Calvinistisch land idd....lands wijs lands eer...als ga je pleite....quote:Op maandag 11 juni 2007 17:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat vanuit het IND personeel waar ik mee te maken heb gehad (Utrecht) er geen enkele verwelkoming was, en dat dit aan de andere kant van de plas duidelijk anders is. Nederlanders zijn lang niet zo tolerant als iedereen in de wereld denkt, en dat blijkt o.a. aan de calvinistische houding van ambtenaren.
Komen er ook niet veel meer Polen dan moslims naar Ierland? Ik heb altijd een beetje het idee dat Ierland (samen met the UK) het walhalla is voor de Polenquote:Op maandag 11 juni 2007 18:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Calvinistisch land idd....lands wijs lands eer...als ga je pleite....
Daarvoor hoef je niet uit Nederland te vertrekken, en in Ierland komen ook steeds meer moslims.... volgens de census van 2006 zijn er sinds de census van 2002 69% meer moslims bij gekomen. Nog steeds niet heel erg veel vergeleken bij Nederland, zo'n 33.000 moslims in totaal, maar het land heeft zelf ook slechts 4 miljoen inwoners natuurlijk.
[quote]
Een stijging 69% we hadden er 5 nu zijn het er 6.
Ierland wordt steeds Katholieker, dankzij de immigrernde polen. deze roepen de ontkerkeling die door de immigranten uit andere westerse landen in de hanbd gewerkt wordt een beetje tegen.
In tegenstelling tot NL durft men hier wel tegenspraak te maken tegen baardmannen ed die verbaal misbruik aan autochtone bevolking geven, en worden hoofddoekjes niet getolereerd op school. Twee van de drie moslimscholen zijn inmiddelds gesloten wegens 1) gebrek aan belangstelling 2) zich niet houden aan de regels.
Ierland zeker, we hebben hier een hoop polen ... en ze assimileren hier redelijk goed.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Fetai het volgende:
[..]
Komen er ook niet veel meer Polen dan moslims naar Ierland? Ik heb altijd een beetje het idee dat Ierland (samen met the UK) het walhalla is voor de Polen
Dat stukje in die link... Denk dat wij daar langzaam ook op afstevenen. Laatste tijd de berichten gevolgd met in elkaar geslagen vrouwen? Allemaal omdat ze zo hoerig erbijlopen volgens onze gekleurde, vriendelijke medemens.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik in Brussel was...... Ik kan me daar iets bij voorstellen, zeker als je dit leest:
http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
Het gros van mijn vriendinnen doen dit ook. Ik heb weinig last, maar als vrouw is het in sommige delen van Brussel nagenoeg onleefbaar om na 21u over straat te lopen (in de zomer is het dan nog licht, he!).quote:Op maandag 11 juni 2007 17:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik in Brussel was...... Ik kan me daar iets bij voorstellen, zeker als je dit leest:
http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
Getver, wat misselijkmakend om dit te horen. Dat hier snel een eind aan mag komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:28 schreef katerwater het volgende:
[..]
Het gros van mijn vriendinnen doen dit ook. Ik heb weinig last, maar als vrouw is het in sommige delen van Brussel nagenoeg onleefbaar om na 21u over straat te lopen (in de zomer is het dan nog licht, he!).
Beetje grof misschien om te zeggen, maar de marrokanen in antwerpen en amsterdam zijn lang niet zo gortig als hier in brussel!
Daar ligt het probleem in de multicurele samenleving nou juist. Denk niet dat iemand hier weg wil om de haatzaaiende Aziaten of de vuige Duitse hangjeugd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:53 schreef popolon het volgende:
Als het even kan, probeer het wat breder te houden dan alleen Marokkanen aub.
Heb je er last van gehad? Ik nog nooit...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:25 schreef arrebar het volgende:
Aziaten kunnen anders ook irritant zijn, alleen meestal niet geweldadig....
Nee klopt, want in andere landen is er ook totaal geen sprake van overlast door minderheden. Echt, dat is alleen in Nederland.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar ligt het probleem in de multicurele samenleving nou juist. Denk niet dat iemand hier weg wil om de haatzaaiende Aziaten of de vuige Duitse hangjeugd.![]()
Moslim is echter te genaraliserend ...alhoewel dat de correcte beschrijving is...zie Engeland...zie Thailandquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee klopt, want in andere landen is er ook totaal geen sprake van overlast door minderheden. Echt, dat is alleen in Nederland.
Emigreren om die reden is naief. Verhuis dan naar een hutje ergens in Friesland of Schiermonnikoog.
Maar ik neem aan dat 't punt duidelijk is.
Dude, en in Thailand zijn er verder geen problemen? En de Polen die overlast geven in Duitsland zijn vast verborgen Moslims, en de Roemenen, Bulgaren, Albaniers, Russen die problemen veroorzaken in Centraal en Zuid Europa leggen stiekum ook 5 keer per dag hun matje uit om naar het Oosten te bukken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Moslim is echter te genaraliserend ...alhoewel dat de correcte beschrijving is...zie Engeland...zie Thailand
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:56 schreef D1 het volgende:
[..]
En de Polen die overlast geven in Duitsland zijn vast verborgen Moslims,
Ken uw details: Albanezen zijn wél moslim.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:56 schreef D1 het volgende:
[..]
Dude, en in Thailand zijn er verder geen problemen? En de Polen die overlast geven in Duitsland zijn vast verborgen Moslims, en de Roemenen, Bulgaren, Albaniers, Russen die problemen veroorzaken in Centraal en Zuid Europa leggen stiekum ook 5 keer per dag hun matje uit om naar het Oosten te bukken.
Nee, die theorie van jou is muurvast![]()
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Albanie[/quote][/url]quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ken uw details: Albanezen zijn wél moslim.
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Albanie
Dat ze overlast veroorzaken is duidelijk, daarom heb ik ze ook aangehaald. Wat ik echter probeerde aan te geven is dat de krampachtige stelling dat criminaliteit direct verbonden is met religie alleen stand houd als je ontzettend selectief met je voorbeelden omgaat.quote:En of het er mee te maken heeft of niet, voor een volk dat slechts 3 miljoen bedraagt geven ze heel wat overlast in diverse steden/zones van Europa, met name in Italie, maar ook bijv. een stad als Antwerpen kan er over mee praten.
http://www.standaard.be/A(...)elid=dst12052001_021
Albanezen zijn in de regel moslim, datzelfde geldt voor Kosovaren. . Het is daar de dominante religie omdat ze eeuwenlang tot het Ottomaanse Rijk hebben behoord.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:25 schreef D1 het volgende:
[..]
Daaruit blijkt dat er Albaneze moslims zijn, niet dat Albanezen moslim zijn.
[..]
Nee ik stel niet criminaliteit ik heb het over aanstellerij en dram gedrag.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:25 schreef D1 het volgende:
[..]
[..]
Dat ze overlast veroorzaken is duidelijk, daarom heb ik ze ook aangehaald. Wat ik echter probeerde aan te geven is dat de krampachtige stelling dat criminaliteit direct verbonden is met religie alleen stand houd als je ontzettend selectief met je voorbeelden omgaat.
Ah ja juh, je meent utquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:25 schreef D1 het volgende:
[..]
[..]
Pssst, boemtieboemquote:Dat ze overlast veroorzaken is duidelijk, daarom heb ik ze ook aangehaald. Wat ik echter probeerde aan te geven is dat de krampachtige stelling dat criminaliteit direct verbonden is met religie alleen stand houd als je ontzettend selectief met je voorbeelden omgaat.
Argumentatiequote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Hendrik_Haan het volgende:
[..]
Ah ja juh, je meent ut
[..]
Pssst, boemtieboem
Je hebt echt issues kerel! Of je bent vroeger gepest door Marokkanen of je hebt nooit Moslims als vrienden of collega's gehad. Voor de rest ben ik blij voor je dat je in Ierland woont!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee ik stel niet criminaliteit ik heb het over aanstellerij en dram gedrag.
Ok oosteuropeanen hebben hun eigen winkeltjes net als de turken en marokkanen etc maar ze zijn heel wat respectvoller dan de Moslims....
Ze proberen niet hun cultuur op te dwingen en rezzzpekt te eisen als andere voornoemde groepering
Ik ben ook heel blij dat ik in Ierland woonquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:56 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Je hebt echt issues kerel! Of je bent vroeger gepest door Marokkanen of je hebt nooit Moslims als vrienden of collega's gehad. Voor de rest ben ik blij voor je dat je in Ierland woont!![]()
cultuur opdwingen? rezzzpekt?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee ik stel niet criminaliteit ik heb het over aanstellerij en dram gedrag.
Ok oosteuropeanen hebben hun eigen winkeltjes net als de turken en marokkanen etc maar ze zijn heel wat respectvoller dan de Moslims....
Ze proberen niet hun cultuur op te dwingen en rezzzpekt te eisen als andere voornoemde groepering
LOL, je bent nog leuker dan ik dacht.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:01 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij dat ik in Ierland woon![]()
Vrienden zijn mensen die je kunt vertrouwen....daar zitten dus idd geen moslims bij
De paar die de kans kregen zitten nu, hebben gezeten, of zullen in de nabije toekomst ziiten ivm drugs en pooierij
Sjonnies vertouw ik ook niet hoor.....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:09 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
LOL, je bent nog leuker dan ik dacht.IK vind het jammer dat je zo denkt want denk je nou echt dat van al die Moslims er niet een paar zouden zitten die je kunt vertrouwen? En dat je ze niet kunt vertrouwen, komt dat door hun geloof? En waarom heb ik dan wel veel Nederlandse vrienden terwijl ik een Moslim ben? Kom op kerel, wees een beetje genuanceerd.
![]()
Die rechtenstudente die in niqaab naar de Universiteit gaat, vrouwen die voor hoer worden uitgemaakt als ze geen hoofddoekje hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
cultuur opdwingen? rezzzpekt?
edit:
cultuur opdwingen: vast zoiets als leraressen die een hoofddoekje willen dragen? Zeker onwenselijk, maar zo'n vrouw is heus geen marsmannetje die in de maatschappij infiltreert om onze cultuur te vernietigen. Een burqa is een ander verhaal, maar hoeveel moslima's dragen nou zo'n ding?
Dat bedoelde ik niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:53 schreef popolon het volgende:
Als het even kan, probeer het wat breder te houden dan alleen Marokkanen aub.
Amerika is natuurlijk veel meer een immigratieland bij uitstek (alhoewel Nederland, en dan met name Holland, ook een aardige historie heeft qua immigranten), dus dat kan wel kloppen. Maar ik denk niet dat het daar volledig aan te wijten is. De Vietnamezen in Amerika verachten de Amerikaanse samenleving niet, althans niet voor zover ik weet (Mexicanen misschien wel, maar dan weer niet degene die in Amerika wonen). Ik heb op een internationale tweetalige middelbare school in Rotterdam gezeten, met zo'n zestig verschillende nationaliteiten. In de jaren negentig zeg maar het summum van de multiculturele droom. Maar het was voor de meeste mensen toen al duidelijk dat die droom door een bepaalde groep niet gedragen werd, die altijd feestjes zaten te verzieken, vonden dat Hitler the man was en die een schurfthekel hadden aan die kankerkazen. Natuurlijk, het merendeel van de Nederlanders zijn een stelletje Wilders nalopers die nog nooit een buitenlander hebben gezien, maar het begin van de 'volkshetze' was naar mijn idee toch echt meer dat de mensen een beetje genoeg hadden van het geziek van 'de Marokkanen'.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:59 schreef maartena het volgende:
Alleen 1 wezenlijk verschil.... ze zijn niet Islamitisch. Maar de problemen zijn vrijwel gelijk aan de problemen die men in Nederland heeft met Marokkanen.
Toch accepteert men deze allochtonen veel meer dan dat Marokkanen in Nederland geaccepteerd worden. Dus misschien heeft het toch iets te maken met de afkeer voor Islam van veel Nederlanders, waar de Mexicanen en Vietnamezen veelal Katholiek, danwel Christelijk zijn.
En zo zijn er legio moslims die heel duidelijk afstand nemen van wat sommige van hun zogenaamde mede-moslims uitvreten. Wat ben jij selectief generaliserend zeg.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:32 schreef desiredbard het volgende:
Er zijn zat polen en russen die heel duidelijk afstand nemen wat sommige van hun zogenaamde landgenoten uitvreten.
Het was een soort spelletje van mij om aan Spanjaarden te vragen of ze vaak terug gaan naar Marokko, of gewoon terloops vragen of ze Marrokaan zijn. Die reacties ..... ik lag altijd dubbel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef phileine het volgende:
[..]
En zo zijn er legio moslims die heel duidelijk afstand nemen van wat sommige van hun zogenaamde mede-moslims uitvreten. Wat ben jij selectief generaliserend zeg.
Nog even over de situatie hier. Misschien ben ik gewoon te naïef, maar ik zie het hier dus écht niet die discriminatie die Nederland heeft en dat enorme onderscheid op ras of afkomst.
Geef eens 10...nee drie voorbeelden die ook echt niet verklarend of goedpratend/theedrinkend bezig zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef phileine het volgende:
[..]
En zo zijn er legio moslims die heel duidelijk afstand nemen van wat sommige van hun zogenaamde mede-moslims uitvreten. Wat ben jij selectief generaliserend zeg.
Probeer het eens in duidelijk begrijpbaar Nederlands want zoals het er nu staat begrijp ik er i.i.g niets van.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Geef eens 10...nee drie voorbeelden die ook echt niet verklarend of goedpratend/theedrinkend bezig zijn.
3 voorbeelden van zo'n uitspraak zonder maar of verklaring die ook maar begrip voor de denkwereld van een fundamentalist inclineerd.
Nee zoals je goed geraden hebt heb k het over publiekere figuren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:40 schreef phileine het volgende:
Wat wil je nou db? Dat ik een lijstje geef van: 1. Mijn NL vriendin Malika, 2. Mijn voormalige buurman Hossein, 3. Juf Fatima op de school van mijn dochtertje, etc? Iets zegt me dat je daar geen genoegen mee neemt.
Maar dat doet er niet toe, want ik ga die discussie gewoon niet hier en niet met jou voeren.
Dat getal zegt nou ook weer niet zo veel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef phileine het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag dat er in de gemeente Fuengirola bewoners van 127 verschillende nationaliteiten staan ingeschreven, dus misschien ís deze stad ook wel een grote uitzondering.
Slechte vergelijking, die negers zijn hier namelijk al ruim 200 jaar. Vraag nu hetzelfde eens aan een Mexicaan. Of nog beter, vraag het eens aan een Mexicaan terwijl het WK aan de gang is.....quote:Op zondag 1 juli 2007 05:32 schreef Stratos het volgende:
Een neger in Amerika is trots om Amerikaan te zijn, die zwaait niet met een Afrikaans vlag, maar met de Amerikaans vlag en een neger voelt zicht Amerikaans. Vraag een hier geboren Marokaan of hij/zij Nederlander voelt?!
Heb je dit zelf meegemaakt? Kun je voorbeelden noemen van waarom je er zo over voelt?quote:Op zondag 1 juli 2007 05:32 schreef Stratos het volgende:
Ik hoop over 2 jaar te vertrekken na het behalen van mijn Master opleiding. Toen ik naar NL kwam in 1998, had ik een rooskleurig beeld van een land vol tolerantie en liefde voor de medemens
, maar dat beeld klopt niet. Vooral de laatste jaren met zoveel intolerantie jegens andere mensen die anders zijn wij/zij cultuur, en de afschuwelijk verharding. Ik ben niet met haat en afkeer tegen anderen opgevoed. De huidige situatie in NL gaat dus tegen mijn principes in.
Gok dat dat ook een deel van het probleem zal zijn, aangezien zij zichzelf grootste deel van de tijd Marokkaan vinden en dat de rest maar 'kankerkaaskoppen' zijn om maar even een deel van die groep te citerenquote:Op zondag 1 juli 2007 05:32 schreef Stratos het volgende:
Een neger in Amerika is trots om Amerikaan te zijn, die zwaait niet met een Afrikaans vlag, maar met de Amerikaans vlag en een neger voelt zicht Amerikaans. Vraag een hier geboren Marokaan of hij/zij Nederlander voelt?!
Precies. Hier in de V.S. worden immigranten een stuk beter geaccepteerd door de samenleving, deels natuurlijk door de historie. Gisteren waren er op CNN een aantal gasten die eens keken naar het verschil tussen de Moslim bevolking in Groot-Brittannië, en de Verenigde Staten naar aanleiding van de terroristische aanslag in Glasgow etc, en daar kwam uit dat de moslims in de VS veel beter waren opgeleid, en tot een hogere samenlevingsklasse dan het geval was in GB. Er wonen 4 tot 5 miljoen moslims in de Verenigde Staten, en er zijn complete wijken die moslim zijn, zoals "Little Gaza" bij mij in de buurt, en in Detroit en omstreken zit een grote Irakese bevolking. En zelfs met een opeengepakte hoeveelheid moslims, meestal afkomstig uit dezelfde landen waar ze in Europa vandaan komen, gaat het hier in de V.S. toch relatief goed. Ook Nederland was weer heel eventjes in het nieuws met de moord op van Gogh, en de vorming van extremistische groepjes onder moslimjongeren in diverse landen.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:11 schreef phileine het volgende:
Je kunt wel blijven roepen dat het allemaal zo erg niet is en dat het allemaal alleen maar de schuld is van de kankermarokkanen, maar deskundigen in binnen- en buitenland hebben daar toch een andere mening over. Ik zeg niet dat de marokkanen in ons land allemaal lieverdjes zijn en helemáál nergens schuld aan hebben, maar het zou Nederland niet misstaan om ook eens de hand in eigen boezem te steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |