abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:52:20 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49991986
quote:
Doodstraf na belediging mohammed
AMSTERDAM - Een christen die mohammed in Pakistan beledigde, is veroordeeld tot de doodstraf.

Doodstraf na belediging mohammed
Vlaams Belang hangt "zonder jihad straat" op in Borgerhout. Een protest tegen de ‘toenemende islamisering van Antwerpen‘.

De Daily Times bericht dat Younis Masih van de rechter in de Pakistaanse stad Lahore ook 1230 euro boete moet betalen. Masih werd ervan beschuldigd zich in september 2005 afvallig uitgelaten te hebben over de profeet Mohammed. De advocaat van Masih gaat in beroep tegen het vonnis.

Op het proces werd de aangeklaagde voor zijn eigen bescherming slechts via een videoverbinding aan het woord gelaten, omdat islamisten hem met de dood bedreigd hadden, aldus nog de krant. Doodstraffen wegens kwetsende opmerkingen over iets heiligs worden in Pakistan in de regel omgezet in lange gevangenisstraffen. Mensenrechtenbewegingen zijn van mening dat de blasfemiewet in het moslimland door fundamentalisten wordt misbruikt om religieuze minderheden te vervolgen, zo schrijft Het Laatste Nieuws.
bron (via ANP-telex)

Religieus fanatisme is weer in de mode, en de eerste die eronder lijden zijn religieuze minderheden en niet-gelovigen.

Let ook op hoe deze man door een lynchmob zou worden vermoord als hij fysiek was komen opdagen. Economische recessie? Zondebok zoeken! Wordt het dit keer een christen, een jood, een zaraostraan, een boeddhist, een sikh of een sji'iet?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:54:25 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49992039
* We zijn hier niet de FP *

[ Bericht 75% gewijzigd door Drugshond op 01-06-2007 09:58:29 ]
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:57:09 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:59:03 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49992163
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:54 schreef -skippybal- het volgende:
* We zijn hier niet de FP *
Wel de Stasi?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49992177
"Masih werd ervan beschuldigd zich in september 2005 afvallig uitgelaten te hebben over de profeet Mohammed"

Is dat niet erg logisch voor een christen

nu ja, de bekende achterlijkheid natuurlijk verder, wat moet je er van zeggen, behalve dan dat het achterlijk is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49992313
Vreemd dat er zulke hoge straffen worden opgelegd voor het beledigen van een profeet. Zelfs de moslims zullen niet ontkennen dat die mohammed nou niet echt een fris persoon was kwa vredelievendheid.

Overigens staat in de opening dat religieus fanatisme weer in de mode raakt, daar ben ik het niet mee eens. Het raakt in de mode om er meer aandacht aan te geven in Nederland. De reden is natuurlijke dat we zelf aan de lijve gaan ondervinden wat Islamitische fanatisme is.

Een gevalletje Islamitisch onrecht dat gelukkig voor de betrokkenen goed is afgelopen (voor zover ik weet) is: Gevangen gospelzangeres Eritrea in ziekenhuis
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:17:08 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49992734
Eritrea is nog praktisch in oorlog, en bovendien is dit een heel andere zaak.

Je kunt niet gewoon zeggen: "Okee, 1.000 menenrechtenschendingen gedeeld door 130 miljoen molsims wereldwijd...dat is dan zoveel promille kwaad in de hele Umma."

Religieus fanatisme is wel heel erg in de mode de afgelopen tien jaar. Religie en dogmatische -ismen zijn voor overheden een instrument om als bindmiddel spanningen tegen te gaan onder de meerderheid en een manier om subversieve andere stemmen te onderdrukken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:34:56 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993286
Hoewel het allemaal ongelooflijk schandelijk is en het mij ook echt woest maakt, komt dit en meer onrecht , toch voornamelijk voort door de achterlijkheid van de culturen waarin de Islam domineert. Uiteraard is er sprake van een wisselwerking, houdt dat in het Westen bij de traditionele kerken in wat voor soort liedjes er worden gezongen en in welk ritme/houding, in de Islam houdt dat in wanneer je iemand anders doodmaakt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_49993318
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
Eritrea is nog praktisch in oorlog, en bovendien is dit een heel andere zaak.

Je kunt niet gewoon zeggen: "Okee, 1.000 menenrechtenschendingen gedeeld door 130 miljoen molsims wereldwijd...dat is dan zoveel promille kwaad in de hele Umma."

Religieus fanatisme is wel heel erg in de mode de afgelopen tien jaar. Religie en dogmatische -ismen zijn voor overheden een instrument om als bindmiddel spanningen tegen te gaan onder de meerderheid en een manier om subversieve andere stemmen te onderdrukken.
Dus religieus fanatisme wordt door de overheid opgelegd? Mooie redenering, zou dat betekenen dat de overheid het fantisme ook af kan schaffen?
Big dick.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:36:31 #10
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49993335
Ja, dat gebeurt daar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:37:36 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993357
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dus religieus fanatisme wordt door de overheid opgelegd? Mooie redenering, zou dat betekenen dat de overheid het fantisme ook af kan schaffen?
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd. Wel dat het aangewakkerd kan worden.
Dat je iets aanwakkert wil overigens niet zeggen dat je het daarna zelf ook weer kunt blussen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:39:15 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993418
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:34 schreef Pracissor het volgende:
Hoewel het allemaal ongelooflijk schandelijk is en het mij ook echt woest maakt, komt dit en meer onrecht , toch voornamelijk voort door de achterlijkheid van de culturen waarin de Islam domineert. Uiteraard is er sprake van een wisselwerking, houdt dat in het Westen bij de traditionele kerken in wat voor soort liedjes er worden gezongen en in welk ritme/houding, in de Islam houdt dat in wanneer je iemand anders doodmaakt.
Ik krijg niet de indruk dat dit de kern van de islam is, nee.

Het hele "kruisigt hem!" heeft meer te maken met geinstitutionaliseerde volkswoede. Dat komt de machthebbers goed uit: zolang je bezig bent joden te verbranden ben je niet bezig met in opstand komen tegen je "eigen" staat.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:41:02 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993475
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het hele "kruisigt hem!" heeft meer te maken met geinstitutionaliseerde volkswoede. Dat komt de machthebbers goed uit: zolang je bezig bent joden te verbranden ben je niet bezig met in opstand komen tegen je "eigen" staat.
Ja dat zeg ik, dat komt weer voort uit de cultuur, de cultuur geeft uiteindelijk vorm aan de praktische uitvoering van het geloof.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_49993484
quote:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Big dick.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:43:09 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993528
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:41 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:44:34 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49993572
quote:

[..]

Dit is weer zo politiek-correct. Natuurlijk praten we over islamitische invloeden die deze cultuur gevormd hebben.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:48:01 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_49993652
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
Ik weet niet of Musharraf nou zo blij is met de extremisten in z'n land. Het is meer dat het aanpakken ervan (letterlijk) zelfmoord is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:49:45 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993707
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is weer zo politiek-correct. Natuurlijk praten we over islamitische invloeden die deze cultuur gevormd hebben.
Ikzelf geef niet veel om wat "correct" is en wat niet, dus als je het er niet mee eens bent zul je met sterkere argumenten moeten komen.
Overigens is een deel van de islam natuurlijk óók dat deze is gevormd door machthebbers.

Daarnaast zijn lynchmobs tegen minderheden niet gereserveerd voor moslims (was het maar zo).
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:50:17 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993720
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet niet of Musharraf nou zo blij is met de extremisten in z'n land. Het is meer dat het aanpakken ervan (letterlijk) zelfmoord is.
Ik denk dat het hem wel uitkomt, vooral in zijn eeuwige srijd tegen India.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:50:37 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993728
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.
Jij gelooft toch dat je al dit soort 'zaken' kan terugvoeren op de 'grote' macht van de overheid, vooral niet in een land als Pakistan die enorme delen van het land totaal niet beheerst.
Juist in veel gebieden waar de overheid totaal niet aanwezig is, zoals in Pakistan, Irak en andere afgelegen delen binnen de islamitische wereld, ben je vogelvrij als andersgelovigene.
pi_49994045
Met zulke bondgenoten heb je geen vijanden nodig.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:05:35 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49994117
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jij gelooft toch dat je al dit soort 'zaken' kan terugvoeren op de 'grote' macht van de overheid, vooral niet in een land als Pakistan die enorme delen van het land totaal niet beheerst.
Juist in veel gebieden waar de overheid totaal niet aanwezig is, zoals in Pakistan, Irak en andere afgelegen delen binnen de islamitische wereld, ben je vogelvrij als andersgelovigene.
We hebben het hier over iemand die van overheidswege de doodstraf heeft gekregen, he?
Ik ben het met je eens, zoals ik het beschreef is het lang niet altijd het geval, maar nu dan toch wel.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:06:52 #23
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49994165
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ikzelf geef niet veel om wat "correct" is en wat niet, dus als je het er niet mee eens bent zul je met sterkere argumenten moeten komen.
Overigens is een deel van de islam natuurlijk óók dat deze is gevormd door machthebbers.

Daarnaast zijn lynchmobs tegen minderheden niet gereserveerd voor moslims (was het maar zo).
Argumenten? Ik geef gewoon een oordeel over jouw betoog; mijn mening.
Je zei zojuist nog net niet 'Islam is liefde'. Dat is wat ik hekel en daarvoor zijn argumten niet noodzakelijk.

Verder is de Islam rechtsstreeks via Gabriël aan Mohammed doorgegeven, dus de Islam is niet gevormd door machthebbers.
Tot slot hebben we het nu over een lynchpartij of geïnstutionaliseerde moord op basis van religieuze wetgeving? Met die laatste zin marginaliseer je jouw eigen topic.
pi_49994416
Toch nog enkele argumenten:
quote:
Wanneer de database van het Amerikaanse National Counter Terrorism Center (NCTC) wordt geraadpleegd (http://wits.nctc.gov), dan lijkt de veronderstelde angst voor islamitisch terrorisme wat minder onbegrijpelijk. Blijkens deze database vonden in 2004 en 2005 wereldwijd 14.278 terroristische aanslagen op burgers en militairen buiten gevechtssituaties plaats, met in totaal 22.319 dodelijke slachtoffers, 43.620 gewonden en 40.866 gijzelaars (let wel, hierbij zijn de slachtoffers van de genocide in het westen van het islamitische Soedan niet meegerekend). Van deze aanslagen konden er 1.563 op basis van de bekende motieven van de daders als religieus geïnspireerd worden geïdentificeerd. Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.

Uitgaande van de NCTC-database nemen moslimterroristen dus wereldwijd veruit het leeuwendeel van het religieus geïnspireerde geweld voor hun rekening. Ze kunnen bovendien verantwoordelijk worden geacht voor ten minste 29 procent van alle dodelijke slachtoffers van het wereldwijde terrorisme, 39 procent van alle gewonden en 1 procent van de gijzelaars. Aangetekend zij dat van 9.122 aanslagen (resulterend in 11.201 doden, 19.348 gewonden en 850 gijzelaars) die in 2004 en 2005 plaatsvonden de motieven van de dader(s) onbekend bleven. Het feit dat in 2004 en 2005 iets minder dan de helft (4.392) van deze aanslagen plaatsvond in het Midden-Oosten, resulterend in 7.519 dodelijke slachtoffers, 11.626 gewonden en 412 gijzelaars, maakt de vraag naar wat de achterliggende motieven waren extra relevant. Ditzelfde geldt ook voor de 2.593 ’onbekende’ terroristische aanslagen die – met 1959 doden, 5083 gewonden en 162 gijzelaars als resultaat – in 2004 en 2005 plaatsvonden in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh en Thailand.
http://www.trouw.nl/dever(...)lamitisch_terrorisme

48 terroristische aanslagen door christenen op een populatie van +/- 2 miljard is een groot wonder te noemen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:18:26 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_49994525
Nee joh, da's cultuur, daar moet je respect voor hebben.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_49995295
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een regering gestoelt op een geloof is in de basis corrupt en totalitair, zeker een geloof als de Islam, waarbij haat en geweld jegens anders gelovigen bepaald niet veroordeeld wordt.

Scheiding tussen kerk en staat is echt zo slecht nog niet.
Big dick.
pi_49995435
Toch had ik van Pakistan beter verwacht, maarja het blijft een Islamitisch land...
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:59:34 #28
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_50004027
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:52 schreef Floripas het volgende:

Religieus fanatisme is weer in de mode, en de eerste die eronder lijden zijn religieuze minderheden en niet-gelovigen.
Het is nooit uit de mode geweest.

Misschien kun je je Dhr. Salman Rushdie nog herinneren?

Dus gelieve niet net te doen of het "ineens" is.

Er valt hooguit te melden dat een relatief milde vorm van christen-fundamentalisme in de VS in opkomst is, maar daar heeft je zelf gekozen voorbeeld het niet over, en zoals opgemerkt, is dat naar alle maatstaven mild.

Maar, als jij heel erudiet het beestje niet bij de naam noemt, dan komt het vanzelf goed!
pi_50007102
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:04 schreef buachaille het volgende:

Een gevalletje Islamitisch onrecht dat gelukkig voor de betrokkenen goed is afgelopen (voor zover ik weet) is: Gevangen gospelzangeres Eritrea in ziekenhuis
Ben het met je eerste stuk eens, maar dit stuk is gewoon goed fout; de eritrea is uit principelen - net als het land waar ze tot op heden bij hoorden (ethiopie) - Christen, orthodox wel-te-verstaan.

De vrouw werd opgepakt / gemarteld omdat ze een ander soort christendom aanhield

[ Bericht 0% gewijzigd door Xith op 01-06-2007 17:56:32 ]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:47:36 #30
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50007440
vast een verkeerde weergave van het bericht, Islam is immers liefde
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50008236
Ja mensen islam is vrede. Dat is ons immers decennia verteld door de PC-meute.

Lullig dat het eigenlijk 'overgave' bleek te betekenen, niet zo gek dat ze dat verzwegen hebben, dat klonk niet zo lief als 'vrede'.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50010025
islam is gewoon het nieuwe facisme van de 21ste eeuw.

verschil is dat hitler tactischer te werk ging en intelligenter was.
daarentegen zijn moslims wreder maar achterlijker.
pi_50010284
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:15 schreef Vistel het volgende:

Klopt.
80 miljoen Duitsers waren in staat 1.000.000 zoveel ellende te trappen als 1.000.000.000 moslims. Dat komt namelijk omdat die Duitsers in de wetenschap zochten voor hun wapens en die moslims op hun godje vertrouwen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50012535
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja mensen islam is vrede. Dat is ons immers decennia verteld door de PC-meute.

Lullig dat het eigenlijk 'overgave' bleek te betekenen, niet zo gek dat ze dat verzwegen hebben, dat klonk niet zo lief als 'vrede'.
euhm, ik durf het bijna niet te zeggen maar idd .. islam betekend overgave ..
en het is een geloof van de vrede, zeggen ze .. net als het christendom bij de weg, die zeggen ook dat god liefde is en hun god de enige is etc etc .. en dat klopt ergens ook wel als je het tenminste in perspectief bekijkt, die boeken zijn tig jaren geleden geschreven, in die tijd was dat ook vredig, tegenwoordig denken wij er anders over ..
nou ja, sommigen dan, anderen proberen het armageddon te forceren door liefst asap een rode koe te offeren of zo .. ..

en tja, wat die overgave aan god aangaat, wat dat betreft spannen mi de katholieken de kroon, een symbolisch huwelijk aangaan met god en daarna celibatair door het leven gaan .. hoe bedenk je het ?

nah, al die geloven waren mooi en prachtig, een schijnend voorbeeld, way-back-then, toen de rest van de wereld nog een groot barbaarije was .. tegenwoordig lijkt het steeds meer op iets wat de mensheid tegenhoud om verder te ontwikkelen
pleased to meet you
pi_50013198
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:29 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm, ik durf het bijna niet te zeggen maar idd .. islam betekend overgave ..
Hoo mijn god extreem geestelijk achtergesteld wijf... wanneer ga je nou eens leren interpreteren? Nooit he?

Ik ZEI dat het overgave betekent!

Maar de PC-correcte meute vertelde vroeger dat het vrede betekende.

Du'h
pi_50014000
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoo mijn god extreem geestelijk achtergesteld wijf... wanneer ga je nou eens leren interpreteren? Nooit he?

Ik ZEI dat het overgave betekent!
goh, en ik bevestig zowaar wat jij zegt, en daar lees je eventjes overheen ..
quote:
Maar de PC-correcte meute vertelde vroeger dat het vrede betekende.
ach, er zeggen heel wat mensen heel wat over geloven waarover en/of waarvan ze nog geen jota hebben gelezen
quote:
Du'h
pleased to meet you
pi_50016567
Ik vind het open van dit soort topics zo nutteloos in NWS.
Elke keer zie je de zelfde users weer beweren hoe "achterlijk" dat geloof is, en de contra beweringen worden ook voorspelbaar.
Of het nou Christelijk, Joods of Islam is het draait altijd op het zelfde uit.

Kunnen we nou niet accepteren dat de gedachtengang van de mensen in die regio's, anders is als de onze (lees westers)
Noem het achterlijk, maar vergeet niet dat ook "die" mensen "onze" levensovertuiging achterlijk vinden.
Na 1000+ topics zijn we geen barst opgeschoten, over een oplossing nog maar tezwijgen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:46:48 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50018232
Regels zijn regels.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:26:18 #39
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50019756
Met zo'n soepel rechtssysteem heb je nooit een tekort aan rechters of gevangeniscellen.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50024405
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Sidekick het volgende:
Regels zijn regels.
juist ja, the law of the land en zo niet waar ?
en als je je, om wat voor reden dan ook, bedreigt voelt zijn er altijd wel van die mensen die de regels strakker willen maken en de straffen hoger .. of dat helpt is uiteraard een andere vraag ..

maar om op de stelling uit de OP terug te komen ..
mi is "religieus zijn" zelf weer in de mode, ook hier in de westelijke wereld, men is weer volop aan het evangeliseren geslagen .. en daar zitten me toch types tussen ..
iemand toevallig ook dat stukje gezien laatst (Nova, Netwerk, zoiets?) over die amerikaanse priester uit een achterbuurt van een van de grotere steden ? Ik kan me helaas noch zijn naam noch de stad herinneren, maar wat wel is blijven hangen is dat de leefregels die hij zijn "kudde" oplegt zo strikt zijn dat je je afvraagt hoe iemand die hier in het westen is opgegroeid zich vrijwillig onder zo'n soort regime gaat plaatsen .. maar ja, dat vroeg ik mij dus ook al af bij het zien van de BBC docu toen over Opus Deï met dat prikkelbandje als toegift
en toch gebeurt het, zijn kerk zit vol, zijn gemeente barst uit de voegen, de regels kunnen blijkbaar niet streng genoeg zijn .. ze hebben dat blijkbaar nodig, die overgave, die onderwerping ?

en tja, die devotie zie je in min of meerdere mate overal de kop op steken, zelfs hier in Nederland .. een kerkdienst met muziek van U2 op alle netten in het nieuws, hé wat leuk, de kerken stromen weer vol als je de klant maar wat wils geeft .. leek potverdorie wel promotie ipv verslaggeving

en dan die termen die gebruikt worden, waarmee hoofdzakelijk jongeren geworven worden .. soldiers for Jezus .. nou nou .. als een moslim zichzelf nou "soldier for mohammed" noemt valt dat ook niet bepaald in goede aarde .. toch ?
pleased to meet you
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:34:37 #41
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50025075
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:59 schreef moussie het volgende:

< >
Wat is jouw retoriek waanzinnig hol.
pi_50028664
Stompzinnige blasfemiewetten. Ze schieten hun doel totaal voorbij. Mensen bijvoorbeeld die hun oog laten vallen op het huis van de buurman beschuldigen hun buurman van blasfemie, waarna ze de hand kunnen leggen op het leegstaande huis.

Deze kortzichtigheid komt me Saoedisch voor. Oh nee, als er maar geen kleine regeltjes worden overtreden! Dat kán natuurlijk niet! En tegelijkertijd werkt de regelgeving omtrent blasfemie sociaal onrecht in de hand, wat totaal on-islamitisch is.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_50028702
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:

Kunnen we nou niet accepteren dat de gedachtengang van de mensen in die regio's, anders is als de onze (lees westers)
Noem het achterlijk, maar vergeet niet dat ook "die" mensen "onze" levensovertuiging achterlijk vinden.
In de islamitische landen is het draagvlak voor dit soort belabberde wetten is niet zo groot .
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:38:56 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_50028878
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik vind het open van dit soort topics zo nutteloos in NWS.
Elke keer zie je de zelfde users weer beweren hoe "achterlijk" dat geloof is, en de contra beweringen worden ook voorspelbaar.
Of het nou Christelijk, Joods of Islam is het draait altijd op het zelfde uit.

Na 1000+ topics zijn we geen barst opgeschoten, over een oplossing nog maar tezwijgen.
Dat de gedachtengang van de mensen in die regio's anders is lijkt me duidelijk, maar waarom wij ze hier binnenlaten is me een volledig raadsel, temeer omdat we elkaars cultuur zo achterlijk schijnen te vinden. Waarom komen die mensen in hemelsnaam hierheen als het hier zo verdorven is? En wat voor voordeel hebben wij als natie erbij om hen toe te staan hier te komen wonen? Want hoezeer ik er ook over nadenk, ik kan niks verzinnen, het kost klauwen vol met geld en je krijgt er niks tastbaars voor terug, sterker nog, je zit opgescheept met een karrevracht aan problemen waar helemaal niemand op zit te wachten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50029113
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 02:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat is jouw retoriek waanzinnig hol.
als de inhoud niet bevalt noem je het maar hol .. lekker makkelijk .. je lijkt wel een gelovige
pleased to meet you
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:15:20 #46
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50030811
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:53 schreef moussie het volgende:

[..]

als de inhoud niet bevalt noem je het maar hol .. lekker makkelijk .. je lijkt wel een gelovige
Is het echt nodig een karikatuur te maken?
En dan in de laatste zin de strekking, dat je maar beter geen 'soldaten van Jezus kan zeggen', want soldaten van Mohammed valt ook niet in goede aarde.
Dit gaat echt helemaal nergens over.
Wat heeft dit alles te maken met de terdoodveroordeling naar aanleiding van religiekritiek volgens islamitsche wetgeving in Pakistan of met de (ontopic-)opmerking 'regels zijn regels'?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 15:02:44 #47
6484 ExTec
pi_50033261
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Sidekick het volgende:
Regels zijn regels.
Lekker dom gelul, SK

Als we hier een wet aannemen die stelt dat alle moslims het land uit moeten of nog erger, zeg je dan ook slechts: "Regels zijn regels" of is er dan wel ineens wil om de regels ter discussie te stellen?

Ben je ook zo coulant mbt de VS die langzaam een politiestaat aan het worden zijn, of heb je daar wel meer over te zeggen?

Ronduit een tyfus gewoonte, van de barbaren verwacht SK niet al te veel, hun barbaarsheid wordt gewoon terzijde geschoven met regels zijn regels, maar van de beschaafden verwacht'ie beduidend meer.

En tja, zo zullen de barbaren ook nooit meer worden, want jij berust al in hun barbaarsheid.
pi_50033380
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is het echt nodig een karikatuur te maken?
En dan in de laatste zin de strekking, dat je maar beter geen 'soldaten van Jezus kan zeggen', want soldaten van Mohammed valt ook niet in goede aarde.
Dit gaat echt helemaal nergens over.
Wat heeft dit alles te maken met de terdoodveroordeling naar aanleiding van religiekritiek volgens islamitsche wetgeving in Pakistan of met de (ontopic-)opmerking 'regels zijn regels'?
volgens mij gaat dit topic niet specifiek over deze veroordeling maar meer over religieus fanatisme in het algemeen .. misschien moet jij de OP nog eens goed lezen ?
pleased to meet you
pi_50033541
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:59 schreef moussie het volgende:

[..]

juist ja, the law of the land en zo niet waar ?
en als je je, om wat voor reden dan ook, bedreigt voelt zijn er altijd wel van die mensen die de regels strakker willen maken en de straffen hoger .. of dat helpt is uiteraard een andere vraag ..

maar om op de stelling uit de OP terug te komen ..
mi is "religieus zijn" zelf weer in de mode, ook hier in de westelijke wereld, men is weer volop aan het evangeliseren geslagen .. en daar zitten me toch types tussen ..
iemand toevallig ook dat stukje gezien laatst (Nova, Netwerk, zoiets?) over die amerikaanse priester uit een achterbuurt van een van de grotere steden ? Ik kan me helaas noch zijn naam noch de stad herinneren, maar wat wel is blijven hangen is dat de leefregels die hij zijn "kudde" oplegt zo strikt zijn dat je je afvraagt hoe iemand die hier in het westen is opgegroeid zich vrijwillig onder zo'n soort regime gaat plaatsen .. maar ja, dat vroeg ik mij dus ook al af bij het zien van de BBC docu toen over Opus Deï met dat prikkelbandje als toegift
en toch gebeurt het, zijn kerk zit vol, zijn gemeente barst uit de voegen, de regels kunnen blijkbaar niet streng genoeg zijn .. ze hebben dat blijkbaar nodig, die overgave, die onderwerping ?

en tja, die devotie zie je in min of meerdere mate overal de kop op steken, zelfs hier in Nederland .. een kerkdienst met muziek van U2 op alle netten in het nieuws, hé wat leuk, de kerken stromen weer vol als je de klant maar wat wils geeft .. leek potverdorie wel promotie ipv verslaggeving

en dan die termen die gebruikt worden, waarmee hoofdzakelijk jongeren geworven worden .. soldiers for Jezus .. nou nou .. als een moslim zichzelf nou "soldier for mohammed" noemt valt dat ook niet bepaald in goede aarde .. toch ?
sjonge moussie........... zoals jij redeneert stel je extremistische moslims die naar het leven staan van anderen of niet gelovigen op 1 lijn met meestal vredelievende geloofssektes.
pi_50033558
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:15 schreef buachaille het volgende:
[..]

48 terroristische aanslagen door christenen op een populatie van +/- 2 miljard is een groot wonder te noemen.
quote:
Wanneer de database van het Amerikaanse National Counter Terrorism Center (NCTC) wordt geraadpleegd (http://wits.nctc.gov), dan lijkt de veronderstelde angst voor islamitisch terrorisme wat minder onbegrijpelijk. Blijkens deze database vonden in 2004 en 2005 wereldwijd 14.278 terroristische aanslagen op burgers en militairen buiten gevechtssituaties plaats, met in totaal 22.319 dodelijke slachtoffers, 43.620 gewonden en 40.866 gijzelaars (let wel, hierbij zijn de slachtoffers van de genocide in het westen van het islamitische Soedan niet meegerekend).
Waarvan het merendeel in landen die bezet zijn of verkeren in een burgeroorlog, zoals Irak, Afghanistan, Palestina, Colombia, Nepal, Congo en Sri Lanka. Lijkt me relevant.
pi_50033564
On-topic: keihard aanpakken.
pi_50035207
quote:
[..]

Even verderop in het artikel:
quote:
Hoe groot zijn de ’kleine groepen extremisten’ waarover de WRR spreekt? De WRR haalt geregeld een rapport aan van het Pew Research Center (2005, p. 2). Dat rapport hanteert als maatstaf voor extremistische opvattingen het soms, geregeld of vaak accepteren van geweld tegen burgerdoelen ter verdediging van de islam. De uitkomsten zijn als volgt. In Indonesië had 33 procent van de respondenten extremistische opvattingen, in Pakistan 44 procent, in Libanon 58 procent en in Jordanië 88 procent (sic!). Dit vormt een aanwijzing dat er inderdaad meer aan de hand is.
Komisch. Die gaat in mijn bookmarks [14.gif]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:51:18 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036642
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Even verderop in het artikel:
[..]

Komisch. Die gaat in mijn bookmarks [14.gif]
Het goedkeuren van het aanvallen van burgerdoelen is extremistisch? Wow, dan ben jij er ook eentje.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:52:31 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036685
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat de gedachtengang van de mensen in die regio's anders is lijkt me duidelijk, maar waarom wij ze hier binnenlaten is me een volledig raadsel,
Zijn hier zoveel Pakistaanse beleidsmakers en beulen binnengelaten, dan?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:53:45 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036719
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:15 schreef Vistel het volgende:

Wreder dan de vernietigingskampen?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:56:10 #56
117098 Hathor
Effe niet
pi_50036776
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zijn hier zoveel Pakistaanse beleidsmakers en beulen binnengelaten, dan?
Gelukkig (nog) niet, maar Engeland is een ander verhaal.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:56:30 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036784
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Argumenten? Ik geef gewoon een oordeel over jouw betoog; mijn mening.
Fijn, maar labelling is niet argumenteren. Sterker nog, dat frustreert elk debat, dus: laat dat.
quote:
Je zei zojuist nog net niet 'Islam is liefde'. Dat is wat ik hekel en daarvoor zijn argumten niet noodzakelijk.
Waar dan? Ik zeg dat religieus fanatisme door heersende klassen kan worden aangewakkerd voor de eigen doeleinden.
En als ik echt een geloof-is-liefde-aanhanger zou zijn zou ik dit soort topics ook niet openen, wel?
quote:
Verder is de Islam rechtsstreeks via Gabriël aan Mohammed doorgegeven, dus de Islam is niet gevormd door machthebbers.
Ben jij islamitisch? Ik namelijk niet, dus ik geloof daar niet in. Mohammed was een krijgsheer met veel wereldlijke macht.
quote:
Tot slot hebben we het nu over een lynchpartij of geïnstutionaliseerde moord op basis van religieuze wetgeving? Met die laatste zin marginaliseer je jouw eigen topic.
Hoezo?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:57:15 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036807
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gelukkig (nog) niet, maar Engeland is een ander verhaal.
Engeland had het niet moeten koloniseren. Dan krijg je dat.
En hebben de Pakistani daar nu al sinds de negentiende eeuw bommen lopen leggen?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:59:21 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_50036879
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Engeland had het niet moeten koloniseren. Dan krijg je dat.
En hebben de Pakistani daar nu al sinds de negentiende eeuw bommen lopen leggen?
Nee, ze beginnen pas, geef het even wat tijd.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:03:06 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50036998
quote:
[..]

Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.

Christenen zijn wel evident de efficientste moordmachines: ongeveer 12 doden per aanslag gemiddeld. Moslims halen maar vier. De joden zijn de meest vredelievende terroristen: 1 per aanslag.

Lies, damn lies and statistics.

Het terechte antwoord hierop is natuurlijk ook: verreweg de meeste slachtoffers van aanslagen zijn ook moslims.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:03:51 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50037026
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, ze beginnen pas, geef het even wat tijd.
Dus hondervijftig jaar vredelievendheid was de opmaat voor de vijfde colonne-oorlog?
Wow, die moslims zijn echt goed in lange-termijnplanning!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:06:04 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50037092
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lekker dom gelul, SK

Als we hier een wet aannemen die stelt dat alle moslims het land uit moeten of nog erger, zeg je dan ook slechts: "Regels zijn regels" of is er dan wel ineens wil om de regels ter discussie te stellen?

Ben je ook zo coulant mbt de VS die langzaam een politiestaat aan het worden zijn, of heb je daar wel meer over te zeggen?

Ronduit een tyfus gewoonte, van de barbaren verwacht SK niet al te veel, hun barbaarsheid wordt gewoon terzijde geschoven met regels zijn regels, maar van de beschaafden verwacht'ie beduidend meer.

En tja, zo zullen de barbaren ook nooit meer worden, want jij berust al in hun barbaarsheid.
Het blijven regels. Slotje.
leuke column, http://frontpage.fok.nl/column/5595/1
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:16:36 #63
6484 ExTec
pi_50037392
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het blijven regels. Slotje.
leuke column, http://frontpage.fok.nl/column/5595/1
Het slotje blijft uit.

De relevantie van de column van die ijdeltuit ontgaat me.

Maar ik zal deze befehl ist befehl capitulatie onthouden, voor als het je ook weer eens bestaat om in NL uitgevaardigde regels ter discussie te stellen.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:24:42 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50037630
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het slotje blijft uit.

De relevantie van de column van die ijdeltuit ontgaat me.

Maar ik zal deze befehl ist befehl capitulatie onthouden, voor als het je ook weer eens bestaat om in NL uitgevaardigde regels ter discussie te stellen.
Godwins Law. Ik win deze discussie en overheers jou op moreel vlak.
pi_50037665
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.

Christenen zijn wel evident de efficientste moordmachines: ongeveer 12 doden per aanslag gemiddeld. Moslims halen maar vier. De joden zijn de meest vredelievende terroristen: 1 per aanslag.

Lies, damn lies and statistics.

Het terechte antwoord hierop is natuurlijk ook: verreweg de meeste slachtoffers van aanslagen zijn ook moslims.
Moslims halen er maar 4 inclusief of exclusief zichzelf?

En je "terechte antwoord" is een beetje vreemd. Zijn de slachtoffers van de christenen dan ook voor het grootste deel christelijk?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:37:01 #66
6484 ExTec
pi_50037946
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Godwins Law. Ik win deze discussie en overheers jou op moreel vlak.
Dan moet je ff zoeken, want de relatieve nobody Godwin wiens naam de wet is gaan sieren had het over het noemen van de man met de snor, en die heb ik niet genoemd

Nog even verderzoeken naar die morele overheersing
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:38:21 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50037972
heftig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:39:31 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50037998
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:26 schreef buachaille het volgende:

[..]

Moslims halen er maar 4 inclusief of exclusief zichzelf?

En je "terechte antwoord" is een beetje vreemd. Zijn de slachtoffers van de christenen dan ook voor het grootste deel christelijk?
Ik denk dat het er te weinig zijn om daar antwoord op te geven. Bij de aanslagen van Timothy McVeigh was dat wel het geval, en van de IRA ook.

Verreweg de meeste aanslagen zijn in Irak. En verreweg de meeste slachtoffers zijn Iraqi zelf, en die zijn doorgaans islamitisch.

Valt je ook op hoe weinig aanslagen atheisten plegen?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:43:17 #69
6484 ExTec
pi_50038064
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat het er te weinig zijn om daar antwoord op te geven. Bij de aanslagen van Timothy McVeigh was dat wel het geval, en van de IRA ook.

Verreweg de meeste aanslagen zijn in Irak. En verreweg de meeste slachtoffers zijn Iraqi zelf, en die zijn doorgaans islamitisch.

Valt je ook op hoe weinig aanslagen atheisten plegen?
Neem jij sowieso nog mee wat de aanslagplegers als motivatie & rechtvaardiging meenemen als ze de aanslag plegen, of is dat wat "lastig"?

Want noch die McVeigh noch de IRA waren ter meerdere glorie van hun "geloof" bezig.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:45:33 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50038120
Over McVeigh heb je gelijk, ik haalde hem door de war met iemand anders.
De IRA hangt wel degelijk identiteit op aan katholicisme.
pi_50038139
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat het hem wel uitkomt, vooral in zijn eeuwige srijd tegen India.
You're so full of crap
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:52:26 #72
6484 ExTec
pi_50038283
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:45 schreef Floripas het volgende:
De IRA hangt wel degelijk identiteit op aan katholicisme.
Ja, duh.

Maar het kwam op mij altijd over als een puur territoriaal conflict.

In wederzijdse retoriek kwam bij de IRA & zijn antagonisten ook nooit verwijzingen voor die als kern hadden dat het geloof/ de God van de ander minder was.

Dat itt het terrorisme in het MO. Dat is doorspekt met dat soort elementen.

Heb ik het niet over de praktische invulling van dat terrorisme van de IRA. Daar werden met een enkele uitzondering alleen exponenten van de UK Gov getarget. Dat ook weer in zwaar contrast met het MO.

All in all, moet ik daar uit concluderen dat het niet te vergelijken is.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:53:54 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50038322
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:46 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

You're so full of crap
Wow, een meesterredenaar! Ik hoor het wel, schrap Socrates uit de annalen! Vergeet Cicero! De nieuwe Bernhard van Clairvaux is opgestaan, ja hij is waarlijk opgestaan!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:54:11 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50038331
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan moet je ff zoeken, want de relatieve nobody Godwin wiens naam de wet is gaan sieren had het over het noemen van de man met de snor, en die heb ik niet genoemd

Nog even verderzoeken naar die morele overheersing
Je hebt gelijk, dat was een domme reactie van mij. Wacht, ik overleg even met mijn team.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:55:20 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50038358
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, duh.

Maar het kwam op mij altijd over als een puur territoriaal conflict.

In wederzijdse retoriek kwam bij de IRA & zijn antagonisten ook nooit verwijzingen voor die als kern hadden dat het geloof/ de God van de ander minder was.

Dat itt het terrorisme in het MO. Dat is doorspekt met dat soort elementen.

Heb ik het niet over de praktische invulling van dat terrorisme van de IRA. Daar werden met een enkele uitzondering alleen exponenten van de UK Gov getarget. Dat ook weer in zwaar contrast met het MO.

All in all, moet ik daar uit concluderen dat het niet te vergelijken is.
Maar juist de Palestijnse, Afghaanse en Iraakse aanslagen zijn toch bij uitstek territoriaal geinspireerd, ook al gieten ze er, net zoals de IRA, een sausje van geloof overheen?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:59:49 #76
6484 ExTec
pi_50038486
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat was een domme reactie van mij. Wacht, ik overleg even met mijn team.
We vergeven je, Sidekick
pi_50038517
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wow, een meesterredenaar! Ik hoor het wel, schrap Socrates uit de annalen! Vergeet Cicero! De nieuwe Bernhard van Clairvaux is opgestaan, ja hij is waarlijk opgestaan!
Doet niks af aan het feit dat jij ongefundeerde onzin over Musharraf aan het uitkramen bent.
En dit soort eigengeilerij wat je nu weer demonstreert maakt op niemand indruk hoor.
pi_50038612
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef Floripas het volgende:
Maar men is niet te beroerd ook specifiek de Christenen te kwetsen, hoor.

Wat Mcveigh betreft: diens daad komt voort uit een mengsel van racisme en religie - deze factoren zijn bijna niet uiteen te halen - en kan dus wel vergeleken worden met aanslagen zoals die in Irak plaatsvinden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_50038641
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar juist de Palestijnse, Afghaanse en Iraakse aanslagen zijn toch bij uitstek territoriaal geinspireerd, ook al gieten ze er, net zoals de IRA, een sausje van geloof overheen?
Nee.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:04:42 #80
6484 ExTec
pi_50038652
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het pallestijnse conflict is er idd mee te vergelijken, de andere niet.

De andere werken niet vanuit een scenario dat hun land is afgepakt/bezet.

En ja, ik weet dat dat feitelijk geld voor Irak, true, maar, ik geloof niet in dat de terroristen in Irak gericht bezig zijn om de amerikanen eruit te werken. Dat zal een doelstelling zijn, maar zeker niet de primaire.

En in afghanistan zijn het in principe native clans die elkaar naar het leven staan. Tribal warfare, how civilised.

Dat is dus meer een burgeroorlog.

En ja, de islam is een sausje, zonder meer. Dat is ook een probleem aan dat geloof, elke randmongool kan het kapen voor zijn eigen doeleinden omdat het volk ongeletterd en dom is.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:06:06 #81
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50038688
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is nooit uit de mode geweest.

Misschien kun je je Dhr. Salman Rushdie nog herinneren?

Dus gelieve niet net te doen of het "ineens" is.

Er valt hooguit te melden dat een relatief milde vorm van christen-fundamentalisme in de VS in opkomst is, maar daar heeft je zelf gekozen voorbeeld het niet over, en zoals opgemerkt, is dat naar alle maatstaven mild.

Maar, als jij heel erudiet het beestje niet bij de naam noemt, dan komt het vanzelf goed!
Swa, chill eens met die shit. Dit is toch helemaal geen tegenargument op mijn post? Dit slaat als een Amerikaanse wapenstok op een neger.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 19:09:41 #82
6484 ExTec
pi_50038800
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Swa, chill eens met die shit. Dit is toch helemaal geen tegenargument op mijn post? Dit slaat als een Amerikaanse wapenstok op een neger.
Smaak'ie lekker, Swa?
pi_50039923
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:04 schreef buachaille het volgende:
Vreemd dat er zulke hoge straffen worden opgelegd voor het beledigen van een profeet. Zelfs de moslims zullen niet ontkennen dat die mohammed nou niet echt een fris persoon was kwa vredelievendheid.

Overigens staat in de opening dat religieus fanatisme weer in de mode raakt, daar ben ik het niet mee eens. Het raakt in de mode om er meer aandacht aan te geven in Nederland. De reden is natuurlijke dat we zelf aan de lijve gaan ondervinden wat Islamitische fanatisme is.

*proest* zelfs moslims zullen niet ontkennen dat Muhammad(vzmh) niet een fris persoon was kwa verdelievendheid?

Ben je serieus zo hard aan de crack. Wat snuif je. Wat drink je. Gaat het wel goed met je? Een moslim die muhammad niet een fris persoon vind kwa vredelievendheid. Goos jij bent echt dom als je dat denkt. Serieus..

Ten tweede is Muhammad(vzmh) HET perfecte voorbeeld van vredelievendheid.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_50040255
Bron?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 20:14:44 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50040736
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef Burakius het volgende:
Nee man, Bob Marley.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_50040880
quote:

[..]

*proest* zelfs moslims zullen niet ontkennen dat Muhammad(vzmh) niet een fris persoon was kwa verdelievendheid?

Ben je serieus zo hard aan de crack. Wat snuif je. Wat drink je. Gaat het wel goed met je? Een moslim die muhammad niet een fris persoon vind kwa vredelievendheid. Goos jij bent echt dom als je dat denkt. Serieus..

nou , dan moet je toch echt even vredelievendheid definiëren voor me
pi_50041139
quote:

[..]

Ja, en islam is vrede.
pi_50043454
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:28 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, en islam is vrede.
Islam is onderwerping. n00b
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_50043472
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee man, Bob Marley.
Bob marley is het voorbeeld voor een leeg bestaan. Zijn leven doorgaan met het roken van bladertjes zijn hersencellen verbrandende en lullen over.. niets eigenlijk. En dan dood gaan eraan
pi_50043486
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 20:19 schreef milagro het volgende:

[..]

nou , dan moet je toch echt even vredelievendheid definiëren voor me
Muhammad(vzmh) is de definitie.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:59:27 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50043487
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Islam is onderwerping. n00b
Gelukkig laat ik me niet tot slaaf kronen.
pi_50043736
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:58 schreef Burakius het volgende:
lullen over.. niets eigenlijk.
En waarin verschilt 'ie dan precies van religieuze leidsmannen wier uitspraken op geen enkele wijze getoetst kunnen worden?
pi_50043749
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Muhammad(vzmh) is de definitie.
nou, ik geloof dat je definitie nu weer mag definiëren want je praat in raadsels nu.

maar kom op, dat je die Mo een toffe peer vindt en een voorbeeld, soit, ieder zijn meug tenslotte, maar hij schroomde toch niet de lieve vrede flink te schenden als men niet wilde islamiseren, dus hem de personificatie van vredelievendheid noemen is gewoon een gotspe.
pi_50043983
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Fraaie paradox, Ringo.
pi_50047427
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben de slaaf van Allah(c.c.)
  zondag 3 juni 2007 @ 00:10:28 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50047511
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:07 schreef Burakius het volgende:
Ik ben de slaaf van Allah(c.c.)
Tja, godsdienst is waanzin.
pi_50047548
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

En waarin verschilt 'ie dan precies van religieuze leidsmannen wier uitspraken op geen enkele wijze getoetst kunnen worden?
Ga als een gek de Koran eens lezen
pi_50047577
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, godsdienst is waanzin.
niet geloven is waanzin. wat ben jij dan.
pi_50047617
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ga als een gek de Koran eens lezen
Als een gek de Koran lezen? Moet ik dan m'n tong uit m'n mond laten bungelen?
Rare veronderstelling trouwens, dat iemand die beweert dat Mohammed niet te verifieren uitspraken deed de Koran niet gelezen zou hebben .
pi_50047640
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:14 schreef Apropos het volgende:

[..]

Als een gek de Koran lezen? Moet ik dan m'n tong uit m'n mond laten bungelen?
Rare veronderstelling trouwens, dat iemand die beweert dat Mohammed niet te verifieren beweringen deed de Koran niet gelezen zou hebben .
Nee jij bent Aproppos.. Ik weet hoe jij bent. Daaruit maak ik op dat jij niet veel heb gelezen ja in je leven.
pi_50047739
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:14 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee jij bent Aproppos.. Ik weet hoe jij bent. Daaruit maak ik op dat jij niet veel heb gelezen ja in je leven.
Dat klinkt alsof je pretendeert een rationele gevolgtrekking te maken. Mag ik vragen waarop die is gebaseerd?
pi_50047763
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je pretendeert een rationele gevolgtrekking te maken. Mag ik vragen waarop die is gebaseerd?
jij bent Apropos. Uit al je reacties hier op fok maak ik uit dat je half seniel bent. Dus ga eens wat lezen.
pi_50047819
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

jij bent Apropos. Uit al je reacties hier op fok maak ik uit dat je half seniel bent. Dus ga eens wat lezen.
Welke werken uit je immense HBObibliotheek zou je in 't bijzonder willen aanbevelen?
pi_50047906
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Welke werken uit je immense HBObibliotheek zou je in 't bijzonder willen aanbevelen?
voor het eerst plassen deel 1 en deel 2, verder even kijken. Oja ook belangrijk voor jou. De veranderingen van mijn lichaam in de puberteit. Is ook een aanrader voor jou. En hoe hou ik mijzelf schoon.
pi_50047913
Maar je bent het dus niet met me eens wat de kenbaarheid van een deel van de Koran betreft. Hoe kan ik controleren wat God wil, of God een enkelvoudig wezen is, of de ervaringen van Abraham correct zijn overgeleverd?
pi_50047964
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

voor het eerst plassen deel 1 en deel 2, verder even kijken. Oja ook belangrijk voor jou. De veranderingen van mijn lichaam in de puberteit. Is ook een aanrader voor jou. En hoe hou ik mijzelf schoon.
Nee, het spijt me, het interesseert me bar weinig wat er met jouw lichaam in de puberteit gebeurd is. Ik geloof trouwens dat ik liever half seniel zou zijn dan gewoon stiervervelend en banaal bij het vernemen van enige kritiek op mijn religie.
pi_50048020
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, het spijt me, het interesseert me bar weinig wat er met jouw lichaam in de puberteit gebeurd is. Ik geloof trouwens dat ik liever half seniel zou zijn dan gewoon stiervervelend en banaal bij het vernemen van enige kritiek op mijn religie.
Een opmerking als Muhammad (vzmh) is niet vredelievend schiet bij menig moslim inderdaad in het verkeerde keelgat. Maar als iemand een opmerking maakt waarvan een jochie van 8 zich nog zou schamen dan word ik wel pissed ja. Met zijn domme opmerking van: zelfs moslims vinden hun eigen profeet niet vredelievend kom je niet ver bij mij. En dan doel ik op die andere gozer.
pi_50048121
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:27 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een opmerking als Muhammad (vzmh) is niet vredelievend schiet bij menig moslim inderdaad in het verkeerde keelgat. Maar als iemand een opmerking maakt waarvan een jochie van 8 zich nog zou schamen dan word ik wel pissed ja. Met zijn domme opmerking van: zelfs moslims vinden hun eigen profeet niet vredelievend kom je niet ver bij mij. En dan doel ik op die andere gozer.
Ja, ik denk dat we te weinig van Mohammed weten om te kunnen zeggen wat zijn karakter was, daarom concentreerde ik me maar op de boodschap die hij verspreid heeft.
  zondag 3 juni 2007 @ 00:32:10 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50048178
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben mezelf liever tot heer. Geen loopjongen van welke totaalgod ook.
pi_50048196
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

jij bent een leeg omhulsel zonder doel
pi_50048225
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat we te weinig van Mohammed weten om te kunnen zeggen wat zijn karakter was, daarom concentreerde ik me maar op de boodschap die hij verspreid heeft.
nee nee je snapt het niet. Dat die gozer zegt dat moslims dat zelf vinden. Dat Muhammad (vzmh) niet vredelievend was. Dan denk ik man.. aan wat heb je zitten snuiven. Je komt bij een Christen ook niet aan zetten met Jezus(vzmh) was niet vredelievend. Dat is toch uiterst stupíde.
pi_50048250
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ik te weinig van Mohammed weten om te kunnen zeggen wat zijn karakter was, daarom concentreerde ik me maar op de boodschap die hij verspreid heeft.
  zondag 3 juni 2007 @ 00:38:58 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50048405
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Burakius het volgende:

[..]

jij bent een leeg omhulsel zonder doel
IJzersterk psychologisch profiel.
pi_50048469
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

IJzersterk psychologisch profiel.
Ijzersterk kleppen op?
pi_50048481
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:34 schreef Burakius het volgende:

[..]
Nee, er zijn onvoldoende bronnen voor die tijd beschikbaar. Wat uiteraard alsnog mijn mening is, en ik heb te weinig gelezen, zoals we sinds enige tijd weten.
pi_50048501
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, er zijn onvoldoende bronnen voor die tijd beschikbaar. Wat uiteraard alsnog mijn mening is, en ik heb te weinig gelezen, zoals we sinds enige tijd weten.
wtf .. er zijn vet veel bronnen gozer..
  zondag 3 juni 2007 @ 00:42:24 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50048527
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

nee nee je snapt het niet. Dat die gozer zegt dat moslims dat zelf vinden. Dat Muhammad (vzmh) niet vredelievend was. Dan denk ik man.. aan wat heb je zitten snuiven. Je komt bij een Christen ook niet aan zetten met Jezus(vzmh) was niet vredelievend. Dat is toch uiterst stupíde.
Mohammed was een sluwe knakker met het juiste charisma. Hij had ook bordeelhouder kunnen zijn, of circusdirecteur. Categorie praatjesmaker met heerszuchtige trekjes.
pi_50048543
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

wtf .. er zijn vet veel bronnen gozer..
Welke zijn er zoal dan?
pi_50048813
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:43 schreef Apropos het volgende:

[..]

Welke zijn er zoal dan?
Hadith - sowieso al een overmassa aan informatie
pi_50048968
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hadith - sowieso al een overmassa aan informatie
Zijn er ook onpartijdige bronnen, of informatie afkomstig van de tegenpartij?

[ Bericht 3% gewijzigd door Apropos op 03-06-2007 01:03:48 ]
pi_50049178
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jezus trok dan ook niet te paard en te zwaard, hè, om het geloof te verspreiden, die predikte slechts, jouw Mo deed toch wel een tikkie meer dan dat, in Medina met name.
  zondag 3 juni 2007 @ 02:16:27 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50050717
het is gewoon godsdienstig. wie zijn wij (de rest van de wereld... ???

fok is een mooi islamitisch voorbeeld.

[ Bericht 23% gewijzigd door zoalshetis op 03-06-2007 02:23:27 ]
pi_50052960
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geloven in iets wat niet bestaat getuigt echt van een gezond verstand!

Volgens mij mis jij een realiteitsgen.
pi_50053716
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Jezus trok dan ook niet te paard en te zwaard, hè, om het geloof te verspreiden, die predikte slechts, jouw Mo deed toch wel een tikkie meer dan dat, in Medina met name.
andere tijden andere situaties andere gebeurtenissen. Uiteindelijk moet het ook zo om een vaste basis te krijgen. Laten we voor jullie gemak uitgaan dat hij idd heb vermoord. Voor jullie he? Ik ben het er niet mee eens, maar goed. Wat als dat vermoorden moest van God om zo een vaste basis te krijgen. En de mensen die vermoord zijn puur daar waren om zo een rol te spelen in dat stukje geschiedenis.? Je kan zoiets niet weten.

Maar goed van uit gaande dat ik al het 'geweld ' dat gebruikt is rechtvaardig vindt is er no such thing.
Dat doen veel mensen vaak. Die niet zo veel van Islam afweten. Alles onder 1 kopje zetten. Ja het was allemaal geweld. Als we nou eens per situatie er iets over zeggen. Zal je snel tot de conclusie komen dat het allemaal gerechtvaardigd was.
pi_50053731
quote:
Op zondag 3 juni 2007 08:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Geloven in iets wat niet bestaat getuigt echt van een gezond verstand!

Volgens mij mis jij een realiteitsgen.
Geloven dat alles uit zichzelf is gemaakt is alsof een gebouw zichzelf maakt
pi_50053737
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zijn er ook onpartijdige bronnen, of informatie afkomstig van de tegenpartij?
Kom op Apropos dit weet jij al. Muslim, Bukhari etc. etc. Several degrees weet je nog.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:31:34 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50053743
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

andere tijden andere situaties andere gebeurtenissen. Uiteindelijk moet het ook zo om een vaste basis te krijgen. Laten we voor jullie gemak uitgaan dat hij idd heb vermoord. Voor jullie he? Ik ben het er niet mee eens, maar goed. Wat als dat vermoorden moest van God om zo een vaste basis te krijgen. En de mensen die vermoord zijn puur daar waren om zo een rol te spelen in dat stukje geschiedenis.? Je kan zoiets niet weten.
"omdat het moest van God"

Nu weet je zelfs een psychopaat van hem te maken.
pi_50053766
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als God geeft mag God dan ook niet nemen? maar jij veronderstelt dat het zo moest. Ik zeg alleen voor het gemak dat ik het beschouw zoals jullie om jullie(jou) iets uit te leggen. Je heb 2 types lot. De onveranderlijke en de veranderlijke. Sowieso is het onderwerp lot iets wat we nooit helemaal zullen begrijpen.

Lees dit even door misschien dat het een beetje duidelijker wordt, maar verwacht niet het helemaal ooit te begrijpen.

http://www.islamwereld.com/diversen/lot.htm
pi_50053870
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Islamitische geloofsverspreiding met zwaard gebeurde in tijd van Abu Bakr, na Mohammeds dood.
pi_50053930
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Neuuh, alle oorlogen waarin Mohammed zich bevond hebben een menselijk aanleiding. Moslims geloven enkel dat God ze bijstond. Niet dat God ze opriep tot oorlog.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2007 10:45:02 ]
  zondag 3 juni 2007 @ 10:46:37 #131
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50053966
Nee, hè?

Niet alwéér dit!
pi_50053987
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:46 schreef damian5700 het volgende:
Nee, hè?

Niet alwéér dit!
Samen als moslim en niet moslim juiste voorbeeld geven en klagen @ NWS-FB?
Ik ben het er ook nie eens mee
  zondag 3 juni 2007 @ 10:51:39 #133
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50054048
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Samen als moslim en niet moslim juiste voorbeeld geven en klagen @ NWS-FB?
Ik ben het er ook nie eens mee
Lastig, hè? Interpreteren van geschreven tekst.

(Credits milagro)
pi_50054080
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Lastig, hè? Interpreteren van geschreven tekst.
Ik was serieus.
quote:
(Credits milagro)
Gebrek aan zelf komen met een weerwoord?
Ow nee wacht, Typisch damian.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:56:46 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50054134
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:44 schreef Triggershot het volgende:
Neuuh, alle oorlogen waarin Mohammed zich bevond hebben een menselijk aanleiding. Moslims geloven enkel dat God ze bijstond. Niet dat God ze opriep tot oorlog.
Mwah, dat vraag ik me af, of die relativering er altijd is.
Christenen in de tijd van de kruistochten zagen hun strijd ook als een directe opdracht van god. In de Middeleeuwen was het heel "gebruikelijk" om door god geroepen te worden, 1x-2x-3x (bij de 3de keer wist je dat de claim van god kwam, en niet van de duivel). Lees bijvoorbeeld Karel ende Elegast maar eens.

Nu kan je natuurlijk zeggen: dat is precies waar moslims en middeleeuwse christenen in verschillen, moslims lieten zich nooit zomaar voor gods karretje spannen, maar ik denk dat dat niet klopt. Godsdienstwaanzin komt overal ter wereld voor. Ook nu zie je genoeg moslimfundi's die hun vecht- en moordlust maar al te graag zien als iets waar god hun de opdracht toe heeft gegeven. Bestonden dat soort psychopaten 10 eeuwen geleden niet in de moslimwereld?
  zondag 3 juni 2007 @ 11:00:47 #136
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50054215
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik was serieus.
Ik ook.
quote:
Gebrek aan zelf komen met een weerwoord?
Ow nee wacht, Typisch damian.
Ad hominem, maar voor jouw informatie: beter goed gejat dan slecht verzonnen. (Ook al niet van mij).
pi_50054249
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mwah, dat vraag ik me af, of die relativering er altijd is.
Christenen in de tijd van de kruistochten zagen hun strijd ook als een directe opdracht van god. In de Middeleeuwen was het heel "gebruikelijk" om door god geroepen te worden, 1x-2x-3x (bij de 3de keer wist je dat de claim van god kwam, en niet van de duivel). Lees bijvoorbeeld Karel ende Elegast maar eens.

Nu kan je natuurlijk zeggen: dat is precies waar moslims en middeleeuwse christenen in verschillen, moslims lieten zich nooit zomaar voor gods karretje spannen, maar ik denk dat dat niet klopt. Godsdienstwaanzin komt overal ter wereld voor. Ook nu zie je genoeg moslimfundi's die hun vecht- en moordlust maar al te graag zien als iets waar god hun de opdracht toe heeft gegeven. Bestonden dat soort psychopaten 10 eeuwen geleden niet in de moslimwereld?
Natuurlijk wel, Islam had 14 eeuwen geleden een firewall voor het gebruiken van Islam voor eigen belang dat was Mohammed, hij en hij alleen kon bepalen wat, hoe en waarom de Islam was. Wat ik wil zeggen is de oorlogen toen, ik zal er een aantal noemen.. Slag van Badr, Oehoed, Hudeybiya, Yarmoek, Kuilgraven oorlog etc, waren allemaal door menselijke strategisch, bepalingen en samenloop van dingen die gebeurden. God was de reden waarom de moslims zo zelfverzekerd waren, maar God was voor hun toentertijd zeker niet reden waarom ze naar wapens grepen. Bovenstaande veldslagen noem ik omdat het bekendste zijn waar Mohammed aan mee deed, al weet ik van Yarmoek niet zeker.

Bottomline is, tuurlijk waren er in de moslimwereld ook psychopaten, misschien even meer of meer zelfs, geef me half uur en ik kom met een lijstje
  zondag 3 juni 2007 @ 11:06:01 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50054343
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef Triggershot het volgende:
Bottomline is, tuurlijk waren er in de moslimwereld ook psychopaten, misschien even meer of meer zelfs, geef me half uur en ik kom met een lijstje
Moslims, net mensen zijn het.
pi_50054412
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Moslims, net mensen zijn het.
Alleen vaker met een tintje
  zondag 3 juni 2007 @ 11:18:17 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50054606
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alleen vaker met een tintje
Heb ik ook. Voor een kaaskop dan.

Al dat gezeik ook. Zoveel mogelijk interculturele huwelijken, dat is de enige oplossing. Haalt het fundament weg onder geloofsverschillen (de beste compromissen worden immers gesloten tussen man en vrouw) en de mensheid wordt er (qua aangezicht) alleen maar mooier op.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:11:34 #141
117098 Hathor
Effe niet
pi_50057483
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Al dat gezeik ook. Zoveel mogelijk interculturele huwelijken, dat is de enige oplossing. Haalt het fundament weg onder geloofsverschillen (de beste compromissen worden immers gesloten tussen man en vrouw) en de mensheid wordt er (qua aangezicht) alleen maar mooier op.
Tis maar waar je voorkeur naar uit gaat, persoonlijk zie ik een blonde vrouw met een snor niet echt zitten.
pi_50057813
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tis maar waar je voorkeur naar uit gaat, persoonlijk zie ik een blonde vrouw met een snor niet echt zitten.
duh, alsof blonde vrouwen geen dons op de bovenlip hebben .. het valt alleen een stuk minder op
pleased to meet you
  zondag 3 juni 2007 @ 13:24:08 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50057847
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:22 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, alsof blonde vrouwen geen dons op de bovenlip hebben .. het valt alleen een stuk minder op
en voor een paar honderd euro zie je het haar nooit meer terug.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:24:44 #144
3038 Emel
realist
pi_50057868
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

ik ken weinig interculturele relaties die in stand houden. Het is gecompliceerder. Maar als het werkt, is het wel mooi (elkaar accepteren en respecteren).
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_50058228
Mohammed is een lul.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:38:04 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50058330
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:34 schreef Pedroso het volgende:
Mohammed is een lul.
pi_50059197
En Pim mocht niet zeggen dat het een achterlijk geloof is. Ik wil er verder geen woorden aan vuilmaken.
pi_50059224
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, Islam had 14 eeuwen geleden een firewall voor het gebruiken van Islam voor eigen belang dat was Mohammed, hij en hij alleen kon bepalen wat, hoe en waarom de Islam was. Wat ik wil zeggen is de oorlogen toen, ik zal er een aantal noemen.. Slag van Badr, Oehoed, Hudeybiya, Yarmoek, Kuilgraven oorlog etc, waren allemaal door menselijke strategisch, bepalingen en samenloop van dingen die gebeurden. God was de reden waarom de moslims zo zelfverzekerd waren, maar God was voor hun toentertijd zeker niet reden waarom ze naar wapens grepen. Bovenstaande veldslagen noem ik omdat het bekendste zijn waar Mohammed aan mee deed, al weet ik van Yarmoek niet zeker.

LijstJE??
pi_50059261
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Islamitische geloofsverspreiding met zwaard gebeurde in tijd van Abu Bakr, na Mohammeds dood.
Nu ook nog, alleen is het zwaard vervangen door een mes (Mohammed Bouyeri) of modernere wapens, zoals daar zijn:......(laat maar).
pi_50059278
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Word!
pi_50059287
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:34 schreef Pedroso het volgende:
Mohammed is een lul.
hoe kan iemand die al honderden jaren dood is nou een lul zijn .. mi zijn het de mafketels van tegenwoordig die zijn geloof gehijacked hebben om hun eigen agenda rond te krijgen
pleased to meet you
pi_50060006
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:08 schreef progrock het volgende:

[..]

Nu ook nog, alleen is het zwaard vervangen door een mes (Mohammed Bouyeri) of modernere wapens, zoals daar zijn:......(laat maar).
Klopt, alleen is een invasie van andere landen nooit door Mohammed bevolen.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:36:29 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_50060151
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

hoe kan iemand die al honderden jaren dood is nou een lul zijn .. mi zijn het de mafketels van tegenwoordig die zijn geloof gehijacked hebben om hun eigen agenda rond te krijgen
Een dooie lul dan.
pi_50060509
quote:

[..]

nou, je doet nu net alsof Mo de zachtaardigheid zelve was en geen repressailles in petto had voor hen die "zijn geloof" niet wilden delen, maar enkel begrip

de agenda van die mafketels verschilt echt niet zoveel als die van Mo in Medina destijds, hoor, ze hebben echter wat meer middelen tot hun beschikking.
.
pi_50061081
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:04 schreef Vistel het volgende:

[..]

dan had hij iig wel goede smaak
Je spreekt uit ervaring?

Ik snap best dat het moeilijk is, maar probeer het verschil tussen hij heeft niet deelgenomen en hij heeft het niet bevolen in te zien.
pi_50061316
quote:

[..]

Mohammed was een lul.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_50064466
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:47 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, je doet nu net alsof Mo de zachtaardigheid zelve was en geen repressailles in petto had voor hen die "zijn geloof" niet wilden delen, maar enkel begrip
hij had iig een grotere tolerantie tov andersgelovigen dan de christenen uit die tijd .. getuige het verdrag van Medina ..

voor de rest doe je net alsof de machthebbers in Europa in die tijd wel vriendelijk en beschaafd waren .. lees maar eens iets over de Langobarden of Franken, die waren meestal stukken barbaarser dan Mohammed
quote:
de agenda van die mafketels verschilt echt niet zoveel als die van Mo in Medina destijds, hoor, ze hebben echter wat meer middelen tot hun beschikking.
en wat was volgens jou die agenda dan wel .. overheersing van de wereld of zo ?
en hoe groot denk je wel dat "de wereld" destijds was ?

ter illustratie. laatst op TV, een vraag aan een studente uit SA .. wat was de laatste wereldoorlog .. nou die in Iraq toch ?
pleased to meet you
  maandag 4 juni 2007 @ 16:50:48 #158
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50095760
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een dooie lul dan.
Ik vind dat echt nauwelijks relevant of Mozes, Mohammed of Jezus een lul was. De karakters van die lui lijkt nauwelijks van invloed voor de acties van de volgelingen door de eeuwen heen.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:54:51 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50095889
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind dat echt nauwelijks relevant of Mozes, Mohammed of Jezus een lul was. De karakters van die lui lijkt nauwelijks van invloed voor de acties van de volgelingen door de eeuwen heen.
ik vind die persoonlijke invloeden juist groot. zo groot dat de verschillende monotheïsten zich daardoor kenmerken.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:29:07 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50097134
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind die persoonlijke invloeden juist groot. zo groot dat de verschillende monotheïsten zich daardoor kenmerken.
Ik niet. Vergelijk de volgende Christenen: Moeder Theresa - Adolf Hitler - Franciscus van Assisi - George Bush - Godfried van Bouillon - Erasmus
De volgende Joden: Einstein - Wiesenthal - Sacha Baron Cohen - de Gush Emunim Ondergrondse
De volgende Moslims: Mohammed Ali - Osama Bin Laden - Hirsi Ali voor de "ontkering" - Laila Ali - Ibn Battuta - de Altmansur - Leopold Weiss.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:03:40 #161
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50100301
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik niet. Vergelijk de volgende Christenen: Moeder Theresa - Adolf Hitler - Franciscus van Assisi - George Bush - Godfried van Bouillon - Erasmus
De volgende Joden: Einstein - Wiesenthal - Sacha Baron Cohen - de Gush Emunim Ondergrondse
De volgende Moslims: Mohammed Ali - Osama Bin Laden - Hirsi Ali voor de "ontkering" - Laila Ali - Ibn Battuta - de Altmansur - Leopold Weiss.
Adolf Hitler een christen noemen

Daarnaast was Einstein geen praktiserende Jood.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:04:29 #162
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50100329
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hij noemde zichzelf katholiek. Is dat niet goed genoeg?
  maandag 4 juni 2007 @ 19:06:08 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50100394
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Daarnaast was Einstein geen praktiserende Jood.
het sloeg eigenlijk al helemaal nergens op. je kan aan de schrijfstijl en de inhoud van de monotheïstische boeken goed zien dat het toch echt van verschillende kanten wordt bekeken.

maar ja dat is zo'n lang oerverhaal dat ik daar liever een boek over zou schrijven dan hier op fok! (voor fp) neer te plempen.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:08:59 #164
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50100516
Om evevn ook wat te zeggen...ik zag vandaag een moslim op de TV uitleggen dat voor een moslim belediging van Jezus net zo erg was als Mohammed afvallen . Hij is ook een heilig figuur binnen de Islam, en dat heb je nu eenmaal serieus te nemen als echte gelovige.
Grappig was wel dat hij omstandig uitlegde dat de wijn bij het laatste avondmaal geen wijn geweest kon zijn zoals wij het kennen, want heilige figuren uit de islam drinken geen alcohol! Het was vast wel druivensap, maar geen wijn zoals wij kennen.....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 4 juni 2007 @ 19:10:40 #165
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50100574
Nu durf ik het bijna niet te zeggen, maar die wijn was ook in alcoholpercentage niet te vergelijken met hedendaagse wijn, en zat dichter tegen vruchtensap aan.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:13:26 #166
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50100672
Geeft nie, het bier dat kleine kinderen in de middeleeuwen dronken, was ook vrijwel alcoholvrij, het water was in die tijd vaak zo vies dat je het niet kon drinken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50100686
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:10 schreef Floripas het volgende:
Nu durf ik het bijna niet te zeggen, maar die wijn was ook in alcoholpercentage niet te vergelijken met hedendaagse wijn, en zat dichter tegen vruchtensap aan.
Was je erbij?
  maandag 4 juni 2007 @ 19:14:19 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50100710
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geeft nie, het bier dat kleine kinderen in de middeleeuwen dronken, was ook vrijwel alcoholvrij, het water was in die tijd vaak zo vies dat je het niet kon drinken
klopt, en het was voedend.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:14:26 #169
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50100717
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij noemde zichzelf katholiek. Is dat niet goed genoeg?
Nee?

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%27s_religious_beliefs
  maandag 4 juni 2007 @ 19:14:55 #170
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50100734
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Was je erbij?
Nee, maar er is wel "wijn" uit die tijd gevonden in wrakken in de Middellandse zee. Dat kun je uitstekend analyseren.
Ik heb dat soort zaken gestudeerd.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:16:49 #171
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50100796
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:10 schreef Floripas het volgende:
Wat een onzin, soms was de wijn zelfs extra gegist in die tijden, de bijbel staat overigens vol met verwijzingen naar dronkenschap, hoe werden die mensen dan volgens jou dronken?

Rechters 9:13
Nieuwe wijn ... die God en mensen verblijdt.

Psalm 104:15
En wijn, die het hart van de sterfelijke mens verheugt.

Spreuken 31:6,7
Geeft bedwelmende drank aan degene die dreigt om te komen en wijn aan wie bitter van ziel zijn. Laat men drinken en zijn armoede vergeten, en laat men aan zijn moeite niet meer denken.

Johannes 2:3-10
Toen de wijn opraakte, zei de moeder van Jezus tot hem: "Zij hebben geen wijn." ... Jezus zei tot hen: "Vult de waterkruiken met water." En zij vulden ze tot aan de rand. En hij zei tot hen: "Schept er nu wat uit en brengt het naar de feestleider." Zij dan brachten het. Toen nu de feestleider het water dat in wijn was veranderd, proefde, maar niet wist waar het vandaan kwam, ofschoon de bedienden die het water hadden geschept, het wel wisten, riep de feestleider de bruidegom en zei tot hem: "Ieder ander mens zet eerst de voortreffelijke wijn voor, en wanneer men dronken is, de mindere. Gij hebt de voortreffelijke wijn tot nu bewaard."
  maandag 4 juni 2007 @ 19:16:49 #172
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50100797
quote:
"I am now as before a Catholic and will always remain so.", bij noot elf. Het is ambigue.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:17:41 #173
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50100836
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:16 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wat een onzin, soms was de wijn zelfs extra gegist in die tijden, de bijbel staat overigens vol met verwijzingen naar dronkenschap, hoe werden die mensen dan volgens jou dronken?

Rechters 9:13
Nieuwe wijn ... die God en mensen verblijdt.

Psalm 104:15
En wijn, die het hart van de sterfelijke mens verheugt.

Spreuken 31:6,7
Geeft bedwelmende drank aan degene die dreigt om te komen en wijn aan wie bitter van ziel zijn. Laat men drinken en zijn armoede vergeten, en laat men aan zijn moeite niet meer denken.

Johannes 2:3-10
Toen de wijn opraakte, zei de moeder van Jezus tot hem: "Zij hebben geen wijn." ... Jezus zei tot hen: "Vult de waterkruiken met water." En zij vulden ze tot aan de rand. En hij zei tot hen: "Schept er nu wat uit en brengt het naar de feestleider." Zij dan brachten het. Toen nu de feestleider het water dat in wijn was veranderd, proefde, maar niet wist waar het vandaan kwam, ofschoon de bedienden die het water hadden geschept, het wel wisten, riep de feestleider de bruidegom en zei tot hem: "Ieder ander mens zet eerst de voortreffelijke wijn voor, en wanneer men dronken is, de mindere. Gij hebt de voortreffelijke wijn tot nu bewaard."
Vrij eenvoudig: er gewoon echt uitzinnig veel van drinken. Ook dan word je wel dronken.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:17:59 #174
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50100849
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

"I am now as before a Catholic and will always remain so.", bij noot elf. Het is ambigue.
En de zin erna...
quote:
Hitler never formally ended his church membership, but according to Albert Speer, "he had no real attachment to it."
  maandag 4 juni 2007 @ 19:20:53 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50100969
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vrij eenvoudig: er gewoon echt uitzinnig veel van drinken. Ook dan word je wel dronken.
dat dekt de lading niet helemaal met die paar gevonden wijnkruiken van je. er waren toen ook al sterke gistingen.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:21:10 #176
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50100980
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sorry hoor...
  maandag 4 juni 2007 @ 19:22:16 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101020
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:17 schreef Pracissor het volgende:

[..]

En de zin erna...
[..]
Ja, precies. Ambigue dus.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:22:46 #178
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101039
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Sorry hoor...
Wil je het eens uitproberen? Ik kan het wel maken.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:23:18 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50101050
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wil je het eens uitproberen? Ik kan het wel maken.
mede?
  maandag 4 juni 2007 @ 19:23:42 #180
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101063
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat dekt de lading niet helemaal met die paar gevonden wijnkruiken van je. er waren toen ook al sterke gistingen.
Als je het echt wil weten: je hebt ook Latijnse, Griekse en Hebreeuwse artesliteratuur over het maken van wijn.
Jezus was een timmermanszoon. Die dronk echt geen wijn van hoge gisting, hoor.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:24:09 #181
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101083
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mede?
Dat ook! Maar dat is een honingdrank. Dat duurt wel wat langer, maar is geen probleem.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:26:02 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50101151
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat ook! Maar dat is een honingdrank. Dat duurt wel wat langer, maar is geen probleem.

lijkt me lekkerder dan wijn.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:26:09 #183
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50101156
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als je het echt wil weten: je hebt ook Latijnse, Griekse en Hebreeuwse artesliteratuur over het maken van wijn.
Hij kwam bij mensen thuis van alle rangen en standen, daarnaast was hij ook aanwezig bij een bruiloft, zie quote en noemt daar toch uitdrukkelijk dronkenschap.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:27:03 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50101190
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

tijdens zijn leven was ie toch net iets meer dan een timmermanszoon en kreeg ook die egards. kijk alleen maar naar de rijkgedekte tafel in luxe omgeving van het l. avondmaal.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:28:08 #185
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50101233
Ook al was het van lage gisting, het was alcohol, punt uit.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:28:12 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50101236
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hij kwam bij mensen thuis van alle rangen en standen, daarnaast was hij ook aanwezig bij een bruiloft, zie quote en noemt daar toch uitdrukkelijk dronkenschap.
ach misschien heeft die moslimman gelijk en dronken mensen toen heel andere wijn, maar er zat wel degelijk het haramproduct alcohol in.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:34:33 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101510
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik moest even in mijn Vulgaat bladeren, maar daar staat "inebriati". Dat kan slaan op dronken, maar ook op verzadigd, in het geval van dorst dus: gelest.
Ik weet niet wat het Hebreeuws (Aramees?) zegt.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:35:02 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101529
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tijdens zijn leven was ie toch net iets meer dan een timmermanszoon en kreeg ook die egards. kijk alleen maar naar de rijkgedekte tafel in luxe omgeving van het l. avondmaal.
Hoe kom je erbij dat het luxe is geweest?
  maandag 4 juni 2007 @ 19:35:21 #189
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50101548
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:28 schreef Pracissor het volgende:
Ook al was het van lage gisting, het was alcohol, punt uit.
Ja, dat klopt, dat is waar.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:37:40 #190
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50101648
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

maandag 4 juni 2007 @ 19:47:27 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50102041
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

pi_50102166
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh ook dat al?

We hadden niet anders verwacht.
pi_50106978
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het laatste avondmaal valt tegelijk met Seder, de eerste avond van Pesach, het lentefeest waarin de uittocht uit Egypte herinnerd wordt .. en die tafel is dan misschien wel feestelijk opgemaakt, maar wat erop staat is een symbolische maaltijd met vaststaande ingrediënten die nou niet bepaald onder de definitie van een feestmaal vallen .. behalve misschien de charoset, dat spul is best lekker ..
pleased to meet you
pi_50109439
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, maar er is wel "wijn" uit die tijd gevonden in wrakken in de Middellandse zee. Dat kun je uitstekend analyseren.
oja .. ja dan wel. dan weet je wel dat Jezus wijn heb gedronke .. en wie zegt dat Jezus wijn niet in water kon veranderen (via God dan he natuurlijk )

Btw ja Jezus is ook een 'hazreti' in de Islam net zoals alle profeten voor Jezus in het Christendom ook Hazreti zijn voor ons.
pi_50111677
Hazreti???? We weten ternauwernood het verschil tussen halal en haram; komt er weer een moslim met een "nieuwe" term; ja, zo houd je het "Nederlands" wel levend!
pi_50114194
o sorry..hazreti is zoiets als heiligs., maar ik pas daar mee op, want in het Christendom is iemand al snel heilig..
pi_50116594
Ach ja het past in de lijn van mohammed zelf he? Een analfabete pedofiele massamoordenaar.

Niets meer, niets minder. Als deze kleuterneukende moordenaar het ultieme voorbeeld moet zijn voor alle moslims dan zegt dat genoeg.

Of is dit opeens ook niet waar? http://en.wikipedia.org/wiki/Banu_Qurayza
quote:
As part of his share of the booty, Muhammad selected one of the women, Rayhana, and took her as a concubine, though she is said to have later become a Muslim.[3]
En dan ook nog een vrouw als sexslaaf uitzoeken Wat een 'vrede zij met hem': ik maak alle mannen dood en ga een vrouw verkrachten.

Hmmm lijkt wel wat op het Srebrenica-verhaal.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:50:31 #198
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50120325
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:34 schreef Burakius het volgende:
o sorry..hazreti is zoiets als heiligs., maar ik pas daar mee op, want in het Christendom is iemand al snel heilig..
Ja idd, voor mij als christen zijn veel personen/zaken heilig.

Je moet je eerst eens verdiepen voordat je zomaar uitspraken doet over de religies van anderen.
pi_50121835
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je moet je eerst eens verdiepen voordat je zomaar uitspraken doet over de religies van anderen.
Hilarisch dit soort uitspraken vind je niet Pracissor. Als ik zo snel op mijn teentjes was getrapt als jij dat bent, dan had ik een hele dagtaak op de FP en het forum. Het is bijna een enge vorm van selectiviteit.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:01:09 #200
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50122655
Ach moslims en christenen zijn beide snel op hun teentjes getrapt over het geloof, over het algemeen de moslim wat vaker en de christen wat minder. Maar je hebt moslims die wat minder snel boos worden en je hebt lichtontvlambare christenen. Ik vind het best eng dat mensen om een boek zo boos kunnen worden. Maar iemand ter dood veroordelen omdat hij wat slechts gezegd heeft over de profeet is wel heel erg.
mai pen rai
pi_50152829
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

de paus zegt: jij bent heilig. Patsaaa je bent heilig. Ja dat gaat lekker.
pi_50152850
Het mag wel wat genuanceerd hoor Burak, de Paus maakt niet iemand heilig, de Paus deelt de Kerk mee dat iemand heilig is om wat hij heeft gedaan.
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:54:03 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50152863
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat zijn katholieken. Dat zijn geen christenen. Dat is circuspubliek.
pi_50153098
quote:

[..]

nou, even zonder verder waardeoordeel , heiligverklaringen zijn geen kwestie van patsaa, je bent heilig, daar gaat wel het een en ander aan vooraf..

ook ik zeg, verdiep je eens een heel klein beetje, meer is niet nodig om dit te weten, in andere religies voordat je er uitspraken over doet.
pi_50153239
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat zijn katholieken. Dat zijn geen christenen. Dat is circuspubliek.
o? Katholieken zijn geen Christenen? kijk dat wist ik nou net niet
Alhoewel ik inderdaad moet zeggen dat ik ook inderdaad meer het Protestantisme als ware Christendom zie. Of als de dichste benadering tot het Christendom.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:18:43 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50153370
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:13 schreef Burakius het volgende:

[..]

o? Katholieken zijn geen Christenen? kijk dat wist ik nou net niet
Alhoewel ik inderdaad moet zeggen dat ik ook inderdaad meer het Protestantisme als ware Christendom zie. Of als de dichste benadering tot het Christendom.
Het protestantisme is voor mij inderdaad een nóg sterker argument voor mijn diepe afkeer van het geloof. Beeldenstormers zijn het.
pi_50153393
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het protestantisme is voor mij inderdaad een nóg sterker argument voor mijn diepe afkeer van het geloof. Beeldenstormers zijn het.
Ze houden zich enkel aan de geboden. De Katholieken hebben het juist een cult gemaakt om beeldjes te hebben. Dan bidden ze tot hun beeldjes
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:21:46 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50153441
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:19 schreef Burakius het volgende:
Ze houden zich enkel aan de geboden. De Katholieken hebben het juist een cult gemaakt om beeldjes te hebben. Dan bidden ze tot hun beeldjes
Al bidden ze tot hun boterham met oude kaas.
pi_50153447
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee bidden naar een gebouwtje met een meteoriet erin (die al vereerd werd eeuwen voor mohammed even wat mensen af kwam slachten). Dan ben je goed bezig
pi_50153569
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee bidden naar een gebouwtje met een meteoriet erin (die al vereerd werd eeuwen voor mohammed even wat mensen af kwam slachten). Dan ben je goed bezig
je bent me voor
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:30:22 #211
3038 Emel
realist
pi_50153640
quote:

[..]

pi_50155129
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

We vereren het niet. Het is een wijze waarop moslims het gevoel van samenhorigheid versterken. Laat er maar een bom op vallen. Boeit niet.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:26:17 #213
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155196
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hilarisch dit soort uitspraken vind je niet Pracissor. Als ik zo snel op mijn teentjes was getrapt als jij dat bent, dan had ik een hele dagtaak op de FP en het forum. Het is bijna een enge vorm van selectiviteit.
Ik zie jou of andere moslims (knipoogje naar Trigger) die taak dan ook nog steeds opzich nemen, dus waarom ik niet, wanneer het mijn geloof aangaat? Daarnaast reageer ik ook niet op alles, maar ik vind vooral dat je als gelovige niet zomaar iets moet roepen over het geloof van een ander, daar hebben we die domme atheisten-fundi's al voor.

En idd, Protestanten kennen geen heiligen of beeldjes, daarnaast ligt het bij Katholieken genuanceerder zoals Trigger idd zegt.
pi_50155203
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

We vereren het niet. Het is een wijze waarop moslims het gevoel van samenhorigheid versterken. Laat er maar een bom op vallen. Boeit niet.
het gaat erom dat jij lacht om beeldjes die vereerd worden, terwijl anderen weer lachen om het steentjes gooien naar een zuil.
ieder geloof heeft zo zijn "lachwekkende" gebruiken

while you point your finger someone else is judging you.... could you be loooooooved
pi_50155231
quote:

[..]

Uuuh?
pi_50155261
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik zie jou of andere moslims (knipoogje naar Trigger) die taak dan ook nog steeds opzich nemen, dus waarom ik niet, wanneer het mijn geloof aangaat? Daarnaast reageer ik ook niet op alles, maar ik vind vooral dat je als gelovige niet zomaar iets moet roepen over het geloof van een ander, daar hebben we die domme atheisten-fundi's al voor.
Kom, kom pracissor. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de atheisten-funcdi's.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:29:21 #217
3038 Emel
realist
pi_50155280
quote:

[..]

bom op de Kabe?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:30:05 #218
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155301
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kom, kom pracissor. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de atheisten-funcdi's.
Kom, kom KB. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de anti-semieten.
pi_50155393
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef milagro het volgende:

[..]

het gaat erom dat jij lacht om beeldjes die vereerd worden, terwijl anderen weer lachen om het steentjes gooien naar een zuil.

while you point your finger someone else is judging you.... could you be loooooooved
Zelfs dan geloven moslims niet dat ze echt Satan bestenigen.
pi_50155406
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Kom, kom KB. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de anti-semieten.
Pure laster en smaad. Ik heb mij nog nooit anti-semitisch uitgelaten. Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:35:00 #221
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155427
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Pure laster en smaad. Ik heb mij nog nooit anti-semitisch uitgelaten. Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.

Nou vooruit, kom er maar mee op de proppen.
pi_50155446
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef milagro het volgende:

[..]

Een wijs iemand zei ooit:
quote:
ook ik zeg, verdiep je eens een heel klein beetje, meer is niet nodig om dit te weten, in andere religies voordat je er uitspraken over doet.
Think before you act.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:36:15 #223
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155455
Leg jij 'dossiers' aan van mensen die zich volgens jou anti-islamitisch zouden uitlaten?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:36:16 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50155456
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

graag met context erbij. anders krijg je zo'n verkeerd beeld.
pi_50155464
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nou vooruit, kom er maar mee op de proppen.
Ga jij dan alvast op zoek naar anti-semitische uitspraken van mij?
pi_50155497
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:36 schreef Pracissor het volgende:
Leg jij 'dossiers' aan van mensen die zich volgens jou anti-islamitisch zouden uitlaten?
Het is maar wat je een dossier noemt. Ik heb een potentielen lijstje, maar daar staan enkel namen op. Het is geen dossier. Jij staat er niet op, maar je hebt wel potentiele potentie.
pi_50155542
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

graag met context erbij. anders krijg je zo'n verkeerd beeld.
Waarom voel jij je aangesproken Waarom wel context als het om anti-islamitische uitspraken gaat, maar geen context als het andersom is? Vanwaar die selectieve verontwaardiging?
pi_50155567
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfs dan geloven moslims niet dat ze echt Satan bestenigen.
net zo goed als Katho's ook niet echt de letterlijkheid geloven inzake de beeldjes, hè.

symboliek is ook hen niet vreemd, hoor.
pi_50155633
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:40 schreef milagro het volgende:

[..]

net zo goed als Katho's ook niet echt de letterlijkheid geloven inzake de beeldjes, hè.

symboliek is ook hen niet vreemd, hoor.
Ik maak wel degelijk een onderscheid tussen de vroegere beeldjes in Kaaba en beelden in de kerken, jij ook?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:43:09 #230
3038 Emel
realist
pi_50155663
mensen, peace..
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:43:50 #231
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155689
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ga jij dan alvast op zoek naar anti-semitische uitspraken van mij?
Mijn reactie was als reflectie bedoeld.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:45:04 #232
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155734
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is maar wat je een dossier noemt. Ik heb een potentielen lijstje, maar daar staan enkel namen op. Het is geen dossier. Jij staat er niet op, maar je hebt wel potentiele potentie.
quote:
Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.
Is dus een leugen?

Of ga je nu als een bezetene mijn posthistorie doorspitten.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:46:49 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50155777
Hoe dan ook, elke profeet is een charlatan.
pi_50155810
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:46 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, elke profeet is een charlatan.
Je uitspraak klinkt haast profetisch
pi_50155857
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:43 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Mijn reactie was als reflectie bedoeld.
Reflectie van wat? Je noemt mij anti-semitisch, maar kan daar geen bewijzen voor aanleveren. Waar is hier de reflectie? Als ik jou jodenhater of nazi zou noemen, waar zou dat volgens jou een reflectie van zijn?
pi_50155863
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik maak wel degelijk een onderscheid tussen de vroegere beeldjes in Kaaba en beelden in de kerken, jij ook?
nee, allemaal symboliek.

ik ben niet gelovig, dus vindt alles poppenkast, dat even terzijde.

ik vind het nogal een gotspe om daarover te zaniken als je eigen geloof ook vol met rituelen en symboliek zit... beeldjes, hosti's, 5 keer bidden op een dag, hoofddoek, bar/bat mitswa, heilige communie, bedevaart naar Mekka, , allemaal rituelen , symboliek, gebaseerd op wat oude teksten, ieder geloof heeft zo zijn 'ding'

dat een ongelovige hond als ik dat nu allemaal lachwekkend vindt, soit, maar een gelovige die smalende uitlatingen doet over de rituelen van een ander, terwijl hij zelf vijf keer per dag denkt te moeten bidden, of te moeten biechten in de kerk, is een gotspe.
pi_50155915
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:45 schreef Pracissor het volgende:

[..]

[..]

Is dus een leugen?

Of ga je nu als een bezetene mijn posthistorie doorspitten.
Daarnaast heb ik een goed geheugen wat betreft users die ik vaak tegenkom. Van jou weet ik toevallig dat je wel eens anti-islamitische uitspraken doet. Ik hoef daarvoor niet als een bezetene te zoeken. Ik vermoed dat een blik op de eerst view van jouw postgeschiedenis mij al genoeg materiaal oplevert.

Maar ik ben vooral benieuwd naar waar jij mee op de proppen komt.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:52:11 #238
3038 Emel
realist
pi_50155929
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, allemaal symboliek.

ik vind het nogal een gotspe om daarover te zaniken als je eigen geloof ook vol met rituelen en symboliek zit... beeldjes, hosti's, 5 keer bidden op een dag, hoofddoek, bar/bat mitwa, heilige communie, bedevaart naar Mekka, , allemaal rituelen , symboliek, gebaseerd op wat oude teksten, ieder geloof heeft zo zijn 'ding'

dat een ongelovige hond als ik dat nu allemaal lachwekkend vindt, soit, maar een gelovige die smalende uitlatingen doet over de rituelen van een ander, terwijl hij zelf vijf keer per dag denkt te moeten bidden, of te moeten biechten in de kerk, is een gotspe.
dat een moslim als ik het ook gezeik vind...zegt wel genoeg
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:52:41 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50155945
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je uitspraak klinkt haast profetisch
Niks mis met charlatans, mits men ze niet te serieus neemt.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:53:39 #240
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50155973
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Reflectie van wat? Je noemt mij anti-semitisch, maar kan daar geen bewijzen voor aanleveren. Waar is hier de reflectie? Als ik jou jodenhater of nazi zou noemen, waar zou dat volgens jou een reflectie van zijn?
Nee KB, laten we het nu niet gaan omdraaien, jij roept iets over mij, daarom reageer ik in precies dezelfde stijl om te laten zien hoe ridicuul jouw uitspraak is. Het geval is alleen, dat jij die uitspraak serieus en ik als ridiculiserende reactie op jouw laster deed.
pi_50155992
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, allemaal symboliek.

ik vind het nogal een gotspe om daarover te zaniken als je eigen geloof ook vol met rituelen en symboliek zit... beeldjes, hosti's, 5 keer bidden op een dag, hoofddoek, bar/bat mitwa, heilige communie, bedevaart naar Mekka, , allemaal rituelen , symboliek, gebaseerd op wat oude teksten, ieder geloof heeft zo zijn 'ding'
Hmm, ik zie daar wel een groot verschil in om eerlijk te zeggen, beeldjes in Kaaba waren namelijk goden, zo had elk stam wel een eigen god, eigenlijk als een niet-god zijnde beeld had je niets in de Kaaba te zoeken. Is er een kerk waar Zeus, Ares etc in waren? Of wat voor beeld dan ook die Goddelijk wordt geacht buiten Christelijke leer. (Drie-eenheid)

5 pilaren van de Islam symboliek? Hardly.
quote:
dat een ongelovige hond als ik

Jouw benoeming.
quote:
dat nu allemaal lachwekkend vindt, soit, maar een gelovige die smalende uitlatingen doet over de rituelen van een ander, terwijl hij zelf vijf keer per dag denkt te moeten bidden, of te moeten biechten in de kerk, is een gotspe.
Gebrek aan zelfkritiek heerst inderdaad erg.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:55:03 #242
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50156034
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daarnaast heb ik een goed geheugen wat betreft users die ik vaak tegenkom. Van jou weet ik toevallig dat je wel eens anti-islamitische uitspraken doet. Ik hoef daarvoor niet als een bezetene te zoeken. Ik vermoed dat een blik op de eerst view van jouw postgeschiedenis mij al genoeg materiaal oplevert.

Maar ik ben vooral benieuwd naar waar jij mee op de proppen komt.
Nou vooruit, werp die eerste blik maar op mijn postgeschiedenis, anders ben je gewoon een zielig ventje wat heel stoer slechte dingen over andere mensen roept, niet waar?
pi_50156052
Zeg kan het nu kappen over elkaars postgeschiedenis op user gericht?
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:02:59 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50156275
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom voel jij je aangesproken Waarom wel context als het om anti-islamitische uitspraken gaat, maar geen context als het andersom is? Vanwaar die selectieve verontwaardiging?
ik voelde me aangesproken omdat ik ook een fok!ker ben. daarnaast hou ik van zuivere discussies.

staat mijn naam op je lijstje eik? ben wel benieuwd
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:06:02 #245
3038 Emel
realist
pi_50156380
ik vind raar dat KB een lijstje bijhoudt. Heb je niets beters te doen ofzo?
pi_50156431
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm, ik zie daar wel een groot verschil in om eerlijk te zeggen, beeldjes in Kaaba waren namelijk goden, zo had elk stam wel een eigen god, eigenlijk als een niet-god zijnde beeld had je niets in de Kaaba te zoeken. Is er een kerk waar Zeus, Ares etc in waren? Of wat voor beeld dan ook die Goddelijk wordt geacht buiten Christelijke leer. (Drie-eenheid)

5 pilaren van de Islam symboliek? Hardly.
[..]
symboliek zou het moeten zijn. dat jij het zo niet ziet is en velen met jou, is wat mij nu zo "beangstigd".

de teksten letterlijk nemen , niet de symboliek ervan willen inzien, of alleen daar waar het uitkomt even.
denken dat als je zus en zo niet naleeft, je geen goed mens bent, geen plek in de hemel krijgt, of whatever... de oppervlakkigheid die je zo je God van keuze toedicht, kinderlijk gewoon zelfs, simpel en op niets gebaseerd dan op een eeuwenoud boek dat enkel zichzelf bevestigd maar nooit bevestigd is van buitenaf.
De "alles wat in dit boek staat is waar" gekkigheid.
Je mag het geloven, hoor, maar het is niets meer dan een mening, en dat willen veel mensen nog wel eens vergeten, achten hun mening van meer waarde omdat ze er een vermeende goddelijkheid aan toedichten wat ze weer halen uit het zichzelf bevestigend boek.

dus kom niet aan met blabla waarom idolen niet zouden mogen, en zij die wel idolen hebben , fout bezig zijn, want ieder geloof heeft zo zijn idolen of dat nu beeldjes, boeken, gebouwen, of profeten zijn.

iemand die zich kleedt met de profeet als voorbeeld, zijn baard laat staan met de profeet als voorbeeld, doet niets anders dan idoliseren, al zal het heftig ontkend worden.
quote:

Jouw benoeming.
ja, schat, maak je maar geen zorgen, hoor
quote:
[..]

Gebrek aan zelfkritiek heerst inderdaad erg.
dat zeg ik.
pi_50156460
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:29 schreef Emel het volgende:

[..]

bom op de Kabe?
I was only quoting Triggershot
pi_50156502
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

woensdag 6 juni 2007 @ 11:10:31 #249
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50156524
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nou nou, trigger,
pi_50156812
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:07 schreef milagro het volgende:

[..]

symboliek zou het moeten zijn. dat jij het zo niet ziet is en velen met jou, is wat mij nu zo "beangstigd".

de teksten letterlijk nemen , niet de symboliek ervan willen inzien, of alleen daar waar het uitkomt even.
denken dat als je zus en zo niet naleeft, je geen goed mens bent, geen plek in de hemel krijgt, of whatever... de oppervlakkigheid die je zo je God van keuze toedicht, kinderlijk gewoon zelfs, simpel en op niets gebaseerd dan op een eeuwenoud boek dat enkel zichzelf bevestigd maar nooit bevestigd is van buitenaf.
De "alles wat in dit boek staat is waar" gekkigheid.
Je mag het geloven, hoor, maar het is niets meer dan een mening, en dat willen veel mensen nog wel eens vergeten, achten hun mening van meer waarde omdat ze er een vermeende goddelijkheid aan toedichten wat ze weer halen uit het zichzelf bevestigend boek.

dus kom niet aan met blabla waarom idolen niet zouden mogen, en zij die wel idolen hebben , fout bezig zijn, want ieder geloof heeft zo zijn idolen of dat nu beeldjes, boeken, gebouwen, of profeten zijn.

iemand die zich kleedt met de profeet als voorbeeld, zijn baard laat staan met de profeet als voorbeeld, doet niets anders dan idoliseren, al zal het heftig ontkend worden.
Mja, je hebt enorm veel gelegenheidsmoslims, Christen met de Christen, Moslim met de Moslim en Atheist met de Atheist, denk aan drinken van alcohol als je tijdens Ramadan weer mag drinken, daten met een niet moslim etc. Het is heel kieskeurig om te beslissen wat je wel/niet letterlijk moet nemen en als snel ben je onbewust hypocriet bezig, ontkennen bij de atheist wat je gister bij de moslim zei

Precies zoals jij het stelt, geloof het of niet, maar leg het een ander niet op, van mij mag je ook letterlijk geloven in heel LOTR bundel, als je er voor kies, maar symboliek in de Koran is meestal aangegeven in voorbeelden om te reflecteren met werkelijkheid, vrij zelden als het gaat om manieren van aanbidding.

Wanneer je je gaat kleden zoals Mohammed doe je dat omdat je hem als het meest perfecte mens zag (aldus Islam doctrine) omdat God tevreden met hem is en hij voorbeeld voor iedereen is. In andere woorden niet om Mohammed te vereren, maar om God te vereren. 'Gezien Mohammed niet uit eigen verlangen handelt, maar in naam van God'
quote:
ja, schat, maak je maar geen zorgen, hoor
Mja, voor je het weet pikt een laatkomer in dit topic het op als hij schold haar uit
quote:
dat zeg ik.
pi_50156882
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:06 schreef Emel het volgende:
ik vind raar dat KB een lijstje bijhoudt. Heb je niets beters te doen ofzo?
Geen paniek. Het lijstje is ondertussen meer dan 3 jaar oud en heeft sindsdien geen update gekend. Ja, 3 jaar geeleden had ik inderdaad niets beters te doen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:23:35 #252
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50157023
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geen paniek. Het lijstje is ondertussen meer dan 3 jaar oud en heeft sindsdien geen update gekend. Ja, 3 jaar geeleden had ik inderdaad niets beters te doen.
quote:
Ik heb een potentielen lijstje, maar daar staan enkel namen op. Het is geen dossier. Jij staat er niet op, maar je hebt wel potentiele potentie.
Ik sta nog geen 3 jaar hier geregistreerd hoor.
pi_50157163
quote:

[..]

geen paniek

as if , het is gewoon intens zielig, dat is alles.
pi_50157226
Pracissor, mijn welgemeende excuses.

Ik heb niets kunnen vinden in de eerste view van je postgeschiedenis. Ik was bevooroordeeld en heb overhaast gereageerd. Ik hoop dat je mij mijn misstap kunt vergeven.
pi_50157268
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:28 schreef milagro het volgende:

[..]

geen paniek

as if , het is gewoon intens zielig, dat is alles.
Je baalt er gewoon van dat jij er wel op staat he?
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:42:20 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_50157657
Sta ik er ook op? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50157722
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je baalt er gewoon van dat jij er wel op staat he?
als die lijst en jij nu van enig belang zouden zijn, dan zou ik hopen, ms zelfs bidden dat ik erop sta
pi_50157748
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:42 schreef speknek het volgende:
Sta ik er ook op? .
Nee. Teleurgesteld?
pi_50157793
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:44 schreef milagro het volgende:

[..]

als die lijst en moslims nu van enig belang zouden zijn, dan zou ik hopen, ms zelfs bidden dat ik erop sta
Het is geen geheim dat jij geen belang hecht aan moslims.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:46:57 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_50157839
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee. Teleurgesteld?
Enigszins .
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:47:59 #261
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50157890
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Pracissor, mijn welgemeende excuses.

Ik heb niets kunnen vinden in de eerste view van je postgeschiedenis. Ik was bevooroordeeld en heb overhaast gereageerd. Ik hoop dat je mij mijn misstap kunt vergeven.

Dat is heel vriendelijk en moedig van jou, vergeving geschonken.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:17:37 #262
3038 Emel
realist
pi_50160951
quote:

[..]

sorry hoor maar ik vind het vrij te ver gaan om een lijstje bij te houden van mensen die anti-islam zijn. Wat is jouw doel met zo'n lijstje? Daar ben ik benieuwd naar. Heb je meer soortgelijke lijstjes?
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:21:20 #263
3038 Emel
realist
pi_50161101
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Moet zij zelf weten toch. Als moslimzijnde horen we ieder te accepteren en te respecteren toch? Wat mij betreft haat milagro alle moslims. Boeit mij dat? Nee.
pi_50161137
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

zou dat moeten dan

alsof moslims een eerste levensbehoefte te zijn, zeg, of zij enkel de sjeu aan het leven geven, het is maar een geloof, 1 vd velen, hoor
pi_50162469
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef Emel het volgende:

[..]

Moet zij zelf weten toch. Als moslimzijnde horen we ieder te accepteren en te respecteren toch? Wat mij betreft haat milagro alle moslims. Boeit mij dat? Nee.
als je je inderdaad je bezig gaat houden met dat soort mensen..
Allah Al Watan Al Malik
pi_50162597
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:17 schreef Emel het volgende:

[..]

sorry hoor maar ik vind het vrij te ver gaan om een lijstje bij te houden van mensen die anti-islam zijn. Wat is jouw doel met zo'n lijstje? Daar ben ik benieuwd naar. Heb je meer soortgelijke lijstjes?
Zelf houd ik ook lijstjes bij, in mijn hoofd welliswaar. Niks kwaadaardig, maar een lijst van de 10 meest gekke/vreemde mensen die ik ooit in mijn leven tegen ben gekomen. Nummer 1 t/m 5 zijn bijzondere gevallen kan ik je melden. En je weet, er zijn 2 type mensen: 1. Mensen die geen lijstjes bijhouden. 2. Mensen die wel lijstjes bijhouden.
pi_50162711
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:17 schreef Emel het volgende:

[..]

Wat mijn doel is? Heel simpel. Dan weet ik wie ik moet negeren. Er zijn teveel gebruikers op dit forum en ik kan ze niet allemaal van kwalitatieve reacties voorzien. Deze mensen krijgen gewoon de bagger die ik als overhead overhoud.
pi_50162765
quote:

[..]

Mij boeit het ook niet, maar ik wil wel weten aan wie ik tijd spendeer en aan wie niet. Als ik randfiguren als milagro ook nog serieus moet benaderen, dan heb ik er een dagtaak bij. Vandaar dat ik ze soms van bagger voorzie, maar meestal gewoon negeer.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:12:00 #269
3038 Emel
realist
pi_50162830
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zelf houd ik ook lijstjes bij, in mijn hoofd welliswaar. Niks kwaadaardig, maar een lijst van de 10 meest gekke/vreemde mensen die ik ooit in mijn leven tegen ben gekomen. Nummer 1 t/m 5 zijn bijzondere gevallen kan ik je melden. En je weet, er zijn 2 type mensen: 1. Mensen die geen lijstjes bijhouden. 2. Mensen die wel lijstjes bijhouden.
ik vind het toch eigenaardig om een lijstje bij te houden van users die anti-Islam zijn.

ja ik doe soms ook aan lijstjes...bijvoorbeeld een boodschappenlijst of een to-do lijst
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:22:28 #270
3038 Emel
realist
pi_50163264
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mij boeit het ook niet, maar ik wil wel weten aan wie ik tijd spendeer en aan wie niet. Als ik randfiguren als milagro ook nog serieus moet benaderen, dan heb ik er een dagtaak bij. Vandaar dat ik ze soms van bagger voorzie, maar meestal gewoon negeer.
weet je wat ik doe met mensen op het forum waar ik niets mee te maken wil hebben: negeren. Geloof me dan heb je het ook heel bont gemaakt bij mij, wil ik je negeren.
Zelfs bagger is aandacht en dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik ga mensen niet persoonlijk aanvallen, ik ben wel meer dan dat.

Er zijn inderdaad veel mensen op het forum die niets moeten met allochtonen of moslims. Prima. Maar verlaag jezelf nou niet, het is het niet waard. Door anderen te veroordelen, ben je zelf geen haar beter.
pi_50163946
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:22 schreef Emel het volgende:

[..]

weet je wat ik doe met mensen op het forum waar ik niets mee te maken wil hebben: negeren. Geloof me dan heb je het ook heel bont gemaakt bij mij, wil ik je negeren.
Dan moet je wel weten wie je wilt negeren. Je kunt 2 dingen doen. In je hoofd houden wie je ook al weer wilde negeren, of het noteren. Ik kies het 2e. En ja, ook bij mij moet je het bont hebben gemaakt wil ik je negeren of met bagger overladen.
quote:
Zelfs bagger is aandacht en dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik ga mensen niet persoonlijk aanvallen, ik ben wel meer dan dat.
Hangt van de bagger af. Als ik met mijn bagger de indruk kan wekken dat ik werkelijk geinteresseerd ben in een mening, dan ben ik geslaagd. En persoonlijke aanvallen, officieel doe ik daar niet aan
quote:
Er zijn inderdaad veel mensen op het forum die niets moeten met allochtonen of moslims. Prima. Maar verlaag jezelf nou niet, het is het niet waard. Door anderen te veroordelen, ben je zelf geen haar beter.
Ach, veroordelen is een groot woord.
pi_50164346
quote:

[..]

precies, en ik haat niet alle moslims, ik haat geen een moslim,, ik erger me hooguit aan de enge en domme exemplaren, of het verbaast me , zoveel enge domheid, maar enge domme mensen zie je overal, dat is niet het prerogative van moslims of anders gelovigen.

sommige mensen hebben er echter blijkbaar moeite mee als mensen niets met het geloof hebben, welk geloof dan ook e/of zien kritische vragen of kanttekeningen als gebash, hun probleem.

de enige reden waarom je ms meer 'vragen afvuurt" op moslims, omdat hun leven veel meer doorspekt lijkt te zijn met het geloof dan je bv bij christenen ziet.
ook moslims die voor gematigd doorgaan, zie je nog wel eens vragen stellen als "mag je eigenlijk werken in een winkel die alcohol verkoopt, is babyvoeding pureren als je ongesteld bent halal? " , alledaagse triviale dingen waar het geloof al weer om de hoek komt kijken.
zie je bij de gematigd christenen, katho's of protestanten toch wel wat minder.

maar goed, ander onderwerp weer.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:54:41 #273
3038 Emel
realist
pi_50164658
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten wie je wilt negeren. Je kunt 2 dingen doen. In je hoofd houden wie je ook al weer wilde negeren, of het noteren. Ik kies het 2e. En ja, ook bij mij moet je het bont hebben gemaakt wil ik je negeren of met bagger overladen.
[..]

Hangt van de bagger af. Als ik met mijn bagger de indruk kan wekken dat ik werkelijk geinteresseerd ben in een mening, dan ben ik geslaagd. En persoonlijke aanvallen, officieel doe ik daar niet aan
[..]

Ach, veroordelen is een groot woord.
ik weet wie ik bewust negeer ja...bij mij lukt het zonder lijstje. Als jij een lijstje houdt, prima dan.

je moet gewoon bij jezelf gaan, wat nou de moeite waard is om er op te reageren. Wat schiet je op met bijvoorbeeld persoonlijke aanvallen?
Vaak houd ik me buiten de discussies omdat ik moe ben van al deze discussies over allochtonen en moslims. Waar gaat het over? Mensen maken alles zo gecompliceerd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:11:24 #274
3038 Emel
realist
pi_50165261
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:48 schreef milagro het volgende:

[..]

precies, en ik haat niet alle moslims, ik haat geen een moslim,, ik erger me hooguit aan de enge en domme exemplaren, of het verbaast me , zoveel enge domheid, maar enge domme mensen zie je overal, dat is niet het prerogative van moslims of anders gelovigen.

sommige mensen hebben er echter blijkbaar moeite mee als mensen niets met het geloof hebben, welk geloof dan ook e/of zien kritische vragen of kanttekeningen als gebash, hun probleem.

de enige reden waarom je ms meer 'vragen afvuurt" op moslims, omdat hun leven veel meer doorspekt lijkt te zijn met het geloof dan je bv bij christenen ziet.
ook moslims die voor gematigd doorgaan, zie je nog wel eens vragen stellen als "mag je eigenlijk werken in een winkel die alcohol verkoopt, is babyvoeding pureren als je ongesteld bent halal? " , alledaagse triviale dingen waar het geloof al weer om de hoek komt kijken.
zie je bij de gematigd christenen, katho's of protestanten toch wel wat minder.

maar goed, ander onderwerp weer.
misschien kan ik niet meepraten omdat ik me juist terugtrek van moslims die bij alles het geloof naar voren brengen. Bij ieder onderwerp krijg je te horen of iets wel niet mag van Allah. Dat benauwt mij werkelijk. Er zijn vast zat moslims die mij afkeuren omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink, mannelijke vrienden heb etc. Het boeit mij echt niet.

Ik erger me soms ook ja...Geloof je in God? Doe dat, ik respecteer het, maar val de ander verder niet lastig. Dat iemand niet gelooft of minder praktiserend is, is zijn/haar keus. Wie ben jij om de ander als slecht te bestempelen of je geloof op te leggen?
pi_50165785
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:48 schreef milagro het volgende:

[..] is babyvoeding pureren als je ongesteld bent halal? "
Wat een totaal debiele god moet je dan wel zijn als dit soort dingen van invloed zouden zijn...

Ik geloof absoluut niet in een of ander opperwezen die zich met dat soort zaken bezig zou houden.

Als, en ik benadruk als, er een soortement van godheid achtig iets zou bestaan die zo extreem machtig is dat het de hele realiteit geschapen heeft dan gaat die zich ten 1e niet bekommeren om het leven van een paar op koolstof gebaseerde wezentjes op 1 vd miljarden planeten op een bepaalde fractie van de tijd. En in het belachelijke geval dat het dat wel zou doen dan weet ik zeker dat het 1.000.000 maal belangrijker is of je gewoon een goed mens bent geweest, voor je familie en vrienden hebt gezorgd, voor je kinderen goed bent geweest, eerlijk werk hebt gedaan etc dan of je een baard trimt , een stuk van je lul afhakt , geen kindereten pureert als je bloed uit je doos , een lap bij elkaar gehaakte bewerkt plantenafval draagt over de dode massa die uit je hoofdhuid groeit , je voortplantingsorganen bij elkaar propt voordat een door mensen gerunde instantie wat op papier zet over jou en je medeneukert en meer van dat soort onzinnigheden.
pi_50166396
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef Emel het volgende:

[..]

misschien kan ik niet meepraten omdat ik me juist terugtrek van moslims die bij alles het geloof naar voren brengen. Bij ieder onderwerp krijg je te horen of iets wel niet mag van Allah. Dat benauwt mij werkelijk. Er zijn vast zat moslims die mij afkeuren omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink, mannelijke vrienden heb etc. Het boeit mij echt niet.

Ik erger me soms ook ja...Geloof je in God? Doe dat, ik respecteer het, maar val de ander verder niet lastig. Dat iemand niet gelooft of minder praktiserend is, is zijn/haar keus. Wie ben jij om de ander als slecht te bestempelen of je geloof op te leggen?
precies.

dat onderlinge geoordeel verbaast me ook.
je zou denken dat juist gelovigen zich ver houden van oordelen vellen , dat is toch aan Hem voorbehouden dan?

geloof is een privé zaak en ook een persoonlijke zaak.
als jij oprechtheid voelt tav je overtuiging (en dat is toch iets wat je zelf bepaalt, niet een ander) , je gewoon een goed mens toont, dan maakt het geen donder uit of je je aan al die regeltjes houdt, daar zit het hem niet in.

een god die daarop afrekent, is een simpele god, die een afvinklijst nodig heeft om te bepalen of je deugt of niet.

dat men in een hiernamaals gelooft, prima, in een opperwezen ook prima, maar dat je denkt dat er door een opperwezen nota bene, geselecteerd wordt op zulke aardse triviale zaken als waar men elkaar onderling op afrekent is dan weer niet te snappen wmb.
pi_50166576
Zolang atheisten nog altijd menen te bepalen hoe moslims moeten leven, zal er altijd behoefte zijn om deze beperking aan te vechten. Sommigen zullen deze strijd ook kunnen opvatten als oordelen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:45:13 #278
3038 Emel
realist
pi_50166663
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zolang atheisten nog altijd menen te bepalen hoe moslims moeten leven, zal er altijd behoefte zijn om deze beperking aan te vechten. Sommigen zullen deze strijd ook kunnen opvatten als oordelen.
hoezo bepalen atheisten hoe moslims moeten leven?

strijd? dus moslims zijn bezig met een strijd?

Hoe gelovig ben jij, KB?
pi_50166740
Zolang een geloof een vrij denkend mens een wil blijft opleggen en bepalen hoe ze moeten leven, zal er altijd een behoefte zijn dit aan te vechten.

En ik ben van mening dat je altijd de spot mag drijven met fictieve personen, of het nou Jezus, Mohammed, Luke Skywalker, Sinterklaas, Bugs Bunny of wie dan ook is.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:47:57 #280
3038 Emel
realist
pi_50166776
mijn vriendengroep bestaat voornamelijk atheisten. Geen van hen, vertelt me hoe ik moet leven. En ik vertel mijn vrienden niet hoe zij moeten leven.
pi_50166809
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:46 schreef chatter het volgende:
En ik ben van mening dat je altijd de spot mag drijven met fictieve personen, of het nou Jezus, Mohammed, Luke Skywalker, Sinterklaas, Bugs Bunny of wie dan ook is.
pi_50166897
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen.
pi_50166969
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen.
Neuh, of je nu gelooft of Mohammed een profeet of Charlatan was oke, maar dat hij heeft bestaan, neuh.
pi_50167024
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:47 schreef Emel het volgende:
mijn vriendengroep bestaat voornamelijk atheisten. Geen van hen, vertelt me hoe ik moet leven. En ik vertel mijn vrienden niet hoe zij moeten leven.
Vindt je het gek? Hoeveel moet je nog toegeven om geaccepteerd te worden bij ze?
pi_50167049
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat een totaal debiele god moet je dan wel zijn als dit soort dingen van invloed zouden zijn...

Ik geloof absoluut niet in een of ander opperwezen die zich met dat soort zaken bezig zou houden.

Als, en ik benadruk als, er een soortement van godheid achtig iets zou bestaan die zo extreem machtig is dat het de hele realiteit geschapen heeft dan gaat die zich ten 1e niet bekommeren om het leven van een paar op koolstof gebaseerde wezentjes op 1 vd miljarden planeten op een bepaalde fractie van de tijd. En in het belachelijke geval dat het dat wel zou doen dan weet ik zeker dat het 1.000.000 maal belangrijker is of je gewoon een goed mens bent geweest, voor je familie en vrienden hebt gezorgd, voor je kinderen goed bent geweest, eerlijk werk hebt gedaan etc dan of je een baard trimt , een stuk van je lul afhakt , geen kindereten pureert als je bloed uit je doos , een lap bij elkaar gehaakte bewerkt plantenafval draagt over de dode massa die uit je hoofdhuid groeit , je voortplantingsorganen bij elkaar propt voordat een door mensen gerunde instantie wat op papier zet over jou en je medeneukert en meer van dat soort onzinnigheden.
dat dus.

men maakt het aarde het middelpunt vh heelal, en de mens veel te belangrijk.
we stellen met zijn allen hier geen donder voor, over een tigtigtig aantal jaar klapt de zon uit elkaar en weer in elkaar en lang daarvoor zijn we met zijn allen allang naar kingdom come gesmolten en is de hele aarde niet eens een vage herinnering wat er valt niets meer te herinneren door niemand niet

het is net de Postcode loterij, de hemel als mogelijke straatprijs, je kan maar beter een lot kopen dus
pi_50167073
Nee hoor, dat weten we niet. Er zijn geschriften die zeggen dat er een mohammed bestaan heeft rond die tijd. Maar of het zo was, weten we niet zeker. Misschien was het helemaal niet 1 persoon maar meer een soort naam die door meerdere gedragen werd, als fictief persoon die de mensen moest verenigen, de 'grote leider'.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:55:23 #287
3038 Emel
realist
pi_50167077
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vindt je het gek? Hoeveel moet je nog toegeven om geaccepteerd te worden bij ze?
waar slaat dit op?
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:56:17 #288
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50167128
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee hoor, dat weten we niet. Er zijn geschriften die zeggen dat er een mohammed bestaan heeft rond die tijd. Maar of het zo was, weten we niet zeker. Misschien was het helemaal niet 1 persoon maar meer een soort naam die door meerdere gedragen werd, als fictief persoon die de mensen moest verenigen, de 'grote leider'.
Dat geldt voor Mozes en Jezus in nog sterkere mate.
pi_50167131
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelukkig moet je niets toegeven om als atheist door gelovigen geaccepteerd te worden.

Of wacht nee dat doen ze sowieso niet
pi_50167135
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zijn nakomelingen, begravenis, kinderen waren ook een historisch kloppend grapje?
pi_50167165
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gelukkig moet je niets toegeven om als atheist door gelovigen geaccepteerd te worden.

Zolang atheisme en geloof een rol spelen zal het altijd botsen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:57:18 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50167187
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Noem eens iets concreets?
pi_50167239
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Emel het volgende:

[..]

waar slaat dit op?
Ik drink alcohol, ik draag geen hoofddoek. Ik kies meerendeels voor een atheistisch omgeving. In hoeverre zou ik nog verschillen van ze.
pi_50167411
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:47 schreef Emel het volgende:
Emel, je ziet zelf toch ook wel dat bij elke topic bij bijv. 'Nieuws & Achtergronden' de Islam constant wordt aangevallen en vals wordt beschuldigd. Snap je dan ook niet dat een moslim duidelijk wilt maken dat wat wordt verteld niets met zijn geloof te maken heeft. Helaas zijn er hier op FOK! een aantal lieden die je constant aanvallen op je moslim-zijn (en die heel goed zijn in het over één kam scheren). Islam-bashen is nou eenmaal een onderdeel van FOK! geworden, helaas.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:02:51 #295
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50167420
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het interesseert me eerlijk gezegd ook niet zo veel of ze me accepteren of niet.
pi_50167426
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn nakomelingen, begravenis, kinderen waren ook een historisch kloppend grapje?
Bijna alle bronnen komen uit 1 hoek hoor.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:03:05 #297
3038 Emel
realist
pi_50167429
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik drink alcohol, ik draag geen hoofddoek. Ik kies meerendeels voor een atheistisch omgeving. In hoeverre zou ik nog verschillen van ze.
belachelijke reactie

alsof mensen met mij omgaan omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink etc.

wie ben jij om hierover te oordelen?
pi_50167433
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of het nou iemand is, die al of niet heeft bestaan, maakt me niet uit.
Jim Jones heeft ook bestaan, maar voor mij is het ook een schertsfiguur, dus er hadden nog veel meer namen bij kunnen staan.

Een geloof, welk geloof dan ook, mag geen enkel vrij denkend mens een wil opleggen.
Simpel.
pi_50167468
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:03 schreef Emel het volgende:

[..]

Hij is Triggershot, de internetiman. Vraag het maar aan Burakius, die heeft hij ook al lekker laten radicaliseren.
Pas maar op, de PM of mail over je goddeloze gedrag en waar je wel mee denkt bezig te zijn zal wel spoedig volgen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:04:09 #300
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50167469
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:02 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Emel, je ziet zelf toch ook wel dat bij elke topic bij bijv. 'Nieuws & Achtergronden' de Islam constant wordt aangevallen en vals wordt beschuldigd. Snap je dan ook niet dat een moslim duidelijk wilt maken dat wat wordt verteld niets met zijn geloof te maken heeft. Helaas zijn er hier op FOK! een aantal lieden die je constant aanvallen op je moslim-zijn (en die heel goed zijn in het over één kam scheren). Islam-bashen is nou eenmaal een onderdeel van FOK! geworden, helaas.
Alleen onder de dommeren, die het verschil tussen individuele verantwoordelijkheid (een moderne waarde) en collectieve verantwoordelijkheid (een achterlijk idee) niet kennen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:07:26 #301
3038 Emel
realist
pi_50167586
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:02 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

tuurlijk ben ik me bewust van het bovenstaande..en ik snap dat moslims voor hun geloof opkomen...niets mis mee. Ik heb het zelf ook een tijd gedaan op FOK! maar ik begin er nu niet meer aan.
pi_50171246
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:03 schreef Emel het volgende:

[..]

belachelijke reactie
Je haalt de woorden uit mijn mond.
quote:
alsof mensen met mij omgaan omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink etc.
Er gaat nog eens een wereld voor je open joh.
quote:
Een mening geven is sowieso oordelen, waarom reageer jij en geef jij je mening dan, verboden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')