abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49999335
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:45 schreef Nikske het volgende:
Je mag dat best bewonderen, en ik wil ook niets afdoen aan het feit dat hij goed heeft leren omgaan met zijn handicap, maar hij is gelukkig eerder de regel dan de uitzondering... Ikzelf heb ook een handicap, het is voor mij normaal geworden, net als voor die vriend van je...

Heb je het hem wel eens gezegd, dat je hem bewondert? En hoe reageerde hij dan?
Precies hetzelfde als jij zo'n beetje schrijft
Ik zal "die lamme" ook niet anders behandellen dan de rest.
Ok zijn kruk verdwijnt in de kroeg (da's goed oefenen zonder voor hem)
Hij lacht zich dan were rot als ik zijn stoel de wagen ingooi met mijn dronken hoofd <hij is BOB> en dat klote ding roteert daar ik hem bij de wielen grijp vol tegen mijn schenen>
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:53:58 #202
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49999471
Theo Maassen zei daar iets over in een van zijn shows:
"Om met een aanhanger te rijden moet je een apart rijbewijs halen, maar iedereen mag zomaar kinderen krijgen. Neuk d'r maar ééntje bij, kan jou het schelen."
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:22:39 #203
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50000684
Bedankt voor deze waardevolle toevoeging 14.gif
Saartje
  zondag 3 juni 2007 @ 12:37:11 #204
167723 sanni
Acima de seu
pi_50056460
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
De titel zegt eigenlijk alles. Wat vind jij er van?

Dit topic is even om eventuele vervuiling uit 'wachten op het tweede streepje' hier te houden. Het is ook een item wat voor mij speelt. Ik ben immers gehandicapt, en heb nog steeds een enorme kinderwens.
Mijns inziens is het geen probleem, mits je een goed vangnet hebt waar je op terug kunt vallen, mocht dat nodig zijn.
In Nederland bemoeit iedereen zich er graag mee en willen vooral die instellingen die ermee hebben te maken vanuit een ouderwetse optiek je het hebben van kinderen vaak ontraden. Gelukkig is men in de VS bijvoorbeeld in dat opzich meer gericht op de wens van het individu en minder bezig vanuit de overheid zijn standpunt. Tuurlijk moet je een vangnet e.d. hebben,logisch,immers het gaat om het welzijn van het kind, alleen in Nederland kijkt men eerder naar wat je niet kunt dan wat je wel kunt om een kind liefdevol te kunnen grootbrengen.
pi_50092206
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:37 schreef sanni het volgende:

[..]

In Nederland bemoeit iedereen zich er graag mee en willen vooral die instellingen die ermee hebben te maken vanuit een ouderwetse optiek je het hebben van kinderen vaak ontraden. Gelukkig is men in de VS bijvoorbeeld in dat opzich meer gericht op de wens van het individu en minder bezig vanuit de overheid zijn standpunt. Tuurlijk moet je een vangnet e.d. hebben,logisch,immers het gaat om het welzijn van het kind, alleen in Nederland kijkt men eerder naar wat je niet kunt dan wat je wel kunt om een kind liefdevol te kunnen grootbrengen.
Dat klinkt natuurlijk prachtig "kijken naar wat je wel kunt in plaats van wat je niet kunt " maar het is niet echt realistisch als je het hebt over het opvoeden van een kind.
Je kunt nog zoveel van een kind houden, als je er zelf niet voor kunt zorgen zou je er niet aan moeten beginnen. Prachtig dat je van je kinderen houd maar opvoeden vraagt even iets meer van je en daar moet je wel degelijk rekening mee houden voordat je aan kinderen begint.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:28:02 #206
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_50092833
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Je kunt nog zoveel van een kind houden, als je er zelf niet voor kunt zorgen zou je er niet aan moeten beginnen.
Dan zouden de creches kunnen sluiten!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 14:44:57 #207
5428 crew  miss_sly
pi_50127769
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:37 schreef sanni het volgende:

[..]

In de VS is echter de solidariteit een stuk minder dan in Nederland. Als jij daar niet helemaal zelf voor je kinderen kunt zorgen en je hebt daar hulp bij nodig, ben je over het algemeen aangewezen op je eigen middelen en kun je weinig tot geen aanspraak maken op gemeenschapsgeld. Daarmee wil ik neit zeggen dat mensen met een handicap geen aanspraak zouden mogen maken op gemeenschapsgeld, voor de storm losbarst. Ik wil er alleen mee zeggen dat het dan wel gemakkelijker is om de wens van het individu te laten prevaleren, omdat ze ook helemaal zelf voor hun keuzen moeten opdraaien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_50128879
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:28 schreef Grijs het volgende:

[..]

Dan zouden de creches kunnen sluiten!
Nonsens. Er zit een enorm verschil tussen niet zelf voor je kinderen kúnnen zorgen en ervoor kíezen een deel van de opvoeding uit te besteden omdat je wilt werken. In dat laatste geval kun je wel zelf voor je kinderen zorgen indien noodzakelijk, in het eerste geval niet.
pi_50129627
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nonsens. Er zit een enorm verschil tussen niet zelf voor je kinderen kúnnen zorgen en ervoor kíezen een deel van de opvoeding uit te besteden omdat je wilt werken. In dat laatste geval kun je wel zelf voor je kinderen zorgen indien noodzakelijk, in het eerste geval niet.
gehandicapte mensen kunnen ook werken, echt waar
pi_50130270
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:42 schreef Anitra het volgende:

[..]

gehandicapte mensen kunnen ook werken, echt waar
Joh, dat meen je niet.
Maar dat heeft natuurlijk helemaal niets met mijn punt te maken. Lees anders mijn eerste post in dit topic nog eens. Als gehandicapte kiezen voor een kind, egoistisch?
  maandag 3 december 2007 @ 23:03:10 #211
191575 jessica87
Alleen de sterkste overwinnen
pi_55023400
echt waar er zijn speciaale werkpleken voor gehandicapten ik kan het weten ik werk daar ¬¬
ik vind dat mensen met een handicap liever geen kind moet hebben ze kunnen toch niet voor zorgen en ligt ook aan wat soort handicap je heb he? en de kans is ook groot dat een kind ook gehandicapt word net als hem of haar ouder(s).
pi_55025132
wat noemen jullie gehandcapt?

ik heb bijv. een whiplash die nooit meer overgaat en daar nog allerlei andere dingen bij.
dit doordat iemand achteruit in een bocht rijd.
ze hebben mijn toekomst al af gepakt moet ik dan mij kinderwens ook laten afpakken?
sorr maar elk mens heeft evenveel recht op kinderen maar verstandelijk gehandicapten zeg ik echt nee tegen. ik heb zelf gezien hoe die mensen een kindje hadden(kindje is uit huis gehaald na 2jaar). ze verwaarloosde het kindje echt en ze kreeg de opvoeding die ze nodig had niet van de ouders.
mama van 3 kids!
  dinsdag 4 december 2007 @ 07:45:11 #213
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55026976
Mijn zusje is rolstoelgebonden en kan niet eens zelf naar het toilet ed, ik zou niet blij zijn als zij zwanger zou zijn.

Een handicap die je over kan brengen op je kind ben ik ook geen voorstander van.

Maar als je een handicap hebt waarbij je ook voor jezelf kan zorgen, zie ik niet in waarom je niet voor een kind kan zorgen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55026987
TS is inmiddels 6 maanden zwanger van nummer 3 en alles gaat eigenlijk nog steeds voorspoedig!
Saartje
pi_55029238
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:45 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn zusje is rolstoelgebonden en kan niet eens zelf naar het toilet ed, ik zou niet blij zijn als zij zwanger zou zijn.

Een handicap die je over kan brengen op je kind ben ik ook geen voorstander van.

Maar als je een handicap hebt waarbij je ook voor jezelf kan zorgen, zie ik niet in waarom je niet voor een kind kan zorgen.
Maar wat valt er onder handicap dan. Ik ben autistisch, dat zou onder een handicap kunnen vallen (op sommige momenten doet het dat ook zeker) en mijn kind zal het hoogstwaarschijnlijk ook zijn, zou ik dan maar geen kinderen moeten nemen (waarbij nemen niet echt nemen is, maar meer krijgen zeg maar)?
pi_55029389
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:31 schreef Popples het volgende:
wat noemen jullie gehandcapt?

ik heb bijv. een whiplash die nooit meer overgaat en daar nog allerlei andere dingen bij.
dit doordat iemand achteruit in een bocht rijd.
ze hebben mijn toekomst al af gepakt moet ik dan mij kinderwens ook laten afpakken?
sorr maar elk mens heeft evenveel recht op kinderen maar verstandelijk gehandicapten zeg ik echt nee tegen. ik heb zelf gezien hoe die mensen een kindje hadden(kindje is uit huis gehaald na 2jaar). ze verwaarloosde het kindje echt en ze kreeg de opvoeding die ze nodig had niet van de ouders.
wat een slachtofferisme, 'ze hebben mijn toekomst afgepakt" , kom op zeg, hé
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55029445
Nouja, ik kan me goed vinden in wat Popples zegt. Sinds een ongeluk kan ik niet meer vioolspelen en is mijn concentratie behoorlijk achteruit gegaan. Gelukkig heb ik geen andere klachten, maar ik ken ook iemand die nog steeds maar een kwartier kan lopen/rechtop kan zitten en de rest van de dag ligt door een autoongeluk waaraan ze een whiplash overgehouden heeft. Dan wordt echt je toekomst wel afgenomen!
pi_55029591
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:03 schreef Pruk het volgende:
Nouja, ik kan me goed vinden in wat Popples zegt. Sinds een ongeluk kan ik niet meer vioolspelen en is mijn concentratie behoorlijk achteruit gegaan. Gelukkig heb ik geen andere klachten, maar ik ken ook iemand die nog steeds maar een kwartier kan lopen/rechtop kan zitten en de rest van de dag ligt door een autoongeluk waaraan ze een whiplash overgehouden heeft. Dan wordt echt je toekomst wel afgenomen!
ik gok zomaar dat Popples niet drie kwart van de dag plat op bed doorbrengt.

je toekomst is afgenomen als je dood blijft, met plots opduikend ongeluk zal je toekomst een andere draai kunnen krijgen, ja, en dan is het voor een groot deel jouw eigen inbreng in hoeverre je je dat laat lijden, met een lange ij , ja.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:42:19 #219
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55030222
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:54 schreef Pruk het volgende:

[..]

Maar wat valt er onder handicap dan. Ik ben autistisch, dat zou onder een handicap kunnen vallen (op sommige momenten doet het dat ook zeker) en mijn kind zal het hoogstwaarschijnlijk ook zijn, zou ik dan maar geen kinderen moeten nemen (waarbij nemen niet echt nemen is, maar meer krijgen zeg maar)?
Ik weet toch niet wat er allemaal onder gehandicapt valt, maar zoals ik al zei als jij jezelf en een evenuteel kind zou kunnen verzorgen en dan alles wat een kind nodig heeft, dan houd ik je niet tegen.

Dat met overdraagbaar is aan jouzelf, ik geef alleen mijn mening. En als ík wat zou hebben en de kans is groot dat ik dat doorgeef zou ik toch eens goed nadenken of ik mijn kind dat aan wil doen, ja.
pi_55030287
Gefeliciteerd TS!
Het is jou gegund, hoor, geniet er lekker van!
pi_55035308
wat ik er mee bedoel is dat ik niet kan werken!!! ik deed eerst 3 huizen op een dag poetsen en een bijbaan daarnaast en naar school. nu kan ik mijn eigen ramen niet meer doen, nu moet ik mijn moeder vragen om het te doen. ik ging naar school om iets te leren wat ik graag wilde worden dat kan ik nu niet meer ivm lichamelijke klachten.
ik heb de hele dag knallende hoofdpijn, nekpijn, rugpijn, soms zo erg dat ik tegen een muur aan zit te bonken om het proberen weg te halen. slik normaal tramadol soort van morfine daarvoor.
daarbij heb ik ook andere dingen die ik niet meer kan zoals handballen, ergens naar toegaan gaat niet want heb gewoon te veel pijn.
zo heb ik ook geen concentratie meer waardoor ik mijn baan heb moeten opzeggen.
nou goed dit is een klein voorbeeldje wat er een beetje speelt.
zou ik mijn kinderwens dan moeten laten afnemen omdat ik niet meer kan werken?
mama van 3 kids!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:01:34 #222
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55035415
Als ik dat zo lees is het niet alleen niet kunnen werken. En met elke dag zulke erge koppijn en rugpijn én aan de morfine zou ik wel twee keer nadenken eer ik aan kinderen begin, ja.
pi_55035763
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:01 schreef Harajuku. het volgende:
Als ik dat zo lees is het niet alleen niet kunnen werken. En met elke dag zulke erge koppijn en rugpijn én aan de morfine zou ik wel twee keer nadenken eer ik aan kinderen begin, ja.
ik kan je zeggen het gaat super goed.
ik heb een dochtertje van 11 maanden en ze huilt niet veel. alleen als ze niet wil slapen, dan gaat ze nog lief in bed spelen. ze slaapt overdag nog 3 keer dan ga ik ook plat maar het verbaast ons ook dat het super gaat.
daarbij als het heel slecht gaat heb ik mijn moeder die haar zo ophaalt. dus echte problemen zijn er niet.
na 5 jaar heb ik me zo weten te ontwikkelen dat ik overal oplossingen voor probeer te vinden.
ik was trouwens ne twee weken 19 jaar toen het gebeurde dus in de bloei van je leven.
mama van 3 kids!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:17:01 #224
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55035884
Had ik niet verwacht, lijkt me dat het je alleen maar meer belast. Fijn voor je tho
pi_55036398
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:17 schreef Harajuku. het volgende:
Had ik niet verwacht, lijkt me dat het je alleen maar meer belast. Fijn voor je tho
je belast je zelf ook maar ik kan veel rusten en de kleine slaapt al sinds week 1 door dat geluk heb ik wel weer.
mama van 3 kids!
pi_55049447
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
TS is inmiddels 6 maanden zwanger van nummer 3 en alles gaat eigenlijk nog steeds voorspoedig!
Gefeliciteerd
Hopelijk blijft het zo goed gaan.
pi_55049475
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:11 schreef milagro het volgende:

[..]

je toekomst is afgenomen als je dood blijft, met plots opduikend ongeluk zal je toekomst een andere draai kunnen krijgen, ja, en dan is het voor een groot deel jouw eigen inbreng in hoeverre je je dat laat lijden, met een lange ij , ja.
Juist
pi_55051148
popples dat wist ik helemaal niet joh, van je whiplash en dat je daar zo ontzettend veel nare gevolgen van ondervindt. klinkt erg zwaar, sterkte daarmee! en van slachtofferisme ben je niet bepaald te beschuldigen, je post hier al een hele tijd mee en het je posts zijn niet bepaald doorspekt zijn van klagerigheid of zelfmedelijden, sterker nog, ik had echt geen idee van je situatie, zoals ik hierboven al schreef.

maneki houden zo!
  woensdag 5 december 2007 @ 09:37:50 #229
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55051239
Maar Popples, ik neem toch aan dat je mijn standpunten ook wel begrijpt?
  woensdag 5 december 2007 @ 10:10:19 #230
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55051865
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:37 schreef Harajuku. het volgende:
Maar Popples, ik neem toch aan dat je mijn standpunten ook wel begrijpt?
Volgens mij is het veel gemakkelijker om standpunten hierover in te nemen als het voor jezelf niet speelt...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 5 december 2007 @ 10:14:16 #231
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55051954
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:10 schreef Grijs het volgende:

[..]

Volgens mij is het veel gemakkelijker om standpunten hierover in te nemen als het voor jezelf niet speelt...
Dat is altijd zo. Kun je er wel gelijk helemaal mee stoppen.
pi_55053697
bix heel veel mensen weten het niet en dat is iets wat ik ook zo wil houden want je word anders behandeld of ze hebben vooroordelen over me. dat is iets wat ik totaal niet wil. ik hou sowieso niet van zelfmedelijden, ik ben een mens en daarbij hoort heel veel pijn en verder probeer ik ook te leven zoals het moet.

hara ik snap je standpunten heus wel hoor. maar ik denk dat als je zoveel pijn hebt en niets hebt, dat je dan een droom van je waar wil maken en dat is dus wel een kinderwens. mijn kleine meid lijd er totaal niet onder dus ik kan gerust zeggen ja ik ben blij dat wij hebben gekozen voor kinderen.
aan de andere kant ook al heb je pijn moet je door en niet alles draait om de pijn
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')