Klopt, maar de hele dubbele paspoort vraag is wel een "hot issue" momenteel, en hier op FOK! zijn er ook al talloze topics over geweest. In de meeste landen in de EU is het ook geen probleem, alleen in Belgie (waar ze nu de dubbele nationaliteit weer toestaan sinds kort), Nederland en Denemarken is het op een of andere manier nog een "probleem".quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:14 schreef wonderer het volgende:
Ja, sorry hoor, maar nou reken je Nederland af op Wilders. Beetje generaliserend, vind je ook niet? Dat Wilders over dubbele paspoorten valt en moord en brand schreeuwt, wil niet zeggen dat de rest van Nederland het daarmee eens is.
Ben je wel eens in East L.A. geweest, of Compton? Of in Detroit?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik moet wel lachen hoor maartena. Nederland en de VS, die problematiek ligt zo verschillend. Is een groot deel van de Latino's/Zwarten/Moslims zeer agressief t.o.v. de blanke Amerikanen?
Ik gaf het ook al een beetje aan met de immigratie van mijn Amerikaanse vrouw naar Nederland, en mijn immigratie naar de VS. Zij kreeg van de IND te horen alle dingen die ze NIET MAG doen, en alle dingen die ze MOET doen om haar verblijfsvergunning te houden. Ikzelf werd met bedreigende toon toegesproken dat als ze een uitkering zou aanvragen, dat ik als financieel verantwoordelijke een boete zou krijgen van destijds Hfl. 10,000. De hele sfeer was grimmig, niet echt verwelkomend. Toen ze Nederlander wilde worden kregen we een vrouwtje die ontdekte dat wij 3 weken lang niet bij elkaar woonden. Waarom? Omdat ik bij onze verhuizing van A naar B binnen dezelfde stad mijn vrouw niet mocht overschrijven, dat moest ze zelf komen doen, en daar hadden we pas 3 weken later tijd voor, omdat ze maar 1 avond per week open zijn, en we in die tijd allebei werkten. Ze kon de aanvraag niet accepteren door het drie weken verschil (je moet aantonen dat je 3 jaar onafgebroken samenwoont) en - doe even je ogen dicht en stel je dit voor - tikte met haar lange wijsvinger naar beneden wijzend op het bureau en zei "regels zijn regels! regels zijn regels!". Wederom grimmig en onvriendelijk, terwijl we - waar we ZELF achter moesten komen - met een simpel bewijsje van de bank dat onze bankrekening op dezelfde dag was overgezet de aanvraag gewoon konden indienen......quote:We staan in Nederland gewoon teveel toe, denk ik. Ik zie Nederland als een slechte ouder op dit moment. Soms zie je wel eens kinderen lopen die hun ouders tot het uiterste tergen en dan denk ik: "Geef dat pokkekind gewoon een draai om z'n oren, zodat 't leert wat goed en wat fout is." Wij laten gewoon maar over ons heen lopen en er is geen respect voor de 'ouders' meer. Idem dito is er vanuit de ouders een bepaalde tendens om het kind niet meer als 'eigen kind' te zien. Het zijn een soort foute bastaardkinderen geworden en daar wordt 'het kind' weer negatiever van, waarna Nederland weer negatiever wordt. Het is gewoon een spiraal, waaraan we niet meer kunnen ontsnappen.
Ik zie het somber in, ja.
Mwoh, de Amerikaanse televisie barst ook van de (de een nog dommer dan de andere) reality TV programma's hoor....quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
P.s. Dat programma's als De Gouden Kooi en Big Brother het hier zo goed doen, lijkt mij voldoende bewijs voor de algehele verloedering van Nederland.
In Nederland lijkt er inderdaad weinig ruimte te zijn voor een alternatief. Klompen dragen, Nederlands spreken, Boerenkool vreten (analogieën natuurlijk)..... of ga maar weer weg.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:07 schreef desiredbard het volgende:
Als imigrant heb je te assimileren
Maar acceptatie begint bij de poging van de vreemdeling te assimileren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:10 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland lijkt er inderdaad weinig ruimte te zijn voor een alternatief. Klompen dragen, Nederlands spreken, Boerenkool vreten (analogieën natuurlijk)..... of ga maar weer weg.![]()
Dit is natuurlijk niet zo, maar de algemene tendens begint toch steeds meer die richting op te gaan.....
Alleen kun je nog zo je best doen..... maar als de autochtone bevolking je blijft behandelen als tweederangs burgers, dan krijg je op een gegeven moment problemen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef desiredbard het volgende:
Maar acceptatie begint bij de poging van de vreemdeling te assimileren.
Je kiest om naar een gastland te gan .... en daar heb je je aan te passen en respect voor de autochtone bevolking te tonen.... dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
Kip of 't ei verhaal, hè...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Alleen kun je nog zo je best doen..... maar als de autochtone bevolking je blijft behandelen als tweederangs burgers, dan krijg je op een gegeven moment problemen.
De problemen die in Nederland spelen met immigranten zijn net zoveel de schuld van de Nederlanders zelf als die van de immigranten.
Dan heb je het wel over gepensioneerden. Die staan niet echt in de bloei van hun leven, zeg maar.quote:Overigens zijn Nederlanders ook niet bijzonder goed met het aanpassen aan andere bevolkingen..... Kijk maar eens naar al die pensionada's die in Spanje echt alleen maar omgaan met andere Nederlanders, maar een paar woordjes Spaans spreken, en zich vertoeven in Nederlandse restaurants en clubs, en in wijken wonen waar veel Nederlanders wonen.
Nee klopt, maar het geeft wel aan dat ook westerse emigranten zich lang niet altijd aanpassen aan het nieuwe thuisland. Het is niet iets wat uniek is voor niet-westerse emigranten die naar onze kant komen. Kijk maar eens naar de Engelse enclaves in Zimbabwe en Nigeria bijvoorbeeld (alhoewel in de eerste de Engelse boeren massaal het land werd afgepakt een jaar of 3 geleden).quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan heb je het wel over gepensioneerden. Die staan niet echt in de bloei van hun leven, zeg maar.![]()
Ik las dat je in Gouda woont. Nu begrijp ik je frustratie ...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, in Nederland wordt je ook heel duidelijk voor een bepaald blok gezet. Alleen dat werkt ook beide kanten op. Als ik bijvoorbeeld zie dat Marokkanen met vlaggen en dergelijke rondrennen en door het volkslied gaan fluiten, dan wil ik als Nederlander ook door het Marokkaanse volkslied kunnen fluiten en met Nederlandse vlaggen kunnen rennen. Alleen wordt je dan gelijk als racistische nationalist neergezet...
Er is gewoon al teveel actie - reactie geweest. Ik vergelijk het wel eens met pubers die telkens de schuld maar weer bij anderen leggen en nooit als eerste water bij de wijn willen doen. Wat misschien ook fout is gegaan is dat we eerst te lief zijn geweest. En als je eenmaal te lief bent geweest komt het harder aan om strenger te worden. Als we eerst streng waren geweest en langzaam wat minder streng, komt dat heel anders over. Terwijl je uiteindelijk op hetzelfde eindpunt uitkomt.
P.s. Ben het wel eens met DesiredBand.
De immigrant kiest ervoor om ergens te wonen en is bereid daar moeite in te steken. Kijk, ik wil wel graag naar China en daarom ben ik nu al begonnen met Chinees leren. Jij, maartena, hebt Engels geleerd, je kent bepaalde gedragsregels en je schopt niet tegen het systeem aan.
Een bijkomend probleem is nu misschien dat veel Marokkaanse probleemjongeren hier wel geboren zijn en dus op de een of andere manier die verantwoordelijkheid niet voelen. De ouders zijn niet goed genoeg geïntegreerd en de kinderen voelen geen verantwoordelijkheid om verder te integreren dan de ouders. Al met al begint het gewoon bij de opvoeding en dan helpt het niet dat er vanuit de islam bepaalde dingen worden geroepen over niet-gelovigen. Als ik elke dag hoor dat Belgen het kwaad van de wereld zijn, dan zal ik hen op een gegeven moment ook zo zien.
Daarnaast werkt een groot deel zichzelf in de probleem door vroegtijdig de school te verlaten. Dan komt het gewoon ontzettend kut over als ze zeggen dat ze gedemoniseerd worden en daarom maar gaan stelen.
Ook ben ik nu waarschijnlijk al aan het discrimineren volgens bepaalde mensen omdat ik 'ze' zeg. Met 'ze' bedoel ik uiteraard de herrieschoppers, niet de puike gasten die gewoon leren en werken.
Het gaat er ook niet om dat je met open armen moet gaan staan, het gaat er om dat ALS je als Nederland ervoor kiest om immigranten toe te laten, dat dat best een stuk vriendelijker kan. Lees de posting over mijn ervaringen met de IND nog eensquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom zou je trouwens in godsnaam vriendelijk verwelkomt moeten worden als immigrant in Nederland? Ik snap niet waarom je een stelletje opportunisten hartelijk zou moeten verwelkomen, dat gaat er bij mij echt niet in.
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat je met open armen moet gaan staan, het gaat er om dat ALS je als Nederland ervoor kiest om immigranten toe te laten, dat dat best een stuk vriendelijker kan. Lees de posting over mijn ervaringen met de IND nog eens
@ Maartena...linkje?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.
http://www.ind.nlquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:52 schreef desiredbard het volgende:
@ Maartena...linkje?
Jij vindt dat onbeschoft behandelen van mij en mijn vrouw "geen slechte zaak"? Ik heb het helemaal niet over de regels, dat vind ik allemaal prima. Ik heb het over de manier waarop wij behandeld werden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind.
Wat voor consequenties denk je aan, in het achterhoofd houdende dat de meesten al 100% Nederlander zijn voor de wet?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef desiredbard het volgende:
dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
Simpel, als je mensen binnen laat moet je er achter zijn en met open armen ontvangen. En wat maartena zei als het in de USA het er vriendelijk aan toe gaat waarom niet in Nederland? Verwelkom heten mag toch dat je daar met je lover kan wonen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.
Ik bedoel jouw ervaring met het IND en de voornoemde veronderstelde onbeschofte behandelingquote:
Lees het topicquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:49 schreef desiredbard het volgende:
Ik bedoel jouw ervaring met het IND en de voornoemde veronderstelde onbeschofte behandeling
Bijdehand ....dit of had je er speciaal een aangemaaktquote:
Dat hebben we hier dus net afgeschaft.... kind Krijgt nieyt meer automatisch de nationaliteitquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Een van de hekelpunten in de VS momenteel is "anchorbabies", waarbij een zwangere illegale de grens over trekt, hier het kind baart, waardoor het kind Amerikaanse wordt. De moeder mag dan omwille scheiding moeder/kind etc gewoon bij het kind blijven, en krijgt dan een verblijfsvergunning. Na 5 jaar kan ze deze omzetten in Amerikaans staatsburgerschap, en in de jaren daarna kan ze haar man, haar evt. andere kinderen, etc zonder problemen naar de VS halen. En zo kun je dus als illegaal, binnen een jaar of 10 geheel legaal zijn met al je kinderen op Amerikaanse scholen, die door mijn belastingcentjes worden betaald
In dit topic. Het zegt toch wel weer wat dat je niet eens de moeite neemt om het hele topic door te nemen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:06 schreef desiredbard het volgende:
Bijdehand ....dit of had je er speciaal een aangemaakt
Daar ben ik het volkomen mee eens.quote:Op donderdag 7 juni 2007 06:34 schreef speknek het volgende:
Hangt er ook een beetje vanaf of er een cultuurverandering plaatsvindt. Het feit dat ze een kleurtje of andere etniciteit hebben is niet zo het probleem. Het probleem is dat de mensen van deze etniciteiten de sociale onderklasse zijn die vaak een bergbewonersmentaliteit hebben. Het juiste antwoord zou dus wat mij betreft zijn wanneer de stad onleefbaar wordt door criminaliteit, intolerantie en een achtergestelde positie van vrouwen. Daar valt niet echt een percentage aan te hangen , stel nou dat de groep wel een verlichting doormaakt en de hogere sociale klassen bereiken, dan kan de stad 80% Marokkaans zijn en ik er verder best blijven wonen. Maar als het blijft zoals het nu is, en de onderklasse alleen maar groter wordt, dan ben ik weg zodra het meer dan de helft wordt.
Kortom omdat er in amerika niet betutteld word...dit mag dit moet etc.... integreert men beter.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Helaas ben ik het met je eens. Ik merk na 5 jaar in de Verenigde Staten pas echt dat er ontzettend veel mensen zijn die toch met argusogen en enige afkeer kijken naar de islamitische minderheid in Nederland. En tja, als je altijd maar weer hoort dat als een fiets gestolen is "dat het wel weer een Turk zal zijn" dan denk ik dat je als Turkse gemeenschap je ook wel rot moet gaan voelen.
Worden immigranten ook echt verwelkomt in Nederland? En dan niet zo van "Je mag blij zijn dat we je binnenlaten", maar echt verwelkomen in de trend van ook de Turkse buurvrouw uitnodigen op de buurvrouwen-uit-de-straat koffiemorgen, en ook de Marokkaanse buurman uitnodigen voor een avondje Ajax - Feyenoord bij jou thuis samen met je Nederlandse buren?
Voorbeeld: Toen mijn vrouw naar Nederland kwam, en het interview had met de IND, kwam het gesprek meer uit op een soort van betutteling....zo van "Je mag nu in Nederland blijven, MAAR je mag dit niet doen, je mag dat niet doen, je mag geen uitkering aanvragen, je MOET binnen zoveel tijd dit doen, je MOET binnen zoveel tijd dat doen, je MOET dit, en je MAG NIET dat....." - en dan was mijn vrouw dus een volledig westerse immigrant.
Toen ik naar de VS ging begon het al op het Consulaat. Het interview was helemaal niet betuttelend, maar meer een echte verwelkoming, welke werd afgesloten met een handdruk en een "Welcome to the United States of America", en dat was nog in Nederland.Op het vliegveld waar ik mijn papieren moest laten verwerken (wat een half uur duurde) kreeg ik een stempel in mijn paspoort, en wederom een welkom van de U.S. Customs officier die ook nog eens heel geïnteresseerd was in Nederland. Toen moest ik mijn SSN aanvragen, en ik kreeg meteen te horen wat ik nu allemaal kon doen met dat SSN! Mijn rijbewijs volgde, en toen ik mijn staatsburgerschap aanvroeg kreeg ik ook in uitgebreid detail te horen wat alle mogelijkheden zijn die ik nu heb.
In Nederland was mijn ervaring met de IND dus ongeveer zo:
"Welkom in Nederland. Hier is een lijst met de dingen die je NIET MAG doen, en hier is een lijst met de dingen die je MOET doen. Zoek het verder maar uit......Oh, en LEER NEDERLANDS. Morgen als het even kan."
En in de Verenigde Staten is mijn ervaring:
"Welcome to the United States of America. Hier is een lijst met de mogelijkheden die je hebt als resident van dit land, en hopelijk zien we je over 3 jaar terug voor naturalisatie".
Dit kan er mee te maken hebben dat de VS echt een immigratieland pur sang is, maar als je als immigrant al enigszins als onwelkom wordt beschouwd door de instanties, dan heeft dat al meteen een negatief effect op je visie van het nieuwe thuisland, lijkt mij.....
Men accepteert immigranten beter. Kijk als jij rode verf bent, en je accepteert absoluut geen blauwe verf, dan blijf je inderdaad met een apart stuk rood, en een apart stuk blauw. Integratie is iets wat van twee kanten moet komen, kortom, een blik rode verf met een flinke lepel blauwe verf erin wordt gewoon een tikkeltje paarser.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:55 schreef desiredbard het volgende:
Kortom omdat er in amerika niet betutteld word...dit mag dit moet etc.... integreert men beter.
Het mag overduidelijk zijn dat jij geen enkele ervaring hebt met de IND in Nederland, of een immigratiedienst in het buitenland. De vraag van dit topic is echter: Ga je in de toekomst ervaringen opdoen met een immigratiedienst, of blijf je altijd in Nederland zitten?quote:je wordt niet ana het handje vastgehouden etc.... de taal niet leren.... heeft consequenties voor jezelf
De weg niet weten te vinden naar weet ik wat voor instantie..... alleen voor jezelf.....
Het is maar goed dat je ook echt weet hoe de Amerikaanse wetten in elkaar steken.quote:Je greencard laten verlopen....... de US helemaal niet meer inkomen
Je misdragen op je greencard ... uitgezet worden en de US niet meer in komen
Om aan te geven hoe tolerant de U.S is moet je de Hate crime statistics er maar op na slaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn altijd al problemen geweest, en die zullen ook niet 1-2-3 verdwijnen. Om te beginnen heeft de VS natuurlijk tot midden jaren 60 de zwarte bevolking niet echt geweldig behandeld, en er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het fout is gegaan, zoals de rassenrellen in 1994 bijvoorbeeld.
Maar als cultuur is men hier een stuk toleranter voor mensen die anders zijn dan men in Nederland is. Dat is iets wat ik zeker weet.
Baseer je nu de houding van de complete Amerikaanse bevolking op een rekensommetje? Is dat niet heel erg simpel denken?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:51 schreef Buschetta het volgende:
Om aan te geven hoe tolerant de U.S is moet je de Hate crime statistics er maar op na slaan.
Bijvoorbeeld in 2005 waren er 8,380 Hate crimes. Zeg maar intolerantie misdaden. tegenover 296 in nederland. Aangezien er 20X minder inwoners in nederland wonen zou je dus op zo'n 5920 kopen te zitten. Dus in de US zit je met zo'n 30% meer haat gerelateerd geweld.
Om nog niet te spreken over de verhoogte seggregatie.
Bepaalde gebieden, tja hier in de buurt....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:58 schreef phileine het volgende:
Ze hebben hier trouwens in bepaalde gebieden ook problemen met racisme hoor, maar over het algemeen is het een land dat constant te maken heeft gehad met andere culturen, en hier in het zuiden is het ook daardoor ook duidelijk een mengeling van christelijke, joodse, en islamitische invloeden. Daar doet niemand moeilijk over.
Nee ik heb in verschillende staten gewoond. Die cijfers ondersteunen mijn ervaring slechts. Americanen zijn gewoon vrij conservatief en totaal niet tolerant tegenover minderheden. Het is altijd groepjes vorming wat ik er heb gezien. Blacks with blacks, latino's met elkeer enz. enz. Iedereen gaat naar zn eigen clubs.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 03:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Baseer je nu de houding van de complete Amerikaanse bevolking op een rekensommetje? Is dat niet heel erg simpel denken?
Zo zijn er in Nederland, met 16 miljoen inwoners, 1,76 miljoen diefstallen gerapporteerd (bron CBS), terwijl er in California, met 36 miljoen inwoners slechts 688.000 diefstallen zijn gerapporteerd. (bron Attorney General California).
Daaruit zou je - ten onrechte - kunnen opmaken dat Nederland veel crimineler is. Als Nederlanders weten we dat dit verschil in aangiften komt doordat er in Nederland jaarlijks enorm veel FIETSEN gestolen worden, en volgens mij is elke Nederlander van 18 en ouder al wel eens het slachtoffer geweest van fietsendiefstal, en dat er in Amerika relatief gezien weinig fietsen zijn.
Ik wil hiermee aangeven dat blindelings afgaan op cijfers geen goede voorstelling geeft van de realiteit. Zo zou je moeten kijken wat de precieze definitie van de Amerikaanse term "hate crime" nu eigenlijk is, en wat voor misdaden daaronder precies vallen. Ook zou je moeten kijken wat er onder de Nederlandse wet valt onder intolerante misdaden.
Een misdaad tegen een anders-gekleurde bewoner in de VS is namelijk al heel snel een hate-crime, omdat dat politiek gezien een stuk gevoeliger ligt hier. Nu weet ik niet precies hoe het zit in Nederland, maar als een Marokkaans jochie door een stel Nederlanders in elkaar wordt gemept, wordt dan al meteen aangemerkt als een "intolerante misdaad"?
Cijfers alleen zeggen dus erg weinig, en het siert je dan ook niet dat je alleen daaruit conclusies trekt.
Dus wat jij zegt hier eigenlijk is..... het gaat wel goed in Nederland met al die Turken en Marokkanen, kijk eens naar de VS en Frankrijk?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:13 schreef Buschetta het volgende:
Nee ik heb in verschillende staten gewoond. Die cijfers ondersteunen mijn ervaring slechts. Americanen zijn gewoon vrij conservatief en totaal niet tolerant tegenover minderheden. Het is altijd groepjes vorming wat ik er heb gezien. Blacks with blacks, latino's met elkeer enz. enz. Iedereen gaat naar zn eigen clubs.
Ik heb zelf in zwarte wijken gewoond in N.L en geloof me dat die wijken een stuk minder geweldadig en gevaarlijk zijn voor een blauwogige blanke als de US.
Ik denk dat hij zegt: Het kan altijd slechter.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus wat jij zegt hier eigenlijk is..... het gaat wel goed in Nederland met al die Turken en Marokkanen, kijk eens naar de VS en Frankrijk?
euhmmm ooit van de "inquisitie" gehoord? Honderden jaren? ik weet niet in wat voor dorp je woont en of daar veel "moren" zoals ze die hier noemen wonen,, maar de meeste Spanjaarden zijn er op ze zachtst gezegd niet blij mee zoals de meeste nl'ers een hekel hebben aan marokanen,, het is een trieste zaak maar probeer het aub niet mooier te praten dan het is. Iquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:04 schreef phileine het volgende:
In Spanje leven de Christenen en de Moslims (en trouwens ook de Joden) al honderden jaren lang prima met elkaar samen. Allemaal wel met een redelijk behoud van eigen cultuur, maar inmiddels is er ook wel een hele mix ontstaan wat je bijvoorbeeld erg terugziet in de bouwstijlen, de taal en de feesten die gevierd worden. Dat kan dus echt wel.
Misselijke tekst man, jij mag omdat je in NL bent geboren what ever, lekker makkelijk gaan en staan waar je wilt, maar iemand anders kan dat "binnen 10 jaar" ook, omdat ie in fuckin mexico is geboren..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Een van de hekelpunten in de VS momenteel is "anchorbabies", waarbij een zwangere illegale de grens over trekt, hier het kind baart, waardoor het kind Amerikaanse wordt. De moeder mag dan omwille scheiding moeder/kind etc gewoon bij het kind blijven, en krijgt dan een verblijfsvergunning. Na 5 jaar kan ze deze omzetten in Amerikaans staatsburgerschap, en in de jaren daarna kan ze haar man, haar evt. andere kinderen, etc zonder problemen naar de VS halen. En zo kun je dus als illegaal, binnen een jaar of 10 geheel legaal zijn met al je kinderen op Amerikaanse scholen, die door mijn belastingcentjes worden betaald
Ik ken redelijk wat marrokanen in Spanje en ze zeggen allemaal dat ze gediscrimineerd worden. Mijn indruk was dat het een tikkie erger is als in N.L. Maarrrrrr ik denk dat de marokkanen in Spanje (tenminste die ik ken) wat erger zijn qua straatroof en dergelijke (inbraken zijn volgens mij wat moeilijker in spanje). Ik ken toevallig een Taikondo/capoeira proffesor die in Barcelona eens flink te grazen is genomen tijdens een beroving door een groep marrokanen (Barrio Gótico) en dan moet je wel lef hebben als groep tegen zo iemand. En de andere Marrokanen die ik daar kende en gesproken heb waren ook geen fijne jongens. Maar goed ik heb alleen in Barcelona en Madrid voor langere tijd gezeten dus in het zuiden weet ik niet hoe het zit.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:25 schreef phileine het volgende:
DAHM, ik woon in Andalucía -beroemd om die mengeling van christelijk/moors/joodse invloeden. Nee natuurlijk hebben de Spanjaarden er niet om gevraagd toen overheerst te worden, maar er is daardoor wel een mengeling ontstaan. Dat verzin ik niet alleen zelf, dat lees je ook in alle verhandelingen over dit deel van Spanje.
Misschien zie ik het te beperkt en is het toeval dat ik nog geen staaltjes rassendiscriminatie heb gezien. Ik weet wel dat de Marokkanen die ik hier ken gewoon meefeesten als er een christelijke sint weer eens wordt vereerd en vice versa. En ja, er is hier een groot deel Marokkaans (bij mijn dochtertje op school is zeker 10% marokkaans als het niet meer is, en dat is geen uitzonderlijke school oid) en die worden op school in ieder geval erg gewaardeerd omdat ze bij de feesten altijd zo breed uitpakken met lekker eten.
Nogmaals, misschien wonen we hier nog te kort, misschien is ons gebied een uitzondering, maar ik heb echt nog NOOIT iets gemerkt van discriminatie specifiek aan het adres van moslims, ook niet in -soms best pittige gesprekken daarover-. Terwijl je daar in Amsterdam echt na een paar dagen al over struikelt.
Maar goed, laat me dan in ieder geval nog even in die waan.
-edit- je hebt met die spaanse inquisitie trouwens wel een punt. Ik dacht dat die al rond 1700 opgeheven waren, maar zie dat ik er een flinke eeuw naastzat![]()
In AZS's gewerkt...dus ik weet van dichrbij wat er speelt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Men accepteert immigranten beter. Kijk als jij rode verf bent, en je accepteert absoluut geen blauwe verf, dan blijf je inderdaad met een apart stuk rood, en een apart stuk blauw. Integratie is iets wat van twee kanten moet komen, kortom, een blik rode verf met een flinke lepel blauwe verf erin wordt gewoon een tikkeltje paarser.
[..]
Het mag overduidelijk zijn dat jij geen enkele ervaring hebt met de IND in Nederland, of een immigratiedienst in het buitenland. De vraag van dit topic is echter: Ga je in de toekomst ervaringen opdoen met een immigratiedienst, of blijf je altijd in Nederland zitten?
Ik heb familie die momenteel "illegaal" in de US verblijft.... mischien als jij het topic een keer doorleest begrijp je dat wat beter.quote:Het is maar goed dat je ook echt weet hoe de Amerikaanse wetten in elkaar steken.Een verlopen greencard kan nog wel vernieuwd worden, zolang je maar in de VS bent (en blijft), en het niet meer dan 90 dagen verlopen is. Je krijgt trouwens je verniewingspapieren gewoon opgestuurd, tenzij je geen nieuw adres opgeeft als je verhuisd.
![]()
Je bedoelt tenzij en daar zit hem dus het probleem.quote:Je kunt ook zonder problemen een fiets stelen of een keer dronken en baldadig zijn op een Green Card. Een "misdameanor" is geen reden tot uitzetting. Moord, verkrachting etc natuurlijk wel, maar dat is in Nederland ook zo. De 1200 Marokkanen die momenteel in Nederlandse gevangenissen zitten worden ook gewoon uitgezet, mits ze al Nederlander zijn natuurlijk.
Nogmaals topic lezen.... ik zit niet meer in Nederland.quote:En verder mag je hierover topics gaan openen in POL enzo, de vraag is hier of je zou willen vertrekken vanwege de multiculturele samenleving, maar volgens mij blijf jij liever in Nederland.
Laatste keer dat ik in Brussel was...... Ik kan me daar iets bij voorstellen, zeker als je dit leest:quote:Op maandag 11 juni 2007 12:47 schreef katerwater het volgende:
Vroeger vond ik het maar een gekke reden om daarvoor naar het buitenland te trekken, maar ik begin het toch serieus te overwegen...
Ongeveer 65procent (!) van de Brusselaars zijn immigrant. Van de 35 andere is het merendeel franstalig. Als Nederlandstalige belg voel ik me meer en meer gediscrimineerd. Ik ben een minderheid en ik wordt in winkels en aanverwanten al een tijd niet meer in het nederlands aangesproken Dat de turk van de nachtwinkel geen nederlands kan, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar dat de grootste winkelstraat (de nieuwstraat) eentalig frans aan het worden is, steekt me geweldig de keel uit![]()
Om maar te zwijgen over de steeds groter wordende, erg gesloten community van de eurocraten (rijke mensen die voor de europese unie werken...)
Ik denk er dus serieus over na om weg te trekken naar het buitenland. En ik ben lang niet de enige Nederlandstalige! Ze trekken hier met bosjes weg, met zoveel zelfs dat de brusselse politici overwegen niet nederlands, maar engels als tweede taal te gebruiken![]()
Ik geef alleen maar aan dat vanuit het IND personeel waar ik mee te maken heb gehad (Utrecht) er geen enkele verwelkoming was, en dat dit aan de andere kant van de plas duidelijk anders is. Nederlanders zijn lang niet zo tolerant als iedereen in de wereld denkt, en dat blijkt o.a. aan de calvinistische houding van ambtenaren.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:27 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind je toch echt een enorme huilie hoor betreffende jouw "IND" verhaal
Daarvoor hoef je niet uit Nederland te vertrekken, en in Ierland komen ook steeds meer moslims.... volgens de census van 2006 zijn er sinds de census van 2002 69% meer moslims bij gekomen. Nog steeds niet heel erg veel vergeleken bij Nederland, zo'n 33.000 moslims in totaal, maar het land heeft zelf ook slechts 4 miljoen inwoners natuurlijk.quote:mijn kinderen krijgen een moslim-vrije opvoeding als het effe kan.
Calvinistisch land idd....lands wijs lands eer...als ga je pleite....quote:Op maandag 11 juni 2007 17:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat vanuit het IND personeel waar ik mee te maken heb gehad (Utrecht) er geen enkele verwelkoming was, en dat dit aan de andere kant van de plas duidelijk anders is. Nederlanders zijn lang niet zo tolerant als iedereen in de wereld denkt, en dat blijkt o.a. aan de calvinistische houding van ambtenaren.
Komen er ook niet veel meer Polen dan moslims naar Ierland? Ik heb altijd een beetje het idee dat Ierland (samen met the UK) het walhalla is voor de Polenquote:Op maandag 11 juni 2007 18:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Calvinistisch land idd....lands wijs lands eer...als ga je pleite....
Daarvoor hoef je niet uit Nederland te vertrekken, en in Ierland komen ook steeds meer moslims.... volgens de census van 2006 zijn er sinds de census van 2002 69% meer moslims bij gekomen. Nog steeds niet heel erg veel vergeleken bij Nederland, zo'n 33.000 moslims in totaal, maar het land heeft zelf ook slechts 4 miljoen inwoners natuurlijk.
[quote]
Een stijging 69% we hadden er 5 nu zijn het er 6.
Ierland wordt steeds Katholieker, dankzij de immigrernde polen. deze roepen de ontkerkeling die door de immigranten uit andere westerse landen in de hanbd gewerkt wordt een beetje tegen.
In tegenstelling tot NL durft men hier wel tegenspraak te maken tegen baardmannen ed die verbaal misbruik aan autochtone bevolking geven, en worden hoofddoekjes niet getolereerd op school. Twee van de drie moslimscholen zijn inmiddelds gesloten wegens 1) gebrek aan belangstelling 2) zich niet houden aan de regels.
Ierland zeker, we hebben hier een hoop polen ... en ze assimileren hier redelijk goed.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Fetai het volgende:
[..]
Komen er ook niet veel meer Polen dan moslims naar Ierland? Ik heb altijd een beetje het idee dat Ierland (samen met the UK) het walhalla is voor de Polen
Dat stukje in die link... Denk dat wij daar langzaam ook op afstevenen. Laatste tijd de berichten gevolgd met in elkaar geslagen vrouwen? Allemaal omdat ze zo hoerig erbijlopen volgens onze gekleurde, vriendelijke medemens.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik in Brussel was...... Ik kan me daar iets bij voorstellen, zeker als je dit leest:
http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
Het gros van mijn vriendinnen doen dit ook. Ik heb weinig last, maar als vrouw is het in sommige delen van Brussel nagenoeg onleefbaar om na 21u over straat te lopen (in de zomer is het dan nog licht, he!).quote:Op maandag 11 juni 2007 17:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik in Brussel was...... Ik kan me daar iets bij voorstellen, zeker als je dit leest:
http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
Getver, wat misselijkmakend om dit te horen. Dat hier snel een eind aan mag komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:28 schreef katerwater het volgende:
[..]
Het gros van mijn vriendinnen doen dit ook. Ik heb weinig last, maar als vrouw is het in sommige delen van Brussel nagenoeg onleefbaar om na 21u over straat te lopen (in de zomer is het dan nog licht, he!).
Beetje grof misschien om te zeggen, maar de marrokanen in antwerpen en amsterdam zijn lang niet zo gortig als hier in brussel!
Daar ligt het probleem in de multicurele samenleving nou juist. Denk niet dat iemand hier weg wil om de haatzaaiende Aziaten of de vuige Duitse hangjeugd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:53 schreef popolon het volgende:
Als het even kan, probeer het wat breder te houden dan alleen Marokkanen aub.
Heb je er last van gehad? Ik nog nooit...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:25 schreef arrebar het volgende:
Aziaten kunnen anders ook irritant zijn, alleen meestal niet geweldadig....
Nee klopt, want in andere landen is er ook totaal geen sprake van overlast door minderheden. Echt, dat is alleen in Nederland.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daar ligt het probleem in de multicurele samenleving nou juist. Denk niet dat iemand hier weg wil om de haatzaaiende Aziaten of de vuige Duitse hangjeugd.![]()
Moslim is echter te genaraliserend ...alhoewel dat de correcte beschrijving is...zie Engeland...zie Thailandquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee klopt, want in andere landen is er ook totaal geen sprake van overlast door minderheden. Echt, dat is alleen in Nederland.
Emigreren om die reden is naief. Verhuis dan naar een hutje ergens in Friesland of Schiermonnikoog.
Maar ik neem aan dat 't punt duidelijk is.
Dude, en in Thailand zijn er verder geen problemen? En de Polen die overlast geven in Duitsland zijn vast verborgen Moslims, en de Roemenen, Bulgaren, Albaniers, Russen die problemen veroorzaken in Centraal en Zuid Europa leggen stiekum ook 5 keer per dag hun matje uit om naar het Oosten te bukken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Moslim is echter te genaraliserend ...alhoewel dat de correcte beschrijving is...zie Engeland...zie Thailand
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:56 schreef D1 het volgende:
[..]
En de Polen die overlast geven in Duitsland zijn vast verborgen Moslims,
Ken uw details: Albanezen zijn wél moslim.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:56 schreef D1 het volgende:
[..]
Dude, en in Thailand zijn er verder geen problemen? En de Polen die overlast geven in Duitsland zijn vast verborgen Moslims, en de Roemenen, Bulgaren, Albaniers, Russen die problemen veroorzaken in Centraal en Zuid Europa leggen stiekum ook 5 keer per dag hun matje uit om naar het Oosten te bukken.
Nee, die theorie van jou is muurvast![]()
]http://nl.wikipedia.org/wiki/Albanie[/quote][/url]quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ken uw details: Albanezen zijn wél moslim.
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Albanie
Dat ze overlast veroorzaken is duidelijk, daarom heb ik ze ook aangehaald. Wat ik echter probeerde aan te geven is dat de krampachtige stelling dat criminaliteit direct verbonden is met religie alleen stand houd als je ontzettend selectief met je voorbeelden omgaat.quote:En of het er mee te maken heeft of niet, voor een volk dat slechts 3 miljoen bedraagt geven ze heel wat overlast in diverse steden/zones van Europa, met name in Italie, maar ook bijv. een stad als Antwerpen kan er over mee praten.
http://www.standaard.be/A(...)elid=dst12052001_021
Albanezen zijn in de regel moslim, datzelfde geldt voor Kosovaren. . Het is daar de dominante religie omdat ze eeuwenlang tot het Ottomaanse Rijk hebben behoord.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:25 schreef D1 het volgende:
[..]
Daaruit blijkt dat er Albaneze moslims zijn, niet dat Albanezen moslim zijn.
[..]
Nee ik stel niet criminaliteit ik heb het over aanstellerij en dram gedrag.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:25 schreef D1 het volgende:
[..]
[..]
Dat ze overlast veroorzaken is duidelijk, daarom heb ik ze ook aangehaald. Wat ik echter probeerde aan te geven is dat de krampachtige stelling dat criminaliteit direct verbonden is met religie alleen stand houd als je ontzettend selectief met je voorbeelden omgaat.
Ah ja juh, je meent utquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:25 schreef D1 het volgende:
[..]
[..]
Pssst, boemtieboemquote:Dat ze overlast veroorzaken is duidelijk, daarom heb ik ze ook aangehaald. Wat ik echter probeerde aan te geven is dat de krampachtige stelling dat criminaliteit direct verbonden is met religie alleen stand houd als je ontzettend selectief met je voorbeelden omgaat.
Argumentatiequote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Hendrik_Haan het volgende:
[..]
Ah ja juh, je meent ut
[..]
Pssst, boemtieboem
Je hebt echt issues kerel! Of je bent vroeger gepest door Marokkanen of je hebt nooit Moslims als vrienden of collega's gehad. Voor de rest ben ik blij voor je dat je in Ierland woont!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee ik stel niet criminaliteit ik heb het over aanstellerij en dram gedrag.
Ok oosteuropeanen hebben hun eigen winkeltjes net als de turken en marokkanen etc maar ze zijn heel wat respectvoller dan de Moslims....
Ze proberen niet hun cultuur op te dwingen en rezzzpekt te eisen als andere voornoemde groepering
Ik ben ook heel blij dat ik in Ierland woonquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:56 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Je hebt echt issues kerel! Of je bent vroeger gepest door Marokkanen of je hebt nooit Moslims als vrienden of collega's gehad. Voor de rest ben ik blij voor je dat je in Ierland woont!![]()
cultuur opdwingen? rezzzpekt?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee ik stel niet criminaliteit ik heb het over aanstellerij en dram gedrag.
Ok oosteuropeanen hebben hun eigen winkeltjes net als de turken en marokkanen etc maar ze zijn heel wat respectvoller dan de Moslims....
Ze proberen niet hun cultuur op te dwingen en rezzzpekt te eisen als andere voornoemde groepering
LOL, je bent nog leuker dan ik dacht.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:01 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij dat ik in Ierland woon![]()
Vrienden zijn mensen die je kunt vertrouwen....daar zitten dus idd geen moslims bij
De paar die de kans kregen zitten nu, hebben gezeten, of zullen in de nabije toekomst ziiten ivm drugs en pooierij
Sjonnies vertouw ik ook niet hoor.....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:09 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
LOL, je bent nog leuker dan ik dacht.IK vind het jammer dat je zo denkt want denk je nou echt dat van al die Moslims er niet een paar zouden zitten die je kunt vertrouwen? En dat je ze niet kunt vertrouwen, komt dat door hun geloof? En waarom heb ik dan wel veel Nederlandse vrienden terwijl ik een Moslim ben? Kom op kerel, wees een beetje genuanceerd.
![]()
Die rechtenstudente die in niqaab naar de Universiteit gaat, vrouwen die voor hoer worden uitgemaakt als ze geen hoofddoekje hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
cultuur opdwingen? rezzzpekt?
edit:
cultuur opdwingen: vast zoiets als leraressen die een hoofddoekje willen dragen? Zeker onwenselijk, maar zo'n vrouw is heus geen marsmannetje die in de maatschappij infiltreert om onze cultuur te vernietigen. Een burqa is een ander verhaal, maar hoeveel moslima's dragen nou zo'n ding?
Dat bedoelde ik niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:53 schreef popolon het volgende:
Als het even kan, probeer het wat breder te houden dan alleen Marokkanen aub.
Amerika is natuurlijk veel meer een immigratieland bij uitstek (alhoewel Nederland, en dan met name Holland, ook een aardige historie heeft qua immigranten), dus dat kan wel kloppen. Maar ik denk niet dat het daar volledig aan te wijten is. De Vietnamezen in Amerika verachten de Amerikaanse samenleving niet, althans niet voor zover ik weet (Mexicanen misschien wel, maar dan weer niet degene die in Amerika wonen). Ik heb op een internationale tweetalige middelbare school in Rotterdam gezeten, met zo'n zestig verschillende nationaliteiten. In de jaren negentig zeg maar het summum van de multiculturele droom. Maar het was voor de meeste mensen toen al duidelijk dat die droom door een bepaalde groep niet gedragen werd, die altijd feestjes zaten te verzieken, vonden dat Hitler the man was en die een schurfthekel hadden aan die kankerkazen. Natuurlijk, het merendeel van de Nederlanders zijn een stelletje Wilders nalopers die nog nooit een buitenlander hebben gezien, maar het begin van de 'volkshetze' was naar mijn idee toch echt meer dat de mensen een beetje genoeg hadden van het geziek van 'de Marokkanen'.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:59 schreef maartena het volgende:
Alleen 1 wezenlijk verschil.... ze zijn niet Islamitisch. Maar de problemen zijn vrijwel gelijk aan de problemen die men in Nederland heeft met Marokkanen.
Toch accepteert men deze allochtonen veel meer dan dat Marokkanen in Nederland geaccepteerd worden. Dus misschien heeft het toch iets te maken met de afkeer voor Islam van veel Nederlanders, waar de Mexicanen en Vietnamezen veelal Katholiek, danwel Christelijk zijn.
En zo zijn er legio moslims die heel duidelijk afstand nemen van wat sommige van hun zogenaamde mede-moslims uitvreten. Wat ben jij selectief generaliserend zeg.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:32 schreef desiredbard het volgende:
Er zijn zat polen en russen die heel duidelijk afstand nemen wat sommige van hun zogenaamde landgenoten uitvreten.
Het was een soort spelletje van mij om aan Spanjaarden te vragen of ze vaak terug gaan naar Marokko, of gewoon terloops vragen of ze Marrokaan zijn. Die reacties ..... ik lag altijd dubbel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef phileine het volgende:
[..]
En zo zijn er legio moslims die heel duidelijk afstand nemen van wat sommige van hun zogenaamde mede-moslims uitvreten. Wat ben jij selectief generaliserend zeg.
Nog even over de situatie hier. Misschien ben ik gewoon te naïef, maar ik zie het hier dus écht niet die discriminatie die Nederland heeft en dat enorme onderscheid op ras of afkomst.
Geef eens 10...nee drie voorbeelden die ook echt niet verklarend of goedpratend/theedrinkend bezig zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef phileine het volgende:
[..]
En zo zijn er legio moslims die heel duidelijk afstand nemen van wat sommige van hun zogenaamde mede-moslims uitvreten. Wat ben jij selectief generaliserend zeg.
Probeer het eens in duidelijk begrijpbaar Nederlands want zoals het er nu staat begrijp ik er i.i.g niets van.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Geef eens 10...nee drie voorbeelden die ook echt niet verklarend of goedpratend/theedrinkend bezig zijn.
3 voorbeelden van zo'n uitspraak zonder maar of verklaring die ook maar begrip voor de denkwereld van een fundamentalist inclineerd.
Nee zoals je goed geraden hebt heb k het over publiekere figuren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:40 schreef phileine het volgende:
Wat wil je nou db? Dat ik een lijstje geef van: 1. Mijn NL vriendin Malika, 2. Mijn voormalige buurman Hossein, 3. Juf Fatima op de school van mijn dochtertje, etc? Iets zegt me dat je daar geen genoegen mee neemt.
Maar dat doet er niet toe, want ik ga die discussie gewoon niet hier en niet met jou voeren.
Dat getal zegt nou ook weer niet zo veel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef phileine het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag dat er in de gemeente Fuengirola bewoners van 127 verschillende nationaliteiten staan ingeschreven, dus misschien ís deze stad ook wel een grote uitzondering.
Slechte vergelijking, die negers zijn hier namelijk al ruim 200 jaar. Vraag nu hetzelfde eens aan een Mexicaan. Of nog beter, vraag het eens aan een Mexicaan terwijl het WK aan de gang is.....quote:Op zondag 1 juli 2007 05:32 schreef Stratos het volgende:
Een neger in Amerika is trots om Amerikaan te zijn, die zwaait niet met een Afrikaans vlag, maar met de Amerikaans vlag en een neger voelt zicht Amerikaans. Vraag een hier geboren Marokaan of hij/zij Nederlander voelt?!
Heb je dit zelf meegemaakt? Kun je voorbeelden noemen van waarom je er zo over voelt?quote:Op zondag 1 juli 2007 05:32 schreef Stratos het volgende:
Ik hoop over 2 jaar te vertrekken na het behalen van mijn Master opleiding. Toen ik naar NL kwam in 1998, had ik een rooskleurig beeld van een land vol tolerantie en liefde voor de medemens
, maar dat beeld klopt niet. Vooral de laatste jaren met zoveel intolerantie jegens andere mensen die anders zijn wij/zij cultuur, en de afschuwelijk verharding. Ik ben niet met haat en afkeer tegen anderen opgevoed. De huidige situatie in NL gaat dus tegen mijn principes in.
Gok dat dat ook een deel van het probleem zal zijn, aangezien zij zichzelf grootste deel van de tijd Marokkaan vinden en dat de rest maar 'kankerkaaskoppen' zijn om maar even een deel van die groep te citerenquote:Op zondag 1 juli 2007 05:32 schreef Stratos het volgende:
Een neger in Amerika is trots om Amerikaan te zijn, die zwaait niet met een Afrikaans vlag, maar met de Amerikaans vlag en een neger voelt zicht Amerikaans. Vraag een hier geboren Marokaan of hij/zij Nederlander voelt?!
Precies. Hier in de V.S. worden immigranten een stuk beter geaccepteerd door de samenleving, deels natuurlijk door de historie. Gisteren waren er op CNN een aantal gasten die eens keken naar het verschil tussen de Moslim bevolking in Groot-Brittannië, en de Verenigde Staten naar aanleiding van de terroristische aanslag in Glasgow etc, en daar kwam uit dat de moslims in de VS veel beter waren opgeleid, en tot een hogere samenlevingsklasse dan het geval was in GB. Er wonen 4 tot 5 miljoen moslims in de Verenigde Staten, en er zijn complete wijken die moslim zijn, zoals "Little Gaza" bij mij in de buurt, en in Detroit en omstreken zit een grote Irakese bevolking. En zelfs met een opeengepakte hoeveelheid moslims, meestal afkomstig uit dezelfde landen waar ze in Europa vandaan komen, gaat het hier in de V.S. toch relatief goed. Ook Nederland was weer heel eventjes in het nieuws met de moord op van Gogh, en de vorming van extremistische groepjes onder moslimjongeren in diverse landen.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:11 schreef phileine het volgende:
Je kunt wel blijven roepen dat het allemaal zo erg niet is en dat het allemaal alleen maar de schuld is van de kankermarokkanen, maar deskundigen in binnen- en buitenland hebben daar toch een andere mening over. Ik zeg niet dat de marokkanen in ons land allemaal lieverdjes zijn en helemáál nergens schuld aan hebben, maar het zou Nederland niet misstaan om ook eens de hand in eigen boezem te steken.
En het grappige is dat ik toevallig gisteren in een vlaggenwinkel (4th of July komt eraan) een Amerikaanse vlag gekocht heb van een moslima met hoofddoek en alquote:Op zondag 1 juli 2007 17:26 schreef flipsen het volgende:
Net zo min als hoofddoekjes op straat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |