abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:52:20 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49991986
quote:
Doodstraf na belediging mohammed
AMSTERDAM - Een christen die mohammed in Pakistan beledigde, is veroordeeld tot de doodstraf.

Doodstraf na belediging mohammed
Vlaams Belang hangt "zonder jihad straat" op in Borgerhout. Een protest tegen de ‘toenemende islamisering van Antwerpen‘.

De Daily Times bericht dat Younis Masih van de rechter in de Pakistaanse stad Lahore ook 1230 euro boete moet betalen. Masih werd ervan beschuldigd zich in september 2005 afvallig uitgelaten te hebben over de profeet Mohammed. De advocaat van Masih gaat in beroep tegen het vonnis.

Op het proces werd de aangeklaagde voor zijn eigen bescherming slechts via een videoverbinding aan het woord gelaten, omdat islamisten hem met de dood bedreigd hadden, aldus nog de krant. Doodstraffen wegens kwetsende opmerkingen over iets heiligs worden in Pakistan in de regel omgezet in lange gevangenisstraffen. Mensenrechtenbewegingen zijn van mening dat de blasfemiewet in het moslimland door fundamentalisten wordt misbruikt om religieuze minderheden te vervolgen, zo schrijft Het Laatste Nieuws.
bron (via ANP-telex)

Religieus fanatisme is weer in de mode, en de eerste die eronder lijden zijn religieuze minderheden en niet-gelovigen.

Let ook op hoe deze man door een lynchmob zou worden vermoord als hij fysiek was komen opdagen. Economische recessie? Zondebok zoeken! Wordt het dit keer een christen, een jood, een zaraostraan, een boeddhist, een sikh of een sji'iet?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:54:25 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49992039
* We zijn hier niet de FP *

[ Bericht 75% gewijzigd door Drugshond op 01-06-2007 09:58:29 ]
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:57:09 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:59:03 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49992163
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:54 schreef -skippybal- het volgende:
* We zijn hier niet de FP *
Wel de Stasi?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49992177
"Masih werd ervan beschuldigd zich in september 2005 afvallig uitgelaten te hebben over de profeet Mohammed"

Is dat niet erg logisch voor een christen

nu ja, de bekende achterlijkheid natuurlijk verder, wat moet je er van zeggen, behalve dan dat het achterlijk is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49992313
Vreemd dat er zulke hoge straffen worden opgelegd voor het beledigen van een profeet. Zelfs de moslims zullen niet ontkennen dat die mohammed nou niet echt een fris persoon was kwa vredelievendheid.

Overigens staat in de opening dat religieus fanatisme weer in de mode raakt, daar ben ik het niet mee eens. Het raakt in de mode om er meer aandacht aan te geven in Nederland. De reden is natuurlijke dat we zelf aan de lijve gaan ondervinden wat Islamitische fanatisme is.

Een gevalletje Islamitisch onrecht dat gelukkig voor de betrokkenen goed is afgelopen (voor zover ik weet) is: Gevangen gospelzangeres Eritrea in ziekenhuis
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:17:08 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49992734
Eritrea is nog praktisch in oorlog, en bovendien is dit een heel andere zaak.

Je kunt niet gewoon zeggen: "Okee, 1.000 menenrechtenschendingen gedeeld door 130 miljoen molsims wereldwijd...dat is dan zoveel promille kwaad in de hele Umma."

Religieus fanatisme is wel heel erg in de mode de afgelopen tien jaar. Religie en dogmatische -ismen zijn voor overheden een instrument om als bindmiddel spanningen tegen te gaan onder de meerderheid en een manier om subversieve andere stemmen te onderdrukken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:34:56 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993286
Hoewel het allemaal ongelooflijk schandelijk is en het mij ook echt woest maakt, komt dit en meer onrecht , toch voornamelijk voort door de achterlijkheid van de culturen waarin de Islam domineert. Uiteraard is er sprake van een wisselwerking, houdt dat in het Westen bij de traditionele kerken in wat voor soort liedjes er worden gezongen en in welk ritme/houding, in de Islam houdt dat in wanneer je iemand anders doodmaakt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_49993318
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
Eritrea is nog praktisch in oorlog, en bovendien is dit een heel andere zaak.

Je kunt niet gewoon zeggen: "Okee, 1.000 menenrechtenschendingen gedeeld door 130 miljoen molsims wereldwijd...dat is dan zoveel promille kwaad in de hele Umma."

Religieus fanatisme is wel heel erg in de mode de afgelopen tien jaar. Religie en dogmatische -ismen zijn voor overheden een instrument om als bindmiddel spanningen tegen te gaan onder de meerderheid en een manier om subversieve andere stemmen te onderdrukken.
Dus religieus fanatisme wordt door de overheid opgelegd? Mooie redenering, zou dat betekenen dat de overheid het fantisme ook af kan schaffen?
Big dick.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:36:31 #10
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49993335
Ja, dat gebeurt daar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:37:36 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993357
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:35 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dus religieus fanatisme wordt door de overheid opgelegd? Mooie redenering, zou dat betekenen dat de overheid het fantisme ook af kan schaffen?
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd. Wel dat het aangewakkerd kan worden.
Dat je iets aanwakkert wil overigens niet zeggen dat je het daarna zelf ook weer kunt blussen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:39:15 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993418
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:34 schreef Pracissor het volgende:
Hoewel het allemaal ongelooflijk schandelijk is en het mij ook echt woest maakt, komt dit en meer onrecht , toch voornamelijk voort door de achterlijkheid van de culturen waarin de Islam domineert. Uiteraard is er sprake van een wisselwerking, houdt dat in het Westen bij de traditionele kerken in wat voor soort liedjes er worden gezongen en in welk ritme/houding, in de Islam houdt dat in wanneer je iemand anders doodmaakt.
Ik krijg niet de indruk dat dit de kern van de islam is, nee.

Het hele "kruisigt hem!" heeft meer te maken met geinstitutionaliseerde volkswoede. Dat komt de machthebbers goed uit: zolang je bezig bent joden te verbranden ben je niet bezig met in opstand komen tegen je "eigen" staat.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:41:02 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993475
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het hele "kruisigt hem!" heeft meer te maken met geinstitutionaliseerde volkswoede. Dat komt de machthebbers goed uit: zolang je bezig bent joden te verbranden ben je niet bezig met in opstand komen tegen je "eigen" staat.
Ja dat zeg ik, dat komt weer voort uit de cultuur, de cultuur geeft uiteindelijk vorm aan de praktische uitvoering van het geloof.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_49993484
quote:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Big dick.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:43:09 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993528
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:41 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:44:34 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49993572
quote:

[..]

Dit is weer zo politiek-correct. Natuurlijk praten we over islamitische invloeden die deze cultuur gevormd hebben.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:48:01 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_49993652
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:
Ik weet niet of Musharraf nou zo blij is met de extremisten in z'n land. Het is meer dat het aanpakken ervan (letterlijk) zelfmoord is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:49:45 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993707
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is weer zo politiek-correct. Natuurlijk praten we over islamitische invloeden die deze cultuur gevormd hebben.
Ikzelf geef niet veel om wat "correct" is en wat niet, dus als je het er niet mee eens bent zul je met sterkere argumenten moeten komen.
Overigens is een deel van de islam natuurlijk óók dat deze is gevormd door machthebbers.

Daarnaast zijn lynchmobs tegen minderheden niet gereserveerd voor moslims (was het maar zo).
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:50:17 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49993720
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet niet of Musharraf nou zo blij is met de extremisten in z'n land. Het is meer dat het aanpakken ervan (letterlijk) zelfmoord is.
Ik denk dat het hem wel uitkomt, vooral in zijn eeuwige srijd tegen India.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:50:37 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49993728
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat het een handige bliksemafleider kan zijn voor corrupte en totalitaire overheden.
Jij gelooft toch dat je al dit soort 'zaken' kan terugvoeren op de 'grote' macht van de overheid, vooral niet in een land als Pakistan die enorme delen van het land totaal niet beheerst.
Juist in veel gebieden waar de overheid totaal niet aanwezig is, zoals in Pakistan, Irak en andere afgelegen delen binnen de islamitische wereld, ben je vogelvrij als andersgelovigene.
pi_49994045
Met zulke bondgenoten heb je geen vijanden nodig.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:05:35 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49994117
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jij gelooft toch dat je al dit soort 'zaken' kan terugvoeren op de 'grote' macht van de overheid, vooral niet in een land als Pakistan die enorme delen van het land totaal niet beheerst.
Juist in veel gebieden waar de overheid totaal niet aanwezig is, zoals in Pakistan, Irak en andere afgelegen delen binnen de islamitische wereld, ben je vogelvrij als andersgelovigene.
We hebben het hier over iemand die van overheidswege de doodstraf heeft gekregen, he?
Ik ben het met je eens, zoals ik het beschreef is het lang niet altijd het geval, maar nu dan toch wel.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:06:52 #23
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49994165
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ikzelf geef niet veel om wat "correct" is en wat niet, dus als je het er niet mee eens bent zul je met sterkere argumenten moeten komen.
Overigens is een deel van de islam natuurlijk óók dat deze is gevormd door machthebbers.

Daarnaast zijn lynchmobs tegen minderheden niet gereserveerd voor moslims (was het maar zo).
Argumenten? Ik geef gewoon een oordeel over jouw betoog; mijn mening.
Je zei zojuist nog net niet 'Islam is liefde'. Dat is wat ik hekel en daarvoor zijn argumten niet noodzakelijk.

Verder is de Islam rechtsstreeks via Gabriël aan Mohammed doorgegeven, dus de Islam is niet gevormd door machthebbers.
Tot slot hebben we het nu over een lynchpartij of geïnstutionaliseerde moord op basis van religieuze wetgeving? Met die laatste zin marginaliseer je jouw eigen topic.
pi_49994416
Toch nog enkele argumenten:
quote:
Wanneer de database van het Amerikaanse National Counter Terrorism Center (NCTC) wordt geraadpleegd (http://wits.nctc.gov), dan lijkt de veronderstelde angst voor islamitisch terrorisme wat minder onbegrijpelijk. Blijkens deze database vonden in 2004 en 2005 wereldwijd 14.278 terroristische aanslagen op burgers en militairen buiten gevechtssituaties plaats, met in totaal 22.319 dodelijke slachtoffers, 43.620 gewonden en 40.866 gijzelaars (let wel, hierbij zijn de slachtoffers van de genocide in het westen van het islamitische Soedan niet meegerekend). Van deze aanslagen konden er 1.563 op basis van de bekende motieven van de daders als religieus geïnspireerd worden geïdentificeerd. Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.

Uitgaande van de NCTC-database nemen moslimterroristen dus wereldwijd veruit het leeuwendeel van het religieus geïnspireerde geweld voor hun rekening. Ze kunnen bovendien verantwoordelijk worden geacht voor ten minste 29 procent van alle dodelijke slachtoffers van het wereldwijde terrorisme, 39 procent van alle gewonden en 1 procent van de gijzelaars. Aangetekend zij dat van 9.122 aanslagen (resulterend in 11.201 doden, 19.348 gewonden en 850 gijzelaars) die in 2004 en 2005 plaatsvonden de motieven van de dader(s) onbekend bleven. Het feit dat in 2004 en 2005 iets minder dan de helft (4.392) van deze aanslagen plaatsvond in het Midden-Oosten, resulterend in 7.519 dodelijke slachtoffers, 11.626 gewonden en 412 gijzelaars, maakt de vraag naar wat de achterliggende motieven waren extra relevant. Ditzelfde geldt ook voor de 2.593 ’onbekende’ terroristische aanslagen die – met 1959 doden, 5083 gewonden en 162 gijzelaars als resultaat – in 2004 en 2005 plaatsvonden in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh en Thailand.
http://www.trouw.nl/dever(...)lamitisch_terrorisme

48 terroristische aanslagen door christenen op een populatie van +/- 2 miljard is een groot wonder te noemen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:18:26 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_49994525
Nee joh, da's cultuur, daar moet je respect voor hebben.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')