abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:12:39 #151
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57465172
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:21 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57465299
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
Nope. Ben er wel twee keer langsgereden, maar (nog) niet op geklauterd... Komt nog wel een keer .
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:24:02 #153
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57466936
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.

Nog even een fotootje voor Roel

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:25:51 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57466980
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.

Nog even een fotootje voor Roel

[ afbeelding ]
GRRRRR!
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:25:26 #155
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_57484195
Iemand ook tijdens pasen in Dublin? We verblijven er van vrijdag tot dinsdag en willen voor een dagje een auto huren. Ben al druk bezig een route uit te pluizen. Waarschijnlijk gaan we vanuit Dublin richting het zuiden de Wicklow mountains bekijken en vanuit daar richting het noorden naar Newgrange. De volgende dag willen we dan de clifs van Howth bekijken.
Heb gezien dat Argus Carhire het goedkoopste is, iemand ervaring met dit bedrijf? Eigenlijk is het te goedkoop. Een Ford Fiesta kost namelijk 26 Euro per dag.
Is het beter de auto voor de tijd via internet te boeken of kan het ook gewoon ter plekke?

[ Bericht 89% gewijzigd door Aurora025 op 19-03-2008 20:33:16 ]
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_58075852
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:07:58 #157
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58075904
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
Donegal .
pi_58076169
Eind deze zomer ben ik een jaar lang te vinden in Dublin, ga een jaartje call centre werk doen, niet het leukste baantje maar Dublin maakt dat meer dan goed!
  woensdag 16 april 2008 @ 09:15:04 #159
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_58081824
Geboekt eerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...

Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 16 april 2008 @ 09:59:33 #160
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58082595
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
Geboekt eerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...

Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Auto huren is idd wel aan te raden. Je kunt gaan en staan waar je wil en bent niet afhankelijk van toch relatief langzaam OV.....
  woensdag 16 april 2008 @ 10:07:01 #161
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_58082728
maar we gaan nu wel bussen heeft ook wel zijn charmes hoop ik

maar ooit zal ik in Donegal komen en in de rest van Ierland uiteraard.

ik heb er iig heel veel zin in
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 16 april 2008 @ 10:24:38 #162
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58083121
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:07 schreef Tha_Bartman het volgende:
maar we gaan nu wel bussen heeft ook wel zijn charmes hoop ik

Ow, zeker . Naarmate je meer naar 't westen gaat, heb ik 't gevoel dat er minder OV is... (mss dat ik me vergis, maar het was voor mij een reden om in het westen een auto te huren). Rond Dublin zou ik me daar niet al te druk over maken .
  woensdag 16 april 2008 @ 16:01:09 #163
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_58090182
we hebben al wel een beetje bustijden op gezocht (vooral richting slaapplaatsen) en het is allemaal wel te doen voor zover het eruitzag en hoe het precies gaat zijn dat zien we natuurlijk daar wel, beetje avontuur is nooit weg

er gaat iig een camera mee dus er zullen wel foto's hier verschijnen denk ik zo
pi_58163344
Ik ben een paar jaar terug met de bus van Dublin naar Donegal gereisd, en van Donegal naar Sligo, en van Sligo naar Galway, en van Galway naar Doolin, en weer terug, en van Galway naar Dublin. Da's dus bijna allemaal in het westen. Ging best, maar je moet wel reserveren geloof ik, en goed plannen: als je zo'n ding mist gaat er misschien pas zes uur later weer een

En ik bezocht wel relatief grote plaatsen: als je naar kleine dorpjes wilt zal je een auto moeten huren.
pi_58176468
Hallo allemaal!
Eind mei ga ik naar Dublin voor 6 dagen. Samen met een vriend (die daar nu woont en werkt) maken wij
elk jaar films en omdat hij nu in Dublin is; draaien we in Ierland.
We hebben voor die film natuur nodig, het liefst kliffen, rotsen, uitgestrekte Ierse landschappen.
Is er in de buurt van Dublin zoiets te vinden? We zijn vrij low budget...
We hebben ook overwogen om te vliegen/of met de bus te gaan naar Donegal, aangezien daar die natuur te vinden is. Maar in de buurt van Dublin is toch ook wel zoiets? En kunnen we daar dan komen met de trein/bus?
Hoop op jullie reacties!
pi_58176546
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
pi_58176577
Ja, de Wicklow Mountains had ik al gecheckt op internet. Maar ik werd niet bijster enthousiast... Howth schijnt ook wel wat te zijn, las ik in eerdere posts.
Het wordt een film met een barbaar; vandaar de natuur hehe...
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:56:23 #168
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58587751
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
quote:
GUINNESS VERLAAT NET NIET DUBLIN (Belga)
vr 09/05/08 - De Britse drankengroep Diageo gaat een forse herstructurering doorvoeren in de Ierse filialen.
In tegenstelling tot eerder gemeld zal Diageo de oude brouwerij van St. James's Gate in Dublin waar sinds 1759 Guinness wordt gebrouwen, niet sluiten.

De oude brouwerij -een toeristische attractie in Dublin- blijft gehouden, maar de productie zal wel grotendeels worden overgebracht naar een nieuwe fabriek buiten Dublin.

Het grootste deel van het terrein zal evenwel worden verkocht aan een projectontwikkelaar die er wooneenheden zal inrichten.

De nieuwe brouwerij zal vanaf 2013 ook de productie van Smithwick's overnemen vanuit Dundalk en Kilkenny uit de gelijknamige stad.

De brouwerijen daar worden gesloten en dat heeft lokaal tot heel wat protest geleid.
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
pi_58588060
Ik ga in augustus van Donegal naar Belfast via Derry, en vanuit Belfast nog even afzakken naar Armagh (Navan fort). Waar moet ik zeker naartoe? Slieve League heb ik al gezien. Is Mt Errigal iets? Giants' Causeway is de moeite waard begreep ik? Zijn er in Belfast zelf nog aanraders?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:40:26 #170
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58588438
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef thaleia het volgende:
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
Gut Thaleia, als je ergens niet wilt zijn om een film op te nemen zijn het de cliffs of Moher. Sinds ze daar dat bezoekerscentrum met lift en al hebben gebouwd, en je er voor 25 euro de man in ganzenpas naar boven mag om tegen een stom hek aan een beetje naar de kliffen te kijken wil je daar echt niet meer naartoe voor 'de natuur'.
pi_58588461
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:45:25 #172
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58588511
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
dat is de laatste jaren helaas enorm veranderd . In 2002 nog lekker ver kunnen doorlopen; in 2005 was 't heel anders .
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:46:21 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58588525
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
[..]

Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
Ze zeggen om St. James Gate te renoveren en zo te bewaren als traditionele historische plek in Dublin. Maar er worden gewoon 250 banen gesnoeid tussen 2009 en 2013. Ze gaan nieuwe brouwerijen neerzetten in Dundalk die efficienter moeten werken om dezelfde capaciteit te waarborgen.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:48:54 #174
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58588565
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
In 2006 was ie helemaal klaar. Maar je kreeg er al jaren eerder last van. Ik ga er nooit meer heen. Bovendien is het geen 'maatregel', zoals jij het zo mooi verwoord, maar pure commerciële touristische uitbuiting.

Tegenwoordig rijden wij een stukje verder Clare in en gaan de kustroute naar Loop Head af. De kliffen daar zijn veel ruiger, maar ietsje minder hoog. Het spektakel is wel kilometers langer daar. Toevallig afgelopen week nog geweest. En we hebben een school dolfijnen gezien, zeehonden, en andere Nederlanders die slechts op vakantie waren en ons konden vertellen dat ze Loop Head veel mooier vonden dan Moher.

Maar dat wisten wij al, en we gaan er dan ook geregeld effe langs.

Loop Head afgelopen zondag

[ Bericht 3% gewijzigd door ElizabethR op 10-05-2008 02:00:30 ]
  zaterdag 10 mei 2008 @ 02:10:16 #175
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58588863
Loop Head .
In 2005 ook naartoe gereden (tip in lonely planet, geloof ik). Erg mooi .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')