abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49948000
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:03 schreef Nikske het volgende:

[..]

Je kunt je mening niet baseren op één documentaire... Ik heb meer verhalen gehoord van mensen die dus aan zo'n documentaire meededen, met als doel te laten zien dat zij heel competente ouders waren... Alleen was dat niet de bedoeling van de documentairemaker, waardoor er dus zo'n verhaal van de 'kleine helpertjes' uitkwam, een vertekend beeld...
Kinderen van gehandicapten hoeven geen hulp in de huishouding te zijn, als je die nodig hebt, kun je een alphahulp krijgen...
Oh maar begrijp me niet verkeerd alsjeblieft, mijn mening is zeker niet gebaseerd op die ene documentaire Ik vind alleen - en dat is gewoon een andere mening, verder niets ergs - dat je er te makkelijk over denkt. Je zegt dat overal wel een oplossing voor te bedenken is. Maar dat is helaas niet zo simpel te stellen. Zoals ik je hierboven al vroeg, noem eens 1 simpele oplossing dan als je bv in een rolstoel zit en je kind rent de weg op?
pi_49948003
Het kan wel zo zijn dat je als gehandicapte ouder je beperkingen en dus je mogelijkheden heel goedkent; maar onderschat niet het 'oergevoel' van het willen krijgen van een kind, een gevoel dat maar al te vaak totaal irrationeel is.

Het lijkt me dan ook heel erg belangrijk om die oerwens uit te schakelen en puur vanuit je verstand te kijken of een (extra) kind nemen wel verstandig is.

Maar goed, dit is dus een puur theoretisch riedeltje van iemand die gezond is én geen kinderen heeft/wil....
pi_49948010
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:06 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Denk dat het net zo opgelost wordt als in ieder gezin met meerdere kinderen erg normaal ruzie onderling.
Als je zelf niet in staat bent om er voor te zorgen op dat moment is het toch een beetje lastig of niet?
Normaal kan je er van uit gaan dat het inderdaad is op te lossen.
pi_49948040
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:04 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Kijk, jij weet dus nu van jezelf zeker dat je dat zou kunnen, ook al kostte het je veel moeite (logisch) en moest je er van bijkomen, je kon je kind redden toen het in de vijver viel. Want dat soort dingen kunnen zomaar gebeuren.

Maar iemand die in een rolstoel zit en er niet uit kan komen, kan dit niet, iedereen voorbij rennen. En daar ligt voor mij dus een heel groot verschil
Dan doe je het kind toch 'aan de riem', zoals ook veel gezonde mensen doen als ze in een vreemde/drukke stad zijn?
pi_49948056
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:06 schreef piglet het volgende:
Ik ben een jaar au pair geweest in een gezin waarvan de vader dusdanig gehandicapt was dat hij niet zelfstandig voor zijn zoon kon zorgen.
Let wel, het gaat hier om een heel intelligente man, die werkt als psycholoog, auto rijdt, heel zelfstandig is, etc. Maar er waren een paar simpele dingen die hij niet kon doen, zoals een kind optillen en naar boven brengen of een luier verschonen. Dus daar hebben ze mij voor ingehuurd.
Prima oplossing en geloof mij: zijn zoon kwam niks te kort. Het is gewoon een kwestie van zorgen voor een alternatief voor de dingen die je niet zelf kunt.
En als dat heel veel is, dan moet je nadenken over of je dat wil, voor je kind en voor jezelf.
Volwássen helpende handjes zijn natuurlijk prima!
pi_49948092
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:03 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Is het net mogelijk dat het zo is gegroeid dat het 'moet'?
Een soort sociale druk? Hebben ze nooit ruzie? en dan? hoe los je het dan op?
Nee ze moet niks. Wil ze niet me hem buiten dan speelt hij in de tuin, heel simpel.
Ruzie hebben ze niet echt er zit 10 jaar verschil tussen.
Er zijn toch ook mensen die wel alles kunnen en hun kinderen op elkaarlaten passen omdat ze even snel een boodschapje moeten doen of dat ze even wat moeten vragen aan de buuv en vervolgens een half uur weg blijven of hun kindje alleen in bed laten liggen om de oudste naar school te brengen.
Maar omdat ik een keer wil liggen omdat ik pijn heb ben ik gelijk een egoistische gehandicapte moeder die alles op de schouders van haar dochter gooit.
pi_49948138
Er zijn sowieso veel & veelste veel mensen op deze bol, verantwoordelijk voor 90% van alle ellende (milieu, dierenleed, oorlog, honger, ziekte, armoede).

Men zou alleen intelligente, gezonde mensen moete toestaan om kinderen te krijgen en dan niet meer dan 2.

Klinkt Hitler-achtig, ik weet het, maar is eigenlijk wel het beste voor iedereen.

Dus Nee: gehandicapten een mooi leven bieden, maar geen kinderen.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_49948150
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan doe je het kind toch 'aan de riem', zoals ook veel gezonde mensen doen als ze in een vreemde/drukke stad zijn?
Ik zie dat Nikske dat inmiddels ook had gezegd op de vorige bladzijde, sorry, in de snelheid van dit topic even gemist

Dat is inderdaad een oplossing. Maar dan nog zullen er altijd gevallen blijven dat het kindje even niet aan die riem zit. Jullie hebben gelijk hoor, dit soort dingen kunnen veel gevaren oplossen. Ik zit hier ook niet mensen met een beperking kinderen uit hun hoofd te praten he, ik vind gewoon dat er heel goed over nagedacht moet worden van te voren en dat niet altijd 'het vangnet' alles moet oplossen.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 23:11:06 #60
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49948176
Mijn kokerblinde doofstomme achterbuurvrouw met mijn vreselijk vage gedragsgestoorde (oke, niet officieel vastgesteld) doofstomme buurman hebben een zoon. Die ligt al bijna zijn hele leven in een verzorgtehuis. Mentaal niet capabel en kan niet veel. Kan te maken hebben met diverse erfelijkheid, of puur toeval zijn. Maar alsnog vind ik het niet kunnen. Beiden sporen ook niet helemaal...

Not done vind ik
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:11:20 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49948183
ik vind dat je de vraagstelling van ts eigenlijk alleen maar zou kunnen beantwoorder als je de personen die kinderen willen hebben ook echt kent, wat de risico's zijn en wat ze er koste wat het kost voor overhebben. heel persoonlijk dus, voor zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapten.

niet vanaf fok! in te schatten dus eik.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:12:09 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49948224
Een kind nemen is altijd egoistisch. Je bevredigt je eigen kinderwens. Een kind vraagt er niet om geboren te worden en ik heb nog nooit gehoord dat iemand ze wil om de mensheid als soort in stand te houden. Dat gezegd hebbende, waarom zou een gehandicapte dan niet ook egoistisch mogen zijn? Neemt niet weg dat het wel een goed overwogen beslissing moet zijn en dat het kind en/of de omgeving niet onevenredig wordt belast met de (minder rooskleurige) consequenties van jouw keuze.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 23:12:19 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49948233
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:11 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat je de vraagstelling van ts eigenlijk alleen maar zou kunnen beantwoorder als je de personen die kinderen willen hebben ook echt kent, wat de risico's zijn en wat ze er koste wat het kost voor overhebben. heel persoonlijk dus, voor zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapten.

niet vanaf fok! in te schatten dus eik.
Dat dus ook
pi_49948249
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:09 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nee ze moet niks. Wil ze niet me hem buiten dan speelt hij in de tuin, heel simpel.
Er zijn toch ook mensen die wel alles kunnen en hun kinderen op elkaarlaten passen omdat ze even snel een boodschapje moeten doen of dat ze even wat moeten vragen aan de buuv en vervolgens een half uur weg blijven of hun kindje alleen in bed laten liggen om de oudste naar school te brengen.
Maar omdat ik een keer wil liggen omdat ik pijn heb ben ik gelijk een egoistische gehandicapte moeder die alles op de schouders van haar dochter gooit.
Mag ik vragen of het een degeneratief iets is wat je hebt?
pi_49948276
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:07 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Oh maar begrijp me niet verkeerd alsjeblieft, mijn mening is zeker niet gebaseerd op die ene documentaire Ik vind alleen - en dat is gewoon een andere mening, verder niets ergs - dat je er te makkelijk over denkt. Je zegt dat overal wel een oplossing voor te bedenken is. Maar dat is helaas niet zo simpel te stellen. Zoals ik je hierboven al vroeg, noem eens 1 simpele oplossing dan als je bv in een rolstoel zit en je kind rent de weg op?
Al gedaan, vorige pagina... Ben je gehandicapt? Ik wel... Ik heb een handicap waardoor jij waarschijnlijk denkt dat ik niet online zou kunnen, maar toch, ik ben online, en op FOK! Waar niet-gehandicapten problemen zien, zien gehandicapten die ook, maar zij zien vaak ook een oplossing...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
pi_49948309
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:10 schreef Mr.Spock het volgende:
Er zijn sowieso veel & veelste veel mensen op deze bol, verantwoordelijk voor 90% van alle ellende (milieu, dierenleed, oorlog, honger, ziekte, armoede).
Men zou alleen intelligente, gezonde mensen moete toestaan om kinderen te krijgen en dan niet meer dan 2.
Klinkt Hitler-achtig, ik weet het, maar is eigenlijk wel het beste voor iedereen.
Dus Nee: gehandicapten een mooi leven bieden, maar geen kinderen.
Ik hoop dat je zelf doorhebt dat jij niet tot die groep behoort?
pi_49948542
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:09 schreef Anitra het volgende:

[..]

Jij wil kinderen!
Als jij kinderen wil en kan krijgen kan helaas niemand je stoppen (niet persoonlijk) want het nemen van een hond is tegenwoordig lastiger.

Ik ken je persoonlijke situatie niet dus ik zal niet zeggen dat je een egoistische gehandicate bent. Vaak ben ik wel van mening dat je dit soort zaken zelf niet helemaal objectief kan bekijken vanwege een wens. Mensen op internet kunnen dit ook niet objectief bekijken en beoordelen maar bijvoorbeeld een huisarts wel.

Er zijn gewoon extra zaken waar je rekening mee moet houden want je bent zelf verantwoordelijke voor je kinderen. Wat als mijn kerel van me af gaat? Wat als ik achteruit ga? wat als............?
Hebben de kinderen een jeugd die ik en andere verantwoord vinden of komen ze te kort? Ik heb er al twee wat is de extra last met een derde? ..........

Dat zijn zaken waar een niet gehandicapte minder rekening mee hoeft te houden.
pi_49948679
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mag ik vragen of het een degeneratief iets is wat je hebt?
ik heb chronish pijn door een tarlov's cyste dus word het erger? Als het goed is niet en blijfthet bij pijn in lage rug en rechterbeen.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 23:25:45 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49948787
Heb je er eigenlijk wel eens bij stil gestaan dat het kind ook iets kan hebben? De dochter van een 26 jarige klasgenoot (ja, die heb je tegenwoordig) is geestelijk gehandicapt. Doet het verder goed in de samenleving maar heeft beperkingen. Zij kan het redelijk goed handelen. Ze staat elke dag om 6 uur op om elk van haar 2 dochters genoeg aandacht te geven, ze brengt ze naar de creche/school/dagopvang en gaat zelf naar school. Afhankelijk van de schooltijden haalt ze ze op en gaat ze boodschappen doen eten koken en ze onder de douche zetten. Om 7 uur gaan ze naar bed. Het is een strikt 'rooster' maar dat moet die dochter hebben. De jongste van dr moet het maar volgen. Kan je een dag niet, dat kán niet. Je moet door. Ze is ook nog eens alleenstaand. Ze doet nu dan toch een opleiding, maar heeft al die jaren school gewoon moeten uitstellen...

1 dag in de week (Woensdag) gaan de kinderen naar een slaaphuis. 1 dag in de week eventjes alles op orde maken. Ze heeft er ook wel zelf voor gekozen, ze wou vroeg kinderen, misschien wel egoistisch, maar goed... Je moet die keuze weloverwogen doen! En voor de gevolgen in staan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:26:24 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49948808
Wat mij dan ook nog bezig zou houden (in het geval van Anitra), stel dat je weer een kindje krijgt met zoveel allergieen? Wil je dat het kindje aandoen, en zou jij twee allergische kinderen kunnen "combineren" met je eigen beperkingen?

Voor mij was het iig duidelijk, ik had twee pittige zwangerschappen, met niet geringe risico's voor mij èn de kindjes. Hoewel er in mijn hart nog ruimte genoeg is, hebben we het daar toch bij gelaten. Puur op verstand. Ze zijn allebei gezond, ik ook weer, waarom nog een keer het risico nemen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49948822
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:13 schreef Nikske het volgende:

[..]

Al gedaan, vorige pagina... Ben je gehandicapt? Ik wel... Ik heb een handicap waardoor jij waarschijnlijk denkt dat ik niet online zou kunnen, maar toch, ik ben online, en op FOK! Waar niet-gehandicapten problemen zien, zien gehandicapten die ook, maar zij zien vaak ook een oplossing...
Ik had het inmiddels gezien, het ging zo snel ineens hier in het topic
Had al gepost dat ik je antwoord inmiddels gezien had

Ik ben niet gehandicapt. Maar je vindt toch hopelijk niet dat ik gehandicapte mensen veroordeel hier? Ik pleit alleen heel erg voor het goed overdenken van te voren, maar dat is niet meer dan logisch toch?
Jij hebt wellicht hartstikke gelijk dat gehandicapten oplossingen zien die niet-gehandicapten niet of minde snel zien. Maar ik mag me toch best er voor hard maken dat er goed over nagedacht wordt? Dat moet je sowieso als je kinderen wilt, maar als je een handicap hebt vind ik dat je er extra extra goed over moet nadenken. Verder bedoel ik niets rot
pi_49948924
De probleemgevallen zijn natuurlijk de mensen die door hun handicap zelf enorm afhankelijk zijn van anderen en zorg van anderen. Die beslissen dan niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen dat er een kindje verzorgd moet gaan worden.

De meeste mensen hebben echter op een of andere manier wel beperkingen. Mijn moeder heeft een ernstige oogziekte waardoor ze legaal gesproken blind is, maar ik heb haar nooit als gehandicapt beschouwd. Terwijl ik wel vaak moest helpen met bijvoorbeeld boodschappen doen, recepten voorlezen of zelfs haar de kinderboeken voorlas in plaats van zij mij. Maar dat was gewoon een fact of life. Ik denk dat dat voor heleboel handicaps geldt. De ene heeft een vader of moeder die niet (goed) kan lopen, de ander eentje die niet kan horen, weer een derde heeft er eentje die geen Nederlands spreekt en de vierde heeft er eentje die op het oog perfect is maar stiekem alcholist is met losse handjes. Ik bedoel, wie ben je als buitenstaander om te kunnen oordelen of iemand geschikt is als ouder? Doe je een kind tekort doordat zijn ouders "anders" zijn?
mooi he, alles
pi_49948980
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:19 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Jij wil kinderen!
Als jij kinderen wil en kan krijgen kan helaas niemand je stoppen (niet persoonlijk) want het nemen van een hond is tegenwoordig lastiger.

Ik ken je persoonlijke situatie niet dus ik zal niet zeggen dat je een egoistische gehandicate bent. Vaak ben ik wel van mening dat je dit soort zaken zelf niet helemaal objectief kan bekijken vanwege een wens. Mensen op internet kunnen dit ook niet objectief bekijken en beoordelen maar bijvoorbeeld een huisarts wel.

Er zijn gewoon extra zaken waar je rekening mee moet houden want je bent zelf verantwoordelijke voor je kinderen. Wat als mijn kerel van me af gaat? Wat als ik achteruit ga? wat als............?
Hebben de kinderen een jeugd die ik en andere verantwoord vinden of komen ze te kort? Ik heb er al twee wat is de extra last met een derde? ..........

Dat zijn zaken waar een niet gehandicapte minder rekening mee hoeft te houden.
Dat bedoel ik ook te zeggen. Iedereen heeft zijn eigen dingen om na te gaa of het verantwoordelijk is om kinderen te willen.

Maar zoals ik in het 2e streepjes topic ook al zei gaan wij vrijdag uitgebreid met de arts overleggen of het kan, of er gevolgen aan zitten, hoe met de medicatie, enz..
Wij willen graag een 3e en weten dat wij het aan het aan kunnen, maar als de artsen vrijdag zeggen dat het beter is van niet, dan laat ik gelijk een pilstaafje in mijn arm zetten en dan is ht geestelijk ff zwaar but, maar hun hebben het laaste woord. Het is echt niet zo dat het ik vanmorgen opgestaan ben van: oh ik wil een 3e en ik wil het nu en we doen het wel ff.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:40:13 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49949350
Hou er wel rekening mee dat artsen tegenwoordig zelden meer zeggen dat het niet verstandig is...

Uit eigen ervaring, ik heb me laten steriliseren bij de KS van de jongste, en toen ik vroeg of ze daaraan wilde denken (wurm was inmiddels geboren en gekeurd ), mompelde ze heel zachtjes, "Heel verstandig". Waarop ik ( ik hoor goed ), vroeg of ze het me anders afgeraden had.
Ze zei letterlijk dat het protocol dat niet meer toestaat, tenzij er echt zwaarwegende belangen zijn. Maar dan moest ik echt denken in de orde van moeders met kanker die nog een chemokuur moeten terwijl zwanger.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49949354
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:26 schreef Leah het volgende:
Wat mij dan ook nog bezig zou houden (in het geval van Anitra), stel dat je weer een kindje krijgt met zoveel allergieen? Wil je dat het kindje aandoen, en zou jij twee allergische kinderen kunnen "combineren" met je eigen beperkingen?

Voor mij was het iig duidelijk, ik had twee pittige zwangerschappen, met niet geringe risico's voor mij èn de kindjes. Hoewel er in mijn hart nog ruimte genoeg is, hebben we het daar toch bij gelaten. Puur op verstand. Ze zijn allebei gezond, ik ook weer, waarom nog een keer het risico nemen?
daar zaten we zelf ook aan te denken. Maar bij ons is het zo dat we ons zo aan gepast hebben aan hem, het iseen gewoonte gworden. We weten dingen te herkennen (zoals we het bij arwen zagen) en als er nog een allergisch kindje komt dan weten we hoe te reageren en wat te doen, de weg zal alleen makkeijkr zijn dan bij hem toen.

Daarom wil ik ook weten wat de arts zegt vrijdag. Wij wilen alles op een rij hebben. Kan mijn lichaam het aan? Welke risico's zitten er aan vast enz..
pi_49949361
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:26 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Ik had het inmiddels gezien, het ging zo snel ineens hier in het topic
Had al gepost dat ik je antwoord inmiddels gezien had

Ik ben niet gehandicapt. Maar je vindt toch hopelijk niet dat ik gehandicapte mensen veroordeel hier? Ik pleit alleen heel erg voor het goed overdenken van te voren, maar dat is niet meer dan logisch toch?
Jij hebt wellicht hartstikke gelijk dat gehandicapten oplossingen zien die niet-gehandicapten niet of minde snel zien. Maar ik mag me toch best er voor hard maken dat er goed over nagedacht wordt? Dat moet je sowieso als je kinderen wilt, maar als je een handicap hebt vind ik dat je er extra extra goed over moet nadenken. Verder bedoel ik niets rot
Wat je zegt over het nadenken klopt, maar vrijwel elke gehandicapte die een kinderwens heeft denkt er grondig over na... Er zijn arten die het ontraden, de omgeving bemoeit zich ermee, iedereen heeft er wel een mening over, en meestal is die "niet doen!"... En die mening is vaak gebaseerd op hun eigen perceptie van wat het betekent om gehandicapte ouder te zijn...

Anitra, als de artsen het ontraden, moet je eerst duidelijk krijgen waarom ze dat doen... Net als andere mensen hebben artsen ook hun vooroordelen tegenover mensen met een handicap... Dat zij arts zijn betekent echt niet altijd dat zij het beter weten, of zich beter in je situatie kunnen inleven... Wanneer een arts met een goede onderbouwde (medische) reden komt, natuurlijk luisteren, maar als het slechts om hun eigen ideeën gaat, leg dan die beslissing bij jezelf en je partner...
pi_49949386
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:44 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je mag toch je mening posten.
mwah....
pi_49949499
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:41 schreef Repeat het volgende:

[..]

mwah....
Goede post!
pi_49949722
Smoezie, misschien heb ik ook wat fel gereageerd, maar het is niet slecht bedoeld hoor...
pi_49950165
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:50 schreef Nikske het volgende:
Smoezie, misschien heb ik ook wat fel gereageerd, maar het is niet slecht bedoeld hoor...
Ik ook niet hoor! En het is een discussieforum he, dus dat deden we prima toch?
Ik vind het juist heel goed om hier eens op deze manier over te 'praten', want je hebt me toch wel wat eye-openers gegeven en dat is alleen maar heel positief
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:31:05 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49950914
Leah wat betreft allergie-en.. misshcien wat offtopic hier.. maar wat zou het vershcil zijn voor anitra of als wij voor kindje 2 zouden gaan?

verders, vraag ik mij af wat voor verschil het uitmaakt ls je ergens goed over nagedacht ergens aan begint, maar met handicap .. zoals eerder benoemd later kunnen ook handicaps ontstaan.

mijn ouders beiden reumapatienten, oas ontdekt nadat wij thuis er allerdrie waren.
goh dan moeten we wat meer in het huishouden doen, da moeten we elke avond of afwassen/afdrogen oid..
Niks mis mee om kinderen dat al tijdig bij te brengen.

Ik kon iig prima mijn woning schoonhouden/koken is een koud kunstje etc.

dus nee ik denk niet dat er nare gevolgen aanzitten voor de kinderen.. want ze zijn het eenmaal zo gewend.
En tuurlijk zullen ze wel eens klagen want potje hoeft dat niet..
maar dat heb je hoe dan ook een van de ouders gehandicapt of niet.

en er werd hier zo haarfijn benoemd dat oudere kind niet moet zorgen.. nu weet ik dat dt gewoon een flauwe sneer is.. maar vraga me af wat is er mis mee. als grotere broer/zus eens een avondje oppast of een uurtje even oplet..
gebeurt toch ook wel als de ouder(s) niet een handicap hebben?

en wat als iemand nou tijdens de bevalling een handicpa er aan overhoudt? dan is het zielig en vervelend maar niet erg..?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:35:41 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49951062
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Leah wat betreft allergie-en.. misshcien wat offtopic hier.. maar wat zou het vershcil zijn voor anitra of als wij voor kindje 2 zouden gaan?

verders, vraag ik mij af wat voor verschil het uitmaakt ls je ergens goed over nagedacht ergens aan begint, maar met handicap .. zoals eerder benoemd later kunnen ook handicaps ontstaan.

mijn ouders beiden reumapatienten, oas ontdekt nadat wij thuis er allerdrie waren.
goh dan moeten we wat meer in het huishouden doen, da moeten we elke avond of afwassen/afdrogen oid..

dus nee ik denk niet dat er nare gevolgen aanzitten voor de kinderen.. want ze zijn het eenmaal zo gewend.

en er werd hier zo haarfijn benoemd dat oudere kind niet moet zorgen.. nu weet ik dat dt gewoon een flauwe sneer is.. maar vraga me af wat is er mis mee. als grotere broer/zus eens een avondje oppast of een uurtje even oplet..

en wat als iemand nou tijdens de bevalling een handicpa er aan overhoudt? dan is het zielig en vervelend maar niet erg..?
zoals jij je kindertijd beschrijft hadden wij, met twee gezonde ouders en 6 kinderen ook. we hadden gewoon allemaal een taak per dag, die elke week rouleerde.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:38:28 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49951123
haha ja dat rouleren van taken.
pi_49951219
Geestelijk gehandicapt, doe maar niet. Lichamelijk lijkt me een ander verhaal (alhoewel een dwarslaesie oid niet echt aan te raden is).
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:43:26 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49951239
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:38 schreef _evenstar_ het volgende:
haha ja dat rouleren van taken.
ik vond het toen niet altijd leuk, maar routine is wel belangrijk. en ook het besef dat de werkster het wel weer kan opknappen, maar het beter is als je zelf aanleert dat een taak en verantwoordelijkheid ook bij het leven horen.

ik heb nu wel een werkster omdat ik schoonmaken haat, net als ruzie daarover met mijn vriendin.

ik heb wel twee taken. de afwas inruimen en uitruimen en de vuilnis.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:44:14 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49951256
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
Geestelijk gehandicapt, doe maar niet. Lichamelijk lijkt me een ander verhaal (alhoewel een dwarslaesie oid niet echt aan te raden is).
want dan kan je als moeder of vader minder liefde geven?
pi_49951283
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

want dan kan je als moeder of vader minder liefde geven?
Nee, maar lijkt me niet zo praktisch.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:45:49 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49951296
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, maar lijkt me niet zo praktisch.
praktisch en liefde gaan zó niet hand in hand.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:47:15 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49951332
DD
een oom en tante van me trouwden hij had dwars leasie en zou nooit kinderen kunnen krijgen.
Nou wel dus.
uiteindelijk hebben ze 2 kinderne gehad, niet geplanned ( beiden niet) maar uiteraard gewenst.
De kinderen zijn nooit iets tekort gekomen.

Ook dat ligt er dus aan hoe gaat de persoon met zijn beperking om, en wat kan hij/zij wel!
pi_49951487
ik zou zeggen dat een vrouw zonder armen en benen, met enkel iets wat voor voetjes door moet gaan, geen kinderen zou moeten willen/krijgen.

maar toen zag ik een docu over die dame, zonder partner (met de noorderzon vertrokken) met kind, en dat ging vooralsnog prima en dan denk je, tja, ms toch?

maar ja, dat kindje was nog een babietje, ze kon het nog, jaja, met de mond optillen en over haar schouder leggen , maar dat kan met een jaar ook niet meer.
ze had uiteraard ook wel hulp, dat vangnet en zo, maar toch, hè, ik geef het je te doen met enkel een romp .... nu ja, ze had ook een hoofd

haar kinderwens was die nu egoistischer dan de mijne, nee ik denk van niet, wel ms wat onhandiger.... of het onverstandig is, dat moeten we het kind maar eens vragen als het 18 is.

tot nu toe zie je iig een hele happy moeder, en een vrolijk en gezond kind.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49953560
Milagro jij bedoelt zeker Alison Lapper?

Ikzelf heb ook een handicap waardoor ik moeilijk loop en geen zware dingen kan tillen/doen.
Op dit moment heb ik alleen buitenshuis een rolstoel nodig voor langere afstanden. Binnen red ik mij prima. Daarbij speelt ook nog dat mijn handicap erfelijk zou kunnen zijn, maar hier zijn ze niet zeker van.
Inmiddels ben ik al een aantal weken ongepland zwanger en het is geweldig. Tuurlijk zal ik tegen mijn beperkingen aanlopen en sommige dingen niet zelf kunnen, maar ik heb een geweldige vriend, die er helemaal voor wil gaan en daarbij ook professionele hulp die aangeboden hebben om mij te helpen waar nodig. Ook zijn er natuurlijk nog opa's en oma's, vrienden en kennissen die hun steentje wel willen bijdragen.
Veel mensen vinden het niet kunnen en ik zal het vast ook niet helemaal objectief bekijken, maar wij hebben het gevoel dat wij dit wel aankunnen en dat wij het qua zorg wel gaan redden.

Ook heb ik voldoende voorbeelden, van gehandicapte mensen met kinderen, die op een supermanier omgaan met hun kindje(s) en toch een aantal grote beperkingen hebben.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49953635
Ja, idd, die bedoel ik
Tof mens is dat

Nu, haar kind is inmiddels al jaren baby af, zie ik
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:15:36 #93
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49953852
Alison Lapper is inderdaad wel een extreem (goed) voorbeeld dat een handicap geen bezwaar hoeft te zijn.
Nu is zij een (mentaal) sterk en stabiel persoon met een enorm doorzettingsvermogen, ik denk dat dit wel een voorwaarde is om zo'n missie te volbrengen.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:09:28 #94
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49954791
Maneki, waar ben jij precies bang voor als ik vragen mag?
Dat de BI in nog hevigere vorm terug komt en je na de bevalling nóg meer moeite hebt bij de opvoeding?

Bij een volgende zwangerschap hoeft de BI toch niet persé (erger) terug te komen?
Ik ken twee voorbeelden van dichtbij waarbij dat niet zo was. Mijn nicht bijvoorbeeld moest bij de eerste twee volledig plat liggen door BI de derde had ze ook klachten maar lang niet zo erg als bij de eerste twee.
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:00 schreef Smoezie het volgende:
Noem daar eens 1 simpele oplossing voor dan?
Even de buurvrouw roepen? Terwijl je kind binnen 2 seconden de weg op kan schieten?
(Ik bedoel dit totaal niet aanvallend, overigens, maar ik ben benieuwd naar die oplossingen dan).
Smoezie ik heb twee kids. Ik heb (gelukkig) geen problemen met mijn bekken (meer).
Maar mijn jongste loopt regelmatig aan een lijntje omdat die zó watervlug is en absoluut geen gevaar ziet dat ze zo onder een bus of in een sloot zou lopen. Dat soort dingen heb je gewoon ook wel gehandicapt of niet.
Gelukkig is er bij vrouwen iets vernuftigs ingebouwd. Als ze moeder worden weten ze dingen ineens heel handig op te lossen, vaak op manieren waar anderen nooit op zouden komen.

Vaak zijn mensen met een lichamelijke handicap gezegend met erg veel zelfkennis.
Als jij in de buurt van water bent houd jij je kind toch ook in de gaten? Iemand met een lichamelijke beperking doet dat veelal nog beter/meer en/of heeft al(lang) een andere oplossing bij zich (als in een riempje wat om de pols van ouder en kind gaat zodat hij/zij niet te ver kan o.i.d.)

[edit] spuit elf ziet nu dat er ook een pagina 2 is

[ Bericht 2% gewijzigd door Noli. op 31-05-2007 10:17:21 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:46:33 #95
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_49955781
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 08:15 schreef phluphy het volgende:
Alison Lapper is inderdaad wel een extreem (goed) voorbeeld dat een handicap geen bezwaar hoeft te zijn.
Nu is zij een (mentaal) sterk en stabiel persoon met een enorm doorzettingsvermogen, ik denk dat dit wel een voorwaarde is om zo'n missie te volbrengen.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:06:48 #96
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_49956364
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:31 schreef _evenstar_ het volgende:

Ten eerste: jemig heb je gezopen ofzo?

Nu serieus, flauwe sneer? Die snap ik niet helemaal. Het was helemaal niet flauw of snerend bedoeld. Het was meer een door elkaar rammelen, zo van: kijk eens om je heen!!! Stel jezelf eens gewoon de vraag bijvoorbeeld: wat als je veel pijn hebt en je wilt je morfine innemen, heb je dan iemand naast je staan die voor de kinderen kan zorgen? Wil ik afhankelijk zijn van anderen? Al eens gedacht aan het feit dat ze straks allemaal naar sport of een of ander clupje gaan...haast haast vlieg vlieg...snel kleren uit, dwarse kleuter èn dwarse peuter? Als je voor dat alles(en er komt nog veel meer bij kijken natuurlijk) een oplossing hebt, prima, leuk, doen!!!
Hyves!
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:46:35 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49957532
nee ik heb niet gezopen, ben gewoon geen typwonder

en als jij dat zo bedoelt heb je anders een vertiefde manier om het uit te brengen ik bedoel je opmerking hier en in 2e streepjes topic trouwens.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:55:50 #98
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_49957820
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:46 schreef _evenstar_ het volgende:
nee ik heb niet gezopen, ben gewoon geen typwonder

en als jij dat zo bedoelt heb je anders een vertiefde manier om het uit te brengen ik bedoel je opmerking hier en in 2e streepjes topic trouwens.
Zozo vertiefd nog wel, welk een eloquentie zeg. Prima mag je vinden. Die in het tweede steepje kan ik mij nog in vinden, maar wat heb ik hier voor "vertiefds" gezegd dan?
Hyves!
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:59:39 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49957917
kom op jij weet net zo goed als ik waarom je hem plaatst jammer dat je alleen reageert om iemand af te snauwen. weet je je bent me de moeite niet eens waard
pi_49958120
ik las steeds verliefd

ik zit al terug te lezen, hoe dat zo in godsnaam?

maar het is dus vertiefd en vertiefd vind ik het ook niet.

ik vraag me eerlijk gezegd wel af, waarom je opteert voor een derde (of tweede) als je al aardig beperkt bent door ziekte, of aandoening.

de twijfels heb je zelf al, zou dat dan niet gewoon je gezonde verstand zijn dat tegen je zegt :
count your blessings , je hebt een gezond kind, (of 2) en zoals het nu gaat lukt het je, neem het risico niet dat je dadelijk je toch al beperkte energie moet verdelen over meer kinderen.

als je het dan niet trekt, kun je het niet meer terugdraaien, en je hebt al 1 of 2 kinderen, dus het is niet een afweging kinderloos of niet.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:13:14 #101
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_49958413
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:59 schreef _evenstar_ het volgende:
kom op jij weet net zo goed als ik waarom je hem plaatst jammer dat je alleen reageert om iemand af te snauwen. weet je je bent me de moeite niet eens waard
Oh en waarom denk je dat ik iemand zou willen afsnauwen? Maak er maar weer een heel drama van Evenstar, lekker he de boel opruien? Weet je soms hebben mensen wel eens een andere mening, als je die niet wilt horen moet je niet je hele hebben en houwen hier posten. Want DAT is hetgeen waar mensen hun mening op baseren. Trouwens die mening, daar hoef je toch ook helemaal niets mee. Zit er niets voor je bij, laat je het lekker links liggen, maar grijp het niet aan om in de slachtofferrol te vervallen.
Hyves!
pi_49958541
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:06 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ten eerste: jemig heb je gezopen ofzo?

Nu serieus, flauwe sneer? Die snap ik niet helemaal. Het was helemaal niet flauw of snerend bedoeld. Het was meer een door elkaar rammelen, zo van: kijk eens om je heen!!! Stel jezelf eens gewoon de vraag bijvoorbeeld: wat als je veel pijn hebt en je wilt je morfine innemen, heb je dan iemand naast je staan die voor de kinderen kan zorgen? Wil ik afhankelijk zijn van anderen? Al eens gedacht aan het feit dat ze straks allemaal naar sport of een of ander clupje gaan...haast haast vlieg vlieg...snel kleren uit, dwarse kleuter èn dwarse peuter? Als je voor dat alles(en er komt nog veel meer bij kijken natuurlijk) een oplossing hebt, prima, leuk, doen!!!
overdag als ik alleen ben met de kinderen neem ik geen medicijnen, die gaan pas mijn giechel in als mijn vriend thuis komt. Ik en niemand anders heeft immers verantwoording voor de kinderen en zou nooit op mijn geweten willen hebben dat de medicijnen een keer verkeerd vallen en ik zo stoned als een guppie op de bank hang. Ik heb morfinepleister, maar de lichtste die er is en daar merk je niks van en daarwil ik ht liefst ook vanaf (morgen weten we meer)
Daarbij werkt mijn vriend 4 dagen in de week, begint smorgens om 6uur/half7 al met werken en is zodoende al rond 4 uur/half 5 thuis, dus sporten is geen probleem want dat kan hij doen.
Ik snap dat je me door elkaar wil rammelen , maar tussen nu en 2 jaar geleden zit een heel groot verschil.
Dat is het nadeel van internet, het is niet te zien hoe het hier dagelijks is, je ziet alleen wat wooden waar je op af kan gaan. woorden die vaak ook nog eens in een bepaalde bui geschreven zijn, of dat het niet goed over komt wat je bedoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')