Nope. Ben er wel twee keer langsgereden, maar (nog) niet op geklauterd... Komt nog wel een keerquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
GRRRRR!quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.
Nog even een fotootje voor Roel
[ afbeelding ]
Donegalquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
Auto huren is idd wel aan te raden. Je kunt gaan en staan waar je wil en bent niet afhankelijk van toch relatief langzaam OV.....quote:Op woensdag 16 april 2008 09:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
Geboekteerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...
![]()
Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Ow, zekerquote:Op woensdag 16 april 2008 10:07 schreef Tha_Bartman het volgende:
maar we gaan nu wel bussenheeft ook wel zijn charmes hoop ik
![]()
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?quote:GUINNESS VERLAAT NET NIET DUBLIN (Belga)
vr 09/05/08 - De Britse drankengroep Diageo gaat een forse herstructurering doorvoeren in de Ierse filialen.
In tegenstelling tot eerder gemeld zal Diageo de oude brouwerij van St. James's Gate in Dublin waar sinds 1759 Guinness wordt gebrouwen, niet sluiten.
De oude brouwerij -een toeristische attractie in Dublin- blijft gehouden, maar de productie zal wel grotendeels worden overgebracht naar een nieuwe fabriek buiten Dublin.
Het grootste deel van het terrein zal evenwel worden verkocht aan een projectontwikkelaar die er wooneenheden zal inrichten.
De nieuwe brouwerij zal vanaf 2013 ook de productie van Smithwick's overnemen vanuit Dundalk en Kilkenny uit de gelijknamige stad.
De brouwerijen daar worden gesloten en dat heeft lokaal tot heel wat protest geleid.
Gut Thaleia, als je ergens niet wilt zijn om een film op te nemen zijn het de cliffs of Moher. Sinds ze daar dat bezoekerscentrum met lift en al hebben gebouwd, en je er voor 25 euro de man in ganzenpas naar boven mag om tegen een stom hek aan een beetje naar de kliffen te kijken wil je daar echt niet meer naartoe voor 'de natuur'.quote:Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef thaleia het volgende:
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
dat is de laatste jaren helaas enorm veranderdquote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
Ze zeggen om St. James Gate te renoveren en zo te bewaren als traditionele historische plek in Dublin. Maar er worden gewoon 250 banen gesnoeid tussen 2009 en 2013. Ze gaan nieuwe brouwerijen neerzetten in Dundalk die efficienter moeten werken om dezelfde capaciteit te waarborgen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
[..]
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
In 2006 was ie helemaal klaar. Maar je kreeg er al jaren eerder last van. Ik ga er nooit meer heen. Bovendien is het geen 'maatregel', zoals jij het zo mooi verwoord, maar pure commerciële touristische uitbuiting.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |