bron (via ANP-telex)quote:Doodstraf na belediging mohammed
AMSTERDAM - Een christen die mohammed in Pakistan beledigde, is veroordeeld tot de doodstraf.
Doodstraf na belediging mohammed
Vlaams Belang hangt "zonder jihad straat" op in Borgerhout. Een protest tegen de ‘toenemende islamisering van Antwerpen‘.
De Daily Times bericht dat Younis Masih van de rechter in de Pakistaanse stad Lahore ook 1230 euro boete moet betalen. Masih werd ervan beschuldigd zich in september 2005 afvallig uitgelaten te hebben over de profeet Mohammed. De advocaat van Masih gaat in beroep tegen het vonnis.
Op het proces werd de aangeklaagde voor zijn eigen bescherming slechts via een videoverbinding aan het woord gelaten, omdat islamisten hem met de dood bedreigd hadden, aldus nog de krant. Doodstraffen wegens kwetsende opmerkingen over iets heiligs worden in Pakistan in de regel omgezet in lange gevangenisstraffen. Mensenrechtenbewegingen zijn van mening dat de blasfemiewet in het moslimland door fundamentalisten wordt misbruikt om religieuze minderheden te vervolgen, zo schrijft Het Laatste Nieuws.
Wel de Stasi?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:54 schreef -skippybal- het volgende:
* We zijn hier niet de FP *
Dus religieus fanatisme wordt door de overheid opgelegd? Mooie redenering, zou dat betekenen dat de overheid het fantisme ook af kan schaffen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
Eritrea is nog praktisch in oorlog, en bovendien is dit een heel andere zaak.
Je kunt niet gewoon zeggen: "Okee, 1.000 menenrechtenschendingen gedeeld door 130 miljoen molsims wereldwijd...dat is dan zoveel promille kwaad in de hele Umma."
Religieus fanatisme is wel heel erg in de mode de afgelopen tien jaar. Religie en dogmatische -ismen zijn voor overheden een instrument om als bindmiddel spanningen tegen te gaan onder de meerderheid en een manier om subversieve andere stemmen te onderdrukken.
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd. Wel dat het aangewakkerd kan worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dus religieus fanatisme wordt door de overheid opgelegd? Mooie redenering, zou dat betekenen dat de overheid het fantisme ook af kan schaffen?
Ik krijg niet de indruk dat dit de kern van de islam is, nee.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:34 schreef Pracissor het volgende:
Hoewel het allemaal ongelooflijk schandelijk is en het mij ook echt woest maakt, komt dit en meer onrecht , toch voornamelijk voort door de achterlijkheid van de culturen waarin de Islam domineert. Uiteraard is er sprake van een wisselwerking, houdt dat in het Westen bij de traditionele kerken in wat voor soort liedjes er worden gezongen en in welk ritme/houding, in de Islam houdt dat in wanneer je iemand anders doodmaakt.
Ja dat zeg ik, dat komt weer voort uit de cultuur, de cultuur geeft uiteindelijk vorm aan de praktische uitvoering van het geloof.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik krijg niet de indruk dat dit de kern van de islam is, nee.
Het hele "kruisigt hem!" heeft meer te maken met geinstitutionaliseerde volkswoede. Dat komt de machthebbers goed uit: zolang je bezig bent joden te verbranden ben je niet bezig met in opstand komen tegen je "eigen" staat.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het hele "kruisigt hem!" heeft meer te maken met geinstitutionaliseerde volkswoede. Dat komt de machthebbers goed uit: zolang je bezig bent joden te verbranden ben je niet bezig met in opstand komen tegen je "eigen" staat.
Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:41 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dit is weer zo politiek-correct. Natuurlijk praten we over islamitische invloeden die deze cultuur gevormd hebben.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet niet of Musharraf nou zo blij is met de extremisten in z'n land. Het is meer dat het aanpakken ervan (letterlijk) zelfmoord is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
Religieus fanatisme is wel heel erg in de mode de afgelopen tien jaar. Religie en dogmatische -ismen zijn voor overheden een instrument om als bindmiddel spanningen tegen te gaan onder de meerderheid en een manier om subversieve andere stemmen te onderdrukken.
Ikzelf geef niet veel om wat "correct" is en wat niet, dus als je het er niet mee eens bent zul je met sterkere argumenten moeten komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is weer zo politiek-correct. Natuurlijk praten we over islamitische invloeden die deze cultuur gevormd hebben.
Ik denk dat het hem wel uitkomt, vooral in zijn eeuwige srijd tegen India.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet of Musharraf nou zo blij is met de extremisten in z'n land. Het is meer dat het aanpakken ervan (letterlijk) zelfmoord is.
Jij gelooft toch dat je al dit soort 'zaken' kan terugvoeren op de 'grote' macht van de overheid, vooral niet in een land als Pakistan die enorme delen van het land totaal niet beheerst.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.
We hebben het hier over iemand die van overheidswege de doodstraf heeft gekregen, he?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jij gelooft toch dat je al dit soort 'zaken' kan terugvoeren op de 'grote' macht van de overheid, vooral niet in een land als Pakistan die enorme delen van het land totaal niet beheerst.
Juist in veel gebieden waar de overheid totaal niet aanwezig is, zoals in Pakistan, Irak en andere afgelegen delen binnen de islamitische wereld, ben je vogelvrij als andersgelovigene.
Argumenten? Ik geef gewoon een oordeel over jouw betoog; mijn mening.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ikzelf geef niet veel om wat "correct" is en wat niet, dus als je het er niet mee eens bent zul je met sterkere argumenten moeten komen.
Overigens is een deel van de islam natuurlijk óók dat deze is gevormd door machthebbers.
Daarnaast zijn lynchmobs tegen minderheden niet gereserveerd voor moslims (was het maar zo).
http://www.trouw.nl/dever(...)lamitisch_terrorismequote:Wanneer de database van het Amerikaanse National Counter Terrorism Center (NCTC) wordt geraadpleegd (http://wits.nctc.gov), dan lijkt de veronderstelde angst voor islamitisch terrorisme wat minder onbegrijpelijk. Blijkens deze database vonden in 2004 en 2005 wereldwijd 14.278 terroristische aanslagen op burgers en militairen buiten gevechtssituaties plaats, met in totaal 22.319 dodelijke slachtoffers, 43.620 gewonden en 40.866 gijzelaars (let wel, hierbij zijn de slachtoffers van de genocide in het westen van het islamitische Soedan niet meegerekend). Van deze aanslagen konden er 1.563 op basis van de bekende motieven van de daders als religieus geïnspireerd worden geïdentificeerd. Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.
Uitgaande van de NCTC-database nemen moslimterroristen dus wereldwijd veruit het leeuwendeel van het religieus geïnspireerde geweld voor hun rekening. Ze kunnen bovendien verantwoordelijk worden geacht voor ten minste 29 procent van alle dodelijke slachtoffers van het wereldwijde terrorisme, 39 procent van alle gewonden en 1 procent van de gijzelaars. Aangetekend zij dat van 9.122 aanslagen (resulterend in 11.201 doden, 19.348 gewonden en 850 gijzelaars) die in 2004 en 2005 plaatsvonden de motieven van de dader(s) onbekend bleven. Het feit dat in 2004 en 2005 iets minder dan de helft (4.392) van deze aanslagen plaatsvond in het Midden-Oosten, resulterend in 7.519 dodelijke slachtoffers, 11.626 gewonden en 412 gijzelaars, maakt de vraag naar wat de achterliggende motieven waren extra relevant. Ditzelfde geldt ook voor de 2.593 ’onbekende’ terroristische aanslagen die – met 1959 doden, 5083 gewonden en 162 gijzelaars als resultaat – in 2004 en 2005 plaatsvonden in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh en Thailand.
Een regering gestoelt op een geloof is in de basis corrupt en totalitair, zeker een geloof als de Islam, waarbij haat en geweld jegens anders gelovigen bepaald niet veroordeeld wordt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.
Het is nooit uit de mode geweest.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:52 schreef Floripas het volgende:
Religieus fanatisme is weer in de mode, en de eerste die eronder lijden zijn religieuze minderheden en niet-gelovigen.
Ben het met je eerste stuk eens, maar dit stuk is gewoon goed fout; de eritrea is uit principelen - net als het land waar ze tot op heden bij hoorden (ethiopie) - Christen, orthodox wel-te-verstaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:04 schreef buachaille het volgende:
Een gevalletje Islamitisch onrecht dat gelukkig voor de betrokkenen goed is afgelopen (voor zover ik weet) is: Gevangen gospelzangeres Eritrea in ziekenhuis
Klopt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:15 schreef Vistel het volgende:
islam is gewoon het nieuwe facisme van de 21ste eeuw.
verschil is dat hitler tactischer te werk ging en intelligenter was.
daarentegen zijn moslims wreder maar achterlijker.
euhm, ik durf het bijna niet te zeggen maar idd .. islam betekend overgave ..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja mensen islam is vrede. Dat is ons immers decennia verteld door de PC-meute.
Lullig dat het eigenlijk 'overgave' bleek te betekenen, niet zo gek dat ze dat verzwegen hebben, dat klonk niet zo lief als 'vrede'.
Hoo mijn god extreem geestelijk achtergesteld wijf... wanneer ga je nou eens leren interpreteren? Nooit he?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:29 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, ik durf het bijna niet te zeggen maar idd .. islam betekend overgave ..
goh, en ik bevestig zowaar wat jij zegt, en daar lees je eventjes overheen ..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoo mijn god extreem geestelijk achtergesteld wijf... wanneer ga je nou eens leren interpreteren? Nooit he?
Ik ZEI dat het overgave betekent!![]()
ach, er zeggen heel wat mensen heel wat over geloven waarover en/of waarvan ze nog geen jota hebben gelezenquote:Maar de PC-correcte meute vertelde vroeger dat het vrede betekende.
quote:Du'h![]()
juist ja, the law of the land en zo niet waar ?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Sidekick het volgende:
Regels zijn regels.
Wat is jouw retoriek waanzinnig hol.quote:
In de islamitische landen is het draagvlak voor dit soort belabberde wetten is niet zo grootquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Kunnen we nou niet accepteren dat de gedachtengang van de mensen in die regio's, anders is als de onze (lees westers)
Noem het achterlijk, maar vergeet niet dat ook "die" mensen "onze" levensovertuiging achterlijk vinden.
Dat de gedachtengang van de mensen in die regio's anders is lijkt me duidelijk, maar waarom wij ze hier binnenlaten is me een volledig raadsel, temeer omdat we elkaars cultuur zo achterlijk schijnen te vinden. Waarom komen die mensen in hemelsnaam hierheen als het hier zo verdorven is? En wat voor voordeel hebben wij als natie erbij om hen toe te staan hier te komen wonen? Want hoezeer ik er ook over nadenk, ik kan niks verzinnen, het kost klauwen vol met geld en je krijgt er niks tastbaars voor terug, sterker nog, je zit opgescheept met een karrevracht aan problemen waar helemaal niemand op zit te wachten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik vind het open van dit soort topics zo nutteloos in NWS.
Elke keer zie je de zelfde users weer beweren hoe "achterlijk" dat geloof is, en de contra beweringen worden ook voorspelbaar.
Of het nou Christelijk, Joods of Islam is het draait altijd op het zelfde uit.![]()
Kunnen we nou niet accepteren dat de gedachtengang van de mensen in die regio's, anders is als de onze (lees westers)
Noem het achterlijk, maar vergeet niet dat ook "die" mensen "onze" levensovertuiging achterlijk vinden.
Na 1000+ topics zijn we geen barst opgeschoten, over een oplossing nog maar tezwijgen.![]()
als de inhoud niet bevalt noem je het maar hol .. lekker makkelijk .. je lijkt wel een gelovigequote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is jouw retoriek waanzinnig hol.
Is het echt nodig een karikatuur te maken?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:53 schreef moussie het volgende:
[..]
als de inhoud niet bevalt noem je het maar hol .. lekker makkelijk .. je lijkt wel een gelovige
Lekker dom gelul, SKquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Sidekick het volgende:
Regels zijn regels.
volgens mij gaat dit topic niet specifiek over deze veroordeling maar meer over religieus fanatisme in het algemeen .. misschien moet jij de OP nog eens goed lezen ?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Is het echt nodig een karikatuur te maken?
En dan in de laatste zin de strekking, dat je maar beter geen 'soldaten van Jezus kan zeggen', want soldaten van Mohammed valt ook niet in goede aarde.
Dit gaat echt helemaal nergens over.
Wat heeft dit alles te maken met de terdoodveroordeling naar aanleiding van religiekritiek volgens islamitsche wetgeving in Pakistan of met de (ontopic-)opmerking 'regels zijn regels'?
sjonge moussie........... zoals jij redeneert stel je extremistische moslims die naar het leven staan van anderen of niet gelovigen op 1 lijn met meestal vredelievende geloofssektes.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:59 schreef moussie het volgende:
[..]
juist ja, the law of the land en zo niet waar ?
en als je je, om wat voor reden dan ook, bedreigt voelt zijn er altijd wel van die mensen die de regels strakker willen maken en de straffen hoger .. of dat helpt is uiteraard een andere vraag ..
maar om op de stelling uit de OP terug te komen ..
mi is "religieus zijn" zelf weer in de mode, ook hier in de westelijke wereld, men is weer volop aan het evangeliseren geslagen .. en daar zitten me toch types tussen ..
iemand toevallig ook dat stukje gezien laatst (Nova, Netwerk, zoiets?) over die amerikaanse priester uit een achterbuurt van een van de grotere steden ? Ik kan me helaas noch zijn naam noch de stad herinneren, maar wat wel is blijven hangen is dat de leefregels die hij zijn "kudde" oplegt zo strikt zijn dat je je afvraagt hoe iemand die hier in het westen is opgegroeid zich vrijwillig onder zo'n soort regime gaat plaatsen .. maar ja, dat vroeg ik mij dus ook al af bij het zien van de BBC docu toen over Opus Deï met dat prikkelbandje als toegift
en toch gebeurt het, zijn kerk zit vol, zijn gemeente barst uit de voegen, de regels kunnen blijkbaar niet streng genoeg zijn .. ze hebben dat blijkbaar nodig, die overgave, die onderwerping ?
en tja, die devotie zie je in min of meerdere mate overal de kop op steken, zelfs hier in Nederland .. een kerkdienst met muziek van U2 op alle netten in het nieuws, hé wat leuk, de kerken stromen weer vol als je de klant maar wat wils geeft .. leek potverdorie wel promotie ipv verslaggeving
en dan die termen die gebruikt worden, waarmee hoofdzakelijk jongeren geworven worden .. soldiers for Jezus .. nou nou .. als een moslim zichzelf nou "soldier for mohammed" noemt valt dat ook niet bepaald in goede aarde .. toch ?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:15 schreef buachaille het volgende:
Toch nog enkele argumenten:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)lamitisch_terrorisme
48 terroristische aanslagen door christenen op een populatie van +/- 2 miljard is een groot wonder te noemen.
Waarvan het merendeel in landen die bezet zijn of verkeren in een burgeroorlog, zoals Irak, Afghanistan, Palestina, Colombia, Nepal, Congo en Sri Lanka. Lijkt me relevant.quote:Wanneer de database van het Amerikaanse National Counter Terrorism Center (NCTC) wordt geraadpleegd (http://wits.nctc.gov), dan lijkt de veronderstelde angst voor islamitisch terrorisme wat minder onbegrijpelijk. Blijkens deze database vonden in 2004 en 2005 wereldwijd 14.278 terroristische aanslagen op burgers en militairen buiten gevechtssituaties plaats, met in totaal 22.319 dodelijke slachtoffers, 43.620 gewonden en 40.866 gijzelaars (let wel, hierbij zijn de slachtoffers van de genocide in het westen van het islamitische Soedan niet meegerekend).
Even verderop in het artikel:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
48 terroristische aanslagen door christenen op een populatie van +/- 2 miljard is een groot wonder te noemen.
Komisch. Die gaat in mijn bookmarks [14.gif]quote:Hoe groot zijn de ’kleine groepen extremisten’ waarover de WRR spreekt? De WRR haalt geregeld een rapport aan van het Pew Research Center (2005, p. 2). Dat rapport hanteert als maatstaf voor extremistische opvattingen het soms, geregeld of vaak accepteren van geweld tegen burgerdoelen ter verdediging van de islam. De uitkomsten zijn als volgt. In Indonesië had 33 procent van de respondenten extremistische opvattingen, in Pakistan 44 procent, in Libanon 58 procent en in Jordanië 88 procent (sic!). Dit vormt een aanwijzing dat er inderdaad meer aan de hand is.
Het goedkeuren van het aanvallen van burgerdoelen is extremistisch? Wow, dan ben jij er ook eentje.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Even verderop in het artikel:
[..]
Komisch. Die gaat in mijn bookmarks [14.gif]
Zijn hier zoveel Pakistaanse beleidsmakers en beulen binnengelaten, dan?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat de gedachtengang van de mensen in die regio's anders is lijkt me duidelijk, maar waarom wij ze hier binnenlaten is me een volledig raadsel,
Wreder dan de vernietigingskampen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:15 schreef Vistel het volgende:
islam is gewoon het nieuwe facisme van de 21ste eeuw.
verschil is dat hitler tactischer te werk ging en intelligenter was.
daarentegen zijn moslims wreder maar achterlijker.
Gelukkig (nog) niet, maar Engeland is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zijn hier zoveel Pakistaanse beleidsmakers en beulen binnengelaten, dan?
Fijn, maar labelling is niet argumenteren. Sterker nog, dat frustreert elk debat, dus: laat dat.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Argumenten? Ik geef gewoon een oordeel over jouw betoog; mijn mening.
Waar dan? Ik zeg dat religieus fanatisme door heersende klassen kan worden aangewakkerd voor de eigen doeleinden.quote:Je zei zojuist nog net niet 'Islam is liefde'. Dat is wat ik hekel en daarvoor zijn argumten niet noodzakelijk.
Ben jij islamitisch? Ik namelijk niet, dus ik geloof daar niet in. Mohammed was een krijgsheer met veel wereldlijke macht.quote:Verder is de Islam rechtsstreeks via Gabriël aan Mohammed doorgegeven, dus de Islam is niet gevormd door machthebbers.
Hoezo?quote:Tot slot hebben we het nu over een lynchpartij of geïnstutionaliseerde moord op basis van religieuze wetgeving? Met die laatste zin marginaliseer je jouw eigen topic.
Engeland had het niet moeten koloniseren. Dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gelukkig (nog) niet, maar Engeland is een ander verhaal.
Nee, ze beginnen pas, geef het even wat tijd.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Engeland had het niet moeten koloniseren. Dan krijg je dat.
En hebben de Pakistani daar nu al sinds de negentiende eeuw bommen lopen leggen?
Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dus hondervijftig jaar vredelievendheid was de opmaat voor de vijfde colonne-oorlog?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, ze beginnen pas, geef het even wat tijd.
Het blijven regels. Slotje.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker dom gelul, SK
Als we hier een wet aannemen die stelt dat alle moslims het land uit moeten of nog erger, zeg je dan ook slechts: "Regels zijn regels" of is er dan wel ineens wil om de regels ter discussie te stellen?
Ben je ook zo coulant mbt de VS die langzaam een politiestaat aan het worden zijn, of heb je daar wel meer over te zeggen?
Ronduit een tyfus gewoonte, van de barbaren verwacht SK niet al te veel, hun barbaarsheid wordt gewoon terzijde geschoven met regels zijn regels, maar van de beschaafden verwacht'ie beduidend meer.
En tja, zo zullen de barbaren ook nooit meer worden, want jij berust al in hun barbaarsheid.
Het slotje blijft uit.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het blijven regels. Slotje.
leuke column, http://frontpage.fok.nl/column/5595/1
Godwins Law. Ik win deze discussie en overheers jou op moreel vlak.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het slotje blijft uit.
De relevantie van de column van die ijdeltuit ontgaat me.
Maar ik zal deze befehl ist befehl capitulatie onthouden, voor als het je ook weer eens bestaat om in NL uitgevaardigde regels ter discussie te stellen.
Moslims halen er maar 4 inclusief of exclusief zichzelf?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.
Christenen zijn wel evident de efficientste moordmachines: ongeveer 12 doden per aanslag gemiddeld. Moslims halen maar vier. De joden zijn de meest vredelievende terroristen: 1 per aanslag.
Lies, damn lies and statistics.
Het terechte antwoord hierop is natuurlijk ook: verreweg de meeste slachtoffers van aanslagen zijn ook moslims.
Dan moet je ff zoeken, want de relatieve nobody Godwin wiens naam de wet is gaan sieren had het over het noemen van de man met de snor, en die heb ik niet genoemdquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Godwins Law. Ik win deze discussie en overheers jou op moreel vlak.
Ik denk dat het er te weinig zijn om daar antwoord op te geven. Bij de aanslagen van Timothy McVeigh was dat wel het geval, en van de IRA ook.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Moslims halen er maar 4 inclusief of exclusief zichzelf?
En je "terechte antwoord" is een beetje vreemd. Zijn de slachtoffers van de christenen dan ook voor het grootste deel christelijk?![]()
Neem jij sowieso nog mee wat de aanslagplegers als motivatie & rechtvaardiging meenemen als ze de aanslag plegen, of is dat wat "lastig"?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat het er te weinig zijn om daar antwoord op te geven. Bij de aanslagen van Timothy McVeigh was dat wel het geval, en van de IRA ook.
Verreweg de meeste aanslagen zijn in Irak. En verreweg de meeste slachtoffers zijn Iraqi zelf, en die zijn doorgaans islamitisch.
Valt je ook op hoe weinig aanslagen atheisten plegen?
You're so full of crapquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem wel uitkomt, vooral in zijn eeuwige srijd tegen India.
Ja, duh.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:45 schreef Floripas het volgende:
De IRA hangt wel degelijk identiteit op aan katholicisme.
Wow, een meesterredenaar! Ik hoor het wel, schrap Socrates uit de annalen! Vergeet Cicero! De nieuwe Bernhard van Clairvaux is opgestaan, ja hij is waarlijk opgestaan!quote:
Je hebt gelijk, dat was een domme reactie van mij. Wacht, ik overleg even met mijn team.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan moet je ff zoeken, want de relatieve nobody Godwin wiens naam de wet is gaan sieren had het over het noemen van de man met de snor, en die heb ik niet genoemd![]()
Nog even verderzoeken naar die morele overheersing![]()
Maar juist de Palestijnse, Afghaanse en Iraakse aanslagen zijn toch bij uitstek territoriaal geinspireerd, ook al gieten ze er, net zoals de IRA, een sausje van geloof overheen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, duh.
Maar het kwam op mij altijd over als een puur territoriaal conflict.
In wederzijdse retoriek kwam bij de IRA & zijn antagonisten ook nooit verwijzingen voor die als kern hadden dat het geloof/ de God van de ander minder was.
Dat itt het terrorisme in het MO. Dat is doorspekt met dat soort elementen.
Heb ik het niet over de praktische invulling van dat terrorisme van de IRA. Daar werden met een enkele uitzondering alleen exponenten van de UK Gov getarget. Dat ook weer in zwaar contrast met het MO.
All in all, moet ik daar uit concluderen dat het niet te vergelijken is.
We vergeven je, Sidekickquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dat was een domme reactie van mij. Wacht, ik overleg even met mijn team.
Doet niks af aan het feit dat jij ongefundeerde onzin over Musharraf aan het uitkramen bent.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wow, een meesterredenaar! Ik hoor het wel, schrap Socrates uit de annalen! Vergeet Cicero! De nieuwe Bernhard van Clairvaux is opgestaan, ja hij is waarlijk opgestaan!
Maar men is niet te beroerd ook specifiek de Christenen te kwetsen, hoor.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef Floripas het volgende:
Verreweg de meeste aanslagen zijn in Irak. En verreweg de meeste slachtoffers zijn Iraqi zelf, en die zijn doorgaans islamitisch.
Nee.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar juist de Palestijnse, Afghaanse en Iraakse aanslagen zijn toch bij uitstek territoriaal geinspireerd, ook al gieten ze er, net zoals de IRA, een sausje van geloof overheen?
Het pallestijnse conflict is er idd mee te vergelijken, de andere niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar juist de Palestijnse, Afghaanse en Iraakse aanslagen zijn toch bij uitstek territoriaal geinspireerd, ook al gieten ze er, net zoals de IRA, een sausje van geloof overheen?
Swa, chill eens met die shit. Dit is toch helemaal geen tegenargument op mijn post? Dit slaat als een Amerikaanse wapenstok op een neger.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is nooit uit de mode geweest.
Misschien kun je je Dhr. Salman Rushdie nog herinneren?
Dus gelieve niet net te doen of het "ineens" is.
Er valt hooguit te melden dat een relatief milde vorm van christen-fundamentalisme in de VS in opkomst is, maar daar heeft je zelf gekozen voorbeeld het niet over, en zoals opgemerkt, is dat naar alle maatstaven mild.
Maar, als jij heel erudiet het beestje niet bij de naam noemt, dan komt het vanzelf goed!![]()
Smaak'ie lekker, Swa?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Swa, chill eens met die shit. Dit is toch helemaal geen tegenargument op mijn post? Dit slaat als een Amerikaanse wapenstok op een neger.
*proest* zelfs moslims zullen niet ontkennen dat Muhammad(vzmh) niet een fris persoon was kwa verdelievendheid?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:04 schreef buachaille het volgende:
Vreemd dat er zulke hoge straffen worden opgelegd voor het beledigen van een profeet. Zelfs de moslims zullen niet ontkennen dat die mohammed nou niet echt een fris persoon was kwa vredelievendheid.
Overigens staat in de opening dat religieus fanatisme weer in de mode raakt, daar ben ik het niet mee eens. Het raakt in de mode om er meer aandacht aan te geven in Nederland. De reden is natuurlijke dat we zelf aan de lijve gaan ondervinden wat Islamitische fanatisme is.
Een gevalletje Islamitisch onrecht dat gelukkig voor de betrokkenen goed is afgelopen (voor zover ik weet) is: Gevangen gospelzangeres Eritrea in ziekenhuis
Nee man, Bob Marley.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef Burakius het volgende:
Ten tweede is Muhammad(vzmh) HET perfecte voorbeeld van vredelievendheid.
nou , dan moet je toch echt even vredelievendheid definiëren voor mequote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
*proest* zelfs moslims zullen niet ontkennen dat Muhammad(vzmh) niet een fris persoon was kwa verdelievendheid?
Ben je serieus zo hard aan de crack. Wat snuif je. Wat drink je. Gaat het wel goed met je? Een moslim die muhammad niet een fris persoon vind kwa vredelievendheid. Goos jij bent echt dom als je dat denkt. Serieus..
Ja, en islam is vrede.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Islam is onderwerping.quote:
Bob marley is het voorbeeld voor een leeg bestaan. Zijn leven doorgaan met het roken van bladertjes zijn hersencellen verbrandende en lullen over.. niets eigenlijk. En dan dood gaan eraanquote:
Muhammad(vzmh) is de definitie.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:19 schreef milagro het volgende:
[..]
nou , dan moet je toch echt even vredelievendheid definiëren voor me
En waarin verschilt 'ie dan precies van religieuze leidsmannen wier uitspraken op geen enkele wijze getoetst kunnen worden?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:58 schreef Burakius het volgende:
lullen over.. niets eigenlijk.
nou, ik geloof dat je definitie nu weer mag definiëren want je praat in raadsels nu.quote:
Fraaie paradox, Ringo.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gelukkig laat ik me niet tot slaaf kronen.
Ik ben de slaaf van Allah(c.c.)quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gelukkig laat ik me niet tot slaaf kronen.
Tja, godsdienst is waanzin.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:07 schreef Burakius het volgende:
Ik ben de slaaf van Allah(c.c.)
Ga als een gek de Koran eens lezenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
En waarin verschilt 'ie dan precies van religieuze leidsmannen wier uitspraken op geen enkele wijze getoetst kunnen worden?
niet geloven is waanzin. wat ben jij dan.quote:
Als een gek de Koran lezen? Moet ik dan m'n tong uit m'n mond laten bungelen?quote:
Nee jij bent Aproppos.. Ik weet hoe jij bent. Daaruit maak ik op dat jij niet veel heb gelezen ja in je leven.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als een gek de Koran lezen? Moet ik dan m'n tong uit m'n mond laten bungelen?
Rare veronderstelling trouwens, dat iemand die beweert dat Mohammed niet te verifieren beweringen deed de Koran niet gelezen zou hebben.
Dat klinkt alsof je pretendeert een rationele gevolgtrekking te maken. Mag ik vragen waarop die is gebaseerd?quote:Op zondag 3 juni 2007 00:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee jij bent Aproppos.. Ik weet hoe jij bent. Daaruit maak ik op dat jij niet veel heb gelezen ja in je leven.
jij bent Apropos. Uit al je reacties hier op fok maak ik uit dat je half seniel bent. Dus ga eens wat lezen.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je pretendeert een rationele gevolgtrekking te maken. Mag ik vragen waarop die is gebaseerd?
Welke werken uit je immense HBObibliotheek zou je in 't bijzonder willen aanbevelen?quote:Op zondag 3 juni 2007 00:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
jij bent Apropos. Uit al je reacties hier op fok maak ik uit dat je half seniel bent. Dus ga eens wat lezen.
voor het eerst plassen deel 1 en deel 2, verder even kijken. Oja ook belangrijk voor jou. De veranderingen van mijn lichaam in de puberteit. Is ook een aanrader voor jou. En hoe hou ik mijzelf schoon.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Welke werken uit je immense HBObibliotheek zou je in 't bijzonder willen aanbevelen?
Nee, het spijt me, het interesseert me bar weinig wat er met jouw lichaam in de puberteit gebeurd is. Ik geloof trouwens dat ik liever half seniel zou zijn dan gewoon stiervervelend en banaal bij het vernemen van enige kritiek op mijn religie.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
voor het eerst plassen deel 1 en deel 2, verder even kijken. Oja ook belangrijk voor jou. De veranderingen van mijn lichaam in de puberteit. Is ook een aanrader voor jou. En hoe hou ik mijzelf schoon.
Een opmerking als Muhammad (vzmh) is niet vredelievend schiet bij menig moslim inderdaad in het verkeerde keelgat. Maar als iemand een opmerking maakt waarvan een jochie van 8 zich nog zou schamen dan word ik wel pissed ja. Met zijn domme opmerking van: zelfs moslims vinden hun eigen profeet niet vredelievend kom je niet ver bij mij. En dan doel ik op die andere gozer.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, het spijt me, het interesseert me bar weinig wat er met jouw lichaam in de puberteit gebeurd is. Ik geloof trouwens dat ik liever half seniel zou zijn dan gewoon stiervervelend en banaal bij het vernemen van enige kritiek op mijn religie.
Ja, ik denk dat we te weinig van Mohammed weten om te kunnen zeggen wat zijn karakter was, daarom concentreerde ik me maar op de boodschap die hij verspreid heeft.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een opmerking als Muhammad (vzmh) is niet vredelievend schiet bij menig moslim inderdaad in het verkeerde keelgat. Maar als iemand een opmerking maakt waarvan een jochie van 8 zich nog zou schamen dan word ik wel pissed ja. Met zijn domme opmerking van: zelfs moslims vinden hun eigen profeet niet vredelievend kom je niet ver bij mij. En dan doel ik op die andere gozer.
Ik ben mezelf liever tot heer. Geen loopjongen van welke totaalgod ook.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
niet geloven is waanzin. wat ben jij dan.
jij bent een leeg omhulsel zonder doelquote:Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ben mezelf liever tot heer. Geen loopjongen van welke totaalgod ook.
nee nee je snapt het niet. Dat die gozer zegt dat moslims dat zelf vinden. Dat Muhammad (vzmh) niet vredelievend was. Dan denk ik man.. aan wat heb je zitten snuiven. Je komt bij een Christen ook niet aan zetten met Jezus(vzmh) was niet vredelievend. Dat is toch uiterst stupíde.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we te weinig van Mohammed weten om te kunnen zeggen wat zijn karakter was, daarom concentreerde ik me maar op de boodschap die hij verspreid heeft.
quote:Op zondag 3 juni 2007 00:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik te weinig van Mohammed weten om te kunnen zeggen wat zijn karakter was, daarom concentreerde ik me maar op de boodschap die hij verspreid heeft.
IJzersterk psychologisch profiel.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
jij bent een leeg omhulsel zonder doel
Ijzersterk kleppen op?quote:
Nee, er zijn onvoldoende bronnen voor die tijd beschikbaar. Wat uiteraard alsnog mijn mening is, en ik heb te weinig gelezen, zoals we sinds enige tijd weten.quote:
wtf .. er zijn vet veel bronnen gozer..quote:Op zondag 3 juni 2007 00:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, er zijn onvoldoende bronnen voor die tijd beschikbaar. Wat uiteraard alsnog mijn mening is, en ik heb te weinig gelezen, zoals we sinds enige tijd weten.
Mohammed was een sluwe knakker met het juiste charisma. Hij had ook bordeelhouder kunnen zijn, of circusdirecteur. Categorie praatjesmaker met heerszuchtige trekjes.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee nee je snapt het niet. Dat die gozer zegt dat moslims dat zelf vinden. Dat Muhammad (vzmh) niet vredelievend was. Dan denk ik man.. aan wat heb je zitten snuiven. Je komt bij een Christen ook niet aan zetten met Jezus(vzmh) was niet vredelievend. Dat is toch uiterst stupíde.
Welke zijn er zoal dan?quote:Op zondag 3 juni 2007 00:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
wtf .. er zijn vet veel bronnen gozer..
Hadith - sowieso al een overmassa aan informatiequote:
Zijn er ook onpartijdige bronnen, of informatie afkomstig van de tegenpartij?quote:Op zondag 3 juni 2007 00:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hadith - sowieso al een overmassa aan informatie
Jezus trok dan ook niet te paard en te zwaard, hè, om het geloof te verspreiden, die predikte slechts, jouw Mo deed toch wel een tikkie meer dan dat, in Medina met name.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee nee je snapt het niet. Dat die gozer zegt dat moslims dat zelf vinden. Dat Muhammad (vzmh) niet vredelievend was. Dan denk ik man.. aan wat heb je zitten snuiven. Je komt bij een Christen ook niet aan zetten met Jezus(vzmh) was niet vredelievend. Dat is toch uiterst stupíde.
quote:Op zondag 3 juni 2007 00:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
niet geloven is waanzin. wat ben jij dan.
andere tijden andere situaties andere gebeurtenissen. Uiteindelijk moet het ook zo om een vaste basis te krijgen. Laten we voor jullie gemak uitgaan dat hij idd heb vermoord. Voor jullie he? Ik ben het er niet mee eens, maar goed. Wat als dat vermoorden moest van God om zo een vaste basis te krijgen. En de mensen die vermoord zijn puur daar waren om zo een rol te spelen in dat stukje geschiedenis.? Je kan zoiets niet weten.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Jezus trok dan ook niet te paard en te zwaard, hè, om het geloof te verspreiden, die predikte slechts, jouw Mo deed toch wel een tikkie meer dan dat, in Medina met name.
Geloven dat alles uit zichzelf is gemaakt is alsof een gebouw zichzelf maaktquote:Op zondag 3 juni 2007 08:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Geloven in iets wat niet bestaat getuigt echt van een gezond verstand!
Volgens mij mis jij een realiteitsgen.
Kom op Apropos dit weet jij al. Muslim, Bukhari etc. etc. Several degrees weet je nog.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zijn er ook onpartijdige bronnen, of informatie afkomstig van de tegenpartij?
"omdat het moest van God"quote:Op zondag 3 juni 2007 10:29 schreef Burakius het volgende:
[..]
andere tijden andere situaties andere gebeurtenissen. Uiteindelijk moet het ook zo om een vaste basis te krijgen. Laten we voor jullie gemak uitgaan dat hij idd heb vermoord. Voor jullie he? Ik ben het er niet mee eens, maar goed. Wat als dat vermoorden moest van God om zo een vaste basis te krijgen. En de mensen die vermoord zijn puur daar waren om zo een rol te spelen in dat stukje geschiedenis.? Je kan zoiets niet weten.
Als God geeft mag God dan ook niet nemen? maar jij veronderstelt dat het zo moest. Ik zeg alleen voor het gemak dat ik het beschouw zoals jullie om jullie(jou) iets uit te leggen. Je heb 2 types lot. De onveranderlijke en de veranderlijke. Sowieso is het onderwerp lot iets wat we nooit helemaal zullen begrijpen.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
"omdat het moest van God"
Nu weet je zelfs een psychopaat van hem te maken.
Islamitische geloofsverspreiding met zwaard gebeurde in tijd van Abu Bakr, na Mohammeds dood.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Jezus trok dan ook niet te paard en te zwaard, hè, om het geloof te verspreiden, die predikte slechts, jouw Mo deed toch wel een tikkie meer dan dat, in Medina met name.
Neuuh, alle oorlogen waarin Mohammed zich bevond hebben een menselijk aanleiding. Moslims geloven enkel dat God ze bijstond. Niet dat God ze opriep tot oorlog.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
"omdat het moest van God"
Nu weet je zelfs een psychopaat van hem te maken.
Samen als moslim en niet moslim juiste voorbeeld geven en klagen @ NWS-FB?quote:
Lastig, hè? Interpreteren van geschreven tekst.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Samen als moslim en niet moslim juiste voorbeeld geven en klagen @ NWS-FB?
Ik ben het er ook nie eens mee
Ik was serieus.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Lastig, hè? Interpreteren van geschreven tekst.
Gebrek aan zelf komen met een weerwoord?quote:(Credits milagro)
Mwah, dat vraag ik me af, of die relativering er altijd is.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:44 schreef Triggershot het volgende:
Neuuh, alle oorlogen waarin Mohammed zich bevond hebben een menselijk aanleiding. Moslims geloven enkel dat God ze bijstond. Niet dat God ze opriep tot oorlog.
Ik ook.quote:
Ad hominem, maar voor jouw informatie: beter goed gejat dan slecht verzonnen. (Ook al niet van mij).quote:Gebrek aan zelf komen met een weerwoord?
Ow nee wacht, Typisch damian.
Natuurlijk wel, Islam had 14 eeuwen geleden een firewall voor het gebruiken van Islam voor eigen belang dat was Mohammed, hij en hij alleen kon bepalen wat, hoe en waarom de Islam was. Wat ik wil zeggen is de oorlogen toen, ik zal er een aantal noemen.. Slag van Badr, Oehoed, Hudeybiya, Yarmoek, Kuilgraven oorlog etc, waren allemaal door menselijke strategisch, bepalingen en samenloop van dingen die gebeurden. God was de reden waarom de moslims zo zelfverzekerd waren, maar God was voor hun toentertijd zeker niet reden waarom ze naar wapens grepen. Bovenstaande veldslagen noem ik omdat het bekendste zijn waar Mohammed aan mee deed, al weet ik van Yarmoek niet zeker.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mwah, dat vraag ik me af, of die relativering er altijd is.
Christenen in de tijd van de kruistochten zagen hun strijd ook als een directe opdracht van god. In de Middeleeuwen was het heel "gebruikelijk" om door god geroepen te worden, 1x-2x-3x (bij de 3de keer wist je dat de claim van god kwam, en niet van de duivel). Lees bijvoorbeeld Karel ende Elegast maar eens.
Nu kan je natuurlijk zeggen: dat is precies waar moslims en middeleeuwse christenen in verschillen, moslims lieten zich nooit zomaar voor gods karretje spannen, maar ik denk dat dat niet klopt. Godsdienstwaanzin komt overal ter wereld voor. Ook nu zie je genoeg moslimfundi's die hun vecht- en moordlust maar al te graag zien als iets waar god hun de opdracht toe heeft gegeven. Bestonden dat soort psychopaten 10 eeuwen geleden niet in de moslimwereld?
Moslims, net mensen zijn het.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef Triggershot het volgende:
Bottomline is, tuurlijk waren er in de moslimwereld ook psychopaten, misschien even meer of meer zelfs, geef me half uur en ik kom met een lijstje
Heb ik ook. Voor een kaaskop dan.quote:
Tis maar waar je voorkeur naar uit gaat, persoonlijk zie ik een blonde vrouw met een snor niet echt zitten.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb ik ook. Voor een kaaskop dan.
Al dat gezeik ook. Zoveel mogelijk interculturele huwelijken, dat is de enige oplossing. Haalt het fundament weg onder geloofsverschillen (de beste compromissen worden immers gesloten tussen man en vrouw) en de mensheid wordt er (qua aangezicht) alleen maar mooier op.
duh, alsof blonde vrouwen geen dons op de bovenlip hebben .. het valt alleen een stuk minder opquote:Op zondag 3 juni 2007 13:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tis maar waar je voorkeur naar uit gaat, persoonlijk zie ik een blonde vrouw met een snor niet echt zitten.![]()
en voor een paar honderd euro zie je het haar nooit meer terug.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:22 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, alsof blonde vrouwen geen dons op de bovenlip hebben .. het valt alleen een stuk minder op
ik ken weinig interculturele relaties die in stand houden. Het is gecompliceerder. Maar als het werkt, is het wel mooi (elkaar accepteren en respecteren).quote:Op zondag 3 juni 2007 11:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb ik ook. Voor een kaaskop dan.
Al dat gezeik ook. Zoveel mogelijk interculturele huwelijken, dat is de enige oplossing. Haalt het fundament weg onder geloofsverschillen (de beste compromissen worden immers gesloten tussen man en vrouw) en de mensheid wordt er (qua aangezicht) alleen maar mooier op.
LijstJE??quote:Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Islam had 14 eeuwen geleden een firewall voor het gebruiken van Islam voor eigen belang dat was Mohammed, hij en hij alleen kon bepalen wat, hoe en waarom de Islam was. Wat ik wil zeggen is de oorlogen toen, ik zal er een aantal noemen.. Slag van Badr, Oehoed, Hudeybiya, Yarmoek, Kuilgraven oorlog etc, waren allemaal door menselijke strategisch, bepalingen en samenloop van dingen die gebeurden. God was de reden waarom de moslims zo zelfverzekerd waren, maar God was voor hun toentertijd zeker niet reden waarom ze naar wapens grepen. Bovenstaande veldslagen noem ik omdat het bekendste zijn waar Mohammed aan mee deed, al weet ik van Yarmoek niet zeker.
Bottomline is, tuurlijk waren er in de moslimwereld ook psychopaten, misschien even meer of meer zelfs, geef me half uur en ik kom met een lijstje
Nu ook nog, alleen is het zwaard vervangen door een mes (Mohammed Bouyeri) of modernere wapens, zoals daar zijn:......(laat maar).quote:Op zondag 3 juni 2007 10:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitische geloofsverspreiding met zwaard gebeurde in tijd van Abu Bakr, na Mohammeds dood.![]()
Word!quote:Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ben mezelf liever tot heer. Geen loopjongen van welke totaalgod ook.
hoe kan iemand die al honderden jaren dood is nou een lul zijn .. mi zijn het de mafketels van tegenwoordig die zijn geloof gehijacked hebben om hun eigen agenda rond te krijgenquote:Op zondag 3 juni 2007 13:34 schreef Pedroso het volgende:
Mohammed is een lul.
Klopt, alleen is een invasie van andere landen nooit door Mohammed bevolen.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:08 schreef progrock het volgende:
[..]
Nu ook nog, alleen is het zwaard vervangen door een mes (Mohammed Bouyeri) of modernere wapens, zoals daar zijn:......(laat maar).
Een dooie lul dan.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe kan iemand die al honderden jaren dood is nou een lul zijn .. mi zijn het de mafketels van tegenwoordig die zijn geloof gehijacked hebben om hun eigen agenda rond te krijgen
nou, je doet nu net alsof Mo de zachtaardigheid zelve was en geen repressailles in petto had voor hen die "zijn geloof" niet wilden delen, maar enkel begripquote:Op zondag 3 juni 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe kan iemand die al honderden jaren dood is nou een lul zijn .. mi zijn het de mafketels van tegenwoordig die zijn geloof gehijacked hebben om hun eigen agenda rond te krijgen
Je spreekt uit ervaring?quote:
Mohammed was een lul.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hij had iig een grotere tolerantie tov andersgelovigen dan de christenen uit die tijd .. getuige het verdrag van Medina ..quote:Op zondag 3 juni 2007 14:47 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, je doet nu net alsof Mo de zachtaardigheid zelve was en geen repressailles in petto had voor hen die "zijn geloof" niet wilden delen, maar enkel begrip
en wat was volgens jou die agenda dan wel .. overheersing van de wereld of zo ?quote:de agenda van die mafketels verschilt echt niet zoveel als die van Mo in Medina destijds, hoor, ze hebben echter wat meer middelen tot hun beschikking.
Ik vind dat echt nauwelijks relevant of Mozes, Mohammed of Jezus een lul was. De karakters van die lui lijkt nauwelijks van invloed voor de acties van de volgelingen door de eeuwen heen.quote:
ik vind die persoonlijke invloeden juist groot. zo groot dat de verschillende monotheïsten zich daardoor kenmerken.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind dat echt nauwelijks relevant of Mozes, Mohammed of Jezus een lul was. De karakters van die lui lijkt nauwelijks van invloed voor de acties van de volgelingen door de eeuwen heen.
Ik niet. Vergelijk de volgende Christenen: Moeder Theresa - Adolf Hitler - Franciscus van Assisi - George Bush - Godfried van Bouillon - Erasmusquote:Op maandag 4 juni 2007 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind die persoonlijke invloeden juist groot. zo groot dat de verschillende monotheïsten zich daardoor kenmerken.
Adolf Hitler een christen noemenquote:Op maandag 4 juni 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik niet. Vergelijk de volgende Christenen: Moeder Theresa - Adolf Hitler - Franciscus van Assisi - George Bush - Godfried van Bouillon - Erasmus
De volgende Joden: Einstein - Wiesenthal - Sacha Baron Cohen - de Gush Emunim Ondergrondse
De volgende Moslims: Mohammed Ali - Osama Bin Laden - Hirsi Ali voor de "ontkering" - Laila Ali - Ibn Battuta - de Altmansur - Leopold Weiss.
het sloeg eigenlijk al helemaal nergens op. je kan aan de schrijfstijl en de inhoud van de monotheïstische boeken goed zien dat het toch echt van verschillende kanten wordt bekeken.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Adolf Hitler een christen noemen![]()
Daarnaast was Einstein geen praktiserende Jood.
Was je erbij?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:10 schreef Floripas het volgende:
Nu durf ik het bijna niet te zeggen, maar die wijn was ook in alcoholpercentage niet te vergelijken met hedendaagse wijn, en zat dichter tegen vruchtensap aan.
klopt, en het was voedend.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geeft nie, het bier dat kleine kinderen in de middeleeuwen dronken, was ook vrijwel alcoholvrij, het water was in die tijd vaak zo vies dat je het niet kon drinken
Nee?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij noemde zichzelf katholiek. Is dat niet goed genoeg?
Nee, maar er is wel "wijn" uit die tijd gevonden in wrakken in de Middellandse zee. Dat kun je uitstekend analyseren.quote:
Wat een onzin, soms was de wijn zelfs extra gegist in die tijden, de bijbel staat overigens vol met verwijzingen naar dronkenschap, hoe werden die mensen dan volgens jou dronken?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:10 schreef Floripas het volgende:
Nu durf ik het bijna niet te zeggen, maar die wijn was ook in alcoholpercentage niet te vergelijken met hedendaagse wijn, en zat dichter tegen vruchtensap aan.
"I am now as before a Catholic and will always remain so.", bij noot elf. Het is ambigue.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee?
http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%27s_religious_beliefs
Vrij eenvoudig: er gewoon echt uitzinnig veel van drinken. Ook dan word je wel dronken.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:16 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wat een onzin, soms was de wijn zelfs extra gegist in die tijden, de bijbel staat overigens vol met verwijzingen naar dronkenschap, hoe werden die mensen dan volgens jou dronken?
Rechters 9:13
Nieuwe wijn ... die God en mensen verblijdt.
Psalm 104:15
En wijn, die het hart van de sterfelijke mens verheugt.
Spreuken 31:6,7
Geeft bedwelmende drank aan degene die dreigt om te komen en wijn aan wie bitter van ziel zijn. Laat men drinken en zijn armoede vergeten, en laat men aan zijn moeite niet meer denken.
Johannes 2:3-10
Toen de wijn opraakte, zei de moeder van Jezus tot hem: "Zij hebben geen wijn." ... Jezus zei tot hen: "Vult de waterkruiken met water." En zij vulden ze tot aan de rand. En hij zei tot hen: "Schept er nu wat uit en brengt het naar de feestleider." Zij dan brachten het. Toen nu de feestleider het water dat in wijn was veranderd, proefde, maar niet wist waar het vandaan kwam, ofschoon de bedienden die het water hadden geschept, het wel wisten, riep de feestleider de bruidegom en zei tot hem: "Ieder ander mens zet eerst de voortreffelijke wijn voor, en wanneer men dronken is, de mindere. Gij hebt de voortreffelijke wijn tot nu bewaard."
En de zin erna...quote:Op maandag 4 juni 2007 19:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
"I am now as before a Catholic and will always remain so.", bij noot elf. Het is ambigue.
quote:Hitler never formally ended his church membership, but according to Albert Speer, "he had no real attachment to it."
dat dekt de lading niet helemaal met die paar gevonden wijnkruiken van je. er waren toen ook al sterke gistingen.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vrij eenvoudig: er gewoon echt uitzinnig veel van drinken. Ook dan word je wel dronken.
Sorry hoor...quote:Op maandag 4 juni 2007 19:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vrij eenvoudig: er gewoon echt uitzinnig veel van drinken. Ook dan word je wel dronken.
mede?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wil je het eens uitproberen? Ik kan het wel maken.
Als je het echt wil weten: je hebt ook Latijnse, Griekse en Hebreeuwse artesliteratuur over het maken van wijn.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat dekt de lading niet helemaal met die paar gevonden wijnkruiken van je. er waren toen ook al sterke gistingen.
quote:Op maandag 4 juni 2007 19:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ook! Maar dat is een honingdrank. Dat duurt wel wat langer, maar is geen probleem.
Hij kwam bij mensen thuis van alle rangen en standen, daarnaast was hij ook aanwezig bij een bruiloft, zie quote en noemt daar toch uitdrukkelijk dronkenschap.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je het echt wil weten: je hebt ook Latijnse, Griekse en Hebreeuwse artesliteratuur over het maken van wijn.
Jezus was een timmermanszoon. Die dronk echt geen wijn van hoge gisting, hoor.
tijdens zijn leven was ie toch net iets meer dan een timmermanszoon en kreeg ook die egards. kijk alleen maar naar de rijkgedekte tafel in luxe omgeving van het l. avondmaal.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als je het echt wil weten: je hebt ook Latijnse, Griekse en Hebreeuwse artesliteratuur over het maken van wijn.
Jezus was een timmermanszoon. Die dronk echt geen wijn van hoge gisting, hoor.
ach misschien heeft die moslimman gelijk en dronken mensen toen heel andere wijn, maar er zat wel degelijk het haramproduct alcohol in.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hij kwam bij mensen thuis van alle rangen en standen, daarnaast was hij ook aanwezig bij een bruiloft, zie quote en noemt daar toch uitdrukkelijk dronkenschap.
Ik moest even in mijn Vulgaat bladeren, maar daar staat "inebriati". Dat kan slaan op dronken, maar ook op verzadigd, in het geval van dorst dus: gelest.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hij kwam bij mensen thuis van alle rangen en standen, daarnaast was hij ook aanwezig bij een bruiloft, zie quote en noemt daar toch uitdrukkelijk dronkenschap.
Hoe kom je erbij dat het luxe is geweest?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tijdens zijn leven was ie toch net iets meer dan een timmermanszoon en kreeg ook die egards. kijk alleen maar naar de rijkgedekte tafel in luxe omgeving van het l. avondmaal.
Ja, dat klopt, dat is waar.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:28 schreef Pracissor het volgende:
Ook al was het van lage gisting, het was alcohol, punt uit.
quote:
Oh ook dat al?quote:
het laatste avondmaal valt tegelijk met Seder, de eerste avond van Pesach, het lentefeest waarin de uittocht uit Egypte herinnerd wordt .. en die tafel is dan misschien wel feestelijk opgemaakt, maar wat erop staat is een symbolische maaltijd met vaststaande ingrediënten die nou niet bepaald onder de definitie van een feestmaal vallen .. behalve misschien de charoset, dat spul is best lekker ..quote:Op maandag 4 juni 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tijdens zijn leven was ie toch net iets meer dan een timmermanszoon en kreeg ook die egards. kijk alleen maar naar de rijkgedekte tafel in luxe omgeving van het l. avondmaal.
oja .. ja dan wel. dan weet je wel dat Jezus wijn heb gedronkequote:Op maandag 4 juni 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel "wijn" uit die tijd gevonden in wrakken in de Middellandse zee. Dat kun je uitstekend analyseren.
Ik heb dat soort zaken gestudeerd.
En dan ook nog een vrouw als sexslaaf uitzoekenquote:As part of his share of the booty, Muhammad selected one of the women, Rayhana, and took her as a concubine, though she is said to have later become a Muslim.[3]
Ja idd, voor mij als christen zijn veel personen/zaken heilig.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:34 schreef Burakius het volgende:
o sorry..hazreti is zoiets als heiligs., maar ik pas daar mee op, want in het Christendom is iemand al snel heilig..
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja idd, voor mij als christen zijn veel personen/zaken heilig.![]()
Je moet je eerst eens verdiepen voordat je zomaar uitspraken doet over de religies van anderen.
de paus zegt: jij bent heilig. Patsaaa je bent heilig. Ja dat gaat lekker.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja idd, voor mij als christen zijn veel personen/zaken heilig.![]()
Je moet je eerst eens verdiepen voordat je zomaar uitspraken doet over de religies van anderen.
Dat zijn katholieken. Dat zijn geen christenen. Dat is circuspubliek.quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
de paus zegt: jij bent heilig. Patsaaa je bent heilig. Ja dat gaat lekker.
nou, even zonder verder waardeoordeel , heiligverklaringen zijn geen kwestie van patsaa, je bent heilig, daar gaat wel het een en ander aan vooraf..quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
o? Katholieken zijn geen Christenen? kijk dat wist ik nou net nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 08:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zijn katholieken. Dat zijn geen christenen. Dat is circuspubliek.
Het protestantisme is voor mij inderdaad een nóg sterker argument voor mijn diepe afkeer van het geloof. Beeldenstormers zijn het.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
o? Katholieken zijn geen Christenen? kijk dat wist ik nou net niet![]()
Alhoewel ik inderdaad moet zeggen dat ik ook inderdaad meer het Protestantisme als ware Christendom zie. Of als de dichste benadering tot het Christendom.
Ze houden zich enkel aan de geboden. De Katholieken hebben het juist een cult gemaakt om beeldjes te hebben. Dan bidden ze tot hun beeldjesquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het protestantisme is voor mij inderdaad een nóg sterker argument voor mijn diepe afkeer van het geloof. Beeldenstormers zijn het.![]()
Al bidden ze tot hun boterham met oude kaas.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:19 schreef Burakius het volgende:
Ze houden zich enkel aan de geboden. De Katholieken hebben het juist een cult gemaakt om beeldjes te hebben. Dan bidden ze tot hun beeldjes![]()
Nee bidden naar een gebouwtje met een meteoriet erin (die al vereerd werd eeuwen voor mohammed even wat mensen af kwam slachten). Dan ben je goed bezigquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ze houden zich enkel aan de geboden. De Katholieken hebben het juist een cult gemaakt om beeldjes te hebben. Dan bidden ze tot hun beeldjes![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee bidden naar een gebouwtje met een meteoriet erin (die al vereerd werd eeuwen voor mohammed even wat mensen af kwam slachten). Dan ben je goed bezig
quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
We vereren het niet. Het is een wijze waarop moslims het gevoel van samenhorigheid versterken. Laat er maar een bom op vallen. Boeit niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee bidden naar een gebouwtje met een meteoriet erin (die al vereerd werd eeuwen voor mohammed even wat mensen af kwam slachten). Dan ben je goed bezig
Ik zie jou of andere moslims (knipoogje naar Trigger) die taak dan ook nog steeds opzich nemen, dus waarom ik niet, wanneer het mijn geloof aangaat? Daarnaast reageer ik ook niet op alles, maar ik vind vooral dat je als gelovige niet zomaar iets moet roepen over het geloof van een ander, daar hebben we die domme atheisten-fundi's al voor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Hilarisch dit soort uitspraken vind je niet Pracissor. Als ik zo snel op mijn teentjes was getrapt als jij dat bent, dan had ik een hele dagtaak op de FP en het forum.
Het is bijna een enge vorm van selectiviteit.
het gaat erom dat jij lacht om beeldjes die vereerd worden, terwijl anderen weer lachen om het steentjes gooien naar een zuil.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
We vereren het niet. Het is een wijze waarop moslims het gevoel van samenhorigheid versterken. Laat er maar een bom op vallen. Boeit niet.
Uuuh?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
We vereren het niet. Het is een wijze waarop moslims het gevoel van samenhorigheid versterken. Laat er maar een bom op vallen. Boeit niet.
Kom, kom pracissor. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de atheisten-funcdi's.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik zie jou of andere moslims (knipoogje naar Trigger) die taak dan ook nog steeds opzich nemen, dus waarom ik niet, wanneer het mijn geloof aangaat? Daarnaast reageer ik ook niet op alles, maar ik vind vooral dat je als gelovige niet zomaar iets moet roepen over het geloof van een ander, daar hebben we die domme atheisten-fundi's al voor.
bom op de Kabe?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Kom, kom KB. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de anti-semieten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kom, kom pracissor. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de atheisten-funcdi's.
Zelfs dan geloven moslims niet dat ze echt Satan bestenigen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef milagro het volgende:
[..]
het gaat erom dat jij lacht om beeldjes die vereerd worden, terwijl anderen weer lachen om het steentjes gooien naar een zuil.
ieder geloof heeft zo zijn "lachwekkende" gebruiken
while you point your finger someone else is judging you.... could you be loooooooved
Pure laster en smaad. Ik heb mij nog nooit anti-semitisch uitgelaten. Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:30 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Kom, kom KB. Niet zo bescheiden. Vaak doe je minstens zo hard mee met de anti-semieten.![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Pure laster en smaad. Ik heb mij nog nooit anti-semitisch uitgelaten. Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.
Een wijs iemand zei ooit:quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef milagro het volgende:
[..]
het gaat erom dat jij lacht om beeldjes die vereerd worden, terwijl anderen weer lachen om het steentjes gooien naar een zuil.
ieder geloof heeft zo zijn "lachwekkende" gebruiken
Think before you act.quote:ook ik zeg, verdiep je eens een heel klein beetje, meer is niet nodig om dit te weten, in andere religies voordat je er uitspraken over doet.
graag met context erbij. anders krijg je zo'n verkeerd beeld.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Pure laster en smaad. Ik heb mij nog nooit anti-semitisch uitgelaten. Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.
Ga jij dan alvast op zoek naar anti-semitische uitspraken van mij?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nou vooruit, kom er maar mee op de proppen.
Het is maar wat je een dossier noemt. Ik heb een potentielen lijstje, maar daar staan enkel namen op. Het is geen dossier. Jij staat er niet op, maar je hebt wel potentiele potentie.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:36 schreef Pracissor het volgende:
Leg jij 'dossiers' aan van mensen die zich volgens jou anti-islamitisch zouden uitlaten?
Waarom voel jij je aangesprokenquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
graag met context erbij. anders krijg je zo'n verkeerd beeld.
net zo goed als Katho's ook niet echt de letterlijkheid geloven inzake de beeldjes, hè.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs dan geloven moslims niet dat ze echt Satan bestenigen.
Ik maak wel degelijk een onderscheid tussen de vroegere beeldjes in Kaaba en beelden in de kerken, jij ook?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:40 schreef milagro het volgende:
[..]
net zo goed als Katho's ook niet echt de letterlijkheid geloven inzake de beeldjes, hè.
symboliek is ook hen niet vreemd, hoor.
Mijn reactie was als reflectie bedoeld.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ga jij dan alvast op zoek naar anti-semitische uitspraken van mij?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is maar wat je een dossier noemt. Ik heb een potentielen lijstje, maar daar staan enkel namen op. Het is geen dossier. Jij staat er niet op, maar je hebt wel potentiele potentie.
Is dus een leugen?quote:Ik kan daarentegen meerdere anti-islamtiische uitspraken van jou tonen.
Je uitspraak klinkt haast profetischquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:46 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, elke profeet is een charlatan.
Reflectie van wat? Je noemt mij anti-semitisch, maar kan daar geen bewijzen voor aanleveren. Waar is hier de reflectie? Als ik jou jodenhater of nazi zou noemen, waar zou dat volgens jou een reflectie van zijn?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Mijn reactie was als reflectie bedoeld.
nee, allemaal symboliek.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik maak wel degelijk een onderscheid tussen de vroegere beeldjes in Kaaba en beelden in de kerken, jij ook?
Daarnaast heb ik een goed geheugen wat betreft users die ik vaak tegenkom. Van jou weet ik toevallig dat je wel eens anti-islamitische uitspraken doet. Ik hoef daarvoor niet als een bezetene te zoeken. Ik vermoed dat een blik op de eerst view van jouw postgeschiedenis mij al genoeg materiaal oplevert.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
[..]
Is dus een leugen?
Of ga je nu als een bezetene mijn posthistorie doorspitten.
dat een moslim als ik het ook gezeik vind...zegt wel genoegquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, allemaal symboliek.
ik ben niet gelovig, dus vindt alles poppenkast, dat even terzijde.
ik vind het nogal een gotspe om daarover te zaniken als je eigen geloof ook vol met rituelen en symboliek zit... beeldjes, hosti's, 5 keer bidden op een dag, hoofddoek, bar/bat mitwa, heilige communie, bedevaart naar Mekka, , allemaal rituelen , symboliek, gebaseerd op wat oude teksten, ieder geloof heeft zo zijn 'ding'
dat een ongelovige hond als ik dat nu allemaal lachwekkend vindt, soit, maar een gelovige die smalende uitlatingen doet over de rituelen van een ander, terwijl hij zelf vijf keer per dag denkt te moeten bidden, of te moeten biechten in de kerk, is een gotspe.
Niks mis met charlatans, mits men ze niet te serieus neemt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je uitspraak klinkt haast profetisch
Nee KB, laten we het nu niet gaan omdraaien, jij roept iets over mij, daarom reageer ik in precies dezelfde stijl om te laten zien hoe ridicuul jouw uitspraak is. Het geval is alleen, dat jij die uitspraak serieus en ik als ridiculiserende reactie op jouw laster deed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Reflectie van wat? Je noemt mij anti-semitisch, maar kan daar geen bewijzen voor aanleveren. Waar is hier de reflectie? Als ik jou jodenhater of nazi zou noemen, waar zou dat volgens jou een reflectie van zijn?
Hmm, ik zie daar wel een groot verschil in om eerlijk te zeggen, beeldjes in Kaaba waren namelijk goden, zo had elk stam wel een eigen god, eigenlijk als een niet-god zijnde beeld had je niets in de Kaaba te zoeken. Is er een kerk waar Zeus, Ares etc in waren? Of wat voor beeld dan ook die Goddelijk wordt geacht buiten Christelijke leer. (Drie-eenheid)quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, allemaal symboliek.
ik ben niet gelovig, dus vindt alles poppenkast, dat even terzijde.
ik vind het nogal een gotspe om daarover te zaniken als je eigen geloof ook vol met rituelen en symboliek zit... beeldjes, hosti's, 5 keer bidden op een dag, hoofddoek, bar/bat mitwa, heilige communie, bedevaart naar Mekka, , allemaal rituelen , symboliek, gebaseerd op wat oude teksten, ieder geloof heeft zo zijn 'ding'
quote:dat een ongelovige hond als ik
Gebrek aan zelfkritiek heerst inderdaad erg.quote:dat nu allemaal lachwekkend vindt, soit, maar een gelovige die smalende uitlatingen doet over de rituelen van een ander, terwijl hij zelf vijf keer per dag denkt te moeten bidden, of te moeten biechten in de kerk, is een gotspe.
Nou vooruit, werp die eerste blik maar op mijn postgeschiedenis, anders ben je gewoon een zielig ventje wat heel stoer slechte dingen over andere mensen roept, niet waar?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik een goed geheugen wat betreft users die ik vaak tegenkom. Van jou weet ik toevallig dat je wel eens anti-islamitische uitspraken doet. Ik hoef daarvoor niet als een bezetene te zoeken. Ik vermoed dat een blik op de eerst view van jouw postgeschiedenis mij al genoeg materiaal oplevert.
Maar ik ben vooral benieuwd naar waar jij mee op de proppen komt.
ik voelde me aangesproken omdat ik ook een fok!ker ben. daarnaast hou ik van zuivere discussies.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom voel jij je aangesprokenWaarom wel context als het om anti-islamitische uitspraken gaat, maar geen context als het andersom is? Vanwaar die selectieve verontwaardiging?
symboliek zou het moeten zijn. dat jij het zo niet ziet is en velen met jou, is wat mij nu zo "beangstigd".quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, ik zie daar wel een groot verschil in om eerlijk te zeggen, beeldjes in Kaaba waren namelijk goden, zo had elk stam wel een eigen god, eigenlijk als een niet-god zijnde beeld had je niets in de Kaaba te zoeken. Is er een kerk waar Zeus, Ares etc in waren? Of wat voor beeld dan ook die Goddelijk wordt geacht buiten Christelijke leer. (Drie-eenheid)
5 pilaren van de Islam symboliek? Hardly.
[..]
ja, schat, maak je maar geen zorgen, hoorquote:
Jouw benoeming.
dat zeg ik.quote:[..]
Gebrek aan zelfkritiek heerst inderdaad erg.
I was only quoting Triggershotquote:
quote:
Mja, je hebt enorm veel gelegenheidsmoslims, Christen met de Christen, Moslim met de Moslim en Atheist met de Atheist, denk aan drinken van alcohol als je tijdens Ramadan weer mag drinken, daten met een niet moslim etc. Het is heel kieskeurig om te beslissen wat je wel/niet letterlijk moet nemen en als snel ben je onbewust hypocriet bezig, ontkennen bij de atheist wat je gister bij de moslim zeiquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:07 schreef milagro het volgende:
[..]
symboliek zou het moeten zijn. dat jij het zo niet ziet is en velen met jou, is wat mij nu zo "beangstigd".
de teksten letterlijk nemen , niet de symboliek ervan willen inzien, of alleen daar waar het uitkomt even.
denken dat als je zus en zo niet naleeft, je geen goed mens bent, geen plek in de hemel krijgt, of whatever... de oppervlakkigheid die je zo je God van keuze toedicht, kinderlijk gewoon zelfs, simpel en op niets gebaseerd dan op een eeuwenoud boek dat enkel zichzelf bevestigd maar nooit bevestigd is van buitenaf.
De "alles wat in dit boek staat is waar" gekkigheid.
Je mag het geloven, hoor, maar het is niets meer dan een mening, en dat willen veel mensen nog wel eens vergeten, achten hun mening van meer waarde omdat ze er een vermeende goddelijkheid aan toedichten wat ze weer halen uit het zichzelf bevestigend boek.
dus kom niet aan met blabla waarom idolen niet zouden mogen, en zij die wel idolen hebben , fout bezig zijn, want ieder geloof heeft zo zijn idolen of dat nu beeldjes, boeken, gebouwen, of profeten zijn.
iemand die zich kleedt met de profeet als voorbeeld, zijn baard laat staan met de profeet als voorbeeld, doet niets anders dan idoliseren, al zal het heftig ontkend worden.
Mja, voor je het weet pikt een laatkomer in dit topic het op als hij schold haar uitquote:ja, schat, maak je maar geen zorgen, hoor
quote:dat zeg ik.
Geen paniek. Het lijstje is ondertussen meer dan 3 jaar oud en heeft sindsdien geen update gekend. Ja, 3 jaar geeleden had ik inderdaad niets beters te doen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:06 schreef Emel het volgende:
ik vind raar dat KB een lijstje bijhoudt. Heb je niets beters te doen ofzo?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen paniek. Het lijstje is ondertussen meer dan 3 jaar oud en heeft sindsdien geen update gekend. Ja, 3 jaar geeleden had ik inderdaad niets beters te doen.
Ik sta nog geen 3 jaar hier geregistreerd hoor.quote:Ik heb een potentielen lijstje, maar daar staan enkel namen op. Het is geen dossier. Jij staat er niet op, maar je hebt wel potentiele potentie.
geen paniekquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen paniek. Het lijstje is ondertussen meer dan 3 jaar oud en heeft sindsdien geen update gekend. Ja, 3 jaar geeleden had ik inderdaad niets beters te doen.
Je baalt er gewoon van dat jij er wel op staat he?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:28 schreef milagro het volgende:
[..]
geen paniek
as if , het is gewoon intens zielig, dat is alles.
als die lijst en jij nu van enig belang zouden zijn, dan zou ik hopen, ms zelfs bidden dat ik erop staquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je baalt er gewoon van dat jij er wel op staat he?
Het is geen geheim dat jij geen belang hecht aan moslims.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:44 schreef milagro het volgende:
[..]
als die lijst en moslims nu van enig belang zouden zijn, dan zou ik hopen, ms zelfs bidden dat ik erop sta
Enigszinsquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee. Teleurgesteld?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Pracissor, mijn welgemeende excuses.
Ik heb niets kunnen vinden in de eerste view van je postgeschiedenis. Ik was bevooroordeeld en heb overhaast gereageerd. Ik hoop dat je mij mijn misstap kunt vergeven.
sorry hoor maar ik vind het vrij te ver gaan om een lijstje bij te houden van mensen die anti-islam zijn. Wat is jouw doel met zo'n lijstje? Daar ben ik benieuwd naar. Heb je meer soortgelijke lijstjes?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Moet zij zelf weten toch. Als moslimzijnde horen we ieder te accepteren en te respecteren toch? Wat mij betreft haat milagro alle moslims. Boeit mij dat? Nee.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat jij geen belang hecht aan moslims.
zou dat moeten danquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat jij geen belang hecht aan moslims.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef Emel het volgende:
[..]
Moet zij zelf weten toch. Als moslimzijnde horen we ieder te accepteren en te respecteren toch? Wat mij betreft haat milagro alle moslims. Boeit mij dat? Nee.
Zelf houd ik ook lijstjes bij, in mijn hoofd welliswaar. Niks kwaadaardig, maar een lijst van de 10 meest gekke/vreemde mensen die ik ooit in mijn leven tegen ben gekomen. Nummer 1 t/m 5 zijn bijzondere gevallen kan ik je melden. En je weet, er zijn 2 type mensen: 1. Mensen die geen lijstjes bijhouden. 2. Mensen die wel lijstjes bijhouden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:17 schreef Emel het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik vind het vrij te ver gaan om een lijstje bij te houden van mensen die anti-islam zijn. Wat is jouw doel met zo'n lijstje? Daar ben ik benieuwd naar. Heb je meer soortgelijke lijstjes?
Wat mijn doel is? Heel simpel. Dan weet ik wie ik moet negeren. Er zijn teveel gebruikers op dit forum en ik kan ze niet allemaal van kwalitatieve reacties voorzien. Deze mensen krijgen gewoon de bagger die ik als overhead overhoud.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:17 schreef Emel het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik vind het vrij te ver gaan om een lijstje bij te houden van mensen die anti-islam zijn. Wat is jouw doel met zo'n lijstje? Daar ben ik benieuwd naar. Heb je meer soortgelijke lijstjes?
Mij boeit het ook niet, maar ik wil wel weten aan wie ik tijd spendeer en aan wie niet. Als ik randfiguren als milagro ook nog serieus moet benaderen, dan heb ik er een dagtaak bij. Vandaar dat ik ze soms van bagger voorzie, maar meestal gewoon negeer.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef Emel het volgende:
[..]
Moet zij zelf weten toch. Als moslimzijnde horen we ieder te accepteren en te respecteren toch? Wat mij betreft haat milagro alle moslims. Boeit mij dat? Nee.
ik vind het toch eigenaardig om een lijstje bij te houden van users die anti-Islam zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zelf houd ik ook lijstjes bij, in mijn hoofd welliswaar. Niks kwaadaardig, maar een lijst van de 10 meest gekke/vreemde mensen die ik ooit in mijn leven tegen ben gekomen. Nummer 1 t/m 5 zijn bijzondere gevallen kan ik je melden. En je weet, er zijn 2 type mensen: 1. Mensen die geen lijstjes bijhouden. 2. Mensen die wel lijstjes bijhouden.![]()
weet je wat ik doe met mensen op het forum waar ik niets mee te maken wil hebben: negeren. Geloof me dan heb je het ook heel bont gemaakt bij mij, wil ik je negeren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet, maar ik wil wel weten aan wie ik tijd spendeer en aan wie niet. Als ik randfiguren als milagro ook nog serieus moet benaderen, dan heb ik er een dagtaak bij. Vandaar dat ik ze soms van bagger voorzie, maar meestal gewoon negeer.
Dan moet je wel weten wie je wilt negeren. Je kunt 2 dingen doen. In je hoofd houden wie je ook al weer wilde negeren, of het noteren. Ik kies het 2e. En ja, ook bij mij moet je het bont hebben gemaakt wil ik je negeren of met bagger overladen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:22 schreef Emel het volgende:
[..]
weet je wat ik doe met mensen op het forum waar ik niets mee te maken wil hebben: negeren. Geloof me dan heb je het ook heel bont gemaakt bij mij, wil ik je negeren.
Hangt van de bagger af. Als ik met mijn bagger de indruk kan wekken dat ik werkelijk geinteresseerd ben in een mening, dan ben ik geslaagd. En persoonlijke aanvallen, officieel doe ik daar niet aanquote:Zelfs bagger is aandacht en dat vind ik zonde van mijn tijd. Ik ga mensen niet persoonlijk aanvallen, ik ben wel meer dan dat.
Ach, veroordelen is een groot woord.quote:Er zijn inderdaad veel mensen op het forum die niets moeten met allochtonen of moslims. Prima. Maar verlaag jezelf nou niet, het is het niet waard. Door anderen te veroordelen, ben je zelf geen haar beter.
precies, en ik haat niet alle moslims, ik haat geen een moslim,, ik erger me hooguit aan de enge en domme exemplaren, of het verbaast me , zoveel enge domheid, maar enge domme mensen zie je overal, dat is niet het prerogative van moslims of anders gelovigen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef Emel het volgende:
[..]
ik weet wie ik bewust negeer ja...bij mij lukt het zonder lijstje. Als jij een lijstje houdt, prima dan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dan moet je wel weten wie je wilt negeren. Je kunt 2 dingen doen. In je hoofd houden wie je ook al weer wilde negeren, of het noteren. Ik kies het 2e. En ja, ook bij mij moet je het bont hebben gemaakt wil ik je negeren of met bagger overladen.
[..]
Hangt van de bagger af. Als ik met mijn bagger de indruk kan wekken dat ik werkelijk geinteresseerd ben in een mening, dan ben ik geslaagd. En persoonlijke aanvallen, officieel doe ik daar niet aan![]()
[..]
Ach, veroordelen is een groot woord.
misschien kan ik niet meepraten omdat ik me juist terugtrek van moslims die bij alles het geloof naar voren brengen. Bij ieder onderwerp krijg je te horen of iets wel niet mag van Allah. Dat benauwt mij werkelijk. Er zijn vast zat moslims die mij afkeuren omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink, mannelijke vrienden heb etc. Het boeit mij echt niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:48 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, en ik haat niet alle moslims, ik haat geen een moslim,, ik erger me hooguit aan de enge en domme exemplaren, of het verbaast me , zoveel enge domheid, maar enge domme mensen zie je overal, dat is niet het prerogative van moslims of anders gelovigen.
sommige mensen hebben er echter blijkbaar moeite mee als mensen niets met het geloof hebben, welk geloof dan ook e/of zien kritische vragen of kanttekeningen als gebash, hun probleem.
de enige reden waarom je ms meer 'vragen afvuurt" op moslims, omdat hun leven veel meer doorspekt lijkt te zijn met het geloof dan je bv bij christenen ziet.
ook moslims die voor gematigd doorgaan, zie je nog wel eens vragen stellen als "mag je eigenlijk werken in een winkel die alcohol verkoopt, is babyvoeding pureren als je ongesteld bent halal? " , alledaagse triviale dingen waar het geloof al weer om de hoek komt kijken.
zie je bij de gematigd christenen, katho's of protestanten toch wel wat minder.
maar goed, ander onderwerp weer.
Wat een totaal debiele god moet je dan wel zijn als dit soort dingen van invloed zouden zijn...quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:48 schreef milagro het volgende:
[..] is babyvoeding pureren als je ongesteld bent halal? "
precies.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef Emel het volgende:
[..]
misschien kan ik niet meepraten omdat ik me juist terugtrek van moslims die bij alles het geloof naar voren brengen. Bij ieder onderwerp krijg je te horen of iets wel niet mag van Allah. Dat benauwt mij werkelijk. Er zijn vast zat moslims die mij afkeuren omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink, mannelijke vrienden heb etc. Het boeit mij echt niet.
Ik erger me soms ook ja...Geloof je in God? Doe dat, ik respecteer het, maar val de ander verder niet lastig. Dat iemand niet gelooft of minder praktiserend is, is zijn/haar keus. Wie ben jij om de ander als slecht te bestempelen of je geloof op te leggen?
hoezo bepalen atheisten hoe moslims moeten leven?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zolang atheisten nog altijd menen te bepalen hoe moslims moeten leven, zal er altijd behoefte zijn om deze beperking aan te vechten. Sommigen zullen deze strijd ook kunnen opvatten als oordelen.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:46 schreef chatter het volgende:
En ik ben van mening dat je altijd de spot mag drijven met fictieve personen, of het nou Jezus, Mohammed, Luke Skywalker, Sinterklaas, Bugs Bunny of wie dan ook is.
Zou zomaar kunnen.quote:
Neuh, of je nu gelooft of Mohammed een profeet of Charlatan was oke, maar dat hij heeft bestaan, neuh.quote:
Vindt je het gek? Hoeveel moet je nog toegeven om geaccepteerd te worden bij ze?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:47 schreef Emel het volgende:
mijn vriendengroep bestaat voornamelijk atheisten. Geen van hen, vertelt me hoe ik moet leven. En ik vertel mijn vrienden niet hoe zij moeten leven.
dat dus.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een totaal debiele god moet je dan wel zijn als dit soort dingen van invloed zouden zijn...
Ik geloof absoluut niet in een of ander opperwezen die zich met dat soort zaken bezig zou houden.
Als, en ik benadruk als, er een soortement van godheid achtig iets zou bestaan die zo extreem machtig is dat het de hele realiteit geschapen heeft dan gaat die zich ten 1e niet bekommeren om het leven van een paar op koolstof gebaseerde wezentjes op 1 vd miljarden planeten op een bepaalde fractie van de tijd. En in het belachelijke geval dat het dat wel zou doen dan weet ik zeker dat het 1.000.000 maal belangrijker is of je gewoon een goed mens bent geweest, voor je familie en vrienden hebt gezorgd, voor je kinderen goed bent geweest, eerlijk werk hebt gedaan etc dan of je een baard trimt, een stuk van je lul afhakt
, geen kindereten pureert als je bloed uit je doos
, een lap bij elkaar gehaakte bewerkt plantenafval draagt over de dode massa die uit je hoofdhuid groeit
, je voortplantingsorganen bij elkaar propt voordat een door mensen gerunde instantie wat op papier zet over jou en je medeneukert en meer van dat soort onzinnigheden.
waar slaat dit op?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vindt je het gek? Hoeveel moet je nog toegeven om geaccepteerd te worden bij ze?
Dat geldt voor Mozes en Jezus in nog sterkere mate.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee hoor, dat weten we niet. Er zijn geschriften die zeggen dat er een mohammed bestaan heeft rond die tijd. Maar of het zo was, weten we niet zeker. Misschien was het helemaal niet 1 persoon maar meer een soort naam die door meerdere gedragen werd, als fictief persoon die de mensen moest verenigen, de 'grote leider'.
Gelukkig moet je niets toegeven om als atheist door gelovigen geaccepteerd te worden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vindt je het gek? Hoeveel moet je nog toegeven om geaccepteerd te worden bij ze?
Zijn nakomelingen, begravenis, kinderen waren ook een historisch kloppend grapje?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee hoor, dat weten we niet. Er zijn geschriften die zeggen dat er een mohammed bestaan heeft rond die tijd. Maar of het zo was, weten we niet zeker. Misschien was het helemaal niet 1 persoon maar meer een soort naam die door meerdere gedragen werd, als fictief persoon die de mensen moest verenigen, de 'grote leider'.
Zolang atheisme en geloof een rol spelen zal het altijd botsen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelukkig moet je niets toegeven om als atheist door gelovigen geaccepteerd te worden.
Of wacht nee dat doen ze sowieso niet
Noem eens iets concreets?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zolang atheisten nog altijd menen te bepalen hoe moslims moeten leven, zal er altijd behoefte zijn om deze beperking aan te vechten. Sommigen zullen deze strijd ook kunnen opvatten als oordelen.
Ik drink alcohol, ik draag geen hoofddoek. Ik kies meerendeels voor een atheistisch omgeving. In hoeverre zou ik nog verschillen van ze.quote:
Emel, je ziet zelf toch ook wel dat bij elke topic bij bijv. 'Nieuws & Achtergronden' de Islam constant wordt aangevallen en vals wordt beschuldigd. Snap je dan ook niet dat een moslim duidelijk wilt maken dat wat wordt verteld niets met zijn geloof te maken heeft. Helaas zijn er hier op FOK! een aantal lieden die je constant aanvallen op je moslim-zijn (en die heel goed zijn in het over één kam scheren). Islam-bashen is nou eenmaal een onderdeel van FOK! geworden, helaas.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:47 schreef Emel het volgende:
mijn vriendengroep bestaat voornamelijk atheisten. Geen van hen, vertelt me hoe ik moet leven. En ik vertel mijn vrienden niet hoe zij moeten leven.
Het interesseert me eerlijk gezegd ook niet zo veel of ze me accepteren of niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelukkig moet je niets toegeven om als atheist door gelovigen geaccepteerd te worden.
Of wacht nee dat doen ze sowieso niet
Bijna alle bronnen komen uit 1 hoek hoor.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn nakomelingen, begravenis, kinderen waren ook een historisch kloppend grapje?
belachelijke reactiequote:Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik drink alcohol, ik draag geen hoofddoek. Ik kies meerendeels voor een atheistisch omgeving. In hoeverre zou ik nog verschillen van ze.
Of het nou iemand is, die al of niet heeft bestaan, maakt me niet uit.quote:
Hij is Triggershot, de internetiman. Vraag het maar aan Burakius, die heeft hij ook al lekker laten radicaliseren.quote:
Alleen onder de dommeren, die het verschil tussen individuele verantwoordelijkheid (een moderne waarde) en collectieve verantwoordelijkheid (een achterlijk idee) niet kennen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Emel, je ziet zelf toch ook wel dat bij elke topic bij bijv. 'Nieuws & Achtergronden' de Islam constant wordt aangevallen en vals wordt beschuldigd. Snap je dan ook niet dat een moslim duidelijk wilt maken dat wat wordt verteld niets met zijn geloof te maken heeft. Helaas zijn er hier op FOK! een aantal lieden die je constant aanvallen op je moslim-zijn (en die heel goed zijn in het over één kam scheren). Islam-bashen is nou eenmaal een onderdeel van FOK! geworden, helaas.
tuurlijk ben ik me bewust van het bovenstaande..en ik snap dat moslims voor hun geloof opkomen...niets mis mee. Ik heb het zelf ook een tijd gedaan op FOK! maar ik begin er nu niet meer aan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Emel, je ziet zelf toch ook wel dat bij elke topic bij bijv. 'Nieuws & Achtergronden' de Islam constant wordt aangevallen en vals wordt beschuldigd. Snap je dan ook niet dat een moslim duidelijk wilt maken dat wat wordt verteld niets met zijn geloof te maken heeft. Helaas zijn er hier op FOK! een aantal lieden die je constant aanvallen op je moslim-zijn (en die heel goed zijn in het over één kam scheren). Islam-bashen is nou eenmaal een onderdeel van FOK! geworden, helaas.
Je haalt de woorden uit mijn mond.quote:
Er gaat nog eens een wereld voor je open joh.quote:alsof mensen met mij omgaan omdat ik geen hoofddoek draag, alcohol drink etc.
Een mening geven is sowieso oordelen, waarom reageer jij en geef jij je mening dan, verboden?quote:wie ben jij om hierover te oordelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |