abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:31:27 #1
8369 speknek
Another day another slay
pi_49915585
Yokoso! Welkom in het Japan topic!

[hier ontbreekt nog een leuk plaatje]

Wat informatie over Japan en hoe je er komt:

Informatieve websites:
  • Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
  • Japan De echte Wikipedia-site over Japan.


    Internationale vliegvelden:
  • vliegveld Tokyo (Narita)


    Topics in Travel forum at Fok! over Japan:
  • Japan deel 1

  • Japan deel 2

  • Japan deel 3

  • Japan deel 4

  • Japan / Nippon / Nihon deel 5


    Ambassades:
    Japanse ambassade in Nederland:
    Tobias Asserlaan 2
    2517 KC Den Haag
    Tel: 070-3469544
    http://www.nl.emb-japan.go.jp/

    Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
    Shibakoen 3-6-3
    Minato-ku, Tokyo, 105-0011
    Tel: 03-5776-5400
    http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

    Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
    Twin 21 MID Tower
    33rd Floor
    Shiromi 2-1-61
    Chuo-ku
    Osaka City, 540-6133
    Tel: 06-6944-7272
    http://www.oranda-cg.or.jp


    Gezondheid:
    Vaccinaties zijn voor gewone reizen niet noodzakelijk (http://www.lcr.nl/)


    FAQ

    Studeren/stage in Japan door xienix84

    Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

    Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

    Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

    Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso een beurs (die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

    Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op 'homestay Japan', dan vind je vast wel wat.
  • They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      woensdag 30 mei 2007 @ 08:33:08 #2
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_49915604
    Wat een ramp is typen op een Japans toetsenbord toch ook .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 09:06:30 #3
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_49916203
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 08:33 schreef speknek het volgende:
    Wat een ramp is typen op een Japans toetsenbord toch ook .
    Het ziet er anders goed uit. Mooie OP.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_49916424
    TVP! Japan
      woensdag 30 mei 2007 @ 10:54:04 #5
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_49919458
    toffe OP, ik zal eens kijken of ik binnenkort iets over die Railpass kan typen
    The line is a dot to you!
    pi_49920223
    tvp!
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      woensdag 30 mei 2007 @ 12:03:16 #7
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_49922095
    Deel 6 alweer !
    Wat is trouwen de Wikipedia link van het Japan topic?
    pi_49928663
    Kansai Airport vliegen ook aardig wat vluchten heen zover ik weet.
      donderdag 31 mei 2007 @ 06:24:02 #9
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_49953385
    Net tijdens de les:
    De leerlingen moesten opschrijven "I love ~" of "I like ~" en ipv ~ een vak.
    Vervolgens een paar leerligen naar het bord gestuurd, de eerste schreef op: "I love meth"
    Heb haar maar niet verteld wat 'meth' is.
      donderdag 31 mei 2007 @ 06:27:28 #10
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_49953389
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 31 mei 2007 @ 11:21:41 #11
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_49958709
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 06:27 schreef speknek het volgende:
    whehe

    OP wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Japan
    Arigatou, mijn avondeten van vanavond is trouwens Lawson Okonomiyaki,
    Zag er best lekker uit in de winkel...... niet te vreten ! Kauwgom pannekoek met yakisoba erdoorheen. erg smerig

    Vraag:
    Ik hoorde net dat de oom van mijn vriendin is overleden. Moet ik nu een kaartje sturen in zo'n speciale envelop of is dat alleen voor de begrafenis. Moet ik uberhaupt wel iets sturen?

    [ Bericht 16% gewijzigd door Binsentu op 31-05-2007 13:48:21 ]
      donderdag 31 mei 2007 @ 17:10:28 #12
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_49970395
    Geen idee. Ik dacht even in mijn cultureshock! boekje te kijken, maar daar staat het ook alleen over de begrafenis en de envelop daarvoor inderdaad. Kun je het niet aan je vriendin vragen?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 1 juni 2007 @ 05:38:42 #13
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_49989318
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 17:10 schreef speknek het volgende:
    Kun je het niet aan je vriendin vragen?
    Ik vind het een beetje vreemd om haar te vragen "moet ik jullie een kaartje sturen?". Ik zal hier op school wel eens aan de engels leraar vragen.
      vrijdag 1 juni 2007 @ 05:50:50 #14
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_49989326
    oh hehe ok. Dacht dat het kaartje bedoeld was voor het gezin van de oom.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 1 juni 2007 @ 06:32:58 #15
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_49989377
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 17:10 schreef speknek het volgende:
    Geen idee. Ik dacht even in mijn cultureshock! boekje te kijken, maar daar staat het ook alleen over de begrafenis en de envelop daarvoor inderdaad. Kun je het niet aan je vriendin vragen?
    Hee cool, die heb ik ook...
    Volgens mij stond er ook in dat als je een cadeuatje wilt geven, je het in blauw of groen pakpapier moet inpakken.

    En volgens mij is het zo dat je een gruwelijk hoog bedrag geeft als je naar de begrafenis gaat en (als het goed is) de helft daarvan weer terugkrijgt.
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 1 juni 2007 @ 08:16:50 #16
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_49989964
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 06:32 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Hee cool, die heb ik ook...
    Volgens mij stond er ook in dat als je een cadeuatje wilt geven, je het in blauw of groen pakpapier moet inpakken.

    En volgens mij is het zo dat je een gruwelijk hoog bedrag geeft als je naar de begrafenis gaat en (als het goed is) de helft daarvan weer terugkrijgt.
    EDIT: Hier had ik toch iets getypt? Vreemd

    [ Bericht 10% gewijzigd door Binsentu op 01-06-2007 14:09:47 ]
    pi_49990444
    Ik denk opzich dat je het je vriendin moet kunnen vragen. Het is gewoon een gebruik waar je niet eerder mee geconfronteerd bent.

    Maar het hangt ook heel erg samen met de relatie tot de overledene. Je krijgt niet een deel van het geld terug maar een bedankje voor je steun waarvan de kosten afhangen van het bedrag dat je hebt gegeven. Bij Daiso in Sendai(in Ichibancho) hing vorig jaar een kaart met welke envelop voor welke gelegenheid plus het bedrag wat "verwacht" wordt, afhankelijk van je relatie met de overledene. Die zal je vast wel ergens kunnen vinden.
      maandag 4 juni 2007 @ 10:29:26 #18
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50084451
    Zit je nu ook in Tokyo, Doodkapje?

    Nog zin om een keer wat af te spreken (en Binsentu?), of wil je je vriendin dat niet aandoen? .

    Aanstaande vrijdag ga ik voor een weekje naar Kyoto/Nara, ben benieuwd .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50099099
    Ha, net terug van Tokyo! Wat een stad! Ongelofelijk! Volgend jaar moet ik echt terug, maar dan voor een maand of twee. Heerlijk!

    Wat foto's: http://www.sadocles.nl/Tokyo/index.htm
      dinsdag 5 juni 2007 @ 03:14:54 #20
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50116210
    edit- never mind . Dacht dat je alleen in Akasaka en Akihabara was geweest, maar ik zag de Home > als één link, in plaats van twee. Mooie foto's maak je .

    [ Bericht 42% gewijzigd door speknek op 05-06-2007 03:58:17 ]
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 5 juni 2007 @ 04:06:17 #21
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50116420
    Holy crap, je panorama's . Ik zie OP materiaal! Hoe maak je die? Is daar een goed programma voor?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50117036
    Die foto van de brug is werkelijk schitterend.
      dinsdag 5 juni 2007 @ 09:04:42 #23
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50117831
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 18:28 schreef NegaSado het volgende:
    Ha, net terug van Tokyo! Wat een stad! Ongelofelijk! Volgend jaar moet ik echt terug, maar dan voor een maand of twee. Heerlijk!

    Wat foto's: http://www.sadocles.nl/Tokyo/index.htm
    hee, ik zie dat je mijn tip hebt gebruikt (http://www.sadocles.nl/Tokyo/pages/Antennes%20van%20City%20Hall.htm)

    Erg mooie foto's, mijn complimenten.
      Eindredactie Games dinsdag 5 juni 2007 @ 12:19:48 #24
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50123290
    is het eigelijk mogelijk om in tokyo,kyoto,osaka een mogelijkheid om een dag- en weekpas voor het openbaar vervoer te kopen?
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_50125660
    Danku allen!
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 04:06 schreef speknek het volgende:
    Holy crap, je panorama's . Ik zie OP materiaal! Hoe maak je die? Is daar een goed programma voor?
    Wat is OP?
      dinsdag 5 juni 2007 @ 14:06:46 #26
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50126544
    Ik trek echt alleen maar idioten aan lijkt het wel. Zit net lekker in de trein met een goed boek op de weg terug naar huis, gaat er een amerikaan van middelbare leeftijd naast me zitten heel hard tegen me aan zitten praten over een joodse samenzwering om de wereld over te nemen. Volgens hem waren alle "Japs" (ik schaamde me dood!) nepjoden (net als alle communisten) en zaten we heel binnenkort in een 3e wereldoorlog. Ik heb zijn gebraak een half uur moeten aanhoren.
    Echt, het verhaal ging werkelijk nergens over. Zijn vader had volgens hem de code geschreven voor de Tomahawk raketten, maar hij was alcoholist en toen hadden een paar duitsers zijn code gestolen. Hoe verzint ie het ! Ik denk eerder dat zijn vader seks met zijn zus heeft gehad.
      dinsdag 5 juni 2007 @ 16:54:23 #27
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_50131877
    En toen zei jij tegen hem aan het einde: " Hey! Go Fuck yourself "
      woensdag 6 juni 2007 @ 06:39:01 #28
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50151914
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 13:40 schreef NegaSado het volgende:
    Wat is OP?
    De opening post, de eerste post van een topic.
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 14:06 schreef Binsentu het volgende:
    Ik trek echt alleen maar idioten aan lijkt het wel. Zit net lekker in de trein met een goed boek op de weg terug naar huis, gaat er een amerikaan van middelbare leeftijd naast me zitten heel hard tegen me aan zitten praten over een joodse samenzwering om de wereld over te nemen. Volgens hem waren alle "Japs" (ik schaamde me dood!) nepjoden (net als alle communisten) en zaten we heel binnenkort in een 3e wereldoorlog. Ik heb zijn gebraak een half uur moeten aanhoren.
    Echt, het verhaal ging werkelijk nergens over. Zijn vader had volgens hem de code geschreven voor de Tomahawk raketten, maar hij was alcoholist en toen hadden een paar duitsers zijn code gestolen. Hoe verzint ie het ! Ik denk eerder dat zijn vader seks met zijn zus heeft gehad.
    Damn, ben je mooi klaar mee . Afwimpelen lukte dus niet?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      woensdag 6 juni 2007 @ 06:39:16 #29
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50151916
    Gaan we nog verhuizen naar KAA trouwens, of houden we het hier?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50152301
    Ah, ok. Nou, pak maar wat je hebben wilt voor de OP.

    De panorama's zijn gemaakt met een programma genaamd Arcsoft panorama maker. Dit is niet de beste out there, maar hij is snel. Kwaliteit laat soms wat te wensen over maar it gets the job done fast. Ik denk dat je hem wel ergens kunt downloaden, anders heb ik hem hier ook wel voor je. Zelfs een kind kan de was doen met dat programma.
    pi_50260164
    'Japan vergrijst spectaculair'
    quote:
    (08-06-2007)

    TOKIO - Over nog geen vijftig jaar wordt Japan een uitermate vergrijsde maatschappij, waar 40 procent van de bevolking 65 jaar of ouder is. Nu is dat nog ongeveer 20 procent. Dat staat in een regeringsrapport over de demografische trends in het land.

    Japan is nu ook al het meest vergrijsde land ter wereld, en de groei van de pensioengerechtigde inwoners verloopt sneller dan in andere landen.

    Het rapport adviseert mensen te stimuleren en te helpen om langer door te werken. Ook moeten gepensioneerden geïnteresseerd worden in het beter plannen van de tijd na hun pensionering, zo meldde vrijdag het Japanse persbureau Kyodo.

    Levendiger

    Op deze manier moet de maatschappij "levendiger" worden gemaakt. Het rapport voorspelt dat in 2055 op iedere gepensioneerde 1,3 werkende Japanner staat. Nu ligt de verhouding nog op 1 op de 3,3.

    (c) ANP

    (nu.nl)
    Death Makes Angels of us all
    And gives us wings where we had shoulders
    Smooth as raven' s claws...
      Eindredactie Games zaterdag 9 juni 2007 @ 09:53:40 #32
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50262559
    moet je eigelijk als vrouw je hoofd en knieen bedekt hebben in boedistische tempels?
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_50263776
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 09:53 schreef donald_dick het volgende:
    moet je eigelijk als vrouw je hoofd en knieen bedekt hebben in boedistische tempels?
    Volgens mij niet.
    pi_50285853
    F 04 --> F4 van Hana Yori Dango flower 4
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_50288346
    Lol, Ik heb m'n nick van ergens anders.
      zondag 10 juni 2007 @ 02:59:19 #36
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50289383
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 09:53 schreef donald_dick het volgende:
    moet je eigelijk als vrouw je hoofd en knieen bedekt hebben in boedistische tempels?
    De gemiddelde in ieder geval niet. Hoofdbedekking zullen ze sowieso niet aan doen btw. Maar als je tempels gaat bezoeken, dan zijn die waarschijnlijk open voor het publiek. En als ze open voor het publiek zijn dan betekent dat hier dat het zeer toeristisch is, en je dus in je toeristenkleren rond kunt lopen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50296179
    Japan, oeh hier wil ik meelezen ... ben toch van plan om ooit in Japan te gaat studeren/werken/wonen. Vooral studeren, om mee te beginnen, maar moet de universiteit en opleiding nog uitkiezen (ook in Nederland, zit pas in 5 VWO).
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      Eindredactie Games zondag 10 juni 2007 @ 13:55:16 #38
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50296259
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 02:59 schreef speknek het volgende:

    [..]

    De gemiddelde in ieder geval niet. Hoofdbedekking zullen ze sowieso niet aan doen btw. Maar als je tempels gaat bezoeken, dan zijn die waarschijnlijk open voor het publiek. En als ze open voor het publiek zijn dan betekent dat hier dat het zeer toeristisch is, en je dus in je toeristenkleren rond kunt lopen.
    oke, das mooi om te weten, want toen ik samen met me vriendin in Turkij en Marokko was, was het verlpicht om in moskeeën je hoofd en knieën te bedekken als je vrouw was. met zoiets moet je tch wel rekeninghouden als je ernaar toe gaat
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      zondag 10 juni 2007 @ 15:13:35 #39
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50298263
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 13:55 schreef donald_dick het volgende:

    [..]

    oke, das mooi om te weten, want toen ik samen met me vriendin in Turkij en Marokko was, was het verlpicht om in moskeeën je hoofd en knieën te bedekken als je vrouw was. met zoiets moet je tch wel rekeninghouden als je ernaar toe gaat
    De meeste Japanners zijn sowieso seculair. Veel japanners kunnen je niet eens het verschil vertellen tussen een "shrine" en een "tempel" (shrine is Shinto, tempel is Boeddhistisch) Ze hebben wel veel bijgeloof is me opgevallen, maar dat is volgens meer traditie dan dat ze het zelf daadwerkelijk geloven.
      Eindredactie Games zondag 10 juni 2007 @ 16:32:39 #40
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50300554
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:13 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    De meeste Japanners zijn sowieso seculair. Veel japanners kunnen je niet eens het verschil vertellen tussen een "shrine" en een "tempel" (shrine is Shinto, tempel is Boeddhistisch) Ze hebben wel veel bijgeloof is me opgevallen, maar dat is volgens meer traditie dan dat ze het zelf daadwerkelijk geloven.
    ow, ik wist niet eens dat daar vershcil in zat en ik dacht dat ik me goed ingelezen had ik had nog wel 1 vraagje:
    Nou kan je op Narita Airport al openbaar vervoer passen kopen voor Tokyo, bestaat ook zoiets voor Kyoto, Osaka en Hiroshima? nou is het openbaar vervoer van Hiroshima en Kyoto niet zo spectaculair, maar je bent natuurlijk hollander
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_50301296
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:13 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    De meeste Japanners zijn sowieso seculair. Veel japanners kunnen je niet eens het verschil vertellen tussen een "shrine" en een "tempel" (shrine is Shinto, tempel is Boeddhistisch) Ze hebben wel veel bijgeloof is me opgevallen, maar dat is volgens meer traditie dan dat ze het zelf daadwerkelijk geloven.
    Inderdaad. Ze pikken overal wat van mee. Bruiloften zijn vaak feestelijk en in shinto-christelijke stijl. Een begrafenis dan weer boeddhistisch. Erg boeiende cultuur en inderdaad met veel bijgeloof, goodluck charms etc.

    Binsentu, hoe zat het nu met het geld wat je moest geven bij een begrafenis? Is het gelukt?
      zondag 10 juni 2007 @ 17:55:25 #42
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50303008
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef donald_dick het volgende:
    ow, ik wist niet eens dat daar vershcil in zat en ik dacht dat ik me goed ingelezen had ik had nog wel 1 vraagje:
    Nou kan je op Narita Airport al openbaar vervoer passen kopen voor Tokyo, bestaat ook zoiets voor Kyoto, Osaka en Hiroshima? nou is het openbaar vervoer van Hiroshima en Kyoto niet zo spectaculair, maar je bent natuurlijk hollander
    Ja die zijn er, kijk hier: http://www.japan-guide.com/e/e2359.html voor meer informatie.
    Maar ze lijken me niet echt voordelig. Meestal haal je die bedragen bij lange na niet. Koop in Tokyo gewoon een Suica kaart en rijd daar mee rond. In Kyoto is een dagbuskaart misschien handig, Osaka zou ik niet weten. Als je alles binnen een of twee weken doet, is de JR Rail Pass misschien wel aan te raden, dan heb je ook alle reisjes tussen de steden betaald (maar volgens mij niet de subways). Bedenk wel dat je die in Nederland nog moet kopen, bijvoorbeeld bij een reisbureau, dan krijg je een receipt en kun je hem op Narita ophalen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      Eindredactie Games zondag 10 juni 2007 @ 23:00:00 #44
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50314853
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 17:55 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Ja die zijn er, kijk hier: http://www.japan-guide.com/e/e2359.html voor meer informatie.
    Maar ze lijken me niet echt voordelig. Meestal haal je die bedragen bij lange na niet. Koop in Tokyo gewoon een Suica kaart en rijd daar mee rond. In Kyoto is een dagbuskaart misschien handig, Osaka zou ik niet weten. Als je alles binnen een of twee weken doet, is de JR Rail Pass misschien wel aan te raden, dan heb je ook alle reisjes tussen de steden betaald (maar volgens mij niet de subways). Bedenk wel dat je die in Nederland nog moet kopen, bijvoorbeeld bij een reisbureau, dan krijg je een receipt en kun je hem op Narita ophalen.
    die hebben we al voor 3 weken lang. we zijn van plan om 4 weken door japan te vertoeven. lekker relaxed aandoen en hier en daar nog een oude vriend op te zoeken

    De OV passen voor touristen kosten voor tokyo 980 yen voor 2 dagen. aangezien al een enkeltje snel 190 yen kost, heb je het er wel snel uit als je een beetje door de stad crosset, denken we..
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      maandag 11 juni 2007 @ 02:18:32 #45
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50319160
    ja dat klopt wel, je bent waarschijnlijk iets meer dan duizend per twee dagen kwijt. Maar dat is dus een ToMe kaart voor Tokyo Metro, daarmee kun je niet op de Toei lijnen. Het hangt er een beetje af van waar je in Tokyo zit, maar het gebruik van de Toei Oedo en Toei Asakusa line kan best nog wel eens nuttig zijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 11 juni 2007 @ 03:15:54 #46
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50319433
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 16:56 schreef xienix84 het volgende:

    [..]


    Binsentu, hoe zat het nu met het geld wat je moest geven bij een begrafenis? Is het gelukt?
    Ik ben niet naar de begrafenis zelf geweest en ik heb het aantal leraren gevraagd en die zeiden dat ik niets hoefden te doen. Ik heb haar dus gewoon persoonlijk gecondoleerd. Bleek trouwens niet echt een fijne aangelegenheid te zijn geweest. Haar oom had zich namelijk opgehangen en is door zijn zoon gevonden. Hij was een paar jaar geleden gedeeltelijk verlamd geraakt door een beroerte en schaamde zich dat zijn familie voor hem moest zorgen. Dus heeft hij er zelf een eind aan gemaakt.

    Iets vrolijker nieuws:
    Ik ga in de zomervakantie naar Okinawa met m'n vriendin. We zijn nu nog aan het zoeken naar goedkope vluchten, maar tis allemaal een beetje duur. 50.000 (hoogseizoen) vind ik toch best veel geld voor een vlucht. Jammergenoeg is Augustus de enige tijd dat ik kan gaan. Iemand hier al eens in Okinawa geweest?
    Het enige wat ik weet is dat het accent voor de meeste inlanders moeilijk te verstaan is, er veel amerikanen zitten en dat het er warm is.
      Eindredactie Games maandag 11 juni 2007 @ 08:42:20 #47
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50320697
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 02:18 schreef speknek het volgende:
    ja dat klopt wel, je bent waarschijnlijk iets meer dan duizend per twee dagen kwijt. Maar dat is dus een ToMe kaart voor Tokyo Metro, daarmee kun je niet op de Toei lijnen. Het hangt er een beetje af van waar je in Tokyo zit, maar het gebruik van de Toei Oedo en Toei Asakusa line kan best nog wel eens nuttig zijn.
    ik zit er 2 keer, 1 keer in in hotel bij metrostation Kayabacho en 1 bij Akasaka-Mitsuke metrostation. En ik wil graag me voetjes een beetje sparen
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_50344265
    Hoi ^^

    Ik ben een enorme fan van Japan! Volgend jaar (2008) ga ik de taal studeren op het OTC in Maastricht. Ik ben erg geinteresseerd in alles dat met Japan te maken heeft. De muziek (Japanse pop vooral) vind ik geweldig en ook manga & anime vind ik sugoi ^^ Ik ben nieuw in dit forum dus misschien kom ik een beetje dom over Gomen!

    Dit topic ga ik in ieder geval in de gaten houden :3
    L です
    pi_50349778
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 18:28 schreef NegaSado het volgende:
    Ha, net terug van Tokyo! Wat een stad! Ongelofelijk! Volgend jaar moet ik echt terug, maar dan voor een maand of twee. Heerlijk!

    Wat foto's: http://www.sadocles.nl/Tokyo/index.htm


    Ik heb zojuist even alle Japanse foto's van je beken en ik moet zeggen dat ik werkelijk genoten heb. Je foto's zijn echt prachtig om te zien. Het laat ook heel goed het dagelijks leven op straat zien in Japan.

    Arigatou voor die foto's! Ik hoop gauw meer van je te zien ^^
    L です
      dinsdag 12 juni 2007 @ 12:40:37 #51
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_50368449
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 10:29 schreef speknek het volgende:
    Zit je nu ook in Tokyo, Doodkapje?

    Nog zin om een keer wat af te spreken (en Binsentu?), of wil je je vriendin dat niet aandoen? .

    Aanstaande vrijdag ga ik voor een weekje naar Kyoto/Nara, ben benieuwd .
    Hee cool! Ik zit nu in Kyoto en morgen gaan we naar Nara... overmorgen slapen in een tempel-hotelletje (shukubo) in Koya-san en daarna weer naar Sendai.

    Ik ben 22, 23 en 24 juni nog in Tokyo, dus als jullie nog iets willen afspreken, dan graag de 23e.

    Afgelopen zes dagen in kyoto doorgebracht en een dagje in de bergen (Hira-san) gehiked... echt ubermooi. Anyway... ik kijk niet zo heel vaak op het forum nu vanwege het reizen, maar PM me anders maar als jullie nog in Tokyo/Nara of weet ik het willen afspreken!
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 12 juni 2007 @ 15:10:35 #52
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50373955
    Ha Nara ben ik gister geweest, echt super trouwens! Maar we hebben een iets te druk schema hier om af te spreken, maar ik denk dat de 23e wel kan. Je zult er dan wel geen tijd meer voor hebben, maar we zijn vandaag in Fushimi Inari geweest, en dat was ook echt supertof, echt een aanrader!
    Zit trouwens in een Ryokan, erg cool . Laat weten hoe de shukubo is, dat wil ik ook nog wel een keertje doen...
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50388497
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef Lawliet het volgende:

    [..]



    Ik heb zojuist even alle Japanse foto's van je beken en ik moet zeggen dat ik werkelijk genoten heb. Je foto's zijn echt prachtig om te zien. Het laat ook heel goed het dagelijks leven op straat zien in Japan.

    Arigatou voor die foto's! Ik hoop gauw meer van je te zien ^^
    Graag gedaan! Ik zou graag meer willen uploaden, maar ik heb al mot met men hosting service die vinden dat ik teveel bandwith verbruik.
    pi_50388912
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 21:52 schreef NegaSado het volgende:

    [..]

    Graag gedaan! Ik zou graag meer willen uploaden, maar ik heb al mot met men hosting service die vinden dat ik teveel bandwith verbruik.
    Ze zijn echt geweldig mooi! Heb ze gisteravond laat allemaal bekeken, wow nu wil ik helemaal graag naar Japan ... moet alleen nog even sparen en volwassen worden (hihi leuk ook die foto's van die meiden) Maar ben jij fotograaf ofzo?
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_50389357
    Niet beroeps, alleen voor hobby.

    Ik ben technisch gezien ook nog niet volwassen (20 ) maar gewoon geweest. Ik heb eigenlijk er niet eens voor gespaard. Ik wilde al zo lang naar Tokyo, maar niemand wilde mee. Dus uiteindelijk maar gewoon als zombie naar het reisburo gegaan en dat ticket geboekt. Toen stond ik 500 euro rood of zoiets, en ik had nog 3 maanden om te werken. Dat maar veel gedaan. Et voila, nu ben ik alweer thuis, en lijkt het net of het nooit heeft plaatsgevonden. Gelukkig heb ik veel foto's waar ik bij kan wegdromen.
    pi_50390022
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 22:09 schreef NegaSado het volgende:
    Niet beroeps, alleen voor hobby.

    Ik ben technisch gezien ook nog niet volwassen (20 ) maar gewoon geweest. Ik heb eigenlijk er niet eens voor gespaard. Ik wilde al zo lang naar Tokyo, maar niemand wilde mee. Dus uiteindelijk maar gewoon als zombie naar het reisburo gegaan en dat ticket geboekt. Toen stond ik 500 euro rood of zoiets, en ik had nog 3 maanden om te werken. Dat maar veel gedaan. Et voila, nu ben ik alweer thuis, en lijkt het net of het nooit heeft plaatsgevonden. Gelukkig heb ik veel foto's waar ik bij kan wegdromen.
    Heb je dan toevallig ook een reisschema ofzo, van waar je bent geweest? Of naam van een reisbureau? Ik wil die reis heel graag over een paar jaar maken (zit nu zelfs nog op school, en woon nog thuis, dus dat gaat voorlopig niet lukken, met alleen een krantenwijk als inkomsten) en ben nu al helemaal dingen aan het bekijken ...

    Hoe duur was die reis, en hoe lang was je dan weg? Ben echt heel erg benieuwd naar reisdetails.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_50390643
    Ik ben alleen maar in Tokyo geweest, 13 dagen. Ook nog uitstapjes naar Kamakura en Yokohama zoals je kunt zien. Ik had wel een plan in mijn hoofd, maar toen ik de 2e dag wéér de weg kwijt was geraakt had ik die opgegeven en ben maar gewoon gaan doen waar ik zin in had. Ik kan je wel zeggen, als je gaat, ga dan géén 2 weken. Ga langer. Ik heb in 2 weken nog geen 50% gezien van wat ik had willen doen. Komt ook vanwege de aardige mensen in het hotel en de dozijnen vrienden die je maakt als je alleen reist, maar dan nog. Inclusief weg-kwijt-zijn-tijd heb je zeker wel 3 á 4 weken nodig.

    Volgend jaar wil ik het ruimer doen. 3 weken Tokyo, dan 2 weken Japan doorkruisen met Rail Pass, en dan nog eens 3 weken Tokyo.

    Naam van reisburo is D-reizen, maar ik heb eigenlijk alles zelf geregeld. Voor mijn ticket was ik 950 kwijt, voor mijn hotel (13 nachten) 270. Maar dat was dan een budget hotel. Overigens uitstekende tent. Juyoh hotel in Asakusa. Ze hebben kleine 1 persoonskamertjes met daarin een matras met deken, een tafeltje, tv en koelkast. Meer had ik niet nodig.
    Dan heb je nog kosten van het dagelijks leven daar. Eten en dergelijke kan je zo duur maken als je wilt. OV kan duur zijn, maar ook goedkoop. Ligt eraan hoe vaak je gebruik maakt van de metro. Ik heb in die 2 weken vooral gebruik gemaakt van passnet kaartje, een prepaid card van 5000 yen (ook in 1000 yen en 3000 yen variant te krijgen) die telkens het aantal yen berekent wat je gebruikt per rit. Mooie aan deze kaart is dat je hem nagenoeg overal kan gebruiken (Behalve bij JR, want dat is geen metro). Ik heb uiteindelijk 2 van die 5000 yen kaartjes gekocht en nog wat losse tickets, dus 13000 yen heb ik er wel doorheen gejaagd (iets van 90 euro, meen ik).

    Als je ook nog van de muziek houdt en zooi mee wilt noemen moet je ook een goed gevulde portomonnee meenemen, want de CDs / DVDs zijn er niet veel goedkoper dan hier. Geld vloog uit men handen daar. Maar goed, ook dat hangt af van hoe gek je bent.

    Leuke aan Tokyo vond ik dat er genoeg gratis dingen te doen zijn. Veel torens hebben gratis observatoria (ironisch is dat op de torens waar je niet voor hoeft te betalen je vaak alleen bent, terwijl de torens waar je voor moet dokken wachtrijen hebben). Dingen als mensen kijken in Harajuku en meefeesten in Yoyogi park zijn ook gratis. Free stuff everywhere! Voor een Nederlander dus een hemel.

    Maar goed, ga maar door met sparen, ik ben ook weer begonnen. Voor volgend jaar. Sakura.
      woensdag 13 juni 2007 @ 02:46:19 #58
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_50397485
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 15:10 schreef speknek het volgende:
    Ha Nara ben ik gister geweest, echt super trouwens! Maar we hebben een iets te druk schema hier om af te spreken, maar ik denk dat de 23e wel kan. Je zult er dan wel geen tijd meer voor hebben, maar we zijn vandaag in Fushimi Inari geweest, en dat was ook echt supertof, echt een aanrader!
    Zit trouwens in een Ryokan, erg cool . Laat weten hoe de shukubo is, dat wil ik ook nog wel een keertje doen...
    Cool! Ik kan je Sanjusangendo in Kyoto erg aanraden als je daar nog niet bent geweest en voor de rest de kelder (baarmoeder van de boeddha oid) in Kiyomizudera.

    Hoop dat het weer een beetje meezit!
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      woensdag 13 juni 2007 @ 02:58:36 #59
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50397565
    Voor diegenen die nu in Japan zitten:
    Haal de paraplu's en regenkleding maar uit de kast !
    Kocho sensei (schoolhoofd) vertelde me net dat het regenseizoen begint vanaf morgen.
    Vandaag is het heerlijk weer, 29 graden en geen wolkje aan de hemel, maar vanaf morgen word het dus 3 a 4 weken een natte bende.
    Kan me nog van vorig jaar herrineren dat ik nergens mijn kleren kon drogen, alles 24 uur per dag nat en klam was en dat ik er na 3 dagen al genoeg van had.
    Heb er echt geen zin in


    EDIT: Ging vandaag geld pinnen en kreeg toen de Y2000 briefjes ! Ik heb ze al eens eerder gehad, maar gaf ze toen meteen weer uit. DItmaal houd ik ze. Zijn best zeldzaam.
    Ook meteen maar een fotootje ervan gemaakt:






    [ Bericht 24% gewijzigd door Binsentu op 13-06-2007 13:22:19 ]
      woensdag 13 juni 2007 @ 15:21:27 #60
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50412513
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 02:46 schreef Doodkapje het volgende:
    Cool! Ik kan je Sanjusangendo in Kyoto erg aanraden als je daar nog niet bent geweest en voor de rest de kelder (baarmoeder van de boeddha oid) in Kiyomizudera.

    Hoop dat het weer een beetje meezit!
    Ah crap! Kiyomizudera heb ik vanmiddag gedaan, maar we waren behoorlijk laat en hebben er snel doorheen gerend.. Geen kelder gezien .

    Ha NegaSado, het klopt dat je nog genoeg in Tokyo te doen hebt zelfs na twee weken. Maar nog eens zes weken aan sightseeing, lijkt me enigszins overkill . Ik zou dan iets langer door Japan touren. Maar goed, Tokyo is inderdaad fantastisch. Voor de volgende keer is het misschien wel handiger een Suica kaart te nemen, dat is net zoals de Passnet kaart een prepaid kaart die je in alle metro's kunt gebruiken, maar ook voor alle JR lijnen (alhoewel ze hier in Kyoto een of andere PitaPa hebben, grmbl), en zeker de JR Yamanote lijn is heel handig om alle leuke delen van Tokyo te bereiken. (nouja dat, maar vooral die IC poortjes waar je alleen maar je kaart langs hoeft te halen zijn uberleet)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50426688
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 22:36 schreef NegaSado het volgende:
    -heel verhaal -

    Als je ook nog van de muziek houdt en zooi mee wilt noemen moet je ook een goed gevulde portomonnee meenemen, want de CDs / DVDs zijn er niet veel goedkoper dan hier. Geld vloog uit men handen daar. Maar goed, ook dat hangt af van hoe gek je bent.

    -heel verhaal -
    Oh bedankt ... dat is wel handige info denk ik ja

    Ik ben inderdaad ook helemaal gek op de muziek, vooral de rock, en was eigenlijk van plan om vantevoren op een of andere manier te kijken of ik ergens een concert kan vinden van een van de bands die ik wel leuk vind maar dat moet dan wel een engelse site zijn, want ik spreek of lees geen Japans xD. (ja een paar woordjes, die ik heb opgepikt uit de anime)

    Ik wil graag over een paar jaar gaan, als meisje van 17 ga ik niet zelf door Japan lopen, en ik zou de reis dan samen met mijn vriend maken, die ook helemaal gek is van Japan en de muziek, en mij heeft aangespoord anime te gaan kijken . Maar dan willen we wel weten wat we gaan doen he
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_50428126
    Concerten kun je vergeten, tenzij je er iemand kent die al ruim van tevoren de kaartjes wilt halen. Als je concerten van Japanse rockbands leuk vindt, kun je beter kijken wat er in eigen omgeving is. Er spelen geregeld Japanse bands in bijvoorbeeld Utrecht (waar laatst Ayabie, Calmando Qual en Despairs Ray te zien waren), vaak tegen spotprijsjes (CQ was bijvoorbeeld 13 euro o.O).

    Je hebt in Harajuku een leuk winkeltje waar ze een heleboel rock muziek verkopen, daar kun je echt alles vinden (ik iig wel). De grotere department stores zijn nog schuwer met de alternatieve-scene dan wij in NL, dus daar vind je voornamelijk buitenlandse muziek en j-pop (hiphop scene is er enorm, zo kreeg ik het idee).

    En Speknek, ik zal de volgende keer eens kijken naar die Suica kaartjes. Ik was onder de indruk dat die JR-only waren. Ach, weer wat geleerd.
      woensdag 13 juni 2007 @ 23:05:49 #63
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50431543
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 21:57 schreef NegaSado het volgende:

    En Speknek, ik zal de volgende keer eens kijken naar die Suica kaartjes. Ik was onder de indruk dat die JR-only waren. Ach, weer wat geleerd.
    Sinds 13 maart is dat veranderd. Je kan nu je Suica/Pasmo gebruiken in bussen, JR stations en Tokyo metro stations.
      donderdag 14 juni 2007 @ 02:11:07 #64
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50436767
    Oh 13 maart pas! Ik dacht begin dit jaar. Wij werden ook toen we aankwamen (eind april) aangeraden een Passnet en een Suica kaart te kopen voor de metro's en treinen resp., pas na een week kwamen we erachter dat de Suica het ook gewoon deed in de metro.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50437326
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 02:58 schreef Binsentu het volgende:
    Voor diegenen die nu in Japan zitten:
    Haal de paraplu's en regenkleding maar uit de kast !
    Kocho sensei (schoolhoofd) vertelde me net dat het regenseizoen begint vanaf morgen.
    Vandaag is het heerlijk weer, 29 graden en geen wolkje aan de hemel, maar vanaf morgen word het dus 3 a 4 weken een natte bende.
    Kan me nog van vorig jaar herrineren dat ik nergens mijn kleren kon drogen, alles 24 uur per dag nat en klam was en dat ik er na 3 dagen al genoeg van had.
    Heb er echt geen zin in


    EDIT: Ging vandaag geld pinnen en kreeg toen de Y2000 briefjes ! Ik heb ze al eens eerder gehad, maar gaf ze toen meteen weer uit. DItmaal houd ik ze. Zijn best zeldzaam.
    Ook meteen maar een fotootje ervan gemaakt:

    [afbeelding]


    [afbeelding]
    Hmm...regenseizoen? Het was snikheet toen ik er was in Japan (2004), de oudjes moesten paraplu dragen tegen de hitte, ging zelf ook bijna van mijn stokkie!!

    Wel was er een aarbevingseizoen , ieder dag wel wat, dat niet alleen, veel typhoons en andere rampen waren er (misschien bedoelde hij dat?)!

    Geloof niet veel meer in wat japanners roepen, een zuchtje wind is al typhoon (beetje scheveningen gevoel).

    Maar met modderschuivelingen moet je wel rekening mee houden! De grond in bergen daar is een beetje los!! Had een keer geluk namelijk dat het bij mij niet gebeurt was, was een paar minuten achter me dat er wat autos en huizen werden verzwolgen, en dan rij je daar met brommertje...zag dat pas later op het nieuws!!..

    Gaan die 2000 yens eruit? gelukkig nog wat bewaard hehe....
      donderdag 14 juni 2007 @ 04:01:59 #66
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50437392
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 03:26 schreef Kampai het volgende:

    [..]

    Hmm...regenseizoen? Het was snikheet toen ik er was in Japan (2004), de oudjes moesten paraplu dragen tegen de hitte, ging zelf ook bijna van mijn stokkie!!

    Wel was er een aarbevingseizoen , ieder dag wel wat, dat niet alleen, veel typhoons en andere rampen waren er (misschien bedoelde hij dat?)!

    Geloof niet veel meer in wat japanners roepen, een zuchtje wind is al typhoon (beetje scheveningen gevoel).

    Maar met modderschuivelingen moet je wel rekening mee houden! De grond in bergen daar is een beetje los!! Had een keer geluk namelijk dat het bij mij niet gebeurt was, was een paar minuten achter me dat er wat autos en huizen werden verzwolgen, en dan rij je daar met brommertje...zag dat pas later op het nieuws!!..

    Gaan die 2000 yens eruit? gelukkig nog wat bewaard hehe....
    Rond Juni heeft Japan een regenseizoen, die duurt meestal een kleine maand. Ik weet niet wanneer jij er was?
    Eind augustus, september is het typhoonseizoen. En typhoons vind ik trouwens schitterend. Natuurlijk niet zo leuk als je huis word weggeblazen, maar een beetje natuurgeweld kan ik wel waarderen. De meeste typhoons komen trouwens voor in het zuiden (Okinawa enzo.) Dan zie je bijna dagelijks een af andere idioot van een reporter met een parapluutje aan de kade staan die voor de camera word weggeblazen.
    Kan we nog herrineren dat 2 jaar geleden in Augustus het hele centrum van Tokyo onder water stond door een typhoon. Zag toen beelden van mensen die tot hun knieen in het water stonden in Shibuya, erg bizar.

    Die 2000Y briefjes zijn al sinds 2000 in gebruik, maar zijn helemaal niet populair aangezien ze over het algemeen niet worden geaccepteerd door automaten. Dit is de 2e keer dat ik er eentje kreeg. Ze gaan er trouwens niet uit, blijft gewoon een legaal betaalmiddel.
    pi_50437418
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 04:01 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Rond Juni heeft Japan een regenseizoen, die duurt meestal een kleine maand. Ik weet niet wanneer jij er was?
    Eind augustus, september is het typhoonseizoen. En typhoons vind ik trouwens schitterend. Natuurlijk niet zo leuk als je huis word weggeblazen, maar een beetje natuurgeweld kan ik wel waarderen. De meeste typhoons komen trouwens voor in het zuiden (Okinawa enzo.) Dan zie je bijna dagelijks een af andere idioot van een reporter met een parapluutje aan de kade staan die voor de camera word weggeblazen.
    Kan we nog herrineren dat 2 jaar geleden in Augustus het hele centrum van Tokyo onder water stond door een typhoon. Zag toen beelden van mensen die tot hun knieen in het water stonden in Shibuya, erg bizar.

    Die 2000Y briefjes zijn al sinds 2000 in gebruik, maar zijn helemaal niet populair aangezien ze over het algemeen niet worden geaccepteerd door automaten. Dit is de 2e keer dat ik er eentje kreeg. Ze gaan er trouwens niet uit, blijft gewoon een legaal betaalmiddel.
    Ik was daar in april tot november 2004, erg leuke tijd! Was er ook eerder geweest! Typhoons vond ik best leuk nadat het gebeurt was, erg mooi gezicht in de lucht. Maakte ook veel mee in weer, plaatselijk stortbui (terwijl er overal zonnig is) kwam ik af en toe tegen, dat je van top tot teen gewoon doorweekt bent, beetje jammer!

    Haha, dat van drie, geen twee jaar geleden weet ik van een vriend die toen in Tokyo was , was absoluut niet fijn voor hem idd!!

    Modderschuivelingen kan je gewoon weinig tegen doen, maar wou zeggen dat ik best geluk had.
    pi_50438164
    Het blijft heerlijk hier jullie verhalen te lezen, foto's te kijken etc!! Hoe schiet t trouwens op met de OP Weinig tijd en veel ah reizen zeker?

    Overigens vond ik in Sendai het regenseizoen wel meevallen. Ik ben dan ook niet echt een zonpersoon(eind juli/augustus pfffff) en moest toch naar universiteit. Ik was wel verknocht aan mijn bij Coop gekochte regenjas. Wat ik leuk vond in het regenseizoen; naar het strand. Gigantische golven, weinig mensen, niet té warm, heeeerlijk

    Is iemand van jullie al naar Amanohashidate geweest? Een eind vanuit Kyoto, moeilijk te komen, maar prachtig! En voor de mensen die er studeren, hoe reizen jullie? Bus? local train(juu hachi kippu?) of shinkansen(duuur!).
      donderdag 14 juni 2007 @ 16:01:56 #69
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50453433
    Ik heb vandaag een leuke yukata gekocht ^_^. Alleen ik krijg die obi maar niet leuk dichtgeknoopt... Weet iemand een duidelijke uitleg? (voor een simpele knoop)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 14 juni 2007 @ 17:04:52 #70
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50456150
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 08:18 schreef xienix84 het volgende:

    Is iemand van jullie al naar Amanohashidate geweest? Een eind vanuit Kyoto, moeilijk te komen, maar prachtig! En voor de mensen die er studeren, hoe reizen jullie? Bus? local train(juu hachi kippu?) of shinkansen(duuur!).
    Hoe ik naar mijn werk ga:
    Ik sta op om 6:00.
    <ochtend rituelen>
    Stap op de fiets om 6:50
    Om 7:00 kom ik aan op <Anegasaki station> (Gebruik hiervoor abonnement (kun je op je Suica laten zetten): Anegasaki <-> Shin-Narashino Y14.000 p/m)
    Trein (Uchibo lijn) vertrekt om 7:05
    7:19: Trein komt aan op <Soga station>
    <overstap>
    7:27: Trein (Keiyo lijn) vertrekt
    7:44: Arriveer op de eindbestemming <Shin-Narashino station>
    <lopen>
    Rond 8:00 kom ik aan op school.

    Trouwens, mijn vriendin vertelde me dat 1 van de 3 mooiste plekjes in Japan bij Sendai ligt. Namelijk Matsushima. Zijn jullie daar al eens naartoe geweest?
    Voor de geïnteresseerden, dit zijn ze alle 3: http://www.japan-guide.com/e/e2250.html
    pi_50466476
    Het lijkt me idd erg mooi!
    Ik zal het proberen te onthouden voor volgend jaar (als ik naar Japan ga)
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      vrijdag 15 juni 2007 @ 02:00:00 #72
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50473998
    Mijn ochtendritueel: word wakker om 8.30, blijf rotten tot 9.15. Douchen, aankleden, etc. Rond kwart over tien loop ik de deur uit, iets voor half elf kom ik het lab binnen (woon in een appartement op de campus). Oh het leven is zo zwaar hier .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50474146
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 16:01 schreef speknek het volgende:
    Ik heb vandaag een leuke yukata gekocht ^_^. Alleen ik krijg die obi maar niet leuk dichtgeknoopt... Weet iemand een duidelijke uitleg? (voor een simpele knoop)
    succes...kambate neh?...

    .
      vrijdag 15 juni 2007 @ 02:17:56 #74
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50474216
    Ha dat is meer voor vechtsporten, overigens ook voor het eerst dat ik het zie dat de uiteindes achterlangs gaan, maar een yukata heeft een grotere band, dus daar werkt die knoop niet echt.. Maar toch bedankt .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50475148
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 02:00 schreef speknek het volgende:
    Mijn ochtendritueel: word wakker om 8.30, blijf rotten tot 9.15. Douchen, aankleden, etc. Rond kwart over tien loop ik de deur uit, iets voor half elf kom ik het lab binnen (woon in een appartement op de campus). Oh het leven is zo zwaar hier .
    Belachelijk, kan je niet uitslapen tot 09.45 ! maar heb hetzelfde kleed op mijn muur hangen en weet ook niet hoe ik de obi moet knopen! ben dus benieuwd....

    Ook heb ik vast vrienden gemailt in Japan gevraagd hoe je dit moet knopen, hopend dat ik je hiermee je vraag kan beantwoorden!
      vrijdag 15 juni 2007 @ 04:07:34 #76
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50475189
    Hey supertof! Bedankt!
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50475435
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 17:04 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Trouwens, mijn vriendin vertelde me dat 1 van de 3 mooiste plekjes in Japan bij Sendai ligt. Namelijk Matsushima. Zijn jullie daar al eens naartoe geweest?
    Voor de geïnteresseerden, dit zijn ze alle 3: http://www.japan-guide.com/e/e2250.html
    Ja erg dicht bij Sendai, ik ben er nog eens heen gefietst(op mijn bak met mandje).. was zo´n 40Km heen...prachtig! Ik ben denk ik zo'n 5x in Matsushima geweest, sowieso alle seizoenen zijn weer even geweldig. En toen met die fietstoch ook wat uitzichtpunten buiten Matsushima gaan bekijken. Maar inderdaad zo ontzettend mooi! En rustig! Aanrader, mooie tempels ook.
    pi_50475438
    En over de Obi, er zijn heel erg veel verschillende manieren. Daarboven is meer voor vechtsporten, of eventueel een yukata in een onsen. Maar als je zo'n knoop legt in een drie meter lange obi schiet t niet op. Daar moet je weer anders voor knopen, zodat je echt meer een strik achter op je rug krijgt. Leuk om te leren!

    Mijn vriendin is ook in een natsukimono(zomerkimono) aangekleed door een echt kimonosensei. Echt geweldig! Haar Obi was zo'n 6 meter lang, drie keer rond t lichaam, invouwen en dan een strik met linten waarbij de linten bijna tot de grond hingen... wauw...!
    pi_50510883
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 06:12 schreef xienix84 het volgende:
    En over de Obi, er zijn heel erg veel verschillende manieren. Daarboven is meer voor vechtsporten, of eventueel een yukata in een onsen. Maar als je zo'n knoop legt in een drie meter lange obi schiet t niet op. Daar moet je weer anders voor knopen, zodat je echt meer een strik achter op je rug krijgt. Leuk om te leren!

    Mijn vriendin is ook in een natsukimono(zomerkimono) aangekleed door een echt kimonosensei. Echt geweldig! Haar Obi was zo'n 6 meter lang, drie keer rond t lichaam, invouwen en dan een strik met linten waarbij de linten bijna tot de grond hingen... wauw...!
    M'n vriendin zit op kimonoles Maarja als vrouw zijnde is een kimono ook nog wel echt veel werk enzo.

    In een yukata maakte ik altijd gewoon een standaardknoop ofzo...
    leven als een koning
    pi_50514332
    Ja toen mijn vriendin werd aangekleed in die natsukimono, hebben we daar 1,5 uur(!!!!!) gezeten!. Was wel echt helemaal prachtig hoor. Daarna gaan rondlopen op een van de drukste straten in Sendai (Jozenji Dori) en mijn hele camera volgeschoten. Veel leuke commentaren van Japanners trouwens, veel lachen, zeggen hoe mooi ze eruit zag etc. Helemaal niet het idee 'daar heb je weer zo'n gaijin in kimono' wat je soms ziet.

    Sowieso tijdens de zomertijd liep ik meestal (buiten schooltijd) in mijn Jimbe en gingen we naar het vuurwerk en tanabata in yukata. Alle internationale studenten trouwens, wel helemaal geweldig.

    *mist Japan
      zaterdag 16 juni 2007 @ 14:54:11 #81
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50519796
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 11:05 schreef xienix84 het volgende:
    Ja toen mijn vriendin werd aangekleed in die natsukimono, hebben we daar 1,5 uur(!!!!!) gezeten!. Was wel echt helemaal prachtig hoor. Daarna gaan rondlopen op een van de drukste straten in Sendai (Jozenji Dori) en mijn hele camera volgeschoten. Veel leuke commentaren van Japanners trouwens, veel lachen, zeggen hoe mooi ze eruit zag etc. Helemaal niet het idee 'daar heb je weer zo'n gaijin in kimono' wat je soms ziet.

    Sowieso tijdens de zomertijd liep ik meestal (buiten schooltijd) in mijn Jimbe en gingen we naar het vuurwerk en tanabata in yukata. Alle internationale studenten trouwens, wel helemaal geweldig.

    *mist Japan
    Toen ik in Kusatsu was liep echt iedereen rond in een yukata met geta. Geta's lopen echt heel vreemd, maar na een tijdje went het en ze zien er best cool uit.

    Gisteren ben ik wezen drinken tot de zon opkwam en dat was vroeger dan ik dacht. Al om 3:30 kun je de ochtendschemering zien. Ze moeten hier maar eens zomer/wintertijd invoeren.
      zondag 17 juni 2007 @ 02:54:46 #82
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50537223
    Ja die zonsopgang en ondergang slaat hier nergens op. Hun tijdzone klopt al niet (is te vroeg), en dan ook nog geen zomertijd.. Om vier uur worden hier de kraaien naast ons raam wakker .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 17 juni 2007 @ 05:13:36 #83
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50538191
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 02:54 schreef speknek het volgende:
    Ja die zonsopgang en ondergang slaat hier nergens op. Hun tijdzone klopt al niet (is te vroeg), en dan ook nog geen zomertijd.. Om vier uur worden hier de kraaien naast ons raam wakker .
    haha, die kraaien ja. Vooral in Tokyo word je daar gek van. Iemand vertelde me eens dat ze soms mensen aanvallen. En zij zijn ook de reden dat je je afval niet de avond van te voren buiten mag zetten. In het begin begreep ik niet waarom, totdat ik een keer de volgende dag naar buiten liep en ik mijn chipszakken 200 meter verderop nog tegenkwam

    Trouwens, als je goed luistert zeggen ze soms "Fuuck !"
      maandag 18 juni 2007 @ 14:58:36 #84
    19643 reneejepeetje
    life's hard, and so am I-
    pi_50578393
    Hallo allemaal
    binnekort ga ik naar Japan, en nou vroeg ik me af... hebben jullie boeken als aanraders om te lezen daar? Boeken die goed binnen de omgeving passen?

    thnx!

    sorry typo

    [ Bericht 6% gewijzigd door reneejepeetje op 18-06-2007 15:40:44 ]
    never made it as a whise girl, couldn't cut it as a poor girl steeling
    pi_50583968
    Zoek je iets als Travel Guides? Of gewonen boeken?
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_50587534
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 05:13 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    haha, die kraaien ja. Vooral in Tokyo word je daar gek van. Iemand vertelde me eens dat ze soms mensen aanvallen. En zij zijn ook de reden dat je je afval niet de avond van te voren buiten mag zetten. In het begin begreep ik niet waarom, totdat ik een keer de volgende dag naar buiten liep en ik mijn chipszakken 200 meter verderop nog tegenkwam

    Trouwens, als je goed luistert zeggen ze soms "Fuuck !"
    Ze graaien ook eten uit de afvalbakken in parken. Dat heb ik nog op de film staan. In Amerikaanse steden gebeurd dit ook, maar dan door eekhoorns.
      maandag 18 juni 2007 @ 19:45:59 #87
    19643 reneejepeetje
    life's hard, and so am I-
    pi_50588341
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 17:32 schreef SureZal het volgende:
    Zoek je iets als Travel Guides? Of gewonen boeken?
    leesboeken, travel guides heb ik genoeg, zoek iets om ontspannen te kunnen lezen tijdens het reizen
    never made it as a whise girl, couldn't cut it as a poor girl steeling
      maandag 18 juni 2007 @ 19:52:26 #88
    47809 ikookhier
    >hijdiehieris<
    pi_50588624
    [sub]tvp]/sub]
    Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
    *Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
    GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
    Pax & Pry Free download
    pi_50599688
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 19:45 schreef reneejepeetje het volgende:

    [..]

    leesboeken, travel guides heb ik genoeg, zoek iets om ontspannen te kunnen lezen tijdens het reizen
    Boeken van Mishima, of Haruki Murakami zijn erg goed. Verder de biografie van Mineko Iwasaki(de Geisha op wie memoires of a geisha is gebaseerd, alleen dan haar eigen verhaal.)

    Verder

    Een van mijn favorieten, maar misschien leuker en interessanter om te lezen als je er geweest bent, aangezien je jezelf er dan meer van kan voorstellen(nog meer als je er lange tijd bent geweest).
    -'The Japanese mind' van Roger Davies

    Verder nog mooie boeken.
    -'de waterhandel', J.M.Morley

    -'De knoppen breken', Kenzaburo Oë
    -'A Personal matter', Kenzaburo Oë
    '(Kenzaburo Oë is de winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur 1994)

    -'N.P.", Banana Yoshimoto

    -'The Makioka Sisters', Junichiro Tanizaki(aanrader!)

    -'In de tijdmachine door Japan; de Hofreis van het jaar 2000', Rudi Kousbroek (over de 400-jarige relatie Nederland-Japan)

    -'Japan; het enigma van de macht', K. van Wolferen (over het machtstelsel van Japan) (moeilijke materie

    -'Tokio', Mo Hayder (maar meer omdat het zich in Japan afspeelt)

    -'Dagboek van een Geisha', Arthur Golden

    -'Tekkels in Tokio; Gids voor Hedendaags Japan', Freek Vossenaar

    e.v.a.

    [ Bericht 1% gewijzigd door xienix84 op 19-06-2007 09:39:50 ]
      dinsdag 19 juni 2007 @ 09:26:39 #90
    19643 reneejepeetje
    life's hard, and so am I-
    pi_50604601
    dank!!
    hier kan ik wel even mee vooruit ik ga eens in de boekhandel kijken

    super
    never made it as a whise girl, couldn't cut it as a poor girl steeling
    pi_50630490
    In Aug zit ik 3 weken in Tokyo, zeer spannend!.

    Mocht je een beetje cheape vlucht willen boeken, ik raad je Finnair aan, vetrek vanaf Dusseldorf.
    Ik heb mn ticket geboekt van 5 aug tot de 24e en was 830 kwijt, dus is wel goed te doen.

    Ik verblijf in het Oak Hostel te Ueno district in een 4-male dorm a zon 11,50 euri per nacht.
    http://www.oakhotel.co.jp/english/

    Mochten er nog mensen rond die tijd in Tokyo zijn. Een meeting is altijd gezellig!
    pi_50679334
    Japan!!
    Ik wil ook over een paar jaar emigreren naar japan.
    Maar wil even rustig aan doen. Over een maand begin ik met chinese lessen.
    Als het me bevalt wil ik later japans leren en over enkele jaren erheen verhuizen
    Maja, moet wel eerst goed geregelt zijn met inkomen etc.
    Gr
    Patrick
      donderdag 21 juni 2007 @ 07:06:37 #93
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50680273
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 01:37 schreef Patrick86Hoensbroek het volgende:
    Japan!!
    Ik wil ook over een paar jaar emigreren naar japan.
    Maar wil even rustig aan doen. Over een maand begin ik met chinese lessen.
    Als het me bevalt wil ik later japans leren en over enkele jaren erheen verhuizen
    Maja, moet wel eerst goed geregelt zijn met inkomen etc.
    Gr
    Patrick
    Japans is makkelijker dan Chinees. En aan Chinees heb je helemaal niets. De kanji mag dan wel in grote lijnen hetzelfde zijn, maar zowieso spreek je het anders uit en gebruiken ze een compleet andere taalstructuur.
    Ik raad je aan om meteen met Japans te beginnen. Japans spreken is niet zo moeilijk als dat het lijkt.
    Ik woon nu een jaar in Japan en ik kan je alleen het advies geven dat je er goed over moet nadenken of je er wilt wonen. Vakantie en er daadwerkelijk wonen zijn 2 heel verschillende dingen.
      donderdag 21 juni 2007 @ 08:26:29 #94
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50680925
    Oeps, tis al bijna de 23ste. Ik vind het nog wel leuk om wat af te spreken, jullie? (gewoon zeggen als je geen tijd/zin hebt hoor).
    Geen idee alleen wanneer en of Doodkapje nog op internet komt. Iemand voorkeuren voor een plek? Ben zelf nog nooit echt uitgeweest hier, dus ik zou geen leuke dingen weten .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 06:40:05 #95
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50717017
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 08:26 schreef speknek het volgende:
    Oeps, tis al bijna de 23ste. Ik vind het nog wel leuk om wat af te spreken, jullie? (gewoon zeggen als je geen tijd/zin hebt hoor).
    Geen idee alleen wanneer en of Doodkapje nog op internet komt. Iemand voorkeuren voor een plek? Ben zelf nog nooit echt uitgeweest hier, dus ik zou geen leuke dingen weten .
    Roep maar een datum.
    We kunnen denk ik het beste afspreken in Shibuya (Hachiko square). In Shibuya is altijd wel wat te doen en Harajuku is op loopafstand.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 06:43:42 #96
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50717034
    Nouja Doodkapje kon alleen morgen dacht ik, is dus wel wat kort dag. Zat zelf inderdaad ook aan Shibuya/Harajuku te denken. Mogen vriendinnen ook mee?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 07:47:59 #97
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50717284
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 06:43 schreef speknek het volgende:
    Nouja Doodkapje kon alleen morgen dacht ik, is dus wel wat kort dag. Zat zelf inderdaad ook aan Shibuya/Harajuku te denken. Mogen vriendinnen ook mee?
    Tuurlijk ! Hoe meer zielen enzo.
    Morgen heb ik jammergenoeg ouderdag op school, dus moet ik hier aanwezig zijn. Ga samen met een paar andere leraren/leraressen een demonstratieles geven aan de ouders
      vrijdag 22 juni 2007 @ 08:18:12 #98
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_50717537
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 06:43 schreef speknek het volgende:
    Nouja Doodkapje kon alleen morgen dacht ik, is dus wel wat kort dag. Zat zelf inderdaad ook aan Shibuya/Harajuku te denken. Mogen vriendinnen ook mee?
    Hee Jongens,

    Sorry dat ik het even heb laten afweten, maar ik kan nog wel. Ik zit nu in het K&s House Hostel in Asakusa. Zondag ga ik weer naar Sendai, dus als jullie nog willen morgen (de 23e) ... graag.

    Mijn laptop is gecrasht, dus ik kon helaas niet meer zo makkelijk op internet (en ja... ik ben 500+ foto's kwijtgeraakt, maar mijn stage-data heb ik zorgvuldig gebackuped).

    PM me maar als jullie nog steeds willen. Morgenmiddag check ik mijn berichtjes wel weer, dus als jullie een hapje willen eten 's avonds zou dat wel leuk zijn.

    EDIT: trouwens... ik breng mijn vriendin 's ochtends naar Narita en ben tegen een uurtje of 13:00 weer terug in Asakusa, dus als jullie eerder willen kan dat ook. Ik heb helaas geen mobieltje, dus als jullie willen dat ik jullie bel, moet je maar je nummer PM'en...

    [ Bericht 16% gewijzigd door Doodkapje op 22-06-2007 08:25:27 ]
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 22 juni 2007 @ 08:28:34 #99
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50717671
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 07:47 schreef Binsentu het volgende:
    Tuurlijk ! Hoe meer zielen enzo.
    Morgen heb ik jammergenoeg ouderdag op school, dus moet ik hier aanwezig zijn. Ga samen met een paar andere leraren/leraressen een demonstratieles geven aan de ouders
    Hmm bummer. 's Avonds ook?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 08:33:30 #100
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50717727
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 08:18 schreef Doodkapje het volgende:
    Mijn laptop is gecrasht, dus ik kon helaas niet meer zo makkelijk op internet (en ja... ik ben 500+ foto's kwijtgeraakt, maar mijn stage-data heb ik zorgvuldig gebackuped).
    Daaaaaaaamn . Dat is ook onze grote angst, temeer omdat onze laptop behoorlijke kuren begint te vertonen. Hadden al wel dvds gekocht om de foto's op te backuppen, maar tot nu toe te lui geweest om te doen. Vanavond dus het eerste wat ik doe .
    quote:
    PM me maar als jullie nog steeds willen. Morgenmiddag check ik mijn berichtjes wel weer, dus als jullie een hapje willen eten 's avonds zou dat wel leuk zijn.
    Ik ken op zich in Harajuku wel een leuk restaurantje, Fujimamas. Shibuya zou ik niet zo weten.
    quote:
    EDIT: trouwens... ik breng mijn vriendin 's ochtends naar Narita en ben tegen een uurtje of 13:00 weer terug in Asakusa, dus als jullie eerder willen kan dat ook. Ik heb helaas geen mobieltje, dus als jullie willen dat ik jullie bel, moet je maar je nummer PM'en...
    Zelf ook geen mobiel, maar zal eventueel m'n thuisnummer wel PM'en.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 13:49:11 #101
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_50727469
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 08:33 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Daaaaaaaamn . Dat is ook onze grote angst, temeer omdat onze laptop behoorlijke kuren begint te vertonen. Hadden al wel dvds gekocht om de foto's op te backuppen, maar tot nu toe te lui geweest om te doen. Vanavond dus het eerste wat ik doe .
    [..]

    Ik ken op zich in Harajuku wel een leuk restaurantje, Fujimamas. Shibuya zou ik niet zo weten.
    [..]

    Zelf ook geen mobiel, maar zal eventueel m'n thuisnummer wel PM'en.
    Backuppen die zooi! Ik had die middag ook DVDs gekocht en die avond ging ie down voordat ik nog kon branden,... extra zuuuur...

    Maar goed... als jullie nog willen eten oid, waar zullen we afspreken? Weten jullie een makkelijk herkenningspunt?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      vrijdag 22 juni 2007 @ 14:18:12 #102
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50728534
    *peins* *overweeg*
    Ik kan wel komen, maar dan kom ik meteen van mijn werk uit. Ik ben denk ik klaar rond 5 uur. Niemand verteld me iets, dus het zou best kunnen dat ik om 3 uur al klaar ben of pas om 6 uur.
    Ik zal jullie even mijn mobiel nummer PM'en.
    pi_50748540
    hey hey daar!

    ik probeer een guestroom te reserveren in Tokyo, maar je kunt alleen kijken of ze op het moment beschikbaar zijn... Waarom lukt het mij niet om normaal een kamer te reserveren (voor een maand)? ik heb het geprobeerd op meerdere websites, maar het lukte mij niet
      zaterdag 23 juni 2007 @ 02:11:41 #104
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50751585
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 00:06 schreef JoPiDo het volgende:
    hey hey daar!

    ik probeer een guestroom te reserveren in Tokyo, maar je kunt alleen kijken of ze op het moment beschikbaar zijn... Waarom lukt het mij niet om normaal een kamer te reserveren (voor een maand)? ik heb het geprobeerd op meerdere websites, maar het lukte mij niet
    Uhmmm, geen flauw idee. Wij beheren geen websites van Japanse guesthouses
    http://www.sakura-house.com al geprobeerd?
    pi_50753637
    Ik zit vanaf 2 augustus 2007 een week in Tokyo. Lachen
      zaterdag 23 juni 2007 @ 16:59:48 #106
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50762508
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 00:06 schreef JoPiDo het volgende:
    hey hey daar!

    ik probeer een guestroom te reserveren in Tokyo, maar je kunt alleen kijken of ze op het moment beschikbaar zijn... Waarom lukt het mij niet om normaal een kamer te reserveren (voor een maand)? ik heb het geprobeerd op meerdere websites, maar het lukte mij niet
    Guesthouses zou ik niet weten, maar toen ik een keer wat wilde reserveren voor Kyoto, ging heel veel via de International Tourism Center of Japan. Daar moet je je voor registreren, maar je hebt wel veel meer hotels tot je beschikking waar je kunt reserveren. Misschien ook voor de guesthouse die je zoekt?
    http://www.itcj.jp/
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50784248
    ik heb verschillende hostels geboekt en ik kan niet wachten om te gaan

    ik hoop dat ik een beetje mensen ontmoet daar, maar dat zal wel vanzelf gaan als het mee zit
    pi_50784259
    de eerste nacht heb ik een duur hotel geboekt in Akihabara
    pi_50784266
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 09:40 schreef jeoren het volgende:
    Ik zit vanaf 2 augustus 2007 een week in Tokyo. Lachen
    Weekje naar Japan?
      zondag 24 juni 2007 @ 13:41:40 #110
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50785185
    Op kanaal 8 nu K-1 in Amsterdam ArenA
    pi_50785562
    Hoe ziet het schoolsysteem van Japan er uit?
    Hebben ze o.a een VMBO, HAVO, en VWO? Laatst hoorde ik nog dat Havo het minimale is in Japan, klopt dit?
    pi_50786428
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 13:52 schreef F04 het volgende:
    Hoe ziet het schoolsysteem van Japan er uit?
    Hebben ze o.a een VMBO, HAVO, en VWO? Laatst hoorde ik nog dat Havo het minimale is in Japan, klopt dit?
    Basisschool van 6 tot 12
    Junior High 12-15
    High school 15-18

    Zie ook: http://www.uchiyama.nl/
      zondag 24 juni 2007 @ 14:24:05 #113
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50786524
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 13:41 schreef Binsentu het volgende:
    Op kanaal 8 nu K-1 in Amsterdam ArenA
    Ik zag het net ja. Wel jammer, ik was voor The Beast. Nog op tijd thuis gekomen gister?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50787175
    Probleem met scholen in Japan is dat 1) leerlingen die bovengemiddeld zijn, niet de kans krijgen zich te profileren. Krijgen geen kans op creativiteit, want alles moet gelijk zijn. en 2) leerlingen die onder gemiddeld zijn krijgen weinig aandacht en ik dacht dat blijven-zitten ook nooit gebeurd, maar dat weet ik niet zeker.

    Maar Binsentu, jij zal er vast meer van weten Is dit bovenstaande inderdaad zo(zo heb ik t geleerd bij mijn vak 'japanese education'.) en ook dat private schools in Japan een lager niveau hebben dan gewone? En dat kinderen vaak na school nog naar een cram school gaan om te studeren?

    Ik lees de laatste tijd wel vaak in het Japanse nieuws dat high school leerlingen steeds vaker zelfmoord plegen. Dan wel vanwege de grote studiedruk in de laatste jaren, of door pesten etc. Slechte zaak...

    Hebben jullie nou nog afgesproken in Tokyo trouwens?
    pi_50788362
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 14:45 schreef xienix84 het volgende:
    Probleem met scholen in Japan is dat 1) leerlingen die bovengemiddeld zijn, niet de kans krijgen zich te profileren. Krijgen geen kans op creativiteit, want alles moet gelijk zijn. en 2) leerlingen die onder gemiddeld zijn krijgen weinig aandacht en ik dacht dat blijven-zitten ook nooit gebeurd, maar dat weet ik niet zeker.

    Maar Binsentu, jij zal er vast meer van weten Is dit bovenstaande inderdaad zo(zo heb ik t geleerd bij mijn vak 'japanese education'.) en ook dat private schools in Japan een lager niveau hebben dan gewone? En dat kinderen vaak na school nog naar een cram school gaan om te studeren?

    Ik lees de laatste tijd wel vaak in het Japanse nieuws dat high school leerlingen steeds vaker zelfmoord plegen. Dan wel vanwege de grote studiedruk in de laatste jaren, of door pesten etc. Slechte zaak...

    Hebben jullie nou nog afgesproken in Tokyo trouwens?
    Wat ik ervan heb gehoord is dat slechte leerlingen in de zomervakantie naar school moeten.
      zondag 24 juni 2007 @ 16:27:19 #116
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50790196
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 14:45 schreef xienix84 het volgende:
    Probleem met scholen in Japan is dat 1) leerlingen die bovengemiddeld zijn, niet de kans krijgen zich te profileren. Krijgen geen kans op creativiteit, want alles moet gelijk zijn. en 2) leerlingen die onder gemiddeld zijn krijgen weinig aandacht en ik dacht dat blijven-zitten ook nooit gebeurd, maar dat weet ik niet zeker.

    Maar Binsentu, jij zal er vast meer van weten Is dit bovenstaande inderdaad zo(zo heb ik t geleerd bij mijn vak 'japanese education'.) en ook dat private schools in Japan een lager niveau hebben dan gewone? En dat kinderen vaak na school nog naar een cram school gaan om te studeren?

    Ik lees de laatste tijd wel vaak in het Japanse nieuws dat high school leerlingen steeds vaker zelfmoord plegen. Dan wel vanwege de grote studiedruk in de laatste jaren, of door pesten etc. Slechte zaak...

    Hebben jullie nou nog afgesproken in Tokyo trouwens?
    Of prive scholen slechter zijn weet ik niet, maar prive scholen hebben wel meer aanzien. Wat het dus weer makkelijker maakt om op betere universiteiten te komen.

    Wat ik kan vertellen is alleen van toepassing op JR high schools, aangezien ik daar meer van weet omdat ik daar werk.
    Zittenblijven is niet mogelijk, ik weet nog dat bij de diplomauitreiking er studenten waren die ik nog nooit had gezien. Dat zijn dus probleemleerlingen die nooit komen.
    Iedereen gaat naar dezelfde school. Op mijn vorige school zaten er ook een paar autistische kinderen. Je kunt ze wel naar een speciale school sturen, maar dat kost veel geld.
    Ik was zelfs een keer op een elementary school waar een meisje zat die het syndroom van Down had. Wat mij dan weer opviel was dat haar klasgenootjes daar helemaal geen probleem mee hadden en haar behandelde als elke andere student.
    Leerplichtig ben je totdat je JR high school hebt afgemaakt.
    Aangezien IEDEREEN een diploma krijgt voor tenminste JR high school, doen veel kinderen nog extra activeiten, denk bijv aan sporten, of meedoen met kankkyo iinkai (die doen oud papier ophalen e.d.)
    Die dingen staan allemaal op je diploma en vergroten je kans om op een goede high school terecht te komen.

    In Nederland is school een groot deel van je leven als kind. In Japan ís het je leven. De meeste leerlingen komen rond 7:30 aan op school, gaan vervolgens sporten en na de lessen hebben ze nog zogenaamde Club Activities, wat meestal nog tot 19:00 duurt. Hierna gaan er nog veel kinderen naar Juku voor extra lessen. Tijd om te spelen is er niet echt. Ook niet in het weekend. Zaterdag en Zondag worden er meestal sportwedstrijden georganiseerd tegen andere scholen. Na-schoolse activiteiten zijn trouwens verplicht.

    Stel je nu eens voor dat je gepest word op school. In Nederland ben je na school klaar en hoef je de pesters niet meer te zien. In Japan zie je elke dag en de hele tijd. Dat moet echt vreselijk zijn.
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Ik zag het net ja. Wel jammer, ik was voor The Beast. Nog op tijd thuis gekomen gister?
    Jazeker ! Waar blijft de foto van de eerste Fok! Japan meet trouwens?
    Was erg gezellig en nogmaals mijn excuses aan Eric en Inge. Kl*te ATM's ook in Japan. De volgende keer betaal ik.
    pi_50791650
    Och, van 7.30 tot 19.00 op school, dat lijkt mij pas erg. Je krijgt dus daar ook te eten zeker. Dan kan je beter een school geen school meer noemen, maar een tehuis.

    Wat is in Japan dan HBO, HAVO, VMBO? Er zijn een hoop die naar de uni gaan, maar zijn er ook leerlingen die geen motivatie hebben, of een laag IQ hebben. Wat word er met die soort leerlingen gedaan?
    Misschien dat even iemand een schematje kan maken zoals dit, maar dan in de japanse evrsie.


    Bron: wikipedia.

    Wat moet ik mezelf voorstellen bij het schoolniveau van een ''high school''. Is dat nou op HAVO niveau of zijn er daar ook VMBO scholen?

    [ Bericht 53% gewijzigd door F04 op 24-06-2007 17:45:29 ]
    pi_50804585
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 13:12 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Weekje naar Japan?
    Nee, ook nog 2 weken rondreizen.. Fuji beklimmen, Kobe, Nagano, Hiroshima..
    pi_50809608
    quote:
    Och, van 7.30 tot 19.00 op school, dat lijkt mij pas erg. Je krijgt dus daar ook te eten zeker. Dan kan je beter een school geen school meer noemen, maar een tehuis.

    Wat is in Japan dan HBO, HAVO, VMBO? Er zijn een hoop die naar de uni gaan, maar zijn er ook leerlingen die geen motivatie hebben, of een laag IQ hebben. Wat word er met die soort leerlingen gedaan?
    Misschien dat even iemand een schematje kan maken zoals dit, maar dan in de japanse evrsie.
    Wat Binsentu al zei; leerlingen met een laag IQ (zoals bv Down) zitten tussen gewone kinderen in en ongemotiveerde leerlingen komen vaak gewoon niet opdagen(behalve soms of bij de diploma uitreiking. Geen niveaus dus. Het schijnt een steeds vaker voorkomend probleem te zijn dat leerlingen schijt aan alles hebben en dus slagen zonder een opleiding te hebben gehad. Volgens mij kan je door wat er gezegd is, best zelf een schema opstellen (met bv als extra: cram schools, slechts bestemd voor keihard studeren voor examens) en een verschil tussen private en public schools. Ik zou het voor je doen, maar ik heb geen tijd.

    Op wikipedia kan je via zoeken naar 'japanese education' ook een heel eind komen.

    Overigens heb ik het nagekeken, en het zijn niet de private schools die slechter zijn, maar de private universities.
    pi_50813033
    Over een kleine 7 weken ga ik met 2 vrienden voor het eerst Japans grond gebied betreden in Shimonoseki ( Ligt in het westen van Honshu ) via de ferry uit Korea. Vanaf daar zijn we van plan om 7 dagen door Japan heen te reizen met een JR Pass met eindstation Tokyo en daar blijven we dan nog een weekje. 7 dagen is heel erg kort om rond te reizen maar wat MOET je echt gezien hebben ? ( Heb al wat dingen die ik wil zien maar er zullen vast dingen zijn die ik over het hoofd zie )

    Vanaf Tokyo moeten we nog naar Hong Kong vliegen en daar moet de ticket nog voor geboekt worden. Heeft iemand enig idee of Lastminute enigszins mogelijk is en of dat redelijk betaalbaar is ?

    Als ik de ticket namelijk nu bestel kost het

    756 voor een enkele en 394 Euro voor een retour ( WTF )
    Dan zouden we dus een retourtje halen zonder ooit terug te gaan.
    pi_50813610
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 05:43 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Wat Binsentu al zei; leerlingen met een laag IQ (zoals bv Down) zitten tussen gewone kinderen in en ongemotiveerde leerlingen komen vaak gewoon niet opdagen(behalve soms of bij de diploma uitreiking. Geen niveaus dus. Het schijnt een steeds vaker voorkomend probleem te zijn dat leerlingen schijt aan alles hebben en dus slagen zonder een opleiding te hebben gehad. Volgens mij kan je door wat er gezegd is, best zelf een schema opstellen (met bv als extra: cram schools, slechts bestemd voor keihard studeren voor examens) en een verschil tussen private en public schools. Ik zou het voor je doen, maar ik heb geen tijd.

    Op wikipedia kan je via zoeken naar 'japanese education' ook een heel eind komen.

    Overigens heb ik het nagekeken, en het zijn niet de private schools die slechter zijn, maar de private universities.
    Die ongemotiveerde leerlingen krijgen wel een diploma, maar ze hebben amper kans om op een goede universiteit te komen, omdat ze voor die universiteiten wel een voorexamen moeten maken om een kans te hebben bij die universiteit.
    pi_50813749
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 11:04 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    Die ongemotiveerde leerlingen krijgen wel een diploma, maar ze hebben amper kans om op een goede universiteit te komen, omdat ze voor die universiteiten wel een voorexamen moeten maken om een kans te hebben bij die universiteit.
    Ja precies... maar ik hoor ook dat veel jongeren zich nergens iets van aantrekken. Geschiedenis, Japanse cultuur. En dat ze ook na high school niet willen werken, rondhangen etc. Veel oudere mensen maken zich zorgen.. ze zijn bang dat de Japanse cultuur gaat verdwijnen.
    pi_50815092
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 11:25 schreef Bowny het volgende:
    Visa voor China regel je bij de vele CTS vestigingen. Bij mij was het op 1 aanvragen, 3 ophalen. Uit m'n blote hoofd: HKD$215

    http://www.ctshk.com/english/index.htm

    Begin nu alweer te kwijlen als ik aan al dat eten denk, de ECHTE Canton keuken D'r kan geen Italiaan, Fransoos of whatever zich aan deze keuken meten.
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 14:54 schreef cheukert het volgende:
    Pas wel op met dat aanvragen, ze doen maar een x aantal aanvragen per dagdeel, dus je meot wel op tijd zijn. Dit was zo toen ik er was voor de laatste keer (oud en nieuw).
    Thnx for the info,.

    Heb ik nog een vraagje,. Rond 21 Augustus moeten mijn reisgenoten en ik vanaf Tokyo terug vliegen naar Hong Kong.
    Als ik die ticket nu boek kost het me voor een Enkele reis 756 euro en voor een retour 394 euro ( wtf ) Als we die ticket hier bestelen nemen we uiteraard een retour zonder terug te gaan maar is een lastminute ook een optie of zijn die duurder ?
    pi_50821236
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 11:04 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    Die ongemotiveerde leerlingen krijgen wel een diploma, maar ze hebben amper kans om op een goede universiteit te komen, omdat ze voor die universiteiten wel een voorexamen moeten maken om een kans te hebben bij die universiteit.
    Kijk, jij begint met 'de universiteit', dus eigelijk zijn DIE kinderen toch slim als je ze vergelijkt met die kinderen hier die niet hoger komen dan VMBO.
    pi_50828163
    Nee hoor, universiteit is daar heel wat anders dan hier. Je hebt bijvoorbeeld in Kyoto 31! universiteiten. Dit varieert van MBO niveau tot WO niveau. Het is gewoon een heel ander systeem dan hier. Tuurlijk heb je ook goeie universiteiten, wat hier in Nederland ook een universiteit zou worden genoemd. Maar het merendeel kan je vergelijken met HBO's of de amerikaanse college.

    En daarnaast zijn er in Japan ook veel vakscholen..

    En wat betreft slimmer dan hier. Het is gewoon anders, meer regeltjes leren, feitjes leren. Weinig creativiteit, eigen ideeen en wereldkennis. Dus een vergelijking gaat niet echt op.
    pi_50829901
    nu wonen er in Kyoto 1,3 miljoen mensen dus op zich
    pi_50831304
    Zelfs dan Vergeleken met universiteiten in Nederland enzo...

    Ik bedoel Amsterdam heeft, 750.000 inwoners? En twee universiteiten. Dan zou Kyoto er vier moeten hebben. Het is gewoon een heel ander systeem. De naam universiteit (in het japans, daigaku, grote school) is hoe wij het noemen, maar staat niet garant voor de wetenschappelijke kwaliteit.
    pi_50833389
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 14:48 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Kijk, jij begint met 'de universiteit', dus eigelijk zijn DIE kinderen toch slim als je ze vergelijkt met die kinderen hier die niet hoger komen dan VMBO.
    Nee dit is gewoon de benaming die wordt toegepast.
    pi_50834201
    Dus stel als ik nou naar Japan zou verhuizen, en ik doe op het moment MBO, zou ik daar hetzelfde MBO doen, maar dan noemen ze het universiteit?
    pi_50834550
    Nee, de vertaling van het woord daigaku is universiteit... en eigenlijk is dat gewoon een foute benaming. Het betekent 'de grote' school, oftewel, dat wat na highschool komt. Dus nee, je zou het ook hier niet universiteit mogen noemen. Dat is het niet.

    Daarnaast weet ik niet precies hoe het met benamingen zit in Japan. Ik weet sowieso dat een daigaku zowel HBO als WO kan zijn. Misschien dat zelfs vakscholen zo worden genoemd, maar dat weet ik zo niet precies. Maar er is vooral een heel groot kwaliteitsverschil tussen de 'daigaku's'.
    pi_50839804
    HBO kan je daar eigelijk ook Uni noemen, amar MBO dan?
    pi_50840478
    Nou, je kan niet HBO uni noemen in japan. Je moet onderscheid maken tussen verschillende daigaku. Ook in Japan betekent het echt niet hetzelfde (of je nu van een goeie internationale bekende daigaku komt, of van een locale kleine daigaku maakt echt wel verschil). Het is gewoon een verschil in terminologie... Ze hebben er verschillende niveaus, noemen het hetzelfde, maar heeft toch een andere betekenis Duidelijk? Niet echt ben ik bang, maar zo werkt het nu eenmaal.

    Hoe het met MBO zit weet ik dus niet. Ik zal het morgen eens aan mijn vriendin vragen, die weet daar een hele hoop meer vanaf. Morgenavond weet je meer. (of misschien dat iemand het eerder al weet). Ik zal proberen t voor je uit te zoeken.

    Maar vanwaar die interesse?
    pi_50842943
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 23:12 schreef xienix84 het volgende:
    Nou, je kan niet HBO uni noemen in japan. Je moet onderscheid maken tussen verschillende daigaku. Ook in Japan betekent het echt niet hetzelfde (of je nu van een goeie internationale bekende daigaku komt, of van een locale kleine daigaku maakt echt wel verschil). Het is gewoon een verschil in terminologie... Ze hebben er verschillende niveaus, noemen het hetzelfde, maar heeft toch een andere betekenis Duidelijk? Niet echt ben ik bang, maar zo werkt het nu eenmaal.

    Hoe het met MBO zit weet ik dus niet. Ik zal het morgen eens aan mijn vriendin vragen, die weet daar een hele hoop meer vanaf. Morgenavond weet je meer. (of misschien dat iemand het eerder al weet). Ik zal proberen t voor je uit te zoeken.
    Maar vanwaar die interesse?
    Ik hoorde regelmatig berichten over Japan dat die toelatingsexamens voor de Uni zo zwaar is, en dat de scholen zelf daar ook heel moeilijk zijn.
    Bijna alle jeugd in Japan gaat naar de universiteit leesde ik ergens, maar dan vraag ik me weer af:''Als bijna iedereen naar de uni gaat, wie doet dan de minder machtige banan zoals kassa, vrachtwagenchauffeur, postbode, enz...'

    Wij hebben hier zelf in Nederland binnen de middelbare school verschillende niveau 's.
    Met HAVO, VWO kan je vooral de 'hogere banen' doen + je hebt dan ook toegang tot een nederlandse universiteit.
    Doe je VMBO of lager kan je niet naar de uni, en je kan bijv geen hoge baan krijgen wat als je HAVO of VWO doet wel kan. Want met VMBO kan je bijvoorbeeld geen rechter of advocaat worden of iets dergelijks.

    Hebben ze ook binnen de Japanse High school verschillende niveaus? Wat ik wel weet is dat men na de High school naar een HBO of universiteit achtig iets kan.
    Als dit zo is, zijn alle high schools in Japan HAVO-VWO scholen ter vergelijking met Nederland.
    Wat is eigelijk het minimale niveau van de 'high school' in vergelijking met Nederland? Ik had trouwens ergens gezien dat het minimale niveau om te studeren in Japan HAVO is, maar ik weet dat niet zeker daarom vraag ik 't effe hier na.

    Zelf heb ik MBO gedaan. Beter iets dan niets he.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 03:44:56 #134
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50846153
    Ik was net aan het bladeren in een gids met High Schools die hier in klas lag.
    In het begin zitten zelfs 100 paginas met alleen maar fotos van welke schooluniformen er daar gedragen worden. De leraar vertelde me toen dat er leerlingen zijn die hun beslissing hiervan laten afhangen.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 04:01:34 #135
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50846249
    Ik kan het me voorstellen, sommige schooluniformen zijn bijzonder lelijk, terwijl andere weer heel leuk zijn .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50847506
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 00:21 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Ik hoorde regelmatig berichten over Japan dat die toelatingsexamens voor de Uni zo zwaar is, en dat de scholen zelf daar ook heel moeilijk zijn.
    Bijna alle jeugd in Japan gaat naar de universiteitlas ik ergens, maar dan vraag ik me weer af:''Als bijna iedereen naar de uni gaat, wie doet dan de minder machtige banan zoals kassa, vrachtwagenchauffeur, postbode, enz...'
    Dat is dan ook gewoon klets. De toelatingsexamens voor goeie universiteiten zijn inderdaad erg zwaar. Dus tegen het einde van een highschool moeten studenten tweemaal heel hard blokken. Voor hun eindexamens en voor de toelatingsexamens. Maar het is zeker niet zo dat alle jeugd naar de universiteit gaat. Wat je al zegt, er zijn ook mensen nodig voor minder 'machtige' banen. Maar daar gaan ze ook gewoon voor naar de vakschool zoals hier. Maar Japan staat bijvoorbeeld bekend om zijn 'salarymen', de zakenlui. Je komt daar vaak alleen hoog aan de top als je op een van de betere universiteiten hebt gezeten. De minder goeie universiteiten(in NL zou het HBO zijn) geven kans op een gewone kantoorbaan.
    quote:
    Wij hebben hier zelf in Nederland binnen de middelbare school verschillende niveau 's.
    Met HAVO, VWO kan je vooral de 'hogere banen' doen + je hebt dan ook toegang tot een nederlandse universiteit.
    Doe je VMBO of lager kan je niet naar de uni, en je kan bijv geen hoge baan krijgen wat als je HAVO of VWO doet wel kan. Want met VMBO kan je bijvoorbeeld geen rechter of advocaat worden of iets dergelijks.
    Precies, maar zo werkt het in Japan in principe ook. Alleen word je niveau niet vastgesteld voor je naar de middelbare school gaat, maar tijdens je examens. Een minder handig systeem. Daar komt ook de stress vandaan. Ouders verwachten veel van hun kind en verwachten ook van minder goeie leerlingen dat ze naar een universiteit gaan. De stress tijdens het leren voor de eindexamens is dan ook enorm. Hier in Nederland is het 'relaxter', je bent wie je bent en je doet wat je doet. Dus leerlingen die hier minder goed kunnen leren, of gewoon een bepaald doel voor ogen hebben, gaan niet naar een moeilijke middelbare school. Universiteit zit er dan gewoon niet in, dat is vaak ook geen enkel probleem. Als je kijkt naar rechter/advocaat; in Japan kan in principe iedereen die op de highschool start, dit worden. Alleen hangt het van je cijfers en prestaties af of je kan worden aangenomen op zo'n universiteit. Ik vind persoonlijk het Nederlandse systeem handiger.
    quote:
    Hebben ze ook binnen de Japanse High school verschillende niveaus? Wat ik wel weet is dat men na de High school naar een HBO of universiteit achtig iets kan.
    Als dit zo is, zijn alle high schools in Japan HAVO-VWO scholen ter vergelijking met Nederland.
    Wat is eigelijk het minimale niveau van de 'high school' in vergelijking met Nederland? Ik had trouwens ergens gezien dat het minimale niveau om te studeren in Japan HAVO is, maar ik weet dat niet zeker daarom vraag ik 't effe hier na.
    Ze hebben voor zover ik weet geen verschillende niveaus. Het is zelfs een van de ongeschreven gedachten in Japan. Iedereen is gelijk. Weinig kans voor creativiteit. Slimme leerlingen wordt de kop in gedrukt. Dus of je nu een goeie leerling bent of niet, je gaat naar een highschool(ik weet overigens niet of er toelatingsexamens voor een highschool zijn, dat zou kunnen. Binsentu weet dat misschien. En krijgen slimme kinderen de kans om na school extra oefeningen te doen?

    Ik denk dat je het niveau moeilijk kan vergelijken met Nederland. In Nederland staan juist wereldkennis, creativiteit, zelfontplooing, groepswerk, case studies, en toepassen van wat je geleerd hebt, centraal. In Japan is het meer regels leren, feiten leren, rekenen etc. Qua niveau is het niet verkeerd en misschien te vergelijken met HAVO ofzo. Maar het minimale niveau om te studeren hangt 1) af van je presentaties en cijfers en 2) de toelatingseisen van je 'universiteit', of dat nu HBO of WO is. Voor een aantal echt goeie universiteiten betaal je bakken met geld en moeten je cijfers ontzettend hoog zijn.

    Ik hoop dat je dr iets aan hebt.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 09:43:41 #137
    37809 Doezelhaar
    Tot het gaatje...
    pi_50848722
    Ik verlaat morgen Japan, heb het naar 5 maanden hier wel gezien. Tokyo ga ik niet veel aan missen, ben er dan ook maar in totaal iets meer dan 2 weken geweest maar kon me niet bekoren. Osaka, waar ik dus gewoont heb, ga ik wel stiekem een beetje missen.

    Kijk erg uit om naar Nederland te gaan! Alleen duurt die vlucht zo verrekte lang...

    Over het algemeen is Japan wel een aanrader om naar toe te gaan by the way. Alleen word het misschien wat lastig als je niet echt veel Japans spreekt, gelukkig had ik dat probleem niet maar heb mensen zien stuntelen hier.
    pi_50850866
    Ik ben zo ontzettend mijn stage aan het ontwijken vandaag.

    Maar goed, waar zat je in Osaka? En waarvoor? (ik weet dat er een diplomaten opleidings centrum bij Osaka zit namelijk)
      dinsdag 26 juni 2007 @ 11:29:03 #139
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50851616
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 09:43 schreef Doezelhaar het volgende:
    Ik verlaat morgen Japan, heb het naar 5 maanden hier wel gezien. Tokyo ga ik niet veel aan missen, ben er dan ook maar in totaal iets meer dan 2 weken geweest maar kon me niet bekoren. Osaka, waar ik dus gewoont heb, ga ik wel stiekem een beetje missen.

    Kijk erg uit om naar Nederland te gaan! Alleen duurt die vlucht zo verrekte lang...

    Over het algemeen is Japan wel een aanrader om naar toe te gaan by the way. Alleen word het misschien wat lastig als je niet echt veel Japans spreekt, gelukkig had ik dat probleem niet maar heb mensen zien stuntelen hier.
    Ik loop ook dagelijks te stuntelen met mijn 'steenkolen' Japans, maar ik heb daar schijt aan. Zo leer je het wel het snelst.
    Ik ben trouwens nog niet overal in Japan geweest, maar tot nu toe staat Tokyo nog steeds op nummer 1.
    pi_50852636
    Als ik het goed begrijp KAN een student na de High school naar een vakschool (VMBO)? Maar wat doen we dan met de studenten die onder de High school presteren, want in Nederland kan ook lang niet iedereen de HAVO aan.

    Om het een beetje te verduidelijken heb ik even een schematje ervan gemaakt.



    [ Bericht 77% gewijzigd door F04 op 26-06-2007 12:18:07 ]
      dinsdag 26 juni 2007 @ 12:02:22 #141
    37809 Doezelhaar
    Tot het gaatje...
    pi_50852838
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 11:07 schreef xienix84 het volgende:
    Ik ben zo ontzettend mijn stage aan het ontwijken vandaag.

    Maar goed, waar zat je in Osaka? En waarvoor? (ik weet dat er een diplomaten opleidings centrum bij Osaka zit namelijk)
    Heb spring semester van Kansai Gaidai gedaan (hirakata city) en zou eigenlijk ook nog stage doen in Japan, Tokyo om precies te zijn. Nou dat gaat niet meer door dus ga ik hem ergens in Europa doen. Heb Japan eerlijk gezegd ook wel een beetje gehad. Geen vervelend land maar gewoon lastig om er te aarden, voor een ieder misschien wel bekend. Je hebt zo je ups en downs en op dit moment verlang ik wel naar een Europese manier van leven. Als je snapt wat ik bedoel.

    Zat nu ff op goedkoop hotel in Dobutsuen-mae (ja achter de dierentuin).. Zuid-Osaka is een shithole.. en dan zit ik nog niet eens helemaal zuid. Het is een beetje zuid-Rotterdam maar dan zijn de ghettos van Japan nog minder dan gevaarlijk dan die in Nederland.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 12:04:21 #142
    37809 Doezelhaar
    Tot het gaatje...
    pi_50852892
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 11:29 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Ik loop ook dagelijks te stuntelen met mijn 'steenkolen' Japans, maar ik heb daar schijt aan. Zo leer je het wel het snelst.
    Ik ben trouwens nog niet overal in Japan geweest, maar tot nu toe staat Tokyo nog steeds op nummer 1.
    Juist! Je moet er ook schijt aan hebben want anders leer je het nooit. Nog niet in Osaka geweest? Jammer, ik denk dat je het leuker gaat vinden. Osaka is meer een gemoedelijkere stad, niet dorpser overigens. Het Kansai-gebied vind ik wat betreft vriendelijkheid vele malen beter dan Tokyo.
    pi_50853510
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef F04 het volgende:
    Als ik het goed begrijp KAN een student na de High school naar een vakschool (VMBO)? Maar wat doen we dan met de studenten die onder de High school presteren, want in Nederland kan ook lang niet iedereen de HAVO aan.

    Om het een beetje te verduidelijken heb ik even een schematje ervan gemaakt.
    Tja... zo kan het, maar nogmaals, vanwaar die fascinatie voor ´t japanse onderwijs? of is het gewoon huiswerk?
    pi_50853578
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 12:04 schreef Doezelhaar het volgende:

    [..]

    Juist! Je moet er ook schijt aan hebben want anders leer je het nooit. Nog niet in Osaka geweest? Jammer, ik denk dat je het leuker gaat vinden. Osaka is meer een gemoedelijkere stad, niet dorpser overigens. Het Kansai-gebied vind ik wat betreft vriendelijkheid vele malen beter dan Tokyo.
    Kansai vond ik leuk, maar Osaka beviel me totaaaal niet. Dat kan er ook mee te maken hebben dat ik keikapot was en het erg slecht weer was. Maar ik vond het een grijze stad. Sendai

    Ken je trouwens het enige Nederlandse pannenkoekenrestaurant buiten Europa? Oude Kaas... geweldig! Zit in Osaka. Ze hebben dr echt veel goeie bieren, veel pannenkoeken(echt Nederlands) bitterballen etc.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 12:38:03 #145
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50853932
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 12:26 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Kansai vond ik leuk, maar Osaka beviel me totaaaal niet. Dat kan er ook mee te maken hebben dat ik keikapot was en het erg slecht weer was. Maar ik vond het een grijze stad. Sendai

    Ken je trouwens het enige Nederlandse pannenkoekenrestaurant buiten Europa? Oude Kaas... geweldig! Zit in Osaka. Ze hebben dr echt veel goeie bieren, veel pannenkoeken(echt Nederlands) bitterballen etc.
    [Homermode]mmmmmm. bitterballen...[/homermode]
    Gisteren liep ik in Tokyo en rook ik opeens een frituur. Even om me heen gekeken, maar kon niet zien waar het vandaan kwam. Heb nu echt ontzettende zin in frikandellen, bitterballen, kroketten met dikke klodders zaanse mayonaise....brrrr ..... zit hier nu te watertanden.
    pi_50854270
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 12:38 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    [Homermode]mmmmmm. bitterballen...[/homermode]
    Gisteren liep ik in Tokyo en rook ik opeens een frituur. Even om me heen gekeken, maar kon niet zien waar het vandaan kwam. Heb nu echt ontzettende zin in frikandellen, bitterballen, kroketten met dikke klodders zaanse mayonaise....brrrr ..... zit hier nu te watertanden.
    Misschien een idee voor een Nederlander in Japan om een oer Hollands frietuur daar te beginnen?
    Ik ken iemand die dat in Thailand doet, en die verdient d'r wel veel mee.

    [ Bericht 3% gewijzigd door F04 op 27-06-2007 01:04:41 ]
    pi_50854598
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 12:38 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    [Homermode]mmmmmm. bitterballen...[/homermode]
    Gisteren liep ik in Tokyo en rook ik opeens een frituur. Even om me heen gekeken, maar kon niet zien waar het vandaan kwam. Heb nu echt ontzettende zin in frikandellen, bitterballen, kroketten met dikke klodders zaanse mayonaise....brrrr ..... zit hier nu te watertanden.
    Je kan bitterballen toch zelf maken! Zelf ragout maken, en dan paneermeel kopen(de japanse is iets anders van structuur maar toch), ragout af laten koelen in de koelkast. Als het koud is, balletjes maken, om en om in meel, ei en paneermeel, invriezen en daarna gewoon frituren. Ik heb er veel mensen (maar vooral mijzelf ) veel plezier mee gedaan.
      woensdag 27 juni 2007 @ 00:39:54 #148
    37809 Doezelhaar
    Tot het gaatje...
    pi_50882980
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 12:26 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Kansai vond ik leuk, maar Osaka beviel me totaaaal niet. Dat kan er ook mee te maken hebben dat ik keikapot was en het erg slecht weer was. Maar ik vond het een grijze stad. Sendai

    Ken je trouwens het enige Nederlandse pannenkoekenrestaurant buiten Europa? Oude Kaas... geweldig! Zit in Osaka. Ze hebben dr echt veel goeie bieren, veel pannenkoeken(echt Nederlands) bitterballen etc.
    Yup, dat 'restaurant' ken ik wel ja.. grappig om een Japanse man 'vloeiend' Nederlands te horen praten.
      woensdag 27 juni 2007 @ 03:40:57 #149
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50886646
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 12:56 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Je kan bitterballen toch zelf maken! Zelf ragout maken, en dan paneermeel kopen(de japanse is iets anders van structuur maar toch), ragout af laten koelen in de koelkast. Als het koud is, balletjes maken, om en om in meel, ei en paneermeel, invriezen en daarna gewoon frituren. Ik heb er veel mensen (maar vooral mijzelf ) veel plezier mee gedaan.
    Hoe frituur je dan?
    Ik ben hier nog nergens een frituurpan tegengekomen in de winkel.
      woensdag 27 juni 2007 @ 04:41:46 #150
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50886911
    Gisteren trouwens voor het eerst 's avonds in Roppongi geweest (buiten Roppongi Hills), maar dat is echt vreselijk sleazy inderdaad . Vraag me af waarom al die buitenlanders daar zitten. (en alle Negerts in heel Japan komen daar ook naartoe).
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_50888210
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 03:40 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Hoe frituur je dan?
    Ik ben hier nog nergens een frituurpan tegengekomen in de winkel.
    Gewoon olie verhitten. Het is niet de meest 'veilige' en nette manier. Maar t werkt wel. Je hebt wel meer gerechten in Japan die je zo moet maken. Bijv. ghyouza. Alleen moet er bij bitterballen wat meer olie in de pan.
      woensdag 27 juni 2007 @ 11:13:48 #152
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50891532
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 09:10 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Gewoon olie verhitten. Het is niet de meest 'veilige' en nette manier. Maar t werkt wel. Je hebt wel meer gerechten in Japan die je zo moet maken. Bijv. ghyouza. Alleen moet er bij bitterballen wat meer olie in de pan.
    Ik ben nu niet bepaald een keukenprins, leg eens snel uit. Kan ik gewoon zonnebloemolie gebruiken en dat in een pannetje op het vuur zetten?
    pi_50891878
    Ja makkelijk. Het is gewoon meer opletten dan een frituur, maar bij mij is er nog nooit iets misgegaan. Maar je kan het beste een soeppan pakken en daar een laagje van 2-3 cm olie in doen. (dat de bitterbal net onder gaat). Opwarmen tot het pruttelt en de bitterballen erin. Edit: en doe het met de afzuigkap aan, en hard. De olie gaat wel stinken.

    Wat je ook kan doen is bitterballen maken, je vriendin lief aankijken of ze ghyouza wil maken, wachten tot ze de kamer uit is, en dan stiekem de bitterballen in de pan doen (mits er genoeg olie in zit).

    Ik kwam er toen ook achter waarom bitterballen die groote hebben. Als ze groter zijn dan verbrand de buitenkant maar blijft het binnenste bevroren
    pi_50898567
    Japan lijkt me echt gaaf.
    Volgend jaar toch maar eens ff kijken of er het 1 en ander te regelen valt.

    Trouwens, maakt het nog uit in welke periode je gaat?
    September lijkt mij mooi want dan zijn in Osaka ook de final eliminations van K-1 en als je er dan toch bent.
      donderdag 28 juni 2007 @ 03:37:16 #155
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50926451
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 14:26 schreef SimtekF1 het volgende:
    Japan lijkt me echt gaaf.
    Volgend jaar toch maar eens ff kijken of er het 1 en ander te regelen valt.

    Trouwens, maakt het nog uit in welke periode je gaat?
    September lijkt mij mooi want dan zijn in Osaka ook de final eliminations van K-1 en als je er dan toch bent.
    Lente is de mooiste tijd om te komen.
    Winter is koud (Iets warmer dan in Nederland, maar aangezien ze hier blijkbaar nog nooit hebben gehoord van CV en insulatie wil het nog wel eens kouder aanvoelen)
    Lente is mooi weer
    Zomer is te heet en benauwd.
    In de nazomer en herfst heb je kans op tropische stormen.
    Tussen herfst en winter is het trouwens ook mooi, dan trekken alle Japanners de natuurgebieden in om naar de mooie rode bladeren te kijken. Ben vorige keer meegeweest met Japanners naar KamiKochi in de Japanse alpen, was erg mooi.
    pi_50927409
    Dus opzich is september wel te doen dus, de lente is me iets te vroeg in het jaar, moeet eerst nog even sparen.
    Wat doe jij in Japan btw?
    Woon je daar of ben je ook op reis?
    pi_50927699
    Toch zou ik de lente kiezen Japan is pas ECHT Japan wanneer de tempels worden omgeven door de sakura bloesem. Het weer is geweldig, echt de beste tijd!

    Uiteraard kan de herfst ook, zeker in het noorden van Japan is het dan goed weer. Niet te koud, weinig slecht weer. Maar toch... een lente in Japan is prachtig!
    pi_50931200
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 09:03 schreef xienix84 het volgende:
    Toch zou ik de lente kiezen Japan is pas ECHT Japan wanneer de tempels worden omgeven door de sakura bloesem. Het weer is geweldig, echt de beste tijd!

    Uiteraard kan de herfst ook, zeker in het noorden van Japan is het dan goed weer. Niet te koud, weinig slecht weer. Maar toch... een lente in Japan is prachtig!
    Zelf ben ik nog nooit in de lente geweest, maar wel in de winter en in de herfst. In de winter is het ook erg leuk vind ik zelf. Al die mensen die naar de tempels gaan enzo.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:36:16 #159
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50933839
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 08:42 schreef SimtekF1 het volgende:
    Dus opzich is september wel te doen dus, de lente is me iets te vroeg in het jaar, moeet eerst nog even sparen.
    Wat doe jij in Japan btw?
    Woon je daar of ben je ook op reis?
    Ik woon hier sinds Mei 2006. Geef engels les op een JR High School.
      donderdag 28 juni 2007 @ 14:40:57 #160
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50938538
    September is trouwens typhoon seizoen in Japan. Leuk om mee te maken, maar bijzonder onhandig om rond te reizen. Ik zou het zelf trouwens niet af laten hangen van de K-1, die kun je ook wel in Nederland zien. Zou zelf eerder naar een Sumo toernooi gaan, maar goed, ik ben dan ook geen K-1 fan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 04:41:15 #161
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50959845
    Dat weer de laatste paar dagen, net een Turks stoombad . En het wordt dus nog veel erger?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 05:51:50 #162
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50959902
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 04:41 schreef speknek het volgende:
    Dat weer de laatste paar dagen, net een Turks stoombad . En het wordt dus nog veel erger?
    Ja, het is idd erg smerig de laatste dagen. Word tijd voor een lekkere onweersbui.
    Ik voel me net als een menselijk plakbandje. Alles blijft aan me vastkleven. En het wordt nog erger. Alsof je bij Center Parcs met je kleren aan door het zwembad loopt.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 06:00:31 #163
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_50959909
    Ik was gisteren in Kamakura, en ik zag regelmatig foto's dat je vanaf het strand van Kamakura Mt Fuji kon zien liggen. Nou je kon geen tweehonderd meter ver kijken, want daarna verdween alles in de vochtige mist. En dat was dus nog aan zee, met harde wind .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 08:27:49 #164
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50960530
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 06:00 schreef speknek het volgende:
    Ik was gisteren in Kamakura, en ik zag regelmatig foto's dat je vanaf het strand van Kamakura Mt Fuji kon zien liggen. Nou je kon geen tweehonderd meter ver kijken, want daarna verdween alles in de vochtige mist. En dat was dus nog aan zee, met harde wind .
    Wat ik altijd zo smerig vind is in een metrostation lopen, ondergronds is het nog een paar graden warmer en door die reidende treinen staat er altijd een krachtige wind. Alsof iemand natte warme handdoeken voor je gezicht loopt te wapperen.
    pi_50961099
    Is het regenseizoen ook al begonnen inmiddels? Dat was ook zo verschrikkelijk.. constante buien, altijd regenjas mee. Ik ben regelmatig op een zonnige dag zonder jas vertrokken en volledig nat teruggekomen.

    Maar inderdaad, het begin van de zomer was zo ontzettend smerig. Je zet een stap een je shirt is zeiknat. En dan staat de airco in de supermarkten op 'vriezen'... (opzich fijn toeven daar). Gelukkig wordt het (in Sendai tenminste) later in de zomer beter. Nog steeds warm, maar minder vochtig. (vergeleken met nu)
    pi_50961203
    Gaaf dat je daar werkt Binsentu.
    Dat lijkt me toch best heel erg wennen.

    @ Speknek.
    Ik laat het ook niet van de K-1 afhangen maar ik dacht, als ik er dan toch ben dan is het wel leuk om te gaan kijken.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 09:19:40 #167
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_50961224
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 09:12 schreef xienix84 het volgende:
    Is het regenseizoen ook al begonnen inmiddels? Dat was ook zo verschrikkelijk.. constante buien, altijd regenjas mee. Ik ben regelmatig op een zonnige dag zonder jas vertrokken en volledig nat teruggekomen.

    Maar inderdaad, het begin van de zomer was zo ontzettend smerig. Je zet een stap een je shirt is zeiknat. En dan staat de airco in de supermarkten op 'vriezen'... (opzich fijn toeven daar). Gelukkig wordt het (in Sendai tenminste) later in de zomer beter. Nog steeds warm, maar minder vochtig. (vergeleken met nu)
    Officieel al begonnen, maar nog niet veel regen gezien. In Okinawa is het al voorbij trouwens.
    pi_50972224
    hoe is het weer in Augustus? ben je dan ook een plakbandje?
      Eindredactie Games zaterdag 30 juni 2007 @ 13:30:41 #169
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_50998690
    welke discotheken raden jullie me aan in Tokyo?
    club yellow
    club alive
    club citta
    ageha

    [ Bericht 38% gewijzigd door Oscar. op 30-06-2007 17:46:19 ]
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_50999482
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 13:30 schreef donald_dick het volgende:
    welke discotheken raden jullie me aan in Tokyo?
    Disco? Waarom daar naar de disco terwijl je in Nederland ook een disco hebt?
      Eindredactie Games zaterdag 30 juni 2007 @ 15:35:27 #171
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_51001954
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 13:57 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Disco? Waarom daar naar de disco terwijl je in Nederland ook een disco hebt?
    waarom je naar japan gaan terwijl je ook hier sushi hebt.... ben je nou echt zo leuk of gewoon een gangmaker op het verkeerde feest
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      zaterdag 30 juni 2007 @ 16:37:30 #172
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51003567
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 15:24 schreef JoPiDo het volgende:
    hoe is het weer in Augustus? ben je dan ook een plakbandje?
    Augustus is ongeveer de ergste maand qua klimaat dat je kunt komen.
    pi_51005718
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 16:37 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Augustus is ongeveer de ergste maand qua klimaat dat je kunt komen.
    haha nou ik ga in Augustus , is ook de enige tijd wanneer mij goed uitkomt maar oke.
    Ik had gelezen dat het flink nat en warm is!, maar goed, gelukkig kan ik wel tegen wat hitte.
    We zullen zien
    pi_51023836
    ik ben ook benieuwd hoe ik dat ga overleven
      maandag 2 juli 2007 @ 04:03:25 #175
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51048357
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 13:30 schreef donald_dick het volgende:
    welke discotheken raden jullie me aan in Tokyo?
    club yellow
    club alive
    club citta
    ageha
    Uit jouw lijstje ken ik alleen Ageha. Dat is een erg goede discotheek en erg groot.
    Verder zijn club Air (waar Lost in Translation is opgenomen) en Womb (als je van Drum n bass houd) aan te raden.
      maandag 2 juli 2007 @ 05:03:51 #176
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51048590
    Dag mensen!
    Doodkapje heeft weer een nieuwe laptop en is weer terug op het lab (= internet).
    Sorry dat ik niet eerder heb kunnen uploaden, maar hier is dan de foto!

    vlnr: Vriendin van Speknek (voor de anonimiteit), Speknek himself, Binsentu en Doodkapje.

    Na een maand in NL’se gezelschap te hebben geleefd voelt het best weer eenzaam hierzo in Sendai maar volgende week is het alweer zover; dan ga ik weer terug naar NL.
    Anyway, Morioka was heel cool. Mooie bergen eromheen enzo. Erg aan te raden als je van wandelen houdt!
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      maandag 2 juli 2007 @ 05:53:38 #177
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51048681
    Superfoto .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 2 juli 2007 @ 08:24:08 #178
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51049201
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 05:53 schreef speknek het volgende:
    Superfoto .
    Ben ik nu zo lang of sta ik ergens op?
    pi_51049224
    Leuke foto van jullie
      maandag 2 juli 2007 @ 08:57:06 #180
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51049549
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 08:24 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Ben ik nu zo lang of sta ik ergens op?
    Die naaldhakken voor dat feest in Roppongi toch

    Ik heb ff een reisverslagje neergezet met een link naar wat foto's. Jullie staan ook in het verhaaltje
    http://jimmyisrael.waarbenjij.nu
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      maandag 2 juli 2007 @ 09:15:49 #181
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51049735
    Mooi foto van Koyasan, die kan zo uitgeprint aan de muur.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      maandag 2 juli 2007 @ 10:22:46 #182
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51050903
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 09:15 schreef speknek het volgende:
    Mooi foto van Koyasan, die kan zo uitgeprint aan de muur.
    Thanks! Ik moet maar gaan sorteren wat echt de muur op kan en wat in een album gaat. Japan is zo mooi. Misschien moeten we maar een fotomeet gaan doen in NL als jullie terug zijn. We gaan sowieso in Nijmegen een avondje afspreken om foto’s te bekijken met z’n vijven (mijn vriendin, mijn huisgenoten, nog een vriend en ik). Wel leuk om elkaars foto’s te bekijken. Wanneer ben jij weer in NL Binsentu?

    Voor wie geïnteresseerd is, ik heb er weer een nieuw verhaaltje op gekwakt over Morioka, met foto’s:
    http://jimmyisrael.waarbenjij.nu/
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51051226
    Das lastig, foto's uitzoeken ... ik heb uiteindelijk, van mijn jaar Japan met hopen feesten en uitstapjes rond de 800!!!! foto's laten uitprinten.... ik ben heel slecht in dingen uitzoeken overigens...
      maandag 2 juli 2007 @ 10:42:15 #184
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51051345
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 10:37 schreef xienix84 het volgende:
    Das lastig, foto's uitzoeken ... ik heb uiteindelijk, van mijn jaar Japan met hopen feesten en uitstapjes rond de 800!!!! foto's laten uitprinten.... ik ben heel slecht in dingen uitzoeken overigens...
    Holy crap ja! Ik hoop dat ze mijn HD nog kunnen maken. En anders zijn het 500+ foto's minder die ik hoef te sorteren
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 3 juli 2007 @ 03:39:58 #185
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51082769
    Regenseizoen is echt begonnen volgens mij... hier in Sendai dan. Vorige week mooi weer gehad, en nu plenst het elke dag. Hoe zit het bij jullie?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 3 juli 2007 @ 04:34:19 #186
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51082910
    Tokyo is nu weer een paar dagen droog. Ik denk niet dat het regenseizoen nog echt gaat komen. Jammer bijna, want het zou misschien wat van de vochtigheid uit de lucht trekken.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 05:05:50 #187
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51082952
    Hmm... ik heb het weer voor tot mijn vertrek (volgende week dinsdag) bekeken... regen regen en nog eens regen.
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 3 juli 2007 @ 05:10:38 #188
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51082958
    Ja, maar als me iets opgevallen is tijdens m'n verblijf hier, is dat Japanners echt niet het weer kunnen voorspellen . Ik zie nu op weather.com ook regen regen regen, maar de Beeb zei vanochtend weer dat het droog zou zijn. Dus waarschijnlijk gaat het vandaag vriezen en wordt het hagel ofzo.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 05:22:25 #189
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51082974
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 05:10 schreef speknek het volgende:
    Ja, maar als me iets opgevallen is tijdens m'n verblijf hier, is dat Japanners echt niet het weer kunnen voorspellen . Ik zie nu op weather.com ook regen regen regen, maar de Beeb zei vanochtend weer dat het droog zou zijn. Dus waarschijnlijk gaat het vandaag vriezen en wordt het hagel ofzo.
    Zou lekker zijn voor de verandering! Het is best benauwd hier, maar volgens mij moet het bij jullie nog erger zijn. Mijn vrienden zitten nu in Kyoto en gaan morgen naar Tokyo... ben eens benieuwd of ze genoeg t-shirts hebben meegepakt
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 3 juli 2007 @ 06:05:20 #190
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51083031
    De laatste dagen valt het wel mee, nu de temperatuur weer gezakt is. Het is nog steeds heel vochtig, maar niet meer extreem zweterig. Volgens mij wordt het de komende tijd maximaal 27, en dat is net te doen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 07:16:13 #191
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51083192
    Whoohoo! Ik sta weer in een tijdschrift! Deze keer in de Vox; een Nijmeegs studentenblad...

    Naam: Doodkapje (25)
    Correspondent in: Sendai (Japan)
    Heeft voor zijn masterstage pathobiologie een half jaar onderzoek gedaan naar eiwitinteracties op de afdeling Biochemie van de Tohoku University in Sendai.
    WHERE Sendai, met 1 miljoen inwoners de grootste stad in de regio Tohuko.
    MONEY Het leven in Sendai is ongeveer even duur als in Nijmegen. Bepaalde etenswaren – zoals vers fruit – zijn ontzettend duur (een euro voor een appel!), maar buiten de deur eten is goedkoper.
    GETTING THERE & AWAY De meeste internationale vluchten gaan naar Tokyo, Narita, een vlucht van zo’n elf uur. Vanaf het vliegveld neem je de trein naar Tokyo Centraal Station of Tokyo Ueno Station; aldaar overstappen op de Shinkansen (de Japanse hogesnelheidslijn), die je binnen twee uur in Sendai brengt.
    FOOD AND DRINKS Na de Tweede Wereldoorlog heerste er voedselschaarste, waardoor mensen allerlei ongewone delen van dieren gingen eten. Hieruit is gyutan ontstaan, dé specialiteit van de stad. “Gegrilde koeientong, geserveerd met ossenstaartsoep en rijst. Het klinkt wat onwennig, maar het is een aanrader!” Sushi en sashimi (rauwe stukken vis) zijn goedkoop en erg lekker. Voor een gezellig avondje eten ga je naar een izakaya, een soort tapasbar. Je vindt ze in het uitgaansgebied Kokubuncho, ooit een geishawijk, nu een verzameling clubs, bars, restaurantjes en izakaya’s.
    THINGS TO SEE & DO Sendai is een bezoek waard, alleen al vanwege de ligging aan de baai van Matsushima, benoemd tot een van Japans mooiste uitzichten. In het gebied rondom Sendai liggen talrijke onsen (hete bronnen/kuuroorden), een aanrader voor wie even aan het drukke leven in Japan wil ontsnappen. Japan is zo gevarieerd dat er voor elk wat wils is. Wie tempels en kastelen wil bezoeken of geisha’s wil spotten kan terecht in Kyoto. Een dagtochtje naar Nara, een van de vele hoofdsteden die Japan gekend heeft, is een aanrader. “Deze stad barst van de tempels en vooral de Todai-ji is de moeite waard.” In het gebied Tohoku, waarin Sendai ligt, vind je bergen die zich uitstekend lenen voor een dagtochtje langs watervallen, valleien en mooie bossen.
    DANGERS & ANNOYANCES Japan is een veilig land met vriendelijke bewoners die je altijd willen helpen. Het is verbluffend hoe vanzelfsprekend respect voor elkaar én elkaars eigendommen hier is. Ook geen vrees voor enge ziektes: vaccinaties zijn voor Japan niet noodzakelijk. “Het Engels van veel Japanners is gebrekkig. Ze waarderen het heel erg als je een beetje Japans praat en het loont zich zeker om je te verdiepen in de Japanse taal, voordat je erheen gaat.”
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      dinsdag 3 juli 2007 @ 08:36:43 #192
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51083667
    Leuk stukje Doodkapje!

    Het weer is de laatste paar dagen idd gelukkig iets koeler, maar op school blijft de warmte binnen hangen, tis hier dus nog steeds heet.

    In september komen mijn ouders trouwens over, nu wil ik ze meenemen naar Kyoto, maar ik moet daar nog een ryokan vinden. Iemand tips?
      dinsdag 3 juli 2007 @ 08:53:49 #193
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51083858
    In het budget segment scoort Ryokan Shimizu dacht ik het beste:
    http://www.kyoto-shimizu.net

    Bij ons was die helaas vol, dus zijn we naar Ryokan Rakucho geweest:
    http://www003.upp.so-net.ne.jp/rakucho-ryokan/indx.html
    En da's een prima ryokan. Ligt wel iets meer in het noorden van Kyoto (maar de meeste grote tempels ook) en heeft geen eigen douche per kamer, maar is voor de rest goedkoop, en heeft geen curfew. En ze spreken er Engels.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51084400
    Regen de vochtigheid uit de lucht trekken? Illusies, illusies Nee de zomer, zeker juli, is echt verschrikkelijk. Veel regen en als het niet regent is het vaak bewolkt en nog steeds erg vochtig. Denk niet dat je even lekker naar buiten kan na een frisse bui. En je weet inderdaad nooit wanneer het regent.

    Mij beviel persoonlijk augustus veel beter. Weinig regen, en ontzettend heet, maar minder plakkerig. Tuurlijk is het warm, maar ach... en anders kan je altijd nog bij een convenie manga lezen(plaatjes kijken) daar is het koud.

    Mijn kamer was op de bovenste verdieping van onze kaikan; zon er vol op, van vroeg tot laat. Echt een ramp.Ik heb er zomers ook maar een paar keer geslapen.

    Overigens, (misschien handiger voor Binsentu) ik hoorde dat ANA (of misschien een andere maatschappij) verjaardagsaanbiedingen hebben. Ik weet niet of dat nog zo is, maar het schijnt dat je dan voor ichi-man yen overal (binnen Japan) kan vliegen waar je heen wil, samen met 2 anderen(ook voor die prijs). Bijv. Okinawa. Zou je eens achteraan moeten gaan Je moet dan wel in Japan wonen en uiteraard laten zien dat je jarig bent op die dag.

    Ik ben eindelijk eens aan het kijken om volgende zomer weer naar Japan te gaan. Dan klaar met master en even een paar maandjes reizen en dan weer werken. Het idee in Japan mn PhD te doen heb ik toch maar laten varen.

    Doodkapje, leuk stuk Het is goed als mensen op je universiteit weten dat het mogelijk is. Bij ons in Utrecht gebeurt er niks meer... zonde....
      dinsdag 3 juli 2007 @ 09:37:55 #195
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51084585
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 08:36 schreef Binsentu het volgende:
    Leuk stukje Doodkapje!
    ....
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 09:28 schreef xienix84 het volgende:
    ....
    Ik ben eindelijk eens aan het kijken om volgende zomer weer naar Japan te gaan. Dan klaar met master en even een paar maandjes reizen en dan weer werken. Het idee in Japan mn PhD te doen heb ik toch maar laten varen.

    Doodkapje, leuk stuk Het is goed als mensen op je universiteit weten dat het mogelijk is. Bij ons in Utrecht gebeurt er niks meer... zonde....
    Thanks!
    Het is nog maar de vraag of er meer mensen van onze uni naar Japan willen... Enneh... toch maar geen PhD hierzo? Wat ik heb begrepen is dat ze hier geen salaris krijgen en dat is voor mij toch echt noodzakelijk... ik zou niet weten hoe ik hier zou moeten rondkomen.

    Ik zou geen Ryokan weten in Kyoto, maar als ze langs Nara gaan, kan ik ze Seikan-so aanraden. Staat ook in de Lonely Planet. Aardige eigenaar en een supermooie tuin...
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51084973
    Ik zit volgende maand 3 weken in Tokyo, maar ik wil natuurlijk ook even naar een andere stad.
    Wat is de beste manier om van Tokyo naar Kyoto te gaan?
    Ik las dat je opzich wel met de JR kan gaan, maar dat je dan beter een 7-day pas kan halen omdat dat even duur zou zijn als een retour Tokyo-Kyoto. Is het handig om naast die 7-day pass gewoon losse metro tickets te kopen? In principe zou ik 7dagen die pass kunnen gebruiken en de rest van mn tripjes in tokyo met losse metro kaartjes doen, of direct zon coupon ticket (11days) of gewoon een unlimited pass voor 17000yen.
    Of kennen jullie ergens een leuke aanbieding waar je vervoer+overnachting (bv 1 nacht) kan krijgen.
    Hebben jullie hier ervaring mee? hoeveel kaartjes/yen je ongeveer zou verbruiken?.

    Heeft iemand nog andere tips om leuke steden te bezoeken vanaf Tokyo?
      dinsdag 3 juli 2007 @ 10:46:25 #197
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51086165
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 09:53 schreef Karimo het volgende:
    Ik zit volgende maand 3 weken in Tokyo, maar ik wil natuurlijk ook even naar een andere stad.
    Wat is de beste manier om van Tokyo naar Kyoto te gaan?
    Ik las dat je opzich wel met de JR kan gaan, maar dat je dan beter een 7-day pas kan halen omdat dat even duur zou zijn als een retour Tokyo-Kyoto. Is het handig om naast die 7-day pass gewoon losse metro tickets te kopen? In principe zou ik 7dagen die pass kunnen gebruiken en de rest van mn tripjes in tokyo met losse metro kaartjes doen, of direct zon coupon ticket (11days) of gewoon een unlimited pass voor 17000yen.
    Of kennen jullie ergens een leuke aanbieding waar je vervoer+overnachting (bv 1 nacht) kan krijgen.
    Hebben jullie hier ervaring mee? hoeveel kaartjes/yen je ongeveer zou verbruiken?.

    Heeft iemand nog andere tips om leuke steden te bezoeken vanaf Tokyo?
    Ik weet niet hoe duur een 7 day-pass is, maar een enkeltje van Tokyo naar Kyoto is iets van 60-70 Euro. En ja, voor de metro kun je het beste losse tickets kopen. In Kyoto is het misschien handiger om de bus te nemen, aangezien die je wat beter naar de tempeltjes kunnen brengen.

    Vanaf Tokyo kun je naar Nikko gaan om daar het immense Tosho-gu te bezoeken, het mausoleum complex van Tokugawa Ieyasu. Da's een shogun die een tijd geleden dé man was in Japan. En voor de rest laat ik het aan Speknek en Binsentu over... die zijn meer de locals
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51092244
    60 euro voor een enkeltje?? hoe lang zit je in die trein?

    en er is een starbucks in Tokyo!
    pi_51092289
    Ik ga in september/oktober 3 weken naar Japan.
    pi_51095490
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 09:37 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]


    [..]

    Thanks!
    Het is nog maar de vraag of er meer mensen van onze uni naar Japan willen... Enneh... toch maar geen PhD hierzo? Wat ik heb begrepen is dat ze hier geen salaris krijgen en dat is voor mij toch echt noodzakelijk... ik zou niet weten hoe ik hier zou moeten rondkomen.
    Nouja, wat ik al op de wikipagina zeg, bio in Utrecht heeft gewoon die geweldige kans waarbij je ook veel vrijheid krijgt om Japan te ontdekken, met beurs.

    En ik ben het met je eens voor een PhD. Ik wil geld verdienen. Je zou als je naar Japan wil een Mombushou beurs aan kunnen vragen. Veel kans dat je die krijgt als je al in Japan hebt gewoond plus contacten hebt. Maar een PhD daar is veeeels te veel druk en stress denk ik. Plus dat ik er hier een aangeboden heb gekregen
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:46 schreef JoPiDo het volgende:
    60 euro voor een enkeltje?? hoe lang zit je in die trein?

    en er is een starbucks in Tokyo!
    Ik denk Tokyo-Kyoto... een uurtje of 1,5-2 uur? Maar dat is per Shinkansen(bullet train) en die is gewoon belachelijk duur. Je kan een JR railpass aanvragen als je als toerist naar Japan gaat. Dan is reizen goedkoper.

    En er zijn wel meer starbucksen in Tokyo , de leukste vind ik persoonlijk die bij Shibuya station, waar je prachtig uitzicht hebt op dat erg bekende drukke plein. (je zit dan onder dan grote scherm).
    pi_51115448
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:46 schreef JoPiDo het volgende:
    60 euro voor een enkeltje?? hoe lang zit je in die trein?

    en er is een starbucks in Tokyo!
    Met de Shinkansen 3 uur ofzo.
      woensdag 4 juli 2007 @ 02:21:19 #202
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51117643
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:46 schreef JoPiDo het volgende:
    60 euro voor een enkeltje?? hoe lang zit je in die trein?

    en er is een starbucks in Tokyo!
    http://www.jorudan.co.jp/english/norikae/

    136min en dat kost ¥13.520 + ¥7.980
    Je betaald altijd 2 bedragen. Het eerste bedrag is voor de shinkansen en het 2e bedrag is voor de treinreis zelf.
      woensdag 4 juli 2007 @ 03:05:32 #203
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51118004
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 15:20 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Nouja, wat ik al op de wikipagina zeg, bio in Utrecht heeft gewoon die geweldige kans waarbij je ook veel vrijheid krijgt om Japan te ontdekken, met beurs.

    En ik ben het met je eens voor een PhD. Ik wil geld verdienen. Je zou als je naar Japan wil een Mombushou beurs aan kunnen vragen. Veel kans dat je die krijgt als je al in Japan hebt gewoond plus contacten hebt. Maar een PhD daar is veeeels te veel druk en stress denk ik. Plus dat ik er hier een aangeboden heb gekregen
    [..]

    Ik denk Tokyo-Kyoto... een uurtje of 1,5-2 uur? Maar dat is per Shinkansen(bullet train) en die is gewoon belachelijk duur. Je kan een JR railpass aanvragen als je als toerist naar Japan gaat. Dan is reizen goedkoper.

    En er zijn wel meer starbucksen in Tokyo , de leukste vind ik persoonlijk die bij Shibuya station, waar je prachtig uitzicht hebt op dat erg bekende drukke plein. (je zit dan onder dan grote scherm).
    Je boft man met zo'n beurs! Ik heb mijn spaarrekening moeten plunderen, maar het was goed besteed... De werkdruk hier staat mij ook niet zo aan, maar het lijkt me wel gaaf om hier af en toe terug te komen om wat 'technieken en experimenten te leren' etc. met de nodige extra weekjes culturele verkenning.
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 02:21 schreef Binsentu het volgende:

    http://www.jorudan.co.jp/english/norikae/

    136min en dat kost ¥13.520 + ¥7.980
    Je betaald altijd 2 bedragen. Het eerste bedrag is voor de shinkansen en het 2e bedrag is voor de treinreis zelf.
    Jeeeeezus, zo duur?! Ik betaalde van Sendai naar Kyoto iets van 25,000 totaal... ik dacht dat het de helft zou zijn. Maar ach... als je niet de mega-ultra-extreme-super-express Nozomi (oid) neemt, dan zijn ook de shinkansen inbegrepen in de JR pass.

    En die Starbucks ga ik echt missen joh... die Caramel Frappucino's
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      woensdag 4 juli 2007 @ 04:44:09 #204
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51118430
    Je moet gewoon in Nederland een PhD gaan doen en dan een of andere beurs aanvragen om naar Japan te gaan. Daar zijn er genoeg van, en sommigen zijn aardig hoog. Mijn vriendin en ik zitten hier nu op de JSPS (de Japanse NWO) beurs, en naast wat tripjes die we kunnen maken hebben we zo'n 10.000 yen (60 euro) per dag(!) te besteden.. En dan krijgt ze in Nederland ook nog gewoon uitbetaald voor d'r aioplaats!
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      woensdag 4 juli 2007 @ 06:04:35 #205
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51118656
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 04:44 schreef speknek het volgende:
    Je moet gewoon in Nederland een PhD gaan doen en dan een of andere beurs aanvragen om naar Japan te gaan. Daar zijn er genoeg van, en sommigen zijn aardig hoog. Mijn vriendin en ik zitten hier nu op de JSPS (de Japanse NWO) beurs, en naast wat tripjes die we kunnen maken hebben we zo'n 10.000 yen (60 euro) per dag(!) te besteden.. En dan krijgt ze in Nederland ook nog gewoon uitbetaald voor d'r aioplaats!
    Dank je
    Wrijf het er lekker in
    Ff zonder gein, echt vet cool voor jullie Het zou raar zijn als ik als student op het lab betaald zou worden hier. Misschien ooit in de toekomst... ff mijn contactjes hier warm houden
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51119321
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 02:21 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    http://www.jorudan.co.jp/english/norikae/

    136min en dat kost ¥13.520 + ¥7.980
    Je betaald altijd 2 bedragen. Het eerste bedrag is voor de shinkansen en het 2e bedrag is voor de treinreis zelf.
    Ik heb een interessante link gevonden met wat info erover : http://www.japan-guide.com/e/e2363.html
    quote:
    Note that regular tickets for a round trip between Tokyo and Kyoto cost roughly the same as a 7-day Japan Rail Pass. The Japan Rail Pass is valid on hikari and kodama trains, but not on nozomi train
    pi_51119938
    WOEHOE! nog een kleine maand werken en ik zit in die Starbucks, onder dát beeldscherm met dat beroemde uitzicht op dat beroemde plein!!!

    IK KAN NIET WACHTEN!
      woensdag 4 juli 2007 @ 09:15:42 #208
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51119994
    Succes met een zitplaats vinden .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51121032
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 03:05 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Je boft man met zo'n beurs! Ik heb mijn spaarrekening moeten plunderen, maar het was goed besteed... De werkdruk hier staat mij ook niet zo aan, maar het lijkt me wel gaaf om hier af en toe terug te komen om wat 'technieken en experimenten te leren' etc. met de nodige extra weekjes culturele verkenning.
    [..]
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 04:44 schreef speknek het volgende:
    Je moet gewoon in Nederland een PhD gaan doen en dan een of andere beurs aanvragen om naar Japan te gaan. Daar zijn er genoeg van, en sommigen zijn aardig hoog. Mijn vriendin en ik zitten hier nu op de JSPS (de Japanse NWO) beurs, en naast wat tripjes die we kunnen maken hebben we zo'n 10.000 yen (60 euro) per dag(!) te besteden.. En dan krijgt ze in Nederland ook nog gewoon uitbetaald voor d'r aioplaats!
    Nou goed, die beurs die had was ook geweldig. Plus dat ik zo ontzettend veel vrije tijd had. Leuke dingen doen etc. Het beste jaar uit mn leven. Heb er geweldige vrienden en een erg leuke vriendin aan over gehouden plus een ontelbaar aantal ervaringen.

    Daarom is het ook zo stom dat er vanuit Utrecht niemand gaat(naar t JYPE programma). Het is de kans van een leven! Japans leren, college volgen, stage lopen en Japan rondreizen, leuke dingen doen, jezelf kapot zuipen, karaoke. Mensen ontmoeten, excursies naar vanalles. Alles betaald door je beurs! Tuurlijk, een jaar is lang, maar zoiets is geweldig (en ik heb dr toch een zooi ECTS mee verdiend )

    Ik heb ook zeker een band met Japan nu en zou graag teruggaan. Dat komt ook nog wel Sowieso misschien na mijn PhD. Mijn vriendin hoopt tegen die tijd daar een baan te hebben en dan kan ik eventueel ook die kant op. En die beurs die Speknek noemt, zal ik zeker in de gaten houden. En contacten onderhouden doe ik ook Ik ben dr achter dat dat toch best belangrijk is in de wetenschap.

    Het idee van Speknek klinkt goed, daar zat ik ook over te denken. Dan kan je voor een aantal maanden erg lekker in Japan studeren. Maar een volledige PhD (of doctor course zoals het daar vaak noemen), daar ben ik vanaf gestapt. Met een beurs (mombushou, voor 3 jaar) zou het te doen zijn hoor, maar ik wil gewoon niet in die druk, in die stress, werken. Daarnaast verdien je in Nederland inderdaad. Ach, Japan komt heus wel weer, op wat voor manier dan ook.

    Overigens, 10000 yen per dag....mijn god... das een hoop geld
    pi_51125749
    hoe zien die stekkers er uit die ze in Japan gebruiken?
      woensdag 4 juli 2007 @ 12:30:21 #211
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51125817
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 12:28 schreef JoPiDo het volgende:
    hoe zien die stekkers er uit die ze in Japan gebruiken?
    Amerikaans. En ze werken op 110V.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51128228
    De zin begint hier ook weer toe te slaan 21 Aug het vliegtuig, 12 sept ofzo beginnen met stage...kamer op 9 minuten loopafstand van het station van Shibuya.

    Ik moet tussendoor het land uit om weer 90 daagjes extra te mogen blijven, en hop dan maybe ff langs in Vegas.

    Srsly it doesn't get much better.

    En idd Xienix, 1 man per dag is wel lekker ja Leven als een koning.
    leven als een koning
    pi_51129288
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 10:03 schreef xienix84 het volgende:

    [..]


    [..]

    Nou goed, die beurs die had was ook geweldig. Plus dat ik zo ontzettend veel vrije tijd had. Leuke dingen doen etc. Het beste jaar uit mn leven. Heb er geweldige vrienden en een erg leuke vriendin aan over gehouden plus een ontelbaar aantal ervaringen.

    Daarom is het ook zo stom dat er vanuit Utrecht niemand gaat(naar t JYPE programma). Het is de kans van een leven! Japans leren, college volgen, stage lopen en Japan rondreizen, leuke dingen doen, jezelf kapot zuipen, karaoke. Mensen ontmoeten, excursies naar vanalles. Alles betaald door je beurs! Tuurlijk, een jaar is lang, maar zoiets is geweldig (en ik heb dr toch een zooi ECTS mee verdiend )

    Dat JYPE programma, kan dat ook als je op een andere universiteit studeert? Ik wil wel heel graag naar Japan om te studeren , een jaartje, maar ik weet niet of ik wel in Utrecht wil studeren speciaal daarvoor. En is er een maximaal aantal studenten dat zich daarvoor mag aanmelden in hetzelfde jaar? Of zou je ook met z'n tweeen kunnen proberen om naar Japan te gaan? En is dat nog speciaal voor een aantal studies, of kan je dat met elke studie doen?
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_51134071
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 13:55 schreef Chicolate het volgende:

    [..]

    Dat JYPE programma, kan dat ook als je op een andere universiteit studeert? Ik wil wel heel graag naar Japan om te studeren , een jaartje, maar ik weet niet of ik wel in Utrecht wil studeren speciaal daarvoor. En is er een maximaal aantal studenten dat zich daarvoor mag aanmelden in hetzelfde jaar? Of zou je ook met z'n tweeen kunnen proberen om naar Japan te gaan? En is dat nog speciaal voor een aantal studies, of kan je dat met elke studie doen?
    Het JYPE programma kan voor zover ik weet niet van andere universiteiten. Er moet een special exchange agreement zijn. Daarnaast is in Utrecht alleen de faculteit Biologie degene met de contacten. Maar ik weet het dus niet zeker. Ik kan je wel een emailadres geven van iemand op Tohoku University die erover gaat, dan kan je het vragen. Mail me anders, mocht je meer vragen hebben (emailadres staat in profiel)

    Maar je kan sowieso niet zomaar mee doen, je moet ook een bepaalde richting studeren. Ze bieden vakken aan in engineering, science en education. Hoe het werkt met soorten studies en andere universiteiten buiten Utrecht weet ik niet precies..kan je beter aan hen vragen Maar volgens mij moet je universiteit een special exchange agreement hebben.

    Biologie in Utrecht heeft elk jaar een of twee plekken. Je kan opzich met 2en aanmelden en je hebt dan 99% kans dat je beide wordt aangenomen als niemand anders zich aanmeldt. Het is alleen wel zo dat het niet zeker is dat je beiden ook die beurs krijgt. Je kan je aanmelden voor een half jaar of een jaar, maar beurzen krijgen alleen mensen die voor een jaar aanmelden.
    pi_51137730
    Is er veel racisme/discriminatie in Japan? Komen er bijv. veel 'Japanese only-bordjes' voor, zoals hier? Van wat ik lees begrijp ik dat het nationalisme nog sterk leeft in Japan en dat voornamelijk Koreanen en Chinezen e.d. in Japan 't moeilijk hebben. Iemand hier die er wat meer over kan vertellen misschien.

    En hoe zit het eigenlijk met de Japanse tv? Zijn er ook nog Netwerken, Nova's, Barend & Van Dorpjes of 24/7 van die gameshows?

    [ Bericht 15% gewijzigd door Luutgaert op 04-07-2007 18:10:32 ]
      woensdag 4 juli 2007 @ 23:24:42 #216
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51151236
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 17:41 schreef Luutgaert het volgende:
    Is er veel racisme/discriminatie in Japan? Komen er bijv. veel 'Japanese only-bordjes' voor, zoals hier? Van wat ik lees begrijp ik dat het nationalisme nog sterk leeft in Japan en dat voornamelijk Koreanen en Chinezen e.d. in Japan 't moeilijk hebben. Iemand hier die er wat meer over kan vertellen misschien.

    En hoe zit het eigenlijk met de Japanse tv? Zijn er ook nog Netwerken, Nova's, Barend & Van Dorpjes of 24/7 van die gameshows?
    Wat ik dagelijks merk is dat Japanners soms niet naast je komen zitten in de trein en dat je af en toe geen flyers/tissues krijgt op straat. Die bordjes met Japanese only heb ik nog nooit zelf gezien hier.

    Discriminatie is iets waar je je helemaal geen zorgen over hoeft te maken.

    Programma's als Netwerk kom ik tijdens het zappen wel eens tegen, het meeste wat je ziet zijn praatprogramma's met bekende mensen. Tv-shopping kanalen zijn er trouwens ook in overvloed.
    Dat beeld wat er in het westen heerst dat Japan alleen maar gekke en vreemde gameshows heeft klopt niet.
    pi_51154976
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 17:41 schreef Luutgaert het volgende:
    Is er veel racisme/discriminatie in Japan? Komen er bijv. veel 'Japanese only-bordjes' voor, zoals hier? Van wat ik lees begrijp ik dat het nationalisme nog sterk leeft in Japan en dat voornamelijk Koreanen en Chinezen e.d. in Japan 't moeilijk hebben. Iemand hier die er wat meer over kan vertellen misschien.

    En hoe zit het eigenlijk met de Japanse tv? Zijn er ook nog Netwerken, Nova's, Barend & Van Dorpjes of 24/7 van die gameshows?
    Het is inderdaad waar dat veel Chinezen en Koreanen het wat moeilijker hebben hier. Maar daar zijn verschillende redenen voor. Bijvoorbeeld zijn er hier in de buurt verschillende Koreaanse scholen waar enkel in het Koreaans les wordt gegeven aan Koreaanse kinderen door Koreaanse leraren. Dat leidt er natuurlijk toe dat die kinderen of geen of erg beroerd Japans leren spreken.
    En het klinkt misschien wat hard, maar een overgroot gedeelte van de misdaden hier worden dan ook wel gepleegd door niet-Japanners. En de grootste bevolkingsgroep buiten Japanners zijn de Chinezen en Koreanen.

    Japanse tv heeft niet het zelfde doel voor ogen als bijvoorbeeld Nederlandse tv. Hier is het pure ontspanning, een tijdelijke stop op de druk van het dagelijkse leven. Daarom worden er ook over 'diepere' onderwerpen gesproken maar dan wel op een manier die vermakelijk is. Laatst zag ik een tv programma met allerlei Japanse beroemdheden wie allemaal net iets te dik waren en met wie ze een discussie hadden over het toenemende overgewicht hier.
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:24 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Wat ik dagelijks merk is dat Japanners soms niet naast je komen zitten in de trein en dat je af en toe geen flyers/tissues krijgt op straat. Die bordjes met Japanese only heb ik nog nooit zelf gezien hier.

    Discriminatie is iets waar je je helemaal geen zorgen over hoeft te maken.
    Ik heb wel eens uit nieuwsgierigheid een gesprek met zo'n uitdeler aangeknoopt. En aangezien het vrijwel altijd jonge mensen zijn is er van discriminatie tegen blanke buitenlanders niet echt sprake. Eerder denken ze dat je het flyertje toch niet kunt lezen of zijn ze gewoon om bij een 'gaijin' in de buurt te komen.
    Japanese only signs heb ik niet gezien. Wel ben ik een enkele keer uit een bar weggestaard door salarymen, achteraf bleek dus dat ze vonden dat het een puur Japanse bar moest zijn en dat er geen gaijin in mochten..
    pi_51156923
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 01:31 schreef Jossos het volgende:

    [..]

    Het is inderdaad waar dat veel Chinezen en Koreanen het wat moeilijker hebben hier. Maar daar zijn verschillende redenen voor. Bijvoorbeeld zijn er hier in de buurt verschillende Koreaanse scholen waar enkel in het Koreaans les wordt gegeven aan Koreaanse kinderen door Koreaanse leraren. Dat leidt er natuurlijk toe dat die kinderen of geen of erg beroerd Japans leren spreken.
    En het klinkt misschien wat hard, maar een overgroot gedeelte van de misdaden hier worden dan ook wel gepleegd door niet-Japanners. En de grootste bevolkingsgroep buiten Japanners zijn de Chinezen en Koreanen.

    Japanse tv heeft niet het zelfde doel voor ogen als bijvoorbeeld Nederlandse tv. Hier is het pure ontspanning, een tijdelijke stop op de druk van het dagelijkse leven. Daarom worden er ook over 'diepere' onderwerpen gesproken maar dan wel op een manier die vermakelijk is. Laatst zag ik een tv programma met allerlei Japanse beroemdheden wie allemaal net iets te dik waren en met wie ze een discussie hadden over het toenemende overgewicht hier.
    [..]

    Ik heb wel eens uit nieuwsgierigheid een gesprek met zo'n uitdeler aangeknoopt. En aangezien het vrijwel altijd jonge mensen zijn is er van discriminatie tegen blanke buitenlanders niet echt sprake. Eerder denken ze dat je het flyertje toch niet kunt lezen of zijn ze gewoon om bij een 'gaijin' in de buurt te komen.
    Japanese only signs heb ik niet gezien. Wel ben ik een enkele keer uit een bar weggestaard door salarymen, achteraf bleek dus dat ze vonden dat het een puur Japanse bar moest zijn en dat er geen gaijin in mochten..
    In Japan is 99,3% Japans toch ofzo? En dan 0,4% Chinees en 0,2% Koreaans en dan de rest nog toch?
      donderdag 5 juli 2007 @ 09:01:48 #219
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51157679
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 07:39 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    In Japan is 99,3% Japans toch ofzo? En dan 0,4% Chinees en 0,2% Koreaans en dan de rest nog toch?
    CIA factbook - Japan
    quote:
    Japanese 98.5%, Koreans 0.5%, Chinese 0.4%, other 0.7%
    note: up to 230,000 Brazilians of Japanese origin migrated to Japan in the 1990s to work in industries; some have returned to Brazil (2004)
    pi_51157696
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 07:39 schreef Renzoku het volgende:

    [..]

    In Japan is 99,3% Japans toch ofzo? En dan 0,4% Chinees en 0,2% Koreaans en dan de rest nog toch?
    Ik weet de exacte getallen niet, maar dat klinkt wel zo'n beetje correct. Het is gewoon een heel homogene samenleving, hoewel ze door de massieve vergrijzing er wel over aan het nadenken zijn om de migratie wetten wat te versoepelen.
    pi_51157896
    Je vergeet de Ainu, op Hokaido en noord Tohoku. Opzich maken die nog geen 1% van de bevolking maar zijn wel oorspronkelijke bewoners van Japan. En ze zijn ook echt heel erg onderdrukt, en nog steeds...

    Ik ben eens naar een mooie tentoonstelling geweest over Ainu, en in tonno geweest, waar een Ainu dorp is.
      donderdag 5 juli 2007 @ 10:50:29 #222
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51159956
    En dan ook nog de burakumin...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Burakumin
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      Eindredactie Games donderdag 5 juli 2007 @ 12:32:57 #223
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_51163145
    hee, nog ff een vraagje, hoe zijn de films in japanse bioscopen? zijn die nagesynchorniseerd of hebben ze ook japanse ondertiteling?
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_51163245
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 12:32 schreef donald_dick het volgende:
    hee, nog ff een vraagje, hoe zijn de films in japanse bioscopen? zijn die nagesynchorniseerd of hebben ze ook japanse ondertiteling?
    Beide heb je er.
    pi_51178912
    quote:
    Tokyo Tower ziet er weer is mooi uit.
    pi_51183203
    Wat filmmateriaal geupload op youtube over Shibuya, voor de geintresseerden:

    Deel 1:
    http://www.youtube.com/watch?v=KFxVV2dkN1M
    Deel 2:
    http://www.youtube.com/watch?v=nyBUxqAQpIQ

    Enjoy!
      vrijdag 6 juli 2007 @ 04:58:33 #228
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51190372
    Erg mooie foto en leuke filmpjes Negasado. Kwam die Australier toevallig tegen of had je met hem afgesproken voordat je op vakantie ging?
    pi_51193186
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 04:58 schreef Binsentu het volgende:
    Erg mooie foto en leuke filmpjes Negasado. Kwam die Australier toevallig tegen of had je met hem afgesproken voordat je op vakantie ging?
    Kwam hem per toeval tegen, hij stond foto's te maken op City Hall en wekte mijn interesse omdat hij een time-lapse filmpje inelkaar aan het zetten was. Hij had dus 3 uur lang dezelfde foto gemaakt om die dan thuis aanelkaar te plakken voor een cool effect.
    pi_51193572
    tsk wat een werk ook ...
      vrijdag 6 juli 2007 @ 10:58:54 #231
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51193840
    Ja, maar als je dan zo'n mooi filmpje van tokyo kan maken....

    http://youtube.com/watch?v=iLvrOO95hDY
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 16:09:05 #232
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51204311
    Morgen is het Tanabata !
    Jammergenoeg is het bewolkt
      zondag 8 juli 2007 @ 08:09:56 #233
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51253905
    Mwuh... overmorgen weer terug naar NL
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51254149
    mwuh nog 3 weken fulltime werken en dan naar Tokyo
    pi_51255329
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 09:21 schreef JoPiDo het volgende:
    mwuh nog 3 weken fulltime werken en dan naar Tokyo
    Idem dito

    Ik ga eerst 5 dagen in Tokyo spenderen, daarna 7 dagen rondreizen met mn JR pass, beginnend vanaf Hiroshima of Fukuoka (moet ik nog ff zien) terugwerkend naar Tokyo toe, en daarna de laatste 6 dagen weer in Tokyo zijn. Woeee heb er zin in

    Het lijkt alleen wel of je 100x moet overstappen voordat je naar Fukuoka kan, of van Fukuoka naar Hiroshima. ( zie http://www.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi ).
    Iemand tips?
      zondag 8 juli 2007 @ 12:07:35 #236
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51256157
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 08:09 schreef Doodkapje het volgende:
    Mwuh... overmorgen weer terug naar NL
    Gecondoleerd. Heb zelf ook nog maar een maandje, baal er stevig van.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 8 juli 2007 @ 12:11:11 #237
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51256220
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 11:18 schreef Karimo het volgende:
    Idem dito

    Ik ga eerst 5 dagen in Tokyo spenderen, daarna 7 dagen rondreizen met mn JR pass, beginnend vanaf Hiroshima of Fukuoka (moet ik nog ff zien) terugwerkend naar Tokyo toe, en daarna de laatste 6 dagen weer in Tokyo zijn. Woeee heb er zin in

    Het lijkt alleen wel of je 100x moet overstappen voordat je naar Fukuoka kan, of van Fukuoka naar Hiroshima. ( zie http://www.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi ).
    Iemand tips?
    Erm, de shinkansen gaat rechtstreeks van tokyo naar hakata toch?
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 8 juli 2007 @ 21:01:40 #238
    78843 mrbomb
    Open misère praatje
    pi_51269966
    Toevallig kwam ik op dit topic en aangezien ik de bachelor biologie doe in Utrecht (bijna tweedejaars ), wilde ik toch even informeren hoe het nou met de mogelijkheden zit.

    Als ik het goed heb begrepen, kan je dus voor een bepaalde tijd (een half jaar of jaar?) naar Japan toe. Natuurlijk lijkt dit me echt geweldig, maar het probleem is dat ik niet van plan ben de educationrichting op te gaan. Is dit echt een groot probleem, of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld biomoleculaire vakken te volgen?

    En dan heb ik nog een heel praktisch vraagje, want in hoeverre 'leer' je ook echt iets? Is het niet gewoon een lange vakantie met af en toe wat lesjes japans en biologische dingen die je al wist? Dit laatste maakt me echt geen zak uit, maar betekent het in de praktijk niet een jaartje studievertraging?
    Why does it hurt when I pee?
    pi_51271577
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 21:01 schreef mrbomb het volgende:
    Toevallig kwam ik op dit topic en aangezien ik de bachelor biologie doe in Utrecht (bijna tweedejaars ), wilde ik toch even informeren hoe het nou met de mogelijkheden zit.

    Als ik het goed heb begrepen, kan je dus voor een bepaalde tijd (een half jaar of jaar?) naar Japan toe. Natuurlijk lijkt dit me echt geweldig, maar het probleem is dat ik niet van plan ben de educationrichting op te gaan. Is dit echt een groot probleem, of is het ook mogelijk om bijvoorbeeld biomoleculaire vakken te volgen?

    En dan heb ik nog een heel praktisch vraagje, want in hoeverre 'leer' je ook echt iets? Is het niet gewoon een lange vakantie met af en toe wat lesjes japans en biologische dingen die je al wist? Dit laatste maakt me echt geen zak uit, maar betekent het in de praktijk niet een jaartje studievertraging?
    Nou eeeindelijk iemand die geinteresseerd is Wat fijn.

    Ik weet niet wanneer je wil gaan? Want in principe is het mogelijk om aanstaand jaar in te schrijven en dan je derde jaar naar Japan te gaan. Even in het kort, je leert best veel opzich, zeker in je stage. Daarnaast leer je Japans en volg je biomoleculaire vakken (en andere). Deze vakken zijn in het Engels, en speciaal voor exchange studenten. Er is de mogelijkheid om ook gewone vakken mee te doen, alleen hoe/wat/waar weet ik niet.

    Voor mij was het een extra jaar (4 jaar bachelor, ben na mn 3e jaar gegaan), maar de punten die je haalt tellen gewoon mee en worden omgezet in ECTS. Als je over je wetenschappelijk stage een groot uitgebreid verslag schrijft, dan kan je deze mee laten tellen als scriptie (en hoef je dus geen scriptie cursus te doen). Voor mij persoonlijk wist ik de biologische dingen inderdaad vaak wel(maar goed, ik had er al drie jaar opzitten) maar het was toch boeiend. Ik heb voor de verslagen gewoon veel meer gedaan dan nodig was om het voor mezelf moeilijker te maken.

    Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik het zo weer doen. Misschien krijg je qua biologische kennis minder mee dan als je in Utrecht zou blijven, maar je krijgt er zo ontzettend veel voor terug!!! Alleen al in je research project doe je écht onderzoek! een jaar lang(als je een jaar zou gaan, wel aan te raden) en in dat research project leer je zo ontzettend veel! eigen onderzoek doen, opzetten, die hele werkwijze. Daar leer je zoveel meer van dan bijv. in een 2 weken onderzoekje bij biologie. De vakken dragen zeker bij hoor, voornamelijk omdat ze over huidig onderzoek op Tohoku University gaan, dus je leert wel wat nieuw is en ook de theorie erachter, het is zeker handig. En je hebt ook de kans vakken in andere gebieden te volgen. Dit hoeft geen educatie te zijn, maar kan ook biologie zijn, maar ook Japanse cultuur(echt cultuur, maar ook over industrie en technologie, of business studies). Het kan in scheikunde zijn, of programmeren.

    En dan is er de ervaring. Je leert te werken in een andere cultuur, internationale vrienden EN natuurlijk Japan. Je hebt ook de tijd om leuke dingen te doen, Japan te ontdekken, te reizen en mensen te leren kennen. De hele ervaring is overweldigend!!!!! Ik kan het je zeker aanraden!!! Echt hoor!!!

    Dus om het samen te vatten; de ervaring is -tig keer rijker dan wanneer je in Nederland zou blijven. Voor jou zou het geen jaar studievertraging zijn (je kan zo 80 ECTS halen EN als je geluk hebt je scriptie er in verwerken) en je kan heus biologie blijven doen, zeker in die stage (en een jaar lang stage, in het buitenland, op een goeie universiteit, met je als je geluk hebt een publicatie, terwijl je nog in je bachelor zit, staat ERG goed op een cv )

    Mocht je meer interesse hebben, mail me even. We kunnen altijd een keer afspreken in Utrecht (in t echt ben ik nog veeel enthousiaster over het JYPE programma ) en ik heb wat namen voor je die er bij Biologie veel over weten.
    pi_51287080
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 12:11 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Erm, de shinkansen gaat rechtstreeks van tokyo naar hakata toch?
    nou als ik via die ene link (http://www.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi ) kijk dan komen er toch wel veel tussenstops aan te pas. maargoed ik vind het nog wel even uit. Ik heb net de JR 7-day pass besteld en betaald, dus dat komt helemaal goed! . Vanmiddag alleen nog even een goede backpack aanschaffen, hoogswaarschijnlijk deze: http://www.perrysport.nl/(...)wildebeast/zoek_yes/ . Is eens een keer wat anders dan een koffer, en avontuurlijker
      maandag 9 juli 2007 @ 13:05:52 #241
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51288185
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 12:30 schreef Karimo het volgende:
    nou als ik via die ene link (http://www.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi ) kijk dan komen er toch wel veel tussenstops aan te pas.
    Het hangt er misschien ook vanaf van waar naar waar je precies gaat. De Shinkansen gaat rechtstreeks van Tokyo naar Hakata, maar binnen Tokyo en van Hakata naar het centrum van Fukuoka zul je inderdaad waarschijnlijk een paar keer moeten overstappen. Waar zoek je precies op?
    quote:
    maargoed ik vind het nog wel even uit. Ik heb net de JR 7-day pass besteld en betaald, dus dat komt helemaal goed! . Vanmiddag alleen nog even een goede backpack aanschaffen, hoogswaarschijnlijk deze: http://www.perrysport.nl/(...)wildebeast/zoek_yes/ . Is eens een keer wat anders dan een koffer, en avontuurlijker
    Cool. Keep us posted .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51288495
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 13:05 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Het hangt er misschien ook vanaf van waar naar waar je precies gaat. De Shinkansen gaat rechtstreeks van Tokyo naar Hakata, maar binnen Tokyo en van Hakata naar het centrum van Fukuoka zul je inderdaad waarschijnlijk een paar keer moeten overstappen. Waar zoek je precies op?
    [..]

    Cool. Keep us posted .
    Ahh nee ik zie het al, hij gaat rechtstreeks ja, met een klein overstapje op Shinosaka of Okayama. Perfect! ik heb er zin in
      maandag 9 juli 2007 @ 14:06:19 #243
    78843 mrbomb
    Open misère praatje
    pi_51290107
    quote:
    Op zondag 8 juli 2007 21:44 schreef xienix84 het volgende:

    [..]

    Nou eeeindelijk iemand die geinteresseerd is Wat fijn.

    Ik weet niet wanneer je wil gaan? Want in principe is het mogelijk om aanstaand jaar in te schrijven en dan je derde jaar naar Japan te gaan. Even in het kort, je leert best veel opzich, zeker in je stage. Daarnaast leer je Japans en volg je biomoleculaire vakken (en andere). Deze vakken zijn in het Engels, en speciaal voor exchange studenten. Er is de mogelijkheid om ook gewone vakken mee te doen, alleen hoe/wat/waar weet ik niet.

    Voor mij was het een extra jaar (4 jaar bachelor, ben na mn 3e jaar gegaan), maar de punten die je haalt tellen gewoon mee en worden omgezet in ECTS. Als je over je wetenschappelijk stage een groot uitgebreid verslag schrijft, dan kan je deze mee laten tellen als scriptie (en hoef je dus geen scriptie cursus te doen). Voor mij persoonlijk wist ik de biologische dingen inderdaad vaak wel(maar goed, ik had er al drie jaar opzitten) maar het was toch boeiend. Ik heb voor de verslagen gewoon veel meer gedaan dan nodig was om het voor mezelf moeilijker te maken.

    Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik het zo weer doen. Misschien krijg je qua biologische kennis minder mee dan als je in Utrecht zou blijven, maar je krijgt er zo ontzettend veel voor terug!!! Alleen al in je research project doe je écht onderzoek! een jaar lang(als je een jaar zou gaan, wel aan te raden) en in dat research project leer je zo ontzettend veel! eigen onderzoek doen, opzetten, die hele werkwijze. Daar leer je zoveel meer van dan bijv. in een 2 weken onderzoekje bij biologie. De vakken dragen zeker bij hoor, voornamelijk omdat ze over huidig onderzoek op Tohoku University gaan, dus je leert wel wat nieuw is en ook de theorie erachter, het is zeker handig. En je hebt ook de kans vakken in andere gebieden te volgen. Dit hoeft geen educatie te zijn, maar kan ook biologie zijn, maar ook Japanse cultuur(echt cultuur, maar ook over industrie en technologie, of business studies). Het kan in scheikunde zijn, of programmeren.

    En dan is er de ervaring. Je leert te werken in een andere cultuur, internationale vrienden EN natuurlijk Japan. Je hebt ook de tijd om leuke dingen te doen, Japan te ontdekken, te reizen en mensen te leren kennen. De hele ervaring is overweldigend!!!!! Ik kan het je zeker aanraden!!! Echt hoor!!!

    Dus om het samen te vatten; de ervaring is -tig keer rijker dan wanneer je in Nederland zou blijven. Voor jou zou het geen jaar studievertraging zijn (je kan zo 80 ECTS halen EN als je geluk hebt je scriptie er in verwerken) en je kan heus biologie blijven doen, zeker in die stage (en een jaar lang stage, in het buitenland, op een goeie universiteit, met je als je geluk hebt een publicatie, terwijl je nog in je bachelor zit, staat ERG goed op een cv )

    Mocht je meer interesse hebben, mail me even. We kunnen altijd een keer afspreken in Utrecht (in t echt ben ik nog veeel enthousiaster over het JYPE programma ) en ik heb wat namen voor je die er bij Biologie veel over weten.
    Goed om dit allemaal te weten en leuk dat het je zo goed bevallen is! Vanwege de vakantie kan ik nu vrij weinig beginnen, maar ik weet nu al dat ik in de eerste week zeker ga informeren bij de studieadviseur (die ook in je artikeltje in de bioscope stond van een paar maanden geleden, ik herinnerde me dat opeens ) en dan kan hij me wat meer vertellen over het hoe en wat, want het lijkt me toch wel heel erg leuk zeg, ook in combinatie met vakken over japanse taal en cultuur, echt geweldig gewoon, een jaar lang .
    Why does it hurt when I pee?
      maandag 9 juli 2007 @ 14:33:31 #244
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51291058
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 14:06 schreef mrbomb het volgende:

    [..]

    Goed om dit allemaal te weten en leuk dat het je zo goed bevallen is! Vanwege de vakantie kan ik nu vrij weinig beginnen, maar ik weet nu al dat ik in de eerste week zeker ga informeren bij de studieadviseur (die ook in je artikeltje in de bioscope stond van een paar maanden geleden, ik herinnerde me dat opeens ) en dan kan hij me wat meer vertellen over het hoe en wat, want het lijkt me toch wel heel erg leuk zeg, ook in combinatie met vakken over japanse taal en cultuur, echt geweldig gewoon, een jaar lang .
    Een jaar is er zo doorheen, ik zit hier nu al 1 jaar en 1 maand en die 13 maanden zijn er echt doorheen gevlogen.
    pi_51291423
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 14:06 schreef mrbomb het volgende:

    [..]

    Goed om dit allemaal te weten en leuk dat het je zo goed bevallen is! Vanwege de vakantie kan ik nu vrij weinig beginnen, maar ik weet nu al dat ik in de eerste week zeker ga informeren bij de studieadviseur (die ook in je artikeltje in de bioscope stond van een paar maanden geleden, ik herinnerde me dat opeens ) en dan kan hij me wat meer vertellen over het hoe en wat, want het lijkt me toch wel heel erg leuk zeg, ook in combinatie met vakken over japanse taal en cultuur, echt geweldig gewoon, een jaar lang .
    Oe kijk, ik ben bekend! Als ik je mag adviseren Ga met hem praten over de aanvraag enzo, maar praat met mij over het hoe&wat in Japan. Qua tips en ervaringen en de vakken zelf enzo . En er is ook nog een prof. die je erg goed kan helpen.
      maandag 9 juli 2007 @ 14:45:17 #246
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51291515
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 14:33 schreef Binsentu het volgende:

    [..]

    Een jaar is er zo doorheen, ik zit hier nu al 1 jaar en 1 maand en die 13 maanden zijn er echt doorheen gevlogen.
    Hehe... die 20 weken van mij zijn niet bepaald gevlogen, maar de 6 weken vakantie daarna wel
    Morgen dus naar huis = van iedereen afscheid genomen. Het weer in Sendai was überlekker de afgelopen dagen, dus Sendai zwaait me vrolijk uit. Maar ach... overmorgen weer een frietje oorlog en een dubbele frikandel speciaal

    -Owari-
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51302840
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 13:05 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Het hangt er misschien ook vanaf van waar naar waar je precies gaat. De Shinkansen gaat rechtstreeks van Tokyo naar Hakata, maar binnen Tokyo en van Hakata naar het centrum van Fukuoka zul je inderdaad waarschijnlijk een paar keer moeten overstappen. Waar zoek je precies op?
    [..]

    Cool. Keep us posted .
    Ik heb vandaag bij Perry sport een backpack gehaald. Aangezien ik alleen korte tripjes maak en telkens in hostels verblijf heb ik dus deze gekocht: http://www.perrysport.nl/(...)wildebeast/zoek_yes/

    Die 70 liter versie was me echt veelste groot....en ik ben al niet zon groot manneke haha. dus het leek net of die tas met mij liep Dus vandaar de 55 liter versie, genoeg ruimte voor wat ik wil meenemen. Vanavond ga ik hem denk ik eens vol proberen te stouwen om te kijken wat erin kan.

    Heb ook vandaag een reservering gedaan bij het Sakura Hostel in Asakusa (Tokyo - http://www.sakura-hostel.co.jp ) waar ik de laatste paar nachten ga spenderen. Toevallig kwam ik vandaag iemand tegen die ik ken en diegene gaat deze zomer naar Fukuoka, dus die ga ik eens opzoeken, erg tof .

    Ik ga nu maar eens precies mijn route uitstippelen en daarna kijken voor hostels. Waarschijnlijk word het Tokyo (5 dagen is zeker @ Oak Hotel Ueno) - (7day JR pass) Fukuoka (JR dag) 1 - Hiroshima (JR dag 2) - Kobe (JR dag 3 ) - Osaka (JR dag 4) - Kyoto (JR dag 5) - Tokyo (laatste 7 dagen is geboek maar nog niet confirmed).

    Nou heb ik dus nog 2 JR dagen over, ik denk dat ik een extra dagje in Kyoto blijf en dan nog ergens een extra dagje? of anders 3 dagen kyoto? of toch nog even langs okayama of Nagoya? tips? want ik kan opzich wel langer blijven in bepaalde steden, als die de moeite waard zijn . zie ( http://www.ease.com/~randyj/alljapan.jpg groene lijn)

    [ Bericht 1% gewijzigd door Karimo op 09-07-2007 20:33:50 ]
      woensdag 11 juli 2007 @ 04:50:49 #248
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51349936
    Gadverdamme, het is vandaag echt heel smerig.
    Gisteravond en vannacht heeft het flink geregend en het is vandaag rond de 27 graden.
    Mijn kleren voelen aan alsof ik ze net uit de wasmachine haal, papier krult als een gek en alle oppervlakken voelen vochtig aan.
      woensdag 11 juli 2007 @ 05:05:05 #249
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51349973
    Hehe, ik had er ook last van ja. En Inge d'r haar is ook weer in schapenvacht veranderd. Alhoewel ik het zelf vorige week smeriger vond, maar goed.

    Vorige week wat mensen ontmoet, een internationaal groepje van Japanners en buitenlanders, en zaterdag zijn we wezen Karaoke'en . Daarna nog op een of ander prive Tanabata feestje beland. Was ook leuk, iedereen in mooie yukata, en ze wilden met ons op de foto..

    [ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 11-07-2007 08:51:07 ]
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51350812
    ohwjee, dat wordt feest
      Eindredactie Games woensdag 11 juli 2007 @ 19:17:20 #251
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_51370216
    morgen om 15:20 vlieg ik eindelijk naar narita en dan meteen naar tokyo
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_51375341
    Veel plezier! Ik moet (helaas) nog een jaar wachten...
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      donderdag 12 juli 2007 @ 01:24:29 #253
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51382705
    Heeft iemand trouwens al eens de ingredienten bekeken van die energiedrankjes hier?

    Gisteren tijdens de vergadering kreeg ik er eentje in mijn handen geduwt.
    Er zat o.a. in: 3000mg(!) taurine (dat spul dat ook in Red Bull zit)
    50mg Caffeine
    En het laatste weet ik niet zeker, maar er zat zeker het woordje Nicotine in (ニコチン) 20mg

    Volgens mij krijg je dat in Nederland nooit door de keuring heen
    pi_51384324
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 14:45 schreef Doodkapje het volgende:

    [..]

    Hehe... die 20 weken van mij zijn niet bepaald gevlogen, maar de 6 weken vakantie daarna wel
    Morgen dus naar huis = van iedereen afscheid genomen. Het weer in Sendai was überlekker de afgelopen dagen, dus Sendai zwaait me vrolijk uit. Maar ach... overmorgen weer een frietje oorlog en een dubbele frikandel speciaal

    -Owari-
    Ken dat gevoel, is niet leuk! het is je tweede homeland...

    En dan ook de klap als je thuis komt in Nederland, waar je weer sociaal moet aanpassen. ..na de frietje oorlog en dubbel fricandel speciaal buiten gelaten... )

    wakarimasta, kambate nehhh...

    [ Bericht 7% gewijzigd door Kampai op 12-07-2007 05:00:09 ]
      vrijdag 13 juli 2007 @ 06:50:12 #255
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51419209
    De eerste typhoon komt eraan. Jammer genoeg hangt ie net boven Tokyo op het moment dat ik naar Zuid-Korea zou vliegen... Als het te lang gaat duren verloopt m'n visum .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      vrijdag 13 juli 2007 @ 07:33:14 #256
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51419377
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 06:50 schreef speknek het volgende:
    De eerste typhoon komt eraan. Jammer genoeg hangt ie net boven Tokyo op het moment dat ik naar Zuid-Korea zou vliegen... Als het te lang gaat duren verloopt m'n visum .
    Woei !

    Zag het ook net

    [ Bericht 5% gewijzigd door Binsentu op 13-07-2007 07:49:27 ]
    pi_51424957
    kan iemand mij vertellen wat de prijzen ongeveer zijn in Tokyo van de volgende producten? Ik vrees hoge kosten, zoals ik het overal om mij heen hoor...

    Big Mac ->
    flesje water ->
    normale 'afhaal'-lunch ->
      vrijdag 13 juli 2007 @ 12:04:55 #258
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51425132
    Ha! Alledrie die dingen zijn goedkoper dan in Nederland. Althans, nou ja, het water in ieder geval als je die uit een automaat haalt, voor de supermarkt zou ik het niet weten.

    Prijzen zijn ongeveer

    Big Mac -> 280 yen (1.66 euro)
    Flesje water (uit de automaat) -> 110 yen (0.65 euro)
    Normale lunch -> 'Bento' box is ongeveer 400 yen (2.37 euro), als je gaat eten in een ramen shop ongeveer 500 yen (3 euro). Beide kun je ook duurder of goedkoper doen.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51427004
    dus dat Tokyo zo duur is, valt wel mee? als je het maar goed plant?
      vrijdag 13 juli 2007 @ 14:06:20 #260
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51429376
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 13:01 schreef JoPiDo het volgende:
    dus dat Tokyo zo duur is, valt wel mee? als je het maar goed plant?
    Valt idd reuze mee, ligt er gewoon aan waar je gaat eten/drinken. Je hebt ook plekken waar je Y600 voor een colaatje betaald. Je kunt het zelf zo duur maken als je wilt.
    pi_51438105
    Ik heb trouwens ook meegekregen dat je het best niet in een restaurant uit eten kunt gaan omdat je dan bakken met geld kwijt bent.
    Klopt dit? En welke prijzen kan ik verwachten (mocht ik toch een keer uit eten willen)
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_51438887
    Ligt er ook maar aan, kaiten zushi (lopende band), of ramen restauranten zijn vaak best goedkoop. Of ketens zoals Yoshinoya... die zijn goed te betalen. Verder heb je ook restauranten met een kaart die heus betaalbaar zijn, alleen inderdaad goed kijken wat je betaalt. Soms laten ze je ook betalen voor een zitplek bijv.
    pi_51439897
    Dat is nieuw! Iemand laten betalen voor de zitplek

    ik doelde eigenlijk niet op Kaiten sushi(of is het echt zushi?) of Ramen restauranten maar 'echt' een restaurant, zoals idd met een menu en evt. verschillende gangen.

    Ik heb ook gehoord dat je liever buitenlands eten kunt mijden omdat dat ook freakin' duur is.
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_51442673
    Buitenlands eten in Japan... cultuurbarbaar

    Er zijn zeker restauranten met kaart waar je goedkoper kan eten hoor. Bijvoorbeeld in Tokyo heb ik ooit eens een heerlijk tempura gerecht met vanalles erbij gegeten, voor niet al teveel geld. Het is alleen zoeken. Misschien kan je het beste de lonely planet gids meenemen. Daar staan ontzettend veel tips voor restauranten in allerlei prijsklassen. (andere gidsen misschien ook, maar mijn lonely planet was mijn bijbel tijdens het reizen).

    Maar soms heb je ook heus genoeg aan sushi, of okonomiyaki of donburi. Maar ook in veel wat meer gespecialiseerde restauranten (beef, tempura, vis, watdanook) krijg je vaak rijst, en soep bij je gerecht.

    En het is kaiten-zushi. Een Z ipv een S, ik geloof dat dat is omdat het een samenstelling is, dan verandert de klank van het tweede woord.
      zaterdag 14 juli 2007 @ 07:08:47 #265
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51454534
    In mijn ervaring zijn ook gewone restaurants goedkoper dan in Nederland, zelfs met buitenlands voedsel. Ga regelmatig naar LaBoheme, een Italiaanse keten. Dan heb je allemaal lekkere Italiaanse tapas (dat klinkt vreemd, maar Japans voedsel is meestal ook een soort tapas. Dus iedereen een eigen bordje en dan allemaal gerechten gezamenlijk bestellen), een liter wijn erbij en dan ben je voor twee personen nog geen veertig euro kwijt. En dat is het duurste wat we gewoonlijk doen, gisteren met z'n tweeen bij een okonomiyaki restaurant gegeten, met drankjes erbij, 20 euro. Uiteten gaan is meestal net zo duur of soms zelfs voordeliger dan zelf koken. De supermarkten, die zijn duur!

    Natuurlijk kun je het zo gek maken als je wil, aangezien Tokyo een wereldstad is en alles wel heeft. We zijn ook een keer in een Shabu Shabu restaurant geweest op de veertigste verdieping, en hebben voor 60 euro per persoon gegeten. Aan de andere kant ken ik een shabu shabu keten, daar kun je ook voor 1500 yen (9 euro) zoveel eten als je wil. En het smaakt prima.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51454543
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 18:31 schreef SureZal het volgende:
    Ik heb trouwens ook meegekregen dat je het best niet in een restaurant uit eten kunt gaan omdat je dan bakken met geld kwijt bent.
    Klopt dit? En welke prijzen kan ik verwachten (mocht ik toch een keer uit eten willen)
    Altijd leuk "dingen die mensen meekrijgen". Ik vraag mij toch af wie dat soort onzin verkondigd altijd.
    pi_51455172
    Ik heb het meerdere malen gelezen dus vandaar dat ik het ff wou weten. Ik weet zo niet meer hoe ik eraan kom maar het bleef in mn hoofd 'rond spoken' ^__^
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_51457231
    het is nou eenmaal populair om iets negatiefs te roepen als je zegt waar je op vakantie gaat

    'ik ga naar Spanje' 'zo veel muggen daar'

    'ik ga naar Tokyo' 'zo dúúr daar!'
    pi_51457663
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 19:32 schreef SureZal het volgende:
    Dat is nieuw! Iemand laten betalen voor de zitplek

    ik doelde eigenlijk niet op Kaiten sushi(of is het echt zushi?) of Ramen restauranten maar 'echt' een restaurant, zoals idd met een menu en evt. verschillende gangen.

    Ik heb ook gehoord dat je liever buitenlands eten kunt mijden omdat dat ook freakin' duur is.
    Table charge is toch niets geks? Misschien ben ik er al gewoon aan gewend..

    In ieder geval, ik zou de kaitenzushi vermijden in de zomer. Vooral in de grotere steden ver van de oceaan, de vis is daar meestal niet al te vers, en op een of andere manier bederft alles in Japan dubbel zo rap als dat je gewend bent. Voor je eigen gezondheid zou ik je afraden om te gaan. Doorgaan zijn de verse sushi bars, waar de chef het voor je neus klaar maakt, niet eens zo veel duurder en veel lekkerder.

    Mocht er iemand naar Kyoto komen, ik raad zeker een izakaya keten aan genaamd Ippai Ippai. Halve liters bier voor 180 yen. Wel is er een tablecharge van 300 yen p/p maar dat los je op door wat meer te drinken en waar voor je geld te krijgen
    pi_51458379
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 12:25 schreef Jossos het volgende:

    [..]
    In ieder geval, ik zou de kaitenzushi vermijden in de zomer. Vooral in de grotere steden ver van de oceaan, de vis is daar meestal niet al te vers, en op een of andere manier bederft alles in Japan dubbel zo rap als dat je gewend bent. Voor je eigen gezondheid zou ik je afraden om te gaan. Doorgaan zijn de verse sushi bars, waar de chef het voor je neus klaar maakt, niet eens zo veel duurder en veel lekkerder.
    Is ook weer zo. Zeker in de grote steden, maar bijvoorbeeld in wat kleinere stadjes bij de zee is de vis heus vers. En veel lekkerder natuurlijk. In de buurt van Sendai heb je een paar hele leuke. Shiogama bijvoorbeeld. Visdorp met 'naar schijnt' de grootste dichtheid kaiten zushi van Japan. Lekker!
    quote:
    Mocht er iemand naar Kyoto komen, ik raad zeker een izakaya keten aan genaamd Ippai Ippai. Halve liters bier voor 180 yen. Wel is er een tablecharge van 300 yen p/p maar dat los je op door wat meer te drinken en waar voor je geld te krijgen
    Maar toch blijf je Nederlander Compenseren voor wat je betaald.
      zaterdag 14 juli 2007 @ 14:25:11 #271
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51460496
    Ik vind dit wel spannend hoor. Ergens hoop ik dat het flink gaat stormen

    pi_51460564
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 12:55 schreef xienix84 het volgende:

    Maar toch blijf je Nederlander Compenseren voor wat je betaald.
    Ja, daar is geen redden meer aan

    En de tyfoon is helemaal slecht getimed. Vandaag is hier het Gion Matsuri begonnen, en als het zo blijft gieten dan kan morgen niet in m'n yukata de verklede gaijin gaan uithangen
      zaterdag 14 juli 2007 @ 16:17:27 #273
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51463168
    Hee luitjes!

    Vanuit Nederland dit keer de groetjes! Een patatje oorlog met 2 frikandellen ging er goed in na 6 maanden.

    Hopelijk weer snel terug in JP
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
      zaterdag 14 juli 2007 @ 17:22:41 #274
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_51465022
    Heeft iemand hier ervaring met camperen in Japan? Dat staat bij mij al een tijdje op de planning, maar ik mis nog verhalen van ervaringsdeskundigen
    Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
    50.000 O+
      zaterdag 14 juli 2007 @ 18:16:26 #275
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51466494
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 14:25 schreef Binsentu het volgende:
    Ik vind dit wel spannend hoor. Ergens hoop ik dat het flink gaat stormen

    [afbeelding]
    Ik moet morgen vliegen. . Ik heb al betaald voor het vliegtuig en het hotel, en als we niet gaan verloopt ons visum en worden we illegaal.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_51466505
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 17:22 schreef MissMSX het volgende:
    Heeft iemand hier ervaring met camperen in Japan? Dat staat bij mij al een tijdje op de planning, maar ik mis nog verhalen van ervaringsdeskundigen
    Zelf geen ervaring, wel vrienden die dat gedaan hebben. In Japan kan je geloof ik vrij camperen. Vriend van me is ooit wakker geworden omdat hij zn tentje op een honkbalveld had gezet en ze 's ochtends gingen spelen(en toen waren ze ook nog aardig genoeg om aan de andere kant van t veld in te gaan spelen).

    Daarnaast heb je door te camperen ook kans mensen te ontmoeten met wie je bijv., mee kan rijden. Fietsen is natuurlijk ook leuk!
      zondag 15 juli 2007 @ 01:52:33 #277
    12820 Doodkapje
    CyanideCookies
    pi_51479717
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 18:16 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Ik moet morgen vliegen. . Ik heb al betaald voor het vliegtuig en het hotel, en als we niet gaan verloopt ons visum en worden we illegaal.
    Hmmz... retourtje Korea? Superzaad zeg!!! Denk dat ze toch een uitzonderingetje kunnen maken wegens de tyfoon?
    ...kan het geen beat schelen...
    D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
    pi_51480567
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 17:22 schreef MissMSX het volgende:
    Heeft iemand hier ervaring met camperen in Japan? Dat staat bij mij al een tijdje op de planning, maar ik mis nog verhalen van ervaringsdeskundigen
    Heb diverse overnachtingen gemaakt met mijn tent. OA. bij een tempel, in een rivierbed, bij een brandweerkazerne.
    pi_51480649
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 01:24 schreef Binsentu het volgende:
    Heeft iemand trouwens al eens de ingredienten bekeken van die energiedrankjes hier?

    Gisteren tijdens de vergadering kreeg ik er eentje in mijn handen geduwt.
    Er zat o.a. in: 3000mg(!) taurine (dat spul dat ook in Red Bull zit)
    50mg Caffeine
    En het laatste weet ik niet zeker, maar er zat zeker het woordje Nicotine in (ニコチン) 20mg

    Volgens mij krijg je dat in Nederland nooit door de keuring heen
    Hier 4 gr/l taurine en 30mg caffeine.
      zondag 15 juli 2007 @ 03:42:24 #280
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51480848
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 18:16 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Ik moet morgen vliegen. . Ik heb al betaald voor het vliegtuig en het hotel, en als we niet gaan verloopt ons visum en worden we illegaal.
    Moet je ff channel 1 opzetten, daar herhalen ze steeds de vertragingen van vliegtuigen en shinkansen.
    pi_51482842
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 18:16 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Ik moet morgen vliegen. . Ik heb al betaald voor het vliegtuig en het hotel, en als we niet gaan verloopt ons visum en worden we illegaal.
    Succes dan maar
      zondag 15 juli 2007 @ 14:30:21 #282
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51488905
    Wat een tegenvaller zeg, de typhoon werd steeds zwakker en tegen de tijd dat hij in Tokyo aankwam was het een tropische storm. Heb er helemaal niets van gemerkt, het was soms zelfs zonnig. Nauwelijks wind en nauwelijks regen. Kom net terug van de film, heb Die Hard 4.0 gezien, was veel leuker dan die flutstorm.
      zondag 15 juli 2007 @ 16:34:39 #283
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_51492661
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 01:52 schreef Doodkapje het volgende:
    Hmmz... retourtje Korea? Superzaad zeg!!! Denk dat ze toch een uitzonderingetje kunnen maken wegens de tyfoon?
    De tyfoon heeft een uitzondering gemaakt zo lijkt het . Zit nu in Korea. Hebben vanavond in een visrestaurant gegeten. Nou het was wel vers, de worm achtige dingen en schaaldieren bewogen nog . Niet echt een succes dus .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 15 juli 2007 @ 16:52:36 #284
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51493333
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 16:34 schreef speknek het volgende:

    [..]

    De tyfoon heeft een uitzondering gemaakt zo lijkt het . Zit nu in Korea. Hebben vanavond in een visrestaurant gegeten. Nou het was wel vers, de worm achtige dingen en schaaldieren bewogen nog . Niet echt een succes dus .
    Heb je al die kooitjes gezien met hondjes erin? Die zijn dus om te eten.
    Vond Z-Korea niet zoveel aan, was blij toen ik weer terug was in Japan.
    pi_51500216
    heeft iemand in Japan al een aardbeving mee gemaakt?
    pi_51500691
    Ik vorig jaar genoeg. Een bepaalde tijd 3/4x per week. Maar allemaal lichte bevingen hoor. De eerste keer schrik je wel echt heel erg (ik zat toen toevallig met thuis te bellen die helemaal in de stress schoten). Maar t went... soms dan schokt het eventjes, soms wat langer dus dan let je even op of het niet erger wordt. Maar je kan er ook vrij weinig aan doen eigenlijk.

    Stiekem was het ook wel spannend en leuk:) En soms vervelend als je ligt te slapen, je wordt wakker en je ligt in het bed te schudden...

    Maar gelukkig geen hele hevige meegemaakt, al zou die in Sendai moeten komen... binnen de komende jaren.
    pi_51506368
    woei, dat lijkt me spannend!!
      maandag 16 juli 2007 @ 00:33:21 #288
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51508148
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 20:31 schreef JoPiDo het volgende:
    heeft iemand in Japan al een aardbeving mee gemaakt?
    Ik kom uit Roermond en In '93 was ik echt ontzettend bang toen ik een aarbeving meemaakte. Daar maakte ik me wel zorgen over toen ik naar Japan verhuisde. Inmiddels ben ik er aan gewend en boeit het me niet zoveel meer.
    Maar je moet altijd rekening houden met 'the big one' die ooit nog eens moet komen.
      maandag 16 juli 2007 @ 01:49:48 #289
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_51510087
    Wat is de beste manier en de beste periode om een relatief goedkoop vliegticket te kunnen bemachtigen? Want die 1000-1400 voor enkel de reis zie ik me zo niet ophoesten.
    Please Move The Deer Crossing Sign
      maandag 16 juli 2007 @ 02:01:47 #290
    35706 Binsentu
    Ik wil een frikandel speciaal
    pi_51510244
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 01:49 schreef JimmyJames het volgende:
    Wat is de beste manier en de beste periode om een relatief goedkoop vliegticket te kunnen bemachtigen? Want die 1000-1400 voor enkel de reis zie ik me zo niet ophoesten.
    Japan is nu niet echt een populaire vakantiebestemming dus de prijzen zijn ongeveer hetzelfde het hele jaar door. Ik heb 5x een ticket naar Tokyo gekocht en ben nog nooit meer dan ¤900,- kwijt geweest. (goedkoopste keer was ¤730)
    Ga gewoon eens naar het reisbureau en vraag naar de goedkoopste vlucht. Wat ook nog wel eens wilt schelen is vanuit de Dusseldorf of Brussel vertrekken. Waarschijnlijk dat je rond de ¤700 / 800 kwijt bent.
    Mijn ouders komen me opzoeken in September, zij vliegen met Air France voor ¤849,-
    pi_51512045
    je moet ver van te voren (meer dan 6 maanden) op verschillende data in de gaten houden wat de prijzen zijn, ik had in eens een ticket kunnen krijgen voor 750 euro inclusief alle toeslagen
    pi_51512430
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 20:31 schreef JoPiDo het volgende:
    heeft iemand in Japan al een aardbeving mee gemaakt?
    En nu?
    pi_51514162
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 08:58 schreef zatoichi het volgende:

    [..]

    En nu?
    wachten tot Tokyo instort!
    pi_51514439
    Niigata... daar is in '64 ook al een ontzettend zware aardbeving geweest. Is ook een vrij nieuwe stad aangezien die volledig opnieuw moest worden opgebouwd. Net als Kobe trouwens ('95), wat ik een prachtige stad vond, mooie boulevard! En je ziet dus compleet helemaal niks dat daar een zware aardbeving is geweest.
    pi_51515837
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 10:33 schreef xienix84 het volgende:
    En je ziet dus compleet helemaal niks dat daar een zware aardbeving is geweest.
    Goh hebben ze wel hard doorgewerkt in de afgelopen 2 jaar. Toen ik er was waren er nog steeds huizen helemaal in de puin.
    pi_51516369
    Echt?? Ik heb er echt niets van kunnen zien. Prachtige nieuwe stad...

    Of was je meer in buitenwijken? Daar ben ik dan weer niet geweest.
    pi_51516489
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 11:41 schreef xienix84 het volgende:
    Prachtige nieuwe stad...
    Is elke stad in Japan niet een nieuwe stad?

    En ja het was inderdaad in de buitenwijk, Kobe is qua vorm een rare stad, redelijk langgerekt. Kennissen van mij leefden nog in een half verwoest huis, en zo zijn er helaas nog meer mensen.
    pi_51516666
    Nouja, in sommige steden zijn gewoon nog vrij veel oudere gebouwen en tempels, en zijn 'oud' vergeleken met Kobe. Kobe is sinds '95 pas van de grond af aan opgebouwd.

    Maar wauw, moet ook een ervaring geweest zijn om dat te zien, leven in een half verwoest huis. Maar hoe ken je die mensen? En wat is je 'relatie' met japan als ik t zo mag zeggen?
    pi_51516929
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 11:49 schreef xienix84 het volgende:


    Maar wauw, moet ook een ervaring geweest zijn om dat te zien, leven in een half verwoest huis. Maar hoe ken je die mensen?
    Kennis van een familie lid was iets hoogs in de gemeente, dus we kregen een hele tour. Incl. een afsluiter op de (Hansin?/ Daei?) boot in de haven. Wel een gave ervaring. Enkel die man was een beetje geobsedeerd door het idee om een internationale luchthaven te bouwen, terwijl over de baai al Kansai is.
    pi_51517789
    Natsu no kōshien beginnen bijna . Jammer dat het hier nauwelijk te volgen is

    Lekker met een sake in een van die rare stoelen op de tatami zitten en hopen dat de lokale highschool nu wel verder komt dan de eerste ronde.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')