Op ongeveer een uurtje rijden ten zuiden van Dublin liggen de Wicklow Moutains, een erg mooi ruig natuurgebied. Zeker als je een auto gaat huren is het met een daguitstapje best te doen. Je rijdt dan over de 'Military Road', een weg die door de Engelsen is aangelegd om het gebied wat toegankelijker te maken, zodat de Ierse rebellen zich er niet meer steeds konden verstoppen. De weg ziet er uit alsof ie sinds die tijd niet veranderd is, op de laag asfalt na danquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:49 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook 11 juni naar Dublin, met ryanair voor 1 cent. Wel zin in. Heb nog niet echt een idee van wat ik wil zien of wil doen ofzo. Vind die natuurfoto's erg mooi, maar denk niet dat dat dicht bij Dublin ligt. Ach nou ja, voor dat geld, we zien t wel
OK, dan plaats ik er maar 1quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:41 schreef DIGGER het volgende:
Niet zoveel foto's posten, dan word m'n verlangen naar Ierland weer zo groot en ik heb m'n trip al gehad voor dit jaar….
En de leukste studentenstad by far is Galway. Staat er ook om bekend.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:15 schreef Fetai het volgende:
Wat is de leukste studentenstad in Ierland? Ik dacht zelf aan Cork...
Ik had het kunnen wetenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OK, dan plaats ik er maar 1
[afbeelding]
Italiaanse studentesquote:En de leukste studentenstad by far is Galway. Staat er ook om bekend.
Hoe was de vakantie?? Doe's mailen!!quote:
he,ik heb een deja vuquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
OK, dan plaats ik er maar 1
[afbeelding]
[..]
En de leukste studentenstad by far is Galway. Staat er ook om bekend.
Ssssst!!!quote:
Galway tijdens de races is een big nono!! Ik ga de stad NIET in dan. Gekkenhuis!!quote:En Galway is idd een briljante stad. Alleen lastig als je tijdens the races een overnachting moet vinden
Bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En de leukste studentenstad by far is Galway. Staat er ook om bekend.
Ik zou voorstellen om niet met een reisbureau te werken. Als je niet in de drukste periode gaat, en je huurt een auto, kan je de dag zelf beslissen welke B&B in de regio waar je dan zou geraakt zijn, je voorkeur geniet (meestal is er dan wel plaats).quote:Op zondag 10 juni 2007 18:48 schreef Roxy23 het volgende:
Hoi hoi allemaal.
Ik wil graag weer eens naar Ierland en zat te lezen op de site van BBI travel.
Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik wil dan namelijk via hun een fly drive boeken met B&B vouchers.
Groetjes Roxy
Ps: Wat zijn die vliegreizen duur zeg vanuit Nederland naar Cork met Aer Lingus![]()
Ben zo'n 230/240 euro kwijt ongeveer, terwijl je met Ryanair vanuit Charleroi voor 52 euro in Shannon bent...(retour beide prijzen)
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:38 schreef Roxy23 het volgende:
Ik heb idd plannen om in Juli al te gaan dus vandaar mss ook de hoge prijzen.
Hoogseizoen en kort van tevoren, dat zou het kunnen wezen.
Ik zie dat mijn vlucht op Maandag veel duurder is dan op andere dagen.
Heb jij btw speciaal geregistreerd om in dit topic te kunnen postenquote:Op zondag 10 juni 2007 21:50 schreef Roxy23 het volgende:
Ik ga kijken of ik het goedkoper voor mezelf kan maken en anders heb ik pech gehad hihi...
Thnx![]()
Jaquote:Op zondag 10 juni 2007 21:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb jij btw speciaal geregistreerd om in dit topic te kunnen posten
Wellicht komen we ons dan nog tegen; van 14 tot 21 juli heb ik een Farmhouse geboekt in Dingle!quote:Op maandag 11 juni 2007 15:42 schreef Roxy23 het volgende:
Ik heb vandaag geboekt voor 10 Juli.
Ga 6 dagen naar Ierland, lekker rondrijden door Cork en Kerry, yeah![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:54 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Wellicht komen we ons dan nog tegen; van 14 tot 21 juli heb ik een Farmhouse geboekt in Dingle!
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:55 schreef Roxy23 het volgende:
[..]
Ik ga toevallig ook naar Dingle tijdens de trip, alleen rond de 14e zit ik weer richting Cork vanwege de vroege vlucht de ochtend erop![]()
Er zijn pinautomaten genoeg. Een creditcard machine is iets anders dan een pinautomaat. Een pinautomaat heet een ATM in Ierland. Er zijn supermarkten die ze hebben en er zijn ook banken genoeg hoor. No worries. Als je haar nog een keer wilt terugmailen en vraagt of er een ATM in de buurt is weet ze vast wel waar de dichtstbijzijnde is.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:38 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Kinlay, waar ik gereserveerd heb, om te vragen of je daar kunt pinnen. Ik heb het ook gewoon pin genoemd omdat ik niet wist hoe het heet in Ierland. Zij reageerden dat ze een credit card machine hebben, is dat hetzelfde of moet ik toch maar contant geld meenemen?
In de meeste pubs die wij tegen kwamen hebben ze naast Guinness ook Heineken en Carlsberg, een of twee lokale biertjes, en Bulmers op de tap. Die laatste is een cider, die je maar beter niet met bier kunt verwarrenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:13 schreef Doekes het volgende:
Schenken ze in de pubs ook ander bier dan Guinness? Ik vind Guinness helaas niet zo lekker.
Volgens mij hangt dat af van je bank of rekening: bij sommige banken is pinnen alleen in Nederland gratis, bij sommigen in heel Europa.quote:Op donderdag 14 juni 2007 07:33 schreef DIGGER het volgende:
Pinnen in Ierland is gewoon gratis hoor als je dat met je bankpas doet.
Sommige pubs hebben een biertap of 30quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:13 schreef Doekes het volgende:
Schenken ze in de pubs ook ander bier dan Guinness? Ik vind Guinness helaas niet zo lekker.
Yes, it does! Thanks!quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sommige pubs hebben een biertap of 30
(Carlsberg, Budweiser, Murphy's, Smithwicks, Foster, Heineken, Kilkenny etc.)
Does that answer your question?
Volgens de taxichauffeur: "6 million euros of wasted tax money that should have been used on health care instead".quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:54 schreef Zwansen het volgende:
Gister terug gekomen uit Dublin. Van maandag tot woensdag geweest. Erg kort, maar zeker de moeite waard.
Leuke stad. Maar wat moet die lange paal voorstellen?
Ach, als je het niet eens kunt spellen, is het maar goed dat je het niet lekker vindt.quote:
ssssssssssssssssssssssssssss....quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ach, als je het niet eens kunt spellen, is het maar goed dat je het niet lekker vindt.![]()
Ze zijn heel makkelijk te vinden, gewoon bij de uitgang allemaal naast elkaar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:10 schreef Rory78 het volgende:
Zijn de autoverhuurmaatschappijen een beetje te vinden op Dublin Airport. Ik kom vlak voor de middag aan op een donderdag, moet om 13u mijn bus ophalen en dan zorgen dat ik voor half 7 's avonds ingecheckt ben in een B&B Doolin. Gaat me dat lukken denken jullie?
Verder: bij terugkomst blijven wij nog enkele nachten in Dublin. Het is dan onzin om onze huurbus dan doelloos voor het hotel te laten staan, dus ga ik die na de eerste nacht inleveren. Hoe kan ik het beste terugkeren vanaf het vliegveld?
Dorpswinkeltjes vaak tot een uur of 9, Stadswinkeltjes ook, Dunnes Stores en Tesco in grote steden 24/7quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:23 schreef p-etr-a het volgende:
IK HEB ER ZIN IN!
Maar heb wel een paar praktische vraagjes...
* Tot hoe laat zijn supermarkten in Ierland open?
Bij de buschauffeur of bij de tourist office, in Dublin ook nog op het vliegveld overdag. 's-Avonds is die balie vaak dichtquote:* Waar kan ik tickets voor Bus Eiréann kopen in Galway, en waar in Dublin?
Ligt eraan hoe sportief je bent, en ' hoeveel' Dublin je wilt verkennen. Als je puur het centrum pakt is het te voet goed te doenquote:* Is het waar dat je Dublin goed te voet kunt verkennen, of is het slim om een soort rambler ticket te kopen?
Vaak wel.quote:* Kom je ook in aanmerking voor studentenkorting op bijvoorbeeld excursies en busritten als je een Nederlandse collegekaart hebt?
Not at all!!quote:Bedankt!
Dublin is idd goed te lopen, het is een redelijk kleine stadquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:23 schreef p-etr-a het volgende:
IK HEB ER ZIN IN!
Maar heb wel een paar praktische vraagjes...
* Tot hoe laat zijn supermarkten in Ierland open?
* Waar kan ik tickets voor Bus Eiréann kopen in Galway, en waar in Dublin?
* Is het waar dat je Dublin goed te voet kunt verkennen, of is het slim om een soort rambler ticket te kopen?
* Kom je ook in aanmerking voor studentenkorting op bijvoorbeeld excursies en busritten als je een Nederlandse collegekaart hebt?
Bedankt!
Wij zaten ongeveer een half uur nadat we geland waren in de auto. Het scheelde dat we geen ingechekte bagage hadden, dus daar hoefden we niet op te wachten. Hoe lang het rijden is van het vliegveld naar Doolin weet ik niet, maar het lijkt me dat je dat in die tijd wel moet reddenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:10 schreef Rory78 het volgende:
Zijn de autoverhuurmaatschappijen een beetje te vinden op Dublin Airport. Ik kom vlak voor de middag aan op een donderdag, moet om 13u mijn bus ophalen en dan zorgen dat ik voor half 7 's avonds ingecheckt ben in een B&B Doolin. Gaat me dat lukken denken jullie?
Doe lange paal (the Spire) geeft mooi het drugsprobleem van Dublin weerquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:54 schreef Zwansen het volgende:
Gister terug gekomen uit Dublin. Van maandag tot woensdag geweest. Erg kort, maar zeker de moeite waard.
Leuke stad. Maar wat moet die lange paal voorstellen?
Trouwens, Guinnes.
Ik drink het ook niet hoor..quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
ssssssssssssssssssssssssssss....
En ik blijf het ranzig vinden...
In Ierland zit er in de Heinekenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik drink het ook niet hoor..
Ik drink gewoon Heineken
Ik wilde je nog meeten, maar zag niemand met een Lakerspetje.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik drink het ook niet hoor..
Ik drink gewoon Heineken
Had ff een pm gestuurd vlak voordat je weg ging...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik wilde je nog meeten, maar zag niemand met een Lakerspetje.
Ik zie niet zoveel goed Tsjechisch bier...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
In Ierland zit er in de Heinekenminder alcohol dan in de Nederlandse versie.
Ik raak geen Heineken aan. Walgelijk bier slootwater!!
De kans is aanwezig dat je mij er zietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik ga volgende maand naar Cork, wat moet ik daar gaan zien?
Dat is zo'n ISIC kaart volgens mij? Toen ik er een paar maanden zat was het wel nuttig, kreeg ook veel korting op een busabonnement en dergelijke, maar voor een aantal dagen lijkt het me niet echt de moeite, want je moet die dan apart aanschaffen. Zoals anderen al hebben gezegd: alles in Dublin is redelijk goed aan te lopen, als je de gevangenis wil bezoeken (wel een aanrader trouwens, Kilmainham Goal) is het wel handig om de bus te pakken, maar een kaart voor een paar dagen is niet echt nodig denk ik.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dublin is idd goed te lopen, het is een redelijk kleine stad
Studentenkorting? Toen ik in Ierland was heb ik bij vrijwel alle toeristische attracties studentenkorting gekregen met een pasje van weet ik veel wat (zoals je al wel begrijpt was ik toen al zo'n jaar of 5 geen student meer). Alleen bij de hele toeristische dingen kwam je er niet mee weg.
Schaal 1:1?quote:Op maandag 25 juni 2007 22:30 schreef p-etr-a het volgende:
Kylemore Abbey van Lego©
Nu te koop bij Bart Smit!
Dan kunnen we admission fee vragen! Binnen een paar dagen hebben we het er vast uit.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:14 schreef p-etr-a het volgende:
In dat geval wil ik 'm wel hebben!
Stick 'em up your arse mate! Admission, smadmission!quote:Op maandag 25 juni 2007 23:23 schreef p-etr-a het volgende:
<<pouêt pouêt>> You're forgetting your disc!
Juist NIET in Temple bar alle kroegen afstruinenquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef U het volgende:
Ik ga morgen 4 daagjes Dublin doen met vrienden (appt gehuurd). Iemand nog tips, behalve alle kroegen in Temple Bar afstruinen?
Idd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:10 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Juist NIET in Temple bar alle kroegen afstruinen
Ga gewoon naar Amsterdam!quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef U het volgende:
behalve alle kroegen in Temple Bar afstruinen?
Ze varen vrij regelmatig (ik dacht elk uur). Ik heb nog nooit moeten reserveren. En de prijs is zeer acceptabel (zeker als je rekening houdt dat je anders helemaal moet rondrijden).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:55 schreef Rory78 het volgende:
Heeft iemand wat informatie over de boot die tussen Kilrush en Tarbert vaart; is het gewoon aankomen en eroprijden of moet je eerst reserveren? Is het duur? Hoe lang duurt het? etc. etc.
(Ik rijd op een zaterdagmorgen tussen twee reisadressen in Doolin en Dingle, vandaar...)
Als Limerick bij de mooiste gedeelten van Ierland hoort zie ik geen reden om nog terug naar Ierland te gaan om andere delen te bekijken..... (Dublin is wel OKquote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Reizen magazine van juli/augustus staan negen pagina's over het mooiste gedeelte van Ierland! Het westen dus. Aandacht voor de Aran-eilanden, op bezoek bij Tim Robinson in Roundstone (die geweldig gedetailleerde kaarten van de Aran-eilanden, Connemara en The Burren heeft gemaakt) en Limerick (vind ik zelf geen geweldig indrukwekkende stad). Er staat verderop in het blad nog een reisaanbieding: 8-daagse hotelrondreis vanaf 559 euro, maar het is leuker om alles zelf uit te zoeken en te boeken.
Je gaat in elk geval naar de goede kant van Ierlandquote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:51 schreef Hi_flyer het volgende:
21 juli vertrekken we met vijf personen naar Ierland. We gaan drie weken en willen een halve maan door Ierland fietsen. Kort:
- Vliegen van Eindhoven naar Dublin.
- Door het binnenland naar de westkust (Galway)
- Bootje naar de Aran Islands. We weten nog niet welk eiland.
- Weer naar het vasteland en de cliffs of Moher.
- De westkust afzakken, waarbij we zeker de Ring of Kerry gaan fietsen.
- Via een stukje zuidkust naar Cork.
- Met AerLingus van Cork naar Amsterdam.
Iemand nog tips voor bezienswaardigheden die we gezien MOETEN hebben of hele mooie wildkampeerplekjes? Totaal willen we ongeveer 1500km fietsen, dus een beetje afwijken van de route is geen probleem.
Dingle is wel een goed idee denk ik. Aran willen we in principe in één dag doen, evt overnachten. Gelukkig is wildkamperen in Ierland overal toegestaan, mits toestemming van grondeigenaar. Dat levert in de praktijk geen problemen op. Ivm de financiën (5 studentenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je gaat in elk geval naar de goede kant van Ierland.
Trek voor de Aran eilanden in elk geval een paar dagen/nachten uit. Daar kun je ook lekker fietsen en je bent zo ongeveer aan het eind van de wereld (voor het gevoel). Boek bij de Cliffs of Moher een verblijf in Doolin (ligt daar niet heel ver vandaan). Leuke pubs met veel muziek (staat 't plaatsje om bekend). Verder is het schiereiland Dingleeen aanrader. Ligt ten noorden van de Ring of Kerry en is wat minder druk. Vanuit daar kun je nog een dagtocht maken naar de Blasket eilanden.
Over kampeermogelijkheden kan ik je geen eigen ervaringen vertellen. Volgens Lonely Planet (tip!! bestellen @ play.com) zijn er relatief weinig camping sites. Wel is het soms mogelijk om bij een hostel je tent op te zetten. Denk dat je 't een beetje moet combineren: hostel, B&B (Iers ontbijt; goede bodem voor een dagje fietsen) en kamperen.
http://www.weatheronline.co.uk/Ireland.htmquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:11 schreef Rory78 het volgende:
Nog tien nachtjes slapen...
Heeft iemand een goede site waar je gedetailleerde weersvoorspellingen kunt bekijken?
Jaquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Roxy23 het volgende:
Nog 5 nachtjes slapen![]()
In de reispapieren staat dat je 2 uur voor vertrek moet inchecken op Schiphol,
maar wanneer wij van Cork naar Amsterdam terugvliegen hebben we een hele vroege vlucht.
We vertrekken op Zondag 15 Juli om 06.20 uur, moeten we dan ook per se 2 uur van tevoren aanwezig zijn om in te checken?
Gewoon sleutel in het brievenbusje op de balie mikken. Zo vroeg is er nog niemand aanwezig denk ik.quote:Heeft iemand ervaring met het inleveren van de huurauto zo vroeg? Zijn er dan ook al mensen van het autoverhuur bedrijf, in mijn geval Avis?
Die vlucht neem ik ook (AerLingus). Dat is inderdaad een zwaar beroerde tijd om te vertrekken. Zeker als je per fiets naar het vliegveld moet... Hopelijk is het goed weer, dan overnachten we in de buurt van het vliegveld, of er in, maar waarschijnlijk doen ze alles dicht 's nachts.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Roxy23 het volgende:
Nog 5 nachtjes slapen![]()
In de reispapieren staat dat je 2 uur voor vertrek moet inchecken op Schiphol,
maar wanneer wij van Cork naar Amsterdam terugvliegen hebben we een hele vroege vlucht.
We vertrekken op Zondag 15 Juli om 06.20 uur, moeten we dan ook per se 2 uur van tevoren aanwezig zijn om in te checken?
Heeft iemand ervaring met het inleveren van de huurauto zo vroeg? Zijn er dan ook al mensen van het autoverhuur bedrijf, in mijn geval Avis?
Kwam de genoemde rondreis net toevallig tegen: http://www.anwb.nl/publis(...)lijk-ierland.nl.html .quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Reizen magazine van juli/augustus staan negen pagina's over het mooiste gedeelte van Ierland! Het westen dus. Aandacht voor de Aran-eilanden, op bezoek bij Tim Robinson in Roundstone (die geweldig gedetailleerde kaarten van de Aran-eilanden, Connemara en The Burren heeft gemaakt) en Limerick (vind ik zelf geen geweldig indrukwekkende stad). Er staat verderop in het blad nog een reisaanbieding: 8-daagse hotelrondreis vanaf 559 euro, maar het is leuker om alles zelf uit te zoeken en te boeken.
Dat zou op zich moeten lukkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef LaZZ het volgende:
Morgen ga ik naar Ierland. Nu moet ik vanaf Dublin Airport naar Galway gaan (met de bus). Ik zit alleen vrij krap qua tijd omdat ik 18.20 aankom. Ik kan dan om 19.15 een bus pakken (Citylink), hebben jullie enig idee of ik dan op tijd ben qua het wachten op m'n bagage?
Heel erg bedankt!
Dan ga ik de gok er maar op wagen. Thanks.quote:
De bussen vertrekken direct buiten de aankomsthal, dus als je geen pech hebt zou dat allemaal wel goed moeten komenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:49 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dan ga ik de gok er maar op wagen. Thanks.
Jazeker, het is geen ontwikkelingsland meer hier hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:04 schreef Rory78 het volgende:
Is er op Dublin Airport een soort supermarktje waar je even wat eten en drinken voor onderweg kunt inslaan?
Have funquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:21 schreef Rory78 het volgende:
Ah, geweldig... beschaving...Er is een Mac..
Nou snel de PC uit, het koffer inpakken, eten, slapen, morgen er vroeg weer uit en op naar Keulen, waar ons de Airbus richting Dublin wacht! Yeehaw!!!
Veel plezier!! En als ik je mag aanraden,laat de Mac lekker links liggen en ga naar de Supermac's. Da's een andere hamburgerketen in Ierland, hebben veel lekkerdere burgers, en de taco fries zijn werkelijk hemels!!!!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:21 schreef Rory78 het volgende:
Ah, geweldig... beschaving...Er is een Mac..
Nou snel de PC uit, het koffer inpakken, eten, slapen, morgen er vroeg weer uit en op naar Keulen, waar ons de Airbus richting Dublin wacht! Yeehaw!!!
Zie ook http://www.laois-nationalist.ie/news/story.asp?j=26440&cat=news . en http://www.laois-nationalist.ie/news/story.asp?j=26445&cat=newsquote:Zware hagelbui zette Iers stadje onder water
Na 1 harde donderklap ontlaadde zich een bui boven het Ierse stadje Mountrath in county Laois. De wereld leek te vergaan toen de hagel met geweld op de daken van de huizen kletterde. De hoeveelheid neerslag was zo groot dat de waterafvoeren het allemaal niet konden verwerken en in een mum van tijd stroomde het water door de huizen van de verbijsterde en totaal onvoorbereide inwoners. Het toch al zeer ongewone zomerweer bereikte daarmee in Ierland op donderdag 26 juli 2007 een nieuw dieptepunt.
Ach, de KLM vroeg me EUR. 7.50 CC kosten per ticket plus nog eens 10 Euro extra administratiekosten per ticket. En met de betaling ging van alles fout dus daar kwam nog een hoop gezeik, faxen en telefoontjes overheen ook.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:47 schreef Gert het volgende:
Ze naaien je nog wel met creditcardkosten, 6 euro per ticket, maar dan nog is het geen geld.
Schandalig.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:08 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ach, de KLM vroeg me EUR. 7.50 CC kosten per ticket plus nog eens 10 Euro extra administratiekosten per ticket. En met de betaling ging van alles fout dus daar kwam nog een hoop gezeik, faxen en telefoontjes overheen ook.
quote:De Ieren zijn het rijkste volk van Europa. Dat zegt de Ierse centrale bank in een maandag verschenen rapport. Naar schatting waren er in 2006 onder de 4,2 miljoen Ieren 33.000 miljonairs, en dat is 10 procent meer dan in 2005. Het gemiddeld persoonlijk bezit in Ierland steeg liefst 19 procent, tot 196.000 euro.
De particuliere schulden in Ierland stegen weliswaar met 20 procent (tot 161 miljard euro), maar dit werd ruimschoots gecompenseerd doordat de Ieren 15 procent meer spaarden, het aantal aandelen in privébezit met 26 procent toenam en de pensioenen 11 procent meer waard werden. Verreweg de belangrijkste factor in de toenemende rijkdom in Ierland is de stijging van de huizenprijzen. Gemiddeld bestond 72 procent van het privébezit in 2006 uit onroerend goed.
Enjoy!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:00 schreef Yozzz het volgende:
Ik ga dit jaar ook nog een keer een weekendje Ierland doen!
Het wordt ook eens tijd, na al jaren met een FAI-avatar rond te lopenquote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:18 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Het wordt ook eens tijd, na al jaren met een FAI-avatar rond te lopen
(FAI = Football Association Ireland)
Flogging Mollyquote:Op zaterdag 1 september 2007 01:02 schreef postiljon het volgende:
Tommy Makem ... ik heb wel ooit van de Clancy Brothers gehoord ... maar wie kan me nog Ierse muziek aanraden (buiten Dubliners, ,Chieftains, Planxty en Christy/Luka Moore/Bloom)
quote:maximum-gust-speed 130-150 kph
"Stormy later tonight over Munster and Connacht with winds gusting to 150 km/h in exposed places."
Ja hoorquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stormachtig dagje in met name het westen van Ierland morgen
http://www.meteoalarm.eu/countryIE.asp?Country=IE&lang=NL&ShowDate=
[..].
Let je een beetje op, ElizabethR en anderen daar in Ierland?
Al drie keer de prachtige wandeling rond Howth Head gemaakt. Ben je zeker een uurtje of 3 mee bezig (meer als je ook wil fotograferen etc.). De moeite waardquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:00 schreef Gert het volgende:
Effe een vraagje over Dublin / Howth.
De vorige keer zijn we met de DART richting Greystones geweest, het leek ons nu wel leuk om de andere kant een keer te proberen. Is Howth een leuke middagbestemming? Of is het het niet meer dan "wel aardig"? En wijst het zichzelf allemaal wel, als je station Howth uit loopt? Is er misschien een bepaalde route waarbij je de mooiste uitzichten "scoort"?
OK, dus je kunt de Head rondlopen. Klinkt als een mooie uitwaaitocht, na misschien net iets te veel Guinness de night before. Precies waar we naar op zoek zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2007 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Al drie keer de prachtige wandeling rond Howth Head gemaakt. Ben je zeker een uurtje of 3 mee bezig (meer als je ook wil fotograferen etc.). De moeite waard. De route begint tegenover het station. Daar moet je een stukje naar boven wandelen, als ik 't me goed herinner. Anders ter plekke ff aan een local vragen
.
Yup. Ook een keertje gedaan na een fijne Guinness-avondquote:Op dinsdag 11 december 2007 13:03 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, dus je kunt de Head rondlopen. Klinkt als een mooie uitwaaitocht, na misschien net iets te veel Guinness de night before. Precies waar we naar op zoek zijn.
Nope. Ben er wel twee keer langsgereden, maar (nog) niet op geklauterd... Komt nog wel een keerquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
GRRRRR!quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.
Nog even een fotootje voor Roel
[ afbeelding ]
Donegalquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
Auto huren is idd wel aan te raden. Je kunt gaan en staan waar je wil en bent niet afhankelijk van toch relatief langzaam OV.....quote:Op woensdag 16 april 2008 09:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
Geboekteerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...
![]()
Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Ow, zekerquote:Op woensdag 16 april 2008 10:07 schreef Tha_Bartman het volgende:
maar we gaan nu wel bussenheeft ook wel zijn charmes hoop ik
![]()
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?quote:GUINNESS VERLAAT NET NIET DUBLIN (Belga)
vr 09/05/08 - De Britse drankengroep Diageo gaat een forse herstructurering doorvoeren in de Ierse filialen.
In tegenstelling tot eerder gemeld zal Diageo de oude brouwerij van St. James's Gate in Dublin waar sinds 1759 Guinness wordt gebrouwen, niet sluiten.
De oude brouwerij -een toeristische attractie in Dublin- blijft gehouden, maar de productie zal wel grotendeels worden overgebracht naar een nieuwe fabriek buiten Dublin.
Het grootste deel van het terrein zal evenwel worden verkocht aan een projectontwikkelaar die er wooneenheden zal inrichten.
De nieuwe brouwerij zal vanaf 2013 ook de productie van Smithwick's overnemen vanuit Dundalk en Kilkenny uit de gelijknamige stad.
De brouwerijen daar worden gesloten en dat heeft lokaal tot heel wat protest geleid.
Gut Thaleia, als je ergens niet wilt zijn om een film op te nemen zijn het de cliffs of Moher. Sinds ze daar dat bezoekerscentrum met lift en al hebben gebouwd, en je er voor 25 euro de man in ganzenpas naar boven mag om tegen een stom hek aan een beetje naar de kliffen te kijken wil je daar echt niet meer naartoe voor 'de natuur'.quote:Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef thaleia het volgende:
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
dat is de laatste jaren helaas enorm veranderdquote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
Ze zeggen om St. James Gate te renoveren en zo te bewaren als traditionele historische plek in Dublin. Maar er worden gewoon 250 banen gesnoeid tussen 2009 en 2013. Ze gaan nieuwe brouwerijen neerzetten in Dundalk die efficienter moeten werken om dezelfde capaciteit te waarborgen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
[..]
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
In 2006 was ie helemaal klaar. Maar je kreeg er al jaren eerder last van. Ik ga er nooit meer heen. Bovendien is het geen 'maatregel', zoals jij het zo mooi verwoord, maar pure commerciële touristische uitbuiting.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
Je moet een nieuw toetsenbord kopen. De 'N' doet het niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 00:25 schreef Nilith het volgende:
Hallo,
een vriend en ik hadde het prachtige idee om op vakantie te gaan in Ierland en hebbe toch een paar vrage.
Het moet een vakantie worde waarbij we beetje vrij kunne zijn, waarschijnlijk gaan we met het vliegtuig omdat hij dan 17 is en ik net 18geworden ben (herfstvakantie), hij stelde voor de plekken Killarney en de Ring Of Kerry te 'nemen'.
We willen veel van het landschap zien, oude ruïnes en kastelen, ma uitgaan t savonds zou ook leuk zijn.
Over slaap plek wete we niet of het verstandig is gewoon met tentje rond te trekke of of er campings zijn.
En vervoer daar hebben we ook niet echt een idee, trein/bus/fiets hure? of dergelijke. Daarbij zijn we alletwee op school dus hebbe niet al te veel geld.
Nou zou het fijn zijn als iemand ons beetje kan helpe ^^
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteenquote:Op zondag 15 juni 2008 01:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je moet een nieuw toetsenbord kopen. De 'N' doet het niet.
Voor tips kan ik je het doorlezen van dit topic en zijn voorgangers aanraden. Je vraag is echt al een aantal keren aan bod gekomen, en waarom moet iedereen steeds opnieuw hetzelfde antwoord geven dan?quote:Op zondag 15 juni 2008 01:41 schreef Nilith het volgende:
[..]
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteen!!!
't Was geen grap.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:41 schreef Nilith het volgende:
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteen!!!
Maar wel voor heerlijke kroegjes met folkbandjes en allemaal Ieren die steeds bier voor je kopen omdat jij "hun gast bent"quote:Op zondag 15 juni 2008 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor uitgaan ga je niet naar Ierland.
Vorig jaar heb ik de Ring of Kerry (ook wel Kerry Way genoemd) gelopen. Ik raad aan deze route in groepsverband te lopen als je niet ervaren bent met hiken: het terrein is soms redelijk zwaar en je moet kunnen navigeren. De campings zijn duur, als je de Kerry Way loopt zal je dan ook veel wildkamperen (leuk, mits met goede uitrusting).quote:Op zondag 15 juni 2008 00:25 schreef Nilith het volgende:
een vriend en ik hadde het prachtige idee om op vakantie te gaan in Ierland en hebbe toch een paar vrage.
Het moet een vakantie worde waarbij we beetje vrij kunne zijn, waarschijnlijk gaan we met het vliegtuig omdat hij dan 17 is en ik net 18geworden ben (herfstvakantie), hij stelde voor de plekken Killarney en de Ring Of Kerry te 'nemen'.
We willen veel van het landschap zien, oude ruïnes en kastelen, ma uitgaan t savonds zou ook leuk zijn.
Over slaap plek wete we niet of het verstandig is gewoon met tentje rond te trekke of of er campings zijn.
En vervoer daar hebben we ook niet echt een idee, trein/bus/fiets hure? of dergelijke. Daarbij zijn we alletwee op school dus hebbe niet al te veel geld.
Nou zou het fijn zijn als iemand ons beetje kan helpe ^^
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
ElizabethR, ben je in september thuis?De kans is zeer groot dat mijn zevende keer Ierland dan gerealiseerd wordt
. Aran-eilanden. Westkant. Wederom.
Moet nog boeken en kijken waar ik ongeveer naartoe ga
Als je de kans/tijd hebt: neem meer dan een dag Aran. Ben er zelf in 2005 4,5 dag geweest en heb er echt genoten! Ja, het is er rustig, maar als je ff weg wil van alles, kun je daar heerlijk genietenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:44 schreef Tahiti het volgende:
22-29 Oktober weekje Ierland doen, Dublin, Galway, Cork![]()
Ik weet nu al dat een weekje veel te kort gaat zijn, mja beter iets dan niets. Iemand nog goede suggesties voor wat te doen in Galway? Aran bezoeken lijkt me erg cool, maar als ik er ben zijn er ook de Galway Races (paarden) lijkt me ook wel erg gezellig.![]()
Iemand alvast een goed idee?
Tja, als ik iets vermijd als de pest is het Galway tijdens de races. Maar dat is puur persoonlijk hoor. Ik heb gewoon een hekel aan die drukte. Normaal gesproken zit ik vanaf mijn huis in een kwartiertje in het centrum van Galway. Als ik dat tijdens de races wil doen mag ik 1,5 uur uittrekken zo druk is het dan. Overigens, in Oktober zijn de races allang afgelopen. Die zijn dit jaar van 28-07 tot en met 03-08quote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:44 schreef Tahiti het volgende:
22-29 Oktober weekje Ierland doen, Dublin, Galway, Cork![]()
Ik weet nu al dat een weekje veel te kort gaat zijn, mja beter iets dan niets. Iemand nog goede suggesties voor wat te doen in Galway? Aran bezoeken lijkt me erg cool, maar als ik er ben zijn er ook de Galway Races (paarden) lijkt me ook wel erg gezellig.![]()
Iemand alvast een goed idee?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo. Geboekt. Van 9 tot en met 27 september ben ik in het westen van dit groene eiland te vinden
![]()
. Wordt de zevende keer
.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hier, Vast voor de voorpret!!!
[ afbeelding ]
Fijn rijtjequote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:18 schreef Broekie het volgende:
[..]
Daar heb ik dus die Gallery voor. Maar goed, ben er in 2007 maarliefst 4 keer geweest
Hmm, even corrigeren. Zie hieronder:
2003: Zomer
2004: Zomer
2005: Herfst
2006: Zomer (vakantie) en Herfst (vanwege hartoperatie van m'n oma).
2007: 2 x Voorjaar (studiereisbegeleiding en stormschade reparatie) en Zomer.
Maar, in ieder geval 4 keer binnen één jaar tijd dus. En als ik dit zo lees wordt het hoog tijd er weer heen te gaan, is alweer een jaar geleden!
Helaas kan ik pas in oktober
Mjah, 'k ben er voor 2003 ook al heel vaak geweest, maar dat weet ik me niet allemaal meer precies te herinneren. Denk zo om het jaar ofzo.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Fijn rijtje.
Ik ben er geweest in:
2001 (zomer; Dublin)
2002 (september; in 3 weken helemaal rond)
2004 (januari; Dublin)
2005 (3 weken in het westen)
2006 (februari; Dublin e.o.)
2008 (januari; Dublin e.o.)
Kom maar op met de verhalen, Broekie!
Dat weet ik nog wel jaquote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:05 schreef Broekie het volgende:
[..]
Mjah, 'k ben er voor 2003 ook al heel vaak geweest, maar dat weet ik me niet allemaal meer precies te herinneren. Denk zo om het jaar ofzo.
Zal binnenkort hier even een heel verhaal posten, moet nu even sociaal gaan doen beneden
*knikt* Dat ben ik.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat weet ik nog wel ja
Ik was destijd heel jaloers op jou!! Je (groot) ouders hebben toch een huis daar? En jij maar foto's posten over een soort van boerderij achtig huis.
Die is er altijd!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:59 schreef Tha_Bartman het volgende:
ik zal kijken of ik nog wat mooie foto's heben evt nog een langer verslagje mocht er interesse zijn..
Uhuhquote:IERLAND!!!!!
quote:Op maandag 21 juli 2008 20:48 schreef Tha_Bartman het volgende:
komt voor de bakker geef me een half uurtje
Check. Die ga ik es op m'n gemak bekijkenquote:Op maandag 21 juli 2008 21:21 schreef Tha_Bartman het volgende:
http://s339.photobucket.com/albums/n468/tha_bartman/Ierland/
zo zou ie het moeten doen
er is nog meer maar die zijn niet scherp of niet uitzocht of er zit een veels te lang verhaal achter
ze staan wel random nu maar dat maakt niet zoveel uit nu lijkt me
Aranquote:Op maandag 21 juli 2008 23:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ziet er mooi uit zeg! Ik zie het ineens nog meer zitten om binnenkort naar het noorden te gaan. We hebben afgelopen weekend plannen gemaakt: eerst Dublin, dan Cliffs of Moher (de vriendinnen met wie ik ga zijn allebei nog nooit in Ierland geweest), dan het grootste Aran eiland, dan Donegal. Van daaruit gaan zij terug naar Dublin om naar huis te vliegen, en ik trek langs de kust richting Belfast. Hoera
Uitgesteld naar het weekend van 16-08quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:25 schreef ElizabethR het volgende:
Dit weekend ga ik naar Donegal.
Ik helaas ook niet meer, jammer, want nu kom ik er dus niet met een makkelijke copy/paste actie en wat wijzigingen onder uitquote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:46 schreef ElizabethR het volgende:
Ik kan dat oude topic niet meer vinden. Maar ik herinner het me nog goed. En nu woon ik er al weer 3 jaar
Juistquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:29 schreef Broekie het volgende:
[..]
Ik helaas ook niet meer, jammer, want nu kom ik er dus niet met een makkelijke copy/paste actie en wat wijzigingen onder uit
Vooruit dan maar....quote:
Hmm, da's behoorlijk ver naar het Noordenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:30 schreef ElizabethR het volgende:
Dat was het ja!! Maar nu ben ik niet meer jaloers hoor broekie
Wij hebben trouwens de zee in de voortuin liggen en Lough Corrib in de achtertuin
Galway. Annaghdown om precies te zijn. Halverwege het land aan de westkust.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:38 schreef Broekie het volgende:
[..]
Hmm, da's behoorlijk ver naar het Noorden
Ik zal dat huis een zekere keer es aan een nadere inspectie onderwerpenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Galway. Annaghdown om precies te zijn. Halverwege het land aan de westkust.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik zal dat huis een zekere keer es aan een nadere inspectie onderwerpen.
Top, zal die ook ff in de berekeningen meenemenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wij hebben goede ervaringen met Europcar Roel.
En binnenquote:Op zondag 27 juli 2008 14:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig: de B&B-gids van Town & Country Houses is gratis als pdf te downloaden (of voor 10 euro inclusief verzendkosten als hardcopy). Check http://www.townandcountry.ie//index.cfm?page_extension=brochures . Directe link naar pdf.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je landt in Dublin en ook van daar weer vertrekt, zijn de Wicklow Mountains het makkelijst. Mooie natuur en dichtbij Dublin. Er gaan regelmatig bussen die kant op.
Ja duh, uiteraard, die had ik zelf ook kunnen verzinnenquote:Op zondag 10 augustus 2008 12:02 schreef Roel_Jewel het volgende:.
Richting Glendalough gaan bijvoorbeeld. Of de al vaker aangehaalde coastal walk tussen Bray en Greystones.
quote:Clean-up continues after record rains cause flash floods
A major clean-up operation is getting underway this morning after record rainfall caused serious flooding overnight which closed road and rail links across the country and saw a number of major events cancelled.
Met Eireann's weather station in Dublin Airport recorded 76.2mm of rain between midnight on Friday night and midnight last night, 3mm more than was recorded on the previous wettest day when Hurricane Charlie hit in 1985.
The record levels of rainfall have left a large number of roads impassable including the M50 between the Finglas and Ballymun exits and the Port Tunnel.
A section of NI in the direction of Dublin Airport is also closed at Whitehall and detours through Santry are in place
The N3 remains closed between Blanchardstown and Clonee and motorists are experiencing long delays along the stretch. The Swords Road at Shantalla Bridge is completely impassable.
Units of the Civil Defence have been mobilised in Dublin to help the fire brigade pump water from homes and businesses.
Kilkenny, Cork and Kildare fans heading to Dublin for All-Ireland hurling and football quarter finals in Croke Park have been asked to avoid the M50 and to expect severe delays.
In Kildarde, the town of Celbridge was badly affected with sewage causing serious problems after backing up on to the town's main street and flood waters reaching over over two feet in some housing estates.
In Co Laois there is serious flooding on the road between Ballyroan and Portlaoise after a river burst its banks. The road has not been closed but motorists have been urged to proceed with caution.
Last night's football match between Shamrock Rovers and Sunderland in Tolka Park was cancelled and the Tullamore Show has also been called off for the second year running due to the weather.
It had been expected to attract 50,000 spectators and is the country’s biggest one-day rural event.
“Due to the unprecedented amount of rain that has fallen over the last 24 hours, the current state of the showgrounds, the health and safety of visitors and the welfare of show animals the executive committee are bitterly disappointed to announce that this year’s Tullamore Show and AIB National Livestock Show has been cancelled," the show's organisers said in a statement.
Racing at the Curragh has also been called off.
The Dart link between Malahide and Howth Junction has reopened while rail services heading north are also running normally following disruptions yesterday evening and this morning.
While conditions have brightened this morning, more wet weather is on the way. The remainder of today will be showery and tomorrow heavy rain in the west is expected to spread to all areas by mid-morning, with a risk of thunder and further localised flooding.
Conditions will remain unsettled for most of the week with temperatures struggling to make the high-teens by Wednesday and Thursday.
Wij zaten in Abbey Court, dat was prima, en vooral zo heerlijk centraal gelegen. Later vonden we nog een hostel echt om de hoek bij het busstation Busaras, da's misschien nog handiger voor je, het heet Isaacs. Geen idee of het wat is, zag er wel gezellig uit. Abbey Court is overigens ook prima te bereiken, want de bus stopt er tegenover.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:22 schreef hetsjhokleek het volgende:
En kan iemand me een leuk hostel in Dublin aanraden omdat ik maandag avond om 18:30 landt dsu ik heb dan niet echt de tijd om iets te zoeken.
Het is dit jaar wel wat extreem ja. In Dub is vorige week in 1 uur 76mm regen gevallen. In één uur dus!!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:53 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, jee, toen ik zes jaar geleden naar Ierland ging zei ik achteraf tegen iedereen dat dat van die regen schromelijk overdreven is en dat het prima weer was geweest. Maar deze keer.....
ElizabethR, we hebben o.a. bij Corrib gewandeld (Oughterard). Mooi gebied, maar eh, die regen....
In 1 uur?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het is dit jaar wel wat extreem ja. In Dub is vorige week in 1 uur 76mm regen gevallen. In één uur dus!!![]()
De snelwegen hebben ze afgezet, omdat die waren veranderd in rivieren. Heel de M50 lag plat.
En Shadylane, dan heb je nog mazzel gehad dat je in Connemara was, want in Galway is de minste regen gevallen van het hele land was gisteren op de radio.
Yup. Dat was zelfs hier in NL op 't journaal. En dan is toch echt iets aan de handquote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ach ja, natuurlijk wel! Anders was heel Ierland gezonken denk ik![]()
Maar toch, de hele M50 een rivier!! Imagine!!
Het regent hier niet meer dan in Nederlandquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:06 schreef Scaurus het volgende:
Water, water, water... Mijn voornaamste herinnering aan Ierland
Vergeleken met het weer van deze zomer valt Ierland nog mee, ja. Over het algemeen regent het echter vaak in Ierland. Tijdens de dik twee weken dat ik er gehiked heb was er amper een dag waarop het niet één of twee keer ene uurtje regende.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:08 schreef ElizabethR het volgende:
Het regent hier niet meer dan in Nederland
In juni hadden we brandgevaar op de heide, door de droogte
Je bent echt abuis, maar goed, laat maarquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:10 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Vergeleken met het weer van deze zomer valt Ierland nog mee, ja. Over het algemeen regent het echter vaak in Ierland. Tijdens de dik twee weken dat ik er gehiked heb was er amper een dag waarop het niet één of twee keer ene uurtje regende.
quote:In de gloednieuwe, avontuurlijke reality serie ‘The Irish Matchmaker’, te zien vanaf donderdag 4 september, leggen drie Nederlandse vrouwen hun zoektocht naar ware liefde in de handen van de traditionele, Ierse liefdesmakelaar, Willie Daly.
Op hun reis door Ierland stoppen de single vrouwen op zeven plekken waar Willie Daly voor alle drie een date heeft geregeld. Om indruk op het Hollandse trio te maken, halen de Ierse mannen een dag lang alles uit de kast.
Vanaf donderdag 4 september om 21.30 uur!
quote:Datingprogramma waarin drie Nederlandse vrouwen hun zoektocht naar ware liefde in de handen leggen van een Ierse liefdesmakelaar. Deze Irish matchmaker, Willie Daly, heeft enig voorwerk verricht en ervoor gezorgd dat het drietal, al trekkend door het oogverblindende Ierland, in de verschillende dorpen telkens wordt voorgesteld aan matching Irish men.
De mannen trakteren de dames bijvoorbeeld op een heerlijke lunch, maar imponeren ze vooral met het Ierse land, de grote gastvrijheid en de indrukwekkende natuur.
De trots van de mannen voor de plek waar hun roots liggen komt vooral tot uiting als ze de vrouwen mee nemen voor een adembenemende wandeling langs de ruige rotskust of op een boottocht over een wildstromende rivier. Ook een old fashion night out in the pub maakt de nodige indruk.
Sommige mannen weten de vrouwen in het hart te raken, bij anderen blijft de gedroomd match uit. Iedere vrouw kiest de twee leukste mannen uit voor een tweede date. Daarna is het echt tijd om de beslissing te nemen: wie wordt the lucky one?
En in September is het grote matchmaker festival in Lisdoonvarna, dus daar zullen ze ongetwijfeld terecht komen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alles voor de kijkcijfers hè.
Nee zeg, alsjeblieft niet!! Laten we hier nog een beetje ruimte houden!!!!!quote:
Aan die schitterende serie kan ik natuurlijk weinig toevoegen, maar toch, in het kader van de promotiecampagne:quote:Op zondag 17 augustus 2008 11:13 schreef Tha_Bartman het volgende:
ik steun je Ulster promotie campagne, ik ben er van de zomer ook geweest en dat stuk kust ben ik spontaan verliefd op geworden...
http://s339.photobucket.com/albums/n468/tha_bartman/Ierland/
Hier staan een aantal foto's van de betreffende kust
Dat kun je wel zeggen. Iedereen die ik sprak moest niks hebben van die lui (er is natuurlijk wel een enkele leuke te vinden... lang blond haar, mooi figuurquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:01 schreef ShadyLane het volgende:
Ha, het viel mij ook al op dat op de plaatsen waar veel toeristen komen, degenen die zich by far het botst gedroegen steevast Frans spraken
Ik moet nog wachten tot 22 oktoberquote:Op maandag 8 september 2008 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nog een dag en ik ben alweer onderweg naar het westen van dit prachtige eiland.
Thnx! Wordt weer leukquote:Op maandag 8 september 2008 21:10 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik moet nog wachten tot 22 oktober![]()
Maarre veel plezier daar!
Mainistir ben ik drie jaar geleden geweest. Beviel me toen ook prima, vooral vanwege het ontbijt en avondeten. Heerlijke sfeer en prachtig uitzicht!quote:Op zondag 14 september 2008 12:54 schreef ShadyLane het volgende:
Dat hostel klinkt uitstekend. Ik neem aan dat het op Inis Mor is? Toen wij daar waren zat het hostel bij de haven (dat zal die dan wel geweest zijn) al vol en we moesten dus naar het Mainistir House. Dat ligt anderhalve km van de haven af op een heuvel, is dus wel even irritant sjouwen met je bagage, maar dan heb je ook wel een heerlijk uitzicht en het hostel vond ik prima. Je kon er inschrijven om 's avonds mee te eten en dan had je een waar godenmaal voor 15 euro p.p.
Mwah, Sligo heeft de laatste jaren een spectaculaire groei doorgemaakt en vertoont momenteel alle kenmerken van een stad, inclusief afschuwelijke hoogbouw en absurd moderne stadsaankleding. Ik zou Sligo dan ook lekker links laten liggen en gewoon de county intrekken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik vind de combinatie Sligo en stad een wat gewaagde combinatie. Ik zou het eerder hebben over een dorp. Maar als je anderhalve maand rust wil hebben in een mooie omgeving dan kan je je er vast prima vermaken. Het geeft je ook de kans eens rond te kijken in een land op een wat minder toeristische manier.
404 NOT_FOUNDquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zie deze gallery voor grotere versies.
Nu moet ie 't doen (zijn dezelfde foto's, maar dan nog wat groterquote:Op donderdag 2 oktober 2008 00:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
404 NOT_FOUND
Unable to process request.
![]()
Thnx!quote:Maar het voorproefje ziet er geweldig uit
Dit is met name Inishmor en Connemara iddquote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Ziet er goed uit! Ik meen wat Inismor te herkennen en wat Connemara? Waar is die laatste foto gemaakt? Dat zou bijna Schotland kunnen zijn(ik vind Schotland NOG mooier dan Irl)
Tourmakeady wolkjesquote:
Da's de Connor Pass op Dingle. Was op rond 500 meter, dus dat viel wel mee. Auto parkeren en nog een stukkie omhoog lopen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:21 schreef Aurora025 het volgende:
Prachtige fotos. Waar is deze eigenlijk gemaakt? Ziet er wel erg hoog uit. Zeker lang nodig gehad om zo hoog te klimmen.
[ afbeelding ]
Vond het best 'n aardig programma. En idd slimme zet van Iers toerisme bureau.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En in September is het grote matchmaker festival in Lisdoonvarna, dus daar zullen ze ongetwijfeld terecht komen.
Inderdaad, alles voor de kijkcijfers. Walgelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |