Om maar ff wat onder de aandacht te brengen. Waarom lucht gebruiken als energie opslag en geen waterstof ? Immers is lucht als energie opslag een hele slechte kijkende naar alle andere oplossingen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:44 schreef djexplo het volgende:
Compressed air is only a storage medium, just as batteries, hydrogen or
flywheels are. According to the Wikipedia entry on energy density,
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Density, it competes poorly in that
category. Even excluding the weight of the tanks, just the weight of the air
itself, it weighs 2-3 times as much as the equivalent capacity of Li-Ion
batteries and has at least 7 times the loss. (The practical recovery
efficiency of compressed air is given as 64%, which is the efficiency if the
driven device is 100% efficient over the entire range of pressure. This
requires the air pressure used not drop much below the 20 bar pressure they
cite; darned Second Law of Thermodynamics!) It fares even worse in energy
density against compressed hydrogen powering a fuel cell, which offers about
250 times the energy density of compressed air.
De berekening ziet er goed uit.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:32 schreef Kees22 het volgende:
berekening
Dank je.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De berekening ziet er goed uit.
En nu heb je het wel maar over een druk van 10 atm, dus 10 bar, de druk die men gebruikt op perslucht flessen voor duiken kan 300 bar zijn. Over hoeveel ongelukken van ontplofte duikers door ondeugelijk flessen hebben we gehoord.
En mensen die hier roepen dat waterstof het helemaal moet worden ook dit zul je onder druk moeten opslaan omdat anders de energieinhoud van dit gas helemaal weinig is.
De keren dat ik gedoken heb, heb ik geen last gehad van koude lucht.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dank je.
Die 10 bar was een gok, omdat de tabel van expansie in het Technisch Zakboekje niet verder ging. Met de 300 bar kom je wel veel verder, maar dan nog is het een vreemd idee om auto's aan te laten drijven door samengeperste lucht.
Hoe zit het dan met de kou die door uitzettende lucht veroorzaakt wordt? Heb je daar als duiker geen last van?
Jij hebt talloze voorbeelden waarschijnlijk?quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:09 schreef The_Forcer het volgende:
Wordt hierbij niet gedacht aan al die mensen die al eens een auto die op water rijdt gemaakt hadden gedacht? Dat die mensen gewoon in een gekkenhuis werden getyft omdat ze bang waren dat de olie markt neergaat?
Nee, want die uitvindingen werden enorm genegeerd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Jij hebt talloze voorbeelden waarschijnlijk?
Hoe weet jij er dan vanaf?quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:06 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Nee, want die uitvindingen werden enorm genegeerd.
Het is hier geen TRU.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:06 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Nee, want die uitvindingen werden enorm genegeerd.
Ik hoorde een keer iemand op de radio die een soort omgekeerde katalysator had uitgevonden. I.p.v. na-verbranding was het een soort voor-verbrander waardoor de motor met dezelfde hoeveelheid brandstof meer arbeid kon leveren. Hij had het aan Ford verkocht, maar die deed er niks mee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is hier geen TRU.
Dus kom maar op met je bron...
Sure, waarom zou Ford klacht nummer een onder autorijders (hoge benzineprijs) niet toepassen in hun produkten? Niemand die daar interesse in zou hebbenquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde een keer iemand op de radio die een soort omgekeerde katalysator had uitgevonden. I.p.v. na-verbranding was het een soort voor-verbrander waardoor de motor met dezelfde hoeveelheid brandstof meer arbeid kon leveren. Hij had het aan Ford verkocht, maar die deed er niks mee.
Ik heb geen bron beschikbaar![]()
Geen sterk argument: misschien heeft Ford wel aandelen BP en Shell. of gewoon niet de kennis om een watermotor te bouwen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:54 schreef Devolution het volgende:
[..]
Sure, waarom zou Ford klacht nummer een onder autorijders (hoge benzineprijs) niet toepassen in hun produkten? Niemand die daar interesse in zou hebben
Jou tegenargumenten zijn net zo filterdun. Op basis van de betaande wetenschappelijke kennis is het nog steeds niet aantoonbaar dat we een motor kunnen maken die op water kan rijden. Daarvan zou ik dan graag een bron willen zien.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 03:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geen sterk argument: misschien heeft Ford wel aandelen BP en Shell. of gewoon niet de kennis om een watermotor te bouwen.
Maar ik zou wel graag een bron zien, inderdaad!
Ja, dat zeg ik: ik zou wel graag een bron zien van die watermotor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jouw tegenargumenten zijn net zo filterdun. Op basis van de betaande wetenschappelijke kennis is het nog steeds niet aantoonbaar dat we een motor kunnen maken die op water kan rijden. Daarvan zou ik dan graag een bron willen zien.
Ik hoorde het lang geleden op de radio. Het was een nederlander en hij zat bij zoiets als de TROS nieuwsshow. Maar ik weet geen details meer. Ik heb er daarna ook niets meer van gehoord.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik: ik zou wel graag een bron zien van die watermotor.
En, als we dan toch bezig zijn: graag ook een bron van die voor-katalysator.
Als je dat lekker vindtquote:Op zaterdag 16 juni 2007 02:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde het lang geleden op de radio. Het was een nederlander en hij zat bij zoiets als de TROS nieuwsshow. Maar ik weet geen details meer. Ik heb er daarna ook niets meer van gehoord.
Krijg ik nou billekoek?![]()
![]()
Er staat mij een verhaal bij waarbij een man zo'n auto heeft gemaakt en het design is verkocht aan Ford. Toen heeft Greenpeace dat ontwerp willen kopen van Ford. De maker is onder verdachte omstandigheden toen dood gevonden waardoor het ontwerp niet meer na was te maken. Ford zwijgt over het ontwerp.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik: ik zou wel graag een bron zien van die watermotor.
En, als we dan toch bezig zijn: graag ook een bron van die voor-katalysator.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |