk steeds waarom nemen ze tong80 niet in de redactie
Bij DHWN zijn ze doordachter.quote:
Dat is echt een pauperpresentator zeg, laat 'm lekker zaad slikken bij Spuiten en Slikken, vieze pauperboy dat het is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Remzz het volgende:
Exact dit was het nieuws, wat toch wel een van de dieptepunten van de Nederlandsche tv is.
Om over Sander Langtinga maar neit te beginnen
Arie is opzich best leuk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:59 schreef Kidney_Bean het volgende:
Het was inderdaad een erge kopie van DWHN, met een zogenaamd muzikaal tintje! Alleen:
- de presentator is met zijn ´grappen´ niet grappig (tja ik vind Harm Edens ook niks, maar die brengt het toch beter..).
- Er zijn teveel vaste panelleden, waardoor de gasten niet aan het woord komen. Dat is dus bij DWHN beter, daar gaat het meer om de GAST, in plaats van de zogenaamd ´leuke´ vaste panelleden
- De panelleden zijn gewoon NIET grappig.. Raoul Heertje (en toen in de tijd van Thomas Acda) schudde de ene na de andere grap uit zn mouw, hier heb ik geen een keer om kunnen lachen. Dennis van der Geest was misschien nog de grappigste, maar dat geeft misschien wel het dieptepunt van de show aan![]()
Kortom: kon BNN niet met een beter programma komen dan een gejat Engels format, op een slechte manier gedaan, terwijl er een vergelijkbaar programma als DWHN ook al op de buis is? En dat allemaal van onze belastingcentjes, die vaste panelleden enzo, schande!![]()
![]()
Tering, wat viel die tegen. Hij kan gewoon niet als panellid goede grappen maken. Komt totaal niet uit de verf.quote:
Oh no we can't lose Preston!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:35 schreef PDOA het volgende:
In dit stukje van Never Mind The Buzzcocks (dat amper 3 minuten duurt) zitten al meer grappen dan in de hele NL variant.
http://www.youtube.com/watch?v=F5kQyJ9YENY&mode=related&search=
Spuit elfquote:Op zaterdag 9 juni 2007 01:16 schreef AFX. het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ihFzr8QPfOg
Amy Winehouse compilatie.. echt geniaal
Wél voor nederland 3quote:Op zaterdag 9 juni 2007 09:10 schreef pberends het volgende:
452.000 kijkers, niet echt veel.
Wie is je moeder?quote:
Wie is Preston in godsnaam?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:35 schreef PDOA het volgende:
In dit stukje van Never Mind The Buzzcocks (dat amper 3 minuten duurt) zitten al meer grappen dan in de hele NL variant.
http://www.youtube.com/watch?v=F5kQyJ9YENY&mode=related&search=
Inderdaad, en Bohemian Rhapsody raden en nadoen, echt heel fout. Het had werkelijk geen niveau.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:35 schreef vingerplant het volgende:
Mijn god zeg, als je ooit maar 1 minuut van het origineel hebt gezien snap je dat dit tenenkrommend slecht was. De grappen waren slecht en als je pretendeert een komische MUZIEKquiz te zijn moet je niet met non-muziek als Ali B, Guus M en Gwen S aankomen. 5 minuten over een clip van Elton John: Wat gebeurt er nu.. Iedereen van boven de 25 heeft die clip al 10000 keer gezien...
Frontman van de Ordinary Boys. De aflevering met hem was echt briljant.quote:
Amenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:10 schreef Breuls het volgende:
BNN heeft de formule van de BBC gekocht en voert die in het Nederlands uit. Gevolg daarvan is dat het programma dezelfde onderdelen bevat. Dat is het hele concept achter het kopen van een bestaande formule.
Dus wat zit iedereen nu te janken over 'aftreksel'? Het is de bedoeling dat ze dezelfde dingen doen als in Buzzcocks. En het is de bedoeling dat het lijkt op DWHN, want dat heeft dezelfde basis. De BBC heeft naar mijn weten drie van deze programma's: Have I got news for you over nieuws, Never mind the Buzzcocks over muziek en QI over wetenschap. Die zijn alledrie hetzelfde. Is dat erg? Nee, want ze zijn alledrie leuk.
Overigens mijn mening: voor een eerste aflevering vond ik het heel fatsoenlijk. Ik heb wel kunnen lachen, maar toegegeven, ik vind Buzzcocks vooralsnog iets leuker. Neemt niet weg dat ik graag nog een keer kijk, want ik verwacht dat zo'n programma nog moet groeien.
Dat had misschien wat geholpen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:49 schreef tong80 het volgende:
Ga solliciteren!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:49 schreef tong80 het volgende:
Goede samenvattingquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
- Waarom zat vd Geest er nou de hele tijd zachtjes doorheen te schurken alsof het zo grappig was?
- Waarom zit die Pepijn er? Wat een aap.
- Sander Lantinga moet nog groeien, zijn toegevoegde waarde is echter 0.
- De humor is voor veel mensen niet grappig. Heb bovendien zelf nergens kromgelegen.
- Enige lichtpuntje was die Ricky-chick ofzo was nog het enige lichtpuntje, maar ook alleen maar omdat het tv was.
Ik kan me die aflevering nog herinneren van een paar jaar geleden dat Acda inviel voor Harm Edens. Hilarisch was dat! Volgens mij was die Acda dronken ofzo!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 06:00 schreef Jenga het volgende:
Tenenkrommend, zeker in vergelijking met het origineel.
Gezegd moet wel worden dat "Dit was het nieuws" in het eerste seizoen ook niet om aan te zien was voor wie het BBC-origineel kent. In latere seizoenen is dat toch heel aardig bijgetrokken. Alleen was dat wel grotendeels te danken aan Acda die als presentator leuk kon zijn. Lantinga kan alleen leuk dóen, da's toch wel een groot verschil.
Acda is ook meer een panellid-type dan een presentatortype van DWHN. Harm Edens doet het uitstekend voor zijn rol maar zou totaal niet slagen als panellid.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:39 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik kan me die aflevering nog herinneren van een paar jaar geleden dat Acda inviel voor Harm Edens. Hilarisch was dat! Volgens mij was die Acda dronken ofzo!
Idd een geniale aflevering!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:38 schreef MadGuy het volgende:
Hm ik ben benieuwd. Never Mind the Buzzcocks is toch wel erg leuk. Ik heb me enorm vermaakt met de aflevering waar Amy Winehouse in zat. Over een eventueel duet met Katie Melua: "I'd rather have cat-aids, thank you!"
Dan scoort het programma blijkbaar bij de doelgroepquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:08 schreef bladibladibla het volgende:
P. Fabergé vond ik wel heel erg grappig:
"Ik zie de link! Het zijn allebei negers!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |