abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49983868
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik word een beetje moe van al die "vroegah was alles" beter neuzelaars.
En niet zo'n beetje ook.

Vooral omdat het helemaal niet echt "beter" was.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49984000
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:17 schreef du_ke het volgende:
Zij doen het lichamelijk zware werk en zijn ook eerder versleten er zitten altijd twee kanten aan hoor.
Idd. Je moet echt in een al te beschermd rijkeluismilieutje zijn opgegroeid om te kunnen geloven dat de gemiddelde lager opgeleide het minstens zo goed voor elkaar heeft als de gemiddelde hoger opgeleide.
pi_49984208
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Idd. Je moet echt in een al te beschermd rijkeluismilieutje zijn opgegroeid om te kunnen geloven dat de gemiddelde lager opgeleide het minstens zo goed voor elkaar heeft als de gemiddelde hoger opgeleide.
Voor zulke jongen zou b.v. iets van dienstplicht wel goed zijn. Dit om omgang te hebben met mensen uit alle sociale klassen.
pi_49984395
Ik geloof trouwens zeker wel dat het onderwijs vroeger beter was. De toegankelijkheid ervan misschien niet, maar het onderwijs wel. En wat heb je er als kind uit een lager sociaal milieu aan dat hoger onderwijs tegenwoordig ook voor jou toegankelijk is, als het zo weinig meer voorstelt dat je er nog steeds niets mee opschiet en je een dure topmaster moet kunnen betalen om je van de massa te onderscheiden?
pi_49984454
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef thaleia het volgende:
Ik geloof trouwens zeker wel dat het onderwijs vroeger beter was. De toegankelijkheid ervan misschien niet, maar het onderwijs wel. En wat heb je er als kind uit een lager sociaal milieu aan dat hoger onderwijs tegenwoordig ook voor jou toegankelijk is, als het zo weinig meer voorstelt dat je er nog steeds niets mee opschiet en je een dure topmaster moet kunnen betalen om je van de massa te onderscheiden?
Nounou het is ook niet zo dat het onderwijs niets meer voorstelt hoor.
pi_49985220
Plasterk zat net in het Oog zijn uit optreden in Felix Meritis weer een beetje te nuanceren. Maar ik heb er geen vertrouwen in als hij niet die hele debiele PvdA-ideologie die aan dit alles ten grondslag ligt afzweert.
pi_49986434
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze kunnen dus eisen stellen aan werkgevers. Bij hoger opgeleiden is dat vaak niet het geval. Voor jou immers 100 anderen. Afgestudeerden te over (al zeggen werkgevers soms iets anders....)
Ik denk dat dat vooral voor komt bij mensen die een massa-studie als algemeen recht, bedrijfskunde of bestuurskunde hebben gedaan. Voor een ingenieur zijn er echt geen honderd anderen, en al helemaal niet als deze ingenieur bijvoorbeeld nog een bedrijfskundige of economische studie naast zijn ingenieursopleiding heeft gedaan. Daar staan bedrijven denk ik voor in de rij. Dit is overigens helemaal geen vervelende ontwikkeling, de massa-studies zijn mij al jaren een doorn in het oog, en allemaal willen ze manager worden.
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:08 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik denk dat een universitaire opleiding wel degelijk een goede investering is, in een - financiëel - succesvolle carriere. Een vriend van mij verdiende na het afronden van zijn studie aan de Technische Universiteit in zijn eerste baan al meer dan zijn vader (meubelmaker).
Een studie is ook een investering in het bevredigen van vraag naar kennis, gewoon benieuwd zijn hoe iets nou in elkaar zit.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bolkesteijn op 01-06-2007 00:36:26 ]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:35:55 #188
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49986581
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij denk je er veel te negatief over.

Wat is er zo slecht aan dat de bevolking steeds hoger wordt opgeleid?

Het werk in Nederland is immers ook veranderd, er is minder "dom" handwerk.
Als de bevolking ook slimmerwordt is dat geen probleem, wordt de bevolking dommer en het aantal hoogopgeleiden hoger, dan klopt er iets niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:39:26 #189
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49986696
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

En daar zal een HBO of Uni opgeleide met meer dan 20 jaar ervaring het niet voor doen .
Er zijn HBO starters die meer verdienen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 01:58:10 #190
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49988312
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:35 schreef du_ke het volgende:
Nounou het is ook niet zo dat het onderwijs niets meer voorstelt hoor.
Als je het onderwijs vergelijkt met de omringende landen is het onderwijs in Nederland huilen met de pet op.
Carpe Libertatem
pi_49990274
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

We vergelijken hier helemaal geen gemiddelden. We vergelijken iemand die een 'echt' vak geleerd heeft met iemand die een blaatstudie gedaan heeft.

Neemt niet weg dat de kans dat je als hoogopgeleide veel verdient groot is, maar dat geldt dus ook echt maar voor een beperkte groep van de hoogopgeleiden. De meeste hoogopgeleiden blijven toch echt maar beleidsmedewerker en noemen dat 'carriere maken'

[ Bericht 1% gewijzigd door Fastmatti op 01-06-2007 08:48:09 ]
pi_49992693
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je het onderwijs vergelijkt met de omringende landen is het onderwijs in Nederland huilen met de pet op.
Op bepaalde punten maar het is ook vaak andersom. Maar goed Nederland wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is jammer.
pi_49992725
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:35 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Als de bevolking ook slimmerwordt is dat geen probleem, wordt de bevolking dommer en het aantal hoogopgeleiden hoger, dan klopt er iets niet.
De bevolking wordt gelukkig ook slimmer .
pi_49995051
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik word een beetje moe van al die "vroegah was alles" beter neuzelaars.
Ik zeg niet dat vroegah alles beter was. Maar wel dat een diploma vroegah veel meer waard was. Je wist toen waar je het voor deed.....

Wel eens van diploma inflatie gehoord??? Ze zijn vandaag de dag maar weinig meer waard. Hooguit een "pre-selectiemiddel" voor de werkgever... en daar blijft het dan ook bij...Ze zijn eerder benieuwd of je 30 talen spreekt of in 80 studenten verenigingen hebt gezeten of ze zijn puur geïnteresseerd in je commercieel kwaliteiten (en of je goed ben in het sociale geneuk )

Een relatief zeeeeeeer klein % komt daadwerkelijk in de wetenschap terecht. De rest wordt door het riool gespoeld en komen op banen terecht die amper iets met wetenschap van doen heeft.....Nederland is daarnaast een derde wereld land aan het worden als het om innovatie gaat....We zullen het wel redden met onze klompen en tulpen

Degene die het beste af is zijn de werkgevers: die lachen zich kapot want die kunnen in het algemeen uit veel teveel kandidaten kiezen....Dat drukt de salarissen enorm....

Dat laatste wordt nog veel erger. Ook in Polen zijn universiteiten en hbo's.....Ook afgestudeerden van die kant komen deze kant op.......en komen straks voor iets boven het minimumloon straks hooggekwalificeerd werk van ons overnemen...

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 01-06-2007 11:55:25 ]
pi_49995240
Zolang je zelf maar in je doemscenario blijft geloven .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:40:06 #196
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_49995284
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

De bevolking wordt gelukkig ook slimmer .
Zou de rek daar niet onderhand uit zijn? Voeding wordt slechter en dommen planten zich meer voort...
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:42:44 #197
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49995376
Plasterk is tof
Drugs are good mkay?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:09:07 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49996165
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral voor komt bij mensen die een massa-studie als algemeen recht, bedrijfskunde of bestuurskunde hebben gedaan. Voor een ingenieur zijn er echt geen honderd anderen, en al helemaal niet als deze ingenieur bijvoorbeeld nog een bedrijfskundige of economische studie naast zijn ingenieursopleiding heeft gedaan. Daar staan bedrijven denk ik voor in de rij. Dit is overigens helemaal geen vervelende ontwikkeling, de massa-studies zijn mij al jaren een doorn in het oog, en allemaal willen ze manager worden.
[..]

Een studie is ook een investering in het bevredigen van vraag naar kennis, gewoon benieuwd zijn hoe iets nou in elkaar zit.
denk ik ook zoals ik al zei ze staan gewoon te springen om beta`s
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49996184
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zou de rek daar niet onderhand uit zijn? Voeding wordt slechter en dommen planten zich meer voort...
Goede vraag, ik denk het niet, de welvaart stijgt natuurlijk nog wel.
pi_49996930
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

denk ik ook zoals ik al zei ze staan gewoon te springen om beta`s
maar daar weigeren ze dan wel voor te betalen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:01:15 #201
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49997803
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:31 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

maar daar weigeren ze dan wel voor te betalen
klopt ze willen veel en roepen dat er tekorten zijn maar er zelf iets aan doen ho maar
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juni 2007 @ 22:01:08 #202
862 Arcee
Look closer
pi_50706951
Plasterk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50706981
Wat kut-kick
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juni 2007 @ 22:04:49 #204
862 Arcee
Look closer
pi_50707109
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef Fastmatti het volgende:
Wat kut-kick
Sinds wanneer is ontopic reageren een kutkick?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50707227
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef Fastmatti het volgende:
Wat kut-kick
Een kut-kick bestaat niet Zeker niet als iemand een EG-topic reanimeert
pi_50707348
Ik vind nog steeds hetzelfde als ik een maand geleden vond. Beta's worden ondergewaardeerd en onderbetaald. Nederland blaatland
pi_50707699
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vind nog steeds hetzelfde als ik een maand geleden vond. Beta's worden ondergewaardeerd en onderbetaald. Nederland blaatland
Kwaliteit komt altijd bovendrijven ook als je beta bent .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juni 2007 @ 22:23:22 #208
862 Arcee
Look closer
pi_50707920
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Een kut-kick bestaat niet Zeker niet als iemand een EG-topic reanimeert
Inderdaad, dit was gewoon een kwalikick.
pi_50709552
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Fastmatti het volgende:
Betastudies behoren tot de zwaarste studies, maar worden ZWAAR ondergewaardeerd. Je wordt bijna met de nek aangekeken.
pi_50709919
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Betastudies behoren tot de zwaarste studies, maar worden ZWAAR ondergewaardeerd. Je wordt bijna met de nek aangekeken.
Je bent in ieder geval een nerd Ja, ik heb zelfs te horen gekregen 'goh, ik wist niet dat er ook normale mensen op de TU zaten'

[ Bericht 8% gewijzigd door Fastmatti op 21-06-2007 23:11:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')