En niet zo'n beetje ook.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik word een beetje moe van al die "vroegah was alles" beter neuzelaars.
Idd. Je moet echt in een al te beschermd rijkeluismilieutje zijn opgegroeid om te kunnen geloven dat de gemiddelde lager opgeleide het minstens zo goed voor elkaar heeft als de gemiddelde hoger opgeleide.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:17 schreef du_ke het volgende:
Zij doen het lichamelijk zware werk en zijn ook eerder versleten er zitten altijd twee kanten aan hoor.
Voor zulke jongen zou b.v. iets van dienstplicht wel goed zijn. Dit om omgang te hebben met mensen uit alle sociale klassen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:23 schreef thaleia het volgende:
[..]
Idd. Je moet echt in een al te beschermd rijkeluismilieutje zijn opgegroeid om te kunnen geloven dat de gemiddelde lager opgeleide het minstens zo goed voor elkaar heeft als de gemiddelde hoger opgeleide.
Nounou het is ook niet zo dat het onderwijs niets meer voorstelt hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef thaleia het volgende:
Ik geloof trouwens zeker wel dat het onderwijs vroeger beter was. De toegankelijkheid ervan misschien niet, maar het onderwijs wel. En wat heb je er als kind uit een lager sociaal milieu aan dat hoger onderwijs tegenwoordig ook voor jou toegankelijk is, als het zo weinig meer voorstelt dat je er nog steeds niets mee opschiet en je een dure topmaster moet kunnen betalen om je van de massa te onderscheiden?
Ik denk dat dat vooral voor komt bij mensen die een massa-studie als algemeen recht, bedrijfskunde of bestuurskunde hebben gedaan. Voor een ingenieur zijn er echt geen honderd anderen, en al helemaal niet als deze ingenieur bijvoorbeeld nog een bedrijfskundige of economische studie naast zijn ingenieursopleiding heeft gedaan. Daar staan bedrijven denk ik voor in de rij. Dit is overigens helemaal geen vervelende ontwikkeling, de massa-studies zijn mij al jaren een doorn in het oog, en allemaal willen ze manager worden.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze kunnen dus eisen stellen aan werkgevers. Bij hoger opgeleiden is dat vaak niet het geval. Voor jou immers 100 anderen. Afgestudeerden te over (al zeggen werkgevers soms iets anders....)
Een studie is ook een investering in het bevredigen van vraag naar kennis, gewoon benieuwd zijn hoe iets nou in elkaar zit.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:08 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik denk dat een universitaire opleiding wel degelijk een goede investering is, in een - financiëel - succesvolle carriere. Een vriend van mij verdiende na het afronden van zijn studie aan de Technische Universiteit in zijn eerste baan al meer dan zijn vader (meubelmaker).
Als de bevolking ook slimmerwordt is dat geen probleem, wordt de bevolking dommer en het aantal hoogopgeleiden hoger, dan klopt er iets niet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij denk je er veel te negatief over.
Wat is er zo slecht aan dat de bevolking steeds hoger wordt opgeleid?
Het werk in Nederland is immers ook veranderd, er is minder "dom" handwerk.
Er zijn HBO starters die meer verdienen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
En daar zal een HBO of Uni opgeleide met meer dan 20 jaar ervaring het niet voor doen.
Als je het onderwijs vergelijkt met de omringende landen is het onderwijs in Nederland huilen met de pet op.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:35 schreef du_ke het volgende:
Nounou het is ook niet zo dat het onderwijs niets meer voorstelt hoor.
We vergelijken hier helemaal geen gemiddelden. We vergelijken iemand die een 'echt' vak geleerd heeft met iemand die een blaatstudie gedaan heeft.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:23 schreef thaleia het volgende:
[..]
Idd. Je moet echt in een al te beschermd rijkeluismilieutje zijn opgegroeid om te kunnen geloven dat de gemiddelde lager opgeleide het minstens zo goed voor elkaar heeft als de gemiddelde hoger opgeleide.
Op bepaalde punten maar het is ook vaak andersom. Maar goed Nederland wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is jammer.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je het onderwijs vergelijkt met de omringende landen is het onderwijs in Nederland huilen met de pet op.
De bevolking wordt gelukkig ook slimmerquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:35 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Als de bevolking ook slimmerwordt is dat geen probleem, wordt de bevolking dommer en het aantal hoogopgeleiden hoger, dan klopt er iets niet.
Ik zeg niet dat vroegah alles beter was. Maar wel dat een diploma vroegah veel meer waard was. Je wist toen waar je het voor deed.....quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik word een beetje moe van al die "vroegah was alles" beter neuzelaars.
Zou de rek daar niet onderhand uit zijn? Voeding wordt slechter en dommen planten zich meer voort...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
De bevolking wordt gelukkig ook slimmer.
denk ik ook zoals ik al zei ze staan gewoon te springen om beta`squote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral voor komt bij mensen die een massa-studie als algemeen recht, bedrijfskunde of bestuurskunde hebben gedaan. Voor een ingenieur zijn er echt geen honderd anderen, en al helemaal niet als deze ingenieur bijvoorbeeld nog een bedrijfskundige of economische studie naast zijn ingenieursopleiding heeft gedaan. Daar staan bedrijven denk ik voor in de rij. Dit is overigens helemaal geen vervelende ontwikkeling, de massa-studies zijn mij al jaren een doorn in het oog, en allemaal willen ze manager worden.![]()
[..]
Een studie is ook een investering in het bevredigen van vraag naar kennis, gewoon benieuwd zijn hoe iets nou in elkaar zit.
Goede vraag, ik denk het niet, de welvaart stijgt natuurlijk nog wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zou de rek daar niet onderhand uit zijn? Voeding wordt slechter en dommen planten zich meer voort...
maar daar weigeren ze dan wel voor te betalenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
denk ik ook zoals ik al zei ze staan gewoon te springen om beta`s
klopt ze willen veel en roepen dat er tekorten zijn maar er zelf iets aan doen ho maarquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:31 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
maar daar weigeren ze dan wel voor te betalen![]()
Sinds wanneer is ontopic reageren een kutkick?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef Fastmatti het volgende:
Wat kut-kick
Een kut-kick bestaat nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef Fastmatti het volgende:
Wat kut-kick
Kwaliteit komt altijd bovendrijven ook als je beta bentquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vind nog steeds hetzelfde als ik een maand geleden vond. Beta's worden ondergewaardeerd en onderbetaald. Nederland blaatland![]()
Inderdaad, dit was gewoon een kwalikick.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Een kut-kick bestaat nietZeker niet als iemand een EG-topic reanimeert
![]()
Betastudies behoren tot de zwaarste studies, maar worden ZWAAR ondergewaardeerd. Je wordt bijna met de nek aangekeken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Fastmatti het volgende:
Ik vind nog steeds hetzelfde als ik een maand geleden vond. Beta's worden ondergewaardeerd en onderbetaald. Nederland blaatland![]()
Je bent in ieder geval een nerdquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Betastudies behoren tot de zwaarste studies, maar worden ZWAAR ondergewaardeerd. Je wordt bijna met de nek aangekeken.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |