abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49995882
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ryan heeft gelijk. Ik ben links conservatief

Jij stemt toch ook SP? Die partij is hartstikke links en hartstikke conservatief.

Ik snap niet dat je soms wat meer van mij gaat houden. (of soms ontzetten veel juist ) :Ik bescherm juist vrouwen en hun kindjes.
Ja, nadeel is wel dat je dan weer wat betuttelend overkomt, voor een losgeslagen linksliberaal that is. Maar in principe is je denkrichting anders dan die van een rechtsconservatief die de oorzaak van het morele verval enz. enz. ahw bij les autres legt. Bij moslims, of bij links, of bij een grote overheid, of bij de EU en deze gaat bestrijden te vuur en te zwaard. Als linksconservatief in staat is minder betuttelend over te komen dan kan zij weldegelijk een zinnige discussie voeren met linksliberaal.
I´m back.
pi_49996594
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nadeel is wel dat je dan weer wat betuttelend overkomt, voor een losgeslagen linksliberaal that is.
Ja, dat is het nadeel, ja....eerlijk gezegd laat ik mensen ook liever zoveel mogelijk vrij, in die zin heb ik weer liberale trekjes .

Echter ik zie het volstrekt de verkeerde kant opgaan.....En dan vind ik het juist goed dat overheid daar sturing aan gaat geven...

(EchtGaaf denkt na over een tienpunten plan om het morele verval tegen te gaan. )
quote:
Maar in principe is je denkrichting anders dan die van een rechtsconservatief die de oorzaak van het morele verval enz. enz. ahw bij les autres legt. Bij moslims, of bij links, of bij een grote overheid, of bij de EU en deze gaat bestrijden te vuur en te zwaard. Als linksconservatief in staat is minder betuttelend over te komen dan kan zij weldegelijk een zinnige discussie voeren met linksliberaal.
Eensch.

Al denk ik dat sommige SP stemmers een beetje zijn verdwaald en eigenlijk beter GL kunnen stemmen
pi_49996736
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, dat is het nadeel, ja....eerlijk gezegd laat ik mensen ook liever zoveel mogelijk vrij, in die zin heb ik weer liberale trekjes .

Echter ik zie het volstrekt de verkeerde kant opgaan.....En dan vind ik het juist goed dat overheid daar sturing aan gaat geven...

(EchtGaaf denkt na over een tienpunten plan om het morele verval tegen te gaan. )
Die 'liberale' trekjes zijn dus alleen maar geldig als mensen doen wat jij zegt. Daar is dus weinig liberaals aan
pi_49997796
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Wetgever moet vrouw verbieden buitenshuis te gaan werken als ze jonge kinderen hebben.

Oh wacht, je bent serieus.

Natuurlijk niet, laat de heren eerst maar eens goed kijken naar alle andere regeltjes die ze zelf hebben verzonnen. Dan komen ze er misschien wel achter waarom zoveel ouders allebei werken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:57:00 #85
3542 Gia
User under construction
pi_50003920
Het is vrijwel onmogelijk om tegenwoordig met één arbeiderssalaris rond te komen.
Wij wonen dan nog betrekkelijk goedkoop met een HR van 324 euro per maand. Mensen die huren zijn vele malen meer kwijt. Toch hebben we met de HR, verzekeringen en G/W/L een vaste maandlast van zo'n 1000 euro. Dan hebben we nog 500 euro per maand over voor zaken als telefoon, auto, abonnementen, kleding, schoolgeld e.d., clubs en eten en drinken.

Oh, dat zouden we wel redden, maar een vakantie zit er dan niet meer in. Verder is er meteen een probleem als er iets kapot gaat.

En om nu te zeggen dat veel bijstandstrekkers het prima redden. Ja, klopt, maar hoeveel van die vrouwen gaan er niet 'zwart' poetsen? Of manlief die er een maandsalaris bijbeunt?

Het leven is gewoon veel duurder dan vroeger. Een gezin heeft tegenwoordig een internetabonnement nodig. Scholen gaan er gewoon vanuit dat een kind de beschikking heeft over internet.
En dat is nog maar één voorbeeld.
Schoolgeld en vooral boekengeld is echt 5 keer zo duur geworden dan zo'n 25 tot 30 jaar geleden.
Als je twee kinderen op de middelbare school hebt zitten, dan ben je al een kleine duizend euro kwijt aan het begin van het schooljaar.

Maar goed, zoals ik ook al in het topic van de vergeten kindjes heb gezegd, lijkt het me niet nodig om beide fulltime te werken. Anderhalf inkomen moet meer dan genoeg zijn om alles te kunnen betalen en nog een beetje leuk te kunnen leven ook.
pi_50006638
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:57 schreef Gia het volgende:
Het is vrijwel onmogelijk om tegenwoordig met één arbeiderssalaris rond te komen.
Wij wonen dan nog betrekkelijk goedkoop met een HR van 324 euro per maand. Mensen die huren zijn vele malen meer kwijt. Toch hebben we met de HR, verzekeringen en G/W/L een vaste maandlast van zo'n 1000 euro. Dan hebben we nog 500 euro per maand over voor zaken als telefoon, auto, abonnementen, kleding, schoolgeld e.d., clubs en eten en drinken.

Oh, dat zouden we wel redden, maar een vakantie zit er dan niet meer in. Verder is er meteen een probleem als er iets kapot gaat.

En om nu te zeggen dat veel bijstandstrekkers het prima redden. Ja, klopt, maar hoeveel van die vrouwen gaan er niet 'zwart' poetsen? Of manlief die er een maandsalaris bijbeunt?

Het leven is gewoon veel duurder dan vroeger. Een gezin heeft tegenwoordig een internetabonnement nodig. Scholen gaan er gewoon vanuit dat een kind de beschikking heeft over internet.
En dat is nog maar één voorbeeld.
Schoolgeld en vooral boekengeld is echt 5 keer zo duur geworden dan zo'n 25 tot 30 jaar geleden.
Als je twee kinderen op de middelbare school hebt zitten, dan ben je al een kleine duizend euro kwijt aan het begin van het schooljaar.

Maar goed, zoals ik ook al in het topic van de vergeten kindjes heb gezegd, lijkt het me niet nodig om beide fulltime te werken. Anderhalf inkomen moet meer dan genoeg zijn om alles te kunnen betalen en nog een beetje leuk te kunnen leven ook.
Het is zeker mogelijk, 1 werker in een gezin van 3/4.
pi_50028441
Wij werken beiden, hebben en willen geen kinderen, hebben het nooit druk alleen als we het zelf willen, hebben geld zat, nooit stress, kunnen doen en laten wat we willen altijd en overal, gaan 2 keer per jaar op vakantie, doen haast elk weekend wel een uitje, hebben 2 auto's, wonen in een vrijstaand huis met zwembad, moet ik nog ff doorgaan?

En tja, dit allemaal inleveren en zo'n zwaar leven gaan leiden omwille wat milieu-onvriendelijke koters op de wereld te zetten? Never!

Ons leven is een keuze, net zoals het een keuze is om te baren, maar ga dan niet zeuren achteraf!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:50:59 #88
3542 Gia
User under construction
pi_50029075
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:20 schreef Xith het volgende:

[..]

Het is zeker mogelijk, 1 werker in een gezin van 3/4.
Zeg ik toch ook, maar het is niet makkelijk. Was vroeger makkelijker. Mijn moeder heeft nooit gewerkt en we waren met drie zussen thuis. Niet de goedkoopste kinderen, dus.

Dus, om het leven wat makkelijker te maken, vind ik anderhalf inkomen wel redelijk als er kinderen zijn. Heb je toch nog tijd over voor de opvoeding en om er voor te zorgen dat je je kids niet per ongeluk in de auto laat zitten.

En voor BretsiG:
Fijn voor je, maar redelijk offtopic. Maar ik ben niet jaloers op je.
pi_50029234
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg ik toch ook, maar het is niet makkelijk. Was vroeger makkelijker. Mijn moeder heeft nooit gewerkt en we waren met drie zussen thuis. Niet de goedkoopste kinderen, dus.

Dus, om het leven wat makkelijker te maken, vind ik anderhalf inkomen wel redelijk als er kinderen zijn. Heb je toch nog tijd over voor de opvoeding en om er voor te zorgen dat je je kids niet per ongeluk in de auto laat zitten.

En voor BretsiG:
Fijn voor je, maar redelijk offtopic. Maar ik ben niet jaloers op je.
Door de emancipatie van de vrouw, en het feit dat zij financieel onafhankelijk wenst te zijn en dus full time werkt, lopen kinderen een onevenredig grote kans om vergeten te worden op de achterbank van een auto, met eventueel alle tragische gevolgen van dien? .
I´m back.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:02:16 #90
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50029307
Het is stuitend dat het overlijden van 1 kind, in mijn ogen een tragisch ongeval, aangegrepen wordt om vervolgens elke moeder in een keurslijf te wringen. Je bent gewoon een domme mongool als je je kind vergeet in de auto. En dat staat geheel los van het hebben van een baan of niet.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:16:08 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50029618
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is stuitend dat het overlijden van 1 kind, in mijn ogen een tragisch ongeval, aangegrepen wordt om vervolgens elke moeder in een keurslijf te wringen. Je bent gewoon een domme mongool als je je kind vergeet in de auto. En dat staat geheel los van het hebben van een baan of niet.
ik weet niet hoe lang je al op fok meeloopt, aan je kleurtje te zien zou dat wel een tijdje moeten zijn, maar je weet toch dat alle dood geanalyseerd en verklaard moet worden en oorzaken moeten gevonden worden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:19:14 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50029671
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Door de emancipatie van de vrouw, en het feit dat zij financieel onafhankelijk wenst te zijn en dus full time werkt, lopen kinderen een onevenredig grote kans om vergeten te worden op de achterbank van een auto, met eventueel alle tragische gevolgen van dien? .
Het schijnt zo hè? Te zien aan de reacties hier
`t Is een schande dat de vrouw ooit als handelingsbekwaam is aangemerkt. Het is wel duidelijk dat dat een grote fout is geweest.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:23:35 #93
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50029751
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:16 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet hoe lang je al op fok meeloopt, aan je kleurtje te zien zou dat wel een tijdje moeten zijn, maar je weet toch dat alle dood geanalyseerd en verklaard moet worden en oorzaken moeten gevonden worden...
Deze incident gerichte discussies, zijn net zo oppertuun als het incident gerichte politiek bedrijven is.
In deze discussies stoort het me vaak, dat individuele gevallen aangegrepen worden om een hele groep (in dit geval alle werkende moeders) over één kam te scheren.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:26:29 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50029818
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Deze incident gerichte discussies, zijn net zo oppertuun als het incident gerichte politiek bedrijven is.
In deze discussies stoort het me vaak, dat individuele gevallen aangegrepen worden om een hele groep (in dit geval alle werkende moeders) over één kam te scheren.
niets interessanter dan individuen als model te laten staan voor grote groepen... individuen zijn een tastbaar iets.
pi_50029960
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja, da's eigenlijk een trekje van EchtGaaf - toen dat jochie op die basisschool werdt neergestoken was het ook van "camera's / hekken / bewakers..Dit nooit meer!!!"

Veel te emotioneel dunkt mij
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:38:30 #96
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_50030032
Ga in Noorwegen wonen; daar heb je 1 jaar zwangerschaps(of ouderschaps)verlof
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:46:36 #97
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50030220
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Daarnaast blijkt het overduidelijk dat TS totaal niet heeft nagedacht over de gevolgen van een dergelijke maatregel; het zpou namelijk onvermijdelijk leiden tot enorme personeelstekorten in zorg, onderwijs en talloze andere sectoren. De uiteindelijke uitwerking zou dus zijn dat kinderen juist slechter af zijn, omdat ze verstoken blijven van goed onderwijs, van goede zorg en het moeten doen met een stuk minder welvaart (de economie implodeert tenslotte ook wanneer zoveel werknemers opeens niet meer op de arbeidsmarkt participeren). En uiteraard is het een zeer vrijheidbeperkende en betuttelende maatregel, maar dat is al eerder gemeld.
pi_50030557
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:10 schreef BretsiG het volgende:
Ons leven is een keuze, net zoals het een keuze is om te baren, maar ga dan niet zeuren achteraf!
Vrije keuze om te baren, maar als ze het doen dan moeten ze ook de consequenties erbij nemen: voor het kind te zorgen ipv het te dumpen bij de opvang...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:04:40 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50030579
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vrije keuze om te baren, maar als ze het doen dan moeten ze ook de consequenties erbij nemen: voor het kind te zorgen ipv het te dumpen bij de opvang...
it takes 2 to tango ...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:06:45 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50030624
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:25 schreef Stark het volgende:
mee eens met de stellingen.

Moederschap en huiselijke taken zijn te vergelijken met de taken van een manager.
Helaas krijg je met thuiszitten niet het salaris en pensioenregeling van een manager
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')