Is dat verboden?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:35 schreef Stay-Fun het volgende:
Kleding voorschriften heb je wel, maar wordt eigenlijk niet zo op gelet.
Ik loop in het weekend gewoon in korte broek, op slippers en met tankertopje.
Overigens kom je dan niet alle clubs binnen... maar ja... dat is in NL niet anders.
Voor wat betreft mijn vriendin, die mag zelfs in kort rokje en naveltruitje lopen... maar dat doen we maar niet, omdat dan ten eerste een heleboel kerels aan haar vragen wat ze kost.... en ten tweede kan je dan door de politie worden aangehouden wegens prostitutie bezoek...
Niet verstandig dus... maar je ziet er genoeg lopen hoor... van die BrEeZah trutjes...
Als het verboden is: waarom zijn er dan zoveel hoeren?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:40 schreef Stay-Fun het volgende:
@ Chrsitiaan -- Ja dat is verboden...
Van wikipediaquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:40 schreef Stay-Fun het volgende:
@ Unrealist.... geen idee.... Echt geen idee. Kan het me niet voorstellen, want er is geen belasting, dus hoe wordt dat dan betaald?
@ Chrsitiaan -- Ja dat is verboden...
Hoe duur is het eingenlijk om naar dubai te vliegen ongeveer?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:53 schreef oYo het volgende:
Mijn zus is expat en woont in Dubai. Vind het alleen interessant om te shoppen. Ticketje meer dan waard...
Ik dacht iets van 350 euro..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:56 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Hoe duur is het eingenlijk om naar dubai te vliegen ongeveer?
KLM doet het vanaf Amsterdam voor iets boven de 600. Vlieg je bv vanaf Düsseldorf via Amsterdam, dan bespaar je 200 euro. Verder heeft Alitalia goedkope tickets vanaf 400 euro (krap) of kan je met Turkish voor ongeveer hetzelfde vliegen (2x737quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:56 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Hoe duur is het eingenlijk om naar dubai te vliegen ongeveer?
Ah, ik ga in november naar Dubai.. En dan van Dubai door naar Mumbai (Bombay) in India.. Dan misschien door naar Thailand en dan weer terug naar NL (1e kerstdag terug). Zal dan wel niet al te goedkoop worden..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:47 schreef Stay-Fun het volgende:
Het hangt er heel erg vanaf vanaf waar je vliegt, met welke maatschappij, en vooral wanneer.
Tickets zijn in Nov. Dec. Jan en Feb. heel duur, terwijl ze gedurende de zomer spotgoedkoop zijn.
Verder vlieg ik altijd met Emirates (TOP!!!) vanaf Dusseldorf. Scheelt de helft.
Ga naar bij.v http://xs.to/ Je kunt daar een bepaalde foto uploaden. Na het uploaden krijg je in een kader een aantal links te zien naar de bewuste foto. Die link copy-paste je in een reply hier op Fok! en als het goed is kunnen wij dan die foto's zien ...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:53 schreef Stay-Fun het volgende:
Heb wel foto's... maar nog steeds geen flauw benul van hoe ik ze hier moet posten... sorry...
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.. Cisco eej..? Dat spul verkoopt zichzelf toch wel bijna zeker..? Ik bedoel, als er 1 merk is dat naam heeft op gebied van netwerkcomponenten is het Cisco wel..quote:Op zondag 3 juni 2007 01:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Is daar ook nog interessant voor normale toeristen of richten ze zich alleen op de rijkeren, met al die speciale projecten
Mij welquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:19 schreef Stay-Fun het volgende:
Cisco distributie. (Cisco is één van de marktleiders van Routers en Switches, IP telefonie en wireless). Wil er vooral niet te diep op ingaan, omdat het veruit de meeste mensen geen reet interesseert.
Ik vond de infrastructuur juist heel goed voor zo'n drukke stad. Gewoon 4-baans wegen dwars door de stad.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:03 schreef Stay-Fun het volgende:
- Het verkeer... mán wat een drukte... permanent file, erger dan in NL... over een stukje van 2 kilometer kan je rustig een uur doen. En er lijken géén regels te zijn in het verkeer. Heb overwogen om hier te gaan autorijden, maar besloten dat taxi een stuk veiliger is.
Ik heb er meer dan genoeg groen gezien. In een dergelijk klimaat komt normaal nooit groen voor. Daarom worden er stukken in de stad geïrrigreerd met water, waardoor plantjes en grasveldjes groen blijven. Maar zonder dat water zie je er inderdaad geen groen.quote:- Er is géén groen. Alles bestaat uit zand en beton. En de paar bomen die je hier en daar tegenkomt zijn bruin van de hitte. Doordat er geen bomen zijn hoor en zie je ook nauwelijks vogels... (iets wat je écht gaat waarderen als je dan weer een keer in NL bent).
In Juli en Augustus kun je er beter niet zitten inderdaadquote:- Het weer... Januari en Feb. waren lekker... buiten een graadje of 25, en 's avonds rond de 20 ... heerlijk.. Maar daarna ging de temperatuur snel omhoog. Nu (juni) ligt de dag temperatuur rond de 40, 45 graden, en 's avond toch nog 32 ong. Juli en Augustus worden nog heter... écht niet leuk meer... zeker als je in je kostuum op zoek bent naar een taxi en het zweet je langs alle kanten afdruppelt.
In een engelse club in Dubai betaal je ong. hetzelfde als in Nederland.quote:- Alcohol, kan je niet kopen in de supermarkt, alleen in bars en hotels, en je betaald je blauw aan een biertje... (van 4 (heel goedkoop) tot zo'n 10 euro...).
Wat die vrouwen betreft viel het vies tegen. 75% is mannelijk in die stad, zo leek het iig. En van wat overblijft is meestal niet veel.quote:Uiteraard zijn er ook goede dingen...
- Hele mooie clubs en bars..
- ONTZETTEND mooie vrouwen... (Don't touch local girls...!!!! )
- Money is good... and tax free!
- shoppen is goedkoop hier. (kleding, parfum, electronica).
Ik heb er veel bouwprojecten bezocht omdat ik er als studiereis naartoe ben geweest, studeer civiele techniek.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:24 schreef Stay-Fun het volgende:
Dan is zo'n 60% van de bevolking afkomstig uit India, Pakistan, Bangladesh en heel veel Filipino's. Deze mensen doen veelal de kut klusjes (vuilnisman, schoonmaker, pizza bezorger enz.).
Deze mensen verdienen echt hélemaal niets... denk aan zo'n 500 dirham per maand (zo'n 100 euro). Daarvoor werken ze 6 dagen in de week, minimaal 12 uur per dag. Ze voelen zich minderwaardig aan andere mensen, en gedragen zich ook zo.. (had ik erg veel moeite mee in het begin... maar zelfs dat wend.. hoe hard het ook klinkt).
Verder zijn de mannen in de bouw bijna slaven... niet te omschrijven, maar gewoon ronduit treurig om te zien.
Dat komt natuurlijk omdat het een mannen maatschappij is en de vrouwen die je ziet zijn hoofdzakelijk locals.quote:En dan zijn er een HELEBOEL hoeren... en... Ik ben geboren in Amsterdam... wel wat gewend... maar echt... ben hier in clubs geweest.... ik keek mijn ogen uit... echt om treurig van te worden...
Inderdaad het personeel in het hotel stellen zich echt op als jouw "personal ali". Doen alles wat je ze vraagt.quote:Er is hier nog echt een klasse maatschappij...
Bovenaan (en heeft altijd gelijk...) staat de local.
Dan komt de westerse expat met een goede baan (waar ik bij hoor).
Dan komt de Aziatische expat met een goede baan (India, Japan, enz.).
Daarna de mannen met de kut klusjes
Daarna de bouwvakkers
onderaan de hoertjes...
Treurig... maar waar.
Ja. Er is hier heel veel armoede, en heel veel verdriet.
Je moet voldoende bedekt zijn.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:32 schreef BreakSpear het volgende:
Heb je daar HOEREN? Best gek, dat is wel het laatste wat ik in zo'n land zou verwachten.
Zijn er nog kledingsvoorschriften in dat land. Ik bedoel mag je in je kortebroek over straat, of ben je verplicht een lange broek te dragen. En je vriendin? Heeft zij zich nog aan moeten passen toen ze langs kwam? Ik snap best dat ze niet in een naveltruitje en een ultra kort rokje over straat kan, maar toch...
Als hoogbouw fan MOET je er naartoe.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef Unrealist- het volgende:
Toch goed om eens wat van de andere kanten van dubai te horen. Ik ben een hele grote hoogbouw fan en dubai is natuurlijk momenteel de stad voor hoogbouwfanaten met die 100den wolkenkrabbers die er gebouwd worden plus de hoogste toren ter wereld. Ook niet zo gek dus dat je naast een bouwput leefde want dubai IS een grote bouwput zowat. Ik zou er ook heel graag heen willen om die reden.
Goed om te weten dat dubai ook zo zn slechte kanten heeft. Ik had wel al eens gehoord dat de meeste werknemers daar in de bouw zeer slecht betaald krijgen en de omstandigheden ook niet al te best zijn.
Wat ik wel een gehoord had was dat ziekenhuis en scholen gratis zijn. Is dat nou waar> Want dat lijkt me toch wel weer een groot pluspunt dan.
Kun je met gemak aan alcohol komen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:24 schreef Stay-Fun het volgende:
Westers islamitisch. Maak je daarover geen zorgen.
IT is hard groeiend hier, er is zijn dus heel veel banen beschikbaar. MAARRRR.... Er komen werkelijk héél veel mensen uit India hier naartoe, met allemaal minimaal één en vaak twe of meer Masters opleidingen die werkelijk voor een habbekrats aan de bak gaan hier. Ik zou dus niet zondermeer op de bonnefooi hier naartoe gaan...quote:Op zondag 3 juni 2007 20:57 schreef raptorix het volgende:
Ik overweeg al tijdje om een periode in Dubai te gaan wonen/werken?
Weet jij toevallig of daar genoeg werk in de IT is?
Alcohol kan je niet in de supermarkt kopen. Je kan het alleen kopen als je door de Tax free van het vliegveld komt. Ook is het verkrijgbaar in hotels en bars die gelieerd zijn aan hotels.quote:
Uj, ik zie ook gewoon lays sensations chips liggen (Dubai variant van het merk) dus zo slecht zal het niet geweest zijn..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:41 schreef Vincenski het volgende:
@ Sta fun, hoezo hebben jullie maanden op die noodles enzo geleefd,was er niks boeiends te eten, geen geld ivm met nieuwe vestiging of..?
Misschien een idee om ze te uploaden bij Photobucket, kan je automatisch resizen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:18 schreef Stay-Fun het volgende:
Geen zin om te resizen....
Daarom vraag ik me af waarom ze op die dingen leven, in Dubai is volgens mij wel wat beters te krijgenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:58 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Uj, ik zie ook gewoon lays sensations chips liggen (Dubai variant van het merk) dus zo slecht zal het niet geweest zijn..![]()
Ontbijt ==> Vers fruit uit (ENORME) supermarkt, recht tegenover hotelquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:47 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af waarom ze op die dingen leven, in Dubai is volgens mij wel wat beters te krijgen
Al Qasr.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:44 schreef _wie het volgende:
Ik ben voor mijn werk ook regelmatig in Dubai geweest. Na de 1ste keer had ik het idee wel dat ik er wel kon wonen, maar nu zou ik er niet willen wonen. Wat er al eerder is gezegd, veels te druk, luidruchtig, altijd file, in de zomer veels te warm. Natuurlijk heeft het ook z'n leuk dingen, Deira city centre is mn favo mall, ook mall of de emirates is erg leuk incl het skien! Het Madinat is ook leuk, beetje venetie achtig....
@ Skv prijsniveau ligt in ongeveer op hetzelfde niveau als in NL in een gem. restaurant, maar de diversiteit is enorm, bijna alles is er wel te krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |